Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 21.02.06  09:01

    « Re: Re:

    dodatok: tu reportaz na Prime som si pozrel aj ja. Fakt uzas. Chytanie za slovicka, bazirovanie na detailoch, len aby sa nemusela priznat zodpovednost. Esteze mal riaditel Peugeotu odvahu svoj postoj takto verejne prezentovat. Inak by z toho bol opat len jeden z poloanonymnych mailov, ktoremu 1/2 ludi neuveri.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 21.02.06  08:37

    « Re:

    tv: chapem, ze mas Renaulta a tazsie sa Ti chape nestranny pohlad. Moj je nestranny v zmysle, ze Renaulta nemam a ani som ho nikomu neodporucil, takze nemam dovod byt voci nemu zaujaty. Zato vsak citam prispevky a robim si obraz. Aby som to vysvetlil, nehodnotim len na zaklade Tomovej situacie. Je tu viacej ludi, co pisali o napadne podobnych problemoch so svojim Renaultom (nielen Megane, ale napr. aj Laguna) a otrasnym pristupom servisov. Ano, servisov - nie jedneho servisu. A pokial ma pravdu tusim matoo, ktory sa pokusal najst korektny Renault servis, ale bezuspesne, tak zbohom s takou znackou. Uz som to pisal, ze znacka nie je len vyrobok, ale aj vsetko okolo. Pristup, ludia, servis, ... Specialne u aut je servis mimoriadne dolezity aspekt celkoveho hodnotenia. Mozno tvrde slova, ale rovnako tvrdo (ak nie tvrdsie) si musi bezny spotrebitel na svoje nove auto zarobit. Tak preco byt makky na niekoho, kto tieto peniaze vezme a obratom sa Ti do oci smeje, pretoze nemas poriadnu paku, ako sa domoct svojich prirodzenych prav?
    Teraz uprimne odpovedz. Ked za Tebou pride dobry kamos (resp. niekto z blizkej rodiny), ze chce kupit nove auto, odporucis mu Megane? Ked som mal Feliciu, cital som fora o Felicii, kde ludia nadavali na problemy, co mali a ja som len zasol. Bolo ich fakt vela (ludi a aj problemov) a ja nic. Vsetko v pohode. Napriek tomu by som dobremu kamosovi nepovedal "kup si Feldu, je to spolahlive auto, ktore Ti bude sluzit ako ta moja mne".
    A este jedna vec. Ked zacnu podobne problemy u Toyoty, takisto nebudem kryt jej dobre meno len preto, ze ju vlastnim. Naozaj nic z toho nemam. Som spotrebitel a ako taky chcem za svoje peniaze to, co sa pred platenim slubuje. Uz prestanme byt radi, ze nam vobec niekto nieco predal a umoznil sa zbavit svojich uspor...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.06  01:29

    « Re:

    pp: necital si poriadne prispevok?
    Inac pozeral som kdesi v tychto forach odkaz na primu o reklamacii jednej 206 SW ktoru si kupila mlada rodinka a furt jej zapinaju kontrolky na palubovke vratane STOPky a ten system rieseni ako ho prezentuju dealer a importer Peugeotu je HROZNY (neviem najst moment. to prave slovo) proste chudaci rodinka lutujem ich ze si kupili Peugeota ( nie kvoli znacke ale kvoli LUDOM ju prezentujucim ).
    Znamej ktora mala 206 5dv hatchback a zacala jej blbnut elektronika sa jej predajca rozhodol kontrolovat a menit skoro celu elektroinstalaciu. Babracka, auto kopec dni v servise ale pomohlo! Znama beha dalej...
    Ale z toho jednania a klamania zastupcu Peugeotu v tej reportazi som bol maximalne znechuteny... Presne to tak vyzeralo ze ta rodinka si za vsetko moze uplne sama... No a ono to zase cele vzniklo len kvoli velmi neprofesionalnemu a lajdackemu pristupu ..zvysok je uz znamy...
  • 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 20.02.06  22:29

    « Bez nadpisu

    Ja bych se na jejich miste branil.
    A jak se mají bránit?Nevím jak se dá bránit proti tomu aby o mě někdo něco psal v anonymní diskusi na netu,snad jen že by se někdo z Renaulta zapojil do této diskuse.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  21:19

    « Re:

    tv: mas pravdu, ze se na zacatku seslo vicero faktoru dohromady, ale myslim si, ze to vychazi i z podcenovani zavad a stiznosti zakazniku u Renaultu. Renault misto snahy najit reseni hleda spise to, jak vysvetlit zavadu jako normalni vlastnost. To ze jsem nejvic slyset neznamena, ze bych mel problemy sam, dostavam spousty mejlu a postupne chci podobne pripady umistovat na web, aby tyto zkusenosti byly k dispozici valne vetsine zakazniku. ne vsechny pripady ktere dostavam umistuji na web, ale co je vsak zarazejici, ze zatimco ostatni znacky nasly se zakaznikem spolecnou rec, u Renaltu se to postupne hroti tak, ze zakaznik uz jmeno znacky nechce v zivote ani videt ani slyset. Mam pribehy s Jaguarem, Volvem i dalsimi (ne vsak francouzskymi) znackami, kde vse dopadlo nakonec ke spokojenosti obou stran. A u Renaultu? Vymluvy, zlehcovani situace a nakonec vyhruzky! To je realita. Je zajimave, ze redaktor CR1 oslovil zucastnene v mem pribehu a ani REA Zlicin ani Auto FREIBERG se nechteji vyjadrit. Proc? Ja bych se na jejich miste branil. Neni to podivne? :?: :?:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  18:40

    « Bez nadpisu

    Vies SirAnton, uz sa to tu uzavrelo a otvorilo asi stokrat, tak po stoprvykrat pripomeniem, ze keby chudak Tom69 netrafil na nekompetentneho (rozumej slabeho) a leniveho technika v Renaulte, ktory by si svoju pracu chcel robit poctivo + jeho veduceho, ktory ma citat updaty Dialogysu tak, ako zakony Renaultu kazu, netravil by cas vypisovanim takychto siahodlhych diskusii.
    Ale kedze trafil na diletantov a trochu sa asi s nimi chytil aj za pacesy, tak v kombinacii s dost netradicnou a velmi malo pravdepodobnou vadou pruzin to potom dopalo vsetci vieme ako.
    Ja napriklad som zazil uplne a presne o 180 stupnov otoceny pristup prave Renault servisu minuly tyzden. Nahoda? Nie, iba ludia, ktori si chcu robit svoju pracu poctivo. Podobne to bolo aj v Citroene, ale tam mam kamarata, to sa nerata :-)
    To iste sa moze stat aj v Toyote, Honde, Nissane a X dalsich - na blbych ludoch jednoducho nic nezmenis. To, ze Toyota zachytila X vadnych kusov je dobre. Taktiez je dobre, ze sa lepsie postarala o to, aby aj posledny technik v poslednom servise dajako tusil, ze ked sa vyskytne to a to, treba sa pozriet do knizky (OK, do pocitaca), ci to nie je "ticha" zvolavacka a tak a tak to opravit.
    Ale aj tak prvych par stoviek az tisic zakaznikov si to vyzralo - mozno nie u nas, asi na inych trhoch (nastastie), kde uviedli model skor, ale tito asi tiez neboli najstastnejsi a mozno o tom aj pisali na internete.
    Ale valat vsetku vinu len na to, ze "to je Renault, to sa samozrejme kazi" je detinske a amaterske. Navyse dojmy tuna su zosilnene niekolkonasobnym detailnym opakovanim stale toho isteho story toho isteho cloveka - potom to vyzera, ze vsetci mozu byt rovnako postihnuti. No ale nie su...
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 20.02.06  15:41

    « Re:

    tv: ja som pisal o tom, co si myslim o ponuke trhu za sucasnej situacie. Renault bol este donedavna jednym z lepsich europskych producentov. Ale ako pisem, s novym Meganom sa to zmenilo. Nastali vcelku pocetne reklamacie a staznosti zakaznikov (vid. cele forum o Megane Grandtour). To by este nebolo take zle, staci sa pozriet na nabeh vyroby Toyoty Cariny v Anglicku, ktora bola spociatku takisto (najma na toyotacke pomery) katastrofalne chybova. Ibaze v tomto momente sa podobnost konci. Zatial co Toyota mala "nahradne" riesenie (vymena chybnych dielov za ekvivalenty vyrobene v Japonsku) a predovsetkym ochotu (alebo "psiu" povinnost?) ho zrealizovat, Renault ochotu nema (dokonca dost drze odpinkavanie zakaznikov) a zda sa, ze na mnohe veci ani riesenie. Podobne Peugeot so svojou 307-kou. Tam riesili koncepcne nedostatky este 3 roky po uvedeni na trh. Ktovie, ako je to teraz. K Citroenu sa moze vyjadrit matuS, mna prestal zaujimat ako prvy z francuzskych znaciek, a teda jeho fora sledujem len velmi zbezne.
    Pises:"nesuhlasim s tym, ze sa da jednoducho povedat: Japonci su kvalitni, Francuzi nie." Ak sa bavime o kvalite z pohladu bezneho zakaznika, tak sa to takto jednoducho povedat da. Kvalita znacky totiz nie je len to, ze sa Ti auto nepokazi. Patri sem aj kvalita oprav/servisu. Ak sa bavime o kvalite samotneho vyrobneho procesu (ktory sa vsak konecnych zakaznikov prakticky netyka - pokial sa chybne vyrobky uspesne odfiltruju), tak mozes mat pravdu. Ale ako vravim, konecneho zakaznika sa to moc netyka. Ide skor o vec prestize a nasledneho marketingoveho vyuzitia/zneuzitia. :roll:
    K talianskym znackam, napr. tolko odsudzovany Fiat. Neviem, ake maju vystupne kontroly, aky ISO standard splnaju a aky maju re-work, ale ako vseobecnemu zakaznikovi mi to moze byt ukradnute, pokial nevlastnim akcie Fiatu a pokial moje auto slape. Blizkemu znamemu som pred takmer 2 rokmi odporucil Punto III. Viem, bude to konkretny priklad, na ktory moze zareagovat spokojny majitel hociktorej znacky na svete, trebars aj ruskej Lady. Kupil ho a neda nan dopustit. Pred par mesiacmi sa mu vyskytol nejaky problem a musel nechat auto na 3 dni v servise. Ako kompenzacia mu bolo poskytnute ine Punto - bez poplatku. Chybu nasli, opravili, ospravedlnili sa. Ak by toto robil Renault, myslim, ze tato rubrika dnes neexistuje...
    Podobne pozitivne skusenosti s Fiatom ma tiez moj kolega a zopar dalsich ludi, co poznam. Nemam dovod im neverit, skor naopak - mam dovod verit, ze casy sa zmenili a ze Fiat je dobrou volbou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  15:01

