Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 25.02.06 21:44
« Bez nadpisu
SirA: Nicméně se shodujeme,že TÜV=STK a že to není kritériem spolehlivosti,ale vyjadřuje skutečný(okamžitý)technický stav,což je něco jiného.
Mně se jen nechce věřit,že "vyspělý" a 60 let(od roku 1945)vychovávaný spotřebitel by nejvíce kupoval za své těžce vydělané peníze značku(posl 6 let s výjimkou loňska),která je téměř nejnespolehlivější(v německé statistice).
Protože,když se zpochybní serioznost němců v případě Logan+ADAC,proč ne ADAC obecně a proč ne cokoliv,co němci sledují,tj. TÜV,jestli mi rozumíš.:wink:
Já to řeším tak,že se tím nezabývám(krom toho,že jsem napsal svůj názor).Při koupi např. Laguny to nemělo na mne žádný vliv.
Když jsem bral nedávno Swifta,ani mne nenapadlo se pídit,jaká byla stará generace.Totéž asi bude s Vitarou.
Právě proto,že v práci je dnes a denně u mého mechanika nějaké auto napříč spektrem,tak vím,že problémy mají všichni a záleží spíš na štěstí,možná na způsobu zacházení a dobré údržbě. Už řešil Mazdu,v záruce,jak jinak,servis křičel,že je vše OK,rozebral motor a nebylo.
Fakt mrkni na tu klubovku od M3,dělají japonci a dokonalá není.Proto si,snad logicky kladu otázku:jaký bude japonec z Turecka či Francie?Lepší,stejný,horší než fr.auto z F? Nevím. Ale mám na to svůj názor.Vidím to na Swiftovi.Japonci hlídají a neuhlídají.Po asi 14 dnech odešel vypínač a kouzelné bylo,že na něm jako země původu byla uvedena J.Korea. Prý také dělají kvalitně,jenže vypínač na regulaci zrcátka jaksi nezvládli.Teď budou měnit spojkovou hadičku,ani nevím proč,ale volali,že příští týden.Tak jo.
Nicméně svět se bude sunout k jakési průměrné kvalitě +/- a dramatické rozdíly nebudou.No a někdo bude mít smůlu a koupí vyložený zmetek.Odkudkoliv.Ono,mezi námi,naprostá většina aut má nejčastěji jako poruchu odchod akumulátoru nebo defekt pneu či prasklou žárovku.Poslední roky spíš ano než ne...
K J.D.P:Jo,jenže jsou lidé,co si to auto kupují poprvé a když to přeženu,někdo,kdo přesedlá z FÁVA na A8, má jiná očekávání než ten,kdo z A8 na BMW7.Beru podle sebe.
Zdravím Slovensko. ;-) -
modus ponens 25.02.06 21:18
« Re:
je tu jakési ALE: člověk koupí MB třídy E, Jaguára,BMW 7, A8...atd,tak očekává,že bude vše špičkové,když byla cena,takže mu může vadit sebemenší drobnost.
Pokial si dobre spominam, tak J.D.Power ma viacero kategorii aut - prave podla tried. V tomto je zohladnena rozdielna miera narokov majitela Lexusu a Corolly. Alebo Passata a Pola, ak chces. -
modus ponens 25.02.06 20:44
« Re:
IT:
kazdy vidi to, co vidiet chce. Kedze neexistuje univerzalna statistika, ktora by davala odpoved na otazku "ake auto je najlepsie?", mame viacero "specializovanych" statistik. Kazdy nech si vyberie, ktora sa mu najviac hodi do kramu.
