Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 23.10.05 11:01
« Další zkušenosti s Renaultem
Lehce jsem projel diskusi ohledně problému s Renaulty a docela jsem se nasmál >:-[]
Několik let nazpět si můj velmi dobrý kamarád koupil nového Renaulta. Jelikož se nejedná o mě, nebudu to více rozepisovat, ale naprosto vám všem věřím, jaké trable s tím máte. Byl jsem svědkem vývoje ohledně reklamace i v nejvyšších kruzích Renault.
Nakonec závadu (asi po 2 letech) odhalili, nicméně hodiny kdy auto bylo v servisu, nefunkčnost vozu když je třeba apod ... no comment. Nepočítám aroganci a přístup k servisu. To raději nebudu komentovat, jinak by se muselo CaféAuto přepnout do červené barvy
Totiž kloubíse tu dva problémy
1. Renault dělá sr**ky
- není třeba komentovat
2. Servis stojí za ho*no
servisáci mi často přijdou jako úplní joudové bez vlastního rozumu někde z ulice. Ti kluci vůbec netuší, která bije. Špatná strategie je v tom, že oni "pracují" pouze podle počítače, počítač "nahlásí" závadu a oni něco udělají.
Jenže když nenahlásí ... ? Chybí tam takoví ti Machři, přijdou kouknou a ví. Často věci, které umí poslední vesnický servisák, akorát okolo auta neběhá v kravatě.
Když se potom zkombinuje bod 1) a 2) je zcela jasné co z toho paskvilu vzejde.
Je fakt, že se mě některé modely od Renaultu líbí, taktéž uznávám, že můžu koupit "dobře" a s autem nebude jediný problém, ale bohužel osobní zkušenosti mých známých hovoří o něčem jiném a já nebudu riskovat, že právě já si s dost velkou pravděpodobností vytáhnu černého petra. -
"-- skrytý --" 23.10.05 09:30
« info.renault@email.cz
Tato diskuze byla zalozena na zaklade spatnych zkusenosti s prodejcem vozu Renault a dovozcem Renault CR pri reseni reklamaci u noveho vozu a mely by byt navodem, pro ty z Vas, kteri jiz nejaky problem resi a nebo se chystaji zakoupit novy vuz.
Jeden z mala prispevku z me korespondence s Renault CR.
> Dobry den,
>
> ocekaval jsem, ze od spolecnosti Renault obdrzim obratem odpoved,
> jakym zpusobem se bude ubirat muj ne ojedinely pripad. Je mou
> povinnosti Vas informovat, ze jsem jiz ucinil kroky vedouci k
> medializaci praktik dovozce i prodejcu vozu Renault a Dacia. Myslim,
> ze je potreba tyto praktiky zmenit a pokud toho neni schopna sama
> spolecnost, je na nas zakaznicich, abychom ji k tomu donutili. Verte,
> ze tyto praktiky, ktere jsou v rozporu s dobrymi mravy i s platnymi
> zakony teto republiky, budou jiste zajimat mnoho potencionalnich
> zakazniku.
>
>
> S pozdravem TV
Vážený pane,
dovolujeme si reagovat na Vaše podněty týkající se Vámi zjištěných závad na vozidle Renault Megane II.
V této souvislosti jsme od Vás obdrželi e-mailovou poštou jednak dne 5. října t.r. kopii Vaší korespondence se spotřebitelskou organizací, dále text ustanovení vyňatého ze zákona č. 40/1964 Sb. a v neposlední řadě i dopis adresovaný naší společnosti.
Co se týče Vašich informací, obsažených v e-mailové zprávě ze dne 3.10.2005, , případu věnujeme značnou pozornost, neboť nám záleží na spokojenosti našich klientů Prozatím byla vyžádána dokumentace k historii vozu, kdy z listin, které byly předloženy, neplyne existence Vámi popisované závady. Je pravdou, že pokud se vada na věci projeví v době do 6 měsíců od převzetí věci, je třeba, aby prodejce prokázal, že vada vznikla až po přechodu vlastnictví věci na kupujícího. Pokud se to prodávajícímu nepodaří, je konstruována právní domněnka, že vada existovala již při převzetí věci a kupujícímu z takto daného skutkového stavu vyplývají příslušné nároky.
Podle informací, které máme k dispozici, Vás prodávající vyzval k přistavení vozu, aby mohla být provedena diagnostika případné vady. Z dosavadního průběhu lze tedy konstatovat, že z Vaší strany nebyla poskytnuta potřebná součinnost, nutná k postupu dle § 616 zákona č. 40/1964 Sb. Velmi nás mrzí, že tento vstřícný krok pokládáte za chybný a v souvislosti s tím hodláte učinit kroky směřující k poškozování dobrého jména naší společnosti. Bohužel v takovém případě bude společnost nucena bránit se zákonnými prostředky, které k tomu účelu český právní řád nabízí.
