Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Tempomat
Tempomat je suprovní věc, když jsem kupoval auto, tak to byla jedna z podmínek. Používám ho nejen na dálnici, ale i na normálních okreskách, když je volno, nebo ve městě, aby mě to nesvádělo výrazně překračovat rychlostní limit. Ne že bych neuměl udržovat konstatní rychlost pedálem (což hodně lidí opravdu neumí :-( ), ale s tempomatem je to pohodlnější. -
« Re: Tempomat
To Blasio :
Uplne bez debat, myslim, ze o prakticnosti tempomatu snad neni ani treba jakoliv dikutovat, je to jasne vynikajici udelatko, samozrejme i na nasich silnicich. Zkus si take trochu tady pohledat, bylo toho o tomto tematu drive napsano jiz vic nez dost >:D -
"-- skrytý --" 23.03.06 10:45
« Re: Tempomat
Rozhodně smysl má. Já ho měl montovanej automaticky (Elegance). Ze začátku jsem ho nepoužíval, ale pak po pár jízdách po dálnici jsem si na něj rychle zvyknul. Na dálnicích ho využívám nejvíc, ale někdy i při šourání po městě, kde vím, že jsou dlouhý úseky, kde se měří.
Nastavím si rychlost, jakou potřebuju. Když ti něco vjede před čumák, zabrzdíš nebo tempomat dočasně vypneš a stiskem jednoho tlačítka zase obnovíš původní rychlost, aniž bys musel koukat na tachometr. A taky to umí přidávat a ubírat stiskem talčítek, aniž bych musel mít nohu na plynu, občas to taky na dálnici využiju. -
« Tempomat
Co říkáte na nabídku Tempomatu od škodovky?Nabízí jej za 5550,-.Normální cena 11.000,-.Dříve to nešlo použít na 1.4MPI a teď bez omezení...Kdo máte tempomat-jste s tím spokoj.?Je to vůbec v praktickém provozu u nás využitelné?Já s tím mám zkušenost z USA na Mitsubishi Galant,ale tam byly všude4-proud.roadways.Nevím jestli to tady má smysl když se přede mě každou chvíli nasune kamion.
Ale červík hlodá... :? -
"-- skrytý --" 23.03.06 07:33
« Re: Re: Ostřik světel
Teda to je mazec dolejvat jednou mesičně kapalinu do ostřikovačů! Já mám O2 od června a zatím stále mám kapalinu do ostřikovačů original od Škody z výroby, a to ji tam ještě půlka nádržky stále je (včera jsem to kontroloval >:D )
Blasio: Jak to myslíš s tím počítačem, že počítá i počet (hopla to je věta počítač počítá počet >:D ) otevření kapoty motoru? :shock: Skus k tomu prosím napsat více, by mě to zajimalo! Dík! -
« Re: Ostřik světel
Bobane,ostřikovače světlometů neřeš.Vzhledem k tomu že si stříkají podle svého(každý 5.ostřik skla)-budeš mít spotřebu kapaliny pořád stejně VELKOU.U Fabie to bylo podle mého lepší.Tam se ostříkly světla až po dlouhém držení páčky ostř.skel.Jinak na Fabii jsem ostř.světel moc nevyužil.Podle mě to má smysl když padá mokrý sníh,který ti za malou chvíli zalepí celou př.masku.
BTW když jsme u toho dolívání kapaliny:víte že comp.si u longlife intervalu počítá i kolikrát se otevře kapota? :idea: -
« Re: Re: Re: Chip Tunning
to Spitfire :
"...Myslel jsem tim, že rozdíl 1.9 vs. 2.0 je 60 litrů u manuálu i DSG, u manuálu dostaneš za ty prachy navíc ještě šestikvalt. ..."
