Motory: diesel vs. benzin

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 09.08.05  16:41

    « Re: styl jizdy

    andree_cz: Přesně, už jsem to sem napsal a pak přemazal, neb je to OT.
    Stejně se to vynořilo, tedy: po slabších rodinných benzínech typu Forman, tuněná Felina apod. jsem pořídil vlastní TDCi (viz podpis).
    Aniž bych to tušil předem, dnes jezdím dál často svižně, ale mnohem KLIDNĚJI, a kašlu na rychlé myšky hlavně v obci a na ucpané dálnici. Mám pod zadkem dost výkonu na to, abych si je vychutnal při první vhodnější příležitosti u cedule na konci obce nebo ve stoupání.
    S otcem jsme se po porovnání aut zasmáli generačně nelogickému rozdílu mezi pojetím jízdy, neboť on stále rád poškádlí všechny okolo ve své Impreze WRX. To není zrovna typický benzíňák, ale ten princip aspoň pro mě platí - jde-li to točit, člověk točí. Já prý mám vrchol výkonu někde kolem 4000, ovšem běžně to nezkoumám, zpravidla nepotřebuju. Chtěl jsem výkonovou rezervu, tak se k tomu tak chovám. Ždímat auto nadoraz mě jaksi už nebaví. Využívat 3/4 výkonu určitě lze i v benzínu, mě nicméně dostává ten provoz na celkově nižších otáčkách.
    Je mi jasné, že k této změně stylu přispívá i přestup do střední třídy, to určitě jo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.05  16:03

    « Re: Gib:

    oddie: Krasne vystizeno!
    - Jeste bych k tematu doplnil, ze dle meho nazoru velky podil pri rozhodovani nafta x benzin hraje uprednostnovany styl jizdy onoho konkretniho cloveka nez nejake spekulace, co se vyplati.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 09.08.05  15:57

    « Re:

    ja skusim teda troska vaznejsie:
    jazdim s C5 V6 denne, v robote je sluzobna C5 2.2Hdi. Obe v max vybave, obe v automate.
    cenovo su tieto auta (ako nove) velmi blizke, V6 stoji o cca 10.000sk viacej.
    V6 ma 152kw/6000 a 285Nm/3750, Hdi 98kw/4000 314Nm/2000
    0-100km/h V6 8.6s, Hdi 11.3s
    V praxi je Hdi velmi mdle iba co sa tyka rozbehov z miesta, myslim ze je to problem automatu, ktory povoli iba maly preklz do otacok kde este neasistuje turbo a nez zacne fukat turbo tak auto nejde. V ostatnych zrychleniach, napr 80-120km/h sa auto sprava prijemne. Turbolag je maly.
    Nikdy som nemeral pruzne zrychlenia, takze neviem posudit rozdiel v zrychleni. Samozrejme ze V6 ma vyhodu v pouzitelnych otackach - od 2500 do 5500, Hdi od 1900-3800, ale automat radi smerom hore celkom rychlo takze zmena stupna nevadi.
    Co je horsie je samotny pocit pri jazde. V6 je ticha, bez vibracii, zvuk motora jemne prenika do kabiny od 4000ot. Naproti tomu Hdi vibruje, duni a motor dost prenika do kabiny az do rychlosti cca 40km/h, potom uz zanika v ostatnych ruchoch. Tieto pocity uplne degraduju auto v mestskej prevadzke, treba to zazit. To hdi posobi dojmom auta o triedu nizsim ako V6.
    Spotreba - V6 pri 80% podiele mesta 11.3l, Hdi 80% podiel mesta 8.3. Musim podotknut, ze to Hdi je sluzobne, striedaju sa na nom 2 vodici (+obcas ja) prvy viem ze jazdi ekonomicky a druhy neviem, ale predpokladam, ze on ekonomicky moc nejazdi. Ja jazdim pomerne ekonomicky, keby som jazdil bez ohladu na spotrebu tak mam o 1-1.5l / 100km viac.
    Rozdiel v spotrebe je teda 3-4l na 100km, tzn cca 1.2sk - 1.6sk na 1km, co si myslim, ze nieje uplne zanedbatelne.
    Este treba poznamenat, ze u Hdi bola nutna vymena FAP pri 80.000km a stala 17.000sk.(21 halierov na 1km)
    Vysledok: C5 2.2Hdi by som si urcite nekupil. Bud V6, alebo ak by som chcel usetrit tak 2.0 benzin.
    Ak by som chcel nutne naftak, tak jednoznacne ine auto, v tomto aute im to jednoducho nevyslo.
    A aj preto tato tema nieje jednoznacna. Motor je iba jedna cast clanku a je dolezite ako sa da dohromady s celkom.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.05  15:19

