ASR na sněhu: pomoc nebo záhuba?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  18:26

    « Zavření

    Snažím se to také tak praktikovat. Moc často se to sice nevidí, ale když to nastane, tak člověka potěší, že slušní lidé ještě nevymřeli.
    Traky se snažím rychlejším uhýbat tak, aby nemuseli moc brzdit a za to od nich očekávám, že pojedou tak, abych nemusel v pomalém pruhu brzdit já. Dá se to elegantně praktikovat i ve vysokých rychlostech a i ve středně hustém provozu. Bohužel jsem už mnohokrát zažil, že mě řidič s minimálně 150 kW pod kapotou brutálně vybrzdil. Vždycky to byl čech a vždycky měl minimálně audi A6 nebo něco podobného či většího. Auto s německou SPZ mi naopak v 99% případů hezky přidá a udělá mi místo, abych se mohl vrátit do rychlého pruhu a nemusel brzdit kvůli kamionu, který je 50 metrů přede mnou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  18:08

    « Re:

    Mezi slušnými řidiči bývalo kdysi dávno na dálnicích pravidlem, že ten, kdo byl vpředu, resp. jako první dojel pomaleší auto - třeba kamion, měl také "nepsané právo" ho jako první v řadě předjet, a to bez ohledu na to, že vzadu byl někdo, kdo byl rychlejší a následně se chystal předjet i toho "prvního".
    Dnes toto pravidlo ovšem už zřejmě nikdo nezná, neboť když naznačuji (např. ubráním a zařazením se doprava) tomu "prvnímu" za kamionem, že mu tím dávám prostor pro předjetí a že nehledě na to, že jsem o dost rychlejší než on, a budu muset tudíž brzdit, učiním tak raději, než abych jeho za tím kamionem tzv. zavřel, jelikož já respektuji jeho rychlost na úrovni limitu, přičemž si dobře uvědomuji, že ta moje je vysoko nad..., tak to ten dotyčný buď vůbec nepochopí (to v lepším případě), nebo mého gentlemanského gesta a ubrání plynu spolu se zařazením se doprava využije ten vzadu, kterého jsem právě předjel, k tomu, aby nás za tím kamionem zavřel oba (to ve většině případů).
    (Uf, snad je to srozumitelné.)
    Přesto tato gesta nijak neupravená formálními pravidly nadále konám v naději, že tím přispěji k jejich udržení při životě...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  17:48

    « Bez nadpisu

    Miro - naprosto s tebou souhlasím, já mám s rychlíky co jezdí nad 200 taky ten problém, že na ně občas nestíhám správně zareagovat. S lidmi co jedou do 180 km/h ten problém nemívám, protože sám jezdívám cca 140 +/- 20. Spousta lidí nadává na řidiče kamionů, ale nedochází jim, že za polovinu problémů si můžou sami právě tím, že se ke kamionu blíží rychleji, než je pro řidiče kamionu zpracovatelné. A když vidím, že kamion bliká a chce předjíždět, tak projevím úctu k jeho 20 tunám a nechám ho vjet před sebe.
    Problém není jen v reakční rychlosti rychlých jezdců, problém je taky v tom, jestli na ně ti pomalejší dokážou správně zareagovat. Pokud někdo jede o 100 km/h rychleji než já, tak už to holt začíná být na některých úsecích dálnice dost velký problém. Přeci jen člověk nemůže furt jenom čumět do zrcátka, občas se taky musí podívat před sebe :-)
    Ale s ASR to fakt už vůbec nesouvisí :-)
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.05  17:36

    « Bez nadpisu

    GeorgRolf: Limity jsou nastaveny na ideální podmínky. Za sucha a ve dne. Na ostatní případy se vztahuje ono známé přizpůsobení rychlosti jízdy okolnostem. Ale problém je v tom, že si 90% lidí v daném místě uvědomí situaci a pojedou třeba nesmyslně pomalu, ale všichni stejně. A je klid. Jenže pak se tam přihasí blázen o 50 km/h rychleji a hned je nebezpečno. A naopak, všichni pojedou nejvyšší možnou rychlostí v daném místě a potkají staříka ve Š120, který jede krokem, ač by nemusel.
    Na tyhle situace by se měli budoucí řidiči připravovat už v autoškole. Ale nechápu, proč je tam učí jet po městě na dvojku, mimo město lechtat plyn a mít zařazenou čtyřku a na dálnici nevyjedou vůbec. Já sice dělal autoškolu na Š 105, ale musel jsem jezdit na hranici limitu ať ve městě, tak mimo i na dálnici. A potom taky se naučit čumět okolo. Učitel tohle praktikoval stylem "hele, ta má kozy!".
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.05  17:28

