Octavia II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.05  04:31

    « Re: to Mitsi

    spitfire: Zda byl porouchaný nebo ne, to já osobně nedokážu dost dobře posoudit. Nikdo přede mnou si údajně nestěžoval. Ostatně spotřeba 4,4 snad nesvědčí o nějaké chybě, navíc u člověka, který neumí s diesely zacházet...
    Ad Carisma: Komplet platforma Volvo S40/V40, motory/převodovky Renault s výjimkou 1,8 GDI, kde je obojí "origoš" MMC, a motoru 1,6 (ten má ale opět převodovku Renault), pokud jde o diesely, vše je od Renaultu. Jako Mitsubishi to ani nevypadá a to, co jakoby od MMC pochází (části přístrojovky), je na "osah" (chod páček pod volantem, oládání topení atd.) úplně z jiného světa, neboť je to už vyráběné v Evropě.
    Závěr: Ano, je na tom logo MMC, ale Mitsubishi to rozhodně není! Ostatně MMC měla v holandském Nedcaru, kde se Carisma vyráběla (možná ještě vyrábí?) na starosti organizaci a řízení výroby, tedy nikoli konstrukci (za tu odpovídalo Volvo).
    PS: Rovněž na novém Coltu není kromě benz. agregátu 1,5 turbo od Mitsubishi vůbec nic. Potom není divu, že příznivců této značky tak markantně ubývá: co může dnes MMC nabídnout právě mně, už 14 let zarytému příznivci značky, který se k ní ovšem přes řadu jiných postupně propracoval? Téměř nic, to už snad i některé prvky nabídky "koncernu" mne dokáží oslovit více (abych uklidnil andreeho_cz...), byť mi pro jejich silnou předraženost jaksi stále chybí parametr "value for money"!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.05  17:56

    « Re: to Mitsi

    uved priklad lepsiho diesloveho motoru na tehdejsi dobu /jinak mam pocit, ze by se tohle tema asi nemelo znovu nacinat, co?/
  • 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 18.07.05  17:26

    « to Mitsi

    Proč by na něj nemělo být spolehnutí v jiných otáčkách? Vždyť to je motor, co by od nějakých 1.700 otáček měj normálně zabírat? To jsi to měl nějaký porouchaný, nebo co?
    Na tý Carismě bylo napsáno Mitsibishi, tak jsem myslel, že je to Mitsubishi. Asi tomu nerozumim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.05  16:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Mitsi

    Jenže Carisma není Mitsubishi!
    Ad TDI 81 kW: Opravdu mi nemůže nevadit motor, na jehož reakci je spolehnutí pouze mezi 2800 - 3300 ot./min.
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 18.07.05  16:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: to Mitsi

    Já jsem míval O I. s TDI 66 a nejezdilo se mi s tim špatně, jenom při naloženym autě by to sneslo nějakýho toho koníka navíc.
    Rozumím tomu, že to není Tvoje gusto, co ti ale vadilo na motoru? O TDI 81 jsem slyšel téměř jenom chválu (narozdíl od pozdějších PD).
    Někdy se budu muset svézt v nějakým Mitsubishi, abych konečně poznal Auto >:D . Jednou jsem jel v takový strašně rozhrkaný Carismě (120.000 km najeto) a návrat do Oktávky (tehdy ještě tý starý) bylo velký vysvobození.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.05  15:57

    « Re: Re: Re: Re: to Mitsi

    Jo abych nekřivdil: spojka byla docela příjemná, po přesednutí do "svého" jsem měl problém s rozjezdem...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.05  15:51

    « Re: Re: Re: to Mitsi

    Ne, jel jsem sám, tedy jsem sám i řídil. Prostě jsem zvyklý na úplně jiný standard - a to už dost přes 10 let, tj. ještě dávno předtím, než se Oct01 jako "horká novinka" objevila na trhu. Nejvíce mi vadil motor (kromě spotřeby snad po všech stránkách), brzdy, řazení, řízení, nestabilita v podélné stopě, rychlý a těžko odhadnutelný nástup limitu v zatáčce, ergonomie, ventilace/topení/klimatizace, audiosoustava (8 repro - ten výškáč u levého ucha řidiče ned kličkou zadních dveří snad vymyslel sice stylista, který ovšem nemá ani elementární pojem o akustice atd. atd.). Jak říkám: jediné, co kvituji, je spotřeba a kufr, jehož kapacitu jsem však vzhledem k délce služební cesty využil snad z pouhých 10%.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.05  15:23

    « Re: Re :

    exupe :-)
    Nejhorší tmavé místo je mezi Kašperkami a Strašínem :-)
    A nemáš tam někde nalepenou žvýkačku ??
    Fakt nevím, do procesu po auditu už nikdo nijak zasahovat nemůže, počítač je nastaven a nikdo už jej neobsluhuje. Prostě to světlo ta paní vezme , položí upne do držáku a zmáčkne knoflík........Pak se objeví na obrazovce taková ta klasická známá světelná křivka horizontu, automaticky se světlo seřizuje až kontrolní křivka je O.K., počítač pípne, udělá se značka že je zkontrolován..............tady nelze žádný lidský faktor moc uplatnit. Podobné vyhodnocovací pracoviště mají všichni : Autopal v N.Jičíně, Hella v mohelnici, Automotive Ligthing a Bosch v Jihlavě...........
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 18.07.05  14:48

    « Re :

    to DIM :
    Hm, že je to tak správně, a že to tak musí být... Tak to mě teda Bůh, již uklidněného, ochraňuj, před takovouhle moderní technikou, čirou optikou, kontrolovanou počítačem. Až dnes v noci pojedu na Šumavu, budu si už umět to tmavé místo v dálce zdůvodnit. Nicméně díky za fundované vysvětlení. Snad bude zakopaný pes v těch Tvých tečkách za "vyhodnocuje počítač..", jakože ten počítač někdo nedostatečně obsluhoval. Poučen, zůstávám však dál na svých pozicích, s vírou ve své smysly.
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 18.07.05  14:35

    « Re: Re: to Mitsi

    Já mám pocit, že se to zlepšuje, naposledy jsem to dolejval někdy v květnu a od tý doby jsem docela jezdil. Přený záznamy si nevedu.
    Co ti Oktávka provedla? Musel jsi celou cestu sedět vzadu? Pak bych se ti ani nedivil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.05  14:05

    « Re:

    Nejsem z Jičína ani z NSR...ale přece jen o tom něco vím. Řekl bych, že s přechodem na čirou optiku je to obecný dojem všech, co přecházejí z klasických skleněných reflektorů. Skleněná optika totiž rozptylovala světelný tok z parabolického odražeče v průběhu přechodu světla přes krycí sklo........a takový rozptyl je vždycky méně ostrý než ten, kdy vlastní usměrňovací optika je už na té parabole a pak už to jde přes čistý plastový kryt . Můžu tě uklidnit, že optika na "parabole" je testována na desítkách funkčních vzorků, zhotovovaných s přesností setin milimetru. Výsledný funkční design ( v podobě CAD dat )se pak použije při výrobě dutiny do finální formy na vstřikování plastu. A z té formy pak padají stotisíce naprosto shodných parabol. Proto je nemožné, že by někde někomu ujela " ruka" a vyrobil jeden zmetek. Jedině kladivem :-) Ale každé světlo je po montáži hned rozsvíceno a seřízeno, svět.tok vyhodnocuje počítač, tam by se to našlo.............. Jak říkám, křivka osvitu moderních světlometů je tak ostře ohraničená, že přímo vidíš hranu dosvitu, ale technicky je to tak spravne , to tak musi byt :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.05  13:50

    « Re: to Mitsi

    spitfire: Jo, jo, dovolená. Bohužel jen krátká a deštivá.
    - Jak to, že Ti to začalo brát olej? Mé dosavadní zkušenosti jsou úplně opačné: napřed značná spotřeba, pak si to obvykle sedne.
    - Jinak jsem byl v Itálii se služební Oct01 TDI 81kW: kromě fantatické spotřeby (tam 4,4 - zpět 4,6) mohu konstatovat pouze totální nasranost...
  • 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 18.07.05  13:34

    « to Mitsi

    Říkal jsem si, kde jsi. Nadávaj tady na 2.0 TDI a Ty nikde >:D Dovolená?
    Mně ten můj kus zatím (18.000 km) funguje O.K., spokojenost. Výkon značný, spotřeba mírná. Nechcípe, xenony se nerosej, nemusím podřazovat na 1.
    Oleje jsem zatim dolil 1,5 litru (zatím jediná slabina), doufám, že si to sedne.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 18.07.05  13:13

    « Re: Re: Re: Re: Startování

    to Mitsi :
    Tak to prosím tedy příště napravit, protože konkrétní specifikace těch problémů by mě zajímala. Něvěřím, dovoluji si předjímat, že by to snad mohla být nějaká vyšší poruchovost. Na to jsou ty motory (neřeším převodovky atd..) ještě mladé. Na druhé straně se mi nechce věřit ani tomu, že by u Mitsubishi kdekdo reklamoval průběh krouťáku, což je můj případ, a u Škodovky jen jeden nespokojený rebel. Anebo se o ostatních jen neví, neb ti to netroubí do světa, řeší to v tichosti a už mají své 2,0 TDI od fabriky softwarově poladěné, i s dále trvající zárukou. Těžko spekulovat. Každopádně dej vědět. Můj reklamační protokol jdu založit ve čtvrtek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.05  12:59

    « Re: Re: Re: Startování

    Ne, nejde o drby. Jen mne dost překvapilo, že Mitsubishi s tím má problém, zatímco všichni ostatní (tedy s výjimkou Tebe) jsou tím nadšeni.
    PS: S dotyčným jsem mluvil přes mobil a potřeboval jsem především zjistit, co patří do automatu v Galantu, takže jsem se úplně zapomněl zeptat, o jaké problémy se vlastně jedná. Příště to ale napravím - právě u dotyčného se totiž sbíhají všechny reklamační protokoly...
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 18.07.05  12:31

