2,0HDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
"-- skrytý --" 06.01.08 10:22
« P 406 HDI 81 kw cuká
Ahoj, mohl by mi někdo poradit? Motor mi začal při otáčkách do 2000 cukat, nad 2000 to jelo normálně. Po ujetí 10 km cuká neustále a teď už i na volnoběh. Rozsvítila se mi kontrolka diagnostiky motoru, ale počítač nehlásí žádnou závadu. Bojím se, že to jsou vstřiky nebo čerpadlo. -
"-- skrytý --" 05.10.07 19:46
« Re: Hádéíčko ze mě udělalo žebráka
Jenom doplním , jak to nakonec dopadlo.
Po té repasi se podělal ventilek k turbu, ten se vyměnil a opět to mělo výkon.
A teď přichází na řadu vysvětlení - nevysvětlení toho škubání.
Pod Railovou rozvodovovou lyštou, resp. zespoda do ní je našroubovanej snímač tlaku paliva - ten stačilo vytočit - pěkně se na něj podívat a zase ho natočit zpátky.
Od té doby již nic neškube.
Technik mě ubezpečil, že všichi odborníci v Č.R. na to koukali, jak jedno čidlo rozhodí celej motor.
RHZ 80kW 2litry HDI - první geberace - říjen 1999 , model 2000
Čus -
"-- skrytý --" 03.09.07 22:20
« klepe motor
Potreboval by som poradit.Mam peugeot 406 2.0HDi 80kw.V poslednom case sa mi motor zda byt akysi hlucnejsi,ma drsnejsi chod a viacej klepe.Za studena je to ok ma jemny chod aky by mal mat ale po zahriati je to traktorovy zvuk podobny motorom TDI.Mate prosim Vas niekto podobny problem?,neviem cim by to mohlo byt sposobene. Obavam sa aby to neboli vstrekovace,ktore by mohli dosluhovat. -
"-- skrytý --" 20.04.07 22:14
« Hádéíčko ze mě udělalo žebráka
Motor 2.0 HDI 80kW (celoroční používání aditiva) mi začal škubat, tak jsme zdecimovali EGR , vyčistili nádrž , vyměnili filtr - škubalo to dál - diagnostika zahlásila tlak paliva - věc jsme předali jednomu nejmenovanému Soběslaskému servisu - vyměnil jsme ventilek , co je na tlakovém čerpadle - začalo v čerpadle pískat a škubalo to dál - čerpadlo zrepasovali (vydřená hřídel, špatné přepoštěcí ventilky) a namontovali zpět - motor jak noty na buben poškubává..... Pro KAŽDÉHO Pumpaře v ČR - vyměnte ceduli NAFTA za ceduli HUMUS S PŘÍMĚSÍ NAFTY Pro každého potencionálního zájemce o motor HDI , který by měl spalovat ČESKOU NAFTU - kupte si kolo..... Hezký den -
« Bez nadpisu
Možná se také přidírá ERG ventil ? Máte ještě auto v záruce ? Pokud ano, tak bych asi trval na jeho výměně a nebo při nejmenším na jeho vyčištění, pokud to jde, protože s jeho pomocí se udržuje požadovaný tlak v soustavě.
Pokud se začne přidírat čerpadlo, uvolňují se z něho kovové špony, které právě způsobí netěsnost ERG ventilu. Toto se zjistí, prohlídnutím palivového filtru, zda-li nejsou v něm kovové částečky.
Rozhodně bych nerezignoval, ale snažil se problém vyřešit, protože si můžete zadělat na podstatně větší problém s čerpadlem. -
« Pokles výkonu u HDI 80 kW
Díky za názor, ale ten popis chování tomu neodpovídá. Skoro se dá říci, že když jedu živě, otáčky se často mění, vytáčím motor - pak se nic neděje a je vše O.K.
Jakmile jedu v pohodě, piánko, obvykle tedy na 5. stupeň a okolo 2000 otáček - a pak najednou lehce přidám plyn (např. v mírném stoupání) - je to tam. Pokles výkonu a maximální otáčky okolo 3000. Protože tu situaci už znám, někdy si to uvědomím, že motor zaváhá, tak vyšlápnu spojku a několikrát sešlápnu plyn, "provětrám" motor nalehko ve vysokých otáčkách, a pak bez problémů jedu dál.
Pokud tady mluvím o stoupání, tak mám na mysli opravdu jen mírné vlny, které nevyžadují řazení.
Pokud jedu rychle - třeba po dálnici, tak jedu na pětku kopec nekopec, motor je stále ve vyšších otáčkách a závada se neprojevuje. Je to opravdu typické jen pro poklidnou jízdu a přechod na lehce zvýšenou zátěž.
Stačí vypnout zapalování a znovu nastartova a jede se dál s plným výkonem. Kontrolka ještě svítí (někdy 5 km, někdy 100 km), ale motor má plný výkon. Jednou jsem si všimnul, že když jsem zastavil a znovu nastartoval, pár sekund se z výfuku valil opravdu hustý dým. A pak zase vše v poho. -
« Re: Re:
Zřejmě to způsobuje netěsnost v palivové soustavě. Třeba nějaká více poréznější hadička, která není na první pohled vidět. Nedávno jsem se bavil s majitelem "Seat Leon" o jeho TDI. Po startu vše v pořádku, po 20 minutách náhlý pokles výkonu (motor v nouzovém režimu). Trvalo to už 1/2 roku a jezdil s autem po všech možných značkových servisech a nic. Nakonec se zjistila jedna špatná hadice, která byla více porézní než by měla být. Při nižších tlacích = vše OK , při vyšších = Chyba netěsnost palivové soustavy, která při poklesu tlaku (vypnutí motoru) chyba zmizela.
Dnešní moderní dieslové motory mají poměrně složitou regulaci tlaku, dávkování paliva, .... Vše řídí počítač, který dokáže poznat pouze důsledek, ale ne příčinu závady. -
« Re:
Díky za odpověď.
Zpočátku jsem jim fakt naletěl, protože jsem si myslel, že to odstranili. Ono se to totiž chová tak, že je třeba i několik měsíců klid, a pak se to stane v jednom týdnu pětkrát.
Problém je v tom, že výpis z diagnostiky je tak vágní, že si to ti kluci v servise neumí vyložit. Musel bych teď hledat v nějakých starých účtech, co tam vlastně bylo napsáno. Už jsem vyměnil nějaké čidlo (průtok vzduchu v sání) a po vyzkoušení mi to původní vraceli zpět. To vše ve značkových servisech Peugeot. Už jsem rezignoval, až teď mě napadlo vyhledat nějakou diskusi na webu. -
Ted 24.10.06 16:10
« Bez nadpisu
nechapu, proc jim neco platis, kdyz nic neopravili.... okamzite reklamovat opravu!!!
pokud se ti rozsviti diagnostika, musi to hlasit nejakou chybu a na ten ventil zapomen neb je dle meho nazoru nastavenej na jednu konstantni hodnotu maximalniho plniciho tlaku a pri overboostu se to resi jinak, ale hlavne to nesouvisi s tvym problemem. pocitac proste zjisti nejakou chybu z cidel a omezi ti vykon... musi se zjistit, co tou chybou je... a neplat jim nic, dokud to neprojedes a nevyzkousis...
stejne tak bych chtel videt vypis z diagnostiky...
nebo zkus zavolat sem, ale ja s nima nemam zkusenost, jen se nsazim pomoct.
[odkaz] -
« PDF
Náhodou jsem narazil na tuto diskusi a měl bych zájem o nějaký popis, jak motor HDI 80kW funguje. Mám s ním totiž problém, byl jsem v řadě servisů, ale nikdo mi ho neodstranil. Naučil jsem se s tím žít, ale přesto...
Jde o to, že často, když jedu po rovince, na lehký plyn a přejdu do stoupání, třeba i velice mírného, mám málo přes 2000 otáček, tak mi vyskočí kontrolka "autodiagnostika" a omezí se mi výkon. Auto jede dál, necuká, ale netáhne a omezí otáčky na 3000. S touto vadou jsem byl v několika značkových servisech, vždycky ze mně vytáhli prachy, ale výsledek "zero".
