Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  18:33

    « Re: Re:

    Pokud ti jde o kompenzaci nákladů, jak uvádíš, nikde jsem si nevšiml, že bys Renault o takovou kompenzaci žádal. Ani sám jsi to nikde nezmínil. Pouze sem tam od boku vypálíš, že ti Freiberg cosi slíbil a nesplnil.
    Máš na ni nárok, jak už jsem ti dříve psal.
    Máš nárok na úhradu nákladů, které ti vznikly v souvislosti s uplatňováním reklamace.
    Tak je o kompenzaci požádej a hotovo. když nedají, suď se o úhradu těchto nákladů. Jsou-li tyto nároky oprávněné, vyhraješ.
    Jenže tobě o to nejde, viď. Ty se podstatně lépe cítíš když můžeš hudrat po fórech, že jo :-) Co bys dělal potom?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  17:48

    « Re:

    To vis ze jsem rad ze to odstranili, ale proc si kolem toho neodpustili to divadlo. Bylo neco domluveno, zavadu nasli, odstranili, ale proc proboha museli psat, ze vse je a bylo v norme a dil vymenili jen na zaklade mych opakovanych stiznosti a "prani" a to preventivne, kdyz jsem to po nich v ten okamzik nechtel.
    Copak to neslo udelat stylem, pane Vratny omlouvame se, byla vada tam a tam, drive se nam to nepodarilo odhalit, abychom Vam kompenzovali problematicke nekolika mesicni uzivani nabizime to a to. Co vy na to souhlasite. V tu chvili asi lepsi vrabec v hrsti nez holub na strese.
    Proc myslis, ze tak prudim, kdyz jeste na zacatku brezna tvrdil majitel Auto Freiberg, ze je dohoda s Renault CR, ze by nabidli urcitou kompenzaci za to vsechno, s tim ze bychom udelali za vsim tlustou caru.
    A nasledne ti rekne, ze co bych jeste chtel, ze auto je opravene, Renault nic neda a ja se mam starat jak chci.
    No udelej si obrazek sam :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  17:33

    « Bez nadpisu

    Tomas, aj mne sa zda, ze na chybu by asi nikdy neprisli, kym by tie pruziny nevymenili za ine, najskor asi v totalnej zufalosti co tomu kramu moze byt a tak isli aj na najmenej pravdepodobnejsie veci - ved kto by povedal, ze pruziny mozu byt "chybne...?". Bez ich demontaze asi ani nie je mozne zistit, ze su ine, ako maju byt. Iba ak - a to sa uz nedozvies - boli kazda inak znacene (vacsinou farebnou znackou alebo znackami), alebo evidentne rozdielne, napr. hrubkou drotu alebo stupanim zavitov.
    No a ked ich demontovali a namontovali ine, aby posudili, ci to nahodou nie je vplyvom tych pruzin, a aha! motyka strelila, bolo, tak asi ani clovek s najlepsim srdcom a ani najustretovejsi mechanik by si nedal pracu s tym, aby to cele rozoberal a pchal tam tie stare, len aby si pockal na Teba kym sa zjavis a povies: tak to teda vymente...
    Nejako sa necudujem, ze Ti to rovno aj opravili a nielen "posudili".
    Navyse, prejst vsetkymi tymi cirkusmi predtym a konecne mat problem vyrieseny, ocakavajuc s otvorenou narucou konecne spokojneho zakaznika... a ked konecne pride a ide sa vybijat na slovicku "preventivne", tak neviem, neviem... Pravo sem, pravo tam, pozeral by som na Teba ako hrom do buka :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  14:24

    « Re: Re: Re: Re: neshoda

    Tim bych si nebyl tak jisty. Nazor pravniku, kteri to videli je trochu jiny ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  14:21

    « Re: Re: Re: neshoda

    Protokol s tím nemá nic společného.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  14:14

    « Re: Re: neshoda

    vis sam nejlepe, ze diky vtipne napsanemu protokolu a absenci puvodnich dilu budu mit sanci nulovou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  14:09

    « Re: neshoda

    Na to nemohu odpovedet nic jineho nez abys to zkusil. ;)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  13:47

    « neshoda

    Tady se zjevne neshodneme v tom, zda jsem mel nebo nemel narok na vymenu vozu. Ty jsi presvedcen o tom, ze ne. Ja na zaklade vyjadreni pravniku, ze ano. Tezko muzes rict, jak by to cele dopadlo, kdyby servis vadu pouze posoudil. Sam jsi nekolikrat rikal, ze o tom musi rozhodnout soud. Diky spoluzakovi, ktery pracuje jako soudce a muj pripad konzultoval s kolegy jsem presvedcen o tom, ze bych u soudu uspel.
    Ale to je samozrejme muj dojem, tezko mohu vedet, jak by konkretni soudce cely problem resil a jak dlouho by ho resil, to je vec druha.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  13:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: plna moc

