Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.06  14:02

    « Bez nadpisu

    s tím jejich systémem máš možná pravdu (že na něj nadávají), nicméně závady do něho píší ručně, tj. mohli na opravenku stručně napsat že vůz se stáčí doleva po předchozím propružení při přejetí nerovnosti na silnici - to by pak servisnímu i přijímacímu technikovi výrazně usnadnilo diagnostiku a věděli by že v geometrii problém nejspíš nebude. Možná jsi to kdy auto zatáčí doleva vysledoval až časem po provedení prvních dvou oprav.
    Jak sám vidíš, tak servis Renault Zličín závadu nakonec odstranil, také díky přesnějšímu popisu závady. Domnívám se, že kdyby došlo místo svolávání protestních akcí ke konstruktivnějšímu řešení problému. Tj. definování konkrétního problému s uvedením v jaké situaci se závada projeví. Pak může servis snadněji objevit příčinu závady a odstranit ji.
    Mohl jsi tak mít auto v pořádku daleko dříve a spokojeně jezdit, nemyslíš?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.06  13:49

    « Bez nadpisu

    To Tom69:
    přístup do servisu na Zličíně opravdu nemám. Také nemám čas jezdit na Zličín a vyptávat se na tebe. Jaké kontakty na Zličín má DDT nevím, ale asi jako předseda RCČR v kontaktu s lidmi ze zastoupení a servisů je.
    S musím přiznat, že se servisem Freiberg zkušenost mám a to ne zrovna příjemnou ale taky ne katastrofickou. Nikdy jsem netvrdil že servisy Renaultu jsou vždy perfektní a bezproblémové. Naštěstí má každý spotřebitel právo na to aby si vybral servis ve kterém si nechá auto opravit. Proto jezdím v případě potřeby zásahu autorizovaného servisu do ďáblického AutoAvantu přes celou Prahu. Jsou partnery klubu a zatím jsou nejen mé zkušenosti s nimi celkem pozitivní.
    Určitě se na to zeptáš tak tady ta zkušenost s Freibergem je:
    Jednalo se o neoprávněně účtované položky při servisní prohlídce a zbytečně předčasnou výměnu brzd. destiček na mém předchozím vozidle R Mégane I při pohlídce při 40t km. Při převzetí do servisu (běžná údržba - výměna filtrů, oleje..... ) se mě přijímací technik celkem správně ptal zda jsem již měnil brzd. destičky. Když jsem řekl, že ne tak se zděsil a sdělil mi, že je lidé mění i po 25-30 tis. km. Řekl jsem, že jsem že s autem jezdím a ne brzdím >:D a jejich opotřebení jsem kontroloval nedávno při přezouvání kol na letní, ale v případě že budou již vyžadovat výměnu ať je vymění.
    Při převzetí jsem platil destičky (cca 1700 Kč) + práci za jejich výměnu a vrátili mi napůl sjeté destičky, které určitě mohly ještě dalších minimálně 20t km sloužit. Dále mi byla účtována kapalina do ostřikovačů (nádobku jsem doléval ráno když jsem jel do servisu až po hrdlo - tak nevím kam ji servisák nalil? Na zem? Do kapsy?). Při jiné opravě (parkovištní ťukanec na předku) jsem na faktuře nalezl 2x rámeček pod SPZ a na auto dali jen jeden - ten přední. Takže od té doby k Freibergovi nejezdím....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.06  13:40

    « postup

    100KUC: Ale celé je to jen má domněnka. U zásahu jsem nebyl, vycházím jen z předložených dokumentů a svých osobních zkušeností jak s návštěvou aut. servisu či při diagnostice závad na autě se kterými jsem se setkal.
    Kdyby pan Vrátný v druhém servisu uvedl, že závada již byla odstraňována seřízením geometrie a to bez úspěchu, nebo poskytl přesnější popis závady - tj. jak později uvádí, že táhnutí doleva se projevuje po přejetí nerovnosti, pak by v servisu snad přišli na to že něco není v pořádku už při druhé opravě.

