motor 1,6 MPI nebo FSI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Spotřeba 5l u 1,6 FSI
Dvoulitr R4 za 10 průměr? Nádherné číslo, když konstrukčně 10 let starý 2,5 V6 s automatem jezdí za 11,2. a trasy jako Chorvatsko pod 9. Holt VW umí no >:D
Takže v případě řádné zácpy, kdy to bude hodinu popojíždět ten zánovní R4 2,0 od koncernu PředNev (pardon VW) sežere 13 a ten 10 let starej V6 15. A to se vyplatí soudruzi!!!! -
« Spotřeba 5l u 1,6 FSI
...pohádky ovčí babičky >:D
Jinak FSI v Touranu /tuším se tam dává dvoulitr/ dle majitele (cca 30 000 km) : běžný ježdění okolo 10/100, Chorvatsko 8 l/100 km.
Samozřejmě, je to něco úplně jinýho, ale 5 litrů u 1,6 Ochcávky je nereálná chiméra ;-)
Okolo 7 běžně a 5,5 až 6 na delší trasy bych to tipnul. -
« Re:
to: camillo_cz
1, no to trochu kecáš, FSI jde přestavět na LPG (krom tvarovaní pístu je to uplně normální motor).
2, TDI má větší moment, ale ná výkon >:D (přeber si to jak chceš)
3, zcela uznávám že je FSI oproti MPI předražené (proto se málo prodává, WV zvolil nelogickou cenu)
4, pokud bych měl love (bohužel nemám) a pokud by byl cenoví rozdíl oproti MPI menší, jednoznačně bych volil FSI.
p.s: s tou návratností MPI vs. FSI vs. TDI to není zas tak jednoduché, ale to patří do Benál vs. Nafta -
« Re: Re: Mario
nemam vobec dojem ze by 1,6 MPI bol nejako hlucny motor - ked mi na OII nejaky hluk vadi tak je to bud ten od podvozku, resp. od pneumatik alebo prudenie vzduchu okolo bocnych okien vpredu, to mi lezie na nervy viacej. len keby som mal to auto kupovat este raz, urcite idem do niecoho lepsieho na ukor vybavy aj ked som s tou 1,6 MPI som celkom spokojny - vadi mi hlavne ten citelny pokles vykonu pri zapnutej klime a to, ze pri plnom aute si radsej ani niekedy netrufam predbiehat :( -
"-- skrytý --" 08.09.05 13:20
« Mario
Ahoj nedalo mi to a musim reagovat an vase odpovedi. Jakozto majitel nové O2 1.6 FSI a taky drive majitel nové O1 1.6 MPI. Mam tudiz zkusenost s obema motory ve ZHRUBA stejnych autech. Je sice pravda, ze vykonový rozdil mezi MPI a FSI neni obrovsky, ale je ZNATELNY ve prospech FSI!! Navic kdyz vemu, ze O2 je tezsi nez O1!!! Taky jsem se rozmyslel pri koupi O2 zda MPI ci FSI o TDI jsem neuvazoval, protoze nesnasim diesly (ale neberte to jako flame!) Pro FSI jsem se nakonec rozhodl i kdyz je o 40000 kc drazsi nez MPI proto, ze to je nový motor, nová technologie, lepsi zvukový projev (tizší o trošičku) výkonnější a papá meně benzinu! V pohode s nim dokazu jezdit denne pod 5 l/100km a to upozornuji, ze motor neni predem zahraty a nejedu z kopce!! Proste oproti O1 MPI stejnou trasu zajedu o cca 1l mene!! A 1l benzinu je uz dost!!!! A jeste jeden duvod proc jsem si zvolil FSI byl ten, ze MPI jsem uz dobre znal z O1 a chtel jsem zas nejaky novy motor a navic mi to proste nesedi mit v novem aute technologicky zastaraly cca 8 let stary motor. Takze kdybych se mel rozhodovat znova tak jdu opet do 1.6 FSI!!! Jede krasne a za levno!!! A mimochodem N98 neni nutnost, obcas sice na nej jezdim ,ale ted co je benál tak drahy tak tam liju N95 a vykon podobny a spotreba taky! -
« Bez nadpisu
aladin: v podstatě andree_cz to řekl pěkně. Diesel dosahuje max. kroutícího momentu obvykle kolem 2-2,5 tisíc otáček a po dosažení 4 tisíc velmi rychle uvadne-naprosto přestane "tahat", jen je hlučný a nejede-teď řadíš jako začátečník, až trochu najedeš, řadíš pochopitelně dřív. Benzínové motory začnou "tahat" tak od 3 do 6 tisíc otáček, uvadají po dosažení horní hranice. Vysoké otáčky jsou taktéž doprovázeny vyšším hlukem, někdo to miluje, umocňuje se to např. laděným výfukem, atd. Jelikož se s dieselem nedostaneš přes 4 tisíce ot. je jeho spotřeba nižší (nižší spotřeba u diesela je nižší z více důvodů-zapálení nafty stlačením a ne svíčkou-je to složitější 8-s ) -
« Bez nadpisu
Aladin: nechci tady rozpoutávat něco na způsob debaty benzin vs. nafta, napíšu jen toto:
-diesel má vyšší krouťák v nižších otáčkách (mně to vyhovuje, každému nemusí)
-diesel má nižší spotřebu
-FSI musíš krmit výhradně N98, to je drahej špás, jinak při 95 oktanech velký pokles výkonu
-FSI je dost drahé, oproti MPI nemá o moc menší spotřebu
-FSI nejde předělat na LPG (MPi jo)
-TDi se dá snadno přečipovat (+30% výkonu a krouťáku)
-sečteno, podtrženo, FSI má cenu od vyšších objemů (např. 3.2 FSI V6 od Audi)
snad jsem pomohl, kdyby někoho něco napadlo, rád se poučím ;-) -
« Re: Re: Re:
Tak to by me dost zajimalo. Tez sem v situaci, kdy budu muset koupit
auto a resim toto dilema. Muzes mi dat nejaky podrobnosti o ty
Honde?
