Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 19.02.06 18:45
« vyp ASR
Viete mi niekto povedat ci sa da vo verzii octavie s ESP vypnut ASR?
Je totiz na stredovom paneli v tejto verzii iba gombik na vypnutie ESP, alebo sa tym vypne aj ASR.Teraz v tomto pocasi to moze byt totiz jedina moznost ako nezapadnut vo vysokom snehu. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bomba---špica?!?
To Petin
Je jasne, ze to bude v mnohych detailoch zhodne kedze ide o koncern VW. Ale beriem to "sportovo" aj Skodovka vdaka tomu ziskava len na kvalite a celkovo interier O II sa mi dost paci ajked niekolko detailov by mohlo byt aj lepsich... Ale je to fajn.. Ved novy vivoj cosi predsa stoji.. :idea: -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bomba---špica?!?
To Fero1234
Dakujem za vycerpavajucu a jasnu odpoved :roll:
To Petin
Mne osobne sa paci nova Jetta, je to velmi podarene auto oproti Passatu ma krajsiu pristrojovku. Ale aj tak by som dal prednostnost OII, lebo potrebujem kombik a Jetta asi v kombi verzii nebude :-) A to podsvietenie na modro je super... -
Diamant 18.02.06 16:23
« Re:
Aj pre mňa je kufor Golfa malý. A taktiež karoséria Jetty mi pripadá elegantnejšia, než u Golfu. A aj ten predok je taký elegantnejší. A zadok, ten sa im na Jette ozaj vydaril. U Passatu zďaleka nie je tak vydarený.
A napríklad ak by dakto chcel silné ale skôr seriózne, nie extra športové auto, tak Jetta ponúka motor 2,0 TFSI v obyčajnej výbave, nie ako Golf iba v športovej GTI. -
"-- skrytý --" 18.02.06 16:06
« Bez nadpisu
Naftova verze O2 je dokonce lepe odhlucnená nez Jetta.O2 je lehčí a tak má menší spotrebu a to dokonce o 0,3l na 100km.Jinak si myslim ze jsou to krásná auta a pokud se koupí to nebo ono tak ti udělá stejnou službu.Možná bude trochu rozdil v cenách za garanci,ale asi né moc. :roll: -
"-- skrytý --" 18.02.06 16:05
« Re: Re:
Je dobře že na ocII jsme se schodli. Alee položim otázku jinak proč Jettu a ne Golfa? Interier je uplně stejny, ze předu skoro stejny ( po faceliftu upně). Jenom proto že je o 350 milimetru delš??? Jedině v čem se liší je cenou a bočním pohledem i výbavá je stejná a mymochodem je na stejném podvozku. -
Diamant 18.02.06 15:10
« Re:
No ja túto dilemu riešim odkedy sa Jetta objavila. Podľa mňa je Jetta totiž veľmi vydarená po stránke dizajnu (dali dokopy to najkrajšie z Golfu a Passatu. Nie je to ale také obrovksé ako Passat. Ale Octavia má predsa len lepší a praktickejší kufor, má zadný stierač (u mňa podstatná vec), ďalej neponúka plnohodnotné prehrávanie MP3 ako Octavia a nereže mi ani to modré podsvetlenie budíkov. Takže môj kandidát je skôr Octavia. Ale zase ak požaduješ isté prvky výbavy, tak možno ti ich bude vedieť ponúknuť Jetta a Octavia nie. Takže je to individuálne. Jetta má tú výhodu, že ak človek nechceť zanikať v dave, tak Jetta je predsa len zrietkavejšia. -
Diamant 18.02.06 13:13
« Re: Re:
Už som tu. Mal som fofry (najskôr skúšky a potom práca). Závidím Vám tie Haldexy a pod. Ja som včera zapadol s našim firemným drobčekom (ťahač + náves) dokopy 3x a za toho 2x trvalo vyprostenie asi 45 minút. Pritom vždy to uviaznutie bolo na temer rovnom povrchu, ktorý tvoril ujazdený sneh/ľad. Tam by to chcelo nejaké super terénne gumy a pohon na všetky nápravy >:D
Medzi QG1 a QG2 je rozdiel fakt len v tom oleji. Ak je longlife, tak sa mení po 15-30.000 km (tých 30 totiž nie je pevných, je to maximum, závisí to od štýlu jazdy). A ak je klasika, tak potom sa olej mení po fixných 15.000 km. Podľa mňa najrozumnejšia voľba. Max. interval je vždy 30.000 km, pravdepodobne sa im tých 50.000 km u nafťákov neosvedčilo (je to fakt dosť veľa), takže od istého dátumu to u všetkých nových áut zrušili a skrátilo sa to na 30.000 km. -
"-- skrytý --" 18.02.06 02:09
« Bez nadpisu
tak s kravou to dopadlo este horsie ako som predpokladal. Dnes ked som jej volal tak povedala ze som do nej vrazil ja a ze ak si chcem o tom pohovorit tak len s manzelom. S manzela sa vyklul veeeelmy suverenny a arogantny pravnik... Pochopil som kedze som vcera nezavolal policiu, ze ak budem tvrdit svoju, skor ako sa dockam uhrady mojej skody z ich zakonnej poistky budu po uliciach chodit mamuty... Mimochodom prebezny odhad skody cca okolo 60tis. Vymena naraznika, kapoty, nosnika narazniku, lakovanie, demontaz, montaz...
