2,0HDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
impaler 10.10.05 17:20
« Mondeo hatchback 2.0 TDCi 96 kW 6M /11.200 km
Taky za míň, momentálně sleduju jen PP, protože jsem líný. Úplně v začátcích jsem ho nachytal při odchylce kolem půl litru (6.8 vs. 7.3 myslím), samozřejmě špatným směrem. :)
Auto jezdí město 5 km tam a odpo zpět, takže drsárna za studena, ale zase půlka v koloně piánko a pořád zlehýnka, o víkendu si dá 150-300 km po dálnici 120-140, PP říká 6.5 plus mínus desetiny. Přes sedm jen v tom městě.
Minulou sobotu 1400 km po dálnici kolem 130, průměr o dost míň (pršelo plus zácpy), výsledek předem vynulovaného PP 6.1. 4 osoby + lehčí náklad (hadry na týden, pivo a víno :)).
Zpět hezké počasí bez prodlev, vynulovaný PP při jízdě 140-160-180 6.3. 3 osoby plus těžší plný náklad (okurky, knížky, brambory :-) ).
Tankuju vyjma dvou případů (Aral) výhradně Shell. Osm litrů ani náhodou, turbo zabírá někde pod 2000. -
Tailor 06.10.05 21:32
« Spotreba
to Vlak: Ja jsem uz pred casem, kdy jsem mel jeste vetsi spotrebu, vyzkousel, jak mi auto jede. Trasu Hostivice - Olomouc (cca 300 km) jsem jel prumernou rychlosti pres 130 km/hod podle pocitace v aute (vcetne prujezdu Prahou - v obcich se snazim dodrzovat maximalni povolenou rychlost). Cesta vedla pres Brno po dalnici. Tam jsem jel skoro porad 180km/hod. (na rozdil od skodovky, kde tachometr ukazuje o 20km vice, tedy skutecne touto rychlosti).
Prumerna spotreba byla tenkrat neco pres 8 l/100km. Protoze mam ve svem fordu focus kombi stejny motor (taky od peugeota) a sestistupnovou prevodovku, myslim si, ze v tvem aute skutecne neni neco vporadku. Taky to turbo mi zabira od zacatku a kolem 2000 otacek to zabira skutecne hodne. -
« Bez nadpisu
VLAK: Tak to asi nieco nie je v poriadku. Mondeo TDCI 96KW maximalka tacho okolo 220. Priemerna spotreba do 7l(v meste spotrebu radsej nesledujem). Ten overboost nebol asi nic moc (aspon vo forde). Uz sa od toho upustilo a radsej zdvihli krutiaci moment na 330 NM. -
"-- skrytý --" 06.10.05 19:13
« 2,0HDi
Mam P407SW 2,0HDi, najeto 13k km. Navic to moc nejede. Na dobre dalnici - Pohorelice - Brno - jsem se to snazil zkouset a vytahlo to jen 190km/h, dale se tomu uz nechtelo (plyn na podlaze, 2 osoby, jinak bez nakladu)...a navic to zralo 14l....!!! Lepsi spotreba vychazi, kdyz dodrzujes rychlostni limity a mas tam jako taxikar porad zarazenou 5 nebo 6ktku..
I kdyz jezdis na 1/2 plynu, tak je spotreba ve meste cca 7,5-8l/100km... Funkce overboost zatim neni moc citit...ale melo by to zvysit kroutak ze 320NM na 340NM...
Zatim jsem z tohoto auta na rozpacich...ale co muzu doporucit je alespon sound system JBL...hraje to opravdu pekne...
1,9TDI 96kw od VW se zdalo byt lepsi - vykon/dynamika/spotreba. Ale snad se tohle zajede... -
"-- skrytý --" 05.10.05 22:08
« Transporter 2,5 65kW
Mno, také něco vím.