    « Re:

    tv: myslim ze to nebyla ztracena hodinka, diky za informace :D
    PS: Pred chvilkou jsem mel hovor s majitelem firmy AUTO Freiberg p. Freibergem st.
    Pan Freiberg mi nazorne predvedl, ze cest nepatri mezi jeho ctnosti. Uz muj deda mi vstepoval, ze pokud se dva chlapi ne necem domluvi a podaji si na to ruku je to vic nez 10 popsanych stran papiru.
    Pan Freiberg dnes poprel vse na cem jsme se domlouvali a stejne tak jako Renault CR mi rekl, ze ma reklamace pro nej skoncila a nic vic jiz resit nebude. Auto jsem od nich koupil s maximalni slevou a vic pry z nich uz nedostanu. A jestli mam problem mam si zajet na Zlicin. Opravdu podivne chovani od cloveka, ktery me nyni takrka dva mesice presvedcuje jak moc by mi chtel pomoct ale vse vazne na Renault CR.
    Nyni vidim, ze to byly jen plane reci.
    Telefon mi jiz nyni nebere a proto mu touto cestou vzkazuji.
    Pane Freiberg, nestydite se ani trochu :!: :?:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  14:52

    « Bez nadpisu

    No ak ten "clanok" niekomu prinesie aspon minimalny vedomostny uzitok, tak potom ta stratena hodinka mala zmysel :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.06  14:33

    « Bez nadpisu

    tv: vsetka cest, pekne citanie... :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  14:00

    « Bez nadpisu

    Tom69: mozno ano, ale tym by som asi vela nezarobil. Vlastne nezarobim vobec nic, ked tu budem hodinu vypisovat taketo prispevky a praca stoji :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  13:49

    « poklona

    tv: clovece ty by jsi mohl prednaset studentum ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  13:42