    To je prave ten problem, pri prijmu dlouze popisujes problem, kdy to dela, jak to dela a technik to pri naslednem zapisu do systemu smrskne do dvou tri slov. Ale to neni muj problem. Nemuzu za to, ze ma Renault nejaky svuj interni system, na ktery vetsina servisaku nadava.
    Kdyz bys poslouchal dobre reportaz, slysel by si, ze po tom co me odmitli u Freiberga jsem jel na Zlicin, kde mi rekli, ze je pravdepodobne problem v geometrii. Nejsem automechanik, abych se s nimi dohadoval. Problem jsem popsal, vysvetlil. Technik (shodou okolnosti tam jiz dnes nepracuje) vuz prijal a rekl abych se zastavil odpoledne. Odpoledne nez jsem mel jet pro auto jsem do servisu zavolal a preptal se na stav. Technik rekl: Je to v poradku, jeli s vozem na zkusebni jizde jiz dva technici a problem je odstranen, prehodili jsme gumy. Moje odpoved byla: Moc se mi to nezda, nebot jsem jiz gumy na radu prodejce a na vlastni naklady jiz jednou prehazoval. Pozadal jsem tedy technika, zda muze vuz jeste jednou projet, ackoliv to jiz dva lide ucinili pred nim. Rekl at za hodinku zavolam, rekl jsem ok a jeste jednou mu popsal projev vady. Za hodinu kdyz jsem volal se mi omluvil s tim, ze se mu zavada projevila a ze se omlouva, abych se zastavil ve stredu. Ve stredu mi volal, ze je vse ok a vuz si moh prevzit. Na moji otazku co to bylo, mi rekl ze by to bylo na dlouhe vysvetlovani, ze s tim mel technik praci nicmene je to nyni ok.
    S duverou jsem vuz prevzal a odjel. Druhy den mi volali z Renaultu je-li vse v poradku. Rekl jsem jim " vse se v dobre obratilo" mysleno tim, ze jsem za nic neplatil a auto "opravili" kdyz me predtim od Freibergu vyhodili. Nasledne tato veta pouzita proti me absolutne vytrzena z kontextu.
    No po par km jsem zjistil, ze problem pretrvava, domluvena na doporuceni dalsi prohlidka u AMOSE. Opet sdeleno, uz je to v poradku. Bohuzel nebylo 8-s
    Nasledovalo kontaktovani prodejce, ze je s vozem neco v neporadku a co s tim provedeme. No naslednou anabazi znaji jiz asi vsichni.......
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.06  13:23

    « Bez nadpisu

    to paulz:
    Toto přirovnání diagnostiky závady mobilního telefonu a auta jsem použil proto abych s trochou nadsázky demonstroval to, že když přijedu do servisu s tím, že mi auto táhne na stranu, první co mechaniky napadne je geometrie. Tak postupovali v obou servisech a doporučil to i soudní znalec jako první krok.
    Tj. v servisu seřídí geometrii (co si budeme povídat, při jízdě po českých silnicích by na ní člověk mohl jezdit pořád :'-( ), technik sedne do auta a provede tzv. krátkou zkušební jízdu - dojede na rovnou silnici za rohem, pustí volant, zjistí že to nikam netáhne a auto je opravené.
    Podobně nejspíš postupovali v druhém servisu (A.M.O.S. Otava), zde ještě přeházeli kola aby eleminovali případné nerovnoměrné opotřebení předních pneu, které mohlo nastat ježděním s rozhozenou geometrií.
    Pokud se podíváš na oba zakázkové listy je na nich popis závady - auto táhne doleva a na druhém kontrola geometrie vozidlo táhne doleva.
    Z toho vyplývá, že popis závady udávaný panem Vrátným byl "vozidlo táhne do leva"
    Kdyby pan Vrátný v druhém servisu uvedl, že závada již byla odstraňována seřízením geometrie a to bez úspěchu, nebo poskytl přesnější popis závady - tj. jak později uvádí, že táhnutí doleva se projevuje po přejetí nerovnosti, pak by v servisu snad přišli na to že něco není v pořádku už při druhé opravě. Po seřízení geometrie se při krátké zkušební jízdě závada nemusela projevit a tak vozidlo předali zákazníkovi jako opravené.
    Ale celé je to jen má domněnka. U zásahu jsem nebyl, vycházím jen z předložených dokumentů a svých osobních zkušeností jak s návštěvou aut. servisu či při diagnostice závad na autě se kterými jsem se setkal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.06  09:51

    « zmena nazvu

    100KUC: zmena nazvu? jednoducha odpoved, trochu se to tlouklo s topicem "Renault? Proč ano, proč ne!?". Tento topic byl je a bude o mem aute a o pristupu a zkusenostech ostatnich s Renault servisy a reklamacemi u Renaultu. To jestli se obcas prejmenuje na obsahove strance nic nemeni.

    Nebo ti spíš vadí, že někdo navrhuje problémy řešit slušně a kritizuje tvůj postup při řešní reklamace? Tím nechci říct, že když se člověku ve svobodné zemi něco nelíbí, nemůže se to pokusit změnit. Ale napadáním všech okolo a posíláním do "míst kde záda ztácejí slušné jméno" ničeho nedocílíš.

