Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.05  08:57

    « tak som bol zasa v servise

    Tak som bol riesit jeden z mojich problemov. Naposledy ked som reklamoval klimu tak mi rozobrali par veci v aute a samozrejme nezlozili tak ako bolo povodne. Okrem ineho mi chybali nejake prichytky ktore drzia oblozenie v motorovom priestore a tepelny kryt ktory je za motorom v pravo vobec nedrzal na mieste a za jazdy buchotal. Kedze som uz vystriedal zopar servisov( TT, SE, BA) a vsade bol pristup ten isty, vyskusal som novy servis v Pezinku. Pristup k zakaznikovy zatial najlepsi auto bolo hotove za hodinu. Po prevzati som si pozrel reklamovane veci, vsetko vyzeralo ok. ( to ze mi namiesto originalnych prichytiek dali ine, mi nevadi hlavne ze plnia svoju funkciu). Tak som spokojny odisiel, bohuzial nie na dlho. Ked som dorazil domov este raz som pozrel auto a zistil ze mi odbornici z Renaultu zlomili pravy podblatnik. Pristup k dolnej casti toho tepelnemu krytu je totiz zo spodu zprava a nie z motoroveho priestoru. Tak som sa vratil naspat to reklamovat, prijimaci technik ma ubezpecil ze u nich pracuju len spickovi mechanici a ze ak by taketo nieco sposobili urcite by ma o tom informovali,atd, atd.....Takze mi samozrejme relamaciu neuznali.
    Tak ja uz neviem ci existuje nejaky normalny Renault servis. Vzdy ked idem do servisu s niecim, tak ak sa nahodou podari zavadu odstranit, tak mi sposobia inu zavadu, vacsinou nieco zlomia alebo zle daju naspat,.....
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 02.12.05  20:10

    « RE:

    IT: opat iba suhlas. Ako som uz spominal v pripade Fiata, cervene cisla maju svoju ocistnu funkciu. ;-) Doprial by som ich kazdej firme, ktora zacina triedit vlastnych zakaznikov na spokojnych a chronickych nespokojencov. Zabudnut, ze aj ten "chronicky nespokojenec" jej pri kupe zaplatil a prispel do zisku, je ako zabudnut, odkial som prisiel. A to sa nevyplaca.
    Ked sme pri tom Fiate. Pred vyse rokom som pomahal vo vybere auta buducemu blizkemu pribuznemu. Vdaka mne bol v hre aj novy Megan HB. Hoci sa mne osobne pacil a myslel som si, ze Renault je dobra znacka, dotycnemu akosi nesedel. Netlacil som nanho a nakoniec sme skoncili pri Punte. Teraz som tomu nesmierne rad, pretoze by som sa pred nim asi hanbil, keby som ho prehovoril na Megana a mal by s nim podobne problemy ako napr. Tom. Zlate Punto a este k tomu fajn servis.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.05  18:20

    « Bez nadpisu

    Tak to, co v dopise píše soudružka,pardon,paní Kamila Zálesná, není nic jiného, než vyhrožování zákazníkovi,že vážená, pokud tohle náhodou čtete.....
    Tom69 má asi smůlu a nezbude mu,nějak se tohoto zmetku zbavit a koupit auto.Myslím DOORAVDOVÉ AUTO,třeba japonské. Je úsměvné,že se Renault pasuje na "Tvůrce automobilů" a není schopen vyřešit jeden problém s jedním autem.
    Já si myslím, že by se firmě Renault ČR neměla způsobovat další traumata a problém řešit "z gruntu", tj., přestat tato auta kupovat a jít ke konkurenci.
    Renaultu tak odpadnou "problémoví" zákazníci. Za cílový stav vidím, že by množina prodaných Renaultů v ČR byla prázdná. Jen jestli tuto větu je paní Zálesná je schopna pochopit. Buďme optimisté a doufejme, že ano. Pokud ne, tak to znamená, že bude počet Renaultů prodaných v ČR roven NULE.
    Všichni budou spokojeni. Centrále zmizí problémoví Tomové atd., konkurence získá nové zákazníky. Tržní ekonomika bez přívlastku. :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.05  16:27