Asi jsem nejaky natvrdly, ale Tvemu vysvetleni stale nerozumim. U DSG je taky 6kvalt... (a to i u 1.9) ;-) -
"-- skrytý --" 22.03.06 16:24
« Re: Re: Dešťový senzor
to Boban:
Jak psal omicron, dešťový senzor je OK. Sice má občas "svou hlavu", ale dá se s tím naučit. Ze začátku jsem na to spíš nadával, ale teď už je to dobrý. Ale líp to funguje od jara do podzimu, v normálním dešti. Při sněžení a břečce to občas je k vzteku. Když se přes senzor rozmázne špína, tak pak to dře suchý sklo jako o život. >:D
A maxidot je taky super, snad jenom, že by to mohlo zobrazovat i víc než jeden údaj najednou (spotřeba okamžitá, průměrná, dojezd, doba jízdy, ujetý km a apod.). Kdyby to umělo volitelně zobrazovat třeba dvě ty hodnoty, bylo by to už úplně dokonalý, místa je tam na to dost. Ještě škoda, že i koncernový rádia nemají stejně kvalitní displej. K tomu kontrastnímu maxidotu ten zalenej displej na rádiu nějak neladí... ale to nic nemění na tom, že funkčně je maxidot oproti pidi-displeji suprová věcička. -
"-- skrytý --" 22.03.06 16:16
« Re: Re: Re: Ostřik světel
to omicron:
Nenajezdím toho nijak moc, ale jezdím denně, i v tom marastu. Od srpna cca 12 tkm. Nepsal sem, že je mnoho dolívat každý měsíc kapalinu, ale že je to "žrout". Prostě z předchozích aut, který ostřik světlometů neměly, jsem nebyl zyklý dolívat 5 litrů každé druhé tankování (za měsíc mi to tak cca vychází, že 2-3x tankuju plnou). >:D Jinak ostřik světlometů mi vyhovuje, nemusím se o čistotu světel nijak moc starat a navíc to platí firma, takže v tom problém nemám. 8) -
« Re: Dešťový senzor
Vsechno na co se ptas mam, urcite doporucuji.
At uz ten "destak" chodi jak chce (nekomu to nevyhovuje - uz se to tady take probiralo), nemohu tomu uprit vynikajici praci, kdyz me napr. miji nejakej kamion s navesem jedouci jako hovado v prutrzi mracen. Za normalnich okolnosti na Tebe vrhne pri prujezdu tuny vody, pres ktere nekolik vterin nevidis, pokud jsi si sve standard sterace nepustil napred na nejrychlejsi rezim. Senzor toto zvlada naprosto bravurne a rychle.
Taktez vnitrni elektroforeticke zrcatko je nenahraditelne, zvlaste kdyz ze Tebou jede nejaky hovad, kterej aby usetril si nechal do sve kary dodelat xenony bez autoregulace.
Zobrazeni na MaxiDOTu oproti stand. malemu displaji na budiku je uplne o necem jinem. Spousta info pohromade bez nutnosti prepinat, velka a jasna grafika, zobrazeni spousty dalsich info, ktere ten malej neumi. Mel jsem na sve predchozi O1 tem malej, vim o cem mluvim, nevahej ! -
« Re: Re: Ostřik světel
to tengler :
"...Žrout to tedy je, kupuju 5-ti litrový kanystr prakticky jednou měsíčně..."
1x za mesic doplnit ostrikovace, to je jako mnoho :shock: ??? Kolik toho prosim najezdis, ze je takove mnozstvi pro Tebe mnoho ???
Ja teda nevim v jakych relacich se pohybujes, ale vzhledem k tomu, ze napr. min. 3-5x do mesice tankuju plnou nadrz, je pro me 1x za mesic dolejt kapalinu do striku tak smesnou zalezitosti, ze to snad ani nestoji za takovou kupu reci kolem toho.
Vase starosti bych tedy chtel mit ! -
"-- skrytý --" 22.03.06 15:18
« Re: Ostřik světel
Žrout to tedy je, kupuju 5-ti litrový kanystr prakticky jednou měsíčně. Na druhou stranu, xenony bez ostřikovačů ani objednat nejdou. Jestli je to na klasický světla nutný, to je otázka do diskuze. Určitě je lepší mít světla čistý, ale nemyslím, že by to byla vyloženě "nutnost" (pro klasický světla, pro xenony to nutnost je). -
« Re: Ostřik světel
To Boban :
mam je instalovane, nebot mam xenony, a ty by bez ostrikovacu za chvili nesvitily - to je realita. Zadny velky zrout kapaliny to jinak neni, je to vysokotlaky system se zvetