Rostlinný olej místo nafty?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: RE
2 oddie: Já měl s delší odstávkou po provozu na bio II opačnou zkušenost. Měl jsem auto v servisu u jednoho lempla co místo práce jen sliboval a po třech měsících když auto přivezl, tak z čerpadla nafta doslova kapala a za autem byla stopa. Proto doporučuji alternativní paliva jen tam, kde se pravidelně nejlépe denně jezdí. Naštěstí to spravili šikovní, levní a vyhlášení čerpadláři poblíž Kroměříže a rozborka, vyčištění, nové gumičky, špičky trysek, žhaviče a seřízení přišlo na necelé 4 tis. Auto pak jelo jak nikdy předtím. V autorizovaných servisech by oprava přišla na několikanásobek a to tím stylem, že by vyhodili čerpadlo a naúčtovali nové. I když v řadě případů to dělají tak, že to nechají opravit za levno u takových lidí co tomu rozumí a pak si přirazí pořádný vývar. K těmto čerpadlářům jezdí z celé Moravy i od hodně velkých autorizovaných servisů nejrůznějších značek. -
« Re: super
No, tak zrovna kamarad ma Audi A4 tdi, na fritak uz ma najeto asi 30.000km a bez problemu. Mozna tyhle tdi motory jsou min choulostivy na tohle nez stary motory s rotacnima cerpadlama.
Napriklad stary Mercedesy s řadovkama to chroupou dlouhodobe a velice statecne...:) -
"-- skrytý --" 24.09.05 11:12
« NA TYHLE KÁRY SE DÁ JEZDIT NA OLEJ
seznam vhodných vozů:
* Audi 80 1.6, Audi 100 2.5 TDI, Audi A3 1.9 TDI, Audi A4 1.9 TDI, Audi A6 2.5 TDI
* BMW 525 TDS
* Citroen AX 1.4 D, Citroen BX 17 RD, Citroen BX 19 TRD, Citroen BX TD, Citroen CX D, Citroen C15 D, Citroen Evasion 1.9 TD, Citroen Xantia 1.9 TD
* Fiat Ducato, Fiat Scudo 1.9 D
* Ford Fiesta 1.8 D, Ford Focus 1.8 TD, Ford Mondeo 1.8 TD, Ford Transit 2.4 TDE, Ford F350 7.3l TD
* Iveco Daily
* Kia Retona 2.0 TD, Kia Carnival LS 2.9 TD
* Mercedes A-Klasse 140 CDI, Mercedes A-Klasse 170 CDI, Mercedes 190 D, Mercedes 200 D, Mercedes 220 D, Mercedes 220 CDI, Mercedes 240 D, Mercedes 250 D, Mercedes 300 TD, Mercedes 310 D, Mercedes Sprinter 208 D, Mercedes Sprinter 210 D, Mercedes Sprinter 212 D, Mercedes Vario 815 D, Mercedes Vito 110 D
* Mitsubishi L200 2.5 TD, Mitsubishi Pajero 2.5 TD
* Nissan Almera 2.2 DI, Nissan Patrol 2.8 TD, Nissan Sunny LX 2.0 D, Nissan Terrano II 2.7 TD
* Opel Astra 1.7 TDS, Opel Frontera, Opel Kadett, Opel Vectra 1.7 TD, Opel Omega 2.5 TD
* Peugeot 309, Peugeot Expert 1.9
* Renault Espace, Renault R5, Renault R21, Renault Scenic 1.9 DCI
* Land Rover Defender 110 2.5 TD, Range Rover
* Seat Arosa 1.4 TDI
* Škoda Fabia 1.9 SDI, Škoda Octavia 1.9 TDI
* Volvo 240 D, Volvo 245 D, Volvo 740 TD, Volvo 850 2.5 TDI
* Volkswagen VW Caddy 1.9 TDI, VW Golf, VW Golf II TD, VW Golf III TD/TDI, VW Golf IV TDI, VW Lupo, VW Passat 1.6 TD, VW Passat 1.9 TDI, VW Polo, VW T2, VW T3, VW T4 TD
NA TYHLE KÁRY SE DÁ JEZDIT NA ROSTLINNÝ OLEJ . www.rapidoil.cz -
Saab 24.09.05 09:11
« Olej
Takže při jízdě na olej se musí platit spotřební daň, která činí 9,95 kč za litr. Pokud někdo jen místo nafty naleje olej, tak bude mít velké problémy auto nastartovat, dále se auto jezdící na olej projevuje vyšším hlukem (větší detonace) - se zahřátým motorem už to není tak výrazný rozdíl. Spotřeba a výkon je přibližně stejná, tedy úbytek při jízdě na olej je malý (např. testovaný Renault 19 s 66kW dieselem měl výkon 65kW). Velkým problémem jízdy na olej jsou časté nenadálé úbytky výkonu nebo-li jeho velké výkyvy, takže je nebezpečné předjíždět tzv. nadoraz. A samozřejmě trpí čerpadlo a filtry.
