Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 26.06.06 11:47
« Re:
P.S. pochopil jsem dobře, že sis najal tu advokátní kancel. "Pelikán,..." - nemají náhodou něco společného s JUDr. Pelikánovou, v současné době soudkyní Evrop. soud. dvora v Lucemburku (T.P. by měl být syn, ne?)?
... nenajal, konzultovali jsme cely pripad v ramci repotaze pro Motozurnal.
byl jsem osobne na jeho seminari a myslim, ze patri mezi nejlepsi pravniky specialisty na spotrebitelske pravo, mimo jine zastupuje sdruzeni spotrebitel.cz
to Tom69: Zajímalo by mě, proč ses potom, co Ti dealer opakovaně nevyšel vstříct (alespoň podle tvých vyjádření), neobrátil na právníka.Myslím, že s právníkem by dealer, popř. RČR jednal jinak (což je smutný, měli by jednat s každým stejně ) a věc by byla vyřešena. Pokud je vše jak píšeš, proč ses neobrátil na soud - ten by (jseš-li tedy v právu) rozhodl ve tvůj prospěch a dealer či RČR by byl pod hrozbou dalších příp. sankcí nucen zjednat nápravu, podle toho, co píšeš, asi možná i vyměnit auto. Myslím, že tato cesta by tě stála míň nervů a šedivejch vlasů...asi ale zase víc peněz (v případě úspěchu u soudu bys je dostal od dealera/RČR ale zpět)
je videt, ze jsi osobne nezazil jednani s dealerem ani s reklamacnim oddelenim Renault CR >:-[]
je to opravdu zkusenost k nezaplaceni :!:
ps:na prikladu hypernovy je krasne videt, ze v nasi republice maji firmy diky nasi nature pohodovy zivot. jak si vysvetlit rekordni zisk aholdu po afere s proslym masem ...... -
"-- skrytý --" 10.06.06 16:59
« Bez nadpisu
Tak jsem se prokousal :-) těmi reportážemi (přiznám se, že jsem tvůj případ dopodrobna nestudoval...přeci jenom už je těch příspěvků poněkud více :-! ). Možná, že ses přece měl na advokáta obrátit nejdříve (viz vyjádření jednoho z nich ohledně směřování znaleckého posudku či možnost odstoupení od sml.); sorry, že s tím pořád otravuju,ale - ač sám právník nejsem - do toho trochu vidím, tak proto >:D (a samozřejmě tedy taky vím, že to není bezproblémový způsob řešení). Ale kdo by čekal, jakým směrem se to bude ubírat, že... :shock:
Ještě bych se chtěl zeptat, jak se ti povedlo, že jsi si způsobil to táhnutí doleva sám svou činností...to jsi se jako moc opíral o loketní opěrku na dveřích či co (já jen, abych se toho kdyžtak vyvaroval, aby mi to pak taky případně v RČR "neomlátili" o hlavu)...a molitan si do palubky asi taky cpát nemám, co - je to zbytečný, oni mi to pak stejně vyndaj >:D >:-[] Abych se modlil, aby náš MIIGrTr. šlapal jako ten předchozí R., abych nemusel přijít s RČR vůbec do styku (s dealerem zatím spokojenost; pravda, zatím se nemuselo řešit nic velkýho /klep, klep, klep :-) /.
A už ses dobral nějakého zdárného konce, nebo to stále táhne (kromě jiného)?
Každopádně přeju, ať Ti to - přes všechny ty problémy - dobře dopadne. Chceme, aby dobře fungoval i blbej kartáček na zuby (aby z něj třeba nezůstavaly štětiny mezi zubama), natož pak auto za půl mega :!:
P.S. pochopil jsem dobře, že sis najal tu advokátní kancel. "Pelikán,..." - nemají náhodou něco společného s JUDr. Pelikánovou, v současné době soudkyní Evrop. soud. dvora v Lucemburku (T.P. by měl být syn, ne?)? -
"-- skrytý --" 07.06.06 14:01
« Bez nadpisu
to tuzezlypes: Pokud jsi měla s Renaultem (a navic i se servisem) pozitivní zkušenost, tak bych se nenechal přespříliš ovlivňovat příkladem Toma69. Myslím, že to je příklad jednoho nepovedeného kusu, v tom měl Tom69 bohužel smůlu. Na nepovedenej kus typu "Tom69" /myslím tedy jeho auto, ne jeho osobu :-! / můžeš narazit asi u kterékoliv značky. My měli doma Megane Classic (sedan) r.v. 02 (koupeno náhodně, před tím s Renaultem žádná zkušenost) a byl naprosto v pohodě (pouze 3 drobnější poruchy - baterie, cívka a nějakej čudl v mechanismu kliky dveří), s dealerem též dobré zkušenosti, a proto jsme si po doběhnutí leasingu koupili Megane II Grandtour (10/05) a zatím opět spokojenost (zatím bez vad)...asi bych se řídil hlavně osobními zkušenostmi.
