Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 19.01.06 18:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR65
Petr65: Rad a za co, ze jsem pul roku jezdil s pokazenym autem, fakt jsem strasne rad
Vis u Renaultu je takrka vsechno vlastnost vozu, ale nikde se o tom nepise, zeptas se dealera co jsou nejcastejsi zavady u auta, rekne ti zadne. Kdyby mi prodejce rekl, hele bude to mozna delat to a to, tak to beru, reknu ok jsem na to pripraveny, ale kazdy jen chvali a chvali a chvali a kdyz prijde problem skoro vsechno sis zpusobil sam
Vis co me se.e, dealer ti rekne. OK ja to vidim tak, ze bych vam to auto vymenil, ale velky bratr rekl NE. Kdyz jsem prebiral auto, rekl mi p.Freiberg osobne. Jedu na jednani s pi. Zaleskou, Renault by se chtel domluvit, ale musite slevit neco ze svych pozadavku. Rikam, dobre jedte za pi. Zaleskou a zkuste neco vymyslet. Pak si sedneme a uvidime co dal. Vcera jsem mu psal jak to vypada, odpoved znela RENAULT UZ NIC RESIT NEBUDE. PRO NE JE TO UKONCENA VEC!
Tak co si o tom mam asi myslet -
"-- skrytý --" 19.01.06 18:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR65
Já myslím, že z toho nemusíme zase dělat Kocourkov.
Výměna věci je podle mne krajním řešením a je vhodné touto cestou postupovat tehdy, jestliže se jeví pravděpodobným, že taková závada ani po odstranění neumožní řádné užívání věci.
Takže pokud to zase vztáhnu k případu Tom69a, který sice na voze měl více závad, ale všechny byly odstranitelné bez následků pro další používání vozu, nebo byly odstraněny bez těchto následků, pak takového postupu netřeba.
Je však věcí každého, jak se rozhodne postupovat. Zákon tu možnost dává a je na zákazníkovi jestli ji využije. -
"-- skrytý --" 19.01.06 17:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR65
Znamená to ad absurdum, že bych se měl VŽDY krýt a v případě jakékoliv závady, která potenciálně hrozí zdlouhavým neúspěšným odstraňováním, požadovat výměnu vozu a nikoliv opravu? Samozřejmě tento postup znamená riziko minimálně velmi zdlouhavého postupu atd. -
"-- skrytý --" 19.01.06 17:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR65
Petr65: Rad a za co, ze jsem pul roku jezdil s pokazenym autem, fakt jsem strasne rad >:-[]
Vis u Renaultu je takrka vsechno vlastnost vozu, ale nikde se o tom nepise, zeptas se dealera co jsou nejcastejsi zavady u auta, rekne ti zadne. Kdyby mi prodejce rekl, hele bude to mozna delat to a to, tak to beru, reknu ok jsem na to pripraveny, ale kazdy jen chvali a chvali a chvali a kdyz prijde problem skoro vsechno sis zpusobil sam 8-s
Vis co me se.e, dealer ti rekne. OK ja to vidim tak, ze bych vam to auto vymenil, ale velky bratr rekl NE. Kdyz jsem prebiral auto, rekl mi p.Freiberg osobne. Jedu na jednani s pi. Zaleskou, Renault by se chtel domluvit, ale musite slevit neco ze svych pozadavku. Rikam, dobre jedte za pi. Zaleskou a zkuste neco vymyslet. Pak si sedneme a uvidime co dal. Vcera jsem mu psal jak to vypada, odpoved znela RENAULT UZ NIC RESIT NEBUDE. PRO NE JE TO UKONCENA VEC!
Tak co si o tom mam asi myslet >:-[] -
"-- skrytý --" 19.01.06 17:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR65
Jak to mám vědět?
To je jako bych se ptal SirAntona, proč jsi neodpověděl na dotazy lidí z Renaultclubu...
Už jsem psal níže, že bys v této situaci měl být rád, že to opravili.
Kdyby to neudělali, bude tě to stát jen čas. Opravit by se to muselo tak jako tak. Navíc netuším, oč bys žaloval... -
"-- skrytý --" 19.01.06 17:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR65
Petr65: Jeden dotaz, proc tedy Renault na vsechny me otazky neodpovedel temi nekolika vetami jako ted ty a proc naopak psal
PS: jeste dovetek, ted naposledy jsem pisemne do protokolu uvedl, ze nezadam opravu nybrz posouzeni pro pripadny soudni spor, vysledek znas
PS2: a co vyskytvice zavad najednou, to snad take stale plati ne
Vážený pane,
dovolujeme si reagovat na Vaše podněty týkající se Vámi zjištěných závad na vozidle Renault Megane II.
