Rostlinný olej místo nafty?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 20.09.05 10:50
« Re: Vypadá to seriózně
Pane profesionál, nezdá se Vám, že si tak trochu protiřečíte? V jedné větě napsat cituji "upozorňuji, že přívodní hadice a těsnění v čerpadle nesnášejí střídání nafty a biosložky", a o dvě věty dál cituji "Proto se mi jako profesionálovi velice líbí systém propláchnutí normální naftou", neodporují si tyhle dvě věty trochu, takhle náhodou ??? -
Saab 20.09.05 06:35
« Re:
A co STK, tam by to nezjistili ?
Jak je to teď se schvalováním úprav ? Bude našim úřadům stačit německý certifikát TUV ? Podle mne asi ne, na to člověk bude potřebovat jiné papíry a taky musí na STK a nechat to zapsat do techničáku. Pokud tohle mít nebudete a zaviníte nehodu, tak si Vás pojišťovna vychutná :( -
"-- skrytý --" 19.09.05 17:22
« Vypadá to seriózně
Jen upozorňuji, že přívodní hadice a těsnění v čerpadle nesnášejí střídání nafty a biosložky. Výsledkem je většinou nětěsnost systému, únik paliva. Dále upozorňuji, že se dlouhodobým používáním takovéto biosložky vytvářejí v čerpadlech a vstřikovačích úsady slizovitého, mýdlovitého až gomovitého charakteru. Tyto mohou způsobit zadředí čerpadla a vstřikovačů. Proto se mi jako profesionálovi velice líbí systém propláchnutí normální naftou. To je velmi důležité. Celkem to vypadá dost dobře. Zdravím. :shock: -
« spotřební daň, atd...
Jak píše Propagační leták VW jménem Svět motorů (39/2005) zákon 56/2001 zakazuje používat jiná paliva, než jsou schválena výrobcem. Dále, pokud spálíte olej jako palivo, musíte zaplatit spotřební daň 9,95 za litr.
Takže je to ilegální. Navíc když nezaplatíš daně, je pokuta až 2M. -
Saab 19.09.05 08:08
« Re:
Otázkou je kde ten průtokový ohřívač je (u motoru nebo u nádrže ?). Pokud by byl u nádrže, tak by jeho prohřátí trvalo min. 10 - 15 minut. Schválně si zkus dát v zimě olej ven a pak jej ohřej ve friťáku, který má obsah pouhé 2 litry. Navíc ohřívač jede na naftu, což by mělo za následek vyšší spotřebu nafty.
Problém s olejem v zimě je zmíněn i na těch stránkách a píšou tam, že na zimu máš používat mix obyčejného oleje s minerálním olejem, čímž se můžeš (dle poměru) dostat možná i nad cenu nafty a návratnost investice je v háji. -
"-- skrytý --" 16.09.05 15:19
« common rail
Volal jsem do tý firmy - pardon, že mluvím za ně - potřebují znát přesně typ motoru a vin - prý obecně jsou lepší motory čerpadlo - tryska na přestavbu než common raily :'-(
Popravdě to, že jsou přestavby vůbec reálné - vlilo radost do duše, protože "naftová" krize na mě těžce doléhá - při představě, že se 2004-2005 zdražila nafta o 20% /?/, tak 2015 bude litr za 154 Kč / a to je možná optimistické/ no pak si představuji ty lány řepky - no a zemědělcům se povede dobře :P :P :P -
-
"-- skrytý --" 16.09.05 15:03
« supr nabídka
Supr nabídka, jen by tam měli uvést, do jakého typu dieslů to jde a kam ne- přestavba je jako u plynu /kromě škodovek/ tak ten náklad je zajímavý - jen to ale neříkejte moc nahlas - nebo vláda zavede olej na příděl a na zbytek nasadí 17 Kč daň "ekologickou" a jsme v pr.... :*)