    « renault reakce - dnes

    Vážený pane Vratný, :shock:
    dovolujeme si reagovat na váš poslední e-mail ze dne 1. prosince 2005, ve kterém uvádíte, že jste získal pocit, že firmě Renault ČR a.s. rozruch kolem vašeho vozu příliš nevadí.
    Dovolujeme si vás ujistit, že naše společnost velmi pečlivě sleduje celou záležitost již od samého počátku, kdy jsme si samozřejmě kromě dokumentace od našeho smluvního partnera - společnosti Auto Freiberg, vyžádali i potřebné informace a dokumentaci od vlastníka vozidla.
    Velmi nás mrzí, že jste neoprávněně napadl naši společnost, a to i prostřednictvím médií. Považovali bychom za vhodné, kdybyste vůči veřejnosti uvedl na pravou míru informace ohledně uplatňování vašeho požadavku a zejména jeho předpokladů. Naše společnost samozřejmě také chrání své dobré jméno a v tomto směru již přijala potřebná opatření.
    Samozřejmě si vážíme všech klientů a zákazníků, kteří vyjádřili důvěru značce Renault, proto i vy jste pro nás významným zákazníkem. I přesto, že vaše jednání soustavně poškozuje naši společnost, máme zájem, aby jste spokojeným zákazníkem zůstal.
    S pozdravem,
    Kamila Záleská
    služby zákazníkům
    ODPOVED :roll:
    Vazena pani Zaleska,
    veskere informace o prubehu reklamaci jsou pro vsechny k dispozici na uvedenych strankach a kazdy ma tedy moznost vytvorit si vlastni nazor na uvedenou vec.
    Jiste jste si stacila vsimnout, ze tam najdete i zkusenosti dalsich zakazniku, ktere nehovori prilis ve prospech firmy Renault a jejich prodejcu. Nerad bych se vas dotknul, ale docela by me zajimalo, kolik casu jste stravila se zakazniky primo v terenu a kolik zkusenosti jste si z toho vzala.
    Verte ze neni mym zajmem kohokoliv bezduvodne poskozovat. Bohuzel to, ze firma Renault neni schopna za pomoci svych Renault servisu odhalit zavadu, ktera se projevila v okamziku prodeje neni muj problem. Zavadu jsem reklamoval opakovane a opakovane jsem ocekaval ze bude odstranena. Myslim, ze nepatrim mezi problemove zakazniky, avsak v urcitem okamziku ma tolerance vuci aroganci a nezajmu konci a ja se zacinam branit. Stejnym zpusobem vznikl spor jak s prodejcem tak i s firmou Renalt CR. Nevim jak by na mem miste reagoval jiny zakaznik, pokud by napr. musel na vymenu radia uskutecnit 4 navstevy servisu. Znovu opakuji 4! V te dobe jsem vsak vse jeste bral sportovne. Ma obrana formou uvedenych stranek prameni z predchozich spatnych zkusenosti znamych z meho blízkého okoli s Renault CR i konkretnimi prodejci. Po konzultaci s pravnim zastupcem, jsem pristoupil ke kroku medializace celeho problemu.
    Je mi lito, ze musim toto vse podstupovat, nebot jsem si od koupe vozu sliboval jiny vysledek nez opakovane mnozici se technicke problemy a neustale dohady s prodejcem i vasi firmou.
    Vim, ze mate na celou vec jiny nazor nez ja, ale verim tomu, ze pokud byste se dostala do podobne situace jako ja, mozna byste postupovala stejnym zpusobem.
    Zavada na mem voze byla potvrzena. Co vice jeste po me chcete ? Vuz je nyni treti den v servisu a byla vyloucena moznost, ze bych si zavadu zpusobil sam.
    Zachovate se opravdu tak jak pravi litera zakona a tak jak jste slibovali nebo budete hledat klicky jak z cele situace ven. Dokazte mi, ze vam jde opravdu o zakaznika a nejsou to jen prazdna slova.
    Pak neni problem se rozejit jako partneri a nikoliv jako souperi. Dokaze firma Renault podporit sveho prodejce a priznat chybu v tom, ze brany zavodu opustil vadny kus.
    Nebo to vse byly zase jen prazdna slova a ja se budu muset s prodejcem soudit.
    Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během prvních šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při převzetí této věci. Podle ustanovení par.616 odst.3 ObčZ. má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Záleží tedy výlučně na volbě kupujícího, zda bude požadovat opravu, nebo výměnu věci. Výměnou věci se rozumí výměna vadné věci za tutéž bezvadnou, nikoliv jakýsi povinný odběr jiného zboží nabízeného prodávajícím ve stejné ceně.
    Při třetím výskytu stejné odstranitelné vady bránící řádnému užívání věci pak má spotřebitel vždy právo dle par.622 odst.2 obč.zák. dle své volby buď od smlouvy odstoupit nebo požadovat výměnu věci, a to bez ohledu na to, zda jde o obuv,televizor či osobní automobil. Při odstoupení od smlouvy se vrací celá kupní cena
    Mozna jste si nevsimla, ze na rozdil od moznosti zruseni kupni smlouvy trvam na vymene vozu, nebot se domnivam, ze kvalitni vuz firma Renault vyrobit umi. Bohuzel v mem konkretnim pripade se to napoprve nepovedlo, proto ji davam dalsi sanci nebot me laska ke znacce Renault provazi od utleho veku.
    S pozdravem Tomas Vratny
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.05  14:20