Uz sa nerozculujem, viem teraz uz totiz s istotou ze v tomto pripade je to uz zbytocne, zial pomozem si jedine tak ze to nahlasim tak ze do mna vrazil niekto neznamy na parkovisku a pojde to z mojej havarijnej poistky.
Policajtov som nevolal z dvoch dovodov: 1. s policajtmi v takomto pripade mam zlu skusenost. 2. O 20min zatvarali skolku kde som siel pre syna. K tomu dovodu 1-Ked som tak raz brzdil na krizovatke a mal to vypocitane na vzdialenost auta predo mnou preradil sa zrazu predo mna z laveho stojaceho pruhu typek a toho uz som neubrzdil-i ked mi defacto nedal prednost z prava a buchol som mu do zadneho praveho rohu, policia mi naparila este pokutu 2000,-Sk. Ked som ju na otazku ci som si vedomy viny (ja ze nie) odmietol zaplatit povedali ze ma poslu na preskusanie a bude to minimalne za 7000,- Sk, Tak co si vybrat?
Vazne rozmyslam o tom ze si to s dotycnou kravou vybavim mimo zakonnou cestou >:-[] Sposobou sa ponuka hned niekolko, kedze mam jej meno, tel cislo, znacku auta... >:-[] -
« Re: Re: QG1
fero:no za to, ze ti zabrali zadne kolesa nenesie zodpovednost ani tak EDS, ako haldex
To dá rozum fero,kdybys četl pozorně tak by sis všimnul že jedno ze zadních kol bylo odlehčené-tudíž se protáčelo-atehdy nastoupilo EDS.Haldex už sepnul dávno předtím ;-)
fero:QG2 - prodlozené servisní intervaly 2 roky resp. 30 000 km (zázehové motory); prípadne 50 000 km (vznetové motory),
Já už to tu píšu asi potřetí;tak teda:QG2=2roky nebo 15kkm-nic víc,nic míň.Těch 50kkm platilo u OI.. :!: -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bomba---špica?!?
to Lubeno:
* QG0 - standardní servisní interval (15 000 km resp. max. 1 rok)
* QG1 - prodlozené servisní intervaly 2 roky resp. 30 000 km
* QG2 - prodlozené servisní intervaly 2 roky resp. 30 000 km (zázehové motory); prípadne 50 000 km (vznetové motory), krome výmeny oleje, který zustavá v rozsahu pevného intervalu tj. 15 000 km nebo max. 1 rok.
Maxidot ti ukazuje cas pre servisny interval, ktory je dva roky
v servise ti vyznacili interval pre vymenu oleja, ktory je 15 000km/rok
asi sa predpoklada, ze 15 000 km spravis skor ako za rok
[odkaz]
tuto mate formulare pre servisne prehliadky, tam si mozete pozriet, co sa robi pri servisnej prehliadke a co pri vymene oleja.
[odkaz] -
« Re: Re: Re: Bomba---špica?!?
To Diamant.
Fajn, preco mi potom ti hnupovia v Porsche Inter auto Blava napisali do servisnej knizky navsteva bud: 15 000 km, alebo o 1 rok????Zda sa mi akoby si !nahanali" robotu a samozrejme zisk za servisne prace :?
A ESTE JEDEN PROBLEM:
Nezaregistrujete sem-tam taky dunivy zvuk v interiery??? /akoby do Vas niekdo hodil snehovu gulu.../ Stalo sa mi to uz niekolko krat, je to velmi neprijemne, clovek sa normalne zlakne, ved je to rana. Mam taky pocit akoby bola na vine teplota vonku-je zima a v interieri-teplo. Ako keby bolo nejake velke pnutie karoserie ci co.... -
« Re: spotřeba 1,9TDI PD
To Reno
Da sa jazdit s 1,9 TDI okolo 5l: cez leto a hlavne s lahkou nohou. Osobne mam teraz po 8900 km dlhodobu spotrebu na PP 5,0 l... Otazna je akurat presnost merania podla PP >:D Som presvedceny, ze spotrebu stiahnem uz na jar pod 5,0 l/100 km...
O II Elegance Combi -
« Re:
to speedy.gon:
Uplatnil sa system padajuceho * - dostanem kolegovu Octavku I a on dostane nove.
Ale celkom sa na nu tesim, ja si auta vychutnavam; je to TDI 90PS RIDER. Mohla by mat zadny stierac a bocne ABG, ale urcite je to lepsie ako Ikarus. :-)
btw som si sondoval trh - FOCUS 1.6 TI-VCT 115 k GHIA je uz za 575 000 - neskutocna cena, najma ak to porovnam s cenami Octavie II. Bavil som sa s predajcom Skodovky, a ten mi tvrdil ze na Octavie II sa caka, a Golfy nevedia predat. Dost dobre to nechapem, ked si zoberiem kolko stoji Octavia a kolko Focus alebo Golf. -
« Re: EDS
to Blasio:
no za to, ze ti zabrali zadne kolesa nenesie zodpovednost ani tak EDS, ako haldex :-)
EDS pri hladexe riesi iba ak preklzuje koleso na jednej strane, tak prenasa moment na druhu stranu, samozrejme s trosenom je to ine, tam je EDS dolezite, lebo inak staci jedno koleso vo vzduchu a auto sa nepohne -
« EDS
Zdravím všechny,tak jsem si teď vychutnal fci uzávěrky diferenciálu.Auto v kopci při rozjezdu hrabalo předníma(bylo to v pravé zatáčce-auto v levém náklonu)pravé zadní kolo odlehčené.Asi 2-3s hrabala jen přední náprava a pak jen zašustění levého zadního,pravého zadního následně a byl jsem z toho venku!Bylo to na zpluhované cestě při -12C.
