co znamenají zkratky SDI, TDI, TDCI, CRDI....
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 16.09.05 18:12
« Re:
No dlhšie som tu nebol ale vaše vysvetlenia ohľadom skratiek ma ozaj pobavili - "To "D" minimálně u TDI označuje diesel. Původní diesely byly TD - turbo diesel a TDI je turbo diesel injection (jak už bylo zmíněno níže), kde právé to "I" známená přímé vstřikování.
No tak u skratky TD to D samozrejme znamená diesel - ale aký význam má tvoje vysvetlenie - TDI-turbo diesel injection - veď každý diesel turbo i bez je injection. Preto a nijak inak:
-TD zamená turbo diesel
-TDI znamená turbo direct injection - čiže priame vstrekovanie
Inak niekedy nechápem keď ako v diskuiách veľa ľudí vyjadruje svoje "odborné" znalosti na základe svojich úvah ale ich vedomosti o základnej konštrukcii napr. vznetových motorov majú veľké medzery.
A na záver- viete že priame vstrekovanie u dieselových motoroch používajú tanky (napr. T-55), nákladné autá a dokonca i traktory už od druhej svetovej vojny? Jednoduchá konštrukcia u dieselov v osobákoch vydržala tak dlho pretože o tento segment bol iba okrajový záujem, pretože hlavná devíza vznetového motora - vysoký krútiaci moment od nízkych otáčok- čiže pružnosť nepostačoval na vyváženie negatívnych vlastností pri aplikácii do osobného auta - pri rovnakom výkone ako benzínový motor oveľa vačšia hmotnosť motora a slabá dynamika teda akcelerácia. Až ropná kríza v 70 tych rokoch donútila výrobcov sústrediť sa na vývoj "maloobjemových" dieselákov.....
Iba toľko som chcel... -
"-- skrytý --" 11.09.05 11:52
« SDI, TDI...
Máš to dobre, ale to D neznamená Diesel ale Direct, tým sú tieto motory označené že sú priamovstrekové a nie nepriamovstrekové tiež nazývané komôrkové, u ktorých sa palivo nevstrekuje priamo do spaľovacieho priestoru ale do predkomôrky. Tieto motory bili síce menej výkonné (účinné) ako priamovstrekové ale mali hladší, menej klepavý zvuk. U priamovsrekových motorov sa nafta vstrekuje priamo do spaľovacieho priestoru valca, resp. spaľovací priestor je vytvorený priamo v pieste - piest má vo vrchnej časti vybranie-priehlbinu.
Inak je to ozaj trochu zvláštne, že v nápise napr. TDI nie je obsiahnuté označenie Diesel. Ale v dobe keď vznikal - 1989(Audi) benzínové priamovstekové motory ešte neexistovali, takže nebol problém. No a keď v roku 1997 prišlo Mitsubishi s prvým benzínovým priamovstrekom tak ho nazvali GDI- Gasoline Direct Injection čím sa jasne odlišoval od naftových priamovstrekov.
Iba toľko som chcel...
1. ty zkratky často představují jen obchodní známku, tzn. výrobce motoru (narozdíl od novinářů) zkratku "nepřekládá," přičemž ze zkratky nemusí být ani patrné, jestli jde o přeplňovaný či nepřeplňovaný motor.
Nejznámější příklad, kdy zkratka není rozepisována, je (oproti obecnému povědomí) právě TDI od VW. Na stránkách výrobce naleznete akorát odstavec, kde řikaji, že TDI označuje všechny VW vznětové motory s přímým vstřikováním, aniž by tu zkratku konkrétně rozepisovali. Mají to registrované jako obchodní známku. Nehledě na to, že "SDI" v překladu uvedeném výše by sedělo např. i na motor 1.6 FSI (taky atmosférický motor s přímým vstřikem, akorát běhá na benzín). U VW je D jenom u Dieselů, a tedy cheme-li mermomocí překládat, vychází spíše "Saugdiesel mit Direkteinspritzung" ;-)
2. - tak jako tak koluje více verzí těchto "překladů" :-)
Co tam je např. u JTD? Jet Thrust Diesel, nebo Jet Turbo Diesel? ;-)