    « Re:

    100% bych tak ucinil, jedna nevyhoda je ze dealer ma 30 dnu na to aby reklamaci resil. Tudiz by mohla nastat situace, ze by si vzal auto na 30dnu a pak by by se nejak vyjadril. Pozor, tento krok se ale musi ucinit pokud je na voze zavada. Nikoliv zpetne po oprave.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.12.05  13:51

    « Bez nadpisu

    No dobře, ale stručně a jasně: Mám nárok reklamovat z níže uvedených důvodu celé auto a má smysl jim poslat nějaký reklamační dopis a dráždit je?? :?:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.05  13:37

    « Re: reklamace

    jo jeste jedna vec, neco jineho je pocitac, ktery kupujes jako stavebnici, pokud by stejnym principem bylo prodano auto, nezbylo by nez rezignovat. Na fakture by bylo: karoserie, podvozek, motor, kola ..... atd no a pak bys mohl do aleluja reklamovat. trikrat motor, dostal bys novy :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.05  13:34

    « reklamace

    Pokud se na to podivas z pohledu zakona, tak ano. Pokud by to byl jakykoliv jiny vyrobek, jiste bys uz mel novy, ja take vymenin zakaznikovi telefon za 20tis i kdyz tam mel 3x prehravany sw, pokud mi servis napise ze se zavada projevila a muzu se jako prodejce stavet sebevic na hlavu ze jde jenom o sw. neni mi to nic platne. zakon nerozlisuje male, velke, stredni zavady. proste pokud je zavada neci co resit. auta nejsu vyjimkou. jde jen o to, ze prodejce te uchlacholi tim, ze auto neni vysavac, udela ti to na pockani a jedes. Jenze! Diky tomuto pristupu spadnou do kategorie lehkych oprav takrka vsechny opravy a ty jsi vlastne rukojmim servisu. Zakon autum zadnou polehcujici okolnost nevystavil takze je jen otazka casu az se nekdo zkusi obratit na soud a bude z toho podklad pro vsechny ostatni. Nedokazu si predstavit, ze bych nekomu menil 10x vadnou klavesnici na telefonu a zakaznik to prijimal s ledovym klidem. Bohuzel jak rikam, je potreba najit tu odvahu a pustit se do boje pres soud. Bohuzel jak znamo u nas to se soudy trochu pokulhavalo ale co mam posledni informace primo od zdroje zacina se blyskat na lepsi casy. Vstupem do EU se preci jen zlepsilo postaveni zakaznika vuci prodejci.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.12.05  12:44

