co znamenají zkratky SDI, TDI, TDCI, CRDI....
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
- co znamenají zkratky SDI, TDI, TDCI, CRDI.... 10.09.2005 14:32
- Bez nadpisu 10.09.2005 17:03
- Bez nadpisu 10.09.2005 20:52
- Bez nadpisu 10.09.2005 21:57
- SDI, TDI... 11.09.2005 11:52
- SDI, HDi 11.09.2005 13:07
- Bez nadpisu 11.09.2005 16:18
- Bez nadpisu 11.09.2005 17:13
- Bez nadpisu 11.09.2005 18:47
- Bez nadpisu 12.09.2005 13:06
- Re: SDI,HDI 12.09.2005 20:48
- dCi 16.09.2005 15:29
- Bez nadpisu 16.09.2005 17:12
- SDI 21.09.2005 12:43
-
Bez nadpisu
Zistit sa to pravdepodobne na jednom mieste neda,ale take zlozite to zas nieje.je to vsetko skoro to iste
napr:
SDI znamena naftovy motor bez turba
TDI znamena naftovy turbom,zvacsa mavaju motory TDI viac vykonovych verzii v zavislosti od toho ci maju alebo nemaju variabilnu geometriu lopatiek
pre HDI plati prakticky to iste co o TDI
CRDI su preplnovane
a CRDI VGT maju aj variabilnu geometriu lopatiek -
"-- skrytý --" 10.09.2005 20:52
Bez nadpisu
nevím to jistě, ale typoval bych to na:
TDI -- Turbo Diesel Injection
CRDI -- Common Rail Diesel Injection
TDCI -- Turbo Diesel Common rail Injection
HDI nevim ale viděl bych v tom něco francouzsky....
jinak kromě SDI je to vše diesel s turbem, u TDI jde většinou o technologii PD (Pumpe-Düsse/Čerpadlo-Tryska), u ostatních technologie Common Rail. Potíž je v tom, že každý z výrobců si název nechá patentovat, takže je pak CRDI, TDCI, HDI a vpodstatě je to stejný... -
"-- skrytý --" 11.09.2005 11:52
SDI, TDI...
Máš to dobre, ale to D neznamená Diesel ale Direct, tým sú tieto motory označené že sú priamovstrekové a nie nepriamovstrekové tiež nazývané komôrkové, u ktorých sa palivo nevstrekuje priamo do spaľovacieho priestoru ale do predkomôrky. Tieto motory bili síce menej výkonné (účinné) ako priamovstrekové ale mali hladší, menej klepavý zvuk. U priamovsrekových motorov sa nafta vstrekuje priamo do spaľovacieho priestoru valca, resp. spaľovací priestor je vytvorený priamo v pieste - piest má vo vrchnej časti vybranie-priehlbinu.
Inak je to ozaj trochu zvláštne, že v nápise napr. TDI nie je obsiahnuté označenie Diesel. Ale v dobe keď vznikal - 1989(Audi) benzínové priamovstekové motory ešte neexistovali, takže nebol problém. No a keď v roku 1997 prišlo Mitsubishi s prvým benzínovým priamovstrekom tak ho nazvali GDI- Gasoline Direct Injection čím sa jasne odlišoval od naftových priamovstrekov.
Iba toľko som chcel... -
-
"-- skrytý --" 16.09.2005 18:12
« Re:
No dlhšie som tu nebol ale vaše vysvetlenia ohľadom skratiek ma ozaj pobavili - "To "D" minimálně u TDI označuje diesel. Původní diesely byly TD - turbo diesel a TDI je turbo diesel injection (jak už bylo zmíněno níže), kde právé to "I" známená přímé vstřikování.
No tak u skratky TD to D samozrejme znamená diesel - ale aký význam má tvoje vysvetlenie - TDI-turbo diesel injection - veď každý diesel turbo i bez je injection. Preto a nijak inak:
-TD zamená turbo diesel
-TDI znamená turbo direct injection - čiže priame vstrekovanie
Inak niekedy nechápem keď ako v diskuiách veľa ľudí vyjadruje svoje "odborné" znalosti na základe svojich úvah ale ich vedomosti o základnej konštrukcii napr. vznetových motorov majú veľké medzery.
A na záver- viete že priame vstrekovanie u dieselových motoroch používajú tanky (napr. T-55), nákladné autá a dokonca i traktory už od druhej svetovej vojny? Jednoduchá konštrukcia u dieselov v osobákoch vydržala tak dlho pretože o tento segment bol iba okrajový záujem, pretože hlavná devíza vznetového motora - vysoký krútiaci moment od nízkych otáčok- čiže pružnosť nepostačoval na vyváženie negatívnych vlastností pri aplikácii do osobného auta - pri rovnakom výkone ako benzínový motor oveľa vačšia hmotnosť motora a slabá dynamika teda akcelerácia. Až ropná kríza v 70 tych rokoch donútila výrobcov sústrediť sa na vývoj "maloobjemových" dieselákov.....
Iba toľko som chcel...
-
-
-
"-- skrytý --" 12.09.2005 20:48
Re: SDI,HDI
Ve všech uvedených označeních opravdu D znamená diesel.
Motor SDI má název z německého Saug(atmosférický-nepřeplňovaný) Diesel Injection.Jediné označení,které obsahuje Direct Diesel je motor Ford TDDI. -
"-- skrytý --" 16.09.2005 15:29
dCi
Některý Renault. motor s turbem je ovšem dCi a je to taky turbo jako TDCi, tak je to asi to samé :?: -
"-- skrytý --" 16.09.2005 17:12
Bez nadpisu
Mitsi: myslel sem ze se bavite o vsech zkratkach...ale nevadi jestli o benzinovych jednotkach nic nevite tak ja se zeptam jinde :D -
"-- skrytý --" 21.09.2005 12:43
SDI
SDI Sauger Direkt Injektion - hladky priamy vstrek bez turba, kto ma zaujem ,mam tabulku v exceli s vysvetlivkami naftovych skratiek-
-
"-- skrytý --" 18.04.2010 18:14
« Re: Re: SDI
Pokud pomineme, že ten příspěvek je 5 let starý... Ta tabulka má dvě vady -
1. ty zkratky často představují jen obchodní známku, tzn. výrobce motoru (narozdíl od novinářů) zkratku "nepřekládá," přičemž ze zkratky nemusí být ani patrné, jestli jde o přeplňovaný či nepřeplňovaný motor.
Nejznámější příklad, kdy zkratka není rozepisována, je (oproti obecnému povědomí) právě TDI od VW. Na stránkách výrobce naleznete akorát odstavec, kde řikaji, že TDI označuje všechny VW vznětové motory s přímým vstřikováním, aniž by tu zkratku konkrétně rozepisovali. Mají to registrované jako obchodní známku. Nehledě na to, že "SDI" v překladu uvedeném výše by sedělo např. i na motor 1.6 FSI (taky atmosférický motor s přímým vstřikem, akorát běhá na benzín). U VW je D jenom u Dieselů, a tedy cheme-li mermomocí překládat, vychází spíše "Saugdiesel mit Direkteinspritzung" ;-)
2. - tak jako tak koluje více verzí těchto "překladů" :-)
Co tam je např. u JTD? Jet Thrust Diesel, nebo Jet Turbo Diesel? ;-)
-
-
díky předem