Předpokládáme však, že mezi Vámi a prodávajícím dojde k dalším jednáním ohledně odstranění shora uvedeného nedostatku. Další vývoj záležitosti budeme velmi pečlivě sledovat a věříme, že bude přijato řešení, se kterým budete spokojen.
S pozdravem
Kamila Záleská
služby zákazníkům
PS od Tom69: Tuto odpoved od Renault CR jsem obdrzel tyden po tom, co jsem navstivil dealera a ten zavady na voze potvrdil, jako vidno, aktualni informace o stavu veci si u dovozce prilis neoveruji. I to muze o necem vypovidat. ------------------------------------…
----------------------------------------…
---------- -
"-- skrytý --" 22.10.05 07:15
« Bez nadpisu
Byl jsem chvilky v Rakousku a tak jsem si všímal (jak jinak) procentuálního zastoupení a vybavení místních Meganů ... no a docela tam jsou vidět (často jako Scenic) a hádejte v jaký barvě. Ty krátký jsou obvykle citronově žlutozelený (ani nevím jestli k nám tuhle barvu vůbec nabízejí - ale nikdy jsem neměl katalog krátké verze takže možná je to tím) no a dlouhý buď angora (šedobéžová) nebo červená (metla), sedan občas i v nějaký tmavý šedi. Soukromě ovšem odhaduju že červená tam dominuje..... Výbavy jsou skorem stejný co u nás (tedy jak - kdy), ale jeden Cabrio (čevená metla) tam měl na sloupku ruční brzdy 4 tlačítka 2 a 2 pod sebou - to ani nevím co je. 2 jsou výhřev na židle a ty další 2??? Možná střecha??? No byl nějakej drahej a stál u chodníku - bejt v ČR už jede na Ukrajinu :'-( -
"-- skrytý --" 21.10.05 21:17
« Bez nadpisu
Egon: tak si tipnem a asi nebudem daleko od pravdy - menili ti aj kotuce? Ak nie, tak asi si nedali zalezat s ich dokladnym ocistenim a vysledok uz poznas. Mozno este stale nie je neskoro vymenit alebo obrusit tie kotuce.
Ak ano (cena by tomu odpovedala), tak potom neviem, mozno nove poriadne neocistili od oleja. -
"-- skrytý --" 21.10.05 10:07
« Re: Nadherny sen !!!
Jelikož máme služební vozidla Renault od Clia po Master musím taky reagovat.Přístup prodejců je individuální, tam kde byly zakoupeny všechny vozy se k nám chovají opravdu vstřícně a ochotně, ale zejména u servisních poboček velkých prodejců to je bída a snaží se na vás vydělat - vždyť firemní auto snesem všechno. Při poslední návštěvě servisu takové pobočky mi v rámci roční prohlídky byly vyměněny komlet přední i zadní brzdy (matroš za 12 000 kč)na cliu. Po této výměně vibruje při brždění nad 80 km/h brzdový padál i celé auto - no prostě to zdu...li.Ovšem je to neřešitený problém, který nejsou schopni opravit.Zkusím jít jinam ,nejlépe ke známému,který to vyřeší za 20 min. :roll: -
« Nadherny sen !!!