    « Bez nadpisu

    Zdravím
    Mám také špatné zkušenosti s renaultem.
    Mám jednoduchý dotaz. Pokud mi zcela jasně servis 3x výmění tutéž součástku v rámci reklamace. (konkrétně kompletní klika v ceně cca 4 tis.), mám nárok reklamovat celý auto? :?:
    Zde je jistě pár odborníků znalých zákon okolo reklamací.
    Fandím Tomovi v boji s renaultem. Jeho problémy jsou oproti mým závažnější, ale jak je vidět není pro servis problém je neprokázat.
    Můj případ je sice lehčí, ale myslím že jasnější. Jak chtějí popřít jasnou trojnásobnou výměnu kterou již provedli...
    Můj příspěvek z konkurenčního fóra:
    Aktivně používám Megana Grandtoura 1.9dCi (65 000km) už rok a půl a během té doby jsem již reklamoval 7 (slovy sedm) klik. Mám chytrou kartu Keyles entry (ta co ji můžu mít v kapse a auto se samo otevře a zavře) a jedna ze čtyř klik použitých na autě se podělá v průměru každé dva měsíce
    servis mám 50km a vždy tam musím dvakrát, aby to napřed diagnostikovali někdy i třikrát, protože zrovna v okamžiku diagnostiky klika ztafunguje.
    Mimo klik se mi auto při větších rychlostech dost klepe a v servisu mi maximálně vyvážej kola (nezapomenout to naúčtovat) a řeknou že oni s tím 190 jet nemůžou a že je všechno v pořádku.
    V předním kole mi něco lehce dře a servis přesto že to hledal hodně dlouho nic nenašel.
    Pokud přední kapotu lehce položíte není zde žádná pojistka proti otevření (podle servisu je, ale ve skutečnosti se s tím musí dost fláknout aby to zapadlo alespoń na pojistku)jako je to v každým jiným autě už od trabanta. Když manželka myla okna položila kapotu, já to nezkontroloval, rozjel se a výsledek byl rozflákaný přední sklo a zdemolovaná kapota. Pojišťovna mi to neuznala, že to bylo nesprávný použití vozidla a stálo mě to 30 litrů
    Již dnes se totiž děsím toho až skončí záruka, protože při dosavadní spotřebě klik to vyjde na cca 20 000kč ročně!!
    Právě jsem se vrátil ze servisu kde měnily šestou a sedmou kliku, tak jsem na ně napruženej...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.05  10:17

    « Re:

    tv: znasobi ....
    Posledni info ktere mam bylo, ze zkusi prehodit nove
    zavěšení McPherson
    citace:
    Zavěšení kol jsou součásti vozidla, jejichž prostřednictvím jsou dvě protější kola dvoustopého vozidla zavěšena na nosné konstrukci nápravy nebo na nosných částech jeho podvěsu. V současnosti se používá v široké míře u osobních automobilů různé varianty vycházející ze zavěšení McPherson a to zejména u přední nápravy. Toto nezávislé zavěšení se používá u výkyvné nápravy a svými vlastnostmi nabízí nejen dostatečný jízdní komfort, ale také jednoduchou konstrukci, snadnou údržbu a poměrně jednoduchou výrobu. Z hlediska jízdních vlastností není zanedbatelná schopnost přizpůsobení se povrchu vozovky a minimální přenos tohoto negativních vlivů na ostatní části vozu. Zavěšení McPherson je tak považováno za jeden z nejlepších kompromisů nabízených vlastností a složitosti konstrukce.

    Z konstrukčního hlediska se zavěšení McPherson skládá z přibližně svislé vzpěry a příčných závěsných ramen (mohou mít různý tvar, ale v současnosti se nejvíce používají trojúhelníková ramena). Jako tlumicí prvek je použit teleskopický tlumič a pružícím prvkem mohou být různé druhy pružicích elementů (vinutá pružina, vzduchové pérování atd.). Tlumič a pružicí prvky jsou umístěny zpravidla ve směru svislé vzpěry nebo jsou její demontovatelnou součástí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.05  10:05

    « Bez nadpisu

    Aha, zaujimave info, takze to taha aj po odpojeni posilovaca. Kedze hovoris, ze menej, tak by to stalo za to preskumat, ze ci posilovaci ucinok posilovaca znasobi alebo naopak eliminuje to naozajstne fyzicke tahanie do strany. Alebo ci to fyzicke skutocne tahanie nie je prave nasledok... No, tazka to uloha.
    Okrem toho minule som cital na jednom anglickom fore, ze nieco podobne bolo vyriesene vymenou jednej tycky riadenia (predpokladam, ze guloveho capu, prip.prislusnej tycky, ak sa to vobec technicky da). Mozno mas len zatuhnuty golovy cap...? Tak v tomto pripade by Ti mohli robit geometriu donekonecna... Chlape, tazka to uloha pre servisakov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.05  09:08

    « Re: tahne

    tv: bohuzel to tahlo i s odpojenym servem, na pripojenem pocitaci to technikovi ukazovalo bezvadne hodnoty, presto si to auto uhanelo kupredu leva i kdyz mene vyrazne nez se zapojenym servem. Auto je v servisu treti den, zatim nemam info. Bohuzel je tu dalsi potrefeny viz jeho email:
    :'-(
    Jo mě to auto taky táhne doleva a kůli tomu jsem to dal na geometrii a servis mi řekl že je to v pořátku že to trochu srovnali a je to v limitech.

    Jenže ono to dělá pořád.Takže prej se na to podívají ještě jednou.Auto nepřeberu dokud to nebude v pořádku.