ADAC: voci nej mam iste vyhrady. Pri novom aute plati viac-menej u kazdej znacky asistencna sluzba, ktora je zadara pocas doby zaruky. U europanov 2 roky, u japoncov (a korejcov) 3 roky. Takze kategoria "auto do 3 rokov" je pre japonske znacky absolutne nesmerodajna. Druhou vecou je nestrannost. Mohli sme sledovat ADAC pri testoch Loganu. Ak by Logan zastresoval napr. VW, nemam najmensie pochybnosti o hodnoteni v style "super kvalita v lacnom segmente". :roll:
TUV: namietky, ze ide o STK do istej miery beriem, ale treba vziat do uvahy skutocnost, ze medzi TUV a STK je dost velky rozdiel. Videl som par relacii o tom, ako prebiehaju TUV kontroly a poviem Ti, ze jednoznacne vyradene auta by u nas presli bez jedinej namietky kontrolora. Ak by u nas (a asi aj u vas) bola STK na urovni TUV, tak S120 su na cestach rovnakou raritou ako trabanty. Co sa tyka momentalneho technickeho stavu aut, tak aspon v nejakom casovom intervale preveruje auta, ktore behaju po cestach. Mnoho ludi jazdi na aute a ani netusi, v akom je stave a ci mu nahodou nejake to ABS funguje. Ved kym nie je krizova situacia, tak auto vyzera ako kazde ine, nie? Ide o kontrolu technickeho stavu a statistika je zalozena na tom, ze majitelia VW su v priemere rovnako pedantni ako majitelia Mazdy.
J.D.Power: tato statistika sa mne osobne pozdava najviac. Preco? Lebo zohladnuje osobnu (hoci subjektivnu) spokojnost majitelov so svojim vyberom. Je tam zahrnuta spolahlivost, pristup servisu, znacky. Trebars aj predsudky. Napr. viem, ze Toyota je povazovana za etalon spolahlivosti, a preto si ju kupim. Mam teda vysoke ocakavania. Napriek tomu Toyota opat vyhra (v tejto statistike). To je viac nez vitazstvo "za rovnakych podmienok". Je to vitazstvo s handicapom. Aj ked subjektivne. Mne ide predovsetkym o spokojnost, aby som mal auto rad a potom sa s nim aj lepsie jazdi a aj lepsie on stara. ;-) -
"-- skrytý --" 25.02.06 17:20
« Bez nadpisu
Miro, Tom: ved o tom tu stale tocime, ale kazdy inymi slovami - ide o to, akeho cloveka v akom servise trafis. Vy ste mali smolu, viacnasobne ste trafili zle. Mne sa zatial podarilo trafit dobre. Tom hovori, ze cely Renault to takto robi z principu. Ja hovorim, ze na zaklade mojej doterajsej skusenosti sa mi nezda. No a takto sa tu mozeme natahovat donekonecna. A neviem, ci tym nieco riesime... -
"-- skrytý --" 25.02.06 11:25
« Bez nadpisu
Pánové(příp dámy),zkuste se podívat na klubové stránky o Mazdě3.Krom toho že jsou hezké,prošel jsem poctivě celou diskusi a problémy majitelů. Je to sice pár lidí(jako jinde),ale stalo se,že autu totálně selhaly brzdy,pak se porucha neprojevila,drnčení v interiéru,vysoká spotřeba,obtížné řazení,smrad od spojky při rozjezdu(dnes v Autosalonu na Primě totéž u M6 MPS).Krásné je,že majitel cítí vibrace při brždění,prodejce "necítí",takže auto je OK.
Chci tím naznačit,že i jinde jsou problémy,prodejci kličkují všude.
Osobně jsem váhal nad M6 přípM3 a je z toho Laguna.Když to srovnám,jediný problém podle mne a mého mechanika je ten,že přední kotouče se zevnitř sjíždějí ne zcela rovnoměrně,nechtěli to uznat,OK ,nehádám se,také tam auto nedávám,brzdí skvěle,dal jsem si brzdy proměřit,jsou perfektní,jen si myslím,že ty kotouče vyměnit mohli.Abych byl spokojen a příště tam zase koupil.Nekoupím,jasně že ne,seč auto jinak funguje.
Takže hurá na čtení o M3-také to není nic radostného.Chci tím naznačit,že nesmíme podléhat iluzi,že všichni další dělají hyperkvalitu.Kritizují se turba u Laguny,je to Garret,používá to spousta jiných výrobců.Není problém např. v intervalu výměny oleje 30tis? Podle mne příliš dlouhý.Měním po 15 tis.Nebo jak s tím lidé zacházejí?Kousek o bydliště je opravna na turba a repasují je na vše,co tu jezdí,od Audi po Toyotu. Odcházejí náhodně všem,není model,který by nějak vybočoval,takže spíš je to o údržbě a zacházení.Vyložená konstrukční chyba u současné produkce není.
