Motory: diesel vs. benzin
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 23.08.05 10:01
« Bez nadpisu
vpz: absolutní hodnota maxima Mk je naprosto nepodstatná, podstatné je odvedená práce, která je daná plochou pod křivkou Mk. A protože většina slušných benzinových motorů má tu plochu věrtší (maximum je sice nižší, ale rozsah použitelných otáček je širší) než např. motory TDI, nemáš pravdu s tím "zátahem". Vlivem nevyrovnanosti Mk máš subjektivně sice pocit, že tě ropa víc "kope dozad", ale objektivně je to většinou jen klam. U motorů HDi nebo JTD to už je trochu složitější, protože jejich rozsah použitelných otáček je širší než u TDI.
Saab: Je fakt, že do kopce předjíždím 8 aut vlekoucích se za 2 kamionama zásadně na pětku, na čtyřku řadím až při dvanácti... :D. Ale zase čísla jsou jasný - v průběhu roku utratím za benzin 3x víc, než kdybych měl JTD. A to jsou docela slušný peníze, za který by bylo hodně věcí, často i důležitých. A řeknu ti zcela upřímně, že až bude dálnice do Hradce, možná se i zamyslím nad tím, zda opravdu nevyměním tu svoji prožranou popelnici za to ojetý JTD. Ale dokud tam ta dálnice není a je nutný podstupovat výše uvedený harakiri, stařenka zůstává :D -
« Re: Re: Re: Je to spravna volba
Peters: Superb v motorizaci jake pises stoji okolo 1 milionu CZK. Za tu samou cenu, pokud chces zustat u koncernu mas novy Passat 2.0 TFSI (147 kW) limuzina, coz mi prijde jako celkove lepsi auto za stejnou cenu nez Superb. A pokud nejses fixovan na VW a nekrizi se ti oci z japonskych aut, pak podle meho nazoru jeden z nejelegantnejsich sedanu dneska Subaru Legacy 2.5 v maximalni vybave je okolo 900 000 CZK -
« Bez nadpisu
Lubos1: ano je to muj subjektivni dojem podle toho jaci lide v mem okoli jezdi na naftu a jaci na benzin. Na zatahu odspoda neni nic zleho a jak jsi si vsimnul, sam jsem napsal, z epokud pujde vyvoj naftaku takovym tempem jako za poslednich 10 let (hlavne jejich spolehlivost a nejvice spolehlivost turba), tak nebude trvat dlouho a benzin dozenou v segmentu beznych aut. Ale zatim pokud porovnas stejny objem motoru a preplnovany benzin a preplnovanou naftu, tak je ten rozdil ve vykonovych patramtetrech znacny. Jak jsem psal, nejvice zavadejici je, ze obvykle lide srovnavaji turbodehet s stejneobjemovym atmosferickym benzinem...a to je dost na palici.
vpz: ja znam dost lidi, co jezdi sluzebnim dieslem a velmi radi si sednou do soukromeho auta ne benzin. Kroutak neni spasitelny. benzin v 4500 otackach s polovicnim kroutakem ti vzdycky omasti dehet s kroutakem jak blazen ve 2000 otackach. -
Lubos.1 23.08.05 09:20
« Re: O naklady az tak nejde
Pohodari co nejradeji ze vseho jen krouti volantem, auto maji jen jako nucenou prepravu z bodu A do bodu B a uzivaji si automatu, budou spise nakloneni k dehtu. Lidi co si radi "zamichaj benzin" klackem od prevodovky maji spise naklonost k benzinu.
Muj subjektivni pocit je, ze lidi co jezdi s dieslem ztraceji trochu cit pro rizeni a razeni diky tomu, jak jim to sakra dobre "tahne vodspoda" (pokud maji manual)
Myslim, ze je to vazne iba tvoj subjektivny pocit. Preco si myslis, ze ak nevytacam motor do 6 000 otacok tak stracam cit pre riadenie a radenie? Co je na tom zle, ak mi auto taha odspodu?