Byl si u nás pán zakoupit po 60 tis. novou sadu vstřikovačů Stanadyne (5 ks, 30 tKč, neopravitelné) a hořce plakal nad kvalitou VW, že už to není co to bývalo, že si stěžoval až v Německu...
Otázka je, co s tím dělal a co do toho dával.
Jiní si také přijeli pro sadu a pro jistotu si vzali aditivum, že prý jezdí do S&ČH (od té doby klid..)
Někdy je ten Transporter skutečně k nezaplacení... -
"-- skrytý --" 05.10.05 21:56
« Bez nadpisu
PetrT: Ten pán má hospodu a jako každý hospodský je o drobet chytřejší. Také nechápu, proč chce, aby mu dodávka jezdila jako BMW.
Nicméně, pitomci jsou i v servisech. U toho nejmenovaného VW je jeden mechanik, čipnul si pašíka a když se mu zvlnily kotouče, tak tam dal sice levněji, ale zadarmo to nebylo,nové a pěkně to vrátil zase na původní Pe a Mk. K radosti svých kamarádů.Že je předtím povozil, jistě, ochotně je vozil.
Takže tam jsou vyléčeni všichni a zákazníky upozorňují i na padnutí záruky, ale když ty lidičky si stále myslí, že konstruktéři a výrobci jsou hlupáci a že jim nechtějí dopřát svezení....to je potom těžké.:wink:
Jak pravíš, je to dimenzováno docela na hraně a tím je řečeno vše. Že je to mírně předimenzováno, ale jistě, jenže mírně...mají alespoň zakázky.Kladný vliv na zaměstnanost, např. ;-)
Jo, ať je to úplné. Další hospodský má také stejného Transportéra.Má technické vzdělání a něco jako čip ani omylem. Ten zase pro změnu jezdil(do jiného) značkového servisu,odborníci odborně servisovali, pak měl pocit,že to nějak hůř jede, tak do zahraničního, tam to dorazili nadobro až nakonec jel k mému mech.Všechny vstřikovače jsou tam nové po 75 tis km, o tom, jak se měnily oleje nemá cenu hovořit. To co z klikovky teklo, býval kdysi olej. -
"-- skrytý --" 05.10.05 21:15
« Když se říká A...
...mělo by se také říci B!!!
Teď jsem se pobavil, už vidím obliček toho maníka s pičnutým Transporterem. :P
Mimochodem, není problém vyvinout silný turbodiesel, vždy je problém se spojkou a převodovkou, a vždy jsou dimenzovány téměř na limitu - tj. je tam pouze minimální rezerva pro případný (ovšem nezamýšlený) čip...
Znám to ze svého Mondea TDCI, po 30 tkm mi měnili spojku a setrvačník (problém se pozná podle zvuku při vypínání motoru - jednou se spojkou, podruhé bez - když bez spojky slyšíš zacvakání, máš problém)...a to žádný čip nemám.
Dnes už to mají vyřešené, ale pouze pro standardní výrobní provedení. -
"-- skrytý --" 05.10.05 18:49
« Re:
K tomu čipnutí: já to už někde psal.Zastavil jsem se na přát.návštěvu u kamaráda z VW-přejímací technik.Byl tam právě čiplý Transportér a volal zákazník a nějak tak zhruba byla diskuse:
Pane, máte to brutálně čiplé, že?
ANO.
Musíme vyměnit hnací hřídel,navíc ozubená kola v rozvod. a převodovce jsou omačkána, ale ještě to vydrží.
TICHO.
Bude to stát asi 20 tis. Hřídel,práce a kontrola převodů.
ANO.
______________
Dodatek: všichni, kteří tam jezdí s Passaty zejména a měli čiplé, měnily se spojky, hnací hřídele, zvlněné kotouče(když to jede a ono to fakt jede, tak se také brzdí...), převody.
Je to svobodná volba, něco za něco. ;-) -
"-- skrytý --" 05.10.05 16:11
« Bez nadpisu
Nespominas, ktory presne motor. Pocul som vsak, ze pri chipovani 66kW HDi motora (kod RHY) moze dojst k spaleniu spoky - nie je dimenzovana na vyssi krutiaci moment. Sam vsak neviem, ci a kolko tomu verit, pretoze tento motor nema elektronicky regulovane turbo a pridavat mu krutiaci moment chipovanim je potom akurat tak dobre na zamaskovanie auta dymom. (IT: dokonaly suhlas)
Co sa tyka zvysenej spotreby okolo 8 litrov, kedy presne ju pozorujes? Aj v lete? Aj na cestach mimo mesto? Aj pri kludnej, plynulej jazde a rychlosti nie vyssej ako 110-120 kmh? Ak ano, tak potom mas asi zle turbo. Ak nie, potom sa necuduj :) -
"-- skrytý --" 04.10.05 20:43
« Re: Re: Spotřeba HDI
Ultiman: Také tě fascinuje, jak snadno se za pár kaček se dá dosáhnout zázračného výkonu a spotřeby? Naposled bylo uváděno, že vývoj Clia III stál asi 930 mil Euro,2 továrny jenom 630 mil. A šikovná česká firma to vyřeší za 5 tisíc tak zhruba. Že se na ně výrobci neobrátí, také to asi nechápeš,že?Oni do vývoje vrazí miliardy korun a my to máme za pár babek. A ten svět se ne a ne od nás přiučit. Hlupáci... ;-) -
"-- skrytý --" 04.10.05 08:14
« Spotřeba HDI
8 litrů je dost, říkáš s lehkou nohou...Hrozně záleží na provozních podmínkách. Pokud jezdíš v Praze, a hodně krátkých tras (do práce a z práce) sem tam proložených delší trasou, nedivím se. Praha je nahoru a dolů, na rovině (Hradec Kr.) se dosahují úplně jiné výsledky. Ale stejně by to spíše mělo být na úrovni 6,5 l max. Já měl s 406 1,9TD 7,6 l/100 km a nyní mám s Mondeem 2,0 TDCI (motor Ford) 6,0 v kombíku. Takovýto posun (zhruba) by měl nastat u přechodu od nepřímého k přímému vstřikování... Mám 100 tkm a stále se spotřeba plíživě snižuje, rozdíl je nyní asi 1,2 l (na začátku to bylo 7,2-7,3l). 13tkm - to máš najeto ještě prd. :) -
"-- skrytý --" 03.10.05 22:18
« Re: Chip tuning 2,0HDi
u zvyseni vykonu chiptuningem lze zvednout u motoru vykon bez navyseni spotreby ale ne zvasit vykon a snizit spotrebu...proc by vyrobce tu spotrebu nesnizil uz v seriove podobe...hlavne dneska kdy se u auta hledi na spotrebu jako na jeden z hlavnich ukazatelu?...zvysit vykon a zaroven snizit spotrebu chipem je na 99% hloupost -
Tailor 03.10.05 21:34
« Spotreba motoru 2.0 TDCi ve Fordu Focus Combi
Ja mam ve svem Fordu stejny motor a mam najeto 9000 km.
Moje spotreba pri delsich cestach se pohybuje mezi 6 - 6.5 litru.
Bohuzel pri kazdodennich cestach do prace a z prace, kdy se motor neohreje mam spotrebu taky kolem 8 litru (jedna cesta je cca 8 km)
Asi pred rokem jsem mel zapujcenou 407 se stejnym motorem na cely vikend. Najel jsem s ni okolo 1000 km.
Najeto mela kolem 4000 km. Spotreba vychazela pokud si dobre pamatuju okolo 7.0 l/100 km . Zkousel jsem i maximalku na dalnici a rozhodne jsem se dostal pres 200 km/h.
Neco musi byt s motorem nebo s FAP.
Kdyz pominem motor, jak jses s timto autem spokojeny ?