Možná je to celé i o majiteli prodeny a servisu.Psal jsem to jinde:podařilo se ni najít skvělého prodejce Suzuki,nechci je přechválit,ale jestli budou pokračovat jako doposud,možná budeme doma jezdit jenom v Suzuki. ;-)
Tak a už ten odkaz,mějte se:
[odkaz] -
"-- skrytý --" 24.02.06 21:24
« Bez nadpisu
Koukám, Tomáši, že tě mají na iDnes rádi.
V minulé diskusi ohledne peugeota na sesrotovani te ostatní uzivatele moc hezky necastovali. Ostatne neni divu pote, cos tam predvadel. Nejprve se tam dohadujes s nekym, kdo si z tebe dela srandu a nakonec abys dodal svym slovum vahu pises jeste za dalsi identitu.
Dneska ti pro zmenu redakce smazala tve prispevky. To bude asi cenzura, co? Nebo jim jen uz lezes na nervy?
Vazne to prehanis. Skodis tim jen sam sobe :-/ -
"-- skrytý --" 24.02.06 14:03
« Bez nadpisu
paulz: Však já vím ;-) Proto tuhle staistuku tak beru, čímž jsem neřekl,že není pravdivá,ale vyjadřuje skutečný(okamžitý) technický stav auta.
Spolehlivost je něco jiného, seč se můžeme domnívat,že by se našla spojitost.
Jenže,takové J.D.Power: spokojenost zákazníků,dokonce exatkně měřená.Fajn.
ALE(proto velkým), je tu jakési ALE: člověk koupí MB třídy E, Jaguára,BMW 7, A8...atd,tak očekává,že bude vše špičkové,když byla cena,takže mu může vadit sebemenší drobnost.
Nechci zpochybnit Škodu(jednu Fabii doma máme),ALE: očekával zákazník,že auto bude bezproblémové,při pověsti 10 a více let nazad?V Británii? Možná ne a nyní je příjemně potěšen=spokojen Chci tím říci,že každé měření,seč děláno poctivě, je relativní. Neznáme souvislosti,resp.neznáme očekávání zákazníka.Ta ví asi výrobce.Měl by je znát a co vím,tak si zjišťuje,počínaje prodejem,servisem,jak se auto hodnotí za provozu-Škoda nám posílala pro obě auta 3 roky dotazníky.Zase až tak na to nekašlou...Dělal to i Ford.Renault neposlal.Japonci zatím také ne.
ADAC až nakonec: počet aut,která potřebovala zásah(asi nejela-poruchy nejsou pro veřejnost rozklíčovány).Tohle bych bral,je-li to poctivě(víme to?):Ale jo,beru že poctivě a že nefandí. Tak japonská jsou loni někde na 3 autech,francouzi do 6-7, jenže japonci byli na těch 6-7 rok-dva před tím.
Co z toho plyne:evropané se snaží a japonce dohánějí,možná je tam skluz 1-2 roky,takže když má někdo 3 roky starého japonce,má stejně spolehlivé auto, jako ten,kdo má rok starého evropana.Japonci vedli.Ale povedou stále? 3 nebo 7 aut z 1000 prodaných je stále pod 1%,jestli počítám dobře a dostáváme se na to, že je to dost vyrovnané,seč 7 je o 133% víc.I tak se to dá formulovat.Matematika je kouzelná věda.Já bych to nechal,že většina se vejde do 1%, tj. rozhodně 99% aut nemá problém=poruchu a odjede samo.
Závěr:rozdíly se smažou a tím,jak se šetří, globalizace(Toyota z Turecka atd), začne se vše vyrovnávat.Už začíná. Kdosi ze Slovenska dal fotky na Avensise z nové Corolly Verso. Mrkněte.Řemeslně to zase pecka nebyla a spíš odflinklé.