Z vaší diskuse jsem nabyl dojmu, že tomu - na rozdíl od lidí, na které jsem narazil já - rozumíte. Tuším, že to bude souviset s regulačním "přepadovým" ventilem. Jedním z příznaků je, že když vypnu zapalování a nastartuji znovu, v první chvíli motor dost kouří. Nevím, jak kouří těsně předtím - to si člověk nevšimne.
Protože s tím už jezdím delší dobu, většinou už cítím "zaváhání" motoru, vymáčknu spojku, protočím motor ve vyšších otáčkách a jedu v pohodě dál. Někdy to ovšem neuhlídám. Třeba při předjíždění to je velmi nebezpečné.
Faktem je, že když jedu dravěji, nestává se to. Pokud jedu piánko po rovince, přechod na vyšší zátěž (tedy přidání plynu) skoro vždy vyvolá problém.
Slyšel jsem, že to je bolest většiny těchto motorů před r. 2000. Dáte mi na to nějakou radu? -
"-- skrytý --" 19.10.05 17:52
« Bez nadpisu
Jaj, MatuS, nejdime sa hadat na blbostiach, ked sa daju jasne vysvetlit.
Kazdy 2.0 HDi 66kW ma oznacenie RHY, resp. mozu tam byt nejake drobne upravy v nazve, ak by sa jednalo o motor do krajin s inymi emisnymi limitmi, ale to nemeni nic na skutocnosti, ze sa jedna o motor dieselovy, s priamym vstrekovanim, so soft-blown turbom, mechanicky riadenym cez obtokovy ventil bez moznosti ovplyvnovania jeho plniaceho tlaku, bez medzichladica stlaceneho vzduchu.
Na rozdiel od motora 2.0HDi s oznacenim RHZ, ktory:
a. ma vyssi vykon, tusim 80kW
b. ma elektronicky riadene turbo cez elektronicky ovladany prepadovy ventil
c. ma medzichladic stlaceneho vzduchu
Ak chces, poslem Ti pdf, kde si o nich podrobne precitas (vlastne som Ti uz poslal, nie?) a okrem toho zistis aj detaily ako:
1. dimezovanie turba je kriticke, aby turbo davalo dostatok vzduchu aj pri nizkych otackach a aby sa zaroven nepretocilo cez svoje max. mozne otacky pri celom spektre otacok motora
2. preto sa soft-blown (0.5 atm az 1atm) robia s mechanickym neriadenim a elektronicky neovplyvnovatelnym prepadovym ventilom, aby velmi skoro davali dostatok vzduchu, ale zase vdaka svojej malej hmotnosti a geometrii neprekrocili urcitu max. rychlost a teda maju vyrazne nizsi tlak ako
3. normalne turba s cca 1.5 az 2 atm preplnovaneho tlaku, ktorym je priradeny elektronicky riadeny prepadovy ventil, ktory zase riadi elektronika podla nejakej tabulky preplnovaneho tlaku v roznych rezimoch motora. Tieto turba maju vsak zvycajne trochu neskorsi nastup, lebo maju vacsiu hmotnost a inu geometriu. Za tymtito vacsimi turbami sa dava este medzichladic stlaceneho vzduchu, aby ucinnost plnenia bola vyssia.
4. Potom su este turba s variabilnou geometriou, ktore zabezpecuju skorsi nastup, ale zaroven aj sirsiu hranicu pouzitelnosti ako soft-blown.
5. nafta sa spaluje so vzduchom v akomkolvek pomere (na rozdiel od benzinu), po istej hranici vsak nastava vyrazne zvysenie dymivosti, na co su emisne predpisy a limity.
Zvysovat vykon nepreplnovaneho diesla mozes dodavanim vacsieho mnozstva nafty az po (alebo tesne pred) hranicu dymivosti. Ak chces este vacsi vykon, musis dodat dodatocny vzduch, teda preplnat, cim tu hranicu postavis vyssie.
Teraz je otazka ako preplnat. Bez medzichladica sa to da iba po istu hranicu, s medzichladicom sa hranica posunie trochu vyssie. Ak mas neriadene turbo nastavene nejako, viac ako to "nejako" vzduchu do motora nedostanes, ani keby si sa pok..al. Ak mas riadene turbo, do motora dostavas vzduchu tolko, kolko chces a potrebujes, ak vies, co robis.