    Ano analyza nasi kupni smlouvy byla provedena a jiz jsem citoval vysledek.
    Tomáši, nemohla být provedena analýza vaší kupní smlouvy, protože žádnou nemáte. Máte pouze smlouvu leasingovou.
    Jak resit to, ze servis ucinil neco jineho nez jsem chtel
    Teda děsně nerad, ale přesto v krátkosti zopakuji, co jsem psal už dříve k otázce toho že servis vůz místo posouzení rovnou opravil.
    Posouzení stavu vozidla mělo být provedeno z důvodu identifikace závady a posouzení, zda může nebo nemůže zakládat nárok na výměnu vozu.
    Vzhledem k tomu, že se domnívám, že nárok na výměnu vozu ve tvém případě nevznikl, zbývá nám tu pouze otázka posouzení závady.
    Tato závada byla identifikována jako závada na pružinách, poté, co byla vyměněna většina komponentů na přední nápravě. Po výměně pružin závada zmizela. (pokud to je jinak, prosím oprav mne. Vycházím z toho, cos tu sám uváděl. )
    Došlo tedy k tomu, že při identifikaci závady byla tato zároveň opravena.
    Jestliže by opravena nebyla a byla pouze identifikována, závada by trvala dál. Měl bys nárok na odstranění této závady, kterou by servis byl povinen v rámci záruky tak jako tak provést.
    To tedy budiž závěrem k tomu, že servis nerespektoval tvůj pokyn aby pouze závadu diagnostikoval.
    Na stavu věcí by se nezměnilo ani zbla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  13:23

    « Re: Re: Re: Re: plna moc

    Ano analyza nasi kupni smlouvy byla provedena a jiz jsem citoval vysledek. To co ma mezi sebou Renault a jeho vlastni leasingovka me nezajima pokud to na me prava nema negativni dopad.
    V mem pripade tedy postup dle obchodniho zakoniku nenastal.
    Tudiz nechme stranou smlouvu a vychzejme z toho jako by byl vuz zakoupen za hotove. Jak resit to, ze servis ucinil neco jineho nez jsem chtel
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  13:13

    « Re: Re: Re: plna moc

    To už jsem tu rozebíral asi o 350 příspěvků níže, jak jistě víš :-)
    Právě proto, že nemám v ruce smlouvy a mohu tak vycházet pouze ze stovek jiných de facto úplně stejných smluv, které mi procházejí rukama, se tě ptám, zda byla provedena analýza kupní smlouvy. Zatím jsi mi to ještě neřekl a místo toho odbíháš od problému s tvrzením, že na tě útočím;)
    Pokud bych tě měl napadat, napíšu:
    "Vratný je blbec."
    Má vrozená a výchovou získaná slušnost mi však něco takového nedovolí. Proto také setrvávám na čistě teoretické platformě řešení problému tvé reklamace.
    Jestli je nějaký prodejce arogantní nebo není je zcela irelevantní pro posouzení, zda nějaký nárok je či není.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  13:08

    « Re: Re: plna moc

    ale ano bavime, ale nemas smlouvy v ruce, nevidel jsi je, ale utocis na me, ze jsem pozadoval neco na co jsem nemel narok.
    Co se tak podivat na krok ktery ucinil servis, to znamena ze auto opravili kdyz jsem to nechtel
    zkus to rozebrat z tveho pohledu
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  13:04

    « Re: plna moc

    Nicmene stale mam pocit, ze pouze odvadis pozornost od problemu zvany
    AROGANCE A NABUBRELOST RENAULT CR A PRODEJCE

    Aha, tak to pardon, já myslel že se tu bavíme o:
    REKLAMACE NOVÉHO AUTA. Jak na to? Poučte se z chyb druhých! -Jak to je napsané v názvu tohoto fóra.
    Ještě jednou se omlouvám. Prosím, změň název tématu, abych se už příště nepletl. Teprve teď mi došlo že od počátku řeším něco jiného.
    Hezký den
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  12:59

    « plna moc

    Formálně by se mohl stát jeho součástí na základě plné moci.
    Tak je to spravne, mam notarsky overenou plnou moc. Co se tyka naroku, na uplnem zacatku jsem kontaktoval leasingovku s dotazem a overenim, jaka jsou ma prava a povinnosti pri reklamaci. Bylo mi odpovezeno, ze vztah mezi mnou a prodejcem se ridi obcanskym zakonikem a nikoliv obchodnim. Tudiz nasledovaly kroky, ktere jsem jiz mnohokrat popsal.
    Nicmene stale mam pocit, ze pouze odvadis pozornost od problemu zvany
    AROGANCE A NABUBRELOST RENAULT CR A PRODEJCE
    Muzes tu hodiny a hodiny rozepisovat svuj pravni nazor, smlouvy jsi na rozdil od ostatnich pravniku nevidel, tudiz se muzes pouze domnivat. Pokud by vse bylo tak jak pises, bylo by velice jednoduche ze strany prodejce, jeho pravniho zastupce či Renault CR napsat, pan Vratny ma auto na leasing, smlouva se ridi obchodnim zakonikem, tudiz neni co resit. Dekuji, nashledanou, těšilo mě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  12:42

    « Re: renault

    Znovu cituji i z pravniho rozboru: kupni smlouva byla uzavrena dle občanského zákoníku, kterým se tedy dále řídí nároky z vad
    Z právního rozboru čeho?
    Z rozboru kupní smlouvy? Ta byla uzavřena mezi leasingovou společností a prodejcem. Je to bilaterální akt, takže pochybuji, že bys jí měl v ruce A jestliže ji nemáš v ruce jak mohl být proveden její rozbor?
    To však neznamená, že podle Obč. Z. uzavřena být nemohla. Muselo by to v ní být explicitně uvedeno.
    "Příběh pana Vratného začal víceméně již v létě, kdy pan Vratný zakoupil vozidlo jako fyzická osoba prostřednictvím Renault leasing a majitelem vozu je jeho přítelkyně. Konstatoval delší dobu, že na vozidle se objevila vada a že požaduje výměnu vozidla u dealera."
    Tedy správně má být (v kostce):
    Vratného přítelkyně Růžena (?) si vybrala auto, uzavřela leasingovou smlouvu, leasingová společnost vůz koupila a stala se jeho vlastníkem. Růžena (doufám, že si to pamatuju dobře) se stala jeho nájemcem a držitelem zapsaným v TP.
    Tomáš Vratný není součástí žádného z těchto vztahů. Formálně by se mohl stát jeho součástí na základě plné moci.
    Nejen že výše uvedené je po obsahové stránce zřejmě správnější, má to také dopad na postupy řešení a aplikaci práva uvnitř tohoto vztahu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  10:28

    « renault

    saab: max. se ve smlouvě můžou na některé paragrafy z občanského zákoníku odkazovat případně je můžou do smlouvy přepsat.
    Presne tak to je. Pri koupi to byla jedna z podminek podpisu smlouvy. Jinak bychom to pres Renault leasing nekupovali.
    Znovu cituji i z pravniho rozboru: kupni smlouva byla uzavrena dle občanského zákoníku, kterým se tedy dále řídí nároky z vad
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 30.03.06  08:41

    « Re: Reakce

    to Tom69: co ti to napsali za nesmysl ? Vztah leasingovky a Renaultu se řídí obchodním zákoníkem, max. se ve smlouvě můžou na některé paragrafy z občanského zákoníku odkazovat případně je můžou do smlouvy přepsat.
    Jediné pozitivum na Renaultu z celé reportáže bylo, že se s tebou vůbec o té reklamaci bavili, protože majitelem auta je leasingovka a ta jediná má právo auto reklamovat, tedy pokud ti nedala plnou moc.
    Jinak přístup Renaultu byl otřesný, prostě když nemohli najít závadu, tak předstírali, že je to v pořádku a doufali, že zákazník přestane "otravovat" :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  17:23

    « aby rec ...

    Vratný napsal:
    Doba, kdy vsichni souhlasili se vsema a se vsim je nastesti uz pryc.
    Tak si nestěžuj že s tebou nesouhlasí

    To jen aby rec nestala :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  17:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce

    Doba, kdy vsichni souhlasili se vsema a se vsim je nastesti uz pryc.
    Tak si nestěžuj že s tebou nesouhlasí :-D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.03.06  16:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce

    Omlouvám se za OT:
    Zvažuji nákup několika Nokií 6230i. Bylo mi ale řečeno, že tento model může mít potíže s bluetoothem - vadná komunikace s počítačem a problémy se spojením s earsetem. Údajně také některé kusy mají potíže s nahráváním videa, kde je vinou software omezení na 231 kB. Dále prý neumí dobře využít přídavnou paměť.
    Víš o tom něco?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…