Už jsem to tu někde psal:kdo to odflinkne víc,francouz ve Francii nebo turek v Turecku?Přiznávám,že tohle nevím,ale myslím,že třeba lidé v Kvasinách se budou snažit podstatně víc.Podobně slováci u VW v Bratislavě. Určitě!
Nicméně je dobré,že jsou výrobci pod tlakem,protožeTom69 může bojovat jak chce,má to marné,ale velký časopis či noviny mohou výrobci pěkně zavařit.Ať se hoši snaží.Je to jako s crash testy.Můžeme je zpochybnit,ale výrobci jsou tlačeni se vůbec o cosi snažit,protože,co si budeme při pátku namlouvat:jde o peníce...
Nahlédl jsem na klubové stránky o M3.Jednak krásně udělané,ale zase bezchybné auto,vyrobeno v Hirošimě, to úplně není.Nejde přeřadit za studena z 1. na 2 stupeň,např...S tím jsem se zatím u žádného auta nesetkal. Všichni mají nějaký problémek,o tom to je a takhle to berme.
OK víkend všem milovníkům aut. ;-) -
« Re: Re: Statistika poruchovosti
k IT sa zatial musim pripojit. Aj ked uz som skoro nepojazdny bol, ale Meganek to rozchodil. To bola afera s tankovanim do plna a naslednym chcipanim motora a dieslovskou spotrebou :-). Inak ta mrcha jazdi a rozculuje tazko diagnostikovatelnymi chybami . V servise sa skoro nic neprejavi, inak vycvicene auta -
"-- skrytý --" 24.02.06 07:58
« Re: Statistika poruchovosti
Těch 14,8% znamená,že 14,8 % všech Lagun mělo poruchu a nejelo,nebo vůbec neodjelo,takže byl nutný zásah asistenční služby?Pokud ne,tak NULOVÁ vypovídací hodnota.Ať vím,když to mám doma a ono to stále jezdí,i při -20C po nočním stání venku to v naftě chytalo okamžitě a když jsem to prohnal celé tento týden přes diagnostiku, vč. geometrie,emisí atd.,tak nic.Vše se zkontrolovalo a prohlédlo.Zase tam přibylo 15 tis km,tak mi vyměnil olej,v neznačkovém.Plus filtry.Až mně to štve.Auto nemá podle němců jezdit a ono kulový. Blbý,fakt že jo.
K**a,co s tím uděláme?Budu muset napilovat nápravu,nebo něco. A ty lidi tady v Česku,já je nechápu:zase v lednu koupili víc nespolehlivých a nekvalitních Lagun než spolehlivýct Avensisů. Loni také. Že by to byli agenti Francie? Asi....:D Já jenom nemohu pochopit,že někdo,kdo dělá nejnespolehlivější auta jich 6 let v EU nejvíc prodal.Ti lidé v EU by potřebovali dovzdělat,nebo co...Že se to za těch 6 let nějak nedozvěděli,tohle mi uniká.V době inform.technologií. ;-) Nebo se přeptat v Čechách,tu rozumíme všemu
S novým japoncem jsem byl v servisu za půl roku 2x a včera mi volali,že příští týden musím přijet a budou měnit hadičku spojky. Není nad osobní zkušenost.... :D -
matuS 23.02.06 11:05
« Re: Re: Re:
Vadny dil si vetsina normalnich lidi domu neveze. Nebo jsi nekdy slysel aby clovek v obleku rekl jo jasne vymente to ale ten spatny kotouc mi nalozte do kufru ja jej pak nekde vyhodim nebo si ho dam do sklepa pro strycka prihodu.
