Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 13.03.06 12:01
« Bez nadpisu
zvuk radia ovlyvnuje predovsetkym kvalita povodnych repro ktora je na 95% mizerna. Tazko mozno posudzovat ci radio hra mizerne ci dobre na rozdielne repraky. Rozdiel v zvuku radia (resp CD ) je daleko mensi ako rozdiel aj medzi repro tej istej cenovej kategorie (chrakter zvuku je vzdy s inymi repro iny). V com mas pocit ze to radio hra horsie ako ine? Ma zly prijem radio (tuner) alebo zvuk CD? Testovanim aparatur sa zaoberam par rokov tak viem o com hovorim -
"-- skrytý --" 13.03.06 11:21
« Re: Re: Re: Re: Všem kteří nenastartovali a možná ještě nena
No, kromě toho eboxu mám i subjektivně pocit,že moje Stream rádio zdaleka nehraje jako různé obyč. Sony a jiné co jsem měl, už jsem tady četl,že to jde vyřešit přeinstalováním ,určitě se na to zeptám v servisu -
"-- skrytý --" 13.03.06 11:15
« Bez nadpisu
Ahoj, auto je takřka nové, tak spoléhám na servis, myslím, že myčka je jen "špička" ledovce, stačí i velký déšť a je zaděláno... Docela mě mrzí,přesto,že nejde o zásadní problém, že se automaticky v servisech na to nepodívají ,vlastně až na slabé vyjímky na to kašlou. Měl jsem favorita,pak feldu,01 octavku a teď 02, ale jak říkám,až na pár vyjímek v servisu tě spíš natáhnou. Tohle ale zná asi každý.... -
« Bez nadpisu
to Jirka2:
V myčce jsem ještě nebyl, protože šetřím lak. Vlhkost nebo rovnou voda jak píšeš se do skříňky dostane i v běžném provozu. V servisu mi údajně i vyměnili těsnění kabelů, které vycházejí spodem skříňky pojistek. Jsem zvědav jak to bude dlouho fungovat. Zkoušel jsi již nějaké dodatečné přitěsnění, třeba silikon, nebo něco obdobného, či spoléháš pořád jen na servis? -
-
"-- skrytý --" 13.03.06 06:21
« Re: Všem kteří nenastartovali a možná ještě nenastartují.
Ahoj, myslím, že tvůj problém není zdaleka ojedinělý, já i můj kámoš jsme zažili tohle úplně stejně, vlhkost, čí spíše "voda" ve skříňce na pojisty, či jak to nazvali,Ebox, u mě stačilo párkrát zajet do myčky a ráno bylo hotovo... Přes noc hučel ventilátor tak dlouho,až baterka byla víš kde, po opravě a ujištění,že je vše OK (auto je v provozu od 10/05 a mám 2.0 FSI Elegance) jsem za týden měl úplně stejný problém.... Kámoš se mi smál a minulý týden otevřel garáž a hučelo mu auto.... Má 1.9 77 KW. Jinak auto má dnes najeto cca 9 tisíc a až na tento problém jsem s ním spokojen. -
« Všem kteří nenastartovali a možná ještě nenastartují.
Pro odstranění závady s úplně vybitým akumulátorem byla moje OII 4x4 1,9TDI v servisu celkem 3 dni. Snažil jsem se na závěr získat co nejvíce informací o příčině závady. Fakta dle sdělení servisu jsou následující:
1/Odběr proudu z akumulátoru odstaveného auta při předání do servisu byl 0,9A. Vybití akumulátoru bylo tedy zákonité.
2/ Přeprogramování radia Stream závadu nevyřešilo. /Číslo firmware nahraného v autě nebyl servis schopen zjistit. Nový firmare nahrál s CD, které dostal od výrobce./
3/ Některé elektronické jednotky nepřecházely ani při odstavení auta do stavu "Stand by", ale neustále zůstávaly v aktivním stavu.
4/ Příčinou neustálé aktivity některých jednotek byla vlhkost, která pronikla přes špatné těsnění do skříňky pojistek umístěné v motorovém prostoru vedle akumulátoru.
5/ Po vysušení a výměně těsnění byl odběr z akumulátoru u odstaveného auta 0,01A.
Závěrem lze říci, že spotřeba proudu, v případě, že nejsou všechny jednotky ve stavu "Stand by" může být značný a vybití akumulátoru je potom nutností. Kdy tento stav ale nastal řidič nezná, auto se chová stále stejně. Je-li vše s elektronikou při odstavení OK je možno zjistit přímým měřením spotřeby proudu z akumulátoru. Způsob měření jsem se servisem konzultoval. Vzhledem k tomu, že vyžaduje ampérmetr a určité základní znalosti z jeho použití nebudu jej zde popisovat.
PS.
Elektronika v autě je dobrý sluha, ale špatný pán. Když není precizně provedená může způsobit hodně starostí. -
« Re: Re: Komunikace přímo s výrobcem??
To Diamant:
Nevies nahodou od akeho datumu vyroby OII sa budu zvolavat auta na tu vymenu spojky u 1,9 TDI??