    « Re: Re: Startování

    Mitsi! Tak to jsi teda nemusel.., se přidávat. Já mám s tím mým 2,0 TDI v OII svých starostí dost! Navíc zrovna Tebe nepodezírám, že bys sem přepouštěl nějaké drby.
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 18.07.05  12:17

    « Bez nadpisu

    to Dim :
    Dime, zdá se, že do těch světel dost vidíš. Jestli Ty nejsi nakonec z toho Jičína, co je tam dělají ty soudruzi z NSR.. Mlžení xenonů už nechám stranou, snad je nakonec dovyměňuju. V jednom z mých prvních příspěvků jsem psal o tom, že nejsem spokojen s tokem světla dálkových světel u mé OII. Že v jednom, zrovna potřebném, místě se mi (a nejen mně) toho toku světla do krajiny nedostává. Je tam dost tmavo, tedy špatně viditelno. Takový tmavý flek. A to mně vadí. Nic moc ohlas tahle připomínka nevyvolala. Zřejmě s tím zatím nejsou moc zkušenosti. Jeden v noci nejel, nebo ne na dálkové, provoz je dnes velký.. Druhý nemusí mít takové nároky a třetí to třeba prostě neřeší. Já jezdím dost i po Šumavě, kde v noci takový provoz není, takže si dálkových celkem užiju, tedy to řeším. A já prostě vidím, že to tam nevidím. Poslední dobou mám skoro pocit, že můj pohled sklouzává jen do toho tmavého místa. Co ty na to? Může to být záměr, zmetek (dělá to i jiná, o které vím!)? Nebo to konstruktéři jen tak trochu nedotáhli, v tom koncovém šturmu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.05  11:24

    « Re: Mlžení xenonů

    Každý reflektor je při výrobě zkoušen na těsnost...je natlakován a měří se pokles tlaku..........Nemůže projít něco, do čeho by pak teklo . Na druhou stranu je to přece jen soustava, která nemůže být úplně hermeticky těsná, protože auto musí jezdit v minus čtyřiceti i plus čtyřiceti, při různých tlacích a pod. a např. při přehřátí musí být schopen si i trochu odpustit....no a pak to zase natáhne........ale proč zrovna jenom pravý ? že by bylo více kaluží na krajích cesty ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.05  10:54

    « Re: Startování

    Tak já se také přidám: Jako příznivce zn. Mitsubishi s rozsáhlými kontakty v prodejní a servisní síti této značky v různých evropských zemích (já také patřím do kategorie "trouble makers"...) jsem nedávno "čirou náhodou" zvěděl (svěřil mi to šéftechnik jedné významné dostribuční firmy, která obchoduje snad s cca 10 značkami vozů, a to aniž bych se ho konkrétně právě na tohle vyptával), že od doby, co do MPV Grandis osazují kompletní agregát (motor, převodovka, hnací hřídele) 2.0 TDI PD od VW, už mají problémy nejen s jedním "Mitsi", ale snad se všemi zákazníky, kterým tohle auto prodali. Tedy ty problémy mají hlavně s agregátem, zatímco tentýž vůz s benzínovým "originál" motorem (a převodovkami - manuál, auto) 2,4 od MMC je zatím naprosto OK...
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 18.07.05  10:35

    « Startování

    to vir535 :
    K tomu startování. Možná se mi jednou stalo, že mi to chcíplo, ale žádný negativní dojem to vě mně nezanechalo. Spíš bych to v tu chvíli přičetl na vrub pravé ruky "strojníka". Rozhodně jsem ale zaznamenal, že motor při startování vykazuje dost vysoké otáčky, oproti mému předchozímu Passatu, což samozřejmě není závada. Zřejmě je to věc výkonnějšího starteru. Při startování mám proto pocit, že startuju nějakého benzíňáka (a když se posléze rozjedu, tak taky..). Ale klíček vědomě déle nedržím, odpovídám Ti. Řekl bych, že motor naskočí okamžitě a tak startuju a klíček pouštím spíš podvědomě. Dřív než ho stačím pustit, motor už si běží, tak bych to asi popsal. Píšeš, že krátce naskočil a zhasnul. Tak to se mi teda moc nezdá (jako že by to bylo normální). Naskočil na všechny 4 válce, a zhasnul? Pokud naskočí, tak už nemá nárok zhasnout, řekl bych. Rozuměl bych tomu, že mi někdo bude radit, abych déle držel klíček proto, aby motor vůbec regulérně naskočil, protože to prostě potřebuje, z důvodu dané konstrukce. Ale abych ho držel déle proto, aby mi po naskočení nezhasnul, to se mi v tomhle století moc nezdá. Na každý pád, já na tom autě řeším jiné problémy, však víš..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…