V této souvislosti jsme od Vás obdrželi e-mailovou poštou jednak dne 5. října t.r. kopii Vaší korespondence se spotřebitelskou organizací, dále text ustanovení vyňatého ze zákona č. 40/1964 Sb. a v neposlední řadě i dopis adresovaný naší společnosti.
Co se týče Vašich informací, obsažených v e-mailové zprávě ze dne 3.10.2005, , případu věnujeme značnou pozornost, neboť nám záleží na spokojenosti našich klientů Prozatím byla vyžádána dokumentace k historii vozu, kdy z listin, které byly předloženy, neplyne existence Vámi popisované závady. Je pravdou, že pokud se vada na věci projeví v době do 6 měsíců od převzetí věci, je třeba, aby prodejce prokázal, že vada vznikla až po přechodu vlastnictví věci na kupujícího. Pokud se to prodávajícímu nepodaří, je konstruována právní domněnka, že vada existovala již při převzetí věci a kupujícímu z takto daného skutkového stavu vyplývají příslušné nároky.
Podle informací, které máme k dispozici, Vás prodávající vyzval k přistavení vozu, aby mohla být provedena diagnostika případné vady. Z dosavadního průběhu lze tedy konstatovat, že z Vaší strany nebyla poskytnuta potřebná součinnost, nutná k postupu dle § 616 zákona č. 40/1964 Sb. Velmi nás mrzí, že tento vstřícný krok pokládáte za chybný a v souvislosti s tím hodláte učinit kroky směřující k poškozování dobrého jména naší společnosti. Bohužel v takovém případě bude společnost nucena bránit se zákonnými prostředky, které k tomu účelu český právní řád nabízí.
Předpokládáme však, že mezi Vámi a prodávajícím dojde k dalším jednáním ohledně odstranění shora uvedeného nedostatku. Další vývoj záležitosti budeme velmi pečlivě sledovat a věříme, že bude přijato řešení, se kterým budete spokojen.
S pozdravem
Kamila Záleská
služby zákazníkům -
"-- skrytý --" 19.01.06 17:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR65
Tak jednoduché to není.
Řekli jsme si, že klíčový je okamžik vzniku závady. Předpokládá se (a znovu to musím říct, že to nelze aplikovat plošně a že to lze aplikovat jen u takových závad, které mohly, vzhledem ke své povaze, existovat už při převzetí věci), že závada vznikla již před převzetím věci.
(příklad: vypadlý kabílek, který zkratuje řídící jednotku lze stěží považovat za závadu, která existovala v době převzetí vozu ap.)
Tedy...
Pokud předpokládáš, že vzniklá závada má původ již v době před převzetím vozu a vůz se rozhodneš vrátit, pak zavoláš odtah a necháš se odtáhnout do kteréhokoliv autorizovaného servisu, kde jim vůz předáš a sdělíš jim, ať si ho nechají, že očekáváš výměnu vozu.
Teď drží černého Petra dovozce. Musí prokázat, že závada nevznikla v době před převzetím vozu zákazníkem.
Nutno dodat, že takových závad je naprosté minimum a praktické použití je velmi omezené.
Co je důležité, nemusí jednat zákazník ale ten, kdo je za vadu odpovědný.
Mohou pak nastat dvě varianty:
1.) Závada vznikla již před předáním auta při prodeji, pak je požadavek na výměnu věci legitimní a nelze proti němu nic namítat.
nebo
2.) Zjistí se, že závada vznikla až po předání vozu a pak je tato fikce vyvrácena, přičemž se postupuje dále podle obecných pravidel. -
"-- skrytý --" 19.01.06 17:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: PETR65
Petr65 rozeber prosím můj modelový případ:
Jedu novým vozem a mám poruchu, nezavolám-li pomoc mohu odstoupit od smlouvy?
Myslím, že prodejce bude trvat na posouzení a odstranění vady!, protože mu nebylo umožněno pomoci ti a zjednat nápravu.
Tom69 pláče u Renaulta, ale reklamace se týká jen a jen vztahu zákazník-prodejce. Velký R. to jen zaštiťuje"školenými mechaniky" a "kvalitou oprav".
Co ty na to? -
"-- skrytý --" 19.01.06 15:31
« Re: Re: Re: Re: Re: PETR65
Jenyk:
V případě, že se závada bude opakovat se ten vztah řídí obecnými podmínkami odpovědnosti za vady. Možnost na výměnu zůstává nedotčena, ale je to již z jiných důvodů (například několikrát opakovaná stále tatáž závada bránící řádnému užívání ap.).