s tymto som zatial problem nemal. pouzite filtre nevracaju, ale napr kotuce, alebo to pokazene cerpadlo mi bez vyzvania dali do kufra. -
"-- skrytý --" 23.02.06 10:27
« Re: Re:
Miro: naprosty souhlas, neni to o tom jestli je ta ci ona znacka poruchovejsi. Je to o celkovem pristupu k zakaznikovi a odbornosti (ci neodbornosti) jednotlivych mechaniku ci techniku. Vim ze je v autorizovanych servisech hodne sikovnych lidi, ale minimalne stejne je tam i lemplu. Mam znameho kamarada ktery dela neco jako provozniho nad dvema servisy. Bavil jsem se s nim o celem problemu. Rekl mi jasne, ze za penize, ktere firma nabizi, jim tam slusny mechanik dlouho nevydrzi. Kdyz vydrzi tak vetsinou proto, ze si dela bokovky a hlavne ma levne dily, nebot co si budeme nalhavat, cely den u nej stat nemuzes, to jestli nekomu nauctuje neco vic, nebo vymeni neco co je v pohode (staci i blbe dolivani a uctovani kapaliny do ostrikovace, zkuste si nekdy dolit plnou nadrzku a mrknete kolik kapaliny se jim tam dle protokolu a uctenky jeste veslo :). Vadny dil si vetsina normalnich lidi domu neveze. Nebo jsi nekdy slysel aby clovek v obleku rekl jo jasne vymente to ale ten spatny kotouc mi nalozte do kufru ja jej pak nekde vyhodim nebo si ho dam do sklepa pro strycka prihodu.
Vetsinu zavad a problemu resi tito technici, pokud je problem vetsi nastupuje "kotek". Technik ze vsech nejuctivanejsi, mel by to byt odbornik na slovo vzaty, pokud ani on nevi, jsou zde tusim ze dva na celou republiku technici importera, kteri resi uz opravdu tezke orisky.
Myslite, ze kdybych nedupal po prodejci a renaultu ze bych se nekdy dockal vymeny pruzin. Zeptejte se mira jak dlouho resi sve auto. Myslite, ze by se tam nekdo se mnou bavil, kdybych nedelal humbuk, napsali by mi, ze vse je v poradku tak jako predtim.
Nikdy jsem netusil, ze budu muset resit tyhle problemy, ale uz jednou pochopte, ze jsme zakaznici a nemusime si vsechno nechat libit. Nebo se vam snad libi vyjadreni reditele z Peugeotu, prijde vam normalni vyjadreni Mercedesu, prijde vam normalni chovani Renault CR. Proc myslite ze se tak chovaji? Protoze jim to vzdycky proslo. Nenastal cas s tim neco delat? Pokud se najde vic takovych zakazniku jako ja, verim ze je mozne casem dosahnout alespon rovnopravnosti ve vztahu k servisum a ne pocitu ponizenosti. Spousta lidi ma v sobe porad zakodovano, ze do ervisu musim s kafickem pro technika aby mi udelali neco na co mam narok. Moje mama dodneska chodi s kafickama a bombonierama a divi se ze se vztekam a nedokaze pochopit, ze neni mozne platit byt symbolicky za neco, co je normalni praci toho druheho. Pochopim vyjimecne pripady, ale bohuzel dlouha doba "socialismu" se na vetsine lidi podepsala (starsi generace) a i kdyz by chteli, kolikrat se boji ozvat, protoze se to driv proste nenosilo .......... -
« Re:
tv: ale cele je to aj o tom, ze dana znacka nema ludi znalych vo svojom obore a este aby aj vedeli komunikovat so zakaznikom. To Tvoje vysvetlenie s dierou som vtedy pochopil a akceeptoval. Ale oni placaju len kraviny a nemoze mi povedat ze to robi kazde auto a tym to zhasne. Teraz som to v servise spominal len s tym, ze sa objavili iste veci ohladne jasneho problemu 1.6 VVT na autorevue a tak som sa na to v servise pytal a preto to nahlasil. Tam ale o tom nevedeli, alebo to neplatilo pre moje VIN. Taktiez ked som poukazoval na tie zadne pneumatiky. Tiez som bol v Istrose len blbo odbity, ze zle jazdim. Tazko byt potom spokojny.
Ja sa priklanam k Tomovemu nazoru a uz som to pisal aj rok dozadu, anieje problem v tom, ze sa auto pokazi, alebo ma dake chyby , ale je problem, ked v servise odbijaju zaaznika uz par dni po kupe a evidentne nieco nesedi. -
"-- skrytý --" 22.02.06 23:51
« Bez nadpisu
2. bezpodmienecne by som mal minimalne jedneho velmi dobreho a schopneho mechanika poznajuceho a schopneho riesit zavady na mojom aute (aj zarucne) (a radsej aj dvoch, aby som pripadne jednemu stale nefrfal...)
