Poloautomatická převodovka EASYTRONIC - zkušenosti

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL


  • 00 Reagovat !

    foto

    04.08.2005  16:34

    Poloautomatická převodovka EASYTRONIC - zkušenosti

    Můžete se, prosím, se mnou podělit o zkušenosti s poloautomatickou převodovkou EASYTRONIC? V autosalonech o ní sice krásně mluví jak je výhodná, ale bohužel tam nemají žádný auto s touto převodovkou, aby si to člověk mohl vyzkoušet na vlastní kůži...
    • 00 Reagovat !

      foto

      16.08.2005  16:32

      « Re: Poloautomatická převodovka EASYTRONIC - zkušenosti

      S Easytronicem jsem jel před lety, když se uváděl na český trh, své zkušenosti jsem psal už v jiných diskuzích/tématech na cafe.auto.cz - Malé autá s automatickou prevodovkou a Jaký malý vůz s automatickou převodovkou?. Stačí si vyhledat hesla Easytronic a Dualogic
      Krátce - automat to není, řadí to rychleji než 95% řidičů, je nutné si na to zvyknout. Když měl Opel Testovací jízdy, tak snad nějakou Corsu s Easytronicem měl. Zkusil bych se poptat u dovozce, případně u Fiata na Dualogic, Citroëna SensoDrive a Renaulta Quickshift. +- je všechno stejné, jen u Citroëna to řadí prý relativně dlouho - nevím, nejel jsem s tím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.03.2006  23:05

    Roboticka prevodovka - plizenie

    Zaujimalo by ma, ze ci sa aj roboticka prevodovka (vseobecne) dokaze "plizit" (jazda v pomaly iducej kolone) tak ako normalny automat. Tiez ma zaujima ci roboticka prevodovka zvlada rozbeh do kopca tak ako automatika.
    • 00 Reagovat !

      foto

      17.03.2006  11:43

      « Re: Roboticka prevodovka - plizenie

      Záleží na konstrukci. Dualogic (Fiat) a Easytronic (pokud mě paměť neklame) se nerozjede, pokud člověk nešlápne na plyn. Ono to je pochopitelné a vychází to z konstrukce - robotiky mají normální suchou spojku, která prostě nemá ráda, když delší dobu prokluzuje.
      Při lehkém sešlápnutí plynu se auto pomalu rozjede (nikoliv po pouhém sundání nohy z brzdy), při dojíždění bez plynu se brzdí motorem do doby, než by nízké otáčky ohrožovaly běh motoru - pak se "vyšlápne" spojka a auto jede jako na neutrál. Pokud ta kolona jede alespoň tak 10 km/h, tak se robotika umí plížit také, při nižších rychlostech hold něco musí pravá noha střídat oba pedály - ruce však máš furt na volantu. Rozjezd do kopce zvládá bez problému, lépe než 99% řidičů s manuálem. Osobně mám tento postup:
      - pravá noha stojí na brzdě, díky velkému pedálu se vedle vejde i levá
      - levá zůstává na brzdě, pravou přidám plyn
      - levá noha se opře o podběh kola a auto se rozjede
      Další rozjezd není tak plynulý jako u klasického automatu nebo dvojspojkové robotiky DSG (přece jen, při řazení se u robotiky nepřenáší síla na kola, stejně jako u manuálu), ale řadí to dost slušně a po nějaké době vypozoruješ, kdy a jak to řadí - zvykneš si.
      Pro člověka, který s klasickým automatem nikdy nejel, to je možná pochopitelnější chování. Odpadají reakce "kam to jede, dyť jsem ještě nešlápnul na plyn!"
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.03.2006  21:53

    Re: Roboticka prevodovka - plizenie

    Easytronic (Opel Meriva) se po rovině rozjede i bez přidání plynu (stačí sundat nohu z brzdy), ale je to takové centimetrové popojíždění. Pro plížení v koloně ideální, ale co tomu říká spojka, nevím.
    Při rozjezdu do kopce je zbytečné dělat artistiku s levou nohou - úplně postačí sundat pravou nohu z brzdy a přidat s ní plyn.
    Robotiku nemá smysl srovnávat s automatikou. Robotika - to je takový učitel autoškoly, který za vás mačká spojku a řadí rychlosti (jen to, narozdíl od mého učitele, dělá inteligentněji :-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      18.03.2006  23:20

      « Re: to koukol

      OK, díky za upřesnění. S Easytronicem jsem jel cca 50 km, když ho v Corse uváděli na český trh (v roce 2000?). Doma mám Dualogic, ta artistika není tak hrozná, co bych neudělal pro svojí spojku :)
      Robotiku a automat srovnávají ti, kteří nemají vlastní zkušenost. ono to na první pohled funguje stejně - dva pedály a na šaltrpáku se nemusí sahat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…