Rostlinný olej místo nafty?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Rostlinný olej místo nafty? 16.09.2005 12:58
- Bez nadpisu 16.09.2005 14:51
- supr nabídka 16.09.2005 15:03
- common rail 16.09.2005 15:19
- spotřební daň, atd... 19.09.2005 14:10
- Bez nadpisu 19.09.2005 16:18
- Vypadá to seriózně 19.09.2005 17:22
- Bez nadpisu 20.09.2005 14:27
- Protiřečení 20.09.2005 21:13
- RE 22.09.2005 07:31
- A CO DO NÁDRŽE NACHCAT ??? 23.09.2005 13:58
- Bez nadpisu 23.09.2005 22:47 mezek
- Olej 24.09.2005 09:11 Saab
- NA TYHLE KÁRY SE DÁ JEZDIT NA OLEJ 24.09.2005 11:12
- OLEJ 29.09.2005 14:04
- Prima 08.10.2005 19:23
- super 12.10.2005 08:18 x_pete
-
-
-
-
Saab 19.09.2005 08:08
« Re:
Otázkou je kde ten průtokový ohřívač je (u motoru nebo u nádrže ?). Pokud by byl u nádrže, tak by jeho prohřátí trvalo min. 10 - 15 minut. Schválně si zkus dát v zimě olej ven a pak jej ohřej ve friťáku, který má obsah pouhé 2 litry. Navíc ohřívač jede na naftu, což by mělo za následek vyšší spotřebu nafty.
Problém s olejem v zimě je zmíněn i na těch stránkách a píšou tam, že na zimu máš používat mix obyčejného oleje s minerálním olejem, čímž se můžeš (dle poměru) dostat možná i nad cenu nafty a návratnost investice je v háji.
-
-
"-- skrytý --" 16.09.2005 15:03
supr nabídka
Supr nabídka, jen by tam měli uvést, do jakého typu dieslů to jde a kam ne- přestavba je jako u plynu /kromě škodovek/ tak ten náklad je zajímavý - jen to ale neříkejte moc nahlas - nebo vláda zavede olej na příděl a na zbytek nasadí 17 Kč daň "ekologickou" a jsme v pr.... :*) -
"-- skrytý --" 16.09.2005 15:19
common rail
Volal jsem do tý firmy - pardon, že mluvím za ně - potřebují znát přesně typ motoru a vin - prý obecně jsou lepší motory čerpadlo - tryska na přestavbu než common raily :'-(
Popravdě to, že jsou přestavby vůbec reálné - vlilo radost do duše, protože "naftová" krize na mě těžce doléhá - při představě, že se 2004-2005 zdražila nafta o 20% /?/, tak 2015 bude litr za 154 Kč / a to je možná optimistické/ no pak si představuji ty lány řepky - no a zemědělcům se povede dobře :P :P :P -
spotřební daň, atd...
Jak píše Propagační leták VW jménem Svět motorů (39/2005) zákon 56/2001 zakazuje používat jiná paliva, než jsou schválena výrobcem. Dále, pokud spálíte olej jako palivo, musíte zaplatit spotřební daň 9,95 za litr.
Takže je to ilegální. Navíc když nezaplatíš daně, je pokuta až 2M. -
-
Saab 20.09.2005 06:35
« Re:
A co STK, tam by to nezjistili ?
Jak je to teď se schvalováním úprav ? Bude našim úřadům stačit německý certifikát TUV ? Podle mne asi ne, na to člověk bude potřebovat jiné papíry a taky musí na STK a nechat to zapsat do techničáku. Pokud tohle mít nebudete a zaviníte nehodu, tak si Vás pojišťovna vychutná :(
-
-
"-- skrytý --" 19.09.2005 17:22
Vypadá to seriózně
Jen upozorňuji, že přívodní hadice a těsnění v čerpadle nesnášejí střídání nafty a biosložky. Výsledkem je většinou nětěsnost systému, únik paliva. Dále upozorňuji, že se dlouhodobým používáním takovéto biosložky vytvářejí v čerpadlech a vstřikovačích úsady slizovitého, mýdlovitého až gomovitého charakteru. Tyto mohou způsobit zadředí čerpadla a vstřikovačů. Proto se mi jako profesionálovi velice líbí systém propláchnutí normální naftou. To je velmi důležité. Celkem to vypadá dost dobře. Zdravím. :shock:-
"-- skrytý --" 20.09.2005 10:50
« Re: Vypadá to seriózně
Pane profesionál, nezdá se Vám, že si tak trochu protiřečíte? V jedné větě napsat cituji "upozorňuji, že přívodní hadice a těsnění v čerpadle nesnášejí střídání nafty a biosložky", a o dvě věty dál cituji "Proto se mi jako profesionálovi velice líbí systém propláchnutí normální naftou", neodporují si tyhle dvě věty trochu, takhle náhodou ???