    « Re: Re: Gib:

    Je fakt, ze diskuse nemohla dopadnou jinak nez hadkou, to je od zacatku dano.
    Milovnici benzinu si budou chvalit svoje, milovnici nafty zase to svoje...
    Jen se nam to tady nejak rozstepilo. Mezi pořádný naftáky se zamíchaly italský sranda-auta a je zle...! :-)
    Taky nesouhlasim s nazorem, ze moderni auta az se rozpadnou a pujdou do sroutu, budou mit jejich pohonne jednotky za sebou tretinu zivotnosti, to je taky blbost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.05  15:15

    « Bez nadpisu

    Procetl jsem si prispevky a dost jsem se bavil. Odbornici zase zkrizili mece...
    Navrhuji nasledujici: na konkretnim pripadu koupe noveho vozu prokázat klady a zapory dieslu a benzinu. Jednoduche!
    Napr ja: Louceni se stavajicimi turbokamny VW Passat bude velmi tezke, ale s vysokou pravdepodobnosti k nim v polovine pristeho roku dojde. Logicky jsem vybral nastupce VW Passat 2.0 TDI (103kW).
    Pri nasl. podminkach reknete svuj nazor, argumentujte, dejte protinavrhy proste cokoli...
    Najezd: 35 000 - 45 000 km rocne, dalnice, okresky, mesto ve stejnem pomeru
    Limit:850 000 tis. Kc
    Pozadavky: vnitrni prostor, misto vzadu, bezpecnost - ne MPV!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.05  14:43

    « Re: Gib:

    Jo a ještě drobnost: považuješ opravdu za věcné příspěvku pár předešlých "argumentů" o tom, jak přeci dotyční nebudou jezdit v traktoru či kombajnu, nebo reakce zastánců opačného pohonu o "sekačkách"? Joj, toť informační hodnota :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.05  14:35

    « Gib:

    OK, sorry. Ale, ty jsi člověče docela srandista. Založíš naprosto typické flame téma, jakých je podobných serverech tuny (ano, i tady v archívu bude totéž už aspoň 10x), a očekáváš od toho nějaké relevantní výsledky??? A jaké, proboha? Univerzální odpověď na otázku diesel nebo benzín prostě neexistuje, ze své podstaty ani dost dobře existovat nemůže - ostatně kdyby to bylo jednoznačné, tak asi jedno z toho neexistuje, to tě náhodou nenapadlo?
    Kolik diskutujících na podobných serverech myslíš, že je vůbec schopno něco takového posoudit? Mechanici na net v drtivé většině případů nechodí, a zbytek jsou jen uživatelé - a z vlastnictví pár kousků aut se pozná leda houby. Nevěříš? Každé sebeprůserovější auto má své zastánce a pár povedenějších kousků, které se nesypou, a naopak sebelepší auto na světě má pár průserových kousků, na kterých se sype všechno. Kdo měl ten první případ, bude jej zuřivě obhajovat - ačkoliv většině ostatních se totéž rozypalo pod rukama, a kdo měl druhý případ, bude na ten klumpr nadávat, ačkoliv většina jiných s tím nemá sebemenší problém.
    Takže, relevantní informace získáš jen a pouze od lidí, co mají zkušenosti s desítkami nebo stovkami kousků jednoho typu, a lépe dlouhodobější. Tzn. nejlépe od majitelů příslušných servisů, správců vozových parků atd.
    A další věc nakonec: obvyklé klišé, že diesel se vyplatí až od určitého počtu km za rok, je taky nesmyslné až na půdu. Stejně jako jinde nic neplatí obecně - takže jsou diesely, které se vyplatí ihned, a jsou diesely, které se nevyplatí vůbec nikdy. U nových aut jde dejme tomu ještě nějak napočítat dopředu, jestli se to srovná aspoň dřív než po 100tis km (jinak to skutečně smysl nemá), u ojetin je to bezvýhradně záležitost zkušeností s jednotlivými typy aut a motorů. Spokojen?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.05  14:11