    « Bez nadpisu

    No vidis, SirAnton, ja zase nesuhlasim s tym, ze sa da jednoducho povedat: Japonci su kvalitni, Francuzi nie.
    Mam doma dost hrubu knizku (vlastne viac, ale tato je najzaujimavejsia), vola sa The machine that changed the world. Je to sice uz takmer 20 rokov stara zalezitost, ale jej zavery platia asi vseobecne dodnes. Je to zalozene na rozsiahlej takmer celosvetovej studii (rozpocet cca 5 milionov dolarov v cenach 80-ych rokov) , kde sa vedeckymi a statistickymi metodami porovnavali parametre jednotlivych zucastnenych znaciek vyrobcov automobilov a ich jednotlivych assembly plants, a to jednak kvalita vyrobku samotneho, kvalita procesu vyroby a mnoho dalsich faktorov. Pripominam, prieskum prebiehal asi 7 rokov najma v druhej polovici 80-ych rokov, kniha bola vydana v juli 1990. Dalsie detaily sa daju najst na internete, ale zopar postrehov viem vymenovat z hlavy:
    - kvalita vyroby a vyrobkov znacne zavisela od faktu, ci vyrobca zaviedol tzv. "lean manufacturing", teda bez zbytocnych strat a just-in-time systemom po vzore japonskeho manazmentu vyroby. Ale na druhej strane, najhorsia lean manufacturing plant bola o hodny kus horsia, ako najlepsia non-lean manufacturing plant.
    - kvalita vyrobkov tej istej znacky, dokonca uplne toho isteho modelu, vyrabana na viacerych miestach, sa znacne lisila. Napr. Toyota (ci Nissan?) otvorila v polovici 80-ych rokov tovaren v Anglicku, pricom produkty prave z tejto tovarne zaostavali o dost vyrazne kvalitou za presne tym istym modelom auta (ale v inom karosarskom prevedeni), ktory sa dovazal priamo z Japonska alebo USA. Dokonca aj diely sa zo zaciatku kompletne dovazali z Japonska, a aj tak ta kvalita bola nizka.
    - zodpovednost pracovnikov, ich spokojnost so zamestnanim a celonarodna kultura (napr. Japonsky system celozivotneho zamestnania) hraju vyznamnu rolu, nie vsak klucovu co sa tyka kvality vyroby.
    - Americania tlaceni Hondou ako prvou neamerickou znackou vyrabajucou auta na US pode, sa zacali velmi rychlo spamatavat a implementovali takmer okamzite nove pristupy. Reagan totizto opakovanie odmietal zavedenie zvysenych ciel na import Japonskych aut -co ma zomriet, zomrie, povedal. Tak sa Americania snazili, aj ked cez zuby srsali, ze ziak teraz ide ucit ucitela... Jednym z prvych aut vyrobenych podla tohto vzoru bol Ford Taurus, mimoriadne podarene auto, mal som tu cest vlastnit ho 3 roky ako ojazdene. Spokojnost, na ceste ma nenechalo.
    - na druhej strane Europania ochraneni clami a vsemoznymi barierami (az dodnes) nemali moznost pocitit tvrdost konkurencie a tak si nadalej vyrabali auta archaickym a autoritativnym sposobom. Celkova kvalita europskych aut bola velmi nizka, aj ked jedna-dve znacky sa priblizovali a vyrovnavali s Americkou a Japonskou kvalitou a naopak, nasla sa aj Japonska znacka s horsimi parametrami. V poslednych rokoch studie sa vsak zacali objavovat znamky zlepsovania, najma myslim u Fiatu (dlhodoba nie prilis verejna spolupraca s US Fordom a GM)
    - tato skutocnost sa prejavila napr. aj na oneskorenom zavadzani antipollutant technologies - vtedy, ked sa v Europskych autach zacali objavovat prve katalyzatory (1986-7) kombinovane s karburatormi (mal som presne takyto Citroen AX), US auta mali uz pomaly desatrocie katalyzatory a v tomto case boli takmer vsetky US modely osadene viacbodovym vstrekovanim.
    - uplne logickym dosledkom bolo, ze europske automobilky zmizli z US trhu ako smahom ruky. Po Renaulte a jeho AMC sa porucal aj Peugeot, taktiez Fiat so zopar predanymi kusmi najma v Kanade sa stiahol nadobro. To, co ostalo, sa presunulo do triedy luxusnych a superluxusnych aut, a to najma psychologickou politikou (Nemecka kvalita a podobne dristy). Inak povedane, za tie peniaze by to auto tam nikto nekupil, jedine ze sa mohol pochvalit pred susedmi, ze "si to moze dovolit" - to bol hlavny motiv.
    - BTW ten superpopularny pionier SUV-boomu, Jeep Cherokee, je designom Renaultu. To auto bol jediny dovod, preco Chrysler odkupil inak neskutocne stratovy AMC, a to vcelku. Pocas zopar nasledujucich rokov Chrysler okrem Jeepu vyrabal aj niektore modely, u ktorych bol v AMC v case predaja kompletne dokonceny vyvoj, pricom motory a prevodovky musel kupovat z Renaultu - bol to sposob, ako zaplatat aspon nejako financne diery v rozpocte AMC. Paradox, ze?
    - dalsim velmi urcujucim prvkom kvality bola (je) krivka ucenia - cim viac vyrobenych aut, tym lepsia kvalita, pochopitelne. Myslim, ze tam bola uvedena aj ista hranica, a to cca 50 tisic aut rocne, pod ktorou sa vyroba uz neda povazovat za seriovu, ale obrazne povedane "remeselnu" - co kus, to unikat. Nie je totiz mozne vychytat vsetky vyrobne muchy pri tak nizkych seriach.
    - v tesnej suvislosti s krivkou ucenia a kvalitou je re-work area. To je parkovisko, kde sa odtiahne nove auto, pokial obrazne povedane "nedokaze odist po vlastnych" z vyrobnej linky, resp. ma nejaku vadu v montazi. Nasledne sa ho ujme brigada znalcov, ktori zistia, co "tomu kramu je" a vdychnu mu zivot. Priemerna Americka automobilka ma kapacitu re-work area na urovni cca 20 az 25% dennej produkcie, podobne europska. Priemerna Japonska lean-manufacturing plant ma takmer nulovy re-work, iba pre par kusov. Re-work area znamena znacne naklady pre vyrobcu, lebo jednak su tam viazane obrovske financne prostriedky v nedokoncenej vyrobe a taktiez ta armada znalcov spotrebuje mnohonasobne viac casu a prostriedkov (teda v konecnom dosledku nakladov) na odstranenie nejakej drobnej chyby v montazi.
    - ako perlicka tam bol uvedeny priklad Nemeckej automobilky (na prianie konkretnej znacky sa meno neuviedlo, ale clovek nemusi byt mudrc, aby pochopil o ktoru/ktore by sa mohlo jednat), vyraba auta v segmente luxurious. Rocna produkcia relativne nizka. Tato znacka mala v priemere 40% produkcie permanentne v re-work area. Vedeniu znacky to vsak nevadilo, pretoze ich auta sa predavali za velmi velke peniaze a radi poukazovali na to, ze kvalita ich aut je velmi vysoka (co nebolo tak celkom pravdou). Re-work armada sa promenadovala pomedzi nefunkcne auta v bielych plastoch a placala sa sama po ramenach, pretoze sa navzajom volali "doktori". Automobilka pri exkurziach velmi rada ukazovala prave re-work, aby dokazali, ze ku kazdemu autu pristupuju individualne. Well, co ine im ostavalo...
    Uff, ale som sa rozpisal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  13:30

    « Bez nadpisu

    DSA: Jo,stane se každému, i Mazdě.Mne velmi zklamala neskutečně hlučným motorem-všechno ropáky. Jeden byl daleko za hranicí pověstných PD_TDI od VW. O1 TDI s natočenými asi 120 tis měla daleko tišší chod.Dost mne to zaskočilo,přiznávám, že to auto se mi stále velmi líbí,ale žena,seč technika není její parketa mi po cestě domů zcela vážně říká: To chceš vyměnit Octávku za tohle auto? Měla pravdu.Sice nerozumí technice,ale zase má velice trénovaný sluch z fonendoskoupu a holt "slyší". To se nedalo přeslechnout.
    Už je to nějaký ten měsíc,tehdy se slevy na M6 nedávaly,nám na ně nabízeli slevy asi 100 tis,ale motory mi byly podezřelé. Třeba to byla shoda náhod,nevím,ale také mi secvaklo:Co to udělá po 50-100t?
    Tím vůbec nemyslím,že je M6 špatné auto,už je to určitě vyřešeno,servisy co vím vstřícné,ale asi se občas sejdou součástky,které jsou v toleranci,ale něco na spodní(píst+kroužky) a něco na horní(válec) toleranci a to byla zřejmě příčina hluku.Tomu by pak odpovídala i zmíněná spotřeba oleje. Není normální, seč servisy tvrdí že je vše v normě.
    Do té doby jsem slyšel všechny Mazdy jenom ševelit,pak jdu vybírat a tohle.Dodnes mne to mrzí.... :'-(
    Spíš jde o to, jak se výrobce či prodejce k věci staví. Renault zřejmě příliš bohorvně,Mazda či Toyota naprosto seriozně a z toho pak plynou i výsledky spokojenosti zákazníků.
    Možná na to u Renaulta přijdou-mají námět k přemýšlení-pokles prodeje v EU o 20%(leden 2006 oproti leden 2005).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.06  13:13

    « Re: Re:

    Jo, časy se mění i v rámci Německa, před pár lety by následující text budil div ne salvy smíchu, v roce 2006 už je tomu zřejmě jinak:
    Podle závěrů každoroční zprávy Quality Report 2006 německého motoristického týdeníku Auto Bild jsou vozy Opel nejkvalitnější z modelů všech německých automobilových značek. Opel se stal nejlepší německou značkou již vloni. Zpráva Quality Report hodnotí spolehlivost, dlouhodobou kvalitu, servisní náklady a spokojenost zákazníků.
    Úspěch v hodnocení týdeníku Auto Bild potvrzují výborné výsledky i v dalších průzkumech kvality. Agentura J.D Power, která posuzovala kvalitu automobilů v Německu, postavila model Opel Signum na samou špičku před všechny ostatní německé vozy. Universita v německém Bambergu zase vyhodnotila Opel jako evropskou značku s nejvyšší spokojeností dealerů při posuzování kvality automobilů. Stuttgartská studie "Car Check" označila Opel za nejlepší evropskou automobilku při sledování četnosti závad.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 20.02.06  12:22

    « Re:

    DSA:vseobecne sa vie o poradi kvality Japonci - Nemci - Francuzi - Taliani a myslim ze to nevzniklo len tak...
    Nic nevzniklo iba tak. ;-) Ibaze niektore "vseobecne znalosti" sa casom stavaju neplatnymi, a tak je lepsie preverovat. Japonci sa drzia hore, ale mam pocit, ze najlepsie casy maju uz za sebou. Myslim tym skutocne drziaky typu Starlet, Corolla, ci Carina. Mozno je to presunom vyroby do EU, mozno montovanim mnozstva elektroniky do aut, mozno celosvetovym tlakom na cenu pouzitych materialov. Nemci uz nie su tam, kde ich mnohi vidia. Vyspela socialna nemecka spolocnost si ziada svoju dan, a tak sa najprv setri a az potom kvalitne vyraba. Naopak, Taliani zacinaju zase ozivat. Uz som to pisal, ze cervene cisla maju magicky vplyv a obcas robia zazraky (ono je to tak aj v beznom zivote. Veci si zacnes najviac vazit vtedy, ked ich stracas). Skus sa porozpravat s majitelom nejakeho noveho Fiata o spokojnosti s autom a pristupom servisu. Mozno budes oci otvarat. A tak by som momentalne poradie videl trocha inak. Japonci, Taliani/Nemci/Korea, Francuzi.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 20.02.06  12:09