    « Bez nadpisu

    Není lepší ta třetí možnost, to je že se bude dodržovat současný daný limit? O tomhle se bavím. Nejde o to, jestli dát vyšší nebo nižší, ale o to, že se má jezdit tak, jak zákon stanoví. Máš to jako Člověče nezlob se - buď budeš s ostatními hrát podle pravidel nebo tě vyloučí ze hry. Jde o právní a sociální myšlení lidí.
    Vadí mi třeba, když policie měří rychlost na dálnici na rovném úseku a zastaví tě za 140 km/h a buzerují jako bys jel 200. Ano, když se má jet 130, prosím, udělal jsem botu, zaplatím a jedu dál. Ale že třeba policejní auta denně porušují předpisy, stojí na místech pro vozíčkáře... Tím chci říct, že výklad zákona je pro všechny stejný.
    Teď ale logicky: když jede 20 vozů za sebou po dálnici 130 km/h a jeden 160 km/h, kdo je ten, co ohrožuje? Jak říkám, může za volantem sedět sebelepší řidič, ale ohrožuje tím ostatní. Tady platí ono "...tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu....".
    Jednoduše, problém není v tom, kolik je povoleno jezdit, ale v tom kolik kdo jezdí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  17:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Mezek

    No a teď mi řekni, jestli to je či není špatně?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  17:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Mezek

    Jenže moje zkušenost je taková, že se to buď nechá na samotných řidičích samotných (tj. bez jakéhokoli limitu) a oni s tím už nějak poradí, nebo se nasadí takový limit, že ho budou moci držet všichni prakticky bez výjimky a že budou tvrdě postihováni jak ti, kdož překračují, tak ti, kdož jedou bezdůvodně pomalu.
    Byl jsem totiž osobně (v roli spolujezdce) svědkem situace, kdy nás hlídka švýcarské policie varovala, že pokud nepojedeme (s Favoritem) alespoň 100, tak nás s dálnice prostě vykáží. Samozřejmě nelenili a uvědomili jinou hlídku vpředu, aby si to důkladně zkontrolovala, a jelikož řidič pokračoval svých 90, byli jsme tou příští hlídkou (a nepochybuji o tom, že na dálnici vyjela speciálně kvůli nám...) doprovozeni až k nejbližšímu výjezdu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  16:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Mezek

    Jenže jak stanovit minimální limit? Pro 19 letou dívku mající měsíc ŘP je 130 km/h na dálnici možná nezvládnutelná rychlost. A je těžké říct, že takoví nemají na dálnici co dělat, protože někde se s tím sžít musí.
    A jak obecně (ne subjektivně) bezpečně rozlišit, že minimální rychlost např. za mokra by byla dejme tomu 70 km/h a za sucha těch 130? Poznáš bezpečně (z právního hlediska), kdy ještě jakože prší a kdy už dálnice osychá a je tedy povinné zrychlit na stanovených 130?
    To je bohužel problém regulace a jde o to, že život jako takový obsahuje miliardy možných situací, které se do regulačního vzorce prostě nikdy všechny nevejdou.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 04.10.05  16:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Mezek


    pokud před sebe nevidím aspoň 250m, tak si to těch svých slavných 160 prostě valit nebudu ani náhodou

    takze svietis stale dialkacmi?
  • « 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.05  16:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Mezek

    Mitsi: Moje dodávky byly vesměs bílé... >:D >:D
    Takže se shodneme, že nepřiměřeně pomalá a naopak i rychlá jízda je nebezpečná?
    Já jsem pro zvýšení limitů, ale na úsecích tomu odpovídajících. A zároveň pro zavedení tzv. minimální povolené rychlosti. Když bude povolených 160 a silnice tomu bude odpovídat, tak pojedu taky tech 160. A minimum stanovit na 130. Když budou tohle všichni dodržovat, bude jízda plynulejší, bezpečnější a rychlejší.
    To samé v obci. Někde je možnost bezpečně jet 60, ale někde bych dal 20 a ještě zpomalovací pásy napříč.
    Pro mne je "prase, hovado" ten řidič, který úmyslně porušuje pevnost řetězu. A platí to i o mne, když takhle jedu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  16:39