No a v tom je zazrak toho cipovania. Vyrobca zoberie ten isty motor a upravou software priradi motoru nejaku mapu preplnania a prehlasi ho povedzme za 80kW motor, lebo tolko naozaj ma. Potom vezme ten isty motor, da mu inu mapu preplnania a prehlasi ho za 110kW motor (a k tomu prida prislusnu silnejsiu prevodovku a spojku, aby to tie uniesli). Ty to mozes urobit aj za vyrobcu, ze si tu mapu zmenis, ak mas riadene turbo, pricom vsak riskujes, ze niektory z naslednych materialov (spojka, prevodovka, osi, loziska) sa unavia skor, ako by sa unavili pri povodnom nastaveni - to uz zavisi na ich domenzovani.
Avsak ak mas neriadene turbo, softwarovou upravou mozes akurat tak zvysit maximalnu dodavku paliva, ale to je dobre akurat tak na dosiahnutie vyssieho odpadneho tepla vo valcoch a vyfuku a tiez na dosiahnutie alebo prekrocenie hranice dymivosti. V kazdom pripade zazraky od toho cakat nemozes, podobne ako na atmosferickom benzine, lebo ak by tam bol priestor na zvysenie povedzme o 10%, z akeho dovodu by to vyrobca neurobil? A ak by sa chcel dostat na hranicu isteho vykonu, tak by pouzil o trochu mensie/ine turbo, aby malo aspon skorsi nastup.
Toto vsetko tu pisem nie preto, aby som Ti vysvetloval veci, ktorym pravdepodobne uz davnejsie rozumies, ale preto, aby som Ti vysvetlil moj myslienkovy postup a ze si nemyslim, ze vyrobca zamerne a dobromyselne ludi klame, lebo by to vedel zariadit inac.
BTW nie je Ti podozrive, ze motory od roznych znaciek, ale s rovnakou technologiou (soft-blown, bez medzichladica a vstrekovanie Bosch EDC15, resp. jeho vylepseny naslednik Siemens Sid801) maju takmer navlas rovnake vykony? Porovnaj PSA, VW, Ford,... Keby existoval nejaky trik, myslis, ze by to napr. VW nevytiahol ako konkurencnu vyhodu...? Vorsprung durch technik...? -
matuS 19.10.05 16:36
« Re:
matuS: meranie pred chipom samozrejme nemas, ze...
nemam, dokonca ani nemozem porovnat jazdu s pboxom a bez neho, kedze auto je od nova s nim.
k tomuto by sa snat mohol vyjadrit Oktan, ktory mal auto bez cipu.
Nehovorim, ze sa HDi 66kW RHY BEZ RIADENEHO TURBA neda chipnut, ani ze sa vykon nezvysi.
ja neviem ci v tom aute riadene turbo je, alebo nieje. ale bola 66kw verzia.
ani ziadne problemy so spojkou sa dosial neprejavili. pritom auto jazdi 90% v bratislave.
Nie som expert. Len o tom pochybujem, lebo nechapem, preco by to uz vyrobca neurobil, pokial by to neohrozovalo emisie alebo zivotnost motora.
emisie - vyrobca to nerobi podla mna kvoli emisiam.
Pocul som ludi krakat, ze vyrobca schvalne podhodnocuje udaje o max. vykone motora, aby sa zmestil do rezervy, keby daco... Napr. ze 1.2HTP 47kW je v skutocnosti 55kW a tiez to mali podlozene podobnym meranim na valcoch apod. Nekomentujem, iba podavam dalej a myslim si o tom svoje.
vsetci vyrobcovia to nerobia, magic ti povie o skusenostiach s BMW.
niektori vyrobcovia davaju nizsi papierovy vykon kvoli tomu, aby boli v nizsej sadzbe dani, resp poistky, alebo niektori kvoli tomu, aby ich 66kw bolo daleko lepsich ako 66kw konkurencie.
ale neverim, ze 66kw motor bude mat 87kw.
A zatial som stale nedostal postacujuce vysvetlenie, akym sposobom sa meraju na tych skusobniach straty. Zisti sa strateny vykon priamo na valcoch, OK, to moze byt relativne presne, ale krivka strat z toho urobi to, co sa prezentuje ako vykon motora a chcel by som vediet, ako sa tato pocita/meria (DIN 70020 o tom hovori?). Dovtedy... si tiez o tom myslim svoje, nieco v tom zmysle, akoze ked chce spokojny zakaznik vidiet dobre udaje, pomozme mu v tom.
A este by ma zaujimalo, aka je presnost celeho toho meracieho ustrojenstva (tipujem aspon +/-5%) a ako ho ciachuju... Porovnavacie testy na tom istom zariadeni by mohli mat silnu vypovedaciu schopnost, ale absolutne hodnoty sa daju spochybnit.
k tomuto sa ti odborne nevyjadrim, jedine co mozem povedat, ze ta technika tam pouzita je od firmy MAHA, co je pomerne dobra znacka. -
"-- skrytý --" 18.10.05 18:22
« Re:
tv: Ale skonstatovanie, ze nejaky valec mi po volajakych prepoctoch strat ukazal, ze mam vykon motora povedzme 98kW namiesto 42 (prehnal som...) a ze ma teda vyrobca zamerne a dobromyselne obabral alebo mam naopak superfasa chip, to je trochu scestne.
nadherne receno...tv na hrad :!: >:D -
"-- skrytý --" 18.10.05 17:43
« Bez nadpisu
Ved preto to povodne ani nekomentujem, skor poukazujem na to, ze taketo reci vznikli prave z toho, ze si ludia skusali auta na valcoch a zatial vsetkym, co som kedy pocul, vysli hodnoty o riadny kus lepsie, ako udava vyrobca. Conclusion: vyrobca si robi rezervu (blby by bol...). Pocul vsak uz niekto o niekom, komu valce namerali vykon vyrazne nizsi alebo obdobny ako udavany vyrobcom...?
No a to je to, co chcem povedat: pokial existuje porovnanie pred a po, OK, to ma vypovedaciu schopnost. Ale skonstatovanie, ze nejaky valec mi po volajakych prepoctoch strat ukazal, ze mam vykon motora povedzme 98kW namiesto 42 (prehnal som...) a ze ma teda vyrobca zamerne a dobromyselne obabral alebo mam naopak superfasa chip, to je trochu scestne. -
"-- skrytý --" 18.10.05 15:26
« for tv
docela s tebou souhlasim az na...to s tou rezervou je podle me hloupost protoze motor se da vyladit s dostatecnou presnosti a ikdyby tu rezervu ciste teoreticky naky vyrobce do udaju uvedl rozhodne by to nebylo o 8 kW...to by bylo vazne prehnane >:D takze ty testy byly delany budto za nejakych nestandardnich podminek nebo se tam musela stat nejaka jina chyba ale vyrobce by takovy rozdil zamerne nikdy neudelal ;-) -
"-- skrytý --" 18.10.05 14:27
« Bez nadpisu
matuS: meranie pred chipom samozrejme nemas, ze...
Nehovorim, ze sa HDi 66kW RHY BEZ RIADENEHO TURBA neda chipnut, ani ze sa vykon nezvysi. Nie som expert. Len o tom pochybujem, lebo nechapem, preco by to uz vyrobca neurobil, pokial by to neohrozovalo emisie alebo zivotnost motora.
Pocul som ludi krakat, ze vyrobca schvalne podhodnocuje udaje o max. vykone motora, aby sa zmestil do rezervy, keby daco... Napr. ze 1.2HTP 47kW je v skutocnosti 55kW a tiez to mali podlozene podobnym meranim na valcoch apod. Nekomentujem, iba podavam dalej a myslim si o tom svoje.
A zatial som stale nedostal postacujuce vysvetlenie, akym sposobom sa meraju na tych skusobniach straty. Zisti sa strateny vykon priamo na valcoch, OK, to moze byt relativne presne, ale krivka strat z toho urobi to, co sa prezentuje ako vykon motora a chcel by som vediet, ako sa tato pocita/meria (DIN 70020 o tom hovori?). Dovtedy... si tiez o tom myslim svoje, nieco v tom zmysle, akoze ked chce spokojny zakaznik vidiet dobre udaje, pomozme mu v tom.