Apropo: po mojom nenastartovani auta v garazi som bol dost znechuteny s OII! Tiez mam radio Stream. Hneva ma, ze auto,ktore stalo 860.000 Sk ma taku blbu "slabinu" s radiom. A uz ani nehovorim o tom, ze by to mali v Skodovke riesit sami a nie az ked im nespokojni zakaznici volaju na Asistence sluzby... Ja osobne by som isto isiel sam od seba do servisu vopred -dat nahrat novy firmware ako sa nechat znechutit pri nenastartovani auta 8-s Dufam len, ze dalsie chyby sa uz nevyskytnu :-)
OII 1,9 Tdi Combi Elegance -
« MR 2007 (2008)
S tím MR to je složitější. Někdy to bývá hned po novém roce, u OI to bylo po celozávodní dovolený tj. červenec/srpen. Předpokládám, že MR 2007 pro OII naskočí po celezávodce tj.34KT.
To znamená jednu věc: auta vyrobená do dovolené budou vyrobená jeko MR2006 a auta vyrobená po dovolené MR2007. Nejkurioznější na tom je,že vám to žadný prodejce neřekne, že se chystají nějaké změny. -
Diamant 10.03.06 18:53
« Re:
A ked uz riesime to audio. Nemate niekto napad, ako dostat do radia Audience nejaky externy audio zdroj? Pre jednoduchost povedzme MP3 prehravac (u Audience je to samozrejme trochu uletene, ale pre priklad).
Ake dalsie zmeny sa chystaju pre Octaviu II MR 2008? Kedy presne ten novy MR nabieha? Kazdy mi zatial tvrdil nieco ine. -
speedygon79 10.03.06 16:06
« Bez nadpisu
2 Fans!
DVD ide k Nexusu pripojit uz davno....otazka je ci to stoji za to....15litrov...a ked sedim vacsinou na nespravnom mieste :-( ...teda v predu vlavo... 8)
ma este niektore radio v OII vstup na aux?
ad USB Zdirka - skoda, ze to je skoro rok po VW....a ze to nebolo trochu skor... -
« Re:
to by ma nastvali s tym STREAMOM, ked to bude pravda, mali by to zadarmo menit vsetkym ktori to radio predtym kupili bez MP3 >:D inak, ja v tejto oblasti moc doma nie som - je prehravenie MP3 len softwarova zalezitost alebo zavisi aj od HW radia? inymi slovami, je to mozne s novym firmom tuto funkciu doplnit? -
« Bez nadpisu
To Roupik:
Jelikož budeš mít nové auto, a tam se montují už novější verze autoradií, tak se nemusíš ničeho obávat.Nové provedení poznáš tak, že se napis např.STRAM se přesunul z nadkolečka ovládání hlasitosti, do horního rohu. Ještě jsou tam i jiné úpravy, jako např. zobrazování autíčka na autoradiu při couvání, jsou tam zobrazeny kola.
Další postřehy: Od 8 měsíce se chystá nová výbava L@K, jak pro OII, tak i pro SUPERBA.Dále se s náběhem této výbavy objeví "nový motor" 2,0TDI (123KW). Předpokládám, že AUDIO ZDÍŘKA, kterou sem zmiňoval níže, naběhne až s touto výbavou.Něco se také proslíchá o DVD přehrávačí, který se bude moc připojit na navigaci NEXUS.Je také možné, že se od MR 2008 objeví v autorádiu STREAM možnost přehráváni MP3! -
"-- skrytý --" 08.03.06 20:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dunění + rozjezd do kopce
Tím EDS si nejsem úplně jistý, jestli to mají všechny oktávky automaticky s ESP. Něco mi říká, že se to tu kdysi řešilo. Nevím, nebudu tvrdit ani tak ani tak.
Je možný, že se nakonec protáčela obě kola, z auta jsem to neviděl ani mě v danou chvíli nenapadlo vykouknout z okýnka (pravá strana byla na ledu, levá se mi zdála, že stála na sněhu, ale možná pod ním byl led taky).
Jo, tak jak normálně Deutschland moc nemusím, tentokrát mi kluk německá pomohl. :D -
« Re: Re: Re: Re: Re: Dunění + rozjezd do kopce
Chlapi,ESP má i EDS(el.uzávěrku diferenciálu),takže:
Pokud se na kluzkém povrchu protáčí kolo jen na jedné straně, vzniká rozdíl otáček mezi hnacími koly. EDS přibrzdí protáčející se kolo a diferenciál přenese na druhé kolo větší hnací sílu.
Tenglere,myslím že jsi byl CELOU předni nápravou na ledu.Pak by ti opravdu 4x4 pomohlo(prakticky vyzkoušeno) a nebo silné ruce německého freund ;-) -
"-- skrytý --" 08.03.06 20:06
« Re: Re: Re: Re: Dunění + rozjezd do kopce
ASR mám, ale v tomhle případě bylo k ničemu. To by se kolo muselo zabrzdit trvale, aby se přes diferenciál točilo protější kolo. ASR jenom kolo zastaví a brzdu hned pustí. Takže výsledek je ten, že kolo sebou cuká, ale auto stojí. Když jsem ESP (a tedy i ASR) vypnul, tak se kolo pochopitelně protáčelo trvale. V takovém případě holt pomůže písek, řetězy, nebo 4-kolka a/nebo mechanická uzávěrka diferenciálu ... anebo ochotný spoludovolenkář. :P
Byl jsem docela zmožený z ometání asi půl metru sněhu a škrábáíní několika kilo ledu z auta, takže jsem nad tím moc nespekuloval a snažil se co nejrychleji dostat na silnici, ale teď mě mrzí, že jsem si s tím víc "nehrál" a nevyzkoušel různý techniky s ASR a bez ASR, jestli by se to přeci jen nějak nepodařilo. Zkoušel jsem to nejdřív "rozhoupat", ale musel sem vyjíždět docela dost do kopce, takže to bylo k ničemu. Pak se nabídnul ten Němec od vedlejšího auta, tak jsem dal za vděk jeho dvěma tlačícím rukám...