Pokud bych to měl aplikovat na tento diskutovaný případ, pak tato situace ještě nenastala. -
"-- skrytý --" 19.01.06 15:31
« Re: Re: PETR65
Víš já už s R. jednal, naštěstí již nikdy nebudu a z Francie si koupím jen sýr a víno - to uměj. Auta stojí za......
To s tím právním řešením v praxi je trochu jinak než popisuješ.Zkušenost, která je ještě pořád bolestivá. Viz mé příspěvky. -
"-- skrytý --" 19.01.06 15:24
« Re: PETR65
Slon72
Nejde mi o nic, jen se bavím, hraju si.
Vedlejším produktem toho je, že ze mě leze "moudro".
Prosím, čti pozorně co píšu.
Dozvíš se, že jako zákazník máš práva se kterými můžeš počítat, jen musíš vědět, jak je využít.
V případě tom69 nedošlo k tomu o čem píšeš napoprvé, ale až na poněkolikáté, kdy de facto jiná možnost než odstranění závady nebyla. Tedy je dobře, že Renault postupoval tak, jak postupoval. V opačném případě by to vedlo jenom k dalšímu zdržení k tíži zákazníka. V ten okamžik už zákazník nechal své právo na výměnu z důvodu fikce závady při převzetí marně pominout. A pozor, tohle není chyba Renaultu a nelze ho z toho vinit. -
"-- skrytý --" 19.01.06 15:20
« Re: Re: PETR65
Podívejte,
proti sobě máte kvalifikovaného protivníka (dovozce), který v rámci zákona a bez jeho překročení také chrání svá práva a své zájmy. S tímto vědomím je k němu třeba přistupovat.
Právo v tomto případě funguje jako železnice. Jedete po kolejích a blížíte se k výhybce. Musíte se rozhodnout, kam chcete jet, protože jak ji minete, vlak neobrátíte.
Jestliže chce zákazník využít fikce stanovené v § 616 zák 40/1964, musí to dát najevo PŘED tím, než dá vůz k opravě, resp. k dispozici servisu, dovozci nebo podobně.
Zde to s největší pravděpodobností probíhalo zjednodušeně asi takhle:
- Dobrý den, mám závadu.
- Tak nám to tady nechte, my se na to podíváme
- Tak jo....
No a tady se stala chyba, pokud zákazník chtěl výměnu vozu... nikomu to totiž nesdělil.
Správně mělo být
- Ten vůz vám tu nechám a žádám jeho výměnu, protože ... blabla bla odkaz na zákon... -
"-- skrytý --" 19.01.06 15:20
« Re: Re: PETR65
Je úplně jedno co děláš, vždy trvají na přistavení vozu za účelem zjištění závady, ale zároveň to i opraví. To je celkem zvláštní. Při opravě ovšem uvedou, že tam není vada a je to na přání zákazníka. Dle mého právníka velmi fikaný krok, který tě zbaví nábojů na další střelbu mezi zákopy.
A dodržování nějakých zákonů - podívej se na stránkách co vše v ČR sponzoruje. -
"-- skrytý --" 19.01.06 15:03
« Re: PETR65
...no já myslím tuším, o co Petrovi jde - dle úpravy "shody s kupní smlouvou", o které Tom 69 mluví, je zde možnost volby /plus ta lhůta 6 měs. a vyvratitelná domněnka../ - výměna věci nebo její oprava - pokud chci vyjít servisu vstříc - a nechci hned výměnu věci a poprvé uplatním opravu - tak jsem si zvolil a možná si paradoxně naběhl - cestu oprav a myslím, že tím je moje právo na volbu zkonzumováno... a dostávám se do režimu odstranitelných a neodstranitelných vad a odstupování od smlouvy a tak, ale už se nejde vrátit k požadvku "vyměňte mi vůz"; pak je ještě dovětek - není-li výměna či oprava možná, tak je zde sleva nebo odstoupit od sml. - tedy vrátit si každý každému... nevím, ale jak Tom 69 postupoval, jestli první, co chtěl - a na tom měl asi trvat a nepouštět se ani do oprav, bylo výměna pro rozpor s kupní smlouvou...tak dalece jsem to neštudoval a zkušenosti v tomhle nemám žádné. -
"-- skrytý --" 19.01.06 14:59
« Re: PETR65
Podle mne nám všem dává velmi kvalifikované rady jak v takovém případě postupovat a naopak čeho se vyvarovat. S velkým zájem tu diskusi teď sleduji. Pánové, prosím pokračovat!
Mne by teď zajímalo, jak řešit ten zmiňovaný jeden okamžk rozhodnutí zákazníka? Skutečně nemohu předem vědět, že závada nebude odstraněna. Jak postupovat ve chvíli, když se závada objeví znovu? Mám znovu možnost se rozhodnout a požadovat výměnu až teď?
Máš to opravené nebo ne?