Zajímalo by mě jestli i 2kolky s ESP mají EDS a tím pádem 4x4 to má na obou nápravách?(na zadní teda určitě jak jsem se přesvědčil).
Jinak i mě PP podměřuje na spotřebu 3dcl. :? -
"-- skrytý --" 16.02.06 14:19
« Bez nadpisu
Krátkými jízdami jsem nemyslel jen jízdy po městě,ale kdekoliv a vztah k zaokrouhlování vysvětlím,protože jsem se s tím tři měsíce trápil.
Jen to berte tak, že už vím jak to počítá, ale nevím proč.
Příklad - jízda 12 km,spotřeba skutečnost 5,119, PP udává 5,2(vždy zaokrouhlí na celou desetinu nahoru. A potom za čtyři hodiny stejná jízda a opět zaokrouhlí nahoru. Celkové počitadlo potom přebírá jízdy po zaokrouhlení.Když nahromadíte více takových jízd,
najednou celkový rozdíl i těch 0,52 l/100. Prostě čím víc kratších jísd, tím je možná odchylka větší. Leč nevím, proč má už v základu tu chybu, která se blíží 0,5 l.Tohle jen vysvětluje, proč ten rozdíl oproti PP není pořád konstatní. -
"-- skrytý --" 16.02.06 13:42
« Re: Spotřeba - odchylka
Můžu potvrdit, mě to taky ukazuje o půl litru méně, než mi vychází v Excelu. Závislost na jízdě ve městě a mimo město mi přijde zanedbatelná. Na starých oktávkách, se kterými jsem jezdil, spotřeba podle PP byla dost podobná reálu, a tak mě zklamalo, že u nových oktávek je to tak nepřesné. To i na Feldě mi to ukazovalo přesněji, a to byl snímač na vstřiku do válce, kde se spotřeba "odhadovala" podle délky vstřiku. Nevíte někdo, jak je to u moderních aut, jestli se spotřeba měří stále stejně? Dost mě ten jejich "algoritmus" zaráží. Pokud dokážou počítat dojezd v kilometrech, pak musí mít PP docela přesnou informaci o zbytku paliva v nádrži. Pokud by si po nějakých etapách vztahoval počet ujetých km k úbytku paliva, nemohlo by to přeci být tak nepřesné. -
Diamant 16.02.06 12:01
« Re: Re: Re:
Marios - ešte si zabudol dodať, že icz zaujíma farba a zrkadielka >:D (ale sú samozrejme aj výnimky).
žanek - ani nestraš! Veď tých 0,5l je fest veľa! Mne Fabia klamala v priemere (tiež podľa Excelu) o -0,22 l. Ale rozptyl bol niekedy aj kladný (PP ukazoval viacej než mal). Ale to len ak som jazdil dlhšie trasy a s nízkou spotrebou. Pri jazdách v meste (krátke trasy, vyššia spotreba) ukazoval vždy menej, než mal. Takže buď majú na to vplyv tie zaokrúhľovania, alebo jednoducho pri vyššej spotrebe (t.j. v meste) je iná odchýlka než pri nízkej spotrebe. -
"-- skrytý --" 16.02.06 11:09
« Re: Re:
To Diamant: Ahoj bydlím v malém městě ( Jeseník), takže i když jezdím přes město, tak se mi spotřeba nějak nezvedne, protože to není takový ten typ města jako Brno, Praha, Olomouc atd... kde člověk popojíždí od semaforu k semaforu, navíc tu není tak moc aut, takže ucpané silnice neznám >:D Takže městskou spotřebu mám stejnou jako mimo město, navíc po dálnicích moc nejezdím, protože nejbližší dálnice (pokud se to tak dá nazvat ten tankodrom z Mohelnice do Olomouce) mám 70 km daleko. Zato tady máme metr a půl sněhu už od Prosince a je to v horách, takže člověk jezdí hodně do kopců a zas sjíźdí z kopců... Auto stojí vždy v nevyhřívané garáži, ale i tak když byly ty velké mrazy, tak prochladlé nebylo a do 3 km byla teplota vody v normálu a jezdím, cca 35km trasy, někdy i více 60-70km. Mám na spodku kapoty danou tu protihlukovou ochranu, která se dává pouze do TDIček, ale já si ju doobjednal a je to sakra poznat, že motor tak rychle neprochládá, když auto stojí venku. Pomáhá to hodně a doporučuju to všem benziňákům, ale né kvůli odchlučnění, ale kvůli tepelné izolaci! Jinak jezdím hodně předvídavě, navíc ccesty znám, tak vím jak mám jet, takže proto tak hezká spotřeba. Nejezdím nikdy stylem brzda plyn, ale auto nechávám dojíždět atd... Jinak když jsem se v létě joo fakt moc snažil jet úsporně, ale nebýt brzda - jet podle předpisů, tak jsem dosáhl spotřeby 4,2 l/100km, měl jsem jen rádio puštěný :-!