    Mas snad pocit, ze bych nekoho posilal stale jen do pr..le. Mas jiste s DDT pristup a dobre kontakty na Zlicine, zeptej se tedy p.Brabce (vedouciho servisu) jake bylo moje vystupovani pri reseni reklamace, zeptej se ho na moji osobu. V jeho kancelari jsem stravil tolik casu, ze tam musi byt v zidli vysezeny dulek. Zeptej se na Zlicine p. Jezmase nebo p. Kuseho na moji osobu. Nebo se zeptej p. Fulina od Freiberga. Ti vsichni me znaji osobne. Nemam rad kdyz me nekdo soudi, bez toho aniz by byl u konkretnich jednani. Musim se smat tvrzeni lidi z klubu, ze jsem problemovy zakaznik. Jsem ten zakaznik, ktery nema rad, kdyz z neho nekdo dela pitomce a to se Renaultu CR opravdu darilo. Proto prisly nekdy i prehnane reakce smerem ke klubu, ktery tak vehementne branil znacku.
    Myslis, ze kdybych byl takovy rapl, ze by se mnou nekdo tocil dve reportaze, potazmo druhou jako "special". Redaktor na tom stravil pomalu tolik casu co ja. Odpoved Renaultu jsi slysel a vyjadreni ostatnich take. Proc se asi nechtel v reportazi vyjadrit majitel firmy p.Freiberg (mimochodem clovek, ktery nedokaze drzet slovo ktere dal), proc nechtel nebo nemohl mluvit nikdo ze Zlicina, proc se tiskova mluvci vyhybala dalsimu slibenemu rozhovoru s redaktorem. TĚCH PROČ JE TAM NĚJAK MOC NA MŮJ VKUS :roll:
    PS: kvalitu servisu na MT bych radeji nezminoval, kdybych se mel rozepsat o "zverstvech" co jsou schopni napachat ( jako priklad, vymena lcd u telefonu ktery nema vymenne kryty, technik lcd vymenil, na nej nalepil ochranou modrou prepravni folii, telefon zakrytoval a nasledne jeste dalsi folii nalepil na kryt - uzasna prace a mohl bych dlouze pokracovat. Kolikrat nechapu jak mohl "opraveny" telefon technik poslat zpet (kolikrat v horsim stavu nez do servisu odesel)
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.04.06  08:29

    « Bez nadpisu

    To 100KUC::nechápu proč srovnáváš takovou závadu která se občas projevuje ze závadou Toma69,která tam byla viditelně pořád.Nebo myslíš,že táhnutí doleva se jednou projevilo a podruhé ne?Vždyť mu auto vraceli,že je OK přitom tam závada stále byla.Zkrátka čekali,že se na to v.... a budou mít klid.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.06  07:30

    « Re:

    Tom 69 mas vo vsetkom pravdu. To iste som onoho casu zazil s Fiatom len s tym rozdielom ze mne sa nepodarilo ich k nicomu donutit tak som musel zaplatit asi 40 000 Sk za opravu vackoveho hriadela a potom som ten srot rychlo predal. Mas vo vsetkom pravdu a tym co ta kritizuju zelam aby aj oni okusili aky * su poniektori vyrobcovia a dovozcovia doslovne srotov za drahe peniaze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.06  02:32

    « Bez nadpisu

    !!!! 4.4.2006 !!!! 100KUC napsal:
    název tohoto topicu: REKLAMACE NOVÉHO AUTA. Jak na to? Poučte se z chyb druhých! mi nyní přijde ještě úsměvnější než předtím. Možná bych měl na tomto místě Tomáši Vrátnému poděkovat za spotřebitele, kteří mají dostatek intelektu na to, aby si uvědomili, že slušné jednání je to nejlepší co mohou i při řešení problému s reklamací použít.
    To je zajímavé, proč jsi OPĚT!!!!! změnil název tohoto tak obsáhlého tématu? To už se tu diskutuje o něčem jiném?
    Nebo ti spíš vadí, že někdo navrhuje problémy řešit slušně a kritizuje tvůj postup při řešní reklamace? Tím nechci říct, že když se člověku ve svobodné zemi něco nelíbí, nemůže se to pokusit změnit. Ale napadáním všech okolo a posíláním do "míst kde záda ztácejí slušné jméno" ničeho nedocílíš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  18:08

    « Re: Re:

    uf zase nevím z jakého kontextu je vytržená tvá citace o pochybení lidského faktoru a přístupu prodejce. Ale v případě že není závada při první opravě odstraněna je návrat do servisu a požadování odstranění této závady celkem běžnou praxí.
    Jak jsem někde četl pracuješ údajně na reklamačním oddělení firmy prodávající mobilní telefony. Jsme tedy tak trochu kolegové proto zkusím malé přirovnání:
    Přijde ti zákazník reklamovat telefon, který se samovolně vypíná, telefon tedy převezmeš od zákazníka a pošleš do autorizovaného servisu příslušné značky s popisem závady "telefon se samovolně vypíná"
    Technik telefon vezme projede ho testy, přeměří baterii, nic nezjistí, závada se mu tedy neprojevila. Místo toho aby telefon vrátil bez opravy ovšem nahraje nový SW a napruží kontakty baterie, které v mnoha případech mohou samovolné vypínání způsobovat. Toto zapíše do servisního listu a telefon odešle zpět na prodejnu, kde je poté předán z opravy zákazníkovi. Tento postup je naprosto běžný. V tom budeš se mnou asi souhlasit.
    Jenže ouha, za 14dní máš zákazníka zpátky s tou samou závadou.
    Můžeš telefon poslat do servisu znovu se stejným popisem závady.... výsledek? Technik zvolí stejný postup a telefon se ti vrátí zpět z opravy s přehraným SW a napruženými kontakty baterie.
    Nebo ho pošleš do servisu s tou samou závadou, ale připojíš k tomu původní opravenku, s tím, že závada je reklamována již podruhé a byla při první opravě řešena tak a tak... Rozumný technik tedy půjde po závadě víc do hloubky a objeví např. vadnou součástku, studený spoj, drobnou oxidaci či jinou závadu, která vypínání způsobuje.
    Ještě nevím jak je to s propojením databází oprav servisů a výrobců (tj. když pošleš poprvé Nokii třeba do CellNetu a podruhé do Britexu, jestli mají databázi oprav a podle IMEI historii oprav vyjíždějí z databáze při příjmu přístroje do opravy)
    Tak a teď se vraťme k autům.
    To že tě poprvé od Freiberga vyhodili s táhnutím doleva je jistě politováníhodné, nicméně opravdu asi záleží na člověka na kterého narazíš. Technik se mohl domnívat, že jsi vybral nějakou díru a nyní chceš využít záruky k seřízení geometrie, ale to je jen spekulace.
    Už jsem ti jednou někde psal, že postup ostatních servisů při odstraňování závady "táhne doleva" byl v pořádku - v prvním ti seřídili geometrii, v druhém také - asi s ní dali víc práce, trvalo to déle, přeházeli i gumy (tím chtěli eliminovat možné nepravidelné opotřebení př. pneumatik vlivem jízdy se špatně nastavenou geometrií, což by mohlo způsobovat táhnutí na stranu). Další oprava nebyla do tvé protestní akce již provedena.
    Jak jsem již psal, tak postup servisu byl správný. Když si člověk přečte názor tvého soudního znalce, který doporučil přesně ten postup, který začal servis. Tedy nejdříve kontrola geometrie (přehození gum nevím zda doporučoval, ale je to logické), pokud to nepomůže, pak kontrolu řízení a zavěšení náprav. To byl další krok, který udělali až na Zličíně, když zjišťovali, čím je tedy závada způsobena.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  17:52

