Motory: diesel vs. benzin
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 04.09.05 23:30
« Re: Re: Re: Re:
Jak muzete srovnavat emise u dieselu a benzinu, kdyz je kazde mereni v jinych otackach? :-) U benzinaka se to meri na volnobeh ci stredni otacky u zahrateho motoru (opakuji ZAHRATEHO) a u diesela na nejvyssi tj. prebehove otacky. Pritom ja sveho diesela nikdy nezenu do tak vysokych otacek zatimco mnozi sveho benzinoveho milacka vytaceji do vyssich otacek. A to nemluvim o zimnim provozu, kdy se za pomalu zahrivajicimi auty se zazehovymi motory neda skoro jet, jak smrdi. Diesel tuto nectnost nema. Zaver: kazdy motor ma nekde v emisich slabiny, neda se ale srovnavat. Az zacnou na Emisich merit stejnym metrem..... -
"-- skrytý --" 24.08.05 23:31
« Re: Re: Re:
pkod: Diesel je horší vůči životnímu prostředí, o tom nemá smysl doskutovat, některé země na to reagují zvýšením daní na ně nebo omezením vjezdu do obcí, apod. Ale lepší se to každou generací.
michal67: ony benzinové motory se také nezastavily a i jejich vývoj jde kupředu. Asi jsem s tím už děsně trapnej, ale takovej JTS - mňam, mňam. Spotřeba nízká, zátah odspoda super, výkon vynikající. Škoda jen, že k němu neprodávají nějaký auto, ve kterým se dá vzadu sedět vzpříma a do kufru dát víc než jednu tašku... -
dcgsd 24.08.05 14:48
« Re: Re:
Emise CO2 jsou primo umerne spotrebe paliva!! Obecne naftove motory spotrebuji mene paliva a to nejen diky vetsi vyhrevnosti nafty ale i chemickemu slozeni. Ostatni emise ale nejsou tak dobre jako u benzinovych motoru. Filtr pevnych castic rozhodne nezachyti vsechny pevne castice (karcinogenni) a ty se potom uz jen tezko odstranuji. Benzinovy motor ma v soucasne dobe lepsi emisni vlastnosti a ty lze zlesovat seriovym razenim katalyzatoru. Ktere hodnotici hledisko je ale dulezitejsi? CO2, NOx, pevne castice, HC nebo nejake jine dosud bezne nemerene? -
« Bez nadpisu
Ještě nedávno jsem jezdil benzínovým dvoulitrem Opel Vectra r.v.1990 a pokud jsem se svezl s někým se stejně starým dieselem tak jsem si říkal,že bych v žádném případě neměnil.(velké vibrace,hlučnost,malý výkon)Musím také zmínit,že motor má najeto 290000km bez jediné závady,nežere olej a podle mého subjektivního pocitu ani neztratil moc ze svého výkonu.
Při výběru nového vozu jsem měl možnost porovnat několik aut střední třídy(benzínových i dieselů) a volba padla jednoznačně na diesel.Nakonec jsem vybral Opel Vectra Caravan 1,9CDTi 110kw.
V autě necítím sebemenší vibrace,téměř neslyším motor a výkon i na tak velké auto je plně dostačující.To vše za 6l/100km při servisním intervalu 50000km.
Myslím že za poslední dobu udělaly dieselové motory veliký skok dopředu a všem kdo dieselové motory odsuzují bych doporučil aby se v nějakém opravdu novém autě v naftě nejdříve svezli. -
Lubos.1 24.08.05 13:15
« Re:
napr. si vezmime faceliftovanu Mazdu 6:
Emisie CO2 maju benziny (1,8-2,3): 186-207 g/km, 2.0 diesle 165 g/km.
pevne castice su zachytavane vo filtri, samozrejme, ked sa spaluju, vznika a unika humus, ale mnohonasobne mensi v porovnani s neustalym unikom pevnych castic z motora bez filtra. -
« Re:
Jak to tak ctu, tak jsem fakt vdecnej za ty moje stary ropacky...
Ty novy turbomotory s uzkym rozsahem efektivnich otacek by se mi mozna taky nelibily.??
