Rostlinný olej místo nafty?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse


  • 00 Reagovat !

    foto

    16.09.2005  12:58

    Rostlinný olej místo nafty?

    Zdravím všechny, uvažuji nechat přestavět auto na provoz na rostlinný olej. Máte s tím už někdo zkušenosti? Nebo zkušenost s touto firmou? [odkaz]
    Díky Tom
    • 00 Reagovat !

      foto Saab

      Saab 16.09.2005  13:17

      « Re: Rostlinný olej místo nafty?

      Ty jezdíš jen v létě ? Olej v zimě "zamrzne".
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.09.2005  14:51

    Bez nadpisu

    Nezamrzne, v autě je instalovaný průtokový ohřívač, který ohřeje olej na 70°C a stejně se startuje naftou. Zajímá mně, jestli to někdo už má a jaké má zkušenosti...
    • 00 Reagovat !

      foto dcgsd

      dcgsd 16.09.2005  15:04

      « Re:

      sam toto nevlastnim, ale ve vsech publikacich, ktere jsem cetl o alternativnich palivech se pise, ze bez upravy motoru je hlavni (ne vsak jediny) problem zanaseni a nasledne zadirani pistnich krouzku. Doporocuju prolistovat knizky o alternativnich palivech.
    • 00 Reagovat !

      foto Saab

      Saab 19.09.2005  08:08

      « Re:

      Otázkou je kde ten průtokový ohřívač je (u motoru nebo u nádrže ?). Pokud by byl u nádrže, tak by jeho prohřátí trvalo min. 10 - 15 minut. Schválně si zkus dát v zimě olej ven a pak jej ohřej ve friťáku, který má obsah pouhé 2 litry. Navíc ohřívač jede na naftu, což by mělo za následek vyšší spotřebu nafty.
      Problém s olejem v zimě je zmíněn i na těch stránkách a píšou tam, že na zimu máš používat mix obyčejného oleje s minerálním olejem, čímž se můžeš (dle poměru) dostat možná i nad cenu nafty a návratnost investice je v háji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.2005  15:03

    supr nabídka

    Supr nabídka, jen by tam měli uvést, do jakého typu dieslů to jde a kam ne- přestavba je jako u plynu /kromě škodovek/ tak ten náklad je zajímavý - jen to ale neříkejte moc nahlas - nebo vláda zavede olej na příděl a na zbytek nasadí 17 Kč daň "ekologickou" a jsme v pr.... :*)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.2005  15:19

    common rail

    Volal jsem do tý firmy - pardon, že mluvím za ně - potřebují znát přesně typ motoru a vin - prý obecně jsou lepší motory čerpadlo - tryska na přestavbu než common raily :'-(
    Popravdě to, že jsou přestavby vůbec reálné - vlilo radost do duše, protože "naftová" krize na mě těžce doléhá - při představě, že se 2004-2005 zdražila nafta o 20% /?/, tak 2015 bude litr za 154 Kč / a to je možná optimistické/ no pak si představuji ty lány řepky - no a zemědělcům se povede dobře :P :P :P
    • 00 Reagovat !

      foto

      16.09.2005  15:37

      « Re: common rail

      Jsem v kontaktu s dost lidma co na to bezne uz delsi cas jezdej. Jsou to auta s radovejma cerpadlama a jezdi to dobre, postarsi Mercedesy.
      Jeste nikdo s tim nemel problem. Je to fakt ale spise sezonni zalezitost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.09.2005  14:10

    spotřební daň, atd...

    Jak píše Propagační leták VW jménem Svět motorů (39/2005) zákon 56/2001 zakazuje používat jiná paliva, než jsou schválena výrobcem. Dále, pokud spálíte olej jako palivo, musíte zaplatit spotřební daň 9,95 za litr.
    Takže je to ilegální. Navíc když nezaplatíš daně, je pokuta až 2M.
    • 00 Reagovat !

      foto

      19.09.2005  15:15

      « Re: spotřební daň, atd...

      no to by asi mohlo trápit jenom dopravce nebo spíš lidi který s pomocí toho auta vydělávají (taxi, kurýr atd.) Na obyč auto nemají šanci
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.09.2005  16:18

    Bez nadpisu

    jj, u normálních aut je to nezjistitelný
    • 00 Reagovat !

      foto Saab

      Saab 20.09.2005  06:35

      « Re:

      A co STK, tam by to nezjistili ?
      Jak je to teď se schvalováním úprav ? Bude našim úřadům stačit německý certifikát TUV ? Podle mne asi ne, na to člověk bude potřebovat jiné papíry a taky musí na STK a nechat to zapsat do techničáku. Pokud tohle mít nebudete a zaviníte nehodu, tak si Vás pojišťovna vychutná :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.2005  17:22

