Fiat Punto s automatickou prevodovkou
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
« Re: CVT v Puntu
Tak v tom případě bych neváhal - Japonci prostě automaty a CVT na malé objemy umí nejlépe. Jen si dát zkontrolovat příslušný kus, jestli předchozí majitel nezanedbal údržbu.
A je ke cti Fiatu, že se nesnaží dělat něco, co neumí, ale příslušné komponenty kupuje od těch, co je umí nejlépe - Brava 1.6 má automat také od Japonců (Aisin). -
« CVT v Puntu
Měl jsem Punto Sporting Speedgear 3 roky a mam zkušenosti velmi podobné mmarečkovi. Navzdory všem českým klišé o poruchovosti automatů a poruchovosti fiatů jsem měl jen ty nejlepší zkušenosti a můžu Punto jen a jen doporučit a nad majiteli Fábií (HTP obzvláště) jen krčit rameny. Zrychlení zdaleka není trága, "automatické" Punto zrychluje za nějakých 13,5 vteřiny tzn. zhruba jako většina stejně silných aut s manuálem - Felicie, Fábie atp. Sekvenční - řadící část převodovky jsem používal vyjímečně spíš na hraní někde v zatáčkách jinak jsem používal automatický režim (který to tak jako tak umí lépe). Spotřeba se mi pohybovala konstatně mezi 7,5 až 8 litru ve městě, na dálku pak klesala na 6 - 6,5 litru. Auto jsem kupoval jako dvouleté a prodával jako pětileté a až na poruchu otáčkoměru se na autě nikdy nic nerozbilo. Cena 180 tisíc Slovenských je asi OK, přijde na to co má auto za sebou a jakou má výbavu (automatická Punta jsou vybavena skoro kompletně, navíc byla snad jen klima, jestli jí to auto má, pak je cena OK, jestli ne, smlouvej!). Výrobcem převodovky je Fuji v Japonsku, tuhle převodovku používá většina malých japonských aut. Před tím jsem už měl "automatickou" Pandu (r.v. 1991) ta měla ještě jednodušší provedení CVT (eCVT - taky od Fuji). Jestli chceš ještě něco vědět napiš petr@kumpfe.com -
"-- skrytý --" 26.09.05 18:35
« Bez nadpisu
jazdim s puntom s CVT prevodovkou uz 3 roky a je to super, ta prevodovka je subjektivne lepsia ako prevodovky v ovela silnejsich motoroch a z 1.2 16V 80k dokaze pri predbiehani dostat maximum. Ma velmi rychle reakcie, kickdown je rychly, navyse sa s nou da aj manualne radit, vtedy reaguje este rychlejsie. Do Punta 2000 robili 2 druhy CVT prevodoviek, jedna bola 7stupnova v 3-dverovom sportingu (tu mam ja) a potom bola rovnaka, ale 6-stupnova v 5-dverovej verzii dynamic - to bude ta co chces kupit. Spotreby by som sa nebal, v mojom sportingu sa oficialne udava 8.5L v meste, ja po meste jazdim za 6.5, v zime tak okolo 7L, a to urcite nie pri nejakej kludnej alebo pomalej jazde. CVT prevodovka je totiz skvela v tom ze v meste sa da rozbiehat z krizovatky na cca. 2200 otacok a auto ma lepsi zaber ako ostatni pri 3500 na jednotke. Rovnako na dialnici je skvela, lebo pri 140tke toci necelych 3000 otacok, co si neviem u manualu a motore 1.2 predstavit u ziadneho ineho auta. Este co sa tyka spotreby, da sa na tej prevodovke nastavit ekonomicky rezim, ktory drzi nizsie otacky, ale napriklad pri kickdowne to velmi nepocitis. Proste ak by som to mal zhrnut tak na tu prevodovku nedam dopustit, je lepsia ako automaty v BMW, Mercedesoch a v podobnych autach s ktorymi som uz tiez mal tu cest. Mozem len odporucat -
« Re: Re: Re:
To R.Barrichello: Sorry za zkratku.
Chtěl jsem jen naznačit, že jízda s automatem a CVT je v podstatě o tom samém, sám jsem 6 let jezdil s automatem, CVT jsem řídil příležitostně a teď mám skoro rok robotiku. Rozdíly tedy myslím si znám docela dobře, diskuze na téma "CVT - automat - robotika" jsou IMHO jinde. Kakofonix to auto podle mě na ježdění a nikoliv na zkoumání technických fines jednotlivých systémů, proto ta zkratka. Z uživatelského hlediska se jedná o "věčné stroje", pouze se musí dodržovat předepsaná údržba, a to jak ve správných intervalech, tak je nutné dodržovat předepsaný technologický postup údržby
A jak říkám, zapátral bych po výrobci té převodovky - měla by to být firma, který daný systém dělá ve velkém. Že ji neznáme, nemusí nic znamenat - Aisin jsem také objevil až poté, co jsem se zajímal o výrobce "své" převodovky.
P.S. z hlediska právního (tj. zápisu v techničáku) to jsou všechno automaty. -
« Bez nadpisu
Vdaka za linku, aspon som ziskal urcitu predstavu. Zarazila ma ale pomerne vysoka, ted aspon podla mna, spotreba. Myslel som ze pri takom objeme bude nizsia. Pozeral som stranky Fiatu a tam uvadzaju spotrebu 7,3/4,5/5,7 oproti tomuto clanku 8,7/6,5/6,7. Co sa tyka aut som laik. Mohol by mi teda niekto upresnit aku spotrebu mozem ocakavat? Resp. ma fiat viac verzii motorov 1,2/16V? Vdaka -
« Re:
Ad automat - neboj se toho. Nevybavuji si, co bylo v Puntu za převodovku. Já měl Bravu 1.6 s automatem Aisin a převodovka naprosto úžasná (Aisin je japonská firma, která nic jiného než automaty nedělá). Punto ale nejspíš nebude mít klasický automat, ale převodovku CVT (ovládání stejné, jen jiná střeva), ale kdo jí vyrábí, netuším. Obecně lze říct, že je potřeba jen dodržovat servisní intervaly, zejména výměny náplní, a že se to musí udělat pečlivě.
Test Punta s CVT vyšel třeba zde, [odkaz]
Jinak jestli se nepletu, v roce 2000 nabíhalo nové Punto - je možné, že se ti nabízí ještě předchozí model. -
« Bez nadpisu
Cena by sa mala pohybovat do 180,000 Sk. Je to 1,2 16V, dva airbagy, posilovac riadenia, nie som si isty ci ma ABS ale asi ano. Strieborna metaliza, 5 dveri. To je zatial vsetko co viem, vidiet by som ho mal zaciatkom buduceho tyzdna.
Jedine co ma vlastne matie je ta automaticka prevodovka. Viac ludi mi uz nadhodilo ze sa kazia, ale to boli ludia co to tiez "niekde poculi", takze sa snazim zistit viac. -
« Fiat Punto s automatickou prevodovkou
Mam moznost kupit ojazdene Punto r.v.2000 s automatickou prevodovkou, pricom sa musim do tyzdna rozhodnut ci ho zobrat alebo nie. Nemam ziadne skusenosti s Puntami, o automatickej prevodovke ani nehovorim. Je na tychto autach nejaka "zrada", na ktoru by som si mal dat zvlast pozor? Dakujem
Vsetkym este raz dakujem, ak natrafim na dalsie Punto s automatickou prevodovkou, nebudem vahat.