    « Reakce

    100KUC
    Každá akce vyvolá reakci stejně velkou ale opačného směru - toto se učí už na základní škole ve fyzice a platí to i v běžném životě.
    Mozna ti uniklo, ze do nedavna jsem byl take zapalenym fandou znacky 8)
    .. mas pravdu, pristup prodejce i Renault CR byl dostatecnym nabojem k tomu abych se branil. Ono se neni ani cemu divit. Nazorny obrazek o pristupu dovozce a prodejcu vypovida i citace nize. Ve finale to dopadlo tak, ze po dohadech se auto opravovalo na naklady Renaultu. Proc to nejde hned, ale az po urgencich vi jen Renault sam. Ono dostat tuto odpoved po par mesicich uzivani vozu, asi bych byl pravem rozlobeny.
    Pak se nediv lidem, ze nemuzou Reaultu prijit na jmeno. Kdo je spokojeny, ten se samozrejme neozve.
    Dobrý den,
    děkujeme za návštěvu internetové stránky www.renault.cz a za Váš zájem o vozy Dacia.
    Ráda bych se Vám vyjádřila k Vašemu dotazu. Vyskytly se tři případy, ve
    kterých bylo zaznamenáno posouzení vady laku. V těchto případech se jednalo
    o poškození vrchní vrstvy laku. Společnost Renault ČR nechala na své náklady
    poškození prozkoumat nezávislým znaleckým ústavem. Ze závěru tohoto posudku
    plyne, že k poškození laku došlo z vnějších příčin (naleptání agresivním
    spadem), nikoliv výrobní či materiálovou vadou. Z tohoto důvodu byly uvedené
    případy posouzeny jako nezáruční.Jelikož se jedná o tří případy z 3500 dosud
    prodaných vozidel Logan, nejeví se nám jako pravděpodobná i případná menší
    odolnost laků vůči chemickému poškození.
    S přátelským pozdravem,
    Lenka OSTRAVSKÁ
    služby zákazníkům
    RENAULT Česká republika, a.s.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  17:39

    « Re: Re:

    No obrátit se s problémem mohou, ale ať to raději dělají až selžou předchozí pokusy o odstranění závady v servisu. Opravdu nejsme reklamační oddělení Renaultu. Jsme jen banda automobilových nadšenců které spojuje láska k jedné značce s diamantem ve znaku.
    Zakopaný pes v té slušnosti a komunikaci asi bude. Protože ty sis neuvědomil, že nejsme ono reklamační oddělení.
    Ale co bylo to bylo.... choval jsi se u nás jako hulvát, tak jsi byl také jako hulvát vykopnut.
    Každá akce vyvolá reakci stejně velkou ale opačného směru - toto se učí už na základní škole ve fyzice a platí to i v běžném životě. Jestli jsi byl v tu dobou za školou, doporučuji dostudovat >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  17:33

    « Re:

    100KUC: neni divne, ze tento nazor napsal clovek, ktery ma profesne co do cineni se znackou Renault. Psal by to cloveku, ktery by se jak pises "v servisu a pri jednanich choval jako cune"?
    Vážený pane Vratný,

    Co Vám na tohle mám sdělit? Nemohu nic jiného než to, že postup dealera Auto Freiberg
    je více než podivný, nestandartní a především zde selhali lidé, kteří reprezentují značku Renault,
    zde vidím největší pochybení, dle mého názoru!
    Proto doporučuji i přes první neúspěch v servisu navštívit ho znovu (v případě nedůvěry jiný) a tam závadu znovu popsat i s tím jaký pokus o její ostarnění uvedené závady byl už proveden.
    ... myslis i podruhe a potreti, aby ti pak nasledne rekli, ze na aute nikdy zadna zavada nebyla >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  17:18

    « Bez nadpisu

    k předchozímu příspěvku:
    přepis konverzace není kompletní, neobsahuje rady a zkušenosti ostatních uživatelů našeho fóra. Ti radili hlavně výměnu oleje za nový aby se předešlo dalšímu poškození motoru a také se probírala regulace pomocí lambda sondy a to jak se může dostat benzín do oleje.
    Chtěl jsem tímto ukázat, že pokud se někdo chová slušně, ochota podat mu pomocnou ruku se vždy najde.
    Kdyby se na nás pan Vratný obrátil slušně, tj. mám takový a takový problém se svým vozem, byl jsem již ve dvou servisech a nebyli mi schopni pomoci určitě by jeho případ nabral jiný směr.
    Přesto mu byla pomocná ruka nabídnuta, neposkytl potřebnou součinnost, pomocnou ruku odmítl a místo toho nám nadával a organizoval protestní akci na parkovišti na Zličíně.
    Diagnostika závad moderních automobilů není nic jednoduchého. Bohužel i v autorizovaných servisech různých značek se setkáváme se zaměstnanci, kteří mohou chybovat, nemají potřebné znalosti, nebo spíš zájem se vzdělávat a pak při diagnostice závady udělají chybu, nebo je nenapadne jednoduché řešení zdánlivě složitého případu. Proto doporučuji i přes první neúspěch v servisu navštívit ho znovu (v případě nedůvěry jiný) a tam závadu znovu popsat i s tím jaký pokus o její ostarnění uvedené závady byl už proveden.
    Tak a teď ať si udělá úsudek každý sám.
    Já jdu zase zabořit hlavu zpět do pr....e Renaultu (jak si pan Vrátný myslí)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  16:57

    « Re: pro všechny a hlavně pro Tom69

    100KUC: snad aby to bylo kompletni, chces tim tedy rict, ze se ma kazdy zakaznik se svym problemem obracet na Renault Club. Nemelo by to byt tak, ze sveri vuz do rukou odborniku, kteri automaticky svym vstricnym pristupem zbavi zakaznika jeho problemu ?
    O vstricnem pristupu zde mame dukaz od dalsiho majitele lufa.
    Pokud jsi necetl, prispevek je zde
    Založen: 14. 09. 2000
    Příspěvky: 2755
    Zaslal: 03. 4. 2006 07:50
    Předmět: Vitam sa v klube nespokojnych zakaznikov Odpovědet Orig. přísp.
    ----------------------------------------… />
    Len tak z nicoho nic mi v piatok skoncil zaruka. Samozrejme, ze 2 tyzdne pred jej koncom som bol v servise, aby mi opravili vsetky vady, medzi ktore patrili aj klucky, ktore viacej nefungovali ako fungovali. Bohuzial, v tom case bolo sucho a pekne a mne nesla iba jedna klucka. Tu bez problemov vymenili a ostatne vraj funguje, tak naco. Ale cez vikend uz zase zomreli aj dalsie klucky a tak som dnes nabehol do servisu. Co asi tak myslite, ze som sa dozvedel? Auto uz nie je v zaruke, ked ste si ho odvazal zo servisu, vsetko fungovalo a tak nemate narok ani na "Dobry den". Idem na SOI zistit, ako som na tom s pravom a nebudem sa im nijako vyhrazat. Sud to urobi za mna. Ja nie som makky, aby som sa rok vyhrazal sudom a nic neurobil. Ak som v prave, na sud ich dam bez mihnutia oka!

    ale zpet k PetroviK a jeho podpalenym ventilum po najetych 8tis km
    petrkStarting member
    Založen: 22. 11. 2005
    Příspěvky: 34
    Zaslal: út únor 07, 2006 12:50 am Předmět:
    Jsem majitelem jednoho nového Megana II. Založil jsem diskusi o problémech motoru 1.4 16V (K4J) [odkaz] Snažím se posbírat data od lidí, co mají stejný problém jako já, abych sobě i ostatním pomohl nalézt rychlejší vyřešení problému. Sbírám zkušenosti i ze zahraničních fór. Nyní už máme dvě videonahrávky s nízkými volnoběžnými otáčkami a dokonce se zhasnutím motoru. Více už bez vybavení zdokumentovat Renaultu neumím. Pracuji už několik let jako profesionál v automobilovém průmyslu v oboru elektroniky a diagnostiky. Bohužel u Renaultu nemám partnera, kterému bych předal popis našich závad. Zaslal jsem už odkaz na naše diskuzní fórum a video nahrávky na vedoucího mého servisu, chtěl jsem, aby to odeslal i na zastoupení Renault. Nabídl jsem další přistavení mého auta k diagnostice.
    Postup přijetí a zápis mého popisu závad v servisu vykazoval chyby. Když jsem vysvětlil přejímacímu technikovi, kdy a jak se volnoběh pod 500 ot/m vyvolá, vůbec to nikam neuvedl.
    Auto si v nedefinovaný čas po vychladnutí motoru vzal mechanik na diagnostiku motoru a to tím způsobem, že s ním teprve přejížděl na dílnu. Takže když tam připojil Clip, tak už musely být otáčky zase v pořádku. S mechanikem mě nenechali promluvit a vysvětlit mu přesně závadu a její projev. Nevím zda kontroloval jen chybovou paměť motorové jednotky nebo překontroloval i hodnoty z jednotlivých čidel, zda například čidlo teploty vody neukazuje o 20 stupnu jinak apod. Já bych se snažil na místě mechanika hlavně závadu vyvolat a při ní zjistit, co za veličiny snímá v tuto chvíli řídící jednotka, v jakém režimu je apod.
    Myslím, že by se dalo domluvit i s dalšími majiteli problémových Meganů 1.4, aby znovu zajeli do servisů na diagnostiku, ale musel by tam být nějaký opravdový profesionál, který půjde po jádru problému a nepromrhá čas zákazníků tím, že v chybové paměti nic nenajde a auto vrátí. Poslední vyjádření při páteční návštěvě servisu jednoho zákazníka bylo, že to škubání studeného motoru je naprogramovaná ochrana proti přetáčení za studena . Pokud by nám chtěl RenaultClub s tou "drobností" na motorech 1.4 pomoci, pak na rozdíl od Tom69 bych pomoc přijal a byl bych rád nápomocen. Napište mi, jaké možnosti v tom máte.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  16:51