to Tom69: Zajímalo by mě, proč ses potom, co Ti dealer opakovaně nevyšel vstříct (alespoň podle tvých vyjádření), neobrátil na právníka.Myslím, že s právníkem by dealer, popř. RČR jednal jinak (což je smutný, měli by jednat s každým stejně 8-s ) a věc by byla vyřešena. Pokud je vše jak píšeš, proč ses neobrátil na soud - ten by (jseš-li tedy v právu) rozhodl ve tvůj prospěch a dealer či RČR by byl pod hrozbou dalších příp. sankcí nucen zjednat nápravu, podle toho, co píšeš, asi možná i vyměnit auto. Myslím, že tato cesta by tě stála míň nervů a šedivejch vlasů...asi ale zase víc peněz (v případě úspěchu u soudu bys je dostal od dealera/RČR ale zpět) ;-) -
"-- skrytý --" 07.06.06 09:08
« Re: Re: Re: to Tom69
Snaha byla a je zmenit chovani nekterych prodejcu i zastupcu znacky, aby si uvedomili, ze prodejem vozu pece o zakazniky nekonci.
Doufam, ze cela moje snaha donutila alespon par potrefenych lidi zmenit pristup a chovani ke svym zakaznikum a ze to i nekteri z vas jiz pocitili.
Pekny den vsem ;-) -
« to Tom69
Tome, už sem ti chtěla napsat dávno. Též sem měla Renaulta, jezdil zcela bez problémů. Objevily se drobné závady na elektroinstalaci - blikání airbagu a 1x byl znečištěn snímač otáček tak, že auto nechtělo startovat a vyžadovalo to zdlouhavější točení. Jo a ještě vlivem silného napnutí čalounění na sedácích došlo k roztržení látky. Ke všem těmto závadám se servis Renault postavil přímo. Sedák byl přečalouněn. Airbag opraven, aby neblikal. Snímač vyčištěn. Jednání korektní, prostředí domácké. Opravdu si na Renaulta nemůžu stěžovat a tvrdím, že je to vždy o přístupu konkrétních lidí k danému problému a že se nedá opravdu paušalizovat. -
"-- skrytý --" 31.05.06 16:49
« Novela
Tento týden nabyla účinnosti novela zákona o ochraně spotřebitele, která zpřísňuje některé podmínky podnikání a zároveň lépe chrání spotřebitele.
Zákon také prodávajícím nařizuje předat spotřebitelům písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Prodávající také musí poskytnout spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a délce trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. „Pro neseriozní prodejce bude nyní daleko složitější zamítat reklamace v takových případech, kdy je evidentní, že právo je sice na straně spotřebitele, ale obchodník se tím nechce zabývat. A protože si dříve byl jistý, že spotřebitel se dál domáhat svých práv nebude, reklamaci zamítal. Nyní to bude mít mnohem těžší právě proto, že vše musí zdůvodnit písemně -
"-- skrytý --" 15.05.06 17:43
« Co to .... ?
Prodej aut v Evropě v dubnu klesl o 7,3 procenta
Prodej největší evropské automobilky Volkswagen se snížil o 3,1 procenta. Pokles prodeje značek Audi, Seat a Škoda totiž převážil nad nárůstem u klíčové značky VW.
Prodej francouzské společnosti Renault se navzdory růstu poptávky po levném vozu Logan propadl téměř o 13 procent. -
"-- skrytý --" 11.04.06 22:46
« Naše zkušenost ze zn. a utorizovaného servisu AUTECO
Moje žena si dala jeji TWINGO na STK/emise k prodejci (se servisem) AUTECO BOSKOVICE. Požadovala ještě prohlídku "akce Renault jaro" za 98,-- Kč a kontrolu geometrie kol. Vůz ji po provedení úkonů nepředali, dostala jen zpět klíče od vozu a chtěla s Twingem 1.25 16V odjet domů. Motor šel však ihned po startu nepravidelně, cukal a netáhl (jako by šel na 3 válce) a tak, protože se to nelepšilo, po ujetí několika km zastavila, přečetla si v knížce, co znamená svítící kontrolka (špatné výfuk. plyny), a tak se otočila. A zajela zpět do fy AUTECO BOSKOVICE. Údiv v servisu u zaměstnanců neznal mezí, ale nakonec auto dali na tester. Zjistilo se, že je vadná zapalovací cívka (tvořící jeden celek s vysokonapěťovými kábly) a stojící cca 4.300,-- Kč. Nikdo neví o ničem. Vše bylo v pořádku a porucha nastala až když žena s Twingem odjížděla!!!??? Dokonce manželka zaplatila i Kč 125,-- za zkušební jízdu, ačkoliv při ní ve voze neseděla. A to ještě dodám, že ve firmě AUTECO dělají pouze emise a na STK vozidlo převážejí k jiné místní firmě, takže se domnívám, že jako zkušební jízda tam a zpět (cca 5 km) a na náklady majitele, by to mohlo stačit! Na novou cívku dostala žena slevu Kč 1.000,--. Celé mi to připadá jako kamufláž a zdá se mi, že ve firmě AUTECO dobře vědí, jak k tomu došlo. Dělat nemohu nic, postrádám jakýkoliv důkaz. Jak se chránit proti takovým excesům? Co si o tom myslíte?