    Vypadá to seriózně

    Jen upozorňuji, že přívodní hadice a těsnění v čerpadle nesnášejí střídání nafty a biosložky. Výsledkem je většinou nětěsnost systému, únik paliva. Dále upozorňuji, že se dlouhodobým používáním takovéto biosložky vytvářejí v čerpadlech a vstřikovačích úsady slizovitého, mýdlovitého až gomovitého charakteru. Tyto mohou způsobit zadředí čerpadla a vstřikovačů. Proto se mi jako profesionálovi velice líbí systém propláchnutí normální naftou. To je velmi důležité. Celkem to vypadá dost dobře. Zdravím. :shock:
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 20.09.2005  10:50

      « Re: Vypadá to seriózně

      Pane profesionál, nezdá se Vám, že si tak trochu protiřečíte? V jedné větě napsat cituji "upozorňuji, že přívodní hadice a těsnění v čerpadle nesnášejí střídání nafty a biosložky", a o dvě věty dál cituji "Proto se mi jako profesionálovi velice líbí systém propláchnutí normální naftou", neodporují si tyhle dvě věty trochu, takhle náhodou ???
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.09.2005  14:27

    Bez nadpisu

    oddie: z jeho článku mám pocit, že je automechanik a líbí se mu systém propláchnutí hadic naftou-že se brzy zničí... >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 20.09.2005  16:48

      « Re:

      Ale no tak, taková zlomyslnost.... Není automechanik, je distributor, já vím, kdo to je, na netu se to jinak dá najít velice snadno.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.2005  21:13

    Protiřečení

    No, vždyť já se nijak neskrývám. >:D A skutečně jsem si trochu protiřečil. Ale v případě, že vyměníte dotčené hadice a těsnění za odolná, nemusí to nefungovat. Já prostě nerad vidím biopaliva zůstávat ve vstřikovacím systému, to mu skutečně nedělá dobře. (Biopaliva se rozkládají a kyselé produkty tohoto rozkladu, způsobeného mikroorganismy, dokáží parádně napadat vnitřní části čerpadel.)
    • 00 Reagovat !

      foto

      21.09.2005  08:16

      « Re: Protiřečení

      Kazdymu vzdy rikam, ze doporucuju, ale do auta, ktery fakt pulsuje zivotem, nelejt to v zadnem pripade do zadnejch "ležáků"...:-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.09.2005  07:31

    RE

    Určitě věřím tomu, že biopaliva mají nějaký negativní vliv na vstřik. čerpadla obzvláště v určitém režimu používání.
    Před několika lety, kdy jsem s TDi na Bio jezdil, jsem o tom nijak nepřemýšlel a taky jsem neměl žádné informace. Auto s Bionaftou stálo měsíc i déle bez nastartování, vždycky poté nastartovalo na první otočení.
    Žádný problém jsem neměl, pak auto bylo komplet pod vodou a než se vyřídila pojistka a leasing, stálo takto zatopené (teda voda vytekla, ale jinak se s ním nic nedělalo) asi 3 měsíce. Nový majitel jej cca za 14 dní zprovoznil a pokud vím, jezdí to auto bez problémů dodnes. Je docela zajímavé, že to čerpadlo přežilo. Dneska bych už auto s Bio v nádrži dlouhodobě neodstavil a navíc ho do PD raději nepoužívám.
    Docela by mne zajímala informace, proč jsou motory PD pro "vegetol" vhodnější než CR. PD dosahují obecně vyšších vstřik. tlaků než CR, předpokládám tudíž, že trysky budou mít menší otvory a to může být problém ohledně hustoty paliva za nějaké teploty. Vegetol se mi tedy zdá při normální teplotě o dost hustější než nafta. Myslím, že takhle je rozvod PD motorů již velmi namáhán (ne nedarmo používá kvůli tomu jiné oleje) a co s tím může udělat hustější palivo ....
    V každém případě do nějakého BX, které na to v TV jezdilo v reportáži, bych se to nalít vůbec nebál, protože to auto má cenu pár kaček a není problém sehnat cokoli, ale do moderních přímovstřikových dieslů je to asi dost sebevražda, ne ?
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 22.09.2005  08:00

