Motory: diesel vs. benzin
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 04.01.06 22:47
« Zadku, zadku!
Zadku524, zadku! Jeste ze te znam! :-) Ale zastanu se benzinu, i pres o neco vyssi naklady na palivo je pro muj soukromy provoz kultivovany, tichy projev a vykon kdyz to potrebuji zajimavejsi...
Ale v praci presedlam do dCi ( kdyz to jede a neni to v servisu ) ci Tdi ( ale projev toho motoru a vykonova krivka nic moc )... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: karcinogen
Cekal jsem, ze se na me sesypete jako srsni rozzureny... Opak je pravdou, konecne vsichni pochopili, ze mam pravdu...!!!!!!!:-))))))))))))))))))))))… /> Nebo spise benzinare ceny pohonnych hmot presvedcily, ze k benzinu to byla laska ve slepe ulicce..:D -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: karcinogen
A ja rikam, ze existuje spoustu krasnejch aut, ale bohuzel jsou casto uplne znehodnoceny svym pohonnym agregatem. Proste kdyz je tam benzinovej motor, je to k pláči a je tech jinak krasnejch aut hrozna skoda...!!!!!!:-)))))))))))))))))))))))) -
« Re: Re: Re: Re: Re: karcinogen
chche naftáky jsou skvělé .... no to je pro mne novinka, a v čem :?:
máš na mysli nižší spotřebu :roll: ... no i když ve výsledku zaplatíš v celkovém porovnání na 100km jizdy víc ;-)
ps: jsem jenom běžnej řidič kterej jezdí 100km deně do hokny a i tak se mne nafták nevyplatí. -
Saab 05.09.05 21:36
« Re: Re: Re: karcinogen
to vlami: jsou to saze, viz. [odkaz]
Mě šlo u těch hodnot spíše o porovnání kolikrát jsem horší než současná produkce. Jinak dle protokolu z STK mám CO na volnoběh 0,13% (limit je 0,50%), HC mám 78 ppm (limit 100ppm), při 2780 otáčkách to je CO 0,03% (limit je 0,30%, tedy jsem někde na 1/10) a HC mám 71ppm (limit je 100ppm). Testováno na zařízení ATAL500.
A např. Fabia 1.2 47kW má CO2 142-144 g/km, takže nevím jak to porovnat :-(
Bioethanol se začíná pomalu rozšiřovat ve Švédsku, tak to třeba časem dojde i k nám. Saab už cca 9 měsíců vyrábí 9-5ku (už jich prodali několik set), která je schopná jezdit na kombinaci benzínu a etanolu, když není etanol, tak jede i na obyč benzín jen má pak místo 180k jen 150k :) -
« alternativni paliva
hm, sam uz jsem bionaftu opustil, vzpominam na ni se slzou v oku! Bohuzel, pote, co se zvysila danova zatez na bionaftu, tak tato na urcitou dobu zmizela z me cerpacky a kdyz se zas objevila, uz nemam odvahu ji do auta davat, abych si nerozpustil usazeniny z nafty, ktere se mi za ten rok a pul utvorily. V kazdem pripade jsem ale pro alternativni paliva - ropy je jen omezene mnozstvi a je skoda ji plytvat na pohon motoru -
"-- skrytý --" 05.09.05 16:12
« Re: Re: karcinogen
SAAB: Jojo, ja chapu, co to je karcinogen :-) - ale zajimalo by mne, ktera latka ve vyfukovem kouri z dieselu (a nikoliv benzinu - tak je to tu prezentovano) to zpusobuje. Add kour pri seslapnuti plynu - to se asi spise deje u turbodieselu. Ja a bracha mame VW 1,9D a jeste jsme je nevideli zacoudit, takze bych nehazel vsechny vznetove motory do jednoho pytle. Predepsanou normu (ktera nevim jak je mekka ci tvrda) plnime na cca 18-20 % - tzn., ze muzem byt jeste 5x spinavejsi a jeste jsme v norme... Mas zrejme podobne zkusenosti s Corollou. Ja ale vim, ze Feldy 1,3MPI maji po cca 8mi letech uz docela problem. Inu zazehovy KAT je kapanko choulostivejsi. O nic vic mi neslo. STK - myslim, ze ty prave uvadeji na kolik % plnis "svou" predepsanou normu. Ale presneji nevim, chtelo by to se zeptat nekoho, kdo tuto praci dela. Ale rozhodne nelze srovnavat 2 motory odlisne koncepce mezi sebou, jako to tu nekdo dela, a proto jsem reagoval. U vznetoveho i zazehoveho motoru se meri neco jineho a pri jinych podminkach "provozu". Porad mne ale zajimaji ty karcinogeny - protoze to jsem tady slysel poprve.