    « Re:

    tv: majitelia Fordov su celkovo spokojni s autami, aj ked sa obcas kazia a to dost podstatne, ale dokazu tomu odpustit.
    Myslim, ze vec sa odvija od toho, cim dana znacka zaujme svojich zakaznikov. Ak to postavi na peknom dizajne, vacsinu jej klientov budu tvorit ludia, ktorym na spolahlivosti az tak velmi nezalezi. Inak by predsa isli do znacky, ktorej kredo je spolahlivost. Beriem to statisticky, konkretne kontrapriklady nie su teraz zaujimave. Clovek, ktoremu zalezi na vselicom inom nez na spolahlivosti, sa potom inak sprava, ked sa zopar chyb objavi a musi ist do servisu. Inymi slovami, takito ludia maju posunutu hranicu akceptacie poruch vyssie. Aj preto pri svojej znacke aj napriek porucham casto ostavaju.
    Renault vsak tuto hranicu zrejme presvihol. Novy Megan je poruchovejsi ako predchadzajuce modely a co je horsie, nie je ochotny (alebo schopny?) tieto vady napravit, resp. inak kompenzovat. Namiesto toho sa zichruje pravnikmi a roznymi kluckami, len aby neprerobil. Toto je ovela horsie ako pripadna vyssia poruchovost. Necudujem sa ludom, ktori potom na znacku nadavaju a nevedia jej prist na meno. Naopak, cudujem sa tym, ktori maju podareny kus a namiesto zvysenej pozornosti (ved kto da ruku do ohna, ze o tyzden sa prave jemu auto nepokazi?) budu hladat chybu v tych, co taketo stastie pri kupe nemali. Holt, spotrebitelske povedomie mame u nas este v plienkach...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  09:35