3. minimalne jednu hrubociznu book ''Jak rozobrat mojho Renaulta do posledneho sroubku" ale radsej viac...
4. vsetko si to poriadne nastudovat a byt ready
5. poruke cislo na asistencnu sl.
a tak. A radsej si to vsetko opravit pod svojim velenim, naco zatazovat dealera alebo bozechran importera...
No, ver ci never, ja to presne takto robim s kazdym autom. Aj keby som mal co ja viem, vezmime nejaky etalon, napr. Toyotu, nespaval by som dobre, kym by som nemal servisny manual. Aby som v pripade potreby vedel komunikovat so servisom na urovni... Hovori sa tomu viac hlav, viac rozumu.
Inac, prave tymto sa zivim, ze cez telefon musim casto zistit, preco to a ono nefunguje, zistit priznaky a polozit spravne otazky zakaznikovi, aby som ho nasledne vedel navigovat, v com hladat problem. Mam v tom celkom dobru uspesnost :-)
Najhorsie sa spolupracuje s dvoma typmi zakaznikov:
1. typ "stara panna" zahlasi - nejde to, pridte sa na to pozriet a na diagnosticke otazky absolutne nevie alebo odmieta odpovedat. Nie je ochotny spolupracovat ani trosicku, vyhlasi to je vas problem, rieste si ho.
2. este horsi typ "snazivy blbecek", ktory vidi aj to, co neexistuje, ale aj tak mu to vadi...
Nastastie, toto je tak 5% ludi, ale bohuzial vyriesit ich situaciu trva najviac casu a stoji ich to aj najviac penazi... -
"-- skrytý --" 22.02.06 23:36
« Bez nadpisu
Neviem aky komentar si mal k diere v plyne, ale viem ze ta rozculovalo kolisanie otacok na volnobehu...
Tak si to najdi, bolo to asi 2-4 tyzdne naspat. V skratke sa jedna o to, ze ta "diera" v plyne je len docasna a je hrubym odhadom elektroniky, co si moze dovolit. Po kratkej dobe (1-2 minuty) tento jav zmizne a je to. Clovek s tym moze ratat, vie ze sa to tak sprava a po kratkom zahriati sa to uz neopakuje. Auto nezastane, neposkodi sa, nic, len je to trochu nepohodlne. Mimochodom, robia to vo vacsej ci mensej miere vsetky auta so vstrekovanim, je len otazka toho, ako programator postavil parametre a nakolko to ten - ktory sofer vnima. Keby prechod bol jemnejsi, ale vodic by musel stlacit plyn az na podlahu, aby sa hybal, tak by si to asi malokto vsimol. Kedze sa to vsak sprava tak, ze prechod je relativne rychly na jednu a v zapati na druhu stranu (spomali a potom vyrazi), tak neskuseny (vo zmysle neinformovany) vodic to vyhodnoti ako chybu motora.
Este raz zdoraznim, a dufam, ze pochybovaci vedia dost dobre porozumiet pisanemu textu, lebo to pisem uz asi stvrty krat. A to ze nehovorim, ze Renault je najlepsi a ze sa nekazi a ze mechanici pracuju ako vcelicky a ze mi z kazdej strany strkaju kavicku zadarmo pod nos. Mne vsak sluzi dobre a vyjadrujem svoj nazor. Na ziadnom aute mi nikdy nevypadlo turbo a ani ina elektronika, ktora by ma mala ohrozit na zivote, nemal som vazne problemy typu nepojazdne. No a co? To mam ako drzat hubu teraz?