Ale až se mi naskytne nějaká šikovná ledová plocha (když koukám na předpověď, nebude to dlouho trvat), schválně to ASR trochu potrápím... :D -
"-- skrytý --" 08.03.06 12:57
« Re: Re: Dunění + rozjezd do kopce
Mě 2.0 TDI taky duní, ale jen ve velmi nízkých otáčkách, tak do necelých 2000, když razantněji přidám. Když je motor studený, tak je samozřejmě motor taky mnohem hlučnější. Zvyknul jsem si na to, odměnou je zase velmi slušná akcelerace bez nutnosti podřazování. Ale při jízdě po dálnici motor prakticky neslyším ani při 180 za hodinu. Při 130-140 km/h to točí lehce přes 2500 otáček a motor si vyloženě "lebedí".
Pokud jde o rozjezd do kopce, byl jsem teď týden v Krkonoších a jednou jsem se jel podívat i do Jizerek. Cestou z jedné vesnice se jelo několik kilometrů serpentýnami do kopce. Povrch střídavě led a uježděný až zledovatělý sníh. Co 100 metrů stálo zaštajfované auto a řidič s posádkou obouvali řetězy. Všechny jsem objel, až jedna dlouhá fabka stála naštorc a musel sem taky zastavit. Bál jsem se, že se znovu nerozjedu, ale když borec s fabkou na řetězech odjel, dal jsem za 1 a opatrně se rozjel, bez plynu. TDIčko si chrochtalo jenom svoje trtrtr a já si jel bez jedinýho prokluznutí kol. Řetězy jsem měl sice v kufru, ale nechtělo se mi do tý zimy... >:D Byl sem teda dost překvapenej, počítám, že svoje udělala kombinace těžkýho motoru nad hnanou nápravou a zimních Dunlopů (Wintersport).
Akorát poslední den před cestou domů, pod autem se přes udělala ledová plotna, úplně hladká, takže půlka auta stála na ní. Samozřejmě jedno kolo stálo a druhý se veselo točilo. Musel mi jeden Němec z hotelu pomoct a asi dva metry mě postrčit... Jinak oktávka zvládala zimu v Krkonoších na výbornou. 8) -
« Komunikace přímo s výrobcem??
Kritika výrobce zasíláním dopisů se mi jeví jako naprosto neefektivní. To tady už bylo za socialismu ve formě "knihy přání a stížností".
Výrobce má jasné zpětné vazby od autorizovaných servisů, kterých má v ČR dostatek. Tady je to spíše o tom zda chce nebo nechce se zlepšovat. Na kritický dopis bude reagovat výrobce stejně jako v servisu, kde vám řeknou .. mi si to prošetříme to s tím rádiem vůbec nemusí být, to se obvykle nestává a když tak jen u Fabie.... A dívají se na vás jako na amatera, který dělá chytrého. Takže v podstatě jim musíte věřit a doufat, že závadu nějak odstraní. Kdyby měl člověk opravdu oponovat na úrovni musel by třeba vědět číslo firmware nataženého do radia Stream, který způsobuje vybití baterie a číslo nového firmware a žádat o zjištění, který firmware je v radiu skutečně nahrán. Takže jediné co jsem od servisu žádal je aby mi řekli hodnoty spotřeby radia ve stavu kdy jsem jim auto předal a ve stavu kdy jej budu přebírat. To je snad minimum co by mi měli sdělit.
Vše ostatní musí zařídit konkurence jednotlivých automobilek a jejich přístup k zákazníkům. Nespolehlivé auto i kdyby bylo sebekrásnější a sebedokonalejší se prodávat nebude.
P.S. Během 5 měsíců provozu je to zatím 2. závada s kterou jsem musel do servisu. Takže dejme tomu "závady v záběhu" -
"-- skrytý --" 06.03.06 16:22
« Bez nadpisu
to speedy.gon:
ok asi mas pravdu, je to sice riesenie podla skolskych meradiel v najlepsom pripade za 4 (za take riesenie by ma asi velmi skoro vyhodili z mojej prace) nechapem preco nie inde. Ked si budu ludia (zamestanci ci majitelia) budu vazit zakaznika a svoju pracu snad bude lepsie. -
speedygon79 06.03.06 11:44
« Bez nadpisu
preco by mal pisat list zakaznik pre dobro inych zakaznikov, to je predsa nahlavu.Skodovka, ale aj kazdy iny vyrobca si ma sam sledovat pocetnost vyskytu jednotlivych zavad a proaktivne ich riesit
ano mas pravdu, ale takto to zjavne nefunguje...a preto musime travit tolko casu s chatom, aby sme prisli na to co niekomu vymenili bez problemov a pod. Ak by user napisal list do Skodovky ohladne radia, niekto iny ohladne XXX, a Skodovka zareagovala aspon reaktivne, ked uz nie proaktivne, tak by sme koniec koncov boli vsetci s autom spokojnejsi...a o to tu snad ide -
"-- skrytý --" 06.03.06 11:33
« Bez nadpisu
preco by mal pisat list zakaznik pre dobro inych zakaznikov, to je predsa nahlavu. Skodovka, ale aj kazdy iny vyrobca si ma sam sledovat pocetnost vyskytu jednotlivych zavad a proaktivne ich riesit ak chce patrit k tym lepsim. ja osobne som sa pred casom rozhodol proste nekupovat tovary a sluzby kde som nebol spokojny. Ked tak budu cinit vsetci bude nuteny kazdy vyrobca ci poskytovatel sluzieb v zaujme udrzania pozicie na trhu sa podla toho spravat. Ine je samozrejme ked idem nieco reklamovat. Nedavno som pocul zastupcu statnej obchodnej inspekcie hodnotit stav a sam priznal ze rocne dostavaju radovo len par desiatok podnetov od spotrebitelov a odporucil vacsiu agilitu obcanom. Uplny suhlas. Momentalne som sa vzoprel dodavatelovi okien ktory mi dodava treti mesiac okna (po dvoch prisel s inym profilom ako som si objednal). Som zvedavy ako to skonci >:-[] Ci sudom a cakanim par rokov na svoje peniaze (dal som 70% zalohu) alebo sa dohodnem. nemienim uz ustupovat neskutocnej arogancii a inorancii. Nech zdechnu tie firmy ktore stoja za * -
speedygon79 06.03.06 09:37
« Bez nadpisu
2 hejakcin:
Takhle daleko ovšem škodovka ještě není. Bohužel.
Mozno, keby si im napisal dobre mieneny list, tak by sa lady pohli, ked si vylejes svoju zlost tuna, tak to nikomu zo Skodovky nepomoze, predpokladam, ze nemaju v naplni prace citanie chat-u o OII, aj ked by im to mozno v niecom pomohlo.... -
« Nehoráznost výrobce
Takže jsem dopadl jako mnozí ostatní. Nová OII z 10/2005 vybavená 4x4, 1,9 TDI PD po 5 dnech zaparkování nenastartovala. Předtím kombinace delších jízd a kratších městských pojezdů, takže normální využívání, které žádá běžný řídič. Baterie byla takřka vybitá, nešel otevřít kufr a při otočení klíčkem starteru, jak zde již někdo psal, v PP jen něco chrochtá. Horší je, že když chcete auto opět zavřít tak to už nejde, zadní dveře jsou stále otevřené. Od auta nejde již odejít a problém je nutno dořešit do konce. Nutno tedy volat Škoda Assistence, kteří přes nabíjecí kabely auto nastartují a popřejí příjemnou jízdu až k dalšímu vybití akumulátoru. Přitom mám v autě nejsilnější aku 72 Ah.
Při této četnosti poruch způsobených vybitým akumulátorem není možné, aby to výrobce nevěděl, ale přesto to neřeší a nechá uživatele, aby si zakusil nepřijemnou poruchu a potom jel do servisu závadu řešit. To beru jako nesolidní. Dle mého názoru by Škoda již měla obeslat uživatele vozidel s touto závadou a přeprogramování autorádia /jež je příčinou vybití/ provést dříve než to uživatel vůbec zjití.
Takhle daleko ovšem škodovka ještě není. Bohužel. -
"-- skrytý --" 05.03.06 18:06
« Re: Dekódovač výbav
Ak by to dakomu nešlo, tak treba skúsiť [odkaz] Doména bola novo registrovaná a je možné, že u niektorých providerov neprebehol ešte refresh dns záznamov 8-s
Dnes som doplnil nejaké ďaľšie kódy, medzi inými aj neznáme FDA a BWB >:-[]
Ešte ma napadlo - ak ste sledujete aj nejaké iné konfery týkajúce sa VW/Škoda/Seat/Audi, hoďte link na dekodér aj tam! -
"-- skrytý --" 02.03.06 16:00
« Bez nadpisu
mne sa zacalo pri trochu prudsom rozjazde ozyvat takym tlmenym "tuk" asi pri 15-17tis km, zaroven mam pocit ze zabera vo velmi uzkom rozsahu (asi do dvoch tretin drahy nic, potom velmi zostra, teraz mam cez 20tis a robi to stale rovnako. Aby neklzala a zaroven nebolo to zase na odpich, vyzaduje to velmi presnu pracu (take skor rychle pustanie) Ak sa to zacne zhorsovat asi je to tiez na servis, co myslite. Jazdim skor ostrejsie mam 1,6MPI (teda v ramci moznosti motora :) -
« Re: Spojka 1,9TDi
Myslím, že můžeš být v klidu, řidič je v pořádku. U mé O2 1.9 TDI klouzat začala při 22 000 km. Koukal jsem jako blázen i když je po chipu, ale i tak. Následně jsem zjistil, že do nových octavií dali asi slabší spojky než by si zasloužila. Takže ???
Pokud mu to klouže na 4. , pátý rychlostní stupeň tak ať je v klidu a s klidným srdcem zajde ke svému dealerovi škodovky. Je na to vydané sdělení z Boleslavi - výměna za jiný druh spojky ze záruky, samozřejmě zdarma.
Osobně prověřeno, spojka vyměněna a zatím no problem.
Takže hodně zdaru a hlavně, pokud by dělali mrtvého brouka, tak trvat na tom , že je na to sdělení ze škodovky a nenechat se odbýt !!!!!!!! -
exup 27.02.06 16:16
« Re: Dunění
To Titanus :
mám obuty Barum Polaris 195/15, které jsem vyfasoval zdarma při koupi auta, takže jim na zuby moc nekoukám (ani je ale taky nijak nešetřím..). V době nevyjetí kopce měly asi 7000 km, takže jisté opotřebení už vykazovaly (letní Turanzy jsem téměř sjel po 22000 km). Micheliny alpin, které mně zbyly z Passata byly, řekl bych, lepší. Těžko ale říct, s odstupem sezóny. To bych musel mít oboje gumy v sadách, projet trasu, vyměnit kola a jet vzápětí to samé pro srovnání za stejných podmínek. Kdo by to ale dělal..? Až sjedu Barumky, obuju je a uvidím (možná, v další sezóně..). Taky už mají asi 10000 km.
Pokud se ovšem třeba všeobecně ví, že zrovna Polarisy nejsou nic moc, nebo rozhodne 2 mm vzorku navíc, pak to může být i o těch gumách, jak píšeš, protože ASR případný negativní vliv strojníka dost eliminuje, řekl bych.. Známý měl (má) na Mondeu nějaké úplně nové (necelých 1000 km, v té době) Savy či Debicy, nebo něco takového, žádné značkové bomby.. -
« Dunění
Blasio: Motor u mé 1,9 duní taky při rozjezdu kolem těch 1400-2000. To se auto i rozvibruje (až se mi to nelíbí). Je to dle mého nevychytávka. Při 140 nevím že mám motor. Střešní nosič ale dokáže jízdu hodně znepříjemňovat.
Dle mého je 1,9 auto pro dálky, na převážně město to chce asi příště opět benzín - jenže jaký...
Exup: Jinak ten výjezd kopce Škoda vs. Mondeo, nebylo to spíš o gumách... -
« Re: Dunění
Já nevím,možná je to subjektivní;po 4 hodinách už mě asi vadí každý zvuk.Já navíc měl na střeše lyže tak to ještě hvízdalo.Každopádně sem se smířil s tím,že než se motor zahřeje tak je to takový syrový dunění-hlavně při jízdě do kopce kdy je auto pod plynem-po zahřátí to zaniká,či spíš to není tak moc slyšet..
Jinak se 4x4 jsem ještě nezapad;předevčírem sem si dojel pohodlně až na sjezdovku kde půlka aut měla řetězy,bylo tam hodně francouzkých.. >:D -
exup 27.02.06 09:05
« Bez nadpisu
To Marios :
ale jó, proč ne. Jinak mě taky nedělá úplně radost, když je auto povlečené solí, ale nějak to už dávno neřeším. To by mě z toho muselo picnout, protože parkuju venku a v soli jezdím denně. Do strojní myčky nejezdím. Byl jsem tam jen jednou a okamžitě to bylo vidět na laku. To vadí i mně. Teď jen čas od času ostříknu tu sůl wapkou ručně, u pumpy. Když po solení zaprší, k wapce nemusím.. Nedávno mi v Rakousku hodil nějaký ožralý Němec z okna hotelu na sklo PP dveří syrové vejce. Setřel (rozmatlal) jsem to tam škrabkou na sníh a pak v CZ jezdil ještě asi 14 dní, než jsem to umyl - zase v rychlosti tou škrabkou s houbou u pumpy. Tak takhle nějak "povrchně" a "povrchově" se chovám k autu já. Jsem ale takový druhý extrém. Nikdo si ze mě příklad neberte >:D . Jinak, poslyš, já sice v Praze žiju, ale jsem starej šumavák, takže si tamější spousty sněhu užiju dost. Jezdím tam prosolenou trasou co týden..
Že OII 2x4 ve sněhu moc nevyjede jsem zažil nedávno, kdy jsem k výjezdu k mé rodné chalupě musel po 2 marných pokusech, s ASR i bez, poprvé v životě dávat řetězy! Známý co jel se mnou s Mondeem, vyjel v pohodě. To mi ho vyndej! Možná to bylo strojníkem, což si ale nechci moc připouštět.. >:D Jinak v Praze je blaze, to se dávno ví. Proto se sem taky kdekdo nechá naplavit, že.. :P ? Jaro ať už je, ať můžu vytáhnout motorky! -
"-- skrytý --" 27.02.06 07:16
« Re: Dunění
To exup: >:D dobrá vychytávka, asi ti vojáci zas ty mozky nebudou mít tak zelené, ale já taky byl v garáži auto občas trochu popostrčit, ale né kvůli zdeformování kol, ale kvůli zatuhnutí ložisek v kolech. Jinak moje Octavie není pro mě modlou, ale rozhodně nemám na to, abych si za 3 roky koupil novou, navíc když tu žačne to bílé mokré svinstvo padat, tak tu kromě velkých offroadu nejezdí nikdo a věř mi, že pro Octavku je už 30 cm sněhu nepřekonatelných. Už ať je jaro!!! >:D Vy tam v Praze hold máte jiný život... (ale tím nemyslím, že se máte lépe :P ) -
exup 26.02.06 22:40
« Dunění
To Blasio :
trochu mě překvapuje to dunění Tvé 1.9TDI. 2.0 TDI mně duní jen v určitém rozsahu nízkých otáček (cca od 1400-1500), když auto pozvolna rozjíždím (což se děje vyjímečně..), ale kolem 2500-3000 motor vůbec neslyším, či spíše nevnímám. Mám v něm stejný akustický pocit při 120-ti jako při 180-ti. Zrovna tuhle vlastnost na něm vnímám pozitivně (kromě toho nezbytného a tady už zmiňovaného šumění či svištění zduchu od LP okénka..).
To Marios :
na vojně jsem byl u roty týlového zabezpečení. Když jsem chodil se základáky do parku, všiml jsem si, že kolová vozidla, tzv. uloženky, mají na bocích kol, po 90° křídou nakreslené značky. Vždy po nějaké předepsané době se auto popotlačilo na druhou značku, aby se mu nezdeformovaly gumy. Jestli Ty bys tuhle finesu třeba neužil.. >:D To byl žert, nic ve zlém. Zdá se, že je Ti Tvoje OII modlou. Znám takové. Proti gustu žádný dišputát, ale že je Ti řízení drogou Ti moc nevěřím.. -
"-- skrytý --" 26.02.06 20:26
« Re: Re: Re: Nenastartoval som!!!
No nevím kdy jsi auto kupoval, ale já ho mám od června 05 a tam byl ještě nahrávaný starší firmware, který měl právě tu "vychytávku" s vycucáním baterky. Po nahrání nejnovějšího FW už je vše v pohodě. Dokonce mi v servise říkali, že ten novej FW řeší aji problém s přijmem rádiového signálu. Ale to ja nespozoroval, protože u mě funguje Stream jinak báječně a chytnu všechny stanice a bez sebemenšího šumu ať jsem kdekoliv. Jinak je to celkem na dlouho, než ti tam ten novej FW uploudnou, byl jsem u toho, když mi to dělali (trvá to cca. 40 minut) Tak po nich chtěj novej FW a más po problému.
Jinak myslím, že to není chybou fabriky, ale spiše chyba výrobce toho rádia (tušim že to pro Škodovku děla Blaupunkt, ale nejsem si jistý) -
"-- skrytý --" 26.02.06 20:18
« Re:
TO Blasio : Jasně já vím, že autu to neprospívá když se s ním dlouho nejezdí, ale to je jen teď přes zimu, protože ono zrovna 40 cm sněhu co ti napadne přes noc, moc idealní terén pro Octavku není, takže se často nedá jezdit ani po silnicích, natož vyjet z garáže. A potom ty tuny soli, co jsou na silnici, no fuj s toho se dokážu zbláznit! Nevím kde bydlíš, ale možná tam máte o dost méně sněhu ( u nás je víc 1,7m) a to bych taky jezdil, ale v těch podmínkách co jsou tu to je zbytečné. A na druhou stranu necelý měsíc stáni, ještě nikdy žádnému auto neuškodilo.
To David K. : No tak to si teda hodně lenošnej, když aji 5 km jezdíš v létě do práce autem. Já to mám do práce 14 km a v létě jezdím na kole (už jen kvůli tréninku na závody) Jinak taky mívám absťák, když déle jak týden neřídím to jo, řízení je droga, ale naštěstí si se vždycky najde nějaká ta služebka a tak tu našu služební fabku vždy pěkně oroštuju a vyženu pavouky z motoru. Ta už toho semnou zažila celkem dost, za těch pár cest >:D -
« Re: Re: Nenastartoval som!!!
To Marios
>:D Som rad, ze nie som sam, co nenastartoval. Myslel som si, ze to bola iba nejaka vyhovorka na radio Stream... Zda sa mi to ako velka amatercina pri nahravani firmware pri tom pocte vyrobenych aut denne, aby prave mne nahrali chybny... Ved tie auta nevyrabaju prvy den 8-s Uz ani nehovorim o tom pocte vyrobenych kusov aut.. Mozno niekto z montaznikov zle spal, prip. mal zly den...
Uvidim, co mi povedia vo stvrtok v Blave, ked sa budem pytat na to klikanie v stredovom panely...
Posledny problem su uz iba tie blbe "hrdzave" bodky na kapote. Na bezovej sahare je to dost dobre vidiet-aspon ze sa to da dat dole. Akurat treba vyvynut vacsie usilie s handrickou :(
OII 1,9 TDI Combi Elegance -
« Bez nadpisu
Čoveče Mariosi-ty budeš mít auto jako nové i po 20letech!Trochu mě to připomíná když vidím strejdu z vesnice jak jede s Š 100MB a ta je nablejskaná jako by si ji právě dovezl z autosalonu.
Osobně si myslím že autu zrovna tak neprospívá když se s ním jezdí málo jako i to když se jezdí zhusta a nešetří se(služebáky to maj těžký).Je to jako se sportovcema kteří musí dělat aby nevyšli z kondice,ale když jsou přetrénovaný taky to není ono..