    « ZMĚNA

    Zdravím Vas po vikendu. Vidim, ze jste nezahaleli a pustili se do opravdu rozsahle diskuse. Trochu jsem zmenil nadpis diskuse. Po zjistenych skutecnostech mi to prijde vice nez vystizne (s ohledem na informace, ktere mi zasilate na email). Na uvod musim rict, ze diky krokum, ktere Renault servis provedl a ktere jsem vyslovne nechtel provadet, jsem se dostal do situace, kdy je jakykoliv narok na vymenu vozu odsouzen k nezdaru. Moji snahou je nyni otevrit pandorinu skrinku praktik, ktere jsou uzivany reklamacnim oddelenim dovozce. Neprijde mi normalni, aby u vetsiny oprav, kde probehne evidentni vymena vadneho dilu uzival Renault vyjadreni : provedena preventivni vymena na prani zakaznika.
    Cituje mi toto vyjadreni cim dal vice uzivatelu, kteri se dostali do kontaktu s reklamacnim oddelenim Renault CR, ktere vice ci mene ovlivnuje to co bude uvedeno ve vystupnim protokolu po oprave. Renault CR si musi byt moc dobre vedom, ze proti takovemu vyjadreni neni obrany. Tezko muze zakaznik nasledne zpetne prokazovat, ze vuz mel opravdu vadu.
    PS: podobna vyjadreni dovozce k zavadam nejsou nicim vyjimecnym
    (neni to nastesti muj pripad)
    - mám vibrace ve 140km/h, tak mi napsali, že reklamaci nebudou řešit, protože v ČR se smí jezdit jen do 130km/h
    tv: bud rad a preji ti aby to vydrzelo. jo nejak mi unikl komentar k nize uvedenym nestastnikum, mohu pridat jeden od kamarada, ktery je na tom s Lagunami podobne, respektive byl, uz to vyresil, nebot cela jeho firma se Renaultu zbavila a nakoupila VW.
    Zaslal: 17. 2. 2006 15:03
    Předmět: pokracovani .... Odpovědet Orig. přísp.
    ----------------------------------------… />
    V příspěvcích na nekvalitu výrobků fi. Renault není nic nového ani překvapujícího..Mám Lagunu 1,9 dCi od roku 2003. Malý přehled problémů u vozu za 800 000 Kč.
    -neustále praskají přední žárovky jak parkovací tak tlumené a dobíjecí napětí je vpořádku
    - několikrát rozsvícení kontrolky v přístrojové desce, velká ztráta výkonu. Stačí vypnout motor, vytáhnout kartu a opět nastartovat. Závada nikdy nenalezena.
    - zaklepání výfuku při startování. Závada odstraněna vždy na pouhý den.
    - po dvou letech vadná baterie, nutná výměna
    - v 50 000 km silný únik oleje z turba. Turbo vyměněno 14 dní před koncem záruky. Týden po záruce opět stejný únik oleje z turba. Po reklamaci ve znač.servisu mi bylo sděleno, že záruka na nové turbo není další dva roky, ale dle předpisu dovozce pouze do dne celkové záruky vozidla. Po informaci na ČOIce doporučeno se obrátit na dovozce.
    Výsledek - za všechno si mohu sám a když budu reptat, dají mě k soudu.
    Části odpovědi dovozce:
    ... dovolujeme si reagovat na Váš dopis...................................… Vašeho dopisu vyplývá, že v našem partnerském servisu byla na Vaše přání provedena oprava turba a to bezplatně a bez zbytečného odkladu. Poté jste ujel s vozidlem dalších 3000 km a objevila se závada na turbu a byla Vámi požadována oprava ........................................… K tomu si dovolujeme sdělit, že Váš předpoklad o trvání záruky nelze jednoznačně mít za správný. Z dosud..................................n… pokynů pro užívání vozidla a péče o něj, které jsou obsaženy v záruční knížce............... Co se týče Vašeho úmyslu zveřejnit případ v médiích, společnost Renault ČR a.s. má za to, že...........................poškození jejího dobrého jména...................................… by její povinností bránit toto dobré jméno a pověst všemi prostředky..............................…
    Když připočtu, že dva měsíce po záruce začaly hučet 3 a 4 převodový stupeň a po měsíci hluk převodovky byl silnější než zapnuté rádio a po informaci ve značk. servisu, že bohužel turba a převodovky ( 6 rychl.) je velmi častá závada, marně se ptám, jak více mohu zveřejněním výše uvedených věcí poškodit dobré jméno fi Renault.
    Jediné zadostiučinění je to, že dva moji přátelé kterým se tolik líbilo moje auto a opět chtěli mít stejné jako jsme před tím měli ( Peugeot 406 ) si po mých zkušenostech raději koupili něco jiného. Jsou zatím bez problémů. Doufám, že po přečtení těchto řádků budou zájemci o nový vůz hodně zvažovat.
    Zatím mám najeto 62 000 km a to další mě teprve čeká. Turbo každých 50 000 km, další ložiska v převodovce ( ještě je jich tam 6 ks ), neustálá výměna žárovek atd.
    Co myslíte, že bude ????? Ano máte pravdu. Jakmile bude jaro, pěkné sluníčko, okamžitě prodat a již nikdy vůz zn. Renault.
    pzn. Předchozí vozidla - Mondeo, prodáno ve 260 000 km - žáné závažné závady mimo běžných výměn dílů dle ujetých km
    Passat " 290 000 km "
    Peugeot 406 265 000 km " 1xprasklá hadice serva
    Předmět: Standart ? Jeste jsem na tom docela dobre :-( Odpovědet Orig. přísp.
    ----------------------------------------… />
    V květnu 2001 jsem koupil Lagunu Grandtour 3.0 V6 Privileg (benzín,automat)za 1000000Kč. Zatím jsem nenašel dalšího majitele auta Renault s tak otřesným množstvím závad.Po jednou roce bezporuchového provozu(reklamační doba tehdy byla jen 12 měsíců) to začalo.Zde je výčet vyměněných dílů,komponent nebo celý součástí,které jsem zaplatil: 2 vadné akumulátory,jezdím s třetím, výměna všech 6 zapalovacích cívek po 1 3/4 roce,výměna předních čepů, vyměněny vadná čidla na všech kolech,nové obě startovací karty,nové zadní tlumiče,nové halogeny za vadné,vadné čerpadlo ostřikovače,výměna všech brzdových žárovek,porucha ESP,porucha katalyzátoru,vadné osvětlení klimatizace, nefungující ovládání hlasitosti radia,výměna vadného spínače stratovací karty,výměna nekvalitních reproduktorů,nový kryt ostřikovače světlometu,v rámci garančních prohlídek prováděny samozřejmě výměny opotřebovaných součástí -svíčky, filtry,brzdové destičky,stěrače atd. a to nejlepší nakonec,při 87000 km (mezi dvěma garančními prohlídkami) zadřený motor pro nedostatečný tlak oleje bez jakékoliv výstražné signalizace-výměna za nový motor! Za opravy zatím cca 250000 Kč.A to není konec,včera výměna ventilku předního kola se snímačem tlaku,při výměně poškozená pneu-výměna za novou a dnes vadná zapalovací cívka(před 3 lety nová).Dalších 9000 Kč.Se spoustou stejných závad,jak jsem se dočetl, mají i ostatní majitelé Lagun své negativní zkušenosti,ale co je moc,je příliš.Nejdražší Laguna,otřesná kvalita a nejhorší koupě mého života.Značka Renault se pro mě stala synonymem šmejdu a noční můrou.Dnes již bezcenné auto rád věnuji firmě Renault jako exponát do jejich muzea.Mají se čím pochlubit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  01:56

