Motory: diesel vs. benzin
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 14.08.05 22:13
« Diesel
Ja nemusim nic psat, plne souhlasim ze Zadkem_BMW524 :-) Ja nemel na diesel motoru dosud zadnou zavadu a ani mit nemuzu, na atmosferickym dieselu se nema co porouchat. :-) Dokonce ted o vikendu jsem dojel na uplne prazdny akumulator, ktery v sobe neudrzi nic (nebo mam spatny altik, zatim nevim - ale baterka se dobit skutecne jiz nedala). Dojel jsem a uz jsem nenastartoval - jen cvakl pastorek :-) Pritom mi pri jizde fungovalo vse, jen sterace sly jaksi pomalu. To u benzinu, kde je treba porad vyrabet proud, bych nedojel vubec daleko a byl bych nucen koupit velmi draho baterii ¨nebo se nechat odtahnout. -
« Re: Re:
No, dyt to rikam, konec sveta je za rohem... Cim je vsechno novejsi a modernejsi, tim vic je to nahovno!!!:)
Matus: No, do naftovejch cerpadel se osobne neseru, neumim to opravovat. Riziko jejich poskozeni je naprost minimalni, u vozidel, se kterejma jezdi je temer nulova sance, ze se cerpadlo posere. Kdyz nejhur, jiny cerapdlo stoji par tisic nebo generalka cerpadla je radove nekde kolem peti tisic. kdezto moderni elektronicky systemy jsou hodne nachylny na poskozeni a nelitaj tisice, ale desitky tisic.
Nebojim se teda, ze to nebudu umet opravit sam, ale bojim se, ze to nebudu umet zaplatit.....!:D -
dcgsd 11.08.05 07:05
« Re:
Magic: no kdej sem se to dozvedel uz opravdu presne nevim, jen si pamatuju ze to bylo z vice zdroju nezavisle. v jednom z nich to bylo podlozeno i konkretnimi cisly. ale najit to....
tusim ze na nekterem z techto webu a pak jeste osobne predane info od jednoho ze specialistu na tribotechniku. Pripadne jsem to taky mohl cist jeste v nektere z knizek ktere tuto problematiku popisuji (S.T.K.)
[odkaz]
[odkaz]
pokud na to nekde casem narazim dam to sem.
Jinak je to udajne (sice chapu technicke souvislosti ale konkretni zkusenosti nemam) je to problem vsech PD vstrikovacu s turbem. Snad neco jako ze se v turbu tvori vysokoteplotni usady ktere nesvedci presnym vstrikovacum a jeste problem s parametry oleje kdy turbo pozaduje parametry ktere lze jen s tezi splnit pri zachovani parametru pro PD vstrikovac - kompromis. zase jenom tusim ze se to tykalo viskozity a tloustky olejoveho filmu kdy v turbu vlivem vysokych teplot je moc tenky a pro PD vstrikovac zase moc tlusty pri tech tlacich co tam jsou. Ale to uz spis hadam co jsem slysel nebo cetl(moc pozornosti jsem tomu nevenoval). -
"-- skrytý --" 10.08.05 14:46
« Bez nadpisu
Aha, můžeš to nějak rozvést nebo uvést zdroj informací? Speciálně u Passatů totiž turba odcházejí někdy strašně brzo - do 100.000 km. U Exnera říkali, že problém je v mazání, ale nikdo mi nikdy neřekl, v čem konkrétně ten problém je a zda se týká jen určitých modelů nebo třeba roku výroby, atd. Dík -
« Re:
magic: Takovy ty klasicky Tdi od VW, ty v Gofech trojkach, starsich Passatech a Oktavkach.... to je jeste dobry, ty beru, jsou vpoho...
Ale novy HDI, CDI, commnon raily... - to samy vsechno, to uz dovede bejt zalezitost neprijemne problematicka...