Okrem toho ma diesel vacsinou mensi rozsah pouzitelnych otacok (2000-4000) ako benzin (2500 - 6000), tazke sa radit musi, akurat sa nemusi podradzovat pri predbiehani. -
-
« Diesel je auto pro fajnsmekry
Obhajoba dieselu v osobnim aute je stav mysli. Pubertaci jednou dospeji, prestanou si to sve honit a a taky pochopi, ze s dieselem to jede lepe. Neni to o spotrebe, ale o zatahu. A pokud chcete srovnavat porizovaci cenu auta s dieselem a benzinem, tak srovnavejte vyhradne motory s podobnym krouticim momentem. Kdyz jedu 80 a potrebuji do kopce rychle predjet kaminon, tak s dieselem nemusim premyslet, zdali tam dam trojku, ctyrku, ci tam necham zarazenou petku, zatimco se stejnem vykonnym >:D benzinem se musim rozmyslet, zdali budu radit dvojku, nebo trojku. BTW: neznam nikoho, kdo by potom, co s modernim dieselem najezdil 10tisic km a vice a jeste chtel benzin - protoze potom by si logicky musel kupovat motor s obsahem nejmene 4 litry, aby to subjektivne trochu jelo. -
« O naklady az tak nejde
jak tak sleduju diskuzi, tak mi prijde, ze krome sluzebnich aut o naklady pri rozhodovani (tak castym argumentem) mezi benzinem a dieslem az tak nejde. Dnes pri cenach nafty zase ten rozdil tak velky neni, a nekde ziskava naftak, nekde je zase lepsi benzin. Vice zalezi na tom, kdo je na co zvykly a jaky ma vztah k rizeni. Pohodari co nejradeji ze vseho jen krouti volantem, auto maji jen jako nucenou prepravu z bodu A do bodu B a uzivaji si automatu, budou spise nakloneni k dehtu. Lidi co si radi "zamichaj benzin" klackem od prevodovky maji spise naklonost k benzinu.
Muj subjektivni pocit je, ze lidi co jezdi s dieslem ztraceji trochu cit pro rizeni a razeni diky tomu, jak jim to sakra dobre "tahne vodspoda" (pokud maji manual)
je pravda, ze soucasne Turbodehty dohaneji benzinove motory milovymi kroky a kdyz jsem se nedavno svezl novym BMW s trojlitrovym turbodehtem, tak ten rozdil ve vnimani zvuku motoru a hlucnosti ve srovnani s benzinem je mizivy. Rikam to nerad (nafta patri do kamen nebo do traktoru >:D ), ale pokud pujde vyvoj naftaku dopredu tak rychle jako poslednich 10 let, brzo se alespon v Evrope stane benzin spise autama pro "fajnsmekry", co si pojedou zajezdit pro radost.
Nelze take nevidet, ze se vetsinou srovnavaji atmosfericke benziny s preplnovanymi diesly.....to je trochu jako srovnavat jabka a hrusky. Pokud se srovna preplnovany benzin se stejnym objemem dieslu, je takrka ve vsech parametrech porad o hodne napred benzin (krome spotreby...ale jizde s takovym benzinem se zadny dehet vyrovnat nemuze). A na stejny vykon preplnovaneho dehtu staci mnohem mensi preplnovany benzin, takze i rozdil ve spotrebe se z velke casti smazava. -
Saab 23.08.05 06:22
« Re:
to vlami: tak toho diesela na Sibiři bych chtěl vidět. "Arktická nafta" dokáže fungovat až do cca -30 stupňů, teploty na Sibiři v zimě se pohybují kolem -50 stupňů. Stačí ? Navíc chtěl bych vidět rusáky jak kvůli Sibiři vyrábí arktickou naftu plnou různého sarjatu, který je drahý :D -
"-- skrytý --" 22.08.05 20:22
« to: Volvo