(M. B.)
P. S. Omlouvám se, je to trošku mimo nové vozy, ale hodně k práci servisu. :roll:
:*) Jak to dopadlo? Nevěřil jsem v obrat, ale stalo se! Trošku se stydím "za hněv a emoce, kterým jsem dovolil cloumáti mým majestátem"! Po týdnu jsme dali to naše postižené Twingo do autorizovaného servisu RENAULT AUTECO Boskovice, aby oni uvedli vozidlo mé ženy do původního stavu a stalo se! Stalo se i za přispění regionálního manažera firmy Renault ČR, který na mou žádost, případ mé ženy a jejího Twinga prověřil. A protože se chyby staly na obou stranách, došlo ke kompromisu. Nás to stálo 3,5 tisíce Kč za cívku zapalování i s kably (prakticky nákupní cena pro servis, t.zn. nepočítali nám jejich 20% marži). Za práci jsme nedali ani Kč, plechový disk byl opraven a vyvážen, udělali znovu geometrii, dali nám puklici a jednu novou svíčku = vše v kulanci RENAULT (Auteco Boskovice). To znamená, že není servis RENAULT jako servis RENAULT všude stejný. DOUFÁME, ŽE NÁS SMŮLA OPUSTILA A ŽE TO VYDRŽÍ!! Poctivě k tomu přistoupili a hlavně čelem a slušně. Bože, jak jsme fakt rádi, že to takhle skončilo!
Aby, ale drama hned neskončilo A SMŮLA SE NÁS JEŠTĚ DRŽELA, při předávání vozu jsme byli upozornění na nefungující airbagy. V zápětí jsme však dostali k dispozici náhradní firemní Twingo na dobu nutnou a potřebnou, avšak za hodinu a půl jsme byli telefonicky spolumajitelem firmy vyzvání, abychom si přijeli pronaše auto, že airbagy fungují. Byla to prasklá žárovka kontrolky deaktivovaného arbagu, jejiž funkci zasuplovala signalizací kontrolka nefunkčních airbagu. A tak se omlouvám všem, které jsem ve vzteku, který mne popadl, nestačil urazit!!
VESELÉ VELIKONOCE >:D :!: ;-) >:D -
"-- skrytý --" 10.04.06 11:25
« Hezky se to posloucha ........
V druhém pokračování našeho inovovaného cyklu sbíráme střípky názorů a zkušeností žen, které se dokázaly uplatnit v managementu velkých zahraničních společností. Z jejich odpovědí na naše anketní otázky se postupně skládá zajímavý pohled na vývoj české podnikatelské úrovně a kultury, ale svým způsobem i inspirace pro ty, kdo jsou na počátku své profesní dráhy.
Co je z vašeho pohledu největším předpokladem konkurenceschopnosti?
Jitka Skaličková, mluvčí Renaultu.: V sektoru, ve které pracuji, v automobilovém průmyslu, jsou to po kvalitním produktu bezpochyby služby a celá problematika jednání se zákazníkem, ve kterých může být firma více či méně konkurenceschopná. V mém vlastním oboru, PR, je to serioznost, kreativita a umění jednání s lidmi všech „váhových“ kategorií. -
"-- skrytý --" 05.04.06 14:08
« Re:
Ja myslim, ze to proc cely problem vznikl a dospel az do dnesniho stavu je arogance prodejce a nasledne reklamacniho oddeleni Renault CR.
Nemuzu rict krive slovo na adresu vedouciho servisu na Zlicine p. Brabce. Nase jednani byla vzdy korektni a snazil se mi vzdy maximalne vyhovet. Byl takovym smircim prvkem (bohuzel s velmi omezenymi moznostmi) mezi mnou, prodejcem a Renault CR.
Co se tyka servisu, jsou takove, jake si pripustime. Tudiz je-li nkdo nespokojen a neda to najevo tezko se neco zmeni.
Znamy nesvar takrka vetsiny servisu (videl jsem jej nekolikrat u druhych a zazil i na vlastni kuzi) je:
Ruzne zarovicky na kazde fakture. Nez auto zajede do servisu, prohlednu a vyzkousim svetla. Ejhle faktura a co to vidim 3 zarovicky nesvitily, mavnete rukou, par korun.
Pred najetim do sevisu doleju vodu do ostrikovace do maxima, zkontroluji kapaliny. Ejhle faktura, kam jen mohli ten 1,5l kapaliny dolit? Ale co je to par korun.
:?