Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.06  21:54

    « Bez nadpisu

    Tom, je sice pravda, co pises, ale podla vsetkeho p. Pelant (aj ked je pravdepodobne povodom Cech), kupil auto na Slovensku a tu moze byt zakon uplne iny. Nepoviem presne aky, lebo sa tym nijako neinteresujem, ale len Ta upozornujem predtym, ako zacnes retoricky rozvijat svoje pravnicke skusenosti s Tvojou reklamaciou.
    PS: Mne pred par rokmi dvakrat a bez reci uznali vratenie mobilu po 3-och neuspesnych opravach, a to som sa tvaril ako ICOva firma...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.06  21:25

    « vyklad

    Co stanoví zákon?
    Zákon o ochraně spotřebitele ve svém § 19 odst. 3 stanovuje:
    Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

    Výklad

    Při pročítání výše uvedeného paragrafu Vás může napadnout otázka, zda se rozhodnutí o vadě, resp. lhůta pro posouzení vady započítává do 30 denní lhůty na vyřízení reklamace. Zákon ve výše uvedeném paragrafu ve větě třetí explicitně uvádí, že "reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena..." - mluví se zde tedy nikoliv o samotném odstranění vady, ale o celé reklamaci včetně odstranění vady a tedy včetně počátečního rozhodnutí o vadě. Rozhodnutí o reklamaci je tedy součástí vyřízení reklamace a celý proces musí být vyřízen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů. Třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace začíná bežet dnem následujícím po uplatnění reklamace kupujícím.
    Pokud tedy spotřebitel reklamuje věc 1.6. musí mu prodávající do 1.7. vadu posoudit i opravit.

    Následky nesplnění lhůty

    Následky nesplnění lhůty pro vyřízení reklamace řeší poslední věta výše uvedeného paragrafu. Je zde ustanovena právní fikce, která určuje spotřebiteli stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou. To dle § 622 občanského zákoníku v praxi znamená, že spotřebitel může požadovat výměnu věci nebo od kupní smlouvy odstoupit (požadovat vrácení peněz).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.06  21:16

    « ?

    Reklamace zboží prodávající vyřizuje bez zbytečného odkladu, maximálně však do 30 dní od data uplatnění reklamace kupujícím. Tato lhůta není závazná pro kupujícího, který při nákupu uplatňoval IČO a tudíž jeho vztah s prodávajícím upravuje Obchodní zákoník.
    neboli ... [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.06  21:09

    « Re: Re: novy prispevek :(

    Zrejme si u Renaultu jeste nikdy nic nereklamoval :D
    .. ano dle zakona musi prodejce dodrzet 30denni lhutu
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 12.11.06  21:07

    « Re: novy prispevek :(

    ked mu do 30 dni nedali opravene auto, preco jednoducho neodstupi od zmluvy a nekupi si nove auto? hoc aj opat daciu logan?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.06  20:18

    « novy prispevek :(

    Vážení výrobci a chudaci prodejci,
    je to prostě otřesné a číst stránky www.renault názory a kam až klesla automobilka Renault s kvalitou. Bohužel je to pravda do písmene a měli by pánové v menežmentu Renault uvažovat o zrušení značky, aby noví majitelé byli ušetřeni infarktních stavů.