To Volvo: Myslim, ze ohledne servisnich intervalu ti uz tu nekdo spravne odpovedel. Ja jen dodam, ze u starych motoru (1,9D jako je treba u Feldy) je sice psano vymena mineralniho oleje po 7500 km, ale pro tvou informaci, kdyz se pouzije polosyntetika (treba za 85 Kc/l), tak muzes jet cca 16000 km v lete a cca 13000 km v zime a jeste tam je rezerva jak v karbonu, tak v oteru. Mam to dolozeno rozbory oleju v prubehy tri let u dvou aut Felda 1,9D. A dalsi naklady? Jake dalsi? Vzdyt se na tom motoru dal nema co podelat. Naproti tomu benzinove sluzebni Feldy a Oktavky jsou v servisu casteji. Kazde auto se u nas sleduje, za pouziti se plati presne tolik, kolik stoji jejich provoz, tak to u nas chodi. Hadej, s jakymi auty chteji lidi jezdit? :-) A jeste neco - kupovat nove auto je blabol a kupovat novy diesel je dvoji blabol, kdyz vydrzi dele. Ale v te spotrebe (a zejmena po Praze se to rentuje) je diesel bezkonkurencne nejlevnejsi vozitko. Zadne opravy, naklady na nutnou udrzbu mirne vyssi a spotreba o 3-4 litry nizsi. Jo, jezdi s nima jak prasata, ale jsou to sluzebaky... A na ty spotrebe to je dnes rozdil 100 Kc/100 km nehlede k tomu, ze je mozno tankovat bionaftu za 25 Kc, takze dalsich cca 5 Kc na litru k dobru. Byla tu varianta udelat benzinaky na LPG, s tim ale nechce nikdo jezdit. Lidi se bojej (osobne nevim proc) ale hlavne se prijde o zavazadelnik, kterej hraje velkou roli... proto mame kombiky. -
"-- skrytý --" 22.08.05 20:13
« Bez nadpisu
Saab: To jsem se nasmal. Takze Rusove maj na Sibiri benzinaky kvuli tomu, ze naftaky se tam nerozjedou? :))) To uz jsem dlouho neslysel, a ze jsem v SSSR zil 3 roky... Ale pokud chces znat pravdu - maj to kvuli tomu, ze je nezajima(la) spotreba a poruchovost a ze nedokazali vyrobit dostatecne mnozstvi dieselovych Kamazu. A nase Tatry tam byly a jsou za hvezdy nejen proto, ze je to spolehlivy diesel (oproti staremu Kamazovi opravdu ano), ale taky proto, ze jsou chlazene POUZE vzduchem, takze na Sibiri (kde drive neznali glykoly) mely naprostou vyhodu. Tak asi tak. Uz jsi byl na Sibiri? :) -
"-- skrytý --" 17.08.05 12:36
« Bez nadpisu
Turbo je u těch starých nafťáků celkem jednoznačně zdroj potenciální nespolehlivosti - ať již samotné, či kvůli němu složitější vstřikovací čerpadlo, či z důvodu většího namáhání častěji praskající hlavy. Ale zase žádná tragédie to není. Je ale třeba samozřejmě počítat s tím, že 10 letý diesel asi nebude mít najeto 150tis km "po dědovi", ať už má na tacho cokoliv, takže případný výběr přísluší někomu opravdu znalému.
Pokud jde o starý atmosférák, tak 50kW 1,9D se opravdu závodit nedá, a předjíždět jen v přehledných a jistých situací - o tom je snad ale zbytečné psát, ne? Pokud to ale srovnám se stejnými 50kW ve Felici, tak se mi s tím atm. dieselem jezdí příjemněji - ten diesel má znatelně horší rozjezdy z klidu, což je mi osobně šumák, naopak má ale lepší pružnost v kopci, což mi šumák není. Ale každému, co jeho jest... Pokud jde o zimní startování, tak to nemohu posoudit, neb jsem do toho nalámal nez. topení, a motor tím pádem startuji zahřátý. Když jsem to tam neměl, nestalo se mi, že bych neodjel, jen jedno auto co pamatuju jsme jednou na horách pustili z kopce, ale to už bylo stejně odjeté, takže kdyby nepřežilo, žádná škoda. Škodovek a Favoritů jsem tam tehdy viděl roztahovat podstatně víc... -
« Re: Re:
Kdyz jsme u rezonanci a zhaveni, tak vam reknu jak to mam ja u sveho... >:D
Snad me chapete, ze to neni zadny vytahovani, protoze to fakt neni vo zadnejch velkejch financich, jsou to pomerne stary a levny auta ty nase......Takze moje konkretni nejmilejsi nase auto je Mercedes 124/300TDT - coz je kombik trilitr sestivalec turbo. Startuje to kdykoliv i v naprosto nejvetsich mrazech, jaky jsem zaznamenal v mem bydlisti - neco ke dvaceti pod nulou, chyta to na jedno nazhaveni, prakticky bez zadnyho toceni, asi tak ani ne skunda prodleva oproti parnemu letu!!! To si hrozne cenim! Ma to 150 koni, 273Nm pri 2400 ot. Jede to hrave dve kila i vic by jelo, ale nehodlam to zkouset...