      « Re: RE

      Peta: před pár lety - tzn. to byla bionafta II. generace, tedy směsná, cca 30% MEŘO a zbytek normální motorová nafta, a bylo to nacpané antioxidanty a stabilizováno tak, aby to jako palivo vyhovovalo. S touto bio II. generace se auto dalo klidně odstavit na dost dlouho, sám jsem tu měl jedno samotné čerpadlo se Setou snad půl roku... Rostlinný olej je však něco trochu jiného - ten se podobá spíš bio I generace, tedy čistému MEŘO, prodávaném cca před 10 (či ještě více? nevím) lety. Ta právě tehdy způsobila ono negativní vnímání bio... Z tohoto ohledu mi přijde mmch velice směšné, když dřívější zarytí odpůrci a kritizovači bionafty II generace, zblbnutí pověrami ještě z generace první, najednou jásají nadšením nad stolním olejem - který je v tomto ohledu ještě o něco horší než to původní bio I. generace... :D
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 22.09.2005  15:41

        « Re: Re: RE

        Jo, asi to tak nějak bude :-) Světem se šíří bláboly a nepřesné informace. Nejvíce asi strašili Setou a jinými Bio lidé, kteří na ní nikdy nejeli. A najednou by do auta nejraději nacpali Ceresoft, protože stojí 1/2 co nafta.
        Přitom je to bublina jako cokoli jiného - spousta lidí na použitý olej jezdí dávno a nikde se to nemedializovalo :P
        Každému, co jeho jest ....
      • 00 Reagovat !

        foto

        02.11.2005  11:54

        « Re: Re: RE

        2 oddie: Já měl s delší odstávkou po provozu na bio II opačnou zkušenost. Měl jsem auto v servisu u jednoho lempla co místo práce jen sliboval a po třech měsících když auto přivezl, tak z čerpadla nafta doslova kapala a za autem byla stopa. Proto doporučuji alternativní paliva jen tam, kde se pravidelně nejlépe denně jezdí. Naštěstí to spravili šikovní, levní a vyhlášení čerpadláři poblíž Kroměříže a rozborka, vyčištění, nové gumičky, špičky trysek, žhaviče a seřízení přišlo na necelé 4 tis. Auto pak jelo jak nikdy předtím. V autorizovaných servisech by oprava přišla na několikanásobek a to tím stylem, že by vyhodili čerpadlo a naúčtovali nové. I když v řadě případů to dělají tak, že to nechají opravit za levno u takových lidí co tomu rozumí a pak si přirazí pořádný vývar. K těmto čerpadlářům jezdí z celé Moravy i od hodně velkých autorizovaných servisů nejrůznějších značek.
        • 00 Reagovat !

          foto petrumr

          petrumr 12.11.2005  21:07

          « Re: Re: Re: RE

          Motor který má rotační nebo řadový čerpadlo musí mít na olej dopravní pumpu a ne samonasávací,jak maníci ze světa motorů zkur**renaulta ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.09.2005  13:58

    A CO DO NÁDRŽE NACHCAT ???

    Myslíte si lidi, že když do nádrže nachčiju tak to bude jezdit ??? Díky, poraďte. :roll:
    • 00 Reagovat !

      foto dcgsd

      dcgsd 23.09.2005  15:21

      « Re: A CO DO NÁDRŽE NACHCAT ???

      Gogo360: Bude, z kopce. Jen ho nesmis nechat zasunutyho abys nedopad takto.
      [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 23.09.2005  22:47

    Bez nadpisu

    Koupil jsem si dnes Svět motorů a je tam na třech stranách povídání o jezdění na fritovací olej a test.
  • 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 24.09.2005  09:11

    Olej

    Takže při jízdě na olej se musí platit spotřební daň, která činí 9,95 kč za litr. Pokud někdo jen místo nafty naleje olej, tak bude mít velké problémy auto nastartovat, dále se auto jezdící na olej projevuje vyšším hlukem (větší detonace) - se zahřátým motorem už to není tak výrazný rozdíl. Spotřeba a výkon je přibližně stejná, tedy úbytek při jízdě na olej je malý (např. testovaný Renault 19 s 66kW dieselem měl výkon 65kW). Velkým problémem jízdy na olej jsou časté nenadálé úbytky výkonu nebo-li jeho velké výkyvy, takže je nebezpečné předjíždět tzv. nadoraz. A samozřejmě trpí čerpadlo a filtry.
    Můžete se podívat na www.ct24.cz kde si najděte pořad "Reportéři ČT" z 19.9.2005 a tam to všechno je. Je tam i ten test Světa motorů.
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.09.2005  08:05

      « Re: Olej

      A neviete nahodou kolko toho oleja by sa dalo priliat do nafty aby to este bez nejakych uprav chodilo? Myslim percentualne, malo by to byt rieditelne.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 28.09.2005  14:49

