Motory: diesel vs. benzin

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  15:49

    « Re:

    No a proto rikam, ze mam rad starobyle diesely od Mercedesa, oni i ty novy dost vydrzej. Rozhodne se nehodlam háčkovat do Fiatů, Alfy a podobně...
    Můj MB 300DTurbo ma najeto přiznanejch 330.000km a rozhodně nenese žádný známky opotřebení motoru, známej měl ten samej model, prodával ho, když měl najeto 600.0000km a turbo ani motor jinak nebyl kilometrama nijak dotčen, stále byl v naprosté kondici...!!! Proto tyhle auta miluju. :)
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 08.08.05  14:13

    « Bez nadpisu

    Miro: Ve finale jsem se rozhodoval skutecne mezi dvoulitry benzinem a naftou. Benzinovy Focus mel jenom petistupnovou prevodovku a domnivam se, ze tento motor je starsi konstrukce. Je bez variabilniho casovani ventilu i bez primeho vstrikovani benzinu do valcu. Naftovy motor mel velmi dobre reference (vyvoj ve spolupraci s PSA). Konecne na zaver neco moc neprofesionalniho, proste jsem si chtel jednou v zivote kopit diesel, abych poznal, jak se s nim jezdi.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 08.08.05  13:06

    « ot

    Chci smazat vlastni puvodni prispevek zde, protoze mi doslo, jaky je to OT. Da se to nejak udelat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  12:15

    « Re:

    re magic: Presne! Moja rec! Dufam, ze si dal hlas benzinu. 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.05  12:04

    « Bez nadpisu

    Vyšší účinnost dieselu už tak moc neplatí - motory s přímým vstřikem na bázi stechiometru (AR JTS) už jsou minimálně stejně účinné. Životnost hovoří podle mé zkušenosti v dnešní době pro benzinový motor. Je totiž konstrukčně jednodušší, pracuje s menšími tlaky v naprosté většině je "krmen" atmosféricky. Má-li diesel vůbec možnost konkurovat benzinu, musí se jednat o přeplňovaný agregát Common-Rail nebo PD a životnost turba je limitní a je kratší, než životnost polomotoru. Takže k nákladům na provoz dieseli přidej na zhruba 200.000 km repasi turba v ceně 10-17.000 Kč. Nedávno známý řešil tento problém u AR 156. 2.0 JTS versus 2.4 JTD. Výkonově se jedná o velmi podobné vozy (benzinový JTS má 165 koní/216 Nm, 2.4 JTD má 175 koní/410 Nm, ale je mnohem těžší; zrychlení 0-100 mají oba kolem 8 s, maximálku kolem 225 km/h). Spotřeba paliva motoru JTS se pohybuje kolem 8-8,5 l/100 km, u JTD je ot o cca 1 litr/100 km méně. Rozdíl v pořizovací ceně je cca 100.000 Kč. Takže ušetřím-li s ropákem na 100 km cca 50 Kč, návratnost zvýšené investice JTD je cca 200.000 km. A to nepočítám nutnost dřívější výměny předních ramen, větší opotřebení předních pneumatik a brzdových segmentů vyplývající z vyšší hmotnosti předku na tom ropákovi. Podtrženo, sečteno - má-li být disel konkurenceschopný a srovnatelný s benzinem, je provozně rentabilní někde za hranicí 200.000 km (ale tam už zase bude strašit to turbo...). Proto v tomto případě zvítězil s převahou motor JTS. Je-li cena stejná (někdy jsou akce diesel za cenu benzinu), stojí to za zvážení; drobná úspora paliva u ropáka stále je, na druhé straně má nižší komfort cestování vyplývající z větší hlučnosti a větších vibrací.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  12:02

    « Re: Re: Benzín, či Nafta

    Co s tymi motormi ked dojdu zasoby ropy? Z benzinakov sa auta na plyn urobia jendoducho. Ale ako to bude so spalovanim rastlinnych olejov v modernych turbodiesloch, zvladnu to?
    BTW netusite, kedy k tomu dojde?
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  11:31

    « Jak je komu libo

    Diesel ma vetsi ucinnost a pokud se budou technologicky vyvijet dale, tak zakonite musi drive nebo pozdeji vytlacit benzin do sfery "motoru pro fajnsmekry". Ja sam rad zustanu v teto stale se zmensujici skupine ridicu
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 08.08.05  11:16

    « Re: Benzín, či Nafta

    Jestli benzín nebo nafta to je stejné jako se ptát jestli je lepší sex s Adamem (nafta) nebo Evou (benzín). S benzínem je to prostě mnohem lepší jízda >:D
    No nic, jdu se zeptat kolegyně co mi to dala do čaje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  10:42

    « Benzín, či Nafta

    Ja som zástanca naftových motorov, ale v prvom rade si treba zvážiť, koľko km sa najazdí do roka. Ak je to 20 - 25 000 km, tak benzín. Ak je to hodne nad 30 000 km tak diesel. Ale zas také 1,8 turbo prerobené na LPG by stálo za úvahu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  10:10

    « Re: Spotreba

    jirkaf: a preco si nezobral 2.0 bezin. Ten vo Focuse tiez urcite vydrzi a uvadzaju na ten obsah a vykon peknu spotrebu
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.05  09:13

    « Bez nadpisu

    Zadej: jo, ale ty se dělaly naposled před 10lety ;) Co bys řekl na ty dnešní, nebo co by sis z dnešních bez obav pořídil? Já teda máloco...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  08:46

    « Re: Re: Re:

    Jsem skalni zastance dieselovejch motoru - takovejch tech starsich poctivejch jednoduchejch motoru. Vykon sice zadnej extremni, za to nesmirna spolehlivost a skoro neomezena zivotnost... >:D
    Aut jsem mel v zivote uz fakt hodne moc a benzinaky nemam rad, je s tim neustale nakej problem...
    Kdyz auto, tak Mercedesa, kdyz Mercedesa, tak diesela!!! >:D A pak se ti najetejch 500.000km nebude uz nikdy zdat, ze je to moc:D.
  • 00 Reagovat !

    foto Tailor

    Tailor 08.08.05  07:41

    « Spotreba

    Resil jsem pred pul rokem podobny problem. Chtel jsem auto s motorem cca 100 kW, dobrym podvozkem a rozumnou spotrebou. Vybral jsem si po dlouhem vahani novy Ford Focum TDCi 2.0 s vykonem 100 kW. Byl jsem ujisten ze vymena rozvodu je planovana az na 240 000 km, ostatne jako i u nejnovejsich benzinovych motoru. Abych si pojistil mozne problemy a nakladne opravy motoru, zaplatil jsem si prodlouzenou zaruku na 4 roky nebo 100 000 km za 7000 kc. Behem teto doby by se melo ukazat, zda je motor je vporadku nebo ne. Co se tyce bezinovych motoru, ty nektere firmy nabizeji s mnoha vylepsenimi. Dobrou volbou je podle meho nazoru motor 1.6 84 kW od Forda s plynule variabilnim casovanim sacich i vyfukovych ventilu s kombinovanou spotrebou neco nad 6 litru nebo novinka od Hondy pro novy Civic 1.8 103 kW s kombinovanou spotrebou 6.4 l benzinu na 100 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.05  20:48

    « Re: Re:

    Y4n:
    ... stale se nemohu smirit s tim, ze by mou telesnou schranu prepravovalo neco, co je ziveno stejnym palivem jako kombajn nebo traktor.
    Takze sekacka na travu je ti milejsi? :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.08.05  20:43

    « Re:

    Hlasuji pro benzin: principielne je mi blizsi a pak jeho projev je pro mne prijatelnejsi... stale se nemohu smirit s tim, ze by mou telesnou schranu prepravovalo neco, co je ziveno stejnym palivem jako kombajn nebo traktor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.05  16:50

    « Re:

    Jo a má delší životnost, ale benzin vydrží v pohodě i 250 000 km (vlastní zkušenost bez poruchy) a více, takže pokud se ptáte na životnost, tak asi musíte najezdit několik desítek tisíc km za rok, protože např. při 10 000 km za rok by Vám i benzin vydržel 20 let, s čímž se už nepočítá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.05  16:47

    « Bez nadpisu

    Vyšší pořizovací cena dieselu, dražší servis, většinou dražší povinné poj. - většinou má diesel větší obsah než stejně výkonný benzin, horší kultivovanost - pokud člověk nenajezdí kolem 30 000 km za rok, nevyplatí se. Ale nic proti dieselům. Já jsem ale pro benzin. Najezdím tak 20 000 - 25 000 km za rok.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.08.05  16:04

    « Bez nadpisu

    Dik NiceOne!
    poruchovost stejna - mozno,
    udrzba stejna - diesel je vseobecne drahsi (napr rozvody),
    dily stejne - mas turbo v tej Fabii? ;-)
    zivotnost stejna - diesel ma vseobecne dlhsiu zivotnost,
    diesel uspornejsi - ano
    No, nie je nahodou konstrukcia diesla zlozitejsia koli roznym emisnym predpisom? To znamena, neobsahuje viac casti - potencionalnych poruchovych dielov, ktore benzinak nema lebo su u neho zbytocne?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.05  14:32

    « Bez nadpisu

    poruchovost stejna, udrzba stejna, dily stejne, zivotnost stejna, diesel uspornejsi, benzin levnejsi a kultivovanejsi, hlasuju pro benzin :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.08.05  13:48

    « Motory: diesel vs. benzin

    Zdravim priatelia,
    ake su vase nazory na dieselvove versus benzinove motory? Nejde mi o jazdne vlastnosti ako skor o poruchovost, udrzbu, nahradne diely a zivotnost. Skuste uprimne povedat, ak by ste zohladnovali tieto vlastnosti, ktory motor a od ktorej znacky by ste zvolili do svojho auta? ;)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…