motor 1,6 MPI nebo FSI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 21.09.05 07:02
« Re:
To camillo_cz: Ahoj s tim ze FSI na N95 vubec netahne nemuzu souhlasit. Mam O2 1.6 FSI a daval jsem mu vzdy N98, ale jak sli ted ceny benzinu nehorazne nahoru, tak se muselo auticko uskromnit s bumbanim a misto "plnotucneho" jsem mu zacal davat "polotucny" benzin a i kdyz jsem mirný pokles vykonu zaznamenal a trosicku vetsi hlucnost a o neco vetsi spotrebu, tak nemuzu tvrdit, ze by na N95 auto jelo spatne! Ty rozdily jsou v řádu procent a navic to muze ovlivnit jeste plno jinych faktoru, nez jen palivo! -
« Bez nadpisu
anril: dovol abych reagoval:
tedy: k Tvým výtkám, v podstatě byly dvě:
1) motor typu FSI v současné době na LPG předělat nejde, nejde jen o jiný tvar pístu, ale i o jiný typ vstřikovačů, zástavba plynu zde není schválená a montáž by vyšla cca na 50 tis. Kč-do toho jestli někdo půjde ?....
2) TDi má větší krouťák v nižších otáčkách-z mé strany trochu hloupá poznámka, (dodal jsem, že někomu to nemusí vyhovovat, mně ano), toto chápej jako výrok člověka co jezdí opravdu dost s TDi a jinými nafťáky (Man, Karosa, Iveco) a tudíž je jeho pohled trochu zkreslený.
Jinak MPi vlastním v OI, FSI jsem taky projel v OII, jede skutečně o něco lépe, ale chtěl bych vidět ty frajery, co jezdí na N95. V autosalonu mi mechanik (nechal jsem si ho zavolat), že FSI na tento benzín skoro vůbec netáhne. -
"-- skrytý --" 12.09.05 16:22
« Re: Re: R.Barrichello
FSI mohou být úsporné motory, pokud jezdí v modu chudé směsi a leje se do nich 98 oktanový benzín, na který jsou konstruovány. Nic z toho ovšem v podmínkách ČR neplatí: program ŘJ má zablokovaný "chudý režim" a RON98 do toho lije málokdo... -
« Re: R.Barrichello
To jistě. Předpokládám normální jízdu, možná kapku ostřejší. Údaje při jízdě v husté koloně jsem uvedl - myslím že odhad sedí. Navíc se v nich každý nepohybuje denně.
Když se uvádí průměr, měl by to být průměr. Pokud někdo nejezdí tedy stabilně 200, to je pak jiná. -
spitfire 12.09.05 14:58
« R.Barrichello
Demagogií jsem myslel to, když se srovnávaj dvě hodnoty spotřeby bez toho, aby se uvedlo, v jakejch podmínkách to který auto jezdí. Já jsem třeba teď jel z prázdnin v Rakousku s TDI za 7,5. Kdybych nedodal, že to bylo s plnym autem po dálnici a se čtyřma bicyklama na střeše, taky by někdo mohl říct, že je to na diesela hodnota na *.
Jinak tomu, že Ti V6 žere 11 při klidný jiízdě úplně v pohodě věřim, taky jsem V6 sedlával.... -
« Re: Re: Re: Spotřeba 5l u 1,6 FSI
JJJ, ale ta demagogie jedině v tvém případě nebo toho kdo jezdí s tím R4 za 10. Ale tam se nejedná o demagogi, ale spíše o šílenství.
Sorry, ale 10 litránků je na benzín dvoulitr moderní konstrukce moc. Optimální hodnota je mezi 7-8 litry.
To že ten 10 let starý 2,5 V6 žere přes 11 je fakt, věř nebo ne. A to má najeto o dost víc než ten dvoulitr (i když nevím kolik má přesně km, tím se nám pisatel nepochlubil).