Nechci videt okamzik, az mi vymřou všechny ty starý poctivý auta!!! :-) :'-( -
"-- skrytý --" 10.08.05 12:16
« Bez nadpisu
Zadek524> no vidíš, a to je právě ono. Mně naopak začaly nafťáky zajímat až v okamžiku příchodu TDI v Audi. Do té doby jsem je nebral vůbec vážně a nenašel jsem jediný důvod, proč bych si je měl pořizovat. Doslova mne obtěžovaly už svojí existencí. A byly to právě Folksovský TDI, který mě s naftou smířily, protože výrazně smázly negativa starších nafťáků. Je to prostě věc názoru, asi se nám nebudou ani líbit stejný ženský nebo baráky. Ale mám-li s někým vést řeč o tom, zda si pořídit diesel nebo benzinový motor v (témže) autě, nebude asi podstatná ta moje osobní láska. A protože si většina lidí pořizuje diesely v domění, že ušetří, tak nevidím nic špatnýho na tom, že vezmu kalkulačku a spočítám to. Chápu, že ty to takhle neprožíváš, ale člověk, který plane stejnou láskou ke klapavým motorům jako ty nebo oddie přeci nebude zakládat takováto fóra. Jeho vkus je jasně vymezen a roli pro něho hrají i zcela jiné faktory. Zejména - alespoň si to myslím - ty finanční. Kdežto - pokud jsem to dobře pochopil - někdo tu založil toto fórum proto, že neví, zda se rozhodnout pro to či ono. A asi chce slyšet pozitiva i negativa a asi chápe, že nikdo na světě nemůže být objektivní. -
matuS 10.08.05 09:05
« Re: Re: Re:
Matus: To se skoro dalo ocekavat, ze V6 150kW (nevim jakeho objemu) pojede prijemneji a nebude vibrovat, nez ctyrvalec naftak s necelejma 100kW...
to mi je jasne, ale ja som sa na celu vec pozeral z pohladu financii (jedno zo zakladnych kriterii pri vybere auta): obe auta su rovnako drahe, t.j. od oboch v zasade ocakavam to iste. -
« Re: Re:
Matus: To se skoro dalo ocekavat, ze V6 150kW (nevim jakeho objemu) pojede prijemneji a nebude vibrovat, nez ctyrvalec naftak s necelejma 100kW... :-)
Ten defekt je tam samozrejme neprijemnej.
Abych doplnil informaci k lasce k naftakum, musim jeste jednou zduraznit, ze mam rad stary poctivy naftaky. Nejde mi az tolik o rychlost a superspotrebu. Stary poctivy naftaky cttim zejmena pro jejich spolehlivost a nesmrtelnost. Fakt tim nemyslim agregaty ala Alfa a Fiat, krome teda skveleho motoru 2,5D a 2,5TD ala Fiat Croma a dodavky, kde ho soupli. A jeste nejstrasnejsi pripad staref Fordackej motor 1,8D a zcela nejvetsi pruser 1,8TD. :D -
"-- skrytý --" 09.08.05 17:22
« Bez nadpisu
oddie>koukám, že jsem ti šlápnul na kuří oko >:D Snížil jsi se díky tomu docela nechutně, to ti povím.
Ale zpět - co jako není pravda? Že KAŽDÝ turbo má nad 200.000 km vůle? Tak si brnkni do jakýhokoliv servisu na turba a zeptej se. Nebo, že to srovnání NOVÝHO JTD proti JTS nesedí? Tak v čem? Věcne! Je tu nějaké tvrzení člověka s osobníma zkušenostma, které to popírá? Třeba nemám pravdu, ale z tvých příspěvků není jasný ANI JEDINÝ FAKTICKÝ ARGUMENT! Tak uveď CO KONKRÉTNĚ nesedí? Uvedl jsem jasný počty, který jsem si nevycucal z prstu, ale pocházejí ze servisu a z ceníku. Taky jsem uvedl KONKRÉTNĚ značku a typ auta, o němž píšu. Co jako není pravda? Obávám se, že jsi to ty, kdo tu blábolí bez jedinýho faktu! Souhlasím s tím, že to není jednoznačný, protože každý má svý a že u ojetýho auta může být všechno jinak. to tu ale nikdo neřešil. Já jsem napsal o čem je řeč, argumenty a můj závěr. Není asi totožný s tvým, ale nikdo neví V ČEM! Myslím, že by ses měl uklidnit, protože teď mi jako puberťák připadáš spíš ty. Víš, že je něco určitě jinak, ale nejsi schopen říci jasně co a jak. -
« re: oddie
Oddie, asi sme sa nepochopili. Ja NAOZAJ necakam ziadne vedecke litanie. Len jednoduche nazory majitelov aut. Proste subjektivne pocity kazdeho. O nic viac mi nejde. Ja mam svoj nazor davno a rad si vypocujem/precitam nazory inych. tot vsjo ;-)
Takze klud a chladnu hlavu. To, ze sa tu niekto s niekym pochyti je jeho problem. Napisal som len svoj nazor, ze to citat nemusim.
Nie som taky naivny, aby som cakal ako vysledok tejto diskusie zaver ci ten alebo ten motor je lepsi. Este raz, ide mi o subjektivne pocity majitelov ich aut (vid napr prispevok matuS)!
Nechapem, ci je na tom nieco zle. Ak ano, naco su nam potom taketo fora? A ak ma uz teraz niekto nepochopil, tak potom uz neviem :roll:
Sooo, take it easy man! ;-)
BTW: ano mas pravdu, som srandista >:-[] -
impaler 09.08.05 16:41
« Re: styl jizdy
andree_cz: Přesně, už jsem to sem napsal a pak přemazal, neb je to OT.