Musím potvrdit že 1.9TDI PD nemá zrovna příjemný zvuk pokud jedu 4hod v kuse po dálnici a točím kolem 2.500-3.000(u mě na 6-ku) a to hlavně pokud jde do záběru.Přijde mi že to dunění rezonuje celou kastlí,přitom v tomhle režimu auto nejčastějc po dálnici fičí.Chci se zeptat jaké máte zkušenosti kolem 130-140 s pětikvaltem a jak je na tom 2.0TDI? -
"-- skrytý --" 26.02.06 15:25
« Bez nadpisu
Ja priznavam ze jsem lenivy ho umyt protoze vim ze na druhy den pojedu a pokud vim ze pocasi nebude OK tak na to kaslu a jezdim.Ale aby mi auto stalo v garazi nekolik dni jako u tebe tak to sory.Jak neujedu za tyden aspon 350km tak jsem nervozni ze jsem neco zapomel udelat.Do prace to mam 5km a i v lete jezdim autem,ma stat v garazi nebo na parkovisti?Neni to jedno.Mam taky rad ciste auto ale nekdy to nema cenu,pockam radeji na poradnej slejvak. ;-) -
"-- skrytý --" 26.02.06 14:59
« Re:
Tak nebud lenivá lemra a umyj si ho! ;-) Měsíc neumyté auto :shock: to ho asi moc rád nemáš viď ? Jinak s tebou souhlasím, auto je od toho aby se s ním jezdilo, ale když já mám tu výhodu, že si můžu vybrat kdy pojedu a nemusím jezdit, když s toho nemám radost a to právě při ježdění v té soli a břečkách vůbec nemám. -
"-- skrytý --" 26.02.06 14:39
« Bez nadpisu
Chci se zeptat kde bydlis,ja bych potreboval taky umyt auto tak pokud nemas co delat tak ja prijedu.Uz jsem ho asi mesic neumyval.Nemusis ho lestit nez prijedu dom tak bude zase jak prase.Ja ho mam taky v garazi ale auto je od toho aby se v nem jezdilo. ;-) -
"-- skrytý --" 26.02.06 12:56
« Re: Re: Re: Nenastartoval som!!!
Jo protoze nebudu chudacka vytahovat do takovych sracek jake jsou na silnicich. Je umytý a vylestený, dokonce jsem i spodek auta vylestil, tak je blbost ho vytahovat do sajrajtu. V garazi mu je mnohem lepe. Vcera byly suche a promrzle silnice, tak jsem toho vyuzil a nez zacli ty bariery snehu dopoledne tat, tak jsem jej byl brzo rano projet, aby nevysel z kondicky 8) -
"-- skrytý --" 25.02.06 13:34
« Re: Nenastartoval som!!!
Ahoj. To co se ti stalo neni zadna novinka. Me to potkalo na zacatku prosince. Mel jsem stat auto 6 dnu v garazi a baterka byla K.O. Nastesti jsem vedel kde je problem, protoze zrovna v tu dobu se to tu probiralo a na vine je opravdu Stream. Nech si nahrat NEJNOVĚJŠÍ FIRMWARE a mas po problemu! Ja schodou okolnosti zrovna dneska po 25 dnech byl projet auto a zadny problem nebyl. A to stalo 25 dnu misto predeslych 6 dnu! Proste ten Stream cucal stavu z baterky i kdyz byl vizualne vypnuty. -
« Nenastartoval som!!!
Mam novu skusenost: v utorok rano som prisiel do garaze, sadnem do auta, motor sa zhavi a ked som pootocil klucikom este viac tak len chrchlotalo nieco v PP a auto nestartovalo. Pritom sa vynuloval PP. V motore to ani nebrnklo. Volal som Skoda Assistence a tak realne po hodine prislo servisne auto. Vymenili sme bateriu a vsetko slo nastartovat. Auto som nechaval pol dna v servise, aby zistili, co mi vybilo bateriu a cuduj sa svete: ze vraj "vypnute autoradio Streem". "Bolo zle naprogramovane z vyroby a malo odber aj ked bolo vypnute".Tato argumentacia sa mi vobec nepaci, som velmi zvedavy kedy ma to opat "prekvapi" a ja nenastartujem OII. Baterku mi dobili a nahodili spat do auta. Pritom svoju OII mam pol roka!!! Do servisnej knizky mi napisali len kod: 91A1 -neviem zial, co to v skutocnosti znamena. Zvazujem tiez reklamaciu toho "lupotania" v stredovom panely, lebo to tu vsetci reklamujete... :x
OII 1,9 TDI Combi Elegance -
« Motor 1,9 PD
Nazdar všichni.
Přidávám pár postřehů. V podstatě po roce ježdění není s autem žádný problém. V rádiu mi to luplo při zapnutí tak třikrát, takže se k výměně SW ani nemám. V palubce tak jednou.
Po výměně kol 17 letních za 15 zimní jsem zjistil, že auto perfektně drží i na těch 15.
Co si však asi nezvyknu je zvuk motoru 1,9 PD. Je hrubý a nedá se mluvit o kultivovanosti (předtím byl benzín). Na druhé straně zátah je slušný (objektivně ale uznávám, že při rozjezedu jsou malé prodlevy v nízkých otáčkách, což mezitím využijí benzíňáky).
V zimě ASR výborné, ABS bych někdy i vypnul, ale není na obtíž. OII mi přijde na sněhu oproti OI dvakrát jistější.
Spotřeba 6,3 l (hodně město - 80%).
Rádio hraje super. A hlavně, už bych nešel nikdy do auta bez vyhřívaných sedadel. V zimě výborná věc.
Na auto jsem čekal 6 týdnů.
Co říkáte na Roomster - mě se líbí, a pokud bude cena kolem 330000 tak myslím, že to půjde. -
« Re: Audio zdířka
wow to je super.Tím pádem budou muset jít ale s cenou Audience dolů,páč který blázen by si to pak koupil?Otázka je kolik za to budou chtít a hlavně pro stávající majitele: is upgrade available?
Na druhou stranu fakt že do Audience nacpeš 6CD v MP3 což je 6x700MB s pohodlným ovládáním není k zahození.Super je to co nabízí Sony-MP3s DVD médiem.Teď ještě měnič na 6DVD a je vystaráno na všechny alba až do smrti.. ;-) -
« Re: Re:
To Petim:
Marios má pravdu.Nejdříve něco obvolej, nebo ob e-mailuj a uvidíš.Kdyby i to selhalo, tak je tady ještě jedna varianta.Škodovka dává zaměstnancům cca 8% slevu, jak na auto, tak na výbavu. Jelikož tam dělám, tak tu slevu mám i já.
Jestli máš nějaký e-mail, tak se ozvi a přepošlu ti aktuální ceník pro zaměstnance. -
"-- skrytý --" 21.02.06 17:29
« Bez nadpisu
to: kvak
tych 205km/h je na hranici cerveneho pola, 200km/h ma este 300 az 500ot/min rezervu :-) Podla mna motoru nemoze uskodit obcas ho roztocit na maximum. Ten motor predsa nie je nijako vysponovany do vykonu takze tocit 6000ot/min musi vediet aj dlhodobejsie. Spotreba je samozrejme vtedy priserna (15 az 16l/100km). Kedze vzdy sa najde niekto pomalsi priemer aj so spomaleniami nie je uz taky hrozny. Uznavam ten motor ide dobre do 180km/h na je to uz jeho zdimanie. Dialnicu preto jazdim 180 a len obcas rychlejsie (v noci, ked je uplne prazdno...).
tu mriezku vyskaca mi samozrejme zlomili ked davali dolu tapacirung ked riesili piskotanie okien pri stahovani.
Momentalne sa len vozim a nic nesledujem (aj ked mi akurat nic nevrzga a nepiska, akurat obcas mierne na retarderoch si zlahucka vrzne predna naprava). Netrapia ma detajly ked mam posramotenu celu masku od tej kravy :x zaujimave ze to ani nevidno ked to vyslovene nehladas na to ze skoda je asi 60tis :shock: neni cas teraz na servis -
« Bez nadpisu
Blesk: dnes mi menili tu listu pod celnym sklom, trvalo to desat minut a nevyzera, ze by nieco lepili alebo davali nejaky tmel (zaspinene nie je nic), v dielni som ale nebol...stale neviem ako ti pri tom mohli dokaslat tu krytku reproduktora... konecne nic nepraska
okrem toho mi davali do Streamu novy firmware. Trvalo to cez pol hodiny, potom mi stastne povedali, ze sa to podarilo...inymi slovami ono sa to aj nemusi podarit a ako hovoril, robili to zatial dvakrat a raz sa to nepodarilo...skoncilo to vymenou radia >:D
takze jedinym problemom zostalo vrzganie, chrupot alebo neviem co prednej napravy pri prejazde priecnych nerovnosti...dvakrat to mali v dielni, nikdy nic nenasli...ze vraj sa na to pytal aj na skoleni a nikto nevie, co by to mohlo sposobovat...raz mi tu niekto poradil, ze to mozu robit silentbloky stabilizatora...v servise mi tvrdil, ze takto konstruovane to bolo na OI, tuto je to uplne inak a takyto problem tam byt nemoze...tak si na to uz pomaly zvykam... -
"-- skrytý --" 21.02.06 07:09
« Re: Re: Kdy Vam prisel technicak k novemu autu?
Mě dorazilo auto do autosalónu v pondělí v 11 hodin dopoledne a v úterý ve čtyři odpoledne jsem si jej byl štastnej jak blecha převzít! >:D U mě naprosta spokojenost, na nic jsem nemusel čekat. Vlastně jen než mi auto ve fabrice "poskladali", tak jsem čekal 5 týdnů, ale jinak to byl fofr pak už... -
"-- skrytý --" 20.02.06 20:48
« Kdy Vam prisel technicak k novemu autu?
Od stredy rano minuly tyden mam u prodejce vyrobene auto na objednavku. Volal mi a domlouvali jsme dalsi drobnosti jako konstrukt atp. Tvrdil mi, ze cca 2 dny trva nez z Boleslavi prijde technicak a "faktura". Uz je pondeli vecer a stale nic, tj. 3 pracovni dny + vikend.
Jak dlouho jste cekali Vy?
Diky, Vlasta. -
"-- skrytý --" 20.02.06 19:28
« Bez nadpisu
V červnu tohoto roku dostane Fabia sedan, Fabia kombi a Octavia liftback výkonnější benzínovou čtrnáctistovku. Místo motoru 1.4 16V 55 Kw se bude montovat verze s výkonem 59 kW. Provedení 1.4 16V 74 kW ve Fabii i nadále zůstane. Tento krok je bezesporu reakcí na výkonnější motory stejného obsahu, které začíná do svých vozů dávat konkurence. Fabii by ale prospěla ještě další změna: motor 1.2 12V 47 kW by se měl stát základní motorizací, přičemž verze 1.2 HTP 40 kW by byla zcela zrušena. Na těžkou Fabii (a koneckonců i Polo) rozhodně není 40 kW dostatečný výkon. -
« 2.0 TDI na max po 12000km
Dálnice nová z Brna na Kroměříž (ideální pro pokusy na max rychlost) jelikož je minimálně zatížená provozem. Sem jel s Octavií 2.O TDI zařadil 6° jel co to dalo = 225km/h = točí na 6° cca 4200 , sem mile překvapen je to samozřejmě tacho rychlost ale i tak. A hlavně v této rychlosti to je s hlukem velmi dobré! prakticky když jedu s Passatem TDI 85kw tak při rychlosti 190 už to řvalo mnohem víc! A jaká je vaše max. rychlost po zajetí motoru pokud jste se odvážili?