Takže jsem se pozastavil nad tím, jak je to smutné. To pak totiž nemá cenu si kupovat nový automobil za xxx tisíc, když má spotřebu o chlup lepší... -
spitfire 12.09.05 11:07
« Re: Re: Spotřeba 5l u 1,6 FSI
to R.Barrichello: No, trocha demagogie ještě nikoho nezabila, že jo >:D
I když je fakt, že jestli jezdí 2.0 za 10 (pokud zrovna člověk netráví většinu doby v zácpách nebo nejezdní extrémně zběsile), tak to není nic moc. Podobný hodnotly jsem dosahoval s V6 2,5 od forda, ten měl ale přes 200 koní a bylo to o něčem jinym... -
« Bez nadpisu
FSI je předražené (tím nechci říci, že je špatné), ikdyž ta spotřeba pod 5 litrů to asi nebude reálný průměr (taky mám spotřebu v klidu 4,7 l ale v reálu je to tak 6 l - 1,9 TDI). VW rýžuje na starém motoru, asi je to záměr (na staré technice rýžuje třeba i OPEL). Na a až to nepůjde, nebo se hne kokurence půjde MPI pryč a FSI slevní. -
"-- skrytý --" 09.09.05 10:05
« Re: Re: Mario
Ahoj trasu na keter to mam 100% overene jak v O1 tak ted v O2 je pro ty co to znaji z Jeseniku na Pomezi a pak do Vapenny. Trasa dlouha 15 km. prevazne rovina, pak asi stoupani s prevysenim 150m (kopec celkem dlouhy asi 2,5 km) prumerna rychlost je vzdy kolem 55 az 57 km/h. Prevazna cast trasy cca. 9 km vede totiz bud mestem a nebo obcemi a nema smysl tam jet rychleji nez je povolena padesatka. Jinak v O2 s MPI jsem nesedel to mas pravdu, ale bylo mi to z vice zdroju receno ze FSI ma trosicku kultivovanejsi chod. (Jen kdyz je studeny a otacky motoru se pohybuji mez 1700 a 2000 tak motor trosku vyrazneji jakoby bruci, ale jakmile se zahraje coz je tak do 4 minut po rozjeti, tak to prestane).
Jinak kdyz chci jet opravdu svizne delsi trasu treba Jesenik - Olomouc - Jesenik tak si to veme cca 6 az 6,3 l/100 km prumerna rychlost byla za celou 200 km trasu 87km/h. Po dalnici jsem to jel neustale 160 az 170 podle provozu. Okresky lehounce nad 100 km a dediny kolem 60 az 70 pokud tam nejsou zatacky :-)) Ale pssst polišum to nerikejte :-)))
A auto bylo obsazeno ve dvou lidech s prazdnym kufrem a polovicni nadrzi paliva. A palivo byl N98. Muj nazor je ten ze je o docela DOST dynamictejsi nez MPI a v prumeru od 0,6 do 1 l/100km uspornejsi. A v dnesni dobe usetrit na 100 km 32kc je docela dost penez... -
« Re: Spotřeba 5l u 1,6 FSI
Dvoulitr R4 za 10 průměr? Nádherné číslo, když konstrukčně 10 let starý 2,5 V6 s automatem jezdí za 11,2. a trasy jako Chorvatsko pod 9. Holt VW umí no >:D
Takže v případě řádné zácpy, kdy to bude hodinu popojíždět ten zánovní R4 2,0 od koncernu PředNev (pardon VW) sežere 13 a ten 10 let starej V6 15. A to se vyplatí soudruzi!!!! -
« Spotřeba 5l u 1,6 FSI
...pohádky ovčí babičky >:D
Jinak FSI v Touranu /tuším se tam dává dvoulitr/ dle majitele (cca 30 000 km) : běžný ježdění okolo 10/100, Chorvatsko 8 l/100 km.
Samozřejmě, je to něco úplně jinýho, ale 5 litrů u 1,6 Ochcávky je nereálná chiméra ;-)
Okolo 7 běžně a 5,5 až 6 na delší trasy bych to tipnul. -
« Re:
to: camillo_cz
1, no to trochu kecáš, FSI jde přestavět na LPG (krom tvarovaní pístu je to uplně normální motor).