    « Re: Re: Re: oddie & magic

    Jasne hovorim o vecnej diskusii, ta je na mieste. Bohuzial napriklad v poslednom oddieho prispevku vela tych vecnych argumentov nebolo :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.05  14:08

    « Re: Re: oddie & magic

    Nahodou, ja na to jsem velice zvedavej!!!!!!! Nikam se nestahujte... >:D
    Kazdej ma svoji pravdu, v zadnem pripade nesouhlasim s tvrzenim, ze si spokojene jezdim s nefunkcnim turbem. Jestli turbo turbí nebo jestli se veze jenom na vejlet, to si troufám říct, že poznám...:)
    A stale trvam na tom, ze turbo vydrzi makat bez problemu i tech 600 tisic a vic. Nevim jak nejaky moderni vysokotlaky turba, o tech nemluvim.
    A jestli po tech kilometrech nemaka na vybornou, prinejmensim za znamku dobra to stale funguje, hlavnej ze olej nebere. :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.05  13:09

    « Re: oddie & magic

    Pani, navrhoval by som vecnu diskusiu. Pokial si chcete osobne vasne a "sympatie" vymienat nadalej na tomto fore, tak pouzite prosim vase sukromne emailove adresy. Neviem ako ostatni, ale ja nie som velmi zvedavy na prispevky tohoto typu :roll:
    DIK!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.05  12:29

    « Bez nadpisu

    A co jako, mám z toho padnout na p..el? Dieselům ses nikdy nevěnoval, a trousíš o nich nesmysly. Nevím, proč se raději raději nevěnuješ těm svým závodním úpravám, místo takovéhleho nesmyslného hledání třídního nepřítele - sám se můžeš doslova podělat vzteky, když někdo trousí blbý a nepodložený kecy na italy, a přitom sám děláš nemlich to samý! Fakt máš zapotřebí vymýšlet si "zkušenosti", abys mohl na podobných přiblblých fórech dokazovat, jak je ta nafta úplně naho.no a jediná správná volba je italskej turbobenzín???
    Pokud někoho uznávám jako dobrýho mechanika, tak je to především člověk, co rozumí té své práci, ale nebojí se přiznat, že něco není jeho parketa - a tomu tak je vždycky, nikdo dneska neumí všechno. Takže od tebe bych očekával zhruba něco podobného - plus možná taky trochu rozum, vzhledem k věku, a ne trapné hledání třídních nepřítelů (ať je to nafta, VW nebo BMW), kterým ses nikdy nevěnoval. A nebo se chceš za každou cenu rovnat těm puberťákům, co jich je internet plnej, co neuměj ani zvednou kapotu, zato maj "jasno" v tom, že to jejich xyz je "nejlepší a to ostatní sračka"? Takže jak, nechceš se radši náhodou věnovat své parketě a naftu nechat dieselařům??? A nebo budeš dál plácat někde sebraná klišé, stejně přiblblé jako nadávky na italy, a znalí dieselaři z tebe budou mít akorát p..el (zato puboši ti možná zatleskaj)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.05  12:25

    « Re: Re: Re:

    Jasně, ale to jsme u toho, že u benzinovýho atmosféráku to zkrátka není potřeba řešit. U turboropáka se na nějakou repasi vyprdneš a funguje taky a k tvý plný spokojenosti, ale už je to zanedbání nějaký předepsaný údržby nebo alespoň je to nějakej úbytek vlastností motoru (výkonu, momentu). Jestli je to Německý auto, Italský nebo Švéďácký je jedno, bude tam nejčastěji buď Garrett nebo u toho MB spíš KKK. To jsou turba, který používá naprostá většina výrobců (Japonci a minoritní Evropani ještě IHI a Mitsubishi si kutá nějaký vlastní). Například u Exnera se turba na TDI u VW mění velmi často. Tvoje "výhoda" je v tom, že nemáš VTG, který často "zarůstá" a bývají s ním občas problémy. Mění se to postupem času ale výrazně k lepšímu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.05  12:07

    « Re: Re:

    Magic: No, zjevne jsme narazili na tebe, coby odbornika, kterej na to jde prilis vedecky. Jestlize jsi zavodnik a jezdis s Alfama a podobnejma strojema, vubec se nehodlam prit, ze ty turba vydrzej vic nez 200tis...
    Ja to beru ciste uzivatelsky, jestli turbo tlaci tolik nebo o krapet min fakt neresim, jestli ma nakej bypas nebo nakej tuning to turbo taky neresim..
    Proste pro me je dulezity, ze ucinek turba je fest znat, nezere to olej, nemusim se motoru po cely roky ani dotknout a ze mi nelitaj z vejfuku brikety... Taky nerozebiram na vecernich dychankach, jestli se mi turbo zacne sbirat pri 1700 nebo 1900 otackach. Pro me je to stale, at jsem mel jakykoliv turbovy auta, otazka cca 2 tisic otacek.
    Az se ve mne probudi soutezivej duch, mozna si poridim nejakyho horkokrevnyho itala, ale vidim to blede... >:D Mam mnohem radsi pohodu a uplne mi staci, ze mi kombik 1700kg tezkej jede 200km/hod. S prumernou spotrebou pri nehospodarne jizde kolem desitky nafty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.05  11:50

    « Re:

    oddie> tak teď jsi mě dost vytočil. Nevím, kolik zadkovi nebo tobě prošlo za život rukama turbodmychadel, ale obávám se, že jsi úplně mimo, když tvrdíš, že o nich nic nevím. Možná ses měl někdy podívat, že už cca 10 let nejezdím s jinýma autama, než s turbomotorama, a to i jedním dost slušným soutěžním, takže si myslím, že o turbech setsakramentsky něco vím. Několik jsem jich měnil i skládal, většinou jsem je ale nechával dělat u odborníků. Dělal jsem na nich různý regulace, WasteGate a další věci, takže jsem musel něco málo pochytit nebo se zeptat chytřejších. To, že to turbo nebere olej ještě neznamená, že je dobrý. Vezmi si vedle sebe turbo, který má naběháno 200.000 km a nový a vyzkoušej si jen hrk ve středovým uložení. Jako strojař musíš vědět, že tím ti vzniká nevyvážení lopatkových kol a že vůle snižujou účinnost. Olej je věc těsnicího kroužku a je to věc na vůli středovýho uložení do značné míry nezávislá. Pak na to nasaď manomentr a namontuj do auta. Jestli ti bude ten maňas ukazovat při stejných otáčkách stejnej tlak, tak sežeru tenhle počítač, protože jsem to v životě neviděl. Dobrá polovina turbodmychadel na VW 1.9 TDI vykazujou posun plnicího tlaku směrem k horním otáčkám už na 100.000 km. To, že se ti zdá, že to jede pořád stejně je tvoje věc, ale co se zdá je sen. Jiná věc je, že ti to nevadí. To ale neznamená, že je to o.k. Trochu se srovnej!
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.05  10:31

    « Nutno posoudit konkrétní případ

    Rozdíl v akceleračních schopnostech záleží na konkrétním srovnání dvou motorů, nedá se to obecně říct benál vs nafta.
    Například u Oktávií, pokud beru celou škálu motorů tak nejslabší, pokud pominu atmosferický diesel, který je stejně u Oktávek velmi neobvyklý jsou benzinové základní motory 1.4 a 1.6. TDI motor je v tomto případě silnější. Samozřejmě benálové turbomotory a benzíňáky větších kubatur jsou silnější než naftová TDI.
    Co se týče ekonominky provozu je podle mě nutné vždy posoudit konkrétní případ. Je nutné uvážit, že náklady na palivo jsou zejména u ojetin většinou největší složkou ročních nákladů - schválně si to spočtěte je to neuvěřitelné kolik se dá za palivo. Diesel má nižší spotřebu (ale záleží na konkrétním srování). Rozdíl v životnosti bych neuvažoval, protože motory dnes vydrží tolik, že až váš plechový miláček půjde do šrotu protože je morálně zastaralý bude mít pod kapotou motor v 1/3 své životnosti. Hodně se mluví o rozdílu v pořizovací ceně - dieslové motory jsou dražší než benálové, ale to většinou platí jen o srovnání se základními benzínovými motory (1.2/1.4/1.6), které obvykle bývají slabší než turbodiesely. Také rozdíl v povinném ručení v neprospěch dieslů platí jen u srovnání s benzíňáky nižších kubatur.
    Nekupoval bych ale atmosferické diesely, mají sice vyšší životnost, ale také mírně vyšší spotřebu a nižší výkon.
    Obecné tvrzení, že diesel se vyplatí jen od 30.000 km ročně je myslím dost nepřesný. Podle některých studií je napřílad u Oktávií tato hranice 16.000. Navíc pokud si přečtete omáčku k těmto studiím, někdy zjistíte, že oni uvažují tříletou!!!! životnost vozu. To potom vycházejí hausnumera. Takže jedině si to spočítat sám podle konkrétní situace.
    Michal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.05  08:18