    Můj případ 13.9. jsem si koupil Dacia groupe Renault najel jsem 444 km a převodovka respekt. diferenciál začal vyluzovat při různých rychlost. stupních zvuky Žigulika po 200 tis. km. Zejména při 5 st. kolem 8O a dále nepříjemné hučení, hvízdání atd.
    4.10 jsem dal vůz do záručního seervisu a do dnešního dne není nebyla dodána potřebná součástka-náhradní díl. Vůz stojí na zdviháku a čeká. Po nesčetných urgencích je snad náhradní díl již na cestě. Automobilka, která vyrábí miliony vozů ročně nemůže dodat náhradní díl?!? po 3O-ti dnech!!! Vedení prodejce a servisu se velmi snaží telefonáty, maily osobní intervence u "nadřízeného" Renaultu jsou neúčinné prostě arogance vedoucích pracovníků Renaultu v Blavě, Praze a v Rumunsku.
    Košický prodejce Tempus má eminentní zájem zákazníkovi vrátit vůz co nejdříve, ale "zakopaný pes" je u
    dodavatele a výrobce náhr. dílů groupe Renault.
    Tento přístup vůči zákazníkovi je nepřijatelný a opravdu kvalita výroby a zejména kontrola vyrobených aut neexistuje. Přece takové vozy se nesmějí dostat k zákazníkovi a prodejci vůbec.
    O kde jsi značko Renault kam kráčíš ! Zajímalo by mne a nejen mne co bude dělat vedení Renaultu dozorčí rada, správní rada s takovou "popularitou" značky? Odpoví nám někdo?
    Obdivoval jsem vždy technický pokrok v technologiích, disajn a to co dělalo renaulta Renaultem vše je jinak. Nebo společnosti stačí úspěchy v F 1?
    Prosím proto o sjednání nápravy v dodávce náhrad. dílů i když se jedná o Dacii přece to jegroupe Renault a současně o vysvětlení proč nelze po 3O-ti dnech dodat náhradní díl!! Koupil jsem si nové auto, abych mohl jezdit a ono s ujetými 444 km stojí a stojí v servisu!! Jsme ve střední Evropě a dodat náhradní díl je problém.
    Dovolte mne vážnou poznámku, proč u nového vozu po několika stech km nebylo možné vyměnit celý packet -převodovku s diferákem a musí se rozebrat celá jednotka demontáž montáž a to je náročnější na vlastní opravu ,ale zejména na ten nešťastný "náhradní díl". To výrobce nemá ,ale má celou převodovku. Přece prakticky u nového vozu po 4OO km výměnou celého kompletu "nezíská" zákazník zhodnocení auta. Nechápu myšlení zodpovědných představitelů Renaultu , vztah k zákazníkovi je opravdu arogantní a vůbec ho to nezaujímá.
    A abych nebyl jen kritický, DACII LS drive jsem si vybral podle dlohodobého testu po 5O tis. km novinářů zorganizovaný deníkem SME ze dne 21.3.2006 a resume 5O OOO km bez poruchy a s dobrou spotřebou hurrá!!! Kéž by to byla pravda i u mnou zakoupeného auta! Asi je to bílá vrána ,ale ty "originální" Reanulty jsou opravdu špatné a v normální automobilce takového významu na trhu by dávno odvolali vedení Reanultu . Nebo je to akcionářům jedno?
    Dacii jsem koupil 13.9.t.r. u autorizovaného prodejce Renault a Dacia TEMPUS-CAR s.r.o. Košice typ 1,4 Drive VIN UU1LSDAEH36264496 a do dnešního dne is sleeping v boxu .Vyslovuji přesvědčení, že společnost Renault má ještě tolik cti a zodpovědnosti,aby mě odpověděla sjednalanápravu a hlavně, aby peníze, které jsem zaplatil nebyly "umrtvené" v boxu servisu a platil jsme zbytečně pojistné a další újmy, které musím snášet. Na příklad nemohl jsem na dušičky být v Praze na hrobech a další povinnosti neúčastí v Maďarsku, které jsem nemohl řešit.
    Očekávám Vaši odpověď a děkuji za snahu prodejci Tempus
    , který se snažil věci řešit, ale byrokracie v Renaultu je bez hranic. Rád bych se mýlil v hodnocení.
    P.S. Doufám, že mě prodaná výrobní serie nebude mít retězovou závadu tohoto typu v diferenciálech.
    S pozdravem přání, aby kritiky na kvalitu vašich vozů byly minimální a mně spojízdníte konečně nové auto vyrobené, k účelu, aby majitel jej užíval a né, aby spinkalo v servisním boxu.