To Blesk999: Hej tak to je pech, kvuli jedne kravce co neumí jezdit. bych ju asi zabil >:-[] Hold ženské mají k autům uplně jiný přistup než chlap. Ženské stačí že to jezdí a už ju nezajimá že to je odřené a vrže to, ale nedej bože, kdybys jim zašpinil jejich novej kostýmek, to by teprv řádily pipiny!!!! Prostě oni auta berou jako spotřební zboží, něco jako třeba zubní kartáček :shock: :shock: -
"-- skrytý --" 16.02.06 11:01
« Re: Re: Re: Re:
mmm, kvak. dobra spotreba! ja doplacam na to, ze som chcel mat "super" techniku... a vykon... Ti-VCT, 16ventil... vcera natankovane, jazda po okreskach (trat cca 60 km), potom do BA a po BA a spat domov (Malacky :-)) a spotreba 6,5 l (podla PP a velkeho snazenia sa)... ale tak ako vcera jazdit kazdy den??? dialnica - 90kmh, po meste normalne, jemne rozbiehanie (nie slimacie), okresky 80 kmh a otacky medzi 2000-2500. OK, ked sa neponahlam, inak...
najhorsie je, ze pri velmi dlhych tratiach nedokazem ist tak "pomaly". pri 130 kmh sa viac viem sustredit, nez pri 90 kmh. to stiham sledovat techn. stav mna predbiehajucich kamionov, citat reklamy pri ceste, sledovat vysoku zver na poliach... :-) -
"-- skrytý --" 16.02.06 09:51
« Bez nadpisu
Každý máme trochu profesionální deformace,moje je i v tom,
že přesně vedu pomocí Exelu spotřebu. V porovnání s PP mám
po dvou letech vyčíslený rozdíl 0,48 - 0,52 l/100.Nižší spotřebu vykazuje PP. Po dotazech v servisu to prý nejde nijak seřídit. Při kratších cestách
do 25 km je PP větší optimista , to je těch 0,52. Bude to nějakým vnitřním
zaokrouhlováním kratších cest. Jinak u OI byl můj PP zase opačně
pesimista a stále ukazoval o 0,3 l/100 vyšší spotřebu.
Pokud jsem se bavil s pár majiteli OII, tak těch 0,5 l je víceméně
u všech. Ale beru to optimisticky. Když někoho vezu, mohu mu směle tvrdit,ať se podívá ,že jedeme pouze za 4,9 . Dělá to dojem. -
"-- skrytý --" 16.02.06 09:21
« Re: spotřeba 1,9 TDI
š.team: udavat spotrebu podla PP je pekne, no v mojom pripade v poslednych mrazoch ukazal PP priemer 6,2l/100km, skutocna vsak bola 8l/100km (najazdene 500km po meste za 40l nafty). Inac ked moj PP vykaze 5,5l, tak v skutocnosti je to cca 6,3l/100km (dlhodobo testovane) Zatial mam 41tis.km -
« Re: Re: Re: ESP,ABS,
to š.team:
Pripajam sa k Diamantovi - je absurdne kritizovat ABS naladene na bezne pouzivanie tym, ze na relly ho jazdci vypinaju.
Zober si protipreklz v F1 - tam je to vyladene na dane podmienky a ziadny jazdec to nedokaze regulovat lepsie ako elektronika. detto ESP - pri ladeni sa kladie doraz na bezpecnost, nie na to, aby si nejaku trat mohol prejst co najrychlejsie; ale ak by si mal ESP naladene na relly jazdu v snehu, tak som si isty, ze by si bol rychlejsi ako bez esp
dalsi priklad abs a mikro-split test (jedna strana na asfalte a druha na lade)- tam sa hlada kompromis medzi dlzkou brzdnej drahy a smerovou stabilitou - jednoducho, cim kratsia brzdna draha, tym horsia smerova stabilita; a systemy sa ladia tak, aby vyhovovali co najvacsiemu poctu vodicov -
Diamant 15.02.06 23:59
« Re: Re: ESP,ABS,
š.team - No hej, len v takom motoršporte ti náhle nevpadne človek z električkovej zastávky, vodič takého auta bežne jazdí šmykom, ktorý sám riadi a teda ho ten šmyk neprekvapí. Takže im na rozdiel od bežného vodiča tá elektronika nepomáha ale škodí. Ale samozrejme je tam aj iný rozpočet na prípadné škody a opotrebenie pneu a iných súčiastok. To si tiež bežný človek nedovolí, preto má radšej to ESP.