    « Re: Re:

    Magic: Ja tady nikomu necpu zadny moudrosti o plnicich tlacich a podobne. Jestli je turbo trochu ojety je mozny, ale plni velice statecne, ver mi, ze poznam secakra dobre, jestli tlaci nebo netlaci...
    Kazdopadne turba z 99,99% nikdo neresi, pokud auto nebere olej, kdyz umira nebo chcipne turbo, lita to z nej horem dolem. Tohle si nepápne vůbec nic, tamten exemplar co mel 600tis taky ne. Nechci tady machrovat nijak co se tyce aut s hvezdou na kapote, ale to skutecne nelze srovnavat s beznejma autama a kor s italama. Novy MB uz taky nejsou to co tyhle poctivy auta řádově roku vyroby 90 plus minus...
    Jeste poznamecka, neni to jenom o stylu jizdy a ze to je trilitr, tak by nekdo mohl rict, ze to jenom lechtam. Tyhle silny turbodiesely si malokdo porizuje, aby se s tim plazil!!:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.05  22:33

    « Re:

    oddie: Klidek chlapi! Pravda bude nekde uprostred. Ja mam treba zkusenost (to co vidim v okoli), ze pokud turbodiesly dostavaj opravdu cocku (tim myslim vyuzivani plneho potencialu motoru zejmena u hranice max. vykonu) tak ztracej oproti atmosferickym motorum vykon rychleji. V kombinaci pak se zanedbavanyma studenyma startama a "horkyma" dojezdama se dejou nekdy i statisicove katastrofy jeste pred hranici 100k km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.05  21:47

    « Bez nadpisu

    Magic: pindy. Nechtěl bys psát raději o něčem, čemu rozumíš? Když píšeš o Lanciích/Alfách, tak se to čte docela dobře, ale jakmile se tématem jen přiblížíš naftě, nedá se tomu skutečně říci jinak než pindy. Řekl bych, že Zadkovi prošlo turbodmychadel o dost víc než tobě, celých aut ani nemluvě, a že jejich stav dokáže posoudit taky o trochu líp. Včetně dosahovaných životností komponent starých BMW a MB. Jinak mně osobně prošlo rukama víc turbodmychadel z pažoutů, které bez repase měly najeto od 300 do 550 tis km, které nijak výrazně nepropouštěly olej, a dosahovaly předepsaného plnícího tlaku. Takže se turbo v reálu klidně může vysypat třeba po 5 tis km, ale to, že všechny lehnou po 200, jsou prostě pindy, nic víc - není to prostě pravidlem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.05  17:41

    « Re: Re:

    zadek524> Je naprosto vyloučený, aby po 330.000 km mělo turbo požadovaný vlastnosti a tlak. To, že provozovateli nevadí nefunkčnost systému přeplňování ještě neznamená, že je to turbo v pořádku. Zhruba na 150.000 km začíná prakticky každý turbo vykazovat vůle v uložení, které snižují jeho plnicí schopnost a kolem 200.000 km už má účinek snížený. U některých starších vozů se montoval ještě tlakoměr do sání, aby pokles tlaku turba byl pro řidiče patrný, dnes se to však nedělá. Dobrý benzinový motor, není-li nějak poškozen, vykazuje při 330.000 km opotřebení výrazně menší, než turboropák bez repase turba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.05  16:50

    « Re: Re:

    Já taky miluju diesely!!! :P :P :P Mám MB200D z roku 87,najeto 627tkm,jen měním olej,leju ropu a jezdím a jezdím a jezdím.Není to na závodění,to ne,ale na velmi pohodovou plavbu ano.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…