Motory: diesel vs. benzin
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 05.09.05 10:01
« Re:
Nesrovnavam stare s novym, to se neboj. A ze diesel na volnobeh je prilis emisni je uz davno hloupost. Tak kdyz toto nejsi schopen uznat, tak aspon uznas, ze uroven emisi u benzinaka zalezi na stavu rizeneho katalyzatoru. A ten je po par letech malo ucinny. Naproti tomu u diesela se s KATem nic nestane. Takze kdyz srovnavas uplne novy auta, tak tam jsou KATy u benzinu OK, ale u 10ti lete Feldy uz je to obvykle mnohem horsi. Navic ty ranni starty v zime, to je z benzinu exhalacniho svinstva! Pro mne vychazi lepe diesel. Zavri se do garaze a uvidis, co vydrzis :-) - i kdyz to je jen senzoricky test... -
"-- skrytý --" 05.09.05 08:55
« Bez nadpisu
vlami: zase úplně mimo. Benziňák je "nejšpinavější" na volnoběhu a směrem k otáčkám nejvyššího výkonu se množství emisí snižuje. U dieselu je to naopak. I přesto je tvoje prohlášení naprosto nesmyslné, protože ta benzinová auta, která "smrdí" jsou 20 let staré Š120. Stejně staré diesely jsou ale vůči životnímu prostředí ještě bezohlednější díky prokazatelně karcinogenním látkám (dnes je podstatně snižují filtry pevných částic). A pokud srovnáváš letošní HDi se Škodou 120, tak by ses trochu nad svými argumenty měl zamyslet. -
"-- skrytý --" 04.09.05 23:30
« Re: Re: Re: Re:
Jak muzete srovnavat emise u dieselu a benzinu, kdyz je kazde mereni v jinych otackach? :-) U benzinaka se to meri na volnobeh ci stredni otacky u zahrateho motoru (opakuji ZAHRATEHO) a u diesela na nejvyssi tj. prebehove otacky. Pritom ja sveho diesela nikdy nezenu do tak vysokych otacek zatimco mnozi sveho benzinoveho milacka vytaceji do vyssich otacek. A to nemluvim o zimnim provozu, kdy se za pomalu zahrivajicimi auty se zazehovymi motory neda skoro jet, jak smrdi. Diesel tuto nectnost nema. Zaver: kazdy motor ma nekde v emisich slabiny, neda se ale srovnavat. Az zacnou na Emisich merit stejnym metrem..... -
"-- skrytý --" 24.08.05 23:31
« Re: Re: Re:
pkod: Diesel je horší vůči životnímu prostředí, o tom nemá smysl doskutovat, některé země na to reagují zvýšením daní na ně nebo omezením vjezdu do obcí, apod. Ale lepší se to každou generací.
michal67: ony benzinové motory se také nezastavily a i jejich vývoj jde kupředu. Asi jsem s tím už děsně trapnej, ale takovej JTS - mňam, mňam. Spotřeba nízká, zátah odspoda super, výkon vynikající. Škoda jen, že k němu neprodávají nějaký auto, ve kterým se dá vzadu sedět vzpříma a do kufru dát víc než jednu tašku... -
dcgsd 24.08.05 14:48
« Re: Re:
Emise CO2 jsou primo umerne spotrebe paliva!! Obecne naftove motory spotrebuji mene paliva a to nejen diky vetsi vyhrevnosti nafty ale i chemickemu slozeni. Ostatni emise ale nejsou tak dobre jako u benzinovych motoru. Filtr pevnych castic rozhodne nezachyti vsechny pevne castice (karcinogenni) a ty se potom uz jen tezko odstranuji. Benzinovy motor ma v soucasne dobe lepsi emisni vlastnosti a ty lze zlesovat seriovym razenim katalyzatoru. Ktere hodnotici hledisko je ale dulezitejsi? CO2, NOx, pevne castice, HC nebo nejake jine dosud bezne nemerene? -
« Bez nadpisu
Ještě nedávno jsem jezdil benzínovým dvoulitrem Opel Vectra r.v.1990 a pokud jsem se svezl s někým se stejně starým dieselem tak jsem si říkal,že bych v žádném případě neměnil.(velké vibrace,hlučnost,malý výkon)Musím také zmínit,že motor má najeto 290000km bez jediné závady,nežere olej a podle mého subjektivního pocitu ani neztratil moc ze svého výkonu.
Při výběru nového vozu jsem měl možnost porovnat několik aut střední třídy(benzínových i dieselů) a volba padla jednoznačně na diesel.Nakonec jsem vybral Opel Vectra Caravan 1,9CDTi 110kw.
V autě necítím sebemenší vibrace,téměř neslyším motor a výkon i na tak velké auto je plně dostačující.To vše za 6l/100km při servisním intervalu 50000km.