š.team - nebolo by lepšie to nulovať po každom natankovaní? Keď si to opíšeš na bloček, tak po nahodení do excelu dostaneš zaujémavé čísla. -
"-- skrytý --" 15.02.06 23:44
« Bez nadpisu
tak dlho som sa netesil ze vsetko je na aute zas ako za nova. dnes podvecer som siel pre syna do skolky a par metrov od skolky mi nacuvala do auta krava nebeska. zial som za jazdy nieco telefonicky vybavoval tak som nestihol dat spiatocku. Ta krava vycuvavala z parkoviska a cuvala este dalej po hlavnej z nejakych neznamych pricin zjavne bez toho aby sa pozrela do spatakov >:-[] Na prvy pohlad len prasknuty naraznik, krav askonstatovala ze to nic neni a ze mozme ist kazdy po svojich. nato som sa lepsie pozrel a zistil ze: okrem naraznika to dostala aj kapota, po otvoreni som zitil ze je posunute aj svetlo a zohnuty nejaky nosnik pod naraznikom. Na moje skonstatovanie ze chcem okrem formalneho cisla aj cislo poistky sa mi zacala rehotat do ksichtu ze ju nema so sebou a ze na aute nic mat nemozem ze sotva trochu do mna drzcla. Podporila to tym ze sa v autach vyzna a ze to musi naraznik do 40km/h absorbovat. na tio sa dostavil jej kolega ktory sa samozrejme tiez pridal ze sa vyzna a ze ktovie kde som si to spravil predtym. Volanie policie som nenavrhol nakolko mam s tym zlu skusenost, akonahle mate buchnuty predok ste vinny. Cize nakoniec by som mohol obist este s 2000,- Sk pokutou. Kravin kolega vyzeral tiez na to ze dosvedci ze som do nich vrazil ja. Ja som bol v aute sam a kedze obe auta stali za sebou v riednom jazdnom pruhu som skoro presvedceny ze je policia nepomoze. Som zvedavy ako to dopadne pri uplanovani skody z kravinej zakonnej poistky. Odhadujem ze aj ked na aute podla kravy nic nemam bude to tak za 40tis. a na vymenu naraznika, nosnika pod naraznikom, mozno svetla (asi zlomeny uchyt) a snad aj kapoty (dufam ze mi to nebudu chciet len rovnat, lebo je skrutena a podla mna uz nikdy uplne rovna nebude). Odhliadnuc od toho ze rocne auto je uz druhy krat buchnute (raz v robote na parkovisku blatnik -kolegyna "vyparkovavala" auto vedla a teraz krava toto). ten blatnik vzdy vidim ze je iny, teraz to bude cely predok >:-[] ak by som to zobral z lepsej stranky zostava to slahnut zozadu a mozem mat na aute komplet novy lak :roll: -
exup 15.02.06 22:49
« Re: ESP,ABS,
I já Tě zdravím. Nejsem si jist, jestli než se na to testování sejdeme, nebude po sněhu.. V tuhle chvíli na to ani nemám pomyšlení a chce se mi do PC vetknout krumpáč, protože jsem se asi 6x za sebou pokoušel nainstalovat Autocad, kterým se živím a ne a nepodařit.. >:-[] -
« ESP,ABS,
Ještě dodatek ,výsledky jízdy s ESP a bez posílám pro potěšení Diamantovi , no a co se týká ABS , tak s pojistkou se mi připomněl fero1234,takže tolik pro něj. A na závěr bych chtěl poděkovat za podporu exupovi a tímto ho i pozdravit.Docela bych byl rád kdybysme další testování uskutečnili společně. -
« spotřeba 1,9 TDI
Tak já Vám můžu nabídnout údaje z počítače,který si pro zajímavost eviduju.Bude to údaj vždy po době jízdy 99hodin a 59 minut těsně před vynulováním.Ten první interval byl ovlivněn ujetím 1000km se čtyřma kolama na střeše. Takže jsem najel 5623kilometrů,průměrnou rychlostí 56km/hodinu a spotřebou 6,3 litru/100km.
Druhé nulování bylo po ujetí 6575kilometrů,rychlostí 66km/hodinu a spotřebou 5,8 litru/100km.To třetí a zatím poslední už bylo v zimě,takže kilometrů jen 4725,při rychlosti 47km/hodinu a spotřebou 6 litrů na 100. Už jsem uskutečnil i jedno testování na čas s ESP a bez něj a i s OI bez ESP a zatím se musím přiznat,že nejlepšího času jsem docílil s OII se zapnutým ESP.Bylo to ovšem ovlivněno ,že při obouch dalších jízdách jsem se na zasněžené úzké cestě musel vyhybat v případě OII bez ESP s jedním autem a s OI se dvouma autama,takže to ještě zopakuju,snad se mi naskytnou stejný podmínky.Něco málo k ABS,to bych já osobně s ESP nedával do jedný kategorie.ABS taky ovlivňuje neboli omezuje schopnosti auta ale v žádném případě tak razantně jako ESP. Při běžném provozu si samozřejmě pojistku od ABS nevyndavám,naučil jsem se jezdit s funkčním,v zimě si nějakým intenzivním brzděním stejně nic nepomůžu,takže se dá strávit,no a za sucha až zas tak často nemá šanci se do činnosti dostat.Mám ale tu zkušenost,že při soutěžích rally v naší republice,kdy jsem se několikrát zůčastnil na horkém sedadle jednoho z předjezdců,které jsme několikrát absolvovali se zcela sériovými auty značky SEAT LEON se 130ti koňovými TDíčky, museli jsme pro tuto potřebu pojistky od ABS vyndavat,jinak nebyla šance auto včas potřebně na trati erzety ubrzdit.Takže i tady je důkaz toho že tyto asistenty na jedné straně něčemu pomáhají a na straně druhé zase něco omezují.Už se tím ale nechci dál zabývat,nemám na to totiž potřebný dostatek času.
