ASR na sněhu: pomoc nebo záhuba?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 20.09.05 15:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Pucmeloud: Jsem rád, že si rozumíme. Svého šéfa jsem také dlouho přesvědčoval, že nehledě na to, že vlastní 4x4, potřebuje na zimu zimní gumy. Pochopil to, až když se nehledě na tu jeho vybájenou 4x4 naboural. Bohužel (pro něho) jsem v té chvíli seděl vzadu, takže mi potom nemohl vykladát, že kdyby to či ono a někdo jiný...
Pak šel a první, co udělal - koupil zimáky! -
« Re: Re: Re: Re: Re:
Mitsi: Myslim, ze jsi to pochopil spravne. Kdyz jedu v zime s nekym kdo se ucil prvni roky na pekacich (podobne jako jsi vyjmenoval), mam pocit, ze proste vi lepe jak na to a jak auto udrzet na silnici aniz by mu blikalo disko na palubni desce. Jako priklad uvedu svoji zenu. Dlouho trvalo, nez jsem svoji zene vysvetlil, ze s ABS auto nebrzdi lepe. A ted se ji snazim osvetlit, ze 4x4 se sice chova na snehu lepe a jinak nez predo nebo zadohrab, ale neni to vsespasitelne. Je to podobny rozsireny nazor mnoha lidi jako ze s ABS jsou lepsi brzdy a na snehu to zapichnou skoro jako na zvlhlem asfaltu...(kdyz to malinko prezenu) -
"-- skrytý --" 20.09.05 14:42
« Re: Re: Re: Re:
Pucmeloud: Nevím, jestli jsem to dobře pochopil - já jsem začínal (samozřejmě "nelegálně") na Škodě Octavia (té z 60. let), pak to byla Š100MB, Š120, Fiat 125P atd.
Já měl na mysli "kvalitu brzd" vs. ABS. Panuje totiž všeobecně vžitý omyl, že "ABS vylepšuje brzdy", což je životunebezpečný blábol! Když jsem tedy použil formulace, že "nejlepší ABS je takové, o němž ani nevím, že tam vůbec je", měl jsem primárně na mysli kvalitu brzdové soustavy vozu, což s "nadstavbovým" ABS jen málo souvisí... -
dcgsd 20.09.05 14:38
« Re:
Pucmeloud: souhlas, ale vzdyt taky na silnicich od zavedeni elektroniky neplati jina pravidla...
Mitsi: Vubec nic ve zlem - nejak jsem doufal ze zrovna tebe (Vas) presvedcim alespon uvazovat nad tim, proc by ABS mohlo byt lepsi (nejaka knizka o teorii trakce nebo tak neco). Kdyz totiz clovek nechce tak "to" nejde.
Urcite neni nic jenom dobre. Jsou vsak veci (reseni) lepsi a horsi -
« Re: Re: Re:
Mitsi: aby nekdo dokazal jezdit s tim, ze na ABS zapomene, ze ho tam ma, mel by nejakou dobu, nejlepe zimu na horach jezdit v pekaci bez elektronickych vychytavek. To je muj osobni pocit, kdyz vidim lidi okolo sebe a podle stylu jizdy, hlavne na snehu, se da vcelku slusne rici na cem se ucili jezdit prvni obdobi po ridicaku. -
"-- skrytý --" 20.09.05 14:28
« Re: Re:
pkod: A nejlepší ABS je takové, o němž ani nevím, že tam vůbec je! Tudíž nemusím jezdit s vyndanou pojistkou, jako např. magic...
Zažil jsem za volantem pár opravdu horkých chvilek při brždění - obvykle za situace, kdy ABS už zabralo, tudíž se auto stalo nezastavitelným. Vždy jsem si potom říkal, že tu pojistku snad opravdu konečně a definitivně vyndám...
A nejvíc mne o tom přesvědčil můj dnes 19-ti letý syn, který jinak jezdí starým Renaultem 21 bez ABS, když na mne brzy po získání ŘP vyškemral na odzkoušení za zimních podmínek naše velké rodinné auto s ABS, když konstatoval, že to nebrzdí lépe, jak pevně doufal, ba právě naopak a navíc se to chová nevypočitatelně.
PS: Přesto tam ta pojistka stále je, neboť po jejím vyndání permanentně svítí na přístrojovce kontrolka... -
dcgsd 20.09.05 14:02
« Re:
Tak jo, ukecali jste me. vyvoj jde spatnym smerem a tak se asi vratime k tuhe zadni naprave, dusim, zahodime kat a vubec vsechnu tu bezpecnostni vybavu. Dvere taky jsou k nicemu, preci brani sikovnemu ridici vcas vyskocit z auto pokud je potreba....
Proc proti mechanickejm vymozenostem reci moc nejsou ale proti elektronice jo? Nejak nechapu...
Jo a vite, ze neni ABS jako ABS stejne neni auto dnes jako v roce 1990? -
« ABS. EDS...
kdo neumi jezdit bez ABS, EDS a jinych vychytavek, nebude lepsim ridicem s autem nabitym elektronikou. Tim hure, ze mu to da jeste falesny pocit bezpecnosti jak ho ze vseho elektronicky vychytavky vytahnou.
Casto si vzpomenu jak v Krusnych horach postavaji zapadani a zasekani Germanci v krajnici s jejich ABS, EDS,......pekacich a kolem nich si to pekne kuli mistni ve svych stodvacitkach, favoritech a zigulech :D -
"-- skrytý --" 20.09.05 13:19
« Bez nadpisu
V takej situácii sa brzdilo už dávno pred vznikom ABS a nemám pocit, že každý musel nabúrať. Známi klepol auto predkom do jarku kôli ABS. Tenká vrstva ladu pod autom a ABS nedovolí vôbec brzdiť. Tak na čo je potom dobré? Žeby na to , aby neinteligentný vodič brzdil na poslednú chvíľu so slovami " S ABS je kratšia brzdná dráha." Čím viac elektroniky tým sú horší šoféry.
Podla hesla: Keď nie ja tak elektronika. -
« Re: Re:
to Mitsi:
ja netvrdim, ze v kritickych situaciach ma elektronika zachrani, ale tvrdim, ze podstatne zvysuje sance.
Je to ine, ked si skusas, co auto dokaze, vyvolavas smyky a potom ich vyrovnavas a nieco uplne ine je, ked sa ti to stane necakane.
Ved nam prezrad, ako nenaburat do garaze, pretoze aj ked nemas ABS a si na zladovatelom sikmom povrchu, tak sa s tebou smyka. -
dcgsd 20.09.05 13:08
« Re:
Magic: hadat se nebudu jestli je ten ci onen konkretni system prakticky. Jedno lze ale tvrdit jistojiste: Clovek ma omezeny pocet koncetin a tak i omezeny pocet ovladacu ktere je schopen obslouzit zaroven. Vypocetni vykon lidskeho mozku je sice impozantni ale pro nektere aplikace v realne case nepouzitelny. Lidske telo take nema snimace nekterych dulezitych velicin menicich se za jizdy. Pokud tedy akceptujes tyto vyroky a zaroven pouzijes soucasne znalosti o chovani vozidla, pak je ti jasne ze bude lepsi nektere veci nechat na elektronice ktrera je schopna zpracovat, vyhodnotit a jeste ovladat mnoho akcnich clenu. predstavu jak clovek ovlada brzdou kazde kolo zvlast povazuji tudiz za utopickou. Prave ale ovladani brzdne sily na kazdem kole zvlast je podminkou lepsi trakce vozidla (takto se chova ESP). podobne bych mohl pokracovat od přípravy paliva az nekam k automatickemu odstranovaní vody z kotoucu. -
"-- skrytý --" 20.09.05 13:08
« Re: Re:
fero1234: Někdy si to v praxi zkus, abys zjistil, že Tě právě v tomto případě ABS stejně nezachrání! A pokud tomu věříš, pak ... (směruji Tvůj útok na magica právě naopak na Tebe).
Jinak vřele doporučuji absolvování "školy smyků" např. v Rakousku nebo Švýcarsku. Např. speciálně ve Švýcarsku učí (resp. učili - nevím, jak dnes), jak u auta s ABS na šikmém a zledovatělém nájezdu do suterénní garáže (většina aut parkuje právě takto) neprorazit vrata, než se stačí otevřít - auto s ABS je totiž za daných podmínek ZCELA nezastavitelné!
Anebo to zákazníci spíše ve valné většině požadují, jelikož je marketing přesvědčil, že to potřebují. Markentingoví inženýři ale asi ke škodě věci ani neslyšeli např. o samosvorném diferenciálu, který já osobně považuji za mnohem větší přínos aktivní bezpečnosti, než např. "pseudo 4x4" (Haldex a spol.). Jenže "příplatek za samosvor" by byl asi příliš malý než "příplatek za pseudo 4x4", takže se to asi nevyplatí. A o tom to vlastně všechno je: o schopnosti vytáhnout z kapsy zákazníka co nejvíc peněz za "tři písmenka" bez ohledu např. na to, že brzdy jako takové stojí úplně za prd.