Rostlinný olej místo nafty?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 22.09.05 08:00
« Re: RE
Peta: před pár lety - tzn. to byla bionafta II. generace, tedy směsná, cca 30% MEŘO a zbytek normální motorová nafta, a bylo to nacpané antioxidanty a stabilizováno tak, aby to jako palivo vyhovovalo. S touto bio II. generace se auto dalo klidně odstavit na dost dlouho, sám jsem tu měl jedno samotné čerpadlo se Setou snad půl roku... Rostlinný olej je však něco trochu jiného - ten se podobá spíš bio I generace, tedy čistému MEŘO, prodávaném cca před 10 (či ještě více? nevím) lety. Ta právě tehdy způsobila ono negativní vnímání bio... Z tohoto ohledu mi přijde mmch velice směšné, když dřívější zarytí odpůrci a kritizovači bionafty II generace, zblbnutí pověrami ještě z generace první, najednou jásají nadšením nad stolním olejem - který je v tomto ohledu ještě o něco horší než to původní bio I. generace... :D -
"-- skrytý --" 22.09.05 07:31
« RE
Určitě věřím tomu, že biopaliva mají nějaký negativní vliv na vstřik. čerpadla obzvláště v určitém režimu používání.
Před několika lety, kdy jsem s TDi na Bio jezdil, jsem o tom nijak nepřemýšlel a taky jsem neměl žádné informace. Auto s Bionaftou stálo měsíc i déle bez nastartování, vždycky poté nastartovalo na první otočení.
Žádný problém jsem neměl, pak auto bylo komplet pod vodou a než se vyřídila pojistka a leasing, stálo takto zatopené (teda voda vytekla, ale jinak se s ním nic nedělalo) asi 3 měsíce. Nový majitel jej cca za 14 dní zprovoznil a pokud vím, jezdí to auto bez problémů dodnes. Je docela zajímavé, že to čerpadlo přežilo. Dneska bych už auto s Bio v nádrži dlouhodobě neodstavil a navíc ho do PD raději nepoužívám.
Docela by mne zajímala informace, proč jsou motory PD pro "vegetol" vhodnější než CR. PD dosahují obecně vyšších vstřik. tlaků než CR, předpokládám tudíž, že trysky budou mít menší otvory a to může být problém ohledně hustoty paliva za nějaké teploty. Vegetol se mi tedy zdá při normální teplotě o dost hustější než nafta. Myslím, že takhle je rozvod PD motorů již velmi namáhán (ne nedarmo používá kvůli tomu jiné oleje) a co s tím může udělat hustější palivo ....
V každém případě do nějakého BX, které na to v TV jezdilo v reportáži, bych se to nalít vůbec nebál, protože to auto má cenu pár kaček a není problém sehnat cokoli, ale do moderních přímovstřikových dieslů je to asi dost sebevražda, ne ? -
"-- skrytý --" 20.09.05 21:13
« Protiřečení
No, vždyť já se nijak neskrývám. >:D A skutečně jsem si trochu protiřečil. Ale v případě, že vyměníte dotčené hadice a těsnění za odolná, nemusí to nefungovat. Já prostě nerad vidím biopaliva zůstávat ve vstřikovacím systému, to mu skutečně nedělá dobře. (Biopaliva se rozkládají a kyselé produkty tohoto rozkladu, způsobeného mikroorganismy, dokáží parádně napadat vnitřní části čerpadel.) -
"-- skrytý --" 20.09.05 10:50
« Re: Vypadá to seriózně
Pane profesionál, nezdá se Vám, že si tak trochu protiřečíte? V jedné větě napsat cituji "upozorňuji, že přívodní hadice a těsnění v čerpadle nesnášejí střídání nafty a biosložky", a o dvě věty dál cituji "Proto se mi jako profesionálovi velice líbí systém propláchnutí normální naftou", neodporují si tyhle dvě věty trochu, takhle náhodou ??? -
Saab 20.09.05 06:35
« Re:
A co STK, tam by to nezjistili ?
Jak je to teď se schvalováním úprav ? Bude našim úřadům stačit německý certifikát TUV ? Podle mne asi ne, na to člověk bude potřebovat jiné papíry a taky musí na STK a nechat to zapsat do techničáku. Pokud tohle mít nebudete a zaviníte nehodu, tak si Vás pojišťovna vychutná :( -
"-- skrytý --" 19.09.05 17:22
« Vypadá to seriózně
Jen upozorňuji, že přívodní hadice a těsnění v čerpadle nesnášejí střídání nafty a biosložky. Výsledkem je většinou nětěsnost systému, únik paliva. Dále upozorňuji, že se dlouhodobým používáním takovéto biosložky vytvářejí v čerpadlech a vstřikovačích úsady slizovitého, mýdlovitého až gomovitého charakteru. Tyto mohou způsobit zadředí čerpadla a vstřikovačů. Proto se mi jako profesionálovi velice líbí systém propláchnutí normální naftou. To je velmi důležité. Celkem to vypadá dost dobře. Zdravím. :shock: -
« spotřební daň, atd...
Jak píše Propagační leták VW jménem Svět motorů (39/2005) zákon 56/2001 zakazuje používat jiná paliva, než jsou schválena výrobcem. Dále, pokud spálíte olej jako palivo, musíte zaplatit spotřební daň 9,95 za litr.
Takže je to ilegální. Navíc když nezaplatíš daně, je pokuta až 2M. -
Saab 19.09.05 08:08
« Re:
Otázkou je kde ten průtokový ohřívač je (u motoru nebo u nádrže ?). Pokud by byl u nádrže, tak by jeho prohřátí trvalo min. 10 - 15 minut. Schválně si zkus dát v zimě olej ven a pak jej ohřej ve friťáku, který má obsah pouhé 2 litry. Navíc ohřívač jede na naftu, což by mělo za následek vyšší spotřebu nafty.
Problém s olejem v zimě je zmíněn i na těch stránkách a píšou tam, že na zimu máš používat mix obyčejného oleje s minerálním olejem, čímž se můžeš (dle poměru) dostat možná i nad cenu nafty a návratnost investice je v háji. -
"-- skrytý --" 16.09.05 15:19
« common rail
Volal jsem do tý firmy - pardon, že mluvím za ně - potřebují znát přesně typ motoru a vin - prý obecně jsou lepší motory čerpadlo - tryska na přestavbu než common raily :'-(
Popravdě to, že jsou přestavby vůbec reálné - vlilo radost do duše, protože "naftová" krize na mě těžce doléhá - při představě, že se 2004-2005 zdražila nafta o 20% /?/, tak 2015 bude litr za 154 Kč / a to je možná optimistické/ no pak si představuji ty lány řepky - no a zemědělcům se povede dobře :P :P :P -
-
"-- skrytý --" 16.09.05 15:03
« supr nabídka
Supr nabídka, jen by tam měli uvést, do jakého typu dieslů to jde a kam ne- přestavba je jako u plynu /kromě škodovek/ tak ten náklad je zajímavý - jen to ale neříkejte moc nahlas - nebo vláda zavede olej na příděl a na zbytek nasadí 17 Kč daň "ekologickou" a jsme v pr.... :*)







