ASR na sněhu: pomoc nebo záhuba?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 06.12.05 19:25
« Re: Re: tak jak to je?
Mno jo, najel sem tam blbec rychle, ale nebejt toho bahnoledu tam tak by to alfička vytočila jak po kolejich...moje chyba. Každopádně teda asi štěstí že sem lehce dupnul na tu brzdu...spíš přirozená reakce, než promyšlenej postup :roll: Mno, ale o těch zablokovanejch kolech jak řikáš, v mém případě stopro zasáhlo abs, takže nejni lepší to abs v téhle situace mít?Vim že lepší je se do této situace vubec nedostat, ale dyž už, tak už ne? -
"-- skrytý --" 06.12.05 14:46
« Re: tak jak to je?
ASR tam moc roli nehraje, u nedotáčivě sunoucího se auta v podstatě neumí nic vyčarovat (protože ten stav se špatně indikuje). Nejčastěji pomůže prudce ubrat plyn, pokud nic tak prudce ale lehce na brzdu (nesmí se zablokovat kola ala sáně), podřadit, příp. prudce ale velice krátce vzít za ruční. U přetáčivosti ARS už umí auto srovnat, ale lepší je lehce přidat plyn. Je-li ale ta nájezdová rychlost moc velká, nejde s tím udělat už nic. Pak je jediný způsob - natáčet auto do oblouku už před zatáčkou (a korigovat plynem), což se při jízdě v obci praktikuje dost blbě. :D -
"-- skrytý --" 06.12.05 14:16
« tak jak to je?
Zrovna dnes se mi stala zajímavá příhoda, která se hodí do této diskuze. Jel jsem s AR 147 na černém mostě do prudké pravotočivé zatáčky pod metrem( místí určitě znají), ale na vozovce byly rozbředlé kusy bahna s umrzlým sněhem. Uznávám, že jsem s největší pravděpodobností přehnal nájezdovou rychlost do zatáčky, a tak jsem si to pěkně šinul nedotáčivým smykem proti stěně, rychlost odhaduji tak na 60km/h. Nutno říct že nejsem zrovna zkušený řidič, jezdím dva roky. Takže mě smyk značně vyděsil, člověk kroutí volantem, a ono nic. Na jednu stranu se všechno stane během chvíle, ale zas mi to přišlo jak ve zpomaleném filmu. Leknutí, otočení volantem proti směru jízdy, ťuknutí o brzdu. Nakonec se auto s trhnutím nějakým záhadným způsobem srovnalo a přešlo do lehkého přetáčivého smyku na druhou stranu, kterej jsem už volantem srovnal a pokračoval dál. Otázka je jestli jsem správně zareagoval nebo kombinace ASR ABS mi jako nezkušenému řidičovy ušetřila spoustu problémů. Ať finančních nebo nedejbože zdravotních. jezdím pravidelně do krkonoš, kde jsem toho na sněhu najezdil poměrně hodně, ale stylem jízdy jsem případným problémům zřejmě předešel. O to víc mě vyděsila ta včerejší příhoda..jinak se asi chystám na kbelský letiště do školy smyku. -
"-- skrytý --" 06.12.05 14:09
« Re:
Škoda, že takových autoškol není víc. Já teda dělal autoškolu ještě za hlubokýho totáče, takže dnešní úroveň nemohu posoudit, ale pokud by žáci byli vedeni k ohleduplnosti a slušnosti, možná bychom nebyli zemí největších prasat za volantem v Evropě. A to se systémama jako ASR a ESP nejsem kámoš a nemám je rád, ale v tomto s tebou souhlasím.
ESP je doporučeno vypínat při jízdě s řetězy, protože kolo osazené řetězem se chová podstatně jinak, než kolo bez řetězu a tudíž mohou být některé zásahy elektroniky, která s tím nepočítá, velmi problematické. -
"-- skrytý --" 06.12.05 09:16
« Bez nadpisu
Pucmeloud: určitě jsme ve shodě.Souhlas.To co píšeš ke své 4 kolce,tak jsem to přesně myslel.Spousta řidičů má falešný pocit bezpečí,že:je-li auto prošpikováno elektronikou,že tato za ně vše vyřeší.Nevyřeší,pomůže,ale do meze adheze a pak hurá ven ze silnice....
Jako velký problém vidím, že se budoucí řidiči nenaučí zásadám bezpečné jízdy jízdy, já to zkrátím:autoškoly to solidně flinkají.Pokud stojí kurz na osobák nějakých 6000,- Kč,k tomu učebnice,pohoštění....já nevím:na autoškolu ve firmě, krom jiných činností máme 4 osobní auta, jsou jisté náklady a má-li se to opravdu poctivě odučit,tak tato cena je z říše snů...jsou přece také investice na pořízení auta a rozpuštění do předpokládaného počtu žáků/na 1 auto.
Namátkou je kontroluji, když vyjíždějí,jak si budoucí adepti zkontrolovali auto před jízdou,náplně v ostřikovačích,skla musí být naprosto čistá,světla,kontrola oleje atd. Jo,je to dril, ale pro jejich dobro.A pokud se stalo, že jsem je načapal a auto nebylo podle mých představ,učitel byl důrazně upozorněn,že tohle bylo naposled. Dostává solidní peníze,bude odvádět kvalitní práci.Zde je asi velký problém-obecně.
My si sledujeme, jak naši žáci jezdí a musím s radostí konstatovat, že zaviněná nehoda je spíš z oblasti parkovacích manévrů,fatální chyby nedělají. Máme i 1 smrtelnou za 16 let , ale to našemu absolventovi autoškoly, který jel na motocyklu po hlavní silnici nedalo přednost auto a...bohužel....bylo to neslučitelné se životem.
Asi si nyní zadělávám na atak, ale trvám na tom,že výuka ve většině autoškol je dost tragická, k tomu neúplatní zkušební komisaři....já myslím, že zasvěcení ví své.
No a pak je tu skupina lidí, kteří se domnívá, že jsou v autě nesmrtelní a čím dražší auto(moc se omlouvám všem slušným),tak mohou dělat vše.
A nakonec si popudím ten zbytek: je zima,takže bez zimních pneumatik se nemá smysl bavit o čemkoliv seriozně.
30 let praxe.Tu neumáznu,seč bych byl třeba také raději mladší....
Asi takhle: 50 lidí má práci(nejenom autoškola),takže se to bude dělat pořádně a nikdo a nic nebude flinkat.A pokud má jiný názor,tak jde.A odcházejí, resp. jsou odejíti. -
« Re:
IT: ja myslsim, ze to nebude tak zhave, ackoli sam jsem naletel reklamnim tirkum co se tyka Haldexu nez mi tady vysvetlili jak to skutecne funguje >:D . Co se ASR tyka, urcite to > 95% ridicu pomuze a je to uzitecna vec. Ale pro tech par procent co opravdu umi ridit a radi si s autem hrajou a jedou na hrane, kterou si radi hlidaji sami pocitove je ASR urcite problem a svym zpusobem pro ne i nebezpecne, protoze misto ridicovych pocitu rozhoduje elektronika -
"-- skrytý --" 06.12.05 05:46
« Bez nadpisu
scooter_x:Na tohle ti bude sděleno,že podléháš markertingovým kampaním automobilek.Uvidíš.Soukromě s tebou souhlasím.Jen se nesmí elektronika podvozku přeceňovat=tj.,bezmezně se na ni spoléhat a doufat,že naši sebevěští pitomost za volantem za nás vyřeší.Mnohé jo,ale jen do míry, kdy je mezi pneu a vozovkou adheze.Pak to jde celé do háje,viz. směrová stabilita,tj.říditelnost auta. Tak a jsme nyní dva,kdo si zadělal....přežijeme,ne? -
CtvrtSardel 05.12.05 21:28
« Bez nadpisu
Jojo,kus sem si cet a par lidi tvrdilo ze musi byt vypinatelne. Nekteri navic "uz kvuli retezum"...coz se mi nezda...:) Jinak kdyby ASR a jine systemy byly nebezpecne a na h...,jak tu vsichni tvrdite, tak se to tezko dostane kdysi do seriovy vyroby a ted by nebylo tak rozsireny...na diskuzi kazdej machr, vsechno rucne, ze? Nechci rejpat;) -
"-- skrytý --" 04.12.05 09:59
« Bez nadpisu
Tu někdo tvrdil, že ASR musí být vypínatelné? Nevím, nechce se mi to číst,zejména,když je tam spousta naivních řádků....já napsal,že vypnutím ESP se mi vyplo i ASR a proč to tak francouzi udělali,to nevím.Já to nevypínám.Vypnutí byl jenom test,co to bude dělat. -
"-- skrytý --" 26.11.05 10:54
« Bez nadpisu
Dnes jsem to na uježděných sněhových silnicích zkoušel - zaplé ESP a tím i ASR -tochu to hrábne,ubere na výkonu a celkem v pohodě jede vpřed,hlavně je to směrově stabilní.Pak jsem ESP vypnul(tím i ASR) a třeba na 2-3 st. si to hráblo a trochu se auto rozhazovalo do strany.Jistě že při razantním přidání. Sice bych ty systémy nepřeceňovat,pokud není "adheze"(takže nyní i zimní pneu), je to naprd, ale zase nazatracovat. Smysl to má,jen se toho naučit využívat. Je to jako s ABS. Také je dobré se s konkrétním autem naučit brzdit.Každé se chová trošku jinak. Jo, funkční mozek, to bych řekl že je asi nejdůležitější...pokud není,elektronika to nespasí. -
"-- skrytý --" 25.11.05 17:52
« Bez nadpisu
ASR je podla mna fajn, na OII funguje tak ze pri kazdom naznaku smykania sa ci uz ide stranove alebo pozdlzne zacne svietit alebo poblikavat zlta kontrolka aktivovaneho ASR (zhorsena adhezia) moze to celkom posluzit hlavne pre menej skusenych vodicov ako indikacia ze maju zvolnit. Prave v zime ma podla mna preto zmysel. -
"-- skrytý --" 23.11.05 22:52
« Re: Re:
Sorry, že znovu otevírám tohle téma, ale nedalo mi to.
fero1234: Tak jsem po delší době jel zase služební Fabii a vzpomněl jsem si jak jsi mi otlouk o hlavu, že Škodovce křivdím, protože v návodu k vozidlu je jasně napsáno varování, že za jistých okolností může ABS brzdnou dráhu prodlužovat.
Mám před sebou návod k oné Fóbii 1.4 55 kW a přísahám, že oba tebou citované odstavce jsem našel, ale ta klíčová věta o prodloužení brzdné vzdálenosti v návodu není!
(Návod z 5.2001 č. S54.5610.04.15)
Věta "Nelze ovšem očekávat , že se s ABS brzdná dráha za všech okolností zkrátí." je poslední větou odstavce. Dle mého názoru tato formulace zcela jasně podbízí myšlenku, že v mnoha situacích ABS brzdnou dráhu zkracuje, což je, jak už jsme si v tomto fóru vysvětlili, nebezpečný omyl. Černého Petra tedy skutečně drží Škodovka.
Tímo tedy odvolávám svou omluvu Škodovce a na seznam koncernových chyb a nedostatků přidávám další černý puntík.
---
Zajímalo by mě jaký je názor na brzdový systém Fabie. Můj dojem z 2x600 km dlouhé jízdy je, že brzdový systém Fóbie 1.4 55 kW stoji při dálničních rychlostech za starou belu. S výkonem motoru jsem se naučil nějak žít, ale výkonem brzd jsem hrubě zklamán ... -
« Kurzy jazdy na snehu
V minulosti tu boli spominane kurzy jazdy-smyku na snehu. Viete mi niekto poradit kde sa taketo kurzy (najlepsie v SR) uskutocnuju, obzvlast by som ocenil tie kde je mozne trenovat spravanie auta so zapnutym/vypnutym ESP/ABS. Vopred vdaka za tip. S.B.