Stejně se to vynořilo, tedy: po slabších rodinných benzínech typu Forman, tuněná Felina apod. jsem pořídil vlastní TDCi (viz podpis).
Aniž bych to tušil předem, dnes jezdím dál často svižně, ale mnohem KLIDNĚJI, a kašlu na rychlé myšky hlavně v obci a na ucpané dálnici. Mám pod zadkem dost výkonu na to, abych si je vychutnal při první vhodnější příležitosti u cedule na konci obce nebo ve stoupání.
S otcem jsme se po porovnání aut zasmáli generačně nelogickému rozdílu mezi pojetím jízdy, neboť on stále rád poškádlí všechny okolo ve své Impreze WRX. To není zrovna typický benzíňák, ale ten princip aspoň pro mě platí - jde-li to točit, člověk točí. Já prý mám vrchol výkonu někde kolem 4000, ovšem běžně to nezkoumám, zpravidla nepotřebuju. Chtěl jsem výkonovou rezervu, tak se k tomu tak chovám. Ždímat auto nadoraz mě jaksi už nebaví. Využívat 3/4 výkonu určitě lze i v benzínu, mě nicméně dostává ten provoz na celkově nižších otáčkách.
Je mi jasné, že k této změně stylu přispívá i přestup do střední třídy, to určitě jo. -
matuS 09.08.05 15:57
« Re:
ja skusim teda troska vaznejsie:
jazdim s C5 V6 denne, v robote je sluzobna C5 2.2Hdi. Obe v max vybave, obe v automate.
cenovo su tieto auta (ako nove) velmi blizke, V6 stoji o cca 10.000sk viacej.
V6 ma 152kw/6000 a 285Nm/3750, Hdi 98kw/4000 314Nm/2000
0-100km/h V6 8.6s, Hdi 11.3s
V praxi je Hdi velmi mdle iba co sa tyka rozbehov z miesta, myslim ze je to problem automatu, ktory povoli iba maly preklz do otacok kde este neasistuje turbo a nez zacne fukat turbo tak auto nejde. V ostatnych zrychleniach, napr 80-120km/h sa auto sprava prijemne. Turbolag je maly.
Nikdy som nemeral pruzne zrychlenia, takze neviem posudit rozdiel v zrychleni. Samozrejme ze V6 ma vyhodu v pouzitelnych otackach - od 2500 do 5500, Hdi od 1900-3800, ale automat radi smerom hore celkom rychlo takze zmena stupna nevadi.
Co je horsie je samotny pocit pri jazde. V6 je ticha, bez vibracii, zvuk motora jemne prenika do kabiny od 4000ot. Naproti tomu Hdi vibruje, duni a motor dost prenika do kabiny az do rychlosti cca 40km/h, potom uz zanika v ostatnych ruchoch. Tieto pocity uplne degraduju auto v mestskej prevadzke, treba to zazit. To hdi posobi dojmom auta o triedu nizsim ako V6.
Spotreba - V6 pri 80% podiele mesta 11.3l, Hdi 80% podiel mesta 8.3. Musim podotknut, ze to Hdi je sluzobne, striedaju sa na nom 2 vodici (+obcas ja) prvy viem ze jazdi ekonomicky a druhy neviem, ale predpokladam, ze on ekonomicky moc nejazdi. Ja jazdim pomerne ekonomicky, keby som jazdil bez ohladu na spotrebu tak mam o 1-1.5l / 100km viac.
Rozdiel v spotrebe je teda 3-4l na 100km, tzn cca 1.2sk - 1.6sk na 1km, co si myslim, ze nieje uplne zanedbatelne.
Este treba poznamenat, ze u Hdi bola nutna vymena FAP pri 80.000km a stala 17.000sk.(21 halierov na 1km)
Vysledok: C5 2.2Hdi by som si urcite nekupil. Bud V6, alebo ak by som chcel usetrit tak 2.0 benzin.
Ak by som chcel nutne naftak, tak jednoznacne ine auto, v tomto aute im to jednoducho nevyslo.
A aj preto tato tema nieje jednoznacna. Motor je iba jedna cast clanku a je dolezite ako sa da dohromady s celkom.








A co se může porouchat na atmosferickém benzínu ? :-)
Nejsem si tím sice moc jistej, ale nedrží světový rekord v počtu najetých km náhodou benzínové Volvo ?
Jo a motory 2.0 a 2.3 v Saabu bez turba a najetými 500tis. km bez GO není nic neobvyklého.
Životnost je přibližně stejná a záleží spíše na tom jakou dostává auto údržbu a jak a kde se s ním jezdí.