Auto ma najeto priznanejch 335.000km, minimalne za poslednich 150 tkm, co znam tohle auto - coz je necely dva roky, tak auto jenom jezdi, krom vymen oleje se motoru nebylo potreba vubec dotknout, jen to jezdi a ten sestivalec fakt se tam fakt nijak nemele a jede hezky tise, v aute je slyset jen radio, aerodynamickej hluk a nez jsem minulej tejden provedl vymenu, tak hucici diferencial, ted to ztichlo prakticky skoro uplne.
Tak kdyz chvalim naftaky, mluvim o takovejhlech autech!!!:)
JTD, CDI, HDI........ panbuh s nami...!!!:D -
"-- skrytý --" 17.08.05 10:33
« Re:
VOLVO> no tak to s tebou taky nesouhlasím skoro ve všem. Servisní intervaly jsou u některých automobilek naprosto stejný. Je pravda, že třeba olej je do JTD dražší než do benziňáku a je ho tam o něco víc, ale to je rozdíl 1.000 Kč/25.000 km. To mě nepálí. U spolehlivosti si myslím, že nezáleží na diesel/benzin, záleží spíš na konkrétním motoru. Někdy člověk nechápe, že jedna a tatáž automobilka vyrobí průměrný motor, který se neustále sere a na druhou stranu tatáž automobilka vyrobí supr nabušenej motor, kterej je navíc ultraspolehlivej. Prostě jsme jen lidi a děláme chyby. Navíc si opravdu myslím, že turbo je trochu komplikace z hlediska spolehlivosti (a utlučte mě). S rezonancemi s tebou souhlasím, hlavně na delších cestách taky cítím značně větší únavu v ropáku, než v benzinu. Ale to předjíždění - to se obávám, že dneska už často bývá naopak. U starých nebo i nových nepřeplňovaných dieselů je sice jízdní dynamika dost mizerná, ale jestli jsi někdy jel s nějakým současným motorem Common-Rail, tak si myslím, že často se s ním předjíždí líp, jak s benziňákem (zvlášť při plně zatíženým autě). Tyhle motory zrovna tak nemají problémy v našem pásmu ani v zimě, maximálně startují na 2. žhavení. Že musíš mít baterku v lepším stavu a že je na to nafta náročná je taky fakt. Můžeme výst ještě debaty o ekologickým hledisku, kde jsou asi ropáci horší, ale to je věc státu, ne moje. Zkrátka - neviděl bych to zdaleka tak jednoznačně. -
"-- skrytý --" 17.08.05 08:34
« Bez nadpisu
zadek: jsem si málem smíchy poprskal monitor ;)
Jinak pokud jde o mě, tak na výběr auta koukám zhruba takhle: pokud bych si měl vybrat služební - tedy nové - a nikdo mi nijak neomezoval výběr, určitě bych si nevybral naftu, a to bez ohledu na značku. Na nových nafťácích nevidím pražádnou výhodu (kromě delšího nájezdu na nádrž a tím i potřeby méně často tankovat, ale to bych snad nějak přežil :-) ), a zvlášť ne v případě, kdy jaksi provoz auta platí firma, že...
Naopak, pokud si vybírám soukromé auto - tedy auto na mé soukromé ježdění, plně hrazené z vlastní kapsy, určitě bych si nevybral nové. Vzhledem k nájezdům okolo 15-20tis ročně (a snahou jezdit pokud možno co nejmíň), je koupě nového naprostá pitomost - i kdybych měl auto déle jak 5 let (což se mi ještě nikdy nestalo), tak dalších 100tis km bez problémů zvládne i můj současný 15 let starý křáp, natož solidní čtyřletá ojetina. Ostatně jediné, co mě na tom 15 letém autě skutečně vadí, je fakt, že je tak staré a má dost mizernou pasivní bezpečnost, jinak spolehlivostí předčí i řadu "nových"...







