Motory: diesel vs. benzin
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Tailor 08.08.05 14:13
« Bez nadpisu
Miro: Ve finale jsem se rozhodoval skutecne mezi dvoulitry benzinem a naftou. Benzinovy Focus mel jenom petistupnovou prevodovku a domnivam se, ze tento motor je starsi konstrukce. Je bez variabilniho casovani ventilu i bez primeho vstrikovani benzinu do valcu. Naftovy motor mel velmi dobre reference (vyvoj ve spolupraci s PSA). Konecne na zaver neco moc neprofesionalniho, proste jsem si chtel jednou v zivote kopit diesel, abych poznal, jak se s nim jezdi. -
"-- skrytý --" 08.08.05 12:04
« Bez nadpisu
Vyšší účinnost dieselu už tak moc neplatí - motory s přímým vstřikem na bázi stechiometru (AR JTS) už jsou minimálně stejně účinné. Životnost hovoří podle mé zkušenosti v dnešní době pro benzinový motor. Je totiž konstrukčně jednodušší, pracuje s menšími tlaky v naprosté většině je "krmen" atmosféricky. Má-li diesel vůbec možnost konkurovat benzinu, musí se jednat o přeplňovaný agregát Common-Rail nebo PD a životnost turba je limitní a je kratší, než životnost polomotoru. Takže k nákladům na provoz dieseli přidej na zhruba 200.000 km repasi turba v ceně 10-17.000 Kč. Nedávno známý řešil tento problém u AR 156. 2.0 JTS versus 2.4 JTD. Výkonově se jedná o velmi podobné vozy (benzinový JTS má 165 koní/216 Nm, 2.4 JTD má 175 koní/410 Nm, ale je mnohem těžší; zrychlení 0-100 mají oba kolem 8 s, maximálku kolem 225 km/h). Spotřeba paliva motoru JTS se pohybuje kolem 8-8,5 l/100 km, u JTD je ot o cca 1 litr/100 km méně. Rozdíl v pořizovací ceně je cca 100.000 Kč. Takže ušetřím-li s ropákem na 100 km cca 50 Kč, návratnost zvýšené investice JTD je cca 200.000 km. A to nepočítám nutnost dřívější výměny předních ramen, větší opotřebení předních pneumatik a brzdových segmentů vyplývající z vyšší hmotnosti předku na tom ropákovi. Podtrženo, sečteno - má-li být disel konkurenceschopný a srovnatelný s benzinem, je provozně rentabilní někde za hranicí 200.000 km (ale tam už zase bude strašit to turbo...). Proto v tomto případě zvítězil s převahou motor JTS. Je-li cena stejná (někdy jsou akce diesel za cenu benzinu), stojí to za zvážení; drobná úspora paliva u ropáka stále je, na druhé straně má nižší komfort cestování vyplývající z větší hlučnosti a větších vibrací. -
« Re: Re: Re:
Jsem skalni zastance dieselovejch motoru - takovejch tech starsich poctivejch jednoduchejch motoru. Vykon sice zadnej extremni, za to nesmirna spolehlivost a skoro neomezena zivotnost... >:D
Aut jsem mel v zivote uz fakt hodne moc a benzinaky nemam rad, je s tim neustale nakej problem...
Kdyz auto, tak Mercedesa, kdyz Mercedesa, tak diesela!!! >:D A pak se ti najetejch 500.000km nebude uz nikdy zdat, ze je to moc:D. -
Tailor 08.08.05 07:41
« Spotreba
Resil jsem pred pul rokem podobny problem. Chtel jsem auto s motorem cca 100 kW, dobrym podvozkem a rozumnou spotrebou. Vybral jsem si po dlouhem vahani novy Ford Focum TDCi 2.0 s vykonem 100 kW. Byl jsem ujisten ze vymena rozvodu je planovana az na 240 000 km, ostatne jako i u nejnovejsich benzinovych motoru. Abych si pojistil mozne problemy a nakladne opravy motoru, zaplatil jsem si prodlouzenou zaruku na 4 roky nebo 100 000 km za 7000 kc. Behem teto doby by se melo ukazat, zda je motor je vporadku nebo ne. Co se tyce bezinovych motoru, ty nektere firmy nabizeji s mnoha vylepsenimi. Dobrou volbou je podle meho nazoru motor 1.6 84 kW od Forda s plynule variabilnim casovanim sacich i vyfukovych ventilu s kombinovanou spotrebou neco nad 6 litru nebo novinka od Hondy pro novy Civic 1.8 103 kW s kombinovanou spotrebou 6.4 l benzinu na 100 km. -
"-- skrytý --" 07.08.05 16:50
« Re:
Jo a má delší životnost, ale benzin vydrží v pohodě i 250 000 km (vlastní zkušenost bez poruchy) a více, takže pokud se ptáte na životnost, tak asi musíte najezdit několik desítek tisíc km za rok, protože např. při 10 000 km za rok by Vám i benzin vydržel 20 let, s čímž se už nepočítá. -
"-- skrytý --" 07.08.05 16:47
« Bez nadpisu
Vyšší pořizovací cena dieselu, dražší servis, většinou dražší povinné poj. - většinou má diesel větší obsah než stejně výkonný benzin, horší kultivovanost - pokud člověk nenajezdí kolem 30 000 km za rok, nevyplatí se. Ale nic proti dieselům. Já jsem ale pro benzin. Najezdím tak 20 000 - 25 000 km za rok. -
« Bez nadpisu
Dik NiceOne!
poruchovost stejna - mozno,
udrzba stejna - diesel je vseobecne drahsi (napr rozvody),
dily stejne - mas turbo v tej Fabii? ;-)
zivotnost stejna - diesel ma vseobecne dlhsiu zivotnost,
diesel uspornejsi - ano
No, nie je nahodou konstrukcia diesla zlozitejsia koli roznym emisnym predpisom? To znamena, neobsahuje viac casti - potencionalnych poruchovych dielov, ktore benzinak nema lebo su u neho zbytocne? -
« Motory: diesel vs. benzin
Zdravim priatelia,
ake su vase nazory na dieselvove versus benzinove motory? Nejde mi o jazdne vlastnosti ako skor o poruchovost, udrzbu, nahradne diely a zivotnost. Skuste uprimne povedat, ak by ste zohladnovali tieto vlastnosti, ktory motor a od ktorej znacky by ste zvolili do svojho auta? ;)








Můj MB 300DTurbo ma najeto přiznanejch 330.000km a rozhodně nenese žádný známky opotřebení motoru, známej měl ten samej model, prodával ho, když měl najeto 600.0000km a turbo ani motor jinak nebyl kilometrama nijak dotčen, stále byl v naprosté kondici...!!! Proto tyhle auta miluju. :)