Skrytá vada? ANO, nebo NE? PORAĎTE PLS.
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Skrytá vada? ANO, nebo NE? PORAĎTE PLS. 23.07.2005 21:43
- Skryta vada? 24.07.2005 09:30
- Skrytá vada 24.07.2005 14:19
- re: Mitsi 25.07.2005 21:05
- Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá vada? ANO, nebo NE? PORAĎTE PLS. 25.07.2005 22:35
- pohled z druhe strany 26.07.2005 10:43
- Bez nadpisu 26.07.2005 12:04
- Bez nadpisu 27.07.2005 16:27
- Po přečtení 27.07.2005 18:36
-
-
« Re: Skrytá vada? ANO, nebo NE? PORAĎTE PLS.
Ja myslim ze to skryta vada neni Jestli se to neprojevilo po 70km To by si urcite musel vsimnout ze neco neni v poradku Skoda ze nepisete co je to za auto a za motor Nemuzu totiz souhlasit s tim ze vodni pumpa je nejdrazsi a proto ji servis vymenil Leckdy je drazsi treba chladic vody ktery muze byt prirostly a nechladi tak jak ma To by taky mohl byt vas problem nebot po meste to uchladit stiha ale pri zatizeni na dalnici uz ne Zazil jsem to s treba se Skodou Felicia 1.3 Jinak tesneni pod hlavou zas tak lacina zalezitost take neni Pokud chcete mit jistotu ze hlava neni zkroucena a nechate ji srovnat a natlakovat, date nove tesneni srouby do hlavy atd. tak to urcite neco stat bude Muj nazor je tedy je ze je to bohuzel smula noveho vlastnika a ze ani znalec nepozna jestli nejakym zpusobem mohla pumpa prokluzovat uz driv /coz se mi zda nesmyslne/ a nebo se proste protocila vrtulka z niceho nic coz si myslim ze je nejpravdepodobnejsi Tot muj nazor -
« Re: Skrytá vada? ANO, nebo NE? PORAĎTE PLS.
Párkrát jsem se setkal s tím, že při plynulé jízdě po dálnici auto nevařilo ale teplota se držela těsně pod 100, při popojíždění pak auto vařilo, zjistili jsme , že při vadné vodní pumpě, některé motory zvládnou chlazení samovolným oběhem vody, tedy stoupáním teplé nahoru a nasávíní studené. To ale již není dostačující při jízdě po městě. Taky má zkušenost, že vozidla při udržování max. 2500 otáček nevaří a nad ano, to jezpůsobenou větším tlakem vodní soustavy, kdy při tomto tlaku dochází k úniku chladicí kapaliny.
Myslím si tedy, že se jedná o skrytou vadu, ale obávám se že prasklé těsnění pod hlavou bych nebyl ochoten uznat, protože k odstavení vozidla došlo až po dosažení max. na teploměru a to považuji za neodborné použití vozidla. Tedy, že k tomu nemuselo dojít, kdyby bylo vozidlo odstaveno včas. Je ovšem pravda, že těsnění mohlo být již vadné, ale to e zjistí po rozebrání. Potom bych asi uznal záruku.
Ahoj F.-
"-- skrytý --" 25.07.2005 20:48
« Re: Re: Skrytá vada? ANO, nebo NE? PORAĎTE PLS.
autodoctor: Pod to bych se klidně podepsal. Jen mi není jasné, jak post-factum s určitostí říci, zda bylo těsnění pod hlavou vadné už předtím (když to ten umělec tak dokonale zavařil).-
petrumr 25.07.2005 20:56
« Re: Re: Re: Skrytá vada? ANO, nebo NE? PORAĎTE PLS.
Těsnění může vybouchnout i tak,že řidič motor přetočí a nemusí se potkat ventil s pístem-u některých motorů-benzín-se tak nestane ani při přetrhlém rozvodáku. :roll: To není smůla,to je prostě běžná závada jako kapající kohoutek v koupelně :arrow: Jestli to těsnění bylo dlouho propálené tak po očištění od oleje to bude poznat.Při tahanicích může pomoct řídící jednotka.-
« Re: Re: Re: Re: Skrytá vada? ANO, nebo NE? PORAĎTE PLS.
dovolil bych si tvrdit, že vystřelené těsnění z důvodu přetočení motoru, je spíše záležitost archaických motorů z dob našich dědečků, pro dnešní motory s pravděpodobností tak 1:1000, a řídící jednotka vám bohužel nijak nepomůže, protože se do řídící jednotky sice ukládají zjištěné chyby, ale nikoliv zjištěné hodnoty, takže pokud vám hlásí jednotka vadné teplotní čidlo tak to jen znamená že nemeří, ale již se nedozvíte jaká byla teplota a kdy. Možná by bylo vhodné aby pisatel o řídící jednotce, nejprve nastudoval co vlastně řídící jednotka dělá.
ahoj F.-
petrumr 25.07.2005 21:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá vada? ANO, nebo NE? PORAĎTE PLS.
Tak sory,já sem měl na paměti žalující program převodovky VOITH-ten program Ti ukáže jakej řidič je lemp,pisatel neuvedl o jaké auto se jedná,tak jak můžeš vědět,jaký má počítač.A výš co ten program žaluje?-jak brzdí,kolikrát brzdí,z jakých otáček brzdí,kolik vytáčí motor a PŘI jaké teplotě,JAK SE ROZJÍŽDÍ,jak má prodlevu brzdy a plynu atd.A teploty jsou tam i oleje a chladící kapaliny .
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 24.07.2005 09:30
Skryta vada?
Me by predevsim zajímalo, jestli to bylo opravdu vodni pumpou..ty priznaky ukazovali spis na praskle tesnení a nebo termostat..Spatna pumpa by se mohla projevit samozrejme take, ale podle me by tekla z pumpy voda..Tim chci rict, ze oni v servisu to svedou na pumpu, protoze ta je nejdrazsi, takze jeji vymena je nasnade. Taky pisete, ze to blbne porad, proto si myslim, ze si servis vydelal, ale zavadu jako takovou neodstranil. Jinak praskle tesneni pod hlavou neni zase tak nic hrozneho, jeste fakt, ze auto ma jiz 183 tkm, tak bych to jako skrytou vadu nevidel. Mozna tu vodni pumpu ano, ale jestli ujeli 70 km pri koupi vozu a potom dalsich 3000, tak to by se mu ta pumpa musela projevit jiz od zacatku-nemel by tam velice brzy vodu. Tot je muj laicky nazor.. -
Skrytá vada
Z toho, co jsem si přečetl bych usoudil, že o skrytou vadu nejde.
Kromě toho poruchu servis neodstranil - vyměnili sice čerpadlo chladicí kapaliny ale pochybuji, že by zkontrolovali celý systém. Bude potřeba minimálně přetěsnit hlavu válců.
Otázkou také je, JAK DLOUHO se s tím přehřátým motorem jelo-od toho se pravděpodobně odvine celkové poškození zmíněného agregátu.
Při zakoupení auta s "naskákanými" 180 tisíci km každej trochu rozumnej kupec ihned mění minimálně: olejové náplně,rozvodový řemen včetně kladek a při výměně řemene zrovna i onu zmíněnou "pumpu" (u mnoha motorů je právě hnána tímto řemenem).
Stanovisko znalce bude zřejmě podobné mému, peníze které dáte za posudek bych raději věnoval opravě motoru v solidním neznačkovém servisu. >:D-
petrumr 24.07.2005 21:03
« Re: Skrytá vada
Banální závada-odejde vodní pumpa a řidič to zavaří ještě víc.Vyměnte těsnění pod palicou a jede se dál. ;-) nevím co to je za auto,ale WV preventivně vodní pumpu mění po 80 000Km.Co na tom chce řešit znalec,řidič odrágluje auto a chce nový? >:D Vzpoměl jsem si na jak řidič nechtěl zaplatit spojku,po opravě,že auto nejelo, >:D že byl na STK a tam mu řekli že je vše OK.
-
-
re: Mitsi
To je velmi jednoduché, pokud se jedná o dlouhodobější stav prasklého těsnění tak bez ohledu na materiál hlavy a bloku, budou v místech prosakování usazeniny vodního kamene většinou do žluta zbarvené, to zbarvení způsobuje železo obsažené ve vodě ze součástek v motoru které se zde součastně s vodním kamenem usazuju působením vetších teplot a rychlého odpařování. Ahoj F. -
Re: Re: Re: Re: Re: Skrytá vada? ANO, nebo NE? PORAĎTE PLS.
ano určitě máš pravdu, ale hodnoty uležené jsou jen průměrné a maximální, pokud budu brzdit z 5000 otáček tak neznamená že se nejednalo o rozjezd na jedničku, kdy v městském provozu je 5000 relativně častým jevem takže lze z tohoto pouze relativně určit způsob jízdy, pakliže bude ve vozidlech černá skříňka jako v letadle, která bude zaznamenávat celou jízdu a uchovávat aspoň 3 měsíce tak potom to bude o něčem jiném, ale stávající záznamy v řídících jednotkách jsou spekulativní ahoj F. -
-
"-- skrytý --" 26.07.2005 11:51
« Re: pohled z druhe strany
Je to docela zajímavé, ale stěžovat si na servis (byť doporučený bývalým majitelem) je zcela mimo mísu. Navíc se opravovala vodní pumpa se kterou byl poději problém. Není tady chyba servisu?
Pokud někdo cenu akceptuje, tak mu příjde jako odpovídající a přiměřená.
Ojeté auto prostě není nové, s tím se nedá nic dělat a každý kdo si ho koupí musí počítat s tím, že se do toho musí hed na začátku vrazit peníze. Sám jsem pěkných pár ojetých aut vystřídal.
-
-
"-- skrytý --" 26.07.2005 12:04
Bez nadpisu
Ty jo, to byl sám Goes, kdo takhle sežral žolíka??? To se asi nějak špatně vyspal nebo se zapomněl, ne, vždyť sám dělal dovozy, tak nechápu, že to koupil tady a za tyhle peníze :roll:
Jinak pokud bych měl dotyčné auto posuzovat, musel bych to vidět rozebrané, nicméně pár postřehů: závadu vodní pumpy bych charakterizoval jako skrytou vadu, pokud nový majitel nebyl upozorněn na vhodnost její výměny. Závadu těsnění je nutno posoudit zvlášť (popsal výše velicke hezky Autodoctor, není co dodat). Jinak zcela subjektivně, pokud to byl skutečně Goes, očekával bych, že by si přehřívání všiml a odstavil to ještě před totálním uvařením - na druhou stranu bych od něj také čekal, že že okamžitě po koupi vymění rozvody, vodní pumpu, náplně atd, prostě ony obecně doporučované věci (které na autorevude ostatně sám doporučuje k výměně), a že si to udělá sám či u svých známých, a ne v nějakém levném servisu, který vůbec nezná... -
"-- skrytý --" 27.07.2005 16:27
Bez nadpisu
Ono kdybys takhle kliknul na ten odkaz, co je o pár příspěvků níž, tak se tam dozvíš, co je to za auto, víme? Včetně pokračování toho příběhu, neboť tam přispívá onen novopečený "šťastný" majitel... -
Po přečtení
celého "příběhu" na "garáži" jsem celou kauzu pochopil. V daném případě bych doporučil novému šťastnému majiteli kvalitního italského vozu shrábnout 160 tisíc ať si ten šrot prodávající vezme zpět a říct si: "sem to ale * kupovat ojetou Alfu, dyť to nemohlo dopadnout jinak" a snažil bych se těch prodělanejch 50 litrů někde vydělat...
Ten prodávající zjevně musel tušit, že auto není úplně OK, proto se chová tak, jak se chová.-
-
« Re: Re: Po přečtení
IMHO to Goes nemá šanci ustát, zajisté podepsal klauzuli ve smlouvě že stav auta odpovídá stáří, počtu km atd atd a že prodávající neakceptuje žádné další nároky na event.reklamaci.Tož tak.
Koupit alfu s tolika kilákama je hlavně a především zkrat v myšlenkovývh pochodech.Dle mého to stejně dotyčný rychle co nejlevněji opraví, stáhne kiláky a prodá dál. Oblíbená hra v přilehlých bažinách, tak co tady budem řešit ....
-
-
Byl prodán automobil s cca 183000 km. Pravidelně servisován, udržován. Nedocházelo k přehřívání, max.teplota byla při dlouhém pojíždění v koloně na 90 C.
Předchozí vlastník se současným udělali spoluí jízdu v délce cca 70 km a vozidlo bylo předáno. Nový vlastník ujel s vozidlem cca 3000km a vozidlo provozoval cca 3 týdny bez závad. Vozidlo bylo provozováno převážně ve velkém městě.
Bohužel po této době došlo k vyvaření vody. Stalo se to během jízdy po dálnici a řidič zastavil v okamžiku, kdy teploměr ukazoval 130 C. Víc ukázat neumí. Následoval odtah. Byla detekováná závada, vadný chladící okruh. Automobilu byla vyměněna vodní pumpa - stará měla prasklé plastové kolečko - vrtuli. Nicméně po výměně dochází k probublávání vody v nádobce a tato silně tlakuje. Zřejmě bude poškozeno těsnění pod hlavou, možná i něco víc.
Je tato výše uvedená situace dle Vašeho názoru skrytou vadou, nebo se jedná o smůlu nového vlastníka vozu a předchozí vlastník je z obliga?
Pochopitelně že situaci bude řešit znalec, bude následovat oprava a další řešení je v jednání.
Děkuji za odpovědi na výše uvedenou otázku.