Fabia a klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Bez nadpisu
To jako radi kdo, servisak co si koupil plnicku klimatizaci a potrebuje ji splacet??? Dyt kazda normalni klima ma tlakovy spinac a kdyz nahodou spadne tlak tak sama vypne aby se neposkodil kompresor. Az pak bych vyhledaval sluzby servisu a to jenom znackoveho. Protoze ruzni soumeni ti tam naperou ruznou vahu media. Kazdopadne ja osobne jsem nikdy v zadnem voze s klimou problem nemel. Vtesinou meli problem lidi co si koupili nejakou bouracku a nikdo se nezabyval poradnou opravou vymeniku a trubek u nej, ktere vetsinou pri celni nehode dostanou pusu.
Nezridka ranu zchyta i kompresor. Urcite se ale muze porouchat i nebourana, to nepopiram. Kazdopadne, dnes bych auto bez klimy nekoupil. -
"-- skrytý --" 13.10.05 16:08
« Bez nadpisu
Chlape, zla otazka. Ked Ti nevadi zvysena cena auta - teda ked Ta penazenka pusti - tak nie je nad cim rozmyslat. Ja viem, teraz sa tato otazka zda byt sporna (a po tom "superhorucom" lete, co sme mali), ale urcite to skor ci neskor ocenis.
Pre pokoj duse snad iba tolko, ze kabinovy filter musis menit tak ci tak, s klimou alebo bez, stoji cca 500Sk (mimo autorizovany servis).
Co sa tyka klimy, doporucuje sa dezinfikacia raz za rok az dva. Mozno to budes potrebovat, mozno vobec nie, ak vies, ako pouzivat klimu. Dnes je okolo toho hotova hysteria, kazdy dezinfikuje o dusu, je z toho dobry business pre servisy (1000-2000Sk), ale pred takymi par rokmi nikoho ani nenapadlo nic s klimou robit. Ak nahodou smrdela, otvorilo sa na chvilu okno a bolo to.
Raz za dlhy cas (5-10 rokov, mozno viac) mozes potrebovat znova naplnit freon. To stoji rozne, podla toho, kto ti to urobi, od 1000 do 3000Sk.
Zhrniem: udrzba stoji nie velke peniaze, ale auto bez klimy sa neoplati kupovat... -
"-- skrytý --" 07.10.05 17:03
« Klima
Při zapnutém tlačítka AC febie opravdu udržuje nastavenou teplotu.V krajních polohách buď jenom chladí nebo topí. Nastavení trploty funguje i při vypnutém tlačítku AC, ale pokud je venku 25 stupňů tak i když nastavíte 21 stupňů budete tam mít 25. Klima jde zapnout až je venkovní teplota vyšší než cca 7 stupnů. -
Diamant 27.09.05 20:33
« Re:
tamtam - myslím, že pri štarte zohriateho motora sa ani z akumulátora nejako extrémne veľa energie neodčerpá. Ale pokus to bol dobrý. Mám dojem, že sa výkon kompresora nezvýšil aj preto, lebo prúdenie vzduchu cez výparník bolo pomerne malé.
tv - potvrdilo sa to, čo som už tvrdil, teda že teplota sa len ťažko ustáli, hoci podľa množstva ochladeného vzduchu fúkaného do interiéru to tak nevyzerá. Ale aj mňa dosť prekvapovalo, že to slnko dodá interiéru skutočne veľa energie.
Originálne čidlo vonkajšej teploty je pomerne presné, bežne som to kontroloval ráno v garáži, mám na stene aj ďalší teplomer. A taktiež ak voda v garáži akurát presne mrzzla, čidlo v aute ukazovalo nulu s presnosťou na pol stupňa. To je podľa mňa uspokojivé.
Ani mne tie grafy nefunguju. -
"-- skrytý --" 24.09.05 10:33
« Bez nadpisu
Kdyby to pomohlo tak to vrací:
Pokud si myslíte, že byste měli být schopni tento adresář nebo tuto stránku zobrazit, zkuste web kontaktovat pomocí e-mailové adresy nebo telefonního čísla, jež mohou být uvedeny na domovské stránce tva.host.sk. -
"-- skrytý --" 15.09.05 11:42
« Bez nadpisu
Ja som mal moznost to pozorovat trochu dlhsie a ako spolujazdec (pri tych meraniach minuly vikend) a zistil som, ze aj ked das ovladac na maximalne chladenie, tak sa regulovany vykon kompresora splha hore dost pomaly v krokoch po 0,5% za priblizne sekundu. T.j. kompresor ma asi 200 krokov od nuly po 100% (povedal by som ze asi 256 s 8-imi bitmi), ked ich pridava po kazdej sekunde, tak mu bude trvat relativne dlho, kym sa dosplha na maximum. Z nuly na cca 30% a naspat na nulu pri zapnuti/vypnuti klimy vsak skoci ihned. To znamena, ze zvysnych 70% moze trvat aj 2 minuty.