    « Re:

    100KUC: Co se tyka auta, ano podstatny problem byl odstranen, uz jsem to psal nekolikrat.
    jestli sis při jednání se zástupci prodejce či servisů počínal podobně nepříjemným způsobem, pak bych se nedivil kdyby s tebou chtěli vyběhnout. .... no tady bude prave ten zakopany pes, po pristupu, ktery mi predvedl prodejce a nasledne i dovozce nemohla nasledna debata s cleny klubu ani jinak dopadnout. Chapu, ze haji sve barvy, fanousek at uz treba fotbaloveho ci autoklubu nerad slysi kritiku svych oblibencu. Staci se ale podivat na diskusi Renault Clubu - Zkusenosti s autorizovanymi servisy. Co z toho vyplyva. Ze to asi nebyl "Vratny" kdo by zacal. Pouze se branil a to je rozdil. Pokud bych byl rapl, jak me vykresluje Renault Club, tezko bych travil hodiny v servisu REA Zlicin ve spolecnosti vedouciho servisu, ezko bych v klidu prekous 4 navstevy kvuli banalni vymene vadneho radia. Zkus se trochu nad tim zamyslet. Pokud jsi poslouchal celou reportaz, neprislo ti tam par veci velmi podivnych ? Myslim tim pristup Renault CR a potazmo prodejce.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  16:50