Dost sem to posledni mesice 'studoval' (ruzny auta - zajimam se jen o kombi) - vykony motoru, vybavym recenze ,.... a pokud by mi nekdo
nabidl Hondu Acord 2.0 kombi za stejny prachy jako Octavii II tak
bych mel po problemu (odhaduji zde cenu s 1.6 MPI do 580 tis. -
samozrejme za nova auta) -
« 1,6 MPI
mam octaviu II 1,6 MPI, asi 14000 km a nemozem sa stazovat. spotreba sa ustalila tak pri 10000 km, teraz som na dovolenke pri troch ludoch v aute, plnom kufri, zapnutej klime a 160 na dialnici mal priemerku 7,6 ale v pohode sa s tym da behat aj za 5,5 litra :-! ale ked som oktavku kupoval urcite som nerozmyslal ci mpi alebo fsi, ale skor 1,9 tdi. to fsi sa mi zda zbytocne drahe za tych tusim 10 koni navyse -
spitfire 15.08.05 16:57
« Re: FSI ne
to Titanus: 1,6 MPI na běžný ježdění postačuje, živý auto vypadá ale úplně jinak. Jezdil jsem s tim asi dva měsíce ve starý verzi Oktávky a nevadil mi ani tak výkon sám o sobě - když se na to šláplo, tak se z toho dalo ledacos vydojit. Spíš mi vadil poměr spotřeba-hluk-výkon. Spotřeba +/- jako u 1.8T, na kterou jsem byl v tu dobu zvyklej, randál v rychlosti nad 120 šílenej a výkon nic moc. -
« FSI ne
Měl jsem OI 1,6 74 kW a nesouhlasím s názory že to není živé auto apod...
Dalo se jet svižně pro běžné ježdění to bylo auto, které nebrzdilo a výkon byl dostačující vše co je nad 100 kW je už spíš pro sportovnější svezení tedy je už to něco navíc (a myslím si, že na cesty by měl patřit spíš normální než-li sportovní způosb jízdy). Kolega má tu 1,6 MPI v OII a nestěžuje si. Přiznám se, že jsem taky chtěl trošku silnější vozítko, ale za FSI připlácet 3000 mi nepřišlo rozumné. Šel jsem tedy do 1,9TDI.
Přesto bych 1,6 FSI úplně nezavrhl, ale to by musela vykazovat spotřebu v průměru tak o 2 l menší než MPI. -
« Re: motor 1,6 MPI nebo FSI
Mal som 1.6mpi v OI 1.Bola kupovaná nová.Po 150000km už začínala žrať olej.Ale inak v pohode.Spotreba bola od 7-8l.Teraz mám novú OI 2,tiež tam mám 1,6mpi.Ide max190km/h ale je asi uplne inak sprevodovaná .V kopcoch, kde som predtym dával 4 musim teraz dávať 3.
Spotreba sa mi zdá nižšia ako na starej.
1,6FSI je nezmysel,neviem si predataviť ,že by som do auta 1,6 dával benzín 98 -v SR stojí ak vyse 40sk/l.Spotreba je nižšia len pri kludnej jazde. Zmysel má FSI len pri vyšších objemoch/3,2 Audi/,
A ten cenový rozdiel.Roziel oproti 1,6 mpi brutalný a
proti 1,9tdi minimalný,takže 1,6 FSI určite nie,
Jinak kdyz chci jet opravdu svizne delsi trasu treba Jesenik - Olomouc - Jesenik tak si to veme cca 6 az 6,3 l/100 km prumerna rychlost byla za celou 200 km trasu 87km/h. Po dalnici jsem to jel neustale 160 az 170 podle provozu. Okresky lehounce nad 100 km a dediny kolem 60 az 70 pokud tam nejsou zatacky :-)) Ale pssst polišum to nerikejte :-)))
A auto bylo obsazeno ve dvou lidech s prazdnym kufrem a polovicni nadrzi paliva. A palivo byl N98. Muj nazor je ten ze je o docela DOST dynamictejsi nez MPI a v prumeru od 0,6 do 1 l/100km uspornejsi. A v dnesni dobe usetrit na 100 km 32kc je docela dost penez...