Můžete se podívat na www.ct24.cz kde si najděte pořad "Reportéři ČT" z 19.9.2005 a tam to všechno je. Je tam i ten test Světa motorů. -
"-- skrytý --" 22.09.05 15:41
« Re: Re: RE
Jo, asi to tak nějak bude :-) Světem se šíří bláboly a nepřesné informace. Nejvíce asi strašili Setou a jinými Bio lidé, kteří na ní nikdy nejeli. A najednou by do auta nejraději nacpali Ceresoft, protože stojí 1/2 co nafta.
Přitom je to bublina jako cokoli jiného - spousta lidí na použitý olej jezdí dávno a nikde se to nemedializovalo :P
Každému, co jeho jest .... -
"-- skrytý --" 22.09.05 08:00
« Re: RE
Peta: před pár lety - tzn. to byla bionafta II. generace, tedy směsná, cca 30% MEŘO a zbytek normální motorová nafta, a bylo to nacpané antioxidanty a stabilizováno tak, aby to jako palivo vyhovovalo. S touto bio II. generace se auto dalo klidně odstavit na dost dlouho, sám jsem tu měl jedno samotné čerpadlo se Setou snad půl roku... Rostlinný olej je však něco trochu jiného - ten se podobá spíš bio I generace, tedy čistému MEŘO, prodávaném cca před 10 (či ještě více? nevím) lety. Ta právě tehdy způsobila ono negativní vnímání bio... Z tohoto ohledu mi přijde mmch velice směšné, když dřívější zarytí odpůrci a kritizovači bionafty II generace, zblbnutí pověrami ještě z generace první, najednou jásají nadšením nad stolním olejem - který je v tomto ohledu ještě o něco horší než to původní bio I. generace... :D -
"-- skrytý --" 22.09.05 07:31
« RE
Určitě věřím tomu, že biopaliva mají nějaký negativní vliv na vstřik. čerpadla obzvláště v určitém režimu používání.
Před několika lety, kdy jsem s TDi na Bio jezdil, jsem o tom nijak nepřemýšlel a taky jsem neměl žádné informace. Auto s Bionaftou stálo měsíc i déle bez nastartování, vždycky poté nastartovalo na první otočení.
Žádný problém jsem neměl, pak auto bylo komplet pod vodou a než se vyřídila pojistka a leasing, stálo takto zatopené (teda voda vytekla, ale jinak se s ním nic nedělalo) asi 3 měsíce. Nový majitel jej cca za 14 dní zprovoznil a pokud vím, jezdí to auto bez problémů dodnes. Je docela zajímavé, že to čerpadlo přežilo. Dneska bych už auto s Bio v nádrži dlouhodobě neodstavil a navíc ho do PD raději nepoužívám.
Docela by mne zajímala informace, proč jsou motory PD pro "vegetol" vhodnější než CR. PD dosahují obecně vyšších vstřik. tlaků než CR, předpokládám tudíž, že trysky budou mít menší otvory a to může být problém ohledně hustoty paliva za nějaké teploty. Vegetol se mi tedy zdá při normální teplotě o dost hustější než nafta. Myslím, že takhle je rozvod PD motorů již velmi namáhán (ne nedarmo používá kvůli tomu jiné oleje) a co s tím může udělat hustější palivo ....
V každém případě do nějakého BX, které na to v TV jezdilo v reportáži, bych se to nalít vůbec nebál, protože to auto má cenu pár kaček a není problém sehnat cokoli, ale do moderních přímovstřikových dieslů je to asi dost sebevražda, ne ? -
"-- skrytý --" 20.09.05 21:13
« Protiřečení
No, vždyť já se nijak neskrývám. >:D A skutečně jsem si trochu protiřečil. Ale v případě, že vyměníte dotčené hadice a těsnění za odolná, nemusí to nefungovat. Já prostě nerad vidím biopaliva zůstávat ve vstřikovacím systému, to mu skutečně nedělá dobře. (Biopaliva se rozkládají a kyselé produkty tohoto rozkladu, způsobeného mikroorganismy, dokáží parádně napadat vnitřní části čerpadel.)