    « Re:

    Zaslal: 04 říjen 2005 15:33
    Předmět: Odpovědet
    ----------------------------------------… />
    "...Pánové, čím víc se do tohoto tématu začítám, tím více mi přijde, že každý píše něco ve smyslu: "...NEJNEBEZPEČNĚJI JEZDÍ TI CO JEZDÍ JINAK NEŽ JÁ...". No a to by možná zdůvodňovalo potřebu předpisů, jejichž cílem je (ať už jsou dobré či špatné z jakéhokoli pohledu), aby všichni jezdili pokud možno stejně..."

    - Tak na tohle musím reagovat následujícím konstatováním: Čím déle jezdím (a už tomu bude bezmála 30 let), tím větší mám pocit, že stále méně řidičů vůbec umí řídit, či se prostě při jízdě jen méně věnují řízení, a to zejména v Čechách! A tohle mne vrací k původnímu tématu: ASR a XYZ z toho, koho to nezajímá, kdo nechce či na to prostě nemá, lepšího řidiče v žádném případě neudělá!!!
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.05  16:33

    « Bez nadpisu

    "...Pánové, čím víc se do tohoto tématu začítám, tím více mi přijde, že každý píše něco ve smyslu: "...NEJNEBEZPEČNĚJI JEZDÍ TI CO JEZDÍ JINAK NEŽ JÁ...". No a to by možná zdůvodňovalo potřebu předpisů, jejichž cílem je (ať už jsou dobré či špatné z jakéhokoli pohledu), aby všichni jezdili pokud možno stejně..."
    Tohle je to, o čem celou dobu mluvím...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  16:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Mezek

    Mezek: Vždyť jsem to už psal - nejrychlejší jsou bílé dodávky, těsně následované modrými! A na ty ani já nemám... >:D
    Ale teď zase trochu vážně: Ano, pohoda zavládne, až budou všichni (nebo alespoň převážná většina) dodržovat SMYSLUPLNÁ (to zdůrazňuji) omezení. To ovšem předpokládá značné úsilí jak ze strany zákonodárců (cha, cha...) a "implementátorů" (cha, cha, cha...), včetně represivních složek (ještě cícekrát cha...), tak ze strany účastníků provozu (když nebudou splněny první tři podmínky/"články řetězu", nemá smysl tady cokoli vyžadovat).
    Ale jak jsem už (a znovu se budu opakovat) řekl: "rychlíci" se z větší části zklidní/umravní, když zjistí, že se tempem limit + max. 10 navrch dostanou včas všude tam, kam potřebují. Ale jak přesvědčit šetřivého dědu, že jeho 100 na německé dálnici bez omezení představuje akutní hrozbu pro všechny, to tedy opravdu nevím...
  • « 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.05  16:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Mezek

    RedBaron: Ne se jich bát, ale mít z těch běžných věcí respekt. A v noci 160 km/h a srna na vzdálenost dosahu světel... Nevím nevím, ale viděl jsem a slyšel o hodně takových případů a vlastně všechny skončili neslavně. A v tu chvíli ještě třeba míjet auto, jedoucí přiměřeně.... A o tom to je. :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  16:28

    « Re: Re: Re:

    Pánové, čím víc se do tohoto tématu začítám, tím více mi přijde, že každý píše něco ve smyslu: "...NEJNEBEZPEČNĚJI JEZDÍ TI CO JEZDÍ JINAK NEŽ JÁ...". No a to by možná zdůvodňovalo potřebu předpisů, jejichž cílem je (ať už jsou dobré či špatné z jakéhokoli pohledu), aby všichni jezdili pokud možno stejně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  16:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:Mezek