No a teraz nech mi niekto vysvetli, ze preco mam zmenit znacku? Lebo sa mi to MOZE stat? A kde mam zaruku, ze u inej znacky sa mi TO nestane? Takisto sa mi moze stat, ze poletim v lietadle, nieco sa pokazi a kydnem v Madarsku. Mam preto emigrovat zo Slovenska? A kde? -
PP. 22.02.06 21:21
« Re:
To teprve musí člověka štvát, když si koupí ještě dražší a luxusnější auto a nakonec je na tom stejně jako my s "lidovým" Renaultem.
No nevím jestli je na tom zrovna stejně,drobný rozdíl tam přeci jenom je:
paní Červinková si musela provést opravu brzd MB na vlastní náklady sama.
Proklínaného lidového Renaulta Tomovi69 opravili zdarma,sice preventivně,ale přece,ještě i náhradní auto půjčili... ;-) >:-[]
Btw. ČEŠI DO TOHO!!! >:-[]
v prvé řadě děkuji za pochvalu stránek a za propagaci, nicméně si myslím, že to do tohoto vlákna nepatří. Jsem velice rád, že sis prošel naše klubové stránky mazda3. Vše, co píšeš je pravda, musím to přiznat. Jsme lidi, kteří se pobaví i o problémech, nejen o vyzdvihování kladů vozu. Lidi v diskuzi vždycky budou řešit probémy, ne to, co se jim líbí. takoví už jsou lidi, je to přirozené. Jen bych rád zareagoval na dvě věci:
1. brzdy. Dnes se objevila odpověď od zadávajícího. Prodejce vozu se k tomu postavil čelem a vyměnil vše, co bylo potřeba. A prosím, bez jakékoli žaloby nebo vztekání. A o tom to je, o přístupu. I když se závada už neprojevila a dotyčnému to někdo mohl a nemusel věřit. Prostě to vyměnili, hotovo.
2. smrad od spojky - to se řeší, dokonce se o to stará nejeden dealer a nejednou jsem o tom mluvil např. s APS. Vedoucí servisu mi osobně volal, aby mi popsal v čem tkví problém a navedl mě k řešení situace. Líbí se mi ten osobní přístup. Co se týká toho smradu špatné diagnostiky stran jednoho servisu, nedělal bych z toho nějakou extra aféru, protože to bylo pochybení jednoho člověka, servis jako takový - servisman - byl super - ochotný, rychlý, vstřícný, všechno zkoušel, na všechno se ptal a byl pohotový. A neměl jsem s ním pocit, že ho otravuju. Bohužel přijímací technik byl suterén, ale za to nemůže ten, co to auto opravuje. Ještě to tam na stránkách doplním, protože to pak opravdu může vrhat špatné světlo tam, kam nemá.
ještě něco: jsem hrozně náročný na stav vozu a jeho vlastnosti. Netvrdím, že je M3 nejlepší, nemohu posuzovat všechny vozy dané třídy daného roku výroby a je pravda, že cena auto posouvá do kategorie trochu lepších vozů, než ve skutečnosti asi je, aleee- měl jsem předtím Opel Vectra r.v. 99 - to je o třídu výš - (celkem jsem měl 3 Opely a 5 aut). A už bych ho zpátky nechtěl. A to byl v naprosto perfektním stavu, když jsem ho pouštěl. Upřímně ano. Nepsal bych to, ale pár věcí mi na něm nesedlo. Ne, M3 bych pryč nedal, ne tak, že bych ji dal pryč a vzal si znovu Opel. Ruku na srdce, to už ne.
Znovu zopakuji - každé auto může mít nějaký problém, ale od toho jsou servisy, aby to daly dopořádku. U Mazdy -obecně- se podle mého názoru starají a zbytečně netahají peníze. To je můj osobní názor.
Ještě jsem si všiml, že IT vyzdvihl problém přeřazování z 1 na 2. To se mi vůbec nelíbí, jak to tu podal, protože kdyby se díval pořádně, je to spíš individuální problém, než problém vozu. Já taky neříkám, že je Renault šmejd, protože Tomu69 to zatáčí doleva. Udělal jsi z toho věc, kterou by mělo být postižené každé auto a to není ani zdaleka. Problém je v tom, že se tohle ještě nikdy neřešilo. Pozor na to, co píšeš. To je moje drobná rada.
To je vše, díky za prostor.