2, TDI má větší moment, ale ná výkon >:D (přeber si to jak chceš)
3, zcela uznávám že je FSI oproti MPI předražené (proto se málo prodává, WV zvolil nelogickou cenu)
4, pokud bych měl love (bohužel nemám) a pokud by byl cenoví rozdíl oproti MPI menší, jednoznačně bych volil FSI.
p.s: s tou návratností MPI vs. FSI vs. TDI to není zas tak jednoduché, ale to patří do Benál vs. Nafta -
« Re: Re: Mario
nemam vobec dojem ze by 1,6 MPI bol nejako hlucny motor - ked mi na OII nejaky hluk vadi tak je to bud ten od podvozku, resp. od pneumatik alebo prudenie vzduchu okolo bocnych okien vpredu, to mi lezie na nervy viacej. len keby som mal to auto kupovat este raz, urcite idem do niecoho lepsieho na ukor vybavy aj ked som s tou 1,6 MPI som celkom spokojny - vadi mi hlavne ten citelny pokles vykonu pri zapnutej klime a to, ze pri plnom aute si radsej ani niekedy netrufam predbiehat :( -
"-- skrytý --" 08.09.05 13:20
« Mario
Ahoj nedalo mi to a musim reagovat an vase odpovedi. Jakozto majitel nové O2 1.6 FSI a taky drive majitel nové O1 1.6 MPI. Mam tudiz zkusenost s obema motory ve ZHRUBA stejnych autech. Je sice pravda, ze vykonový rozdil mezi MPI a FSI neni obrovsky, ale je ZNATELNY ve prospech FSI!! Navic kdyz vemu, ze O2 je tezsi nez O1!!! Taky jsem se rozmyslel pri koupi O2 zda MPI ci FSI o TDI jsem neuvazoval, protoze nesnasim diesly (ale neberte to jako flame!) Pro FSI jsem se nakonec rozhodl i kdyz je o 40000 kc drazsi nez MPI proto, ze to je nový motor, nová technologie, lepsi zvukový projev (tizší o trošičku) výkonnější a papá meně benzinu! V pohode s nim dokazu jezdit denne pod 5 l/100km a to upozornuji, ze motor neni predem zahraty a nejedu z kopce!! Proste oproti O1 MPI stejnou trasu zajedu o cca 1l mene!! A 1l benzinu je uz dost!!!! A jeste jeden duvod proc jsem si zvolil FSI byl ten, ze MPI jsem uz dobre znal z O1 a chtel jsem zas nejaky novy motor a navic mi to proste nesedi mit v novem aute technologicky zastaraly cca 8 let stary motor. Takze kdybych se mel rozhodovat znova tak jdu opet do 1.6 FSI!!! Jede krasne a za levno!!! A mimochodem N98 neni nutnost, obcas sice na nej jezdim ,ale ted co je benál tak drahy tak tam liju N95 a vykon podobny a spotreba taky! -
« Bez nadpisu
aladin: v podstatě andree_cz to řekl pěkně. Diesel dosahuje max. kroutícího momentu obvykle kolem 2-2,5 tisíc otáček a po dosažení 4 tisíc velmi rychle uvadne-naprosto přestane "tahat", jen je hlučný a nejede-teď řadíš jako začátečník, až trochu najedeš, řadíš pochopitelně dřív. Benzínové motory začnou "tahat" tak od 3 do 6 tisíc otáček, uvadají po dosažení horní hranice. Vysoké otáčky jsou taktéž doprovázeny vyšším hlukem, někdo to miluje, umocňuje se to např. laděným výfukem, atd. Jelikož se s dieselem nedostaneš přes 4 tisíce ot. je jeho spotřeba nižší (nižší spotřeba u diesela je nižší z více důvodů-zapálení nafty stlačením a ne svíčkou-je to složitější 8-s )