ASR na sněhu: pomoc nebo záhuba?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  10:05

    « Re: Re: Re:Mezek

    No jo, v zatáčkách totiž záleží na řidiči a ne tolik na autě (i když pokud má ten slabší vůz lepší podvozek tak taky - resp. nezáleží tolik na výkonu motoru). Ale do kopce je jedno jestli za tím sedí cvičená opice nebo mistr světa - tam jde jen a pouze o výkon vozu. A tam nemůže mít 44 KW oproti takovým 100 Kw šanci...
  • « 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.05  09:57

    « Re: Re:Mezek

    ...bylo to na klasické silničce tady v Jizerkách, asi 10 km. On jel přede mnou a já se bavil pohledem na jeho výraz v obličeji, když se snažil a ono nic. Do kopečka malinko ujížděl, ale v zatáčkách nedokázal držet krok právě díky tomu, že umím dobře využít vlastnosti svého auta. Pravda, ten přede mnou byl tuším Peugeot 205 nebo Golf 3, teď nevím. Takové to typické "vytuněné" silnější, starší auto s mladým klukem za volantem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  09:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    mezek: Na Tvé urážky mohu reagovat jenom odkazem na to, co už napsal RedBaron, a pod co se podepisuji!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  09:49

    « Re:Mezek

    Já bych chtěl jen vidět, jak to nandáš tomu dvoulitru řekněmu při jídzě do kopce - oba pojedete na dvouproudé silnici řekněme takovou 40-kou, pak bude cedulce konec obce, a každý zrychlíte ve stejnou dobu. Jestli budeš nahoře dřív než dvoulitr tak teda smeknu...Já že při takovýhle situacích všem podobným vozům typu Fabie, Getz, Polo, Siwft apod. ujedu s velkým odstupem a to mám oproti dvoulitrům navíc jen nějakých 30-40 koní (pravda zase výhodu ve V6)....
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 04.10.05  09:43

    « Re: Re: Re: Re:

    Ze všeho nejraději jsem měl noční tůry typu ČB-Letiště Frankfurt-Zürich-ČB s BMW E34 M5, 1830 km za 22 hodin
    pokial mi to usudok dovoluje, tiez jazdim rad rychlejsie (je to vacsia zabava, cesta rychlejsie ujde) ale po tom ako som uz na dialnici videl porozhadzovane dosky a zvysky pneumatiky kamiona, tak v noci si na to netrufam.
    Teda neviem ako v nemecku ale u nas stredovy pas nieje natolko vysoky aby sa dalo stale svietit dialkacmi - a aj keby bol tak by som oslepoval kamionistov.
    a neda mi nespomenut dopravnu nehodu spred niekolkych rokov na dialnici Ba-Brno, ked sa A8 iducej okolo 200km/h do cesty postavila rodinka diviakov. Boli tam tusim 3 mrtvi (diviakov neratam)
  • « 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.05  09:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    RedBaron: >:D >:D >:D
    Mimo...??? Psal jsem, že nejsem svatý... Moje laxní jízda je 130 - 140 po dálnici, 90 - 100 mimo obec, 50 - 60 v obci. Když mi "rupne v kouli" , tak i dvoulitr nestačil na moje Punto 1,2/44kW. Na elektroniku nespoléhám, neboť ji v autě nemám. Nevytrénované reakce? Nebudu vymlouvat, ale kdybych je měl nevytrénované, musel bych každý den měnit auto za nové... Jezdit v Německu 230km/h pro mne nebyl žádný problém, jen mne nebavilo myslet za ty míň odvážné. Školu smyku mám každý den od listopadu do dubna -května. Bydlím v Jizerkách a silnice se u nás maximálně propluhuje. Někdy ani to ne. Vychovávám, třeba takové, co předjíždí tak, že jsem nucen vyjet až mimo vozovku, jen abych si zachoval svůj prašivý život. Taky troubím na ty, co odbočují těsně předemnou a bez blinkrů, na ty, co nevědí jak se jezdí po kruháči atd. Vlastnosti auta nejen uznávám, ale dokonale využívám. Když jedu pro zábavu.
    Víš, rozdíl je asi v tom, jak kdo má velké IQ a jak s ním nakládá. Proč bych měl zbytečně ohrožovat jiné nebo sebe a mé dvě děti, co sedí za mnou v autě?
    A nevytrénované reakce, Psal jsem, že mými učiteli /po celou dobu mé řidičské praxe/ jso dva bývalí jezdci rally. A mám lepší reakce než jiní také díky několika stovkám nalétaných hodin v letadle....
    Když si chci zajezdit rychle a pro zábavu /což je docela často/, mám tady v okolí několik úseků, shodou okolností to jsou RZ Bohemia rally, kde vím, že nikoho nepotkám a tam se vyřádím. A nemusím si potom nic dokazovat v normálním provozu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  08:57

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    mezek: Jsi úplně mimo, já bych nechěl potkat tebe, díky laxní jízdě máš nevytrénované reakce, najeté kilometry jsou ti k * a vůbec tě jako řidiče neposunují nikam výš, jistě máš tendenci vychovávat, blikat troubit a plašit když proti tobě někdo předjíždí blíže jak kilometr, spoléháš na elektroniku, školu smyku a dokonalé poznání vlastností auta neuznáváš, všichni kromě žen a tebe podle tvého soudu jezdí jako "hovado" a řidiče s tvým přístupem se snažím okamžitě předjet a zmizet jim z dohledu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  08:54

    « Re: Re: Re:

    K tomu nahnání času, pokud se motám na okreskách typu Stráž nad Nežárkou - JH, kde je samý kopec, zlom, plná čára a po krkolomném předjetí kamionu narazím po 100 metrech na další, je snaha chvátat naprosto zbytečná. Naopak, na noční prázdné dálnici, kdy občas potkám auto v pravém pruhu, je skutečně možné citelně zvýšit rychlost cestování a podstatně tak zkrátit únavnou dobu za volantem, nehledě na to, že od 160 km/h se mi nikdy nestalo, že usínám, při 130 km/h zato klimbám zcela spolehlivě! Ze všeho nejraději jsem měl noční tůry typu ČB-Letiště Frankfurt-Zürich-ČB s BMW E34 M5, 1830 km za 22 hodin >:D Naše rychlost se víc než polovinu doby pohybovala přes 200 km/h a člověka ta cesta prostě bavila.
  • « 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.05  08:47

    « Re: Re: Re: Re:

    Mitsi promiň, ale s takovým člověkem, jako jsi ty, se nedá diskutovat. Jen si přeji, abych tě nikde na silnici nepotkal... Jezdit jako "hovado", zapříčinit tím nespočet krizových situací /ty je třeba nevnímáš, ale ti ostatní okolo tebe ano/, naivně si myslet, že jsem natolik schopný, že každou situaci v pohodě ustojím... Právě takovým, jako ty, by se měl odebírat řidičák. A taky by se dalo bavit o sociálním uvažování.
    Já mám praxi dost velkou, za volantem se cítím docela jistý, za učitele mám dva bývalé jezdce rally, ale vím, že jízda autem je neustálé dodržování "kompromisů", nařízení a jediné, co mohu pro bezpečnost a plynulost udělat, je právě jejich dodržování.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.05  08:36

    « Re: Re: Re:

    Např. na cestě Brno - Ženeva (cca 1200 km) se dají při nedodržování předpisů mimo obce a jízdě nadoraz v SRN nahnat přes 3 hodiny (ověřeno 5-ti letou praxí pravidleného dojíždění - často 2x do měsíce), a to už je pěkný rozdíl, který může hrát velkou roli v tom, zda budu nucen někde na trase nocovat (když se za volantem nemám s kým vystřídat), poněvadž nejsem schopen bezpečně dojet až do cíle, nebo budu riskovat a v totálním "rauši" z jízdy na úrovni limitů někde v posledních desítkách km před koncem usnu a nabourám se.
    Zde opět platí, že není nad osobní zkušenost. Proto přestaňte konečně argumentovat kupeckými počty a zkuste si to v praxi!
    A ještě k dokonalosti zákonů: Žádný zákon nemůže být dokonalý, poněvadž NIKDY nepostihne všechny eventuality, které mohou nastat. Praxe opět prokazuje, že mnohem lepší variantou je stanovení pouze elementárních principů, ale pak jejich důsledné vynucování! Proto je mi velmi sympatické, když např. na některých problematických úsecích v SRN s rychl. omezením stojí policisté a popohánějí ty, kdož dodržují, k rychlejšímu tempu, aby nedocházelo ke štosování...
  • « 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 04.10.05  08:15

    « Re: Re:

    RedBaron: Tvůj děda je druhý extrém na silnicích.
    Ale nevidím důvod, proč jezdit nepřiměřeně. A rychlost 160 je nepřiměřená. Nemluvím o faktu, že se vysmíváte zákonu. Z čeho máte potom respekt?! To, že se vyrábí kvalitnější auta, neznamená, aby se s nimi jezdilo rychle. Je to proto, aby byla bezpečnější. A předepsaný limit je z nějakého důvodu a je skoro všude na světě. Já vím, že dnešní auta k tomu svádí a já taky nejsem svatý. Ale za dne mezi autama jedu plynule, na limitu. Řeči o nahnání času jsou mimo. Na trasách kolem 400 - 500km se najede oproti normální jízdě asi 15 - 20 min. Což je zanedbatelný rozdíl.
    A není irelevantní tvrzení, že při 160km/h je méně času na reakci než při 130km/h. Opět jsme u matematiky a tu, bohužel, nejde oblafnout. Reakční doba je stále stejná, ale rozdíl je v 8,35 m/s. To je délka skoro dvou aut...
    A největší strach jsem měl s bývalým šéfem, který ctil rychlou jízdu a držel si svých 160 - 200 km/h bez ohledu na okolní provoz. Taky je pravda, že můj otec s Yarisem je na dálnici nebezpečný, neboť vyznává jízdu na spotřebu a neuvědomuje si, že je nebezpečný pro ostatní, kteří jedou limitem. A vůbec, když takhle jede po dálnici v Německu!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  07:51

    « Re: Re:

    Red Baron, moje řeč, já největší hrůzy v autě zažívám se svou přítelkyní, která dokáže např. za mokra jet v lesním, mírně zatáčkovitém úseku na kvalitní, relativně široké, ale poněkud nepřehledné silnici rychlostí max 30 km/h, čímž nutí ostatní řidiče aby se poté co jim vytečou nervy vrhali do sebevražedných předjížděcích manévrů v zatáčkách do kterých není vidět. Ona tvrdí, že jede přece bezpečně a nějak jí nezajímá, že pokud se ten nebožák za ní s "ruplými nervy" srazí během předjíždění v zatáčce s někým protijedoucím budeme v pekle všichni tři. A při tom povrch dovoloval bezpečnou rychlost cca 60-70 km/h i pro jiné řidiče, než Solberga či Loeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.05  06:59

    « Re:

    S tymto nesuhlasim.
    1. Cas na zareagovanie je daleko mensi pri vacsej rychlosti. Zazil som auto co to z odpocivadla napalilo rovno do zvodidiel tak, ze preslo krizom cez oba dialnicne pruhy. Ked to urobi pred niekym kto ide 160 tak neviem neviem.
    2. S nizsou rychlostou su nasledky menej vazne. Riziko zranenia a umrtia rastie tusim exponencialne s rychlostou. Nedavno sa stala smrtelna nehoda, kde SUV nabralo auto otacajuce sa na vypadovke, to SUV urcite neslo pomaly, ak by islo mohli dvaja ludia zit (samozrejme nevynim vodicku SUV ale vodica toho otacajuceho sa auta).

    1.Naprosto irelevantní příklad typu "utopím se na bezpečnostních pásech převrácený v potoce, proto si je nezapínám". Jestli ho někdo smete ve 130 nebo ve 160, vyakceleruje mu mozek z hlavy takovou rychlostí, že je o tom zbytečné diskutovat.
    2.Zase špatný příklad vytržený z kontextu. Oni tady ti "rychlejší" řidiči vůbec nemluví o tom, že se musí jezdit dvěstě v městě a za každou cenu na hraně. Pouze o tom, že přiměřeně vyšší rychlost na přehledném a známém úseku opravdu neznamená nebezpečí, ne o tom, že svištět kolem podezřele se chovajícího auta 160 hlava nehlava je to jediné správné.
    Stýkám se s dost lidmi v rychlejších autech nebo rychleji jezdícími, ale paradoxně největší strach jsem vždycky zažíval se svým dědou, který svým "opatrným" způsobem jízdy naprosto nekompatibilním se zbytkem řidičské veřejnosti, jízdou 40 km/h tam, kde ostatní valí 100, nečekaným otáčením či vyjížděním na hlavní se slovy "má jet padesát, pak by mu brzdy neskřípěly" opakovaně působil smrtelné krizovky, které za něj musel někdo řešit. Při poslední takové jsem ho vytáhnul zpoza volantu a řekl jsem mu, že je to naposledy, kdy řídil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.05  23:21

    « Re: Re:

    ak to SUV bola X5 Lindy Rezesovej, tak to potom nebola vypadovka ale cesta pre motorove vozidla.
    Tusim, ze hej...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.10.05  22:55

    « Re:

    ak to SUV bola X5 Lindy Rezesovej, tak to potom nebola vypadovka ale cesta pre motorove vozidla.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.05  21:47

    « Bez nadpisu

    magic:
    spojování absolutního čísla rychlosti vozu a bezpečnosti považuji za zcela zcestné
    S tymto nesuhlasim.
    1. Cas na zareagovanie je daleko mensi pri vacsej rychlosti. Zazil som auto co to z odpocivadla napalilo rovno do zvodidiel tak, ze preslo krizom cez oba dialnicne pruhy. Ked to urobi pred niekym kto ide 160 tak neviem neviem.
    2. S nizsou rychlostou su nasledky menej vazne. Riziko zranenia a umrtia rastie tusim exponencialne s rychlostou. Nedavno sa stala smrtelna nehoda, kde SUV nabralo auto otacajuce sa na vypadovke, to SUV urcite neslo pomaly, ak by islo mohli dvaja ludia zit (samozrejme nevynim vodicku SUV ale vodica toho otacajuceho sa auta).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.05  20:46

    « Re: Re: to magic

    Přidám jednu příhodu s řidičkou. Moje dcera (asi nebude žádné béčko, když se pokoušela kdysi o Fiesta cup), když poprvé jela s autem s ESP, tak po návratu chtěla do servisu, že má něco s podvozkem. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 03.10.05  20:38

    « Bez nadpisu

    RedBaron: No, s trochou nadsázky můžu o sobě s klidem prohlásit, že co normální lidi najezdí, já už odcouval. Jezdím, /ŘP vlastním/ 13 let, mám najeto něco málo přes 800000 km., samozřejmě bez nehody z vlastního přičinění /jestli se dá za "nehodu" považovat, když do mého odstaveného vozu najede dalších pár aut/. A s jakými vozy? Tak to jsi mne zaskočil. Dá mi to hodně práce přemýšlet...
    Škoda 100/110, 105-135, Favorit/Forman, Felicie, Fabie, Octavie, Zastava, Žigul, Volha, Gazík, Fiat Ducato /několika verzí/, Fiorino /nebo jak se ten pick-up jmenuje/, Punto, Citroen BX, Visa, Jumper /několika verzí/, Renault Rapid, VW Pasat, několik traktorů, Escort, Nissan Vanete, Range Rover, Avia....
    Bohužel, na dost jsem jich zapoměl.
    Můžeme si vyzkoušet /a několikrát za sebou/, jak dlouho ti bude trvat zpomalení o 30km/h ze 160 km/h od chvíle, kdy se na autě před tebou rozsvítí brzdová světla nebo před tebou udělá myšku. Půl sekundy to nikdy nebude...
    Trasa LBC - PHA: zatáčka za Hypernovou /u Makra/, zatáčka na vrcholu stoupání na Jeřmaničák, sjezd a serpentiny před Hodkovicemi, zatáčka před stoupáním na Paceřák, ve směru z PHA průjezd křížením u Turnova, zatáčka před Příšovicema/asi 2 km před Shellkou/ ve směru z PHA....
    Ano, kvalitní auto s kvalitním podvozkem to vše projede i 160km/h, ale konstrukční rychlost těchto úseků taková není.
    Jednou jsem dokázal v noci projet trať Brno - Praha - Liberec za necelé 3 hod. s prázdným Jumprem Maxi 2,5TD. Mám se tím chlubit? Ne, jel jsem jako hovado a štěstí opět stálo při mne.
    A jsme zase u toho: všechny tyhle diskuse by nemusely být, kdyby se u nás dodržoval zákon /a ten byl dotažen k co největší dokonalosti/.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.05  20:37

    « Konstrukcni rychlost

    Mitsi, GeorgRolf: Pardon, ja nemluvil o konstrukcni rychlosti komunikace (to vubec nevim co je, mohli byste prosim osvetlit?), ale o navrhove rychlosti komunikace, podle ktere se provadeji vsechny vypocty (respektive se podle ni pak nahlizi do norem, ktere urcuji minimalni polomery zatacek a jine hodnoty). Vetsinou jsou ale tato minimalni cisla pri projektovani komunikaci prekracovana, uvadeji pouze mezni hodnotu pod kterou se nesmi jit. Me to cislo 120km/h take udivilo, kdyz jsem to slysel poprve a regoval jsem presne jako Mitsi, ale skutecnost je proste takova. Nikdy jsem pri navrhovani silnic nevidel vetsi rychlost nez 120km/h. A to vcetne vyhledu pro zastaveni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.05  18:09

    « Re: to magic

    spitfire: Osobně jsem přesvědčen, že ženy s přihlédnutím k tomu, kolik z těch, které vlastní řidičák vůbec jezdí a kolik toho reálně najezdí (co do km proběhu jsou na tom určitě o dost hůře, než muži), bourají "relativně" mnohem častěji, než muži, nemluvě o situacích, které zmiňoval magic: samy se sice účastnicí dopr. nehody nakonec třeba ani nestanou, ale přitom ji vlastně zaviní: kolik žen jsem já osobně už byl nucen "zachránit" před naprosto jasnou nehodou, k níž směřovalo jejich vlastní jednání...!!!
    Ano, ženy nejsou sice tak "soutěživé" či dokonce agresivní (ale znám i takové) řidičky, jako "průměrní muži", zato řídí obvykle o dost hůře, než "průměrní muži", čímž výslené skóre nejenže bohatě doženou, ale i překročí...
    Ale chtěl bych vidět tu statistiku! O co by se vlastně měla opírat? O počet žen - držitelek ŘO? Nesmysl! Min. 50% z nich řídilo auto naposledy v autoškole. Průměrný roční km prohěh ženy - řidičky? Opět blbost! Žádná si to totiž nepočítá a stav počitadla km na rodinném voze neříká nic o tom, kolik z nich najezdila manželka a kolik manžel. Atd. atd...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…