To co sa mi snivalo bolo nieco neskutocne. Snivalo sa mi o garancke po 30tkm. Dosiel som sa len opytat do servisu ( neznameho) na garancku. Sedeli tam traja chalani a nemali co robit :-). Po chvilke rozpravania sa hned pustili do garancky. Nebudem vse rozpisovat, ale vymenu oleja robili s preplachnutim, moje hrdzave brzdy hned vymenili( v zaruke), objednavalo sa nove riadenie, rozborka- zborka palubky a mnohe ine. Nebudem sa rozpisovat :-). Potom nasledovala este skusobna jazda. Za garancku si vypytali 6t, dal som sedem a s blazenym pocitom som siel v tichom auticku domov. Problem bol ze netahalo a riadenie este len objednali. Sen nemoze byt dokonaly :-)
Neviem, nemal by Renault zamestnavat aj psychiatrov :-) -
« Re:
Tom69: len tak hodim otazku, lebo ma to uz dlhsie trapi - preco tak tvrdosijne a za kazdu cenu trvas na vrateni auta a penazi? To si si kupil hracku a uz sa Ti znepacila? Ja som to totiz podobne urobil dvakrat s mobilom, ale to je rozpravka z uplne ineho vesmiru
TV: no podla mna preto, ze niesu schopni odstranit zavadu. To nieje padny dovod ? Som velmi zvedavy, ako by si pisal, keby si mal podobne starosti a reci, ze Ty by si sa nedal, niesu na mieste Realita je tvrdsia a nieje to lahke jednanie v tom servise. Ved si vspomen aj na moje tazkosti. Vies ktore, nebudem rozpisovat. Ved to nieje normalne a to ti vravil, celkom som sa snazil a casti napravy aj dockal, ale po 4 mesiacoch !!!! Toto je normalne :-)
no vidis, na na tu spostu antenu som zase zabudol, hned ju idem dat dole :-) -
"-- skrytý --" 20.10.05 18:12
« adresy RENAULT CR - reklamace
infocentrum.cz@renault.cz; 'lenka.ostravska@renault.cz'; 'info@renault.cz'; 'ludek.sara@renault.cz'; :!: chcete-li spolecne se mnou bojovat proti nekorektnimu jednani prodejcu Renault, piste sve pripominky i na vyse uvedene emailove adresy zodpovednych pracovniku firmy RENAULT CR, tak abychom jim priblizili skutecny stav veci. Dekuji vsem za podporu ;-) -
"-- skrytý --" 20.10.05 18:06
« new
Po dlouhe dobe jsem obdrzel odpoved z firmy RENAULT CR od pana Evansona, ředitele marketingu
Vazeny pane Vratny
Tímto si dovoluji malé doplneni k mé odpovedi, aby tak nedošlo k prípadnému nedorozumení tj. pojem reklamace a odpovednost pro její rešení:
Jak vyplývá ze zákona, odpovednost pro rešení reklamace je na strane prodávajícího, s kterým byla uzavrena kupní smlouva. Spolecnost Renault k danému není oprávnena. Presto jsme se rozhodli, v zájmu co nejvyšší péce o naše klienty, dohlížet na rešení vašeho prípadu, nebot nám záleží na vaší spokojenosti. Stranou, která se podílí na daném dohlížení je oddelení služeb zákazníkum (paní Záleská).
dekuji za pochopení a jsem s pozdravem,
richard evanson
>:-[]
a moje odpoved :arrow:
Dekuji za Vasi odpoved,
Vzhledem k tomu, ze jsem v naší firme primo zodpovedny za oddeleni reklamaci, vim naprosto presne, kdo je v jakem vztahu vuci konecnemu zakaznikovi. Jde mi jen o to, aby se firma RENAULT jako dovozce, nezrikala zodpovednosti za sve vyrobky. Firma Freiberg není vyrobce. Nekupoval jsem vuz s logem AUTO FREIBERG, ale vuz Renault a rozhodoval jsem se na zaklade reklamy firmy RENAULT v mediich. Verte tomu, ze jsem si vuz nekupoval proto, abych bezduvodne navstevoval servis. Jde mi jen o to, abych za sve peníze dostal kvalitni zbozi. To se bohuzel nestalo a je mi velmi lito, ze se prodejce snazi prenest veskere dopady nekvalitni práce na zakaznika. Mam silny pocit, ze tak jedna i na zaklade tlaku vyrobce, neboť tak jak ja vidim v mem oboru, není podobna firma, která by reklamace resila podobnym zpusobem. Nebo snad mate pocit, ze je v dnesni době normalni, resit po 13 opravach zadost o vymenu vozu přes pravniky. Osobne si myslim, ze nikoliv. Taktez si myslim, ze pokud dojde k minimalne sedmi nucenym odtahum, nelze neustale zakaznika odbyvat s tim, ze se nejedna o velky problem a vse se da opravit. Pokud si vyrobci dokazi prosadit do zákona dodatek k prodeji vozu, budu jej akceptovat. Pokud však plati i u vozidel pravidlo 3x a dost jako u jinych vyrobku, nelze se divit memu rozhorceni, pokud firma Renault prostrednictvim svých prodejcu jedna jinak.
S pozdravem Tomas Vratny -
twalkert 20.10.05 17:30
« vyplatí se vlastně chodit do autorizovaného servisu???
Ahoj lidi, Tak jsem se pročítal trochu douhle diskuzí a měl bych jeden dotaz. Vyplatí se chodit do autorizovaného servisu?? Vlastním volkswagen polo z roku 2000, a než jsem našel servis, kde by se ke mně chovali jako k zákazníkovy, kterého si chcou udržet, tak jsem navštívil 3 servisy. Až ve 3 se to podstatně zlepšilo. Nejvíc mě dopálilo, když mi jeden prodejce řekl, že asi neumím číst. Takže držím pěsti všem, co bojují se servisama. Chvilku jsem pátral po tom, proč mi nikdo nechce opravit mé stále polofungující ABS. K odpovědi jsem se dopátral. Ten technik má na každou opravu jen URČITÉ MNOŽSTVÍ ČASU a ani o minutu déle to nemůže dělat. Takže žádnou závadu, která by vyžadovala trochu prozkoumání celé situace a zjištění, co tomu doopravdy je nikdo dělat nechce......:-( Znám člověka který mi vše může udělat kvalitně a pořádně, ale nebudu mít razítko "autorizovaného" servisu. Jak hodně to vadí???
Dík Martin -
"-- skrytý --" 20.10.05 17:25
« Bez nadpisu
Tom69: len tak hodim otazku, lebo ma to uz dlhsie trapi - preco tak tvrdosijne a za kazdu cenu trvas na vrateni auta a penazi? To si si kupil hracku a uz sa Ti znepacila? Ja som to totiz podobne urobil dvakrat s mobilom, ale to je rozpravka z uplne ineho vesmiru :) -
"-- skrytý --" 20.10.05 15:52
« Re: Megane vs. Audi
Diky za podporu, pustil jsem se do boje, protoze nesnasim, kdyz si nekdo mysli, ze si muze delat co chce. Kdyz ti prodejce rekne, ze za poslednich 10 let prodeje nevymenili ani nevratili jedine auto, mohl by neznaly rict jak kvalitni jsou to vyrobky. Znaly bohuzel pochopi, ze vse je jinak. Je to jen o tom, ze vetsina lidi se timto behem na dlouhou trat vycerpa a nakonec rezignuje. Na to bohuzel vetsina prodejcu hresi. Heslo "Nas zakaznik, nas pan u vetsiny prodejcu evidentne neplati" !!!
Muzu Vam vsem rict, ze to co dostavam do emailu by bylo skoro na sepsani nejake knizky. Bohuzel ne se stastnym koncem. Je neskutecne, co si prodejci aut vuci zakaznikum dovoli. Take pracuji v obchode, ale pri predstave, ze bych postupoval stejne, bychom jako firma velice rychle skoncili.
PS: skoro mam chut vyhlasit na nektery den otevrenych dveri u prodejcu, sraz nespokojenych zakazniku. Mozna, ze by se potom zacali chovat jinak, ale kdo vi? -
luckyluck001 20.10.05 15:33
« Megane vs. Audi
Zdravim vsechny, hlavne Toma... Dneska jsem si precetl tuhle celou diskuzi a naverim vlastnim ocim, co se tady v ty republice (replice :-) ) deje. Pry "kup si poradny auto - VW nebo audinu" to je taky zajimavej nazor jak vyresit situaci ve ktere se ocitl Tom. Znama mela sluzebni Audi A4 Avanta a nemohla si to auto vynachvalit, pokud s nim jezdila, protoze bylo cca. 5 dni v servisu a 14 dni u "majitelky". Proste desnej pekac a tak ji misto toho dali MeganaII a ten je prej zatim v pohode (80tis. km). Takze je to kus od kusu, ale z postaveni dealera, prodejce a servisu (az na vyjimky) se mi dela zle. Drzim palce, at to dotahnes(te) do zdarnyho konce. Ale nenech si to libit a chapu tve rozhorceni.
Lukas. -
« Re:
Jo nemusí všicni jenom nadávat na servisy,že je okrádají,občas někdo okrade i servis!!
Jinak když jsem tam reklamoval,že mi občas něco zavrže za zadním sedadlem doporučili mi zesílit autorádio,že je to normální.To byl bonus za to,že jsem musel přijít proč to vrže a za dvě minuty odstranit. -
« Re: Re: Re: Ad servismeni
Miro:bydlím na druhé straně hranic,chodím do škodovky a je zajímavé Ti mladí kluci kolem dvaceti se tam taky střídají!Bohudík zatím museli řešit pouze vypadlý konektor od stěrače zadního skla.Tak mi aspoň v kufru zapomněli pěkný šroubovák.A jelikož jsem bordelář a přišel na to za 14 dní,přiznám se již jsem ho nevrátil. -
« Re: Re: Ad servismeni
paulz: to mozem len potvrdit. V mojom posledne navstevovanom servise vidim asi 3 nove tvare za tento rok medzi preberacimi tech. Vse chalani od 20r a viac. Viditelne zmizli dve. Hadajte ktore. Tie co riesili moje auto. Chvilkami mam zly pocit, ci nie koli mne tam uz nepracuju. Oni moje reklamacie brali ako opodstatnene len .... . Ostatne poznate.