Poloautomatická převodovka EASYTRONIC - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
Poloautomatická převodovka EASYTRONIC - zkušenosti
Můžete se, prosím, se mnou podělit o zkušenosti s poloautomatickou převodovkou EASYTRONIC? V autosalonech o ní sice krásně mluví jak je výhodná, ale bohužel tam nemají žádný auto s touto převodovkou, aby si to člověk mohl vyzkoušet na vlastní kůži...-
« Re: Poloautomatická převodovka EASYTRONIC - zkušenosti
S Easytronicem jsem jel před lety, když se uváděl na český trh, své zkušenosti jsem psal už v jiných diskuzích/tématech na cafe.auto.cz - Malé autá s automatickou prevodovkou a Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?. Stačí si vyhledat hesla Easytronic a Dualogic
Krátce - automat to není, řadí to rychleji než 95% řidičů, je nutné si na to zvyknout. Když měl Opel Testovací jízdy, tak snad nějakou Corsu s Easytronicem měl. Zkusil bych se poptat u dovozce, případně u Fiata na Dualogic, Citroëna SensoDrive a Renaulta Quickshift. +- je všechno stejné, jen u Citroëna to řadí prý relativně dlouho - nevím, nejel jsem s tím.
-
-
"-- skrytý --" 16.03.2006 23:05
Roboticka prevodovka - plizenie
Zaujimalo by ma, ze ci sa aj roboticka prevodovka (vseobecne) dokaze "plizit" (jazda v pomaly iducej kolone) tak ako normalny automat. Tiez ma zaujima ci roboticka prevodovka zvlada rozbeh do kopca tak ako automatika.-
« Re: Roboticka prevodovka - plizenie
Záleží na konstrukci. Dualogic (Fiat) a Easytronic (pokud mě paměť neklame) se nerozjede, pokud člověk nešlápne na plyn. Ono to je pochopitelné a vychází to z konstrukce - robotiky mají normální suchou spojku, která prostě nemá ráda, když delší dobu prokluzuje.
Při lehkém sešlápnutí plynu se auto pomalu rozjede (nikoliv po pouhém sundání nohy z brzdy), při dojíždění bez plynu se brzdí motorem do doby, než by nízké otáčky ohrožovaly běh motoru - pak se "vyšlápne" spojka a auto jede jako na neutrál. Pokud ta kolona jede alespoň tak 10 km/h, tak se robotika umí plížit také, při nižších rychlostech hold něco musí pravá noha střídat oba pedály - ruce však máš furt na volantu. Rozjezd do kopce zvládá bez problému, lépe než 99% řidičů s manuálem. Osobně mám tento postup:
- pravá noha stojí na brzdě, díky velkému pedálu se vedle vejde i levá
- levá zůstává na brzdě, pravou přidám plyn
- levá noha se opře o podběh kola a auto se rozjede
Další rozjezd není tak plynulý jako u klasického automatu nebo dvojspojkové robotiky DSG (přece jen, při řazení se u robotiky nepřenáší síla na kola, stejně jako u manuálu), ale řadí to dost slušně a po nějaké době vypozoruješ, kdy a jak to řadí - zvykneš si.
Pro člověka, který s klasickým automatem nikdy nejel, to je možná pochopitelnější chování. Odpadají reakce "kam to jede, dyť jsem ještě nešlápnul na plyn!"
-
-
Re: Roboticka prevodovka - plizenie
Easytronic (Opel Meriva) se po rovině rozjede i bez přidání plynu (stačí sundat nohu z brzdy), ale je to takové centimetrové popojíždění. Pro plížení v koloně ideální, ale co tomu říká spojka, nevím.
Při rozjezdu do kopce je zbytečné dělat artistiku s levou nohou - úplně postačí sundat pravou nohu z brzdy a přidat s ní plyn.
Robotiku nemá smysl srovnávat s automatikou. Robotika - to je takový učitel autoškoly, který za vás mačká spojku a řadí rychlosti (jen to, narozdíl od mého učitele, dělá inteligentněji :-)-
« Re: to koukol
OK, díky za upřesnění. S Easytronicem jsem jel cca 50 km, když ho v Corse uváděli na český trh (v roce 2000?). Doma mám Dualogic, ta artistika není tak hrozná, co bych neudělal pro svojí spojku :)
Robotiku a automat srovnávají ti, kteří nemají vlastní zkušenost. ono to na první pohled funguje stejně - dva pedály a na šaltrpáku se nemusí sahat.
-