-
-
-
"-- skrytý --" 20.09.2005 21:13
Protiřečení
No, vždyť já se nijak neskrývám. >:D A skutečně jsem si trochu protiřečil. Ale v případě, že vyměníte dotčené hadice a těsnění za odolná, nemusí to nefungovat. Já prostě nerad vidím biopaliva zůstávat ve vstřikovacím systému, to mu skutečně nedělá dobře. (Biopaliva se rozkládají a kyselé produkty tohoto rozkladu, způsobeného mikroorganismy, dokáží parádně napadat vnitřní části čerpadel.) -
"-- skrytý --" 22.09.2005 07:31
RE
Určitě věřím tomu, že biopaliva mají nějaký negativní vliv na vstřik. čerpadla obzvláště v určitém režimu používání.
Před několika lety, kdy jsem s TDi na Bio jezdil, jsem o tom nijak nepřemýšlel a taky jsem neměl žádné informace. Auto s Bionaftou stálo měsíc i déle bez nastartování, vždycky poté nastartovalo na první otočení.
Žádný problém jsem neměl, pak auto bylo komplet pod vodou a než se vyřídila pojistka a leasing, stálo takto zatopené (teda voda vytekla, ale jinak se s ním nic nedělalo) asi 3 měsíce. Nový majitel jej cca za 14 dní zprovoznil a pokud vím, jezdí to auto bez problémů dodnes. Je docela zajímavé, že to čerpadlo přežilo. Dneska bych už auto s Bio v nádrži dlouhodobě neodstavil a navíc ho do PD raději nepoužívám.
Docela by mne zajímala informace, proč jsou motory PD pro "vegetol" vhodnější než CR. PD dosahují obecně vyšších vstřik. tlaků než CR, předpokládám tudíž, že trysky budou mít menší otvory a to může být problém ohledně hustoty paliva za nějaké teploty. Vegetol se mi tedy zdá při normální teplotě o dost hustější než nafta. Myslím, že takhle je rozvod PD motorů již velmi namáhán (ne nedarmo používá kvůli tomu jiné oleje) a co s tím může udělat hustější palivo ....
V každém případě do nějakého BX, které na to v TV jezdilo v reportáži, bych se to nalít vůbec nebál, protože to auto má cenu pár kaček a není problém sehnat cokoli, ale do moderních přímovstřikových dieslů je to asi dost sebevražda, ne ?-
"-- skrytý --" 22.09.2005 08:00
« Re: RE
Peta: před pár lety - tzn. to byla bionafta II. generace, tedy směsná, cca 30% MEŘO a zbytek normální motorová nafta, a bylo to nacpané antioxidanty a stabilizováno tak, aby to jako palivo vyhovovalo. S touto bio II. generace se auto dalo klidně odstavit na dost dlouho, sám jsem tu měl jedno samotné čerpadlo se Setou snad půl roku... Rostlinný olej je však něco trochu jiného - ten se podobá spíš bio I generace, tedy čistému MEŘO, prodávaném cca před 10 (či ještě více? nevím) lety. Ta právě tehdy způsobila ono negativní vnímání bio... Z tohoto ohledu mi přijde mmch velice směšné, když dřívější zarytí odpůrci a kritizovači bionafty II generace, zblbnutí pověrami ještě z generace první, najednou jásají nadšením nad stolním olejem - který je v tomto ohledu ještě o něco horší než to původní bio I. generace... :D-
"-- skrytý --" 22.09.2005 15:41
« Re: Re: RE
Jo, asi to tak nějak bude :-) Světem se šíří bláboly a nepřesné informace. Nejvíce asi strašili Setou a jinými Bio lidé, kteří na ní nikdy nejeli. A najednou by do auta nejraději nacpali Ceresoft, protože stojí 1/2 co nafta.
Přitom je to bublina jako cokoli jiného - spousta lidí na použitý olej jezdí dávno a nikde se to nemedializovalo :P
Každému, co jeho jest .... -
« Re: Re: RE
2 oddie: Já měl s delší odstávkou po provozu na bio II opačnou zkušenost. Měl jsem auto v servisu u jednoho lempla co místo práce jen sliboval a po třech měsících když auto přivezl, tak z čerpadla nafta doslova kapala a za autem byla stopa. Proto doporučuji alternativní paliva jen tam, kde se pravidelně nejlépe denně jezdí. Naštěstí to spravili šikovní, levní a vyhlášení čerpadláři poblíž Kroměříže a rozborka, vyčištění, nové gumičky, špičky trysek, žhaviče a seřízení přišlo na necelé 4 tis. Auto pak jelo jak nikdy předtím. V autorizovaných servisech by oprava přišla na několikanásobek a to tím stylem, že by vyhodili čerpadlo a naúčtovali nové. I když v řadě případů to dělají tak, že to nechají opravit za levno u takových lidí co tomu rozumí a pak si přirazí pořádný vývar. K těmto čerpadlářům jezdí z celé Moravy i od hodně velkých autorizovaných servisů nejrůznějších značek.