    J.Pelant
    Košice
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.06  16:00

    « IT mobil ... jen abys veděl jak to chodí

    ZMĚNA POSTUPU U ŽÁDOSTÍ O DOBROPIS, PRO PŘÍSTROJE ZNAČKY NOKIA
    Platná od 1.8.2006
    Při žádosti o dobropis (zákazník odstupuje od kupní smlouvy ) od koncového zákazníka, nyní již nezasílejte zařízení na posudek do autorizovaného servisního střediska, ale přímo na svého dodavatele, se všemi doklady, které jsou nutné doložit při žádosti o dobropis (opravenky, ZL, atd..) Proces posouzení a následné kontroly oprávněnosti na vystavení dobropisu bude nyní spojen v jedno, a bude řešen prostřednictvím dodavatele, přes centrální servis NOKIA v Maďarsku.
    Centrální servis NOKIA v Maďarsku poté provede kontrolu existence a záruční platnosti poslední závady a oprávněnosti požadavku na dobropis, a tato informace přijde elektronickou cestou od dodavatele do 30 dnů na adresu prodejce, jako podklad pro vyrovnání se s koncovým zákazníkem.
    V žádném případě tedy nevyplácejte koncového zákazníka před obdržením vyjádření, nebo před uplynutím zákonné lhůty 30 dnů na vyřešení reklamace. Výrobek Vám může být zaslán zpět, pokud bude v centrálním servisu NOKIA v Maďarsku zjištěno, že se závada neprojevuje, nebo se neslučuje se záručními podmínkami, a nebo, že žádost o dobropis není z nějakého důvodu oprávněná, a reklamace bude poté vrácena zpět koncovému zákazníkovi, jako neoprávněná!
    Pozor! V případě odeslání výrobku značky NOKIA na autorizované servisní středisko v ČR s požadavkem na posudek, bude tato služba zpoplatněna!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.06  09:15

    « Bez nadpisu

    Mobil byl uveden jako malá ukázka arogance prodejce.Jistě slečno,přesně podle zákona.Tak to nechala plavat,věnuje se škole a práci.Příště bude pečlivěji nakupovat.
    Teď jsem zjistil,že Nokia prodává docela drahé mobily a nenalezne to Bluetooh.Dobrý,že?Přitom je v menu,ale chybí možnost posledního kroku,aby se to spojilo.
    Takže jsou to zmetci všichni a všude.Bral jsem dvě,ta levnější funguje,drahá ne a už je nás několik s 6131,kdo má problém,ale i kluci v prodejně zjistili,že mají problém,přitom blůtúčko je posl.typ od Nokie.
    Takže s autem je to jen ve větším,přiměřeně ceně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.06  08:53

    « SIEMENS

    Kdyz uz jsi nakousnul mobilni telefony, BenQ Siemens nam pripravil pekny darek. Stat se tohle vyrobci automobilu, nevim nevim.
    Abych to trochu priblizil
    Bankrot BenQ Mobile - ako sa to celé stalo
    [odkaz]
    Spolecnost BenQ Siemens vyhlasila v nemecku bankrot a stahla i pobocku ve Vidni zajistujici vse pro zarucni servis MT.
    V tuto chvili jsou tedy prodejci v situaci, kdy musi servisu platit za opravy v zaruce, ktere by mel hradit vyrobce. Distributori o proplaceni oprav svym prodejcum neuvazuji. Takze jak uz to tak byva, nejhur do odnesou prodejci, kteri ponesou nejvetsi cast.
    Vzpomenu, ze pred 2 roky patril Siemens mezi nejprodavanejsi znacky u nas. Nyni po teto znacce nestekne ani pes.
    PS: Trochu jsem odbocil, ale snad to se na me nikdo zlobit nebude >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.06  14:22