Okamzita spotreba na zahriatom MPi 50kW (predne svetla boli zapnute) bola cca 1.2L pri 30-40% vykonu a 1.4 pri 85%. Takze meranim podla spotreby sa da iba velmi zhruba urcit, ako asi pracuje kompresor.
Dalsie zistenia boli (pre mna trochu prekvapujuce), ze RJ klimy sa hraje prave s regulaciou kompresora za ucelom doregulovania teploty. Trochu tu vsak zohravaju ulohy aj okolnosti merania, totizto za dobu cca 8-9 minut vnutorna teplota pocas chladenia klesla iba o stupen - dva, a slnko vonku svietilo dost silno, takze nebol cas na to spominane tepelne ustalenie.
Istu ulohu mohla zohrat aj skutocnost, ze namerana teplota vonkajsieho vzduchu bola 29 stupnov, a to vdaka neoriginalnemu teplotnemu cidlu (vyrobene z termistora s identickou hodnotou ako ma original) a hlavne umiestneniu na neoriginalnom mieste, pricom realna teplota vzduchu v tieni mohla byt okolo 25-26. Ale nerobim si iluzie o tom, ze originalne cidlo by bolo ovela presnejsie.
Grafy vo formate gif aj s popisom som uploadol na yahoo forum, link je:
[odkaz]
Asi sa treba prihlasit, aby bolo mozne stahovat subory. -
"-- skrytý --" 15.09.05 07:35
« Bez nadpisu
Zapoměl jsem říct že je vyloučeno ve 2. režimu (ten oběd) že by motor šel následně na sytič a těch 1.2 si tak udělal on - ta pauza byla cca 15min a teplota zůstala na 90°C a mám vyzkoušeno, že během sekund (desítek max) přejde na svou téměř původní okamžitou spotřebu, jen něco málo nad díky alternátoru... Na vysvětlenou. -
"-- skrytý --" 15.09.05 07:31
« Bez nadpisu
Tak včera jsem pozoroval chování klimy. Opět nemám nějaký ucelený soubor, protože opět (jako vždy) někam jedu sám a ponáhlam sa, je to spíš pozorování v typických situacích. Včera tedy nic moc horko, ale slunce skrz okna dokáže ještě v autě pěkně zatopit. V tomle režimu si nastavím 20°C a větrák 1 - vzduch co přichází je dochlazenej jen tak decentně. Po delší jízdě (motor si dobil baterku a klima vychladila interiér) je spotřeba 0.8 (po odpojení opět 0.6) - v tomto režimu nepomůže ani chvilkové snížení "na modro", proavděpodovně to registruje ne moc velkou vnější teplotu a tak pochopí že tenhle výkon stačí. Na to nechat to "na modro" dlouho jsem se bohužel nedostal z důvodu provozu, prostě jsem musel jet tak jsem to vrátil na 20 a jel. Přes oběd se auto velmi roztopilo - ten dusnej horkej vzduch, i když venku na střídačku pod mrakem. Po rozeběhu klimy foukal vzduch subj. daleko studenější (ale v autě zase horko a teploměr jsem neměl - těžko říct ale já si myslím že se chladil daleko víc) a klasických 1.2 (něco ale dobíjení baterky od startéru - měřeno hned). Ani zde nehrálo roli je-li nastaveno 20 nebo modro co se okamžité spotřeby týče - prostě auto pochopilo že mu teplota utekla daleko (bylo v něm jistě přes 30 v tu chvíli) a tak kompresor běžel mnohem víc - ač bylo venku téměř totéž co předtím (zvýšení venkovní teploty polední dobou jistě nebyla fatální změna). Tož asi tak, je vidět že kompresor si sám "odhadne" výkon a že čidlo vnitřní teploty je skutečně ten hlavní element kterým se to zkoumá. Okamžité výkyvy spotřeby podle toho jestli točím nahoru a dolů ovladačem naopak vidět nejsou - ale říkám, tohle jsem prováděl zbrkle a budu se muset příště zaměřit zase na tuhle závislost. Ale jinak se potvrzuje co bylo diskutováno, ne? (viac menej).... -
"-- skrytý --" 12.09.05 20:58
« Bez nadpisu
Tak som uploadol tie namerane grafy do [odkaz]
ale asi treba byt najprv registrovany s yahoo. Je tam aj viewer, ale neviem, ci neporusujem copyright ked poskytujem cast software. V kazdom pripade sa da stiahnut demo VAG-COMu v 3.11, kde je aj ten viewer na stranke www.ross-tech.com
PS: este k tomu pridam komentar s podmienkami pri merani a co som vlastne vystrajal