    Jinak těch závad mám mnohem víc než jsem napsal mezi další byly tyčky stabilizátoru čidlo teploty a za 2 roky to auto bylo asi 20x v servisu.

    On to je taky problém finanční protože jsem z Příbrami a tady zrušily Renaulta ale ještě než jsme si to kupovali.

    Takže každá návštěva servisu mě stojí jen na benzínu 300kč a ještě mě pak musí někdo odvézt z Prahy a pak ještě přivézt pro auto takže dalších 600,-.

    To je dohromady 900kč jeden servis a vynásob si to závadama dojdeš k další pěkný částce.

    Po novém roce snad u nás otevře Renaulta Dolák jun.tak se to snad zlepší.Uvidíme zatím čáu a přeju hodně úspěchu
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.05  02:39

    « Bez nadpisu

    Ad zhodeny naraznik: mohli montovat tazne.
    Ad nahradny Megane, ktory netaha na stranu a Tom69: wow, Ty si mal dajake stastie. Mal si ten den podat sportku. Este ma zaujima, ci sa nic nezmenilo po odpojeni posilnovaca - skusal si osobne? Nijaka, hoci len drobna zmena?
    Ad obhliadka auta pri preberani: osobne najprv velmi kriticke oko a potom krutit a mackat :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.05  19:07

    « Bez nadpisu

    Inak v pondelok pri mojej navšteve Kestlera som zaregistroval jemný posun v pristupe k zakaznikovi a k zlepšeniu služieb...Vraj tam maju novu funkciu.Akysi pracovník výstupnej kontroly.Som bol v tom že to tam mali aj pred tým... ;-) Proste maník ktorý auto po oprave otestuje ešte pred príchodom zákazníka a ak zistí že problém pretrváva vracia auto do dielní...Tak ma napadlo, že ak bude svoju funkciu vykonavať svedomito asi nebude moc oblubeny v kolektíve... ;-) Určite je to dobry napad a už sa mi nestane že pri skušobnej jazde s prijimacim technikom pri odovzdavani vozidla zistime že porucha pretrváva, alebo že nájdem odlamovací nožik v tesneni medzi dverami batožinoveho priestoru a potobne situejšn...Tak som zvedaví ako sa s tym ten pán popasuje...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.05  18:54

    « Re:

    nevybavite si nekdo reklamu na megana jak utikaji dva chlapici dokem a kolem je rev, pak skoci do megana zabouchnou dvere a vychutnavaji ticho >:D :?: :?: :?:
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.05  18:42

    « Bez nadpisu

    To si pekne napísal Sire, otvorená a priatelská atmosfera.Tá sa však s pribudajucimi navštevami mení na inu... >:D
    Tom69:Tak niak som bol vytešeny ja... >:D Teraz tych ludi ked som v servise a čakam na prijimaceho technika ,len z dialky sledujem a premyšlam ako tu budu za par mesiacov stať aj oni...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.05  18:32

    « Re: Re: Re:

    nekteri mozna hresi na to ze kazdy je tak nateseny, ze ani nevnima co se deje okolo nej natoz aby prolejzal cele auto, videl jsem vcera prodavat megana gt a kdyz jsem videl ty natesene zakazniky kteri byli vedle takrka z kazde malickosti neb predtim meli starsi ojetinu doslo mi ze by prehledli pomalu i to ze to nema kola :P . Hlavne si sednout za volant a kroutit s nim a mackat knofliky >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 01.12.05  18:29

    « Re:

    bruno: ved prave o to ide. Ja takisto a spolu so mnou podla mna 95% kupujucich. Je to dost neprijemne, v tej otvorenej a ferovej atmosfere davat pozornym prezeranim najavo svoje pochybnosti. I ked je na to, samozrejme, pravo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.05  18:23

    « Re: Re:

    tak auto zustava stale v servisu, resi se to jestli mi tam vrati vse do puvodni stavu a napisou vyjadreni pro soud , nebo dostanou rozum a nabidnou prijatelne reseni vzhledem ktomu ze uz pul roku resim jednu zavadu :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.05  18:17

    « Bez nadpisu

    No poviem pravdu, ja som pri preberaní noveho auta žiadne obštrukcie nerobil.Predajca mi ukazal kde sa otvara kapota, kde sa čo dolieva , rezervu:wink: , sadol som a odfrčal.Takže tak ako píšeš spoliehal som sa na serioznosť predajcu...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…