A este by ma zaujimalo, aka je presnost celeho toho meracieho ustrojenstva (tipujem aspon +/-5%) a ako ho ciachuju... Porovnavacie testy na tom istom zariadeni by mohli mat silnu vypovedaciu schopnost, ale absolutne hodnoty sa daju spochybnit. -
« Bez nadpisu
co se tyče spotřeby, 2.0HDi 90k, mam tento motor v picassu, najeto 17 000km, mohu potvrdit, že na začátku byla spotřeby vysoká, nyní klesla a jezdím s klimatizací: za 8L ve městě, na dálnici při 100KM/h jede za 5.5, při 130Km/h jede za 6-7, zaleží na větru a pokud mám cihlu na plynu rozjedese až na 175km/h konstantí rychlost, (dosahne až 185) a řekne si o 12.5l nafty. nutno podotknout, že v zemi kde žiji nejsou kopce a na silnici mnohdy potkáte úseky dlouhé až 200km bez jedíné zatáčky... 8) -
matuS 16.10.05 18:46
« Re:
Nespominas, ktory presne motor. Pocul som vsak, ze pri chipovani 66kW HDi motora (kod RHY) moze dojst k spaleniu spoky - nie je dimenzovana na vyssi krutiaci moment. Sam vsak neviem, ci a kolko tomu verit, pretoze tento motor nema elektronicky regulovane turbo a pridavat mu krutiaci moment chipovanim je potom akurat tak dobre na zamaskovanie auta dymom. (IT: dokonaly suhlas)
no, ale teraz si skocil riadne vedla.
mame v robote ocipovane picasso hdi 2.0 66kw.
tu je vysledok: www.gerek.sk/brzda
takze zvysit vykon sa tam jednoznacne da.
(oktanova xsara - to je auto jedneho chalaniska z auto.cz, on ma cipovanie zmenou cipu)
my tam mame powerbox, je tam od nulteho kilometra (namontovane predajcom). auto ma momentalne cez 100.000km, ziaden problem s motorom.
V podstatě bys mohl zkusit vyměnit ventilek , co je na tlakovém čerpadle - tohle je součástka, která má spíše vliv na chování motoru v extrémě nízkých otáčkách pod 1600ot.
Pak bych dporučil ten trik ze snímačem tlaku paliva.
Doplním, že můj motor HDI je úplně první typ (dva plastové ventilky) /jeden na EGR, druhej na ,,tlak turba,,/
Novější varianty motoru mají ještě třetí /na ,,chcípání - doběh,,/
Další věc, kterou zkus tedy udělat je, prohodit mezi sebou tyto ventilky/EGR-tlak/, nebo dát nový ventilek /tlak turba/. Toto bude mít spíše vliv na průběh tahu motoru - ne na škubání.
Jinak obecně se dá zrekapitulovat pár bodů:
1. VYČISTIT NÁDRŽ !!! a zkontrolovat funkci podávacího čerpadla v nádrži + vyčistit kontakty elektrické svorkovnice na podávacím čerpadle.
2. zdecimovat EGR ventil (DŮKLADNĚ a ZCELA ho odstavit - odchází kvůli nekvalitní naftě)
3. Vyměnit filtr
4. Zkontrolovat- vzduchové trubky od chladiče turba - vlastní chladič turba (pokud vše funguje, může díra /vytékal by z ní olej/, či netěsnost způsobit problémy.
Zkontrolovat vůbec těsnost trubek ve spojích - i ze spoda za motorem.
5. Vyměnit ventilek na tlakovém čerpadle.
6. Pootočit, či vyměnit snímač tlaku paliva (ze spoda na RAILU)
7. Vyměnit plastový ventilek /tlak turba/
8. V případě nutnosti zrepasovat tlakové čerpadlo. /Dá se od 16000,- Kč/
Vyčištění a zrepasování vstřiků bych nechal až jako poslední možnost.