Jinak info pro příznivce rally,jistě víte že se o víkendu jede Šumava,tak většina erzet je pokryta sněhem,dneska do toho trošku zapršelo a pak i zase zasněžilo,tak to snad vydrží,aby se mohli mišáci na klouzavém povrchu pořádně předvést a aby bylo na co koukat. -
« Re: Re: Re:
dnesne jazdenie po Bratislave: priemer 7,8
ked sa k tomu pridala spiatocna cesta do Malaciek (cca40km a cela cesta 160-170 km/h) tak priemerka podla PP stupla na 8,1
a rano ta ista cesta opacnym smerom so studenym startom 8,8, v aute som bol sam, naspat pribudol plny kufor >:D
cez leto dovolenka s plnym autom, kufrom, klima (dialnica 160+okresky) 7,3 l podla PP
rekord ked sa snazim a dodrziavam 90 kmh 5,1, ked sa az tak velmi nesnazim tak okolo 6,0 l
vsetko podla PP, ktovie ale aky je presny :roll: -
Diamant 15.02.06 13:27
« Re:
Marios - predsav si, že aj mne vyšiel medzi zimou a letom rozdiel presne 1,0 l. Ale inak tie čísla, čo píšeš vyzerajú ozaj zaujímavo. Povedal by som, že nemám dôvod ti neveriť, lebo zatiaľ som sa na každej Škodovke v pohode zmestil do výrobcom uvádzanej spotreba a keď som sa snažil, tak to bolo aj menej. Tebe tuším uvádzajú kombinovanú 6,6. Asi aký typ premávky u teba prevažuje?
blesk999 - v tom máš pravdu. Ale inak jazdím aj kamiónom a neveril by si, ako často kamión, ktorý má obmedzovač na 89 km/h niekoho musí tlačiť pred sebou. Ale asoň tí hazardéri v športiakoch a vytunenci tak nevadia, keď sedím v kamióne. Jednak ten rozhľad a jednak istá imunita spôsobená tou výškou zmenia pohľad na svet. Predsa len tých 16t pohotovostnej hmotnosti vždy zvíťazí nad nejakými arogantnými 1300 kilami. >:D -
"-- skrytý --" 15.02.06 11:49
« Bez nadpisu
Marios: nemam co dodat :shock: spotrebu 6,5l dokazem dosiahnut len na fakt dlhej ceste a ked sedia vedla mna moje brzdy :-) (manzelka a deti). sam jazdim aj dhsie cesty tak za 7,5-8l ked mam cas a pripadne ked su horsie podmienky na ceste. Ked je sucho tak na dlhsich cestach je to vzdy cez 9l. I ked je pravda cestu co som casto jazdil BA-Nitra som tabulka BA a tabulka NR som jazdil pravidelne za 30 az 35min - je to +-80km. Som holt taky nervny typ ked nemam na dialnici na tachometri aspon 160 necitim sa vo svojej kozi :-) Pocitam sa stale vsak medzi cestnych gentlemanov (ziadne predbiehanie bez blinkrov, obiehanie sprava (len v nevyhnutnych zatvrdelych pripadoch) tlacenie sa na slusne prebiehajucich svojou 120-kou (rychlostou) ci dokonca vytlacanie z cesty (tiez som zazil).... Arogantnych hajzlikov na ceste z celej duse nenavidim. V chvilach ked sa s nimi stretnem (radsej sa im vyhybam) i ked banujem vtedy ze namam nejaky rychly cestny tank z ktoprym by som ich rotlacil tak az si naseru do gati hajzlici >:-[] -
"-- skrytý --" 15.02.06 08:15
« Pazvuky v interiéru
Včera jsem objevil jeden zdroj pazvuků,což by mohlo zajímat všechny,kteří jsou na ně alergičtí jako já. Asi měsíc jsem na ledových roletách okresek slyšel zvuk,který jsem tipoval na vrzající svazek kabelů před spolujezdcem v palubovce.Včera jsem si právě při tomto zvuku
potřeboval upravit vnitřní zrcátko a byl jem doma.Stačilo pomačkat rámeček,která drží sklo a bylo po vrzání. Blbinka, ale potěší.
Snad to někomu pomůže. Ahojky -
exup 14.02.06 18:29
« Re: Re: Re:
Diamante, už jsem chtěl jít naslouchat tomu chrochtání PDéčka a jet domů, ale s tím rychlostním rekordem jsi mě zase vrátil do židle. Taky se fakt nechci vytahovat, ale tuhle, na podzim, jsem jel v hluboké noci ze Šumavy do Prahy. Mám to k Barrandovskému mostu 130 km. Byl jsem tam přesně za 60 min. Se spotřebou 7,3 l (2,0 TDI). Další důkaz, že se stylem jzdy šetřit moc nevyplatí.. :roll: -
Diamant 14.02.06 18:27
« Re: Re: Re:
To blesk - ty si môj človek. Aj chcem mať z jazdy radosť. Pokiaľ to ide, tak si ju aj doprajem. A vyzerá to tak, že tohoto roku sa mi podarí došetriť na Octávku. Tak budem mať vlastné auto pre radosť, ktoré budem môcť nechať v garáži, keď bude zlé počasie a vytiahnuť ho len keď budem mať chuť. Umyjem či navoskujem ho, keď budem mať chuť, povozím sa kam budem chcieť. A firemné bude pracovať, keď musí. Umývať ho beztak nemá cenu, lebo je tmavé. -
Diamant 14.02.06 18:15
« Re: Re:
Fakt sa tu nechcem vyťahovať, ale keď mám spotrebu 10l ja, tak to už som happy. Pri bežnom poflakovaní sa po meste som celkom spokojný, keď sa dostanem pod 15. Mimomestsný rekord (myslím minimum, nie maximum) mám 9,1 a to už bolo economy run. Ale zase prihliadajte k trase, ktorá merala 630 km a priemerná rýchlosť 73 km/h. Naspäť som to už nevydržal a nijako som to nešetril. Spotreba 11,8 a primerná rýchlosť veľmi pekných 105 km/h. No povedzte, oplatí sa šetriť? Radšej si to užijem. >:D
Ale keď si kúpim Octaviu, tak verím tomu, že sa zase skonsolidujem a aj porazím svoju minimálnu spotrebu na svojej obvyklej 400 km trase KE-BA. Tu drží Fabia rekord v spotrebe 5,4 pri priemernej rýchlosti 78 km/h a dokonca aj rýchlostný rekord - priemerne 112 km/h pri pomerne rozumnej spotrebe 8,3l. Samozurejme vždy benzín.
Benziňáci, aké máte spotreby vy? -
exup 14.02.06 18:14
« Bez nadpisu
To Blesk :
Tvoje filosofie je mi vlastní. Je škoda si kazit radost z jízdy, pakliže a) jednomu jízda stále ještě radost přináší, b) nemusí lautr obracet 2x každou korunu, než ji vydá, úzkostlivým hlídáním spotřeby. Najíždím teď ročně 30-40 t. km. Tam už je rozdíl 2-3 l/100 km znát. S TDI se omezovat ve stylu nemusím, je dost imunní. I když jezdím svižně, spotřeba je pořád přijatelná. Mimo jiné taky proto jsem si ho pořizoval. Chtít pak spotřebu cíleně ještě stlačovat pod 6 l nemám už potřebu. Na druhé straně, když jsem okolnostmi donucen jet volně, jako třeba v provozu když už nemá cenu předjíždět, nebo teď naposledy ve skupině aut se známými při návratu z lyží z Rakouska, potěší mě 5,4 l s rakví na střeše.
A to ...tr tr tr...? Vyrostl jsem na traktorech. Zvuk PDéčka mému sluchu vyloženě lahodí, takže tuhle stránku vůbec neřeším. Kolikrát v létě, než se rozjedu, stahnu okénko, začnu lehce, pravidelně a velmi krátce, s periodou cca 1,2 s, přidávat plyn. Tak aby se ručička otáčkoměru dotkla nejvýš 2200 ot.. Nechávám se pak unášet chrochtáním tohohle TDI. 5, 10, 15, když je čas tak i 20 min, než zařadím jedničku. Když se někdy unesu nadstandardně, otáčím se kolem, kde by byl k zapřažení nějaký pluh.. >:D -
"-- skrytý --" 14.02.06 17:35
« Bez nadpisu
No je pravda ze az tak vela nenajazdim (za prvy rok 16tis. km). Ale je pravda ze jazdim denne zvacsa velmy kratke vzdialensoti (do prace 2km-palubny pocitac ukazuje 12l priemer ak idem maximalne usporne, niekedy ked je zapcha a idem razantne sa to dostane aj na priemer 20l) ,alebo potom jazdim dlhsie cesty zvacsa pokial sa da po dialnici. Cisto dialnica priemer tak 10 az 14l podla rychlosti. Mimo dialnic-okresky - ostra jazda 9-10l. Usporna (stale vsak nie pomala) tak 6,5 az 7l. Inak cesta na dovolenku s rodinou (Ba - Split priemer 6,5L). Rozdiel v cene za benzin ked jazdim usporne a dynamicky (bez ohladu na spotrebu, avsak stale s ohladom na neohrozovanie okolia a nenicenie auta ) tvori cca 1000-1200,- sk/mes. (rozdiel pri mojom pocte km a spotrebe s rozdielom 2l/100km). Tento rozdiel mi stoji za dobry pocit z jazdy autom. Povazujem to za utratu ako ked ides do kina ci si kupis nove CD-cko, ci ides obcas dobre sa niekde najest-to vsetko nemusis (ale ja si to rad doprajem) na druhej strane mozes sediet doma a tlacit treskou s rohlikom ale co mas potom zo zivota. :-) Iste keby som mal vacsie zdroje mal by som aspon 2,0 FSI, Alebo ak neobmedzene asi Subaru STI, EVO VIII alebo M3 CSL. Auto je pre mna a moju rodinu nutnost, takze musi mat vlastnosti rodinneho a zoroven bussines auta, sucastne obcas nie je zle ked je s nim zabava :). (v ramci jeho moznosti) Ak by to bolo o tej treske pozeral by som sa po nejakej Thalii ci podobnom lacnejsom aute a tiez by som asi viac strazil spotrebu. To ze mam trochu tazssiu nohu dokazuje ked jazdim na manzelkinom aute spotreba hned stupne tak o tie 2l/100km, taktiez ked auto pozicam manzelke hned ide spotreba dole. ale pravdu povediac mam pocit ked manzelka takto jazdi ze auto viac trapi ako ja. Radi proste skor. Ja radim priemerne tak pri 3500 ot/min obcas az 4500ot/min ak potrebujem niekoho predbehnut. Ak mam vsak chut radim obcas aj pri 2000 az 2500ot/min mnzelka vsak uz niekde medzi 1500 a 2000ot -
« Re:
blesk: tak ten pocit ti celkom zavidim >:D ja chodim v Malackach do servisu Hilek. auto som tu aj kupoval (co je na jeden dlhsi prispevok), aj tu zatial davam vsetko robit, len preto ze je najblizsi poruke... zatial s nimi nejake vacsie problemy nemam, jedine co mi vadi, je obrovska casova nespolahlivost, mam dojem, ze v tom nemaju ziaden system, su schopni si nechat tam cely den auto aj ked na nom budu robit pol hodiny...preto stale nejako odkladam tie zarucne opravy co este zostali, lebo to je vzdy nadlho...takze tiez nejaky extra servis to nie je... -
"-- skrytý --" 14.02.06 09:08
« Bez nadpisu