Myslím že za poslední dobu udělaly dieselové motory veliký skok dopředu a všem kdo dieselové motory odsuzují bych doporučil aby se v nějakém opravdu novém autě v naftě nejdříve svezli. -
Lubos.1 24.08.05 13:15
« Re:
napr. si vezmime faceliftovanu Mazdu 6:
Emisie CO2 maju benziny (1,8-2,3): 186-207 g/km, 2.0 diesle 165 g/km.
pevne castice su zachytavane vo filtri, samozrejme, ked sa spaluju, vznika a unika humus, ale mnohonasobne mensi v porovnani s neustalym unikom pevnych castic z motora bez filtra. -
« Re:
Jak to tak ctu, tak jsem fakt vdecnej za ty moje stary ropacky...
Ty novy turbomotory s uzkym rozsahem efektivnich otacek by se mi mozna taky nelibily.??
Petivalec atmosrerickej s objemem 2,5 litru uhani porad stejne, zaber ma slusnej, zavodnik to taky neni, 69kW to dovede rozpelasit naprosto spolehlive (nikoliv s vetrem v zadech) pres 180 a prumerna spotreba pri normalnim spise nehospodarnem uzivani po Praze plus okoli je zhruba 7,5 litru.
Druhej sestivalec turbo v automatu 108kW zere sice v prumeru 10, ale jede to fakt velice dobre, taha to odspodu vyborne, netreba to tocit. Mam pocit, ze by me ty Tdi fakt moc nenadchly, jak to tak ctu... -
« Bez nadpisu
To VPZ:
Tak se muzem seznamit :-) Najeto prozatim 6000 km na novem 1,9TDi PD 74kw od VW, subjektivní poznatky:
+ relativne slusny zatah pouze cca 2 - 3 tis ot.
+ o 1-2l nizsi spotreba oproti vykonove srovnatelnemu benzinu
- hrozny projev motoru - zvuk, hlucnost, vibrace
- uzke pasmo vyuzitelnych otacek
- vyssi cena, pojisteni
- drazsi a castejsi servis
- vyssi hmotnost chrochtomotoru - horsi jizdni vlastnosti
- turboprodleva
U me jednoznacne prevazuji negativa... -
matuS 24.08.05 10:24
« Re: Re:
Pucmeloud napsal:
Dehet tim, ze je mnohem mene ohleduplny k zivotnimu prostredi ma asi 4x vyssi dan nez benzin, takze jen diky rozdilu v dani pri dnesnich cenach paliv a i pri nizsi spotrebe se dehet nevyplati pri najezdu pod 20 - 25 tisic km rocne.
Diesel s filtrom pevnych castic je ohladuplnejsi k zivotnemu prostrediu ako bezne bezinove motory.
cital som presny opak. FAP kazdych 1000km spaluje nahromadene ciastocky. pri tomto spalovani vznikaju jedovate a karcinogenne latky... -
Saab 23.08.05 22:24
« Re:
to Pucmeloud: mě se švédský model líbí. Mají školné na vysokých školách a studenti půjčku splácí po ukončení školy (na školu jseš přijat bez přijímaček, musíš mít jen dostatek "kreditů" ze střední) a sehnání práce; když jsi na pracáku a 3x odmítneš práci, tak dostaneš 2.000,- SEK (průměrný plat je tam cca 20.000,- SEK) a vyžij si jak chceš (proto tam taky "naši spoluobčané" neodchází), důchodovou reformu tam taky mají a to se 3 pilíři atd. Jak velké platí daně z PHM nevím, ale nafta je tam o cca 1,- SEK (cca 3,20 kč) levnější než N95. N95 tam stál (14 - 20. červen 2005) 10 - 11,50 SEK za litr (cca 32 - 37,- kč), v Dánsku vychází litr N95 přes 40,- kč. Pohyboval jsem se Malmo - Gotteborg - Trollhattan a okolí (Saab Festival). Nejlevnější N95 byl na samoobslužné Shellce v Trollhattanu (cca 10 SEK), nejdražší na Shellce s obsluhou na dálnici u Malmo (11,44 SEK). -
Lubos.1 23.08.05 22:09
« Re:
Dehet tim, ze je mnohem mene ohleduplny k zivotnimu prostredi ma asi 4x vyssi dan nez benzin, takze jen diky rozdilu v dani pri dnesnich cenach paliv a i pri nizsi spotrebe se dehet nevyplati pri najezdu pod 20 - 25 tisic km rocne.
Diesel s filtrom pevnych castic je ohladuplnejsi k zivotnemu prostrediu ako bezne bezinove motory. -
« Bez nadpisu
Saab: Pokud nasi socani budou i dale vzhlizet ke skandinavskemu modelu vlady socilani demokracie nebude trvat dlouho a zavedou jine zdaneni pro benziny a pro dehty. Dehet tim, ze je mnohem mene ohleduplny k zivotnimu prostredi ma asi 4x vyssi dan nez benzin, takze jen diky rozdilu v dani pri dnesnich cenach paliv a i pri nizsi spotrebe se dehet nevyplati pri najezdu pod 20 - 25 tisic km rocne.








Problém dieselů je, že smrdí a kouří ikdyž jsou zahřáté a pokud nemají filtr pevných částic (což nemá 99,9% dieselů na silnicích) produkují karcinogenní látky.
Doufejme, že to co nejdřív vyřeší nějaké alternativní palivo.