-
-
-
"-- skrytý --" 23.09.2005 13:58
A CO DO NÁDRŽE NACHCAT ???
Myslíte si lidi, že když do nádrže nachčiju tak to bude jezdit ??? Díky, poraďte. :roll: -
Saab 24.09.2005 09:11
Olej
Takže při jízdě na olej se musí platit spotřební daň, která činí 9,95 kč za litr. Pokud někdo jen místo nafty naleje olej, tak bude mít velké problémy auto nastartovat, dále se auto jezdící na olej projevuje vyšším hlukem (větší detonace) - se zahřátým motorem už to není tak výrazný rozdíl. Spotřeba a výkon je přibližně stejná, tedy úbytek při jízdě na olej je malý (např. testovaný Renault 19 s 66kW dieselem měl výkon 65kW). Velkým problémem jízdy na olej jsou časté nenadálé úbytky výkonu nebo-li jeho velké výkyvy, takže je nebezpečné předjíždět tzv. nadoraz. A samozřejmě trpí čerpadlo a filtry.
Můžete se podívat na www.ct24.cz kde si najděte pořad "Reportéři ČT" z 19.9.2005 a tam to všechno je. Je tam i ten test Světa motorů. -
"-- skrytý --" 24.09.2005 11:12
NA TYHLE KÁRY SE DÁ JEZDIT NA OLEJ
seznam vhodných vozů:
* Audi 80 1.6, Audi 100 2.5 TDI, Audi A3 1.9 TDI, Audi A4 1.9 TDI, Audi A6 2.5 TDI
* BMW 525 TDS
* Citroen AX 1.4 D, Citroen BX 17 RD, Citroen BX 19 TRD, Citroen BX TD, Citroen CX D, Citroen C15 D, Citroen Evasion 1.9 TD, Citroen Xantia 1.9 TD
* Fiat Ducato, Fiat Scudo 1.9 D
* Ford Fiesta 1.8 D, Ford Focus 1.8 TD, Ford Mondeo 1.8 TD, Ford Transit 2.4 TDE, Ford F350 7.3l TD
* Iveco Daily
* Kia Retona 2.0 TD, Kia Carnival LS 2.9 TD
* Mercedes A-Klasse 140 CDI, Mercedes A-Klasse 170 CDI, Mercedes 190 D, Mercedes 200 D, Mercedes 220 D, Mercedes 220 CDI, Mercedes 240 D, Mercedes 250 D, Mercedes 300 TD, Mercedes 310 D, Mercedes Sprinter 208 D, Mercedes Sprinter 210 D, Mercedes Sprinter 212 D, Mercedes Vario 815 D, Mercedes Vito 110 D
* Mitsubishi L200 2.5 TD, Mitsubishi Pajero 2.5 TD
* Nissan Almera 2.2 DI, Nissan Patrol 2.8 TD, Nissan Sunny LX 2.0 D, Nissan Terrano II 2.7 TD
* Opel Astra 1.7 TDS, Opel Frontera, Opel Kadett, Opel Vectra 1.7 TD, Opel Omega 2.5 TD
* Peugeot 309, Peugeot Expert 1.9
* Renault Espace, Renault R5, Renault R21, Renault Scenic 1.9 DCI
* Land Rover Defender 110 2.5 TD, Range Rover
* Seat Arosa 1.4 TDI
* Škoda Fabia 1.9 SDI, Škoda Octavia 1.9 TDI
* Volvo 240 D, Volvo 245 D, Volvo 740 TD, Volvo 850 2.5 TDI
* Volkswagen VW Caddy 1.9 TDI, VW Golf, VW Golf II TD, VW Golf III TD/TDI, VW Golf IV TDI, VW Lupo, VW Passat 1.6 TD, VW Passat 1.9 TDI, VW Polo, VW T2, VW T3, VW T4 TD
NA TYHLE KÁRY SE DÁ JEZDIT NA ROSTLINNÝ OLEJ . www.rapidoil.cz -
"-- skrytý --" 29.09.2005 14:04
OLEJ
ŹÁDNOU NAFTU TAM NELEJI, DÁVÁM TAM PLNNÝ ROSTLINNÝ OLEJ, KUPUJI HO V MAKRU. JEZDÍM NA NĚJ VE VW GOLF 2 td -
x_pete 12.10.2005 08:18
super
Rostliny olej do motoru? >:D Chtel bych videt nejakej moderni Td treba oktavku po ujeti par tisic km s timhle humusem.....-
« Re: super
No, tak zrovna kamarad ma Audi A4 tdi, na fritak uz ma najeto asi 30.000km a bez problemu. Mozna tyhle tdi motory jsou min choulostivy na tohle nez stary motory s rotacnima cerpadlama.
Napriklad stary Mercedesy s řadovkama to chroupou dlouhodobe a velice statecne...:)
-









Díky Tom