Petivalec atmosrerickej s objemem 2,5 litru uhani porad stejne, zaber ma slusnej, zavodnik to taky neni, 69kW to dovede rozpelasit naprosto spolehlive (nikoliv s vetrem v zadech) pres 180 a prumerna spotreba pri normalnim spise nehospodarnem uzivani po Praze plus okoli je zhruba 7,5 litru.
Druhej sestivalec turbo v automatu 108kW zere sice v prumeru 10, ale jede to fakt velice dobre, taha to odspodu vyborne, netreba to tocit. Mam pocit, ze by me ty Tdi fakt moc nenadchly, jak to tak ctu... -
« Bez nadpisu
To VPZ:
Tak se muzem seznamit :-) Najeto prozatim 6000 km na novem 1,9TDi PD 74kw od VW, subjektivní poznatky:
+ relativne slusny zatah pouze cca 2 - 3 tis ot.
+ o 1-2l nizsi spotreba oproti vykonove srovnatelnemu benzinu
- hrozny projev motoru - zvuk, hlucnost, vibrace
- uzke pasmo vyuzitelnych otacek
- vyssi cena, pojisteni
- drazsi a castejsi servis
- vyssi hmotnost chrochtomotoru - horsi jizdni vlastnosti
- turboprodleva
U me jednoznacne prevazuji negativa... -
matuS 24.08.05 10:24
« Re: Re:
Pucmeloud napsal:
Dehet tim, ze je mnohem mene ohleduplny k zivotnimu prostredi ma asi 4x vyssi dan nez benzin, takze jen diky rozdilu v dani pri dnesnich cenach paliv a i pri nizsi spotrebe se dehet nevyplati pri najezdu pod 20 - 25 tisic km rocne.
Diesel s filtrom pevnych castic je ohladuplnejsi k zivotnemu prostrediu ako bezne bezinove motory.
cital som presny opak. FAP kazdych 1000km spaluje nahromadene ciastocky. pri tomto spalovani vznikaju jedovate a karcinogenne latky... -
Saab 23.08.05 22:24
« Re:
to Pucmeloud: mě se švédský model líbí. Mají školné na vysokých školách a studenti půjčku splácí po ukončení školy (na školu jseš přijat bez přijímaček, musíš mít jen dostatek "kreditů" ze střední) a sehnání práce; když jsi na pracáku a 3x odmítneš práci, tak dostaneš 2.000,- SEK (průměrný plat je tam cca 20.000,- SEK) a vyžij si jak chceš (proto tam taky "naši spoluobčané" neodchází), důchodovou reformu tam taky mají a to se 3 pilíři atd. Jak velké platí daně z PHM nevím, ale nafta je tam o cca 1,- SEK (cca 3,20 kč) levnější než N95. N95 tam stál (14 - 20. červen 2005) 10 - 11,50 SEK za litr (cca 32 - 37,- kč), v Dánsku vychází litr N95 přes 40,- kč. Pohyboval jsem se Malmo - Gotteborg - Trollhattan a okolí (Saab Festival). Nejlevnější N95 byl na samoobslužné Shellce v Trollhattanu (cca 10 SEK), nejdražší na Shellce s obsluhou na dálnici u Malmo (11,44 SEK). -
Lubos.1 23.08.05 22:09
« Re:
Dehet tim, ze je mnohem mene ohleduplny k zivotnimu prostredi ma asi 4x vyssi dan nez benzin, takze jen diky rozdilu v dani pri dnesnich cenach paliv a i pri nizsi spotrebe se dehet nevyplati pri najezdu pod 20 - 25 tisic km rocne.
Diesel s filtrom pevnych castic je ohladuplnejsi k zivotnemu prostrediu ako bezne bezinove motory. -
« Bez nadpisu
Saab: Pokud nasi socani budou i dale vzhlizet ke skandinavskemu modelu vlady socilani demokracie nebude trvat dlouho a zavedou jine zdaneni pro benziny a pro dehty. Dehet tim, ze je mnohem mene ohleduplny k zivotnimu prostredi ma asi 4x vyssi dan nez benzin, takze jen diky rozdilu v dani pri dnesnich cenach paliv a i pri nizsi spotrebe se dehet nevyplati pri najezdu pod 20 - 25 tisic km rocne.