    Prikladem budiz Hradecka dalnice smer Praha cca 10. km kde shorel kamion s cementem a par osobaku. Ridic kamionu usnul, vjel do krajnice a pote napric pruhy zastavil o svodidla (jeho chyba ze?). Prvni osobak dobrzdil (asi dobry ridic nebo jel podle predpisu?), dalsi dva (?) uz ne - ucastnici nejeli udajne primo za sebou. Uhorelo par lidi pro blbost "rychlych jezdcu" tj jejich neprimerene rychlosti a nasedne jejich havarie a pozaru. Prekvapive to odnesli i ti z auta ktere zastavilo. Co udelate mistri pokud se vam neco takoveho prihodi v noci na dalnici ve 160?
    Tací, kteří nemají rozhled a přesto to tam valí 200, nechť se tam rozmáznou, to jsou přesně ti, o kterých mluvíme v záporném smyslu. Tohle ale není rychlostí, ale nepřizpůsobením se provozu. Zkráceně řečeno, pokud je lítá mlha, budu muset jet třeba 30, pokud před sebe nevidím aspoň 250m, tak si to těch svých slavných 160 prostě valit nebudu ani náhodou a pokud se přede mnou začne skládat kamion, nedovedu si představit, že bych to neubrzdil nebo tomu neujel. Kanec, srna, hřebík nebo kus hadru patří k běžným rizikům a kdybych se jich měl bát, opravdu bych asi nevyjel už vůbec.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  16:21

    « Re: Re: Re:

    toto mi pripomenulo jednu vec co som zacil cestou z chorvatska. Chorvat je nasrany, lebo dovolenkujuci sposobuju kolony. Ma pravdu . No a tym padom su hodne agresini a bezohladni. Jeden pako ma predbiehal dokonca v lavotocivej zakrute, fakt nebolo vidiet, asi v 100km/h. Ako som zistil, ze je vedla mna, hned som dal nohu z plynu. Do zakruty bolo vidiet na par metrov, bol tam navoz. Ale co ma najviac zarazilo, vzadu mal dieta. To uz je aka zurivost a bezohladnost, ked ohrozuje vlastne dieta ???? ( no mozno nebolo jeho a dostal ho ako parohy).No vybehnut nieco oproti, iba otvori hubu a je mrtvy a dieta tiez. Na chorvatskych cestach je strach, ne v SR a CR. Ale toto mi fakt ostalo v pamati az dodnes. Nieco podobne mi nik z dietatom vzadu este nespravil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  16:14

    « Re: Re:

    centsm: ale dnes by si ruku musel mat stale hore, keby si kazdeho zdravil. Inak suhlas. Vseobecne su ludia agresivnejsi a netyka sa to len vodicov. Agresivita medzi ludmi rastie a prejavuje sa to vela sposobm. Napr. aj rychlou, bezohladnou jazdou. Takze niekedy aj slusny vodic vypeni, neovladne sa a .........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  16:04

    « Re:

    Uvědomte si prosím jedno: Žádná jízda ani auta nejsou nebezpečná. Je jen nepřiměřené a nebezpečné chování řidičů. A je jedno, jak hustý je provoz. Dříve při provozu bez limitů vznikaly také krizivé situace, ale byly jiného druhu (např. stojící povoz v nepřehledné zatáčce, motocyklista v protisměru a pod.) a také je museli řidiči řešit. Na rozdíl ode dneška se ale při potkání zdravili a měli k sobě větší úctu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  15:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Mezek

    lubos1: obcas chodim do SCS Vien a na 50% meravaju puskou na vyjazde z jednej obce. Tam vzdy davam bacha na rychlost. Ale ludi nikde. Ti rakusaci niesu bohvie co. Policajti a aj vodici Dost slovakov nadava, ze si na nich vybijaju zlost. Tak fakt neviem. Ja osobne som v rakusku pokutu este neplatil a ani fotku som nedostal, tak osobne ich chovanie nepoznam.
    Co sa vodicov tyka, chodievam kazdy rok na lyzovacku cez Semmering a tam je to niekedy desne. Ako si popisoval, jeden druheho predbiehaju sposobom, ze v lavom ide o 1-5km/h rychlejsie ako ten v pravom. Je to tam trosku klukate a dost plne. Ale vseobecne sa mi rakusaci zdaju fakt ohladuplnejsi, az na par vynimiek, ked bludim, trochu zdrzujem, lebo clovek obcas nevie kde je( dla mna casto nezmyselne znacenie) a dokazu na cloveka vytrubovat a dodatocne nadavat. Ja si obcas tiez zatrubim, sam pre seba zanadavam , ale zbytocne potom gestikulovat a zastavovat sa mi fakt nechce :-).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…