VÝMĚNA BRZDOVÉ KAPALINY
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 11.09.2005 13:30
Bez nadpisu
Nejlepší/nejšetrnější způsob je odsátí brzdovky přes každý odvzdušňovák speciální pumpičkou. Přitom je třeba samozřejmě dolévat novou brzdovku do nádobky.
V amatérských podmínkách se neobejdeš bez pomocníka: po odsátí staré kapaliny z nádobky a doplnění nové se mění kapalina v jednotlivých větvích okruhu od k hlavnímu brzdovému válci nejbližší až po nejvzdálenější brzdu tak, že pomocník podle tvých pokynů zachází s bzdovým pedálem a ty před sešlápnutím pedálu povolíš odvzdušňovák a přes na něj navlečenou průhlednou hadičku sleduješ, zda už jde ven "čistá/nová" a nejsou přítomny žádné bublinky, ale před každým povolením pedálu brzdy musíš ten odvzdušňovák zase alespoň jemně utáhnout, abys zabránil nasátí vzduchu zpět do brzdového válečku/cylindru. Existují i speciální hadičky se zpětným ventilkem, s pomocí nichž to zvládneš i bez pomocníka, ale v ČR se nadají sehnat (nejblíže jsou ke koupi ve Francii). -
Bez nadpisu
Mnohokrát děkuji, postup je pro amatéra jako jsem já srozumitelný. Ještě bych se rád zeptal na jednu maličkost. Když mám přední nápravu na zvedáku a motor nastartovaný, tak při otáčení kolem rukou mírně dřou brzdové destičky o kotouč. Jak by to mělo vypadat správně, popř. v čem může být problém? -
Bez nadpisu
Já si totiž chci udělat brzdové kotouče a destičky a tak by ta cena byla zase o něčem jiném. Přece neudělám tohle a s nějakou "kapalinou" nebudu škemrat v servise :-! Taky tyhle věci tady neřeší lidé co jezdí v nových BMW (ti většinou ani neví že tam nějaká brzdová kapalina je).
No a ono tady jde trošku o citovou záležitost :-) např. moje přítelkyně řeší zase v jiné diskuzi to, že její pejsek někdy před spaním škytá a jestli by mu něco nemohlo být. Tady zase chudáka borce vystresovali s lakem tak, že si letěl z práce mýt ptačí ee, a aby si nepodřel lak prachem na autě tak ho raději ručně umyl celé. Prostě každý máme svojeho miláčka. Teď jsem na netu četl článek borce co kotouče před započetím prací očistil acetonem a natřel vše kromě činných ploch černým asfalto-gumovým bordelem co se po prohřátí do povrchu zapeče a drží. Prý mu to pak nerezne. Tak do toho asi nepůjdu, ale zapírat citový vztah k mému krasavci smysl nemá :)-
« Re:
Pokud chceš aby ti ty kotouče nezrezly, tak je stačí natřít silikovonovu stříbřenkou (samo jen ty plochy, kde není brzdná plocha, ale to jistě víš). Chce to ale tak 2-3 vrstvy.
Výměna kapaliny je jednoduchá věc, stejně jako výměna destiček a kotoučů, i pakny ruční brzdy nejsou složitý (u zadních kotoučů) - pokud tedy vůz používá tento systém - jsou i jiné...
problém nastává pouze v případě, že jsou zarezlé odvzdušnovací šrouby a nejlépe někdo předchozí "ožvejkal" jejich hrany....To je pak nutné koupit nové šrouby, což ale není žádná trága...
-
Bez nadpisu
To RRAAFF: To já mám deset let starého golfa. Před ním jsem 5 let jezdil se Š 120. S tímhle strojem se člověk stane mechanikem i když to v plánu vůbec neměl. Zjistil jsem, že mě to tak nějak baví. Ale samozřejmě se vyznám pouze v tom co už jsem dělal (no a brzdy jsou na řadě). Takový klasický amatér, který si předem problematiku důkladně nastuduje a následně akci provede. Informace o brzdách, kotoučích a destičkách co mám doma bych mohl pomalu vydat knižně, ale ono to chce ještě praktické zkušenosti z amatérských podmínek.
Ideální by bylo kdyby se našel někdo kdo by mi napsal přesný postup na výměnu kapaliny i odvzdušnění brzd.
Předem všem děkuji.