ropaci, ze vas to bavi, stale riesit ci vam to auto nahodou nepojde aj na vzduch, v horsom pripade stlacit to o nejake deci. Ja jazdim teraz v zime za 10l a dost minimalne ma to trapi. I ked je pravda ze som zvolnil >:D
Iste mozete povadat ze ja zas riesim somariny pre Vas ale ...tr tr tr... to asi prehlusi :) -
"-- skrytý --" 14.02.06 09:00
« Bez nadpisu
to: kvak
kde chodis do servisu? v tom mojom sa necudujem ze aj toto len tak odflakli. Vcera som bol snad u nich posledny krat s reklamaciou reklamacie, reklamacie, reklamacie. Zlomenu mriezku vyskaca vymenili, a vyzera ze aj utrhnutu matku drziacu madlo nejako pripevnili (snad bodovo zvarili). Trochu krivo nasadeny svetlomet po vymene mlziaceho sa nechali tak, ale pravdu povediac uz to kaslem. este znova nieco ine poseru a budem tam zas musiet 3krat. Teraz jazdim druhy den po jamach a bez radia a konecne nic nehrka, nevrzga :-) Po roku zas ako nove :) -
exup 13.02.06 23:20
« Spotřeba 2,0 TDI
S 2,0 TDI se dá mimo město jet za 6,3 - 6,5 l dost přijatelně dynamicky, za 7,0 l vyloženě dynamicky. Na 7,5 l bych ji musel jen a jen dřít - tam jsem se snad nikdy nedostal. Chtít s tímhle motorem jet (jezdit) pod 5 l, i jen po rovině, je bláznovství. Kdo by si ho pro to kupoval? Aby ho někdy oblíbeně dokázal "vytáhnout" z nebezpečné situace..? Do 6 l to pro "klidné" řidiče ale nemusí být až tak nuda. Ve městě mně spotřeba nad 8 l přijde přemrštěná. Tam jsem se nedostal. Ovšem do 6 l, v kombinaci s městem, Duke 007, jak to děláš? Nenudíš se? >:D -
pavelll1 13.02.06 13:27
« Bez nadpisu
Podle mych zkusenosti s timto motorem 2.0 TDI budes jezdit tak kolem 7l coz neni nijak dramaticke pri dynamicke jizde samozrejme vic, pri usporne to pada k 5.5l, ale to uz je EKO jizda, ktera je v praxi pro me nepouzitelna. Mesto 8-9l coz neni zadny problem.
Nevyhodou je hlucnost motoru a vibrace. -
Duke007 13.02.06 12:46
« to Reno : re spotreba 2.0TDi
myslim,ze s 2.0 TDI podle mych zkusenosti se pod 5l/100 dostanes opravdu jen s velkym trapenim,at uz sebe nebo motoru,pri jizde mimo mesto a s dodrzovanim predpisu by to ale nemel byt problem...realnejsi je s obcasnym vyuzivanim dynamiky auta tech 5,5, v kombinaci s mestem do 6(nad 6 jsem se jeste nedostal)...trochu to ovlivni i to,jak si motor zajedes... -
"-- skrytý --" 13.02.06 10:43
« Bez nadpisu
to: žanek
no to si ma potesil tu mriezku mi lepili cca pred dvomi mesiacmi. tak som zvedavy o mesiac.. Ak to zacne znova vrzat, som tam zas aj ked som k tym damentom uz chcel prestat chodit. dnes tam mala byt posledna navsteva s tym ze opravia co pobabrali pri poslednej reklamacnej oprave (zlomena mriezka vyskaca PP dveri a uthrnuta matka od plechu drziaca madlo, krivo namontovany a nedotiahnuty pravy svetlomet). Tiez ked som ich videl montovat klimu do novej fabie som skoro odpadol. (typek nadaval nad manualom, do vsetkeho trieskal a zjavne bezradne sa to snazil co najrychlejsie a valmy nesetrne zbuchat dokopy-hnusny pohlad) ked ten isty chuj opravuje aj moje auto sa nedivim ze po oprave treba opravit zas co on dovrzal (vsetko co demontovali nesie znamky "jemnej" srobovakovej prace >:-[] dosledkom ktorej zlomili aj tu mriezku na vyskaci. Dalsie auto si uz asi budem vyberat hlavne podla referencii na servis. Zatial s Nissanackym 100% lepsia spokojnost (Autopolis) Naopak predtym Auto BOAT-hruza, zmena na Porsche Interauto Dolnozemska BA-ako vidno opat hruza. Ze by specialita Skoda servisov? Mam z toho pocit ze si este vdaka byvalemu kvazi monopolu nevedia vazit zakaznika tak ako by sa patrilo. -
"-- skrytý --" 13.02.06 10:29
« Bez nadpisu
spotreba by mala klesnut pri tej istej rychlosti. Samozrejme ak to potom na max dovolene otacky pojde na 6.st malo by to ist teoreticky rychlejsie, ak to vsak dovolia jazdne odpory (teda napr protivietor). Pohodove je to snad prave tym ze pri rovnakej rychlosti ako na 5.st. mas nizssie otacky=nizssia spotreba(teoreticky, pokial sa nesnazis na tu 6-ku vyraznejsie akcelerovat) =nizssi hluk. Spotreba so -kou neklesne podla mna vtedy ked ju radis moc skoro a snazis sa akcelovat na 6.st. s vacsou davkou plynu (paliva) ako by si to urobil na 5.st.
co je tym myslene?