    « pro všechny a hlavně pro Tom69

    Rád bych zde popsal pomocí úryvků příspěvků z našeho fóra (RCČR) to jak se dá celkem v klidu vyřešit problém, který se zdál být neřešitelný. Jedná se také o problém s vozem Renault v záruce. Rozdíl je v tom, že se majitel tohoto vozu nejspíš opravdu poučil z chyb Toma69 a při reklamaci postupoval klidně a projevil dostatečnou součinnost při řešení problému s jeho vozem místo osočování okolí. Tento případ zde byl již zmiňován i Tomášem Vrátným.
    název tohoto topicu: REKLAMACE NOVÉHO AUTA. Jak na to? Poučte se z chyb druhých! mi nyní přijde ještě úsměvnější než předtím. Možná bych měl na tomto místě Tomáši Vrátnému poděkovat za spotřebitele, kteří mají dostatek intelektu na to, aby si uvědomili, že slušné jednání je to nejlepší co mohou i při řešení problému s reklamací použít.
    tak a už ke konkrétnímu příkladu:
    tuším někdy počátkem února se objevil na našem fóru člověk který měl problémy se svým vozem.
    PetrK 13.2.2006:
    Můžete mi někdo trochu objasnit, jak se dostane větší množství benzínu do oleje v novém motoru typu K4J (1.4 16V). Za 8 měsíců se hladina oleje zvedla cca. o 1cm nad max. rysku. Dostal jsem informaci, že kolem kroužků (jízda se studeným motorem nebo závada) nebo kolem ventilů (závada). Nevím přesně, co by se muselo těm ventilům stát a kudy to kolem nich může protékat.
    Servis mi dneska ten 1cm navíc odpustil a zarovnal to na horní rysku. Řekli mi, že tam byl benzín. Já jsem ten odlitý olej neviděl a nevím, zda bych to poznal. Mám hladinu oleje sledovat a za měsíc na kontrolu. Když to bude stále stoupat, tak budou rozebírat motor, protože to vypadá na závadu.
    Jinak se mě v servisu jeden technik snažil přesvědčit, že za to může můj režim jízdy se studeným motorem 9+9km (do práce a z práce). Je to ale nelogické, protože když pojedu třeba 30+30km, tak těch prvních 9km bude s úplně stejně studeným motorem. Takže ve výsledku by se mi v oleji objevilo stejně benzínu, jen bych měl na tachometru více najeto.
    Pro upřesnění, mám najeto cca. 6700km.
    DDT 14.2.2006
    Právě jsem od Renaultu obdržel poměrně obšírnou zprávu o chování motoru K4J za určitých podmínek.
    V jiném topiku popisuješ chování tvého motoru takto:
    Díra v plynu mezi 1-2000 otáček za studena
    nízké volnoběžné otáčky při vlažném motoru
    a nyní přibývání paliva v oleji.
    K těmto jevům může dojít za těchto podmínek:
    Vozidlo je používáno především na velmi krátkou vzdálenost, kdy nedojde k prohřátí motoru na provozní teplotu. Vůz je vybaven OBD. Dvěma lambda sondami (jednou před a druhou za katalyzátorem), což by měl být tvůj případ.
    Pokud nedojde k prohřátí motoru a obou lambda sond, druhá se prohřeje asi za 2,5 minuty, pracuje motor v nouzovém režimu. Snaží se jednak o obohacování směsi, ale také o co nejnižší emise. Důsledkem toho může být, že v určitém režimu, po krátkou dobu nepracuje správně.
    Je-li auto používáno pouze na krátké trasy, kdy nedojde k úplnému prohřátí motoru nastane toto:
    Vinou kondenzace paliva dochází k obohacení oleje o palivo, to způsobuje horší mazání. Po prohřátí dochází k odpařování paliva z oleje, to se dostává znovu do spalovacího prostoru a znovu obohacuje směs. Výsledkem je tedy chod motoru v nepříznivých podmínkách.
    Může docházet k zanášení katalyzátoru mikrosazemi, které při uvolňování opět ovlivňují činnost druhé lambda sondy, která se domnívá, že je třeba obohatit směs. Výsledkem je opět více benzínu ve směsi a vzniká začarovaný kruh.
    Prosím, popiš jak své auto používáš a v jakých jízdních režimech. Může to být zdroj popisovaného chování.
    Podle Renaultu by u 16V motorů mělo dojít nejméně jedenkrát za dvě jízdy k úplnému prohřátí motoru a dalších provozních komponent, aby k tebou popisovanému jevu nedocházelo. Jízdy na velmi krátkou vzdálenost tomuto motoru nesvědčí. Pokud jsem se strefil do tvého způsobu užívání auta, tedy především na krátké tratě, Mohlo by tebou popisované chování samo zmizet, používal-li by se vůz na delších tratích.
    Pak budeme pokračovat dál. Jsem připraven domluvit ti diagnostiku a evtl. osobně podat nějaký ucelený výklad ke K4J.
    _________________
    Renault Club ČR
    PetrK 20. 2. 2006
    Výsledek dnešní návštěvy servisu:
    1.Bylo mi provedeno dvojí měření tlaků válců, grafy jsem dostal. Hraniční hodnota je prý 8 barů. Žádný můj válec nevybočuje z normy, nejnižší tlak je asi 10,5 baru, největší rozptyl při stejném měření asi 1 bar.
    2.Dále ještě zjišťovali ode mne dotazem a diagnostikou řídící jednotky motoru, zda mi studený motor nejde třeba chvíli na 3 válce. Já jsem nikdy nic nepozoroval ani v chybové paměti nebylo nic.
    3.V motoru mám nový olej (na vlastní náklady), vzal jsem si vzorek vypuštěného oleje domů, kdybych třeba chtěl udělat laboratorní rozbor, kolik procent benzínu tam bylo.
    Kontrolu termostatu udělanou nemám, důkladná kontrola by jim trvala dlouho. Zahřívali by auto z úplně vychladlého stavu a sledovali diagnostikou celý náběhu teploty motoru na jeho provozní teplotu. I tak jsem strávil v 60km vzdáleném servisu asi 4,5 hodiny.
    Mám jezdit stejným stylem dál a sledovat, co se bude dál dít s olejem. Jestli je tam něco tvale vadného, mělo by se to do konce záruky ještě projevit.
    DDT 7.3.2006
    PetrK:
    Dohodl jsem ti diagnostiku se zapůjčením náhr. vozidla v Renault Zličín. Budou si tam chtít auto nechat na pozorování na 3-4 dny.
    Příslušné kontakty jsem ti odeslal mailem.
    Informuj nás, prosím, následně o výsledku.
    Díky
    PetrK 28.3.2006
    Všechno klaplo, díky DDT. Od pondělí je moje auto na Zličíně na analýze, náhradní auto mám po dobu opravy k dispozici.
    Poskytnul jsem jim kopie všech materiálů o předchozích servisních úkonech na motoru, vzorek oleje vypuštěného po zjištění benzínu v oleji, CD s videonahrávkami všech režimů startu motoru včetně dvou s tím problematickým startem vlažného motoru. Taktéž znají charakter mých jízd s vozem. Nyní je to na nich, o výsledku budu informovat.
    PetrK 3.4.2006
    Po týdnu jsem si dnes Megane odvezl opravený ze servisu Zličín domů. Na motoru byly zjištěny podpálené výfukové ventily. I když jsem měl jedno měření kompresních tlaků hotové, tak další měření na Zličíně už odhalilo nesrovnalosti. Ventily mi byly v rámci záruky vyměněny. Pravděpodobnou příčinou jejich podpálení bylo jejich nedostatečné čištění vlivem krátkých jízd. Dostal jsem obecné doporučení na občasnou delší projíždku s pořádným vyhnáním pavouků z výfuku a také budu někdy preventivně přidávat do benzínu přípravky na rozpuštění karbonu.
    Ventily by měly být jedinou příčinou nízkých volnoběžných otáček při startu vlažného motoru i přibývání benzínu v oleji v zimním období. Nic dalšího mi údajně nebylo opraveno. První jízda z Prahy mě příjemně překvapila snížením průměrné spotřeby, ač jsem auto tentokrát točil častokrát ke 4000-5000 otáček, tak jsem ze Zličína na Černý most po Jižní spojce měl spotřebu jen 5,9 l/100km, pak jízdou mezi 120-140km/h po R10 na Mladou Boleslav jsem měl v MB 6,5 a to na zimních gumách.
    Přístup servisu byl bezvadný, po dobu opravy jsem měl zapůjčený jiný Megane, u kterého jsem uhradil jen projeté pohonné hmoty. Mé auto jsem dostal i umyté. Můžeme se dohadovat, zda je tento přístup běžný vůči všem zákazníků nebo to bylo jen díky předprojednání od DDT. To já neumím posoudit, ale jsem rád, že jsem se dopracoval jasného výsledku a mám auto akceschopné. Zítra shodou okolností bude mít režim vyhánění pavouků jízdou na Moravu 300+300km. Další zkušenosti třeba s tím nízkým volnoběhem ještě napíšu, chce to více času na otestování.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.06  16:27