        « Re: Re: Olej

        Já to u HDI řeším naftou od Shell, protože jsem chudobný a palivový systém je drobet dražší. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.09.2005  11:12

    NA TYHLE KÁRY SE DÁ JEZDIT NA OLEJ

    seznam vhodných vozů:
    * Audi 80 1.6, Audi 100 2.5 TDI, Audi A3 1.9 TDI, Audi A4 1.9 TDI, Audi A6 2.5 TDI
    * BMW 525 TDS
    * Citroen AX 1.4 D, Citroen BX 17 RD, Citroen BX 19 TRD, Citroen BX TD, Citroen CX D, Citroen C15 D, Citroen Evasion 1.9 TD, Citroen Xantia 1.9 TD
    * Fiat Ducato, Fiat Scudo 1.9 D
    * Ford Fiesta 1.8 D, Ford Focus 1.8 TD, Ford Mondeo 1.8 TD, Ford Transit 2.4 TDE, Ford F350 7.3l TD
    * Iveco Daily
    * Kia Retona 2.0 TD, Kia Carnival LS 2.9 TD
    * Mercedes A-Klasse 140 CDI, Mercedes A-Klasse 170 CDI, Mercedes 190 D, Mercedes 200 D, Mercedes 220 D, Mercedes 220 CDI, Mercedes 240 D, Mercedes 250 D, Mercedes 300 TD, Mercedes 310 D, Mercedes Sprinter 208 D, Mercedes Sprinter 210 D, Mercedes Sprinter 212 D, Mercedes Vario 815 D, Mercedes Vito 110 D
    * Mitsubishi L200 2.5 TD, Mitsubishi Pajero 2.5 TD
    * Nissan Almera 2.2 DI, Nissan Patrol 2.8 TD, Nissan Sunny LX 2.0 D, Nissan Terrano II 2.7 TD
    * Opel Astra 1.7 TDS, Opel Frontera, Opel Kadett, Opel Vectra 1.7 TD, Opel Omega 2.5 TD
    * Peugeot 309, Peugeot Expert 1.9
    * Renault Espace, Renault R5, Renault R21, Renault Scenic 1.9 DCI
    * Land Rover Defender 110 2.5 TD, Range Rover
    * Seat Arosa 1.4 TDI
    * Škoda Fabia 1.9 SDI, Škoda Octavia 1.9 TDI
    * Volvo 240 D, Volvo 245 D, Volvo 740 TD, Volvo 850 2.5 TDI
    * Volkswagen VW Caddy 1.9 TDI, VW Golf, VW Golf II TD, VW Golf III TD/TDI, VW Golf IV TDI, VW Lupo, VW Passat 1.6 TD, VW Passat 1.9 TDI, VW Polo, VW T2, VW T3, VW T4 TD
    NA TYHLE KÁRY SE DÁ JEZDIT NA ROSTLINNÝ OLEJ . www.rapidoil.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.2005  14:04

    OLEJ

    ŹÁDNOU NAFTU TAM NELEJI, DÁVÁM TAM PLNNÝ ROSTLINNÝ OLEJ, KUPUJI HO V MAKRU. JEZDÍM NA NĚJ VE VW GOLF 2 td
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 30.09.2005  16:17

      « Re: OLEJ

      Tenhle motor musí jet na cokoliv.Viděl jsem asi 6 týdnů nazad, jak fungl nové vstřkovače na Mégane 1 gen. se kously po 15 min volnoběhu-nafta z Makro Brno. No tak nafta, na stojanu bylo psáno, že je to nafta... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.2005  19:23

    Prima

    Nový videoweb s testy auťáků na [odkaz] Dnes Masserati Quatroporte, H2 a Honda Civic osmé generace - testováno první auto dodané do střední Evropy! Stream v nejlepší kvalitě na českém internetu! Fotky, diskuze.
  • 00 Reagovat !

    foto x-pete

    x_pete 12.10.2005  08:18

    super

    Rostliny olej do motoru? >:D Chtel bych videt nejakej moderni Td treba oktavku po ujeti par tisic km s timhle humusem.....
    • 00 Reagovat !

      foto

      12.10.2005  13:58

      « Re: super

      No, tak zrovna kamarad ma Audi A4 tdi, na fritak uz ma najeto asi 30.000km a bez problemu. Mozna tyhle tdi motory jsou min choulostivy na tohle nez stary motory s rotacnima cerpadlama.
      Napriklad stary Mercedesy s řadovkama to chroupou dlouhodobe a velice statecne...:)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 12.10.2005  15:39

        « Re: Re: super

        To se mi moc nezdá. Neexistují jednoduchá řešení.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…