    « Bez nadpisu

    DSA: zaseknuty zamok, zlomeny plast (prkotina) a nenafarbeny plech neodhalim dopredu ani ja :-). Ale ten volnobeh by som vysetroval najprv sam, to urcite.
    Ale mna stale fascinuje, ze clovek je spokojny. Ja by som nebol, najma ohladom tej starodavnej choroby Fordovych zamkov. Vyse dvadsat rokov ich robia rovnako blbo... Jednoducho kazde auto sa pokazi, niektori majitelia to beru s humorom, niektori nie. Niektory servis nevie co robit, druhy je excelentny - a to sa moze jednat o tu istu znacku. Akurat ked sa jedna o Renault a Francuzov (mozno aj Talianov), zrazu kazdy vie, ktora bije. U Nemcov, Svedov, Anglicanov a Japoncov by to bola to "nahoda".
    No nic, koncim, tato tema je uz vycerpana.
    Megana uz mam. Spokojnost. Toma69 nekomentujem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.06  00:08

    « Bez nadpisu

    tv: suhlasim ze pokial mas schopnosti a cas autam sa venovat viac, tak aj relativne poruchovejsie auto sa u Teba tak nemusi prejavit lebo dokazes niektorym veciam aj predist. Ale povedz mi kolko takych ludi ma cas alebo aj tie zrucnosti, pripadne chut sa tomu venovat. Ved mnoho ludi potrebuju auto na to aby jazdili a ich schopnosti sa koncia pri natankovani nadrze... Ako si maju poradit ludia ktori autam nerozumeju ale potrebuju jazdit?? A tu sa dostavame na problem komunikacie zakaznik - predajca a hlavne servis.
    Verim ze by ta mozno ten Fusion rozhadzal. Ale neviem co by si robil napr. pri tej Lagune o par odstavcov dole. Asi by ta odviezli. Niecim inym.
    Verim ze chodis napr. aj na tipcars. Vsak tam jeden majitel tvrdil ze mal na novom Mondeu 25 chyb. Ja si myslim ze ho rozhadzalo. A pokial majitel Fordu bude mat podobne problemy ako majitel Renaultu a bude mat podobne problemy s ich reklamaciou tak verim ze ho to rozhadze podobne ako majitela Renaultu. A mozno sa toho auta v tichosti zbavi a zaprisaha sa ze si uz dalsie auto od tej znacky nekupi. Ale sem tam sa najde nastastie niekto, kto sa proste rozhodne ze prezentuje svoju nespokojnost aj inym sposobom ako tym ze je ticho. Vid TOM 69. A potom sa zrazu objavia dalsi ludia ktori sa po odvahe prveho zacnu ozyvat. Myslis ze Ti tieto fora o Meganoch nic nedali (keby si si napr. chcel kupit Megane?)?
    Ja som vcelku poteseny ze sa tu vyskytol zakaznik ktory mozno az trochu ''agresivne'' (na nase pomery) bojuje so znackou. Ale hlavne s ludmi ktori ju reprezentuju. A bohuzial aj v SR aj v CR este stale taha zakaznik za slabsi koniec (cest vynimkam).
    Skoda ze nema kazdy moznost a schopnost ''podrobne poznat'' svoje auto a nema za znameho dobreho spolahliveho mechanika....to by sa mozno ani tie Renaulty tolko nekazili... ;-)
    IT: k tym mazdam. Videl som jednu 6ku wagon s 2,0 dieslom, ktorej sa odrovnal motor po 5000 km (zevraj novinari atd...) a dasieho 2,0 benzina, ktory sa zadrel pri necelych 10 000 km... papal olej odnova... tak ticha vymena motora na zaruku...stane sa aj Japoncom...
    Este jeden zaujimavy poznatok pana Martina Vaculika z Tipcars:
    (tyka sa spolahlivosti motorov TS 16V - Twin Spark u Alfy Romeo)
    V případě motoru TS 16V však musím být velmi nekompromisní. V posledních deseti letech nevzniknul s výjimkou Nissanu Patrol 3,0 Di (Y61) jiný motor, který by kolaboval tak často. Věřte, že se 178 tisíc km bez závady patříte mezi pouhých 10% štastlivců. Alfa Romeo sama, když zvažovala, zda motor dále vyvíjet, zkoumala, kolik vozů se dožilo 200 tisíc km bez výměny motoru. Z těch servisovaných ve značkových servisech (Itálie) to bylo pouze 6%, což je strašlivé.

    No a teraz si predstavte nadseneho emocionalne nabiteho zakaznika ktory si kupi Alfu Romeo a nevyzna sa moc v autach a v servise budu nejaki ''smejdi''.... asi tych 10% sa maybe vie starat o auta ako napriklad tv (tym mu mozno skladam uznanie)...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…