    « Bez nadpisu

    29.3.2006 Tom69 napsal:
    Snazil jsem se rozvest diskuzi s cleny Renault Clubu, psal jsem primo nekterym clenum, psal jsem i do Renaultu, ale v obou pripadech zadna odezva. Cekal jsem, ze budou schopni dal diskutovat.
    moje odpověď:
    Diskutovat není o čem, reportáž jsem částečně slyšel v rádiu a na celé věci nic nemění. Auto je opravené a funguje... na to jsem se tě ptal už před čtvrt rokem. Dodnes jsi mi neodpověděl. O tom jaký byl přístup Renaultu či prodejce a tvůj si každý může udělat obrázek sám. Já myslím, že bylo ze strany Renaultu v souladu se zákonem.
    O tvém jednání mám obrázek z fóra RenaultClubu i z jiných fór, jestli sis při jednání se zástupci prodejce či servisů počínal podobně nepříjemným způsobem, pak bych se nedivil kdyby s tebou chtěli vyběhnout.
    Doufám, že to jako moje vyjádření nezávislého člověka stačí. V ostatních záležitostech celkem souhlasím s názory Petra65, působí na mě jako člověk, který má přehled jak ve světě automobilů, tak práva.
    Ještě vyjádření k tomu, žes mi poslal emailem přepis reportáže, na který jsem ti neodpověděl - bylo to koncem března, kdy jsem byl silně zaneprázdněn. Navíc po tom co jsi předvedl na našich stránkách moc chutí do diskuse s tebou nemám. Nepovažuji ji za přínosnou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.06  08:50

    « Vitam sa v klube nespokojnych zakaznikov

    Len tak z nicoho nic mi v piatok skoncil zaruka. Samozrejme, ze 2 tyzdne pred jej koncom som bol v servise, aby mi opravili vsetky vady, medzi ktore patrili aj klucky, ktore viacej nefungovali ako fungovali. Bohuzial, v tom case bolo sucho a pekne a mne nesla iba jedna klucka. Tu bez problemov vymenili a ostatne vraj funguje, tak naco. Ale cez vikend uz zase zomreli aj dalsie klucky a tak som dnes nabehol do servisu. Co asi tak myslite, ze som sa dozvedel? Auto uz nie je v zaruke, ked ste si ho odvazal zo servisu, vsetko fungovalo a tak nemate narok ani na "Dobry den". Idem na SOI zistit, ako som na tom s pravom a nebudem sa im nijako vyhrazat. Sud to urobi za mna. Ja nie som makky, aby som sa rok vyhrazal sudom a nic neurobil. Ak som v prave, na sud ich dam bez mihnutia oka!
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 30.03.06  23:54

    « Re: Re: Re: Re:

    to Tom69: podle občanského zákoníku máš nárok na proplacení všech výdajů spojených z reklamací, tedy např. i cestu do servisu :-) A to platí u všeho, ale nikdo o tom moc neví a taky to nevyužívá, protože obchodníci o tom taky většinou neví a zapírají a zapírají a komu by se kvůli pár korunám chtělo k soudu :x
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.06  21:35

    « Re: Re: Re:

    Diky za radu. Mel jsem za to, ze zadat nahradu nakladu mohu pouze v souvislosti se soudem o pripadnou vymenu. Nejak jsem tohle opomnel.
    Predpokladam, ze se to asi tyka pouze znaleckeho posudku, nikoliv pravniho poradenstvi nebo ano?
    Zitra zavolam pravnikovi a preptam se na to.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…