    « Bez nadpisu

    Jenže podobný nebo stejný mají téměř všichni a všude. Dcera marně reklamovala v Praze Nokii za asi 12 tis.Nelícoval kryt,řekli ať nechá a do 30 dnů. Tak to nechala plavat,seč dělá práva.Platí paušál asi 1200Kč a telefon potřebuje skrz net i kontakt s klienty kanceláře,nelze čekat 30 dnů.Přitom ve výloze měli naprosto stejný vystaven.Stačilo je prohodit,dokonce by si sama přetáhla data,aby je neobtěžovala. A to je obyčejný mobil. Takže s autem to hrají do autu všichni.
    Sice se mi líbí M6 či Avensis nebo Civic8,ale skrz servis,na který je absolutní spolehnutí si příště koupím VW (Jettu nebo Passata), nebo SUV Hyundai, neb jim patří též a dělají je stejní lidé. Ne že bych byl z korejce tak odvázán,ale skrz servis klidně.
    Není to o autech, je to o lidech a problémy jsou všude.Klientem jen do okamžiku zakoupení,bohužel.Pak jsou ochotní po vypršení záruky,to ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.06  09:44

    « Re: IT

    Clovece nebavi !
    Ale dosud se nenasel na jejich strane nikdo, kdo by v sobe nasel trochu slusnosti a za celou vec se omluvil, nebo alespon projevil litost, ze doslo k pochybeni a ja mel s autem problemy, ktere nedokazali resit.
    Absolutni nezajem. Takze dokud budu ziv, pujdu po Renaultu a jeho nesvarech. Pokud bych mel jinou znacku a chovali se stejne, udelal bych to same.
    Nerikam, ze kazdy vyrobeny Renault je kram. To jiste ne. Je jiste mnoho stastnych a spokojenych ridicu.
    Tady je to vsechno jen a jen o chovani a pristupu servisu, prodejce, dovozce, kdyz se zakaznik dostane do problemu.
    Ono je sice pravda, ze statistika nemusi dat 100% odpoved, ale urcity obrazek si udelat muzes. A pokud mi ze 73 lidi 52 odpovi (71%), ze se v servisech Renault nic nezmenilo, je to smutne nemyslis 8-s
    A abychom neresili stale jen Renault. Jasne, kazda vetsi firma vice ci mene hresi na svou silu a jeden nazlobeny zakaznik neni nic. Ale to neznamena, ze si budu jako zakaznik tise plakat v koutku a neozvu se.
    Posilam odkaz na zajimavy prispevek jednoho technika spol. Telecom, ktery take ledacos napovi
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  22:20

    « Bez nadpisu

    Hm, 16 lidí z 35 má fakt nekonečně velkou vypovídací hodnotu, tj. žádnou. Měli jste ve škole statistické metody nebo ne? Když se těch aut jen ve staré EU prodalo 725 tis, tak 16 názorů z Česka je co? Názor? Ale no tak...je to jen 16 názorů,nic víc.
    Služební auta: já nevím,jaký je podíl. U nás asi větší než jinde. Počítají se prodané kusy,ne kdo to koupil. To můžu zpochybnit prodeje Forda,Toyoty,každého,to je snad hloupust,nemyslíš?
    Tome,já se ti divím,že tě to baví.
    Hele, napsal jsem, že Swift je hrkávka,někoho to popudilo,myslím si to stále, Fabia dcery je řemeslně zmáknutá lépe,ale protože se do mne za to navezli,tak tam už ani nic nepíši,s výjimkou dneška a navigace,ale to je spíš jiné téma než Swift.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  21:01

    « Re:

    Totalni rozchod je vice nez jisty, jen budu muset jeste pretrpet par tisic km, aby ten rozvod ve finale tolik financne nebolel. Budis to ponauceni pro priste. Skolne opravdu nebylo nejlevnejsi.
    To jestli ten "cirkus" kolem jednoho auta mel nejaky smysl, necham na ostatnich. Doufam, ze to alespon par lidem pomohlo jak pri volbe a vyberu auta, tak i pri reseni pripadnych problemu.
    Zdá se, že par lidem přeci jen ano
    [odkaz]
    Je jasne ze jedna vlastovicka jaro nedela, ale ja nejsem zvykly odchazet z boje se sklopenou hlavou.
    A to jestli pocet prodanych vozu svedci o kvalite produktu neminim komentovat. Z emailu, ktere jsem dostal od jinych majitelu jiz takovy optimismus nevyzaroval.
    Je otazka, kolik napr. ks z celkoveho poctu prodanych aut cini firemni nakupy pro stredni management.
    Pro vetsinu firem je rozhodujici cena a zamestnanec ma vetsinou malou sanci pro samostatnou volbu.
    A cena u Renaultu je hodne lakava, jak trochu napovida anketa.
    [odkaz]
    Debaty o dusevnim zdravi zakazniku, co si poridili novy Renault, myslim patri do jine diskuse na jinych strankach.
    Co me zarazi je to, ze se Renault zjevne nepoucil z chyb a spokojeny zakaznik je u nej az na druhem miste
    [odkaz]
    A ze to nebylo az tak zbytecne zobrazi tato anketa na mych strankach
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  20:15

    « Bez nadpisu

    Protože se jich (nových Renaultů) ve starých zemích EU,Norsko a Island za první pololetí 2006 zaregistrovalo pouze 725.502 ks,dá se předpokládat, že ne všechny jsou zmetky,že ne všichni co to koupili jsou duševně vyšinutí. Víc prodal jenom VW, a to 838.277ks. Co se prodalo mimo uvedené státy nevím.Pár tisíc asi jo.Tolik strohá čísla.
    Sice je to asi kruté,ale jeden naštvaný zákazník(doufám že ve všech bodech oprávněnně) nemá na prodeje absolutně žádný vliv.Drsná realita.
    BTW:kolik lidí jde na auto.cz,kolik lidí poslouchá český rozhlas? Já třeba 17 let ne. A pokud poslouchají,kolik z nich je olivněno jednou reportáží? Nicméně šlenrián je šlendrián,ale asi se už natolik nemáte rádi TOM-AUTO-RENAULT, že je nutný rozchod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  10:57

    « Re:

    Nic prevratneho se bohuzel neudalo, auto ma stale sve mouchy, kterych se uz asi nezbavi. Za par mesicu (kveten 2007) skonci zaruka a firma Renault se bude chechtat, jak se zbavila jednoho otravneho zakaznika >:-[]
    [odkaz]
    trochu humoru na odlehceni .... na jejim miste bych se tak neradoval :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.06  14:11

    « Bez nadpisu

    Ahoj Tom 69 .
    Ako sa ti darí s auticko, mam taky pocit, ze nic moc. No drzim ti palce aby si vydrzal vo svojich tazkostiach az do uspesneho konca. Uz dru krat riesim dilemu ci doporucit renaulta a neviem co s tym. Auta pekne, sunt sa da kupit vsade ale tvoj pripad je odstrasujuci. Same si ma odhovoril a zatial nelutujem. Z nepraj nikov si nic nerob, je lahke zvesit hlavu a nic nerobit.
    Zdar a napis co sa deje s tebou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.10.06  14:11

    « Re:

    zatim :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.10.06  13:22

    « Bez nadpisu

    Aby si si nemyslel, ze inde je lepsie, doporucujem sledovat aj diskusie o inych znackach [odkaz]
    BTW vsimni si, ze dotycny nerobi medialny vietor a snazi sa to riesit rozumne ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.10.06  22:28

    « Re: Re:

    bohuzel i posledni navsteva servisu se neobesla bez ztraty kyticky 8-s
    jen to potvrzuje tva slova a zkusenosti
    jsou to z hlediska celku jiz jen malickosti, ale i ty tvori celkovy obraz ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.06  22:20

    « Re:

    Souhlasím, úplně vidím, co by se dělo v autorizovaném servisu u nás, kdybych měl větší problém, mám z toho hrůzu a jen s odporem tam chodím na garančky, je to celorepublikový problém a čest vyjímkám. Otrávenej personál, každej se tváří jako kdyby to tam hlídal a ne prodával. Zlatej neznačkovej servis, kam jezdíš pravidelně, za slušnou cenu, kde později někoho poznáš a kdo se k tobě chová jako k zákazníkovi. Toho si jako živnostník musí hejčkat, kdežto autorizovaný mají pocit, že musíš jen k nim, amatér vedle amatéra. Někdo tam ještě dneska pracuje za zásluhy. Bohužel je to tak.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…