Alternativni paliva - tesim se na ne (prirodni ethanol). Sam jsem zaprisahly priznivce bionafty. Bohuzel to zatim s vyrobou bioethanolu nevypada moc dobre a ani bionafta nema uplne zelenou. Ale jsem rad, ze v nasich plzenskych krajich je k sehnani. Ale prave ropny kolaps ci ceny 100$ za barel je cesta sice drasticka ale nutna pro podporu techto vyrob . Dokud nebude vysoka cena ropy, tak ji lidi budou bezmezne palit ve svych spalovacich motorech a neprejdou na alternativni zdroje paliv. Za nekolik desitek let si nasi potomci reknou, jaci jsme byli idioti, ze jsme ropu palili a nevyuzivali ji na vyrobu produktu. Protoze az nebude, tak nebudou umele hmoty atd..... -
Saab 05.09.05 13:19
« Re: karcinogen
to vlami: já ten kouř dieselu myslel spíše na stav když na to někdo pořádně šlápne, to pak kouří i nové BMW o koncernu VW nemluvě. Ta 12 let stará popelnice není bohužel Saab (toho jsem už prodal), ale Toyota Corolla. Ano současné limity by nesplnila to vím, mě šlo spíše o tom, že ten kat zatím spolehlivě funguje a drží emise pod hranicí "doporučených" hodnot.
Zjednodušeně řečeno karcinogenní látky způsobují vznik rakoviny.
Alternativním palivem je např. ethanol, má mnohem menší emise než benzín a navíc s tímto palivem má benzínový motor vyšší výkon :-) Dále pak vodík, ale tady si nejsem jist jestli náhodou při jeho výrobě nevyletí do ovzduší víc sajrajtu než z obyč. benziňáku. Cesta k alternativním palivům bude ještě dlouhá.
Nemáš někde tabulky emisních limitů pro porovnání nebo alespoň způsob jak to přepočítat ? Protože když se dívám na data výrobců, tak uvádí např. hodnoty CO2 v g/km a když se kouknu na protokol z STK, tak je tam hodnota CO uvedena v % :( -
"-- skrytý --" 05.09.05 12:49
« karcinogen
SAAB: Par let je u kazdeho vozu asi jine. Ale prumerne stari vozu je u nas tusim 17 let (?) a uz nejstarsim Feliciim je 10 let, tak treba u nich emise nejsou na takove dobre urovni jako u noveho auta (varim z vody, nejsem emisni komisar :). To jen k tomu, ze tu nekdo psal, jak jsou zazehove motory dobre - a ja rikam ano, kdyz vyjedou z fabriky. U dieselu emise takhle "z kopce" nejdou. Pokud ovsem diesel nekouri po par letech, ale to je zavada na motoru. A ze plnis s 12ti letym Saabem limity, to jeste neznamena, ze je to vyborne. Mas jiny limit nez je norma dnesni. Trabant take plni svuj limit (neber si to osobne). Jake alternativni palivo? Sam jezdim na bionaftu. Ta je ve vsem lepsi, jen NOx ma mirne vyssi. A jeste dotaz. Jsem asi Neznalek, ale co je podstatou onoho karcinogenu? -
Saab 05.09.05 12:19
« Re: Re:
to vlami: máš pravdu, každý katalyzátor potřebuje určitou dobu než se zahřeje na provozní teplotu a začne fungovat. Co je u tebe pár let ? Mám 12 let starou popelnici s původním katem a emisní limity pro to auto plní stále v pohodě.
Problém dieselů je, že smrdí a kouří ikdyž jsou zahřáté a pokud nemají filtr pevných částic (což nemá 99,9% dieselů na silnicích) produkují karcinogenní látky.
Doufejme, že to co nejdřív vyřeší nějaké alternativní palivo. -
"-- skrytý --" 05.09.05 10:01
« Re:
Nesrovnavam stare s novym, to se neboj. A ze diesel na volnobeh je prilis emisni je uz davno hloupost. Tak kdyz toto nejsi schopen uznat, tak aspon uznas, ze uroven emisi u benzinaka zalezi na stavu rizeneho katalyzatoru. A ten je po par letech malo ucinny. Naproti tomu u diesela se s KATem nic nestane. Takze kdyz srovnavas uplne novy auta, tak tam jsou KATy u benzinu OK, ale u 10ti lete Feldy uz je to obvykle mnohem horsi. Navic ty ranni starty v zime, to je z benzinu exhalacniho svinstva! Pro mne vychazi lepe diesel. Zavri se do garaze a uvidis, co vydrzis :-) - i kdyz to je jen senzoricky test... -
"-- skrytý --" 05.09.05 08:55
« Bez nadpisu
vlami: zase úplně mimo. Benziňák je "nejšpinavější" na volnoběhu a směrem k otáčkám nejvyššího výkonu se množství emisí snižuje. U dieselu je to naopak. I přesto je tvoje prohlášení naprosto nesmyslné, protože ta benzinová auta, která "smrdí" jsou 20 let staré Š120. Stejně staré diesely jsou ale vůči životnímu prostředí ještě bezohlednější díky prokazatelně karcinogenním látkám (dnes je podstatně snižují filtry pevných částic). A pokud srovnáváš letošní HDi se Škodou 120, tak by ses trochu nad svými argumenty měl zamyslet.







