Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
modus ponens 17.02.06 13:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Petr65: ja si pod schopnostou vyriesit zavadu predstavujem kroky, ktore vedu k jej odstraneniu, a nie kroky, ktore vedu k zmene nazoru zakaznika v zmysle, ze zavadu uz nepovazuje za zavadu. ;-)
Z tejto kauzy mam viac nez dojem, ze nebyt postoja a krokov, ktore Tom podnikol, tak by sa stale dotahoval so servisom (popripade s dovozcom), ci to je alebo nie je "v norme", resp. ci sa ta zavada vobec prejavuje. Mozno je to o slovickach a namiesto "schopnost vyriesit" by mohlo byt "ochota vyriesit", ale na veci to nic podstatneho nemeni. Ak by to boli schopni vyriesit, neodovzdavali by mu niekolkokrat auto ako opravene, pricom sa zavada veselo prejavovala nadalej. -
"-- skrytý --" 17.02.06 12:42
« Re: Re: Re: Re:
puvodne nedokazali vyresit problem s tahnutim vozu.
nyni nevi jak vyresit nepravidelny volnobeh a diru v plynu pri studenem motoru .... na moje puvodni dotazy odpovidali ze se jedna o normalni vlastnost, necistota v benzinu atd. Nyni se uznalo, ze se jedna o problem, na reseni se ceka ...... -
"-- skrytý --" 17.02.06 12:35
« Re: Re:
PETR: muzes definovat vady ktere si vymyslim, opravdu si myslis ze nemam nic lepsiho na praci nez si vymyslet blbosti.
Jen jsem si koupil nove auto a ocekaval jsem ze bude alespon chvili fungovat bez problemu.
to ze servis neni schopen nektere problemy resit neni muj problem, ale jejich. Kdyby dokazali zavady odstranit hned nemusel jsem travit cas psanim do diskusi ...... >:-[] -
"-- skrytý --" 17.02.06 12:15
« Re:
Zdá se, že i znalec, Ing Janoušek, jehož posudkem se tom69 tolik ohání má své mínění.
Citace ze závěru znaleckého posudku (viz link)
Ostatní vady jsou spíše generovány nespokojeností s výsledkem reklamací, táhnutí vozu doleva.
[odkaz]
Jinými slovy znalec prohlašuje, že si tom69 některé vady vymýšlí. -
"-- skrytý --" 17.02.06 12:11
« Bez nadpisu
Vibrace měří vibrační čidlo (čidlo chvění). Je to např. malej bazmeg (asi jako snímač tlaku oleje do škodovky), kde je na piezoelementu s velikou poddajností nějaká hmotnost, která se tak se netřese (má setrvačnost), ale čidlo jako takové se třese (je pevně spojeno s měřeným tělesem - volantem). Výstupní signál se snímá, musí se pochopitelně filtrovat a hledá se frekvenční a časový průběh chvění. Myslím že jsou metody které předpoví ano tohle může způsobit 1g na poloměru 17cm (oběžné kolo větráku) při 2.700RPM (motor na 4) a že dokážou zpětně dedukovat ano referenční vozidlo (druhé ke srovnání) má v těchto podmínkách nevyváženost méně než x g za situace že vše ostatní je totožné... Ale asi to přesahuje amatérské možnosti (nicméně Geofyzikální ústav ČSAV co měří zemětřasné pohyby by asi poradil víc.... 8-s )
PS: ulomenej list oběžnýho kola je lehce možnej. Znáte starý fény ETA, takový ty socialistický co měly dvě tlačítka (motor, teplo) a motor kolmo v rukojeti (radiální oběžný kolo - centrifuga)??? Tak do tohohle fénu mi spadnul za chodu šroub, urazil jednu lopatku a ta vylítla ven - fén normálně fungoval dál akorát nešel už udržet v ruce a dotyčnému vypadaly všechny zubní výplně, když se tím sušil... Takže co umí nevyváženost je jasný - zde tedy stačilo najít u popelnic druhej a vyměnit kolo na motoru a bylo spraveno... >:D >:D :D -
PP. 17.02.06 11:48
« Bez nadpisu
Clovece, bez urazky, stretnut sa taky clovek ako Ty s miernymi hypochondrickymi sklonmi a trochou stastia na vadny kus auta... to musi byt labuzo. Ak by som bol predajcom novych aut a poznal Ta osobne a videl by som Ta mierit ku mne do salonu, narychlo by som vyhlasil okamzitu inventuru a zamkol kram...
to celkem přesně vyjadřuje i můj názor... -
"-- skrytý --" 17.02.06 11:36
« Re: Re:
Že by ho měnil protože jsis stěžoval, že je hlučný?
Pokud se podívám do servisních protokolů, uvidím, že ti měnil spoustu věcí. Nezdá se mi, že by byl neoblomný. Nebo se mi tebou zveřejněné servisní listy zdají?
Ke tvému P.S: pokud je mi známo, znalec posuzoval větrák před výměnou, v době, kdy jsis nestěžoval na vibrace, posuzoval tedy jeho hlučnost a to dost amatérsky. -
"-- skrytý --" 17.02.06 11:19
« Re:
uz jsem si rikal, kam si se nam podel.
tak dobre, rekni mi kdyz je v jinych pripadech Renault servis tak neoblomny a nechce nic menit, proc by zrovna vetrak menil kdyz byl ok :roll:
... na druhou stranu bych cekal, ze stejne jako ty bude argumentovat Renault, ale nestalo se tak
PS: a jak by se daly zmerit vibrace do volantu ? -
"-- skrytý --" 17.02.06 11:14
« Bez nadpisu
Znalec také tvrdil, že nemá žádné srovnání, ale že se mu jeví, že je větrák hlučnější než u jiných vozů střední třídy.
Zde je vhodné povšimnout si že:
1.) nebylo provedeno měření hlučnosti
2.) nebylo provedeno strovnání s jiným vozem
3.) znalec subjektivně porovnává s vozy střední třídy, kam Mégane nepatří.
4.) znalec, zřejmě vědom si této skutečnosti, uvádí, že je možné, že se nejedná o závadu ale vlastnost.
[odkaz]
Jakožto člověk, který pracuje se znaleckými posudky takřka denně musím konstatovat, že v této otázce je posudek nedostatečný a měl-li bych podle něj rozhodovat, musel bych ho odmítnout a nechat vyhotovit jiný, který by zhodnotil chování větráku na základě objektivního měření hlučnosti a srovnání s jiným, případně jinými vozy téhož typu. -
"-- skrytý --" 17.02.06 10:46
« Re:
tech 15 min bylo samozrejme jen orientacne. i soudni znalec uznal, ze puvodni vetrak byl hlucnejsi nez je zdravo, myslis si ze by mi opravdu renault vymenil sam o sobe vetrak pokud by byl v norme s jinymi vozy. jsem presvedcen ze nikoliv.
No a osobne na 4 foukam pomerne casto protoze pritelkyne je vecne zmrzla a chce mit teplo ve voze. ;-) -
"-- skrytý --" 17.02.06 10:23
« Bez nadpisu
Clovece, billboard... to uz ani nekomentujem.
Pocuvaj, ty fakt mas vetrak zapnuty na 4. stupen 15 minut...? Ja neviem, ale to by mi najskor vadil ten hluk vzduchu prudiaceho cez mirezky a vsetky otvory, ako vibracie. Ja neznesiem mat vetrak na viac ako 3-ku po dobu dlhsiu, ako je nevyhnutne nutne na odhmlenie skiel. Bezne pouzivam 1-ku, obcas 2-ku.
A pri 4-ke kazdy vetrak vibruje, niektore viac, niektore menej.
Je este jedna vec, a to ze tie rotory mavaju take vyvazovacie pliesky, ktore sa nasadia na niektory z listov vrtule podla toho, aka je nevyvazenost - podobne, ako sa vyvazuju kolesa. Mozno ked Ti ten vetrak menili (uz naozaj nechapem, preco si vlastne ziadal vymenu vetraku, len tak, zo sportu? kazdy vetrak na 4-ke je hlucny), tak im ten vyvazovaci pliesok nejako odpadol. Alebo ti ho jednoducho zdrapili sami.
Clovece, bez urazky, stretnut sa taky clovek ako Ty s miernymi hypochondrickymi sklonmi a trochou stastia na vadny kus auta... to musi byt labuzo. Ak by som bol predajcom novych aut a poznal Ta osobne a videl by som Ta mierit ku mne do salonu, narychlo by som vyhlasil okamzitu inventuru a zamkol kram... -
"-- skrytý --" 17.02.06 09:53
« Re:
uz si zjistuju za kolik se da pronajmout bilboard, opravdu me nebavi stale resit neci nekvalitni praci >:-[]
V renaultu rekli redaktorovi CR, ze jsem chtel auto opravit, tak co ted po nich porad chci. poslal jsem jim ofoceny protokol, kde sami dopsali do protokolu ,ze auto pristavuji k posouzeni stavu. Rekli, ze to nelze zadat do systemu, nebot tam takove zadani chybi. Proto to dopsal technik vlastni rukou. [odkaz]
Vsichni zucastneni na schuzce vedeli, ze opravovat auto nechci prave proto, aby nemohli zamest stopy (spatny dil uz je nenavratne pryc)Opakovane to zaznelo a vsichni souhlasili. Pak samozrejme probehla fraska s preventivni vymenou. Muze se mi pak nekdo divit, ze se mi to nelibi >:-[]
pokud by chtel nekdo prispet treba jen symbolickou castkou na bilboard (muze na nem byt jeho jmeno) muze se hlasit na mem emailu ;-) -
"-- skrytý --" 17.02.06 09:37
« Bez nadpisu
Asi nezbývá než udělat to,co údajně provedl nespokojený majitel P307 v GB: auto slisoval a dal prodejci. Sice drsné,ale originální.
Ventilátor třeba není řádně upevněn.Nedokážu si představit,co za problém by mohl být.Chybějící list větráku snad ne. Záhada...nebo tam něco při výměně zapomněli.
Ale aby to nevypadalo, ze neustale jenom fnukam nad blbostma.
Cely problem vznikl na zacatku v dusledku pomerne arogantniho pristupu prodejce Auto Freiberg a Renault CR. Kdyby tenkrat nekdo rekl, pane Vratny je neprijemne ze se objevil problem, pokusime se s nim neco udelat a protoze jste s tim mel jiz nejakou dobu neprijemnosti nabidneme vam nejakou kompenzaci. Vsechno se dalo resit v klidu a bez zbytecneho humbuku. Nemam rad kdyz ze me nekdo dela pitomce. Nabaluje se to jedno na druhe. Proc neni Renault schopen misto vyjadreni cituji: Přezkoumána geometrie vozidla, shledána odpovidající normě, s ohledem na přání a trvale stížnosti zákaznika proveden nad rámec obvyklé péče (původně uvedeno preventivní, po týdnu korespondence bylo toto slovo vypuštěno) zásah - výměna pružin předního pérovaní.
... napsat, ze byl problem v pruzinach, ze byly vadne a jejich vymenou se zavada odstranila. Proc? Proc rika, ze jsem chtel auto opravit kdyz jsem s ohledem na predchozi jednani chtel pouze posoudit stav, tento pozadavek zaznel vice nez jasne pri schuzce 30.11.2005 ve firme REA Zlicin za ucasti me osoby, p. Freiberga, jeho pravniho zastupce, soudniho znalce p. Janouska i pana Brabce z REA Zlicin.
Ozvalo se par lidi kteri maji co do cineni s firmou Renault, cast cituji:
Vážený pane Vratný,
Co Vám na tohle mám sdělit? Nemohu nic jiného než to, že postup dealera Auto Freiberg
je více než podivný, nestandartní a především zde selhali lidé, kteří reprezentují značku Renault,
zde vidím největší pochybení, dle mého názoru!
Pane Vratný sice Vám už v této fázi nemohu pomoci dle mé představy, ale pokud byste potřeboval
nějakou radu či pomoc v budoucnu, můžete se na mě obrátit, pokusím se Vám vyjít vstříc.
S pozdravem ......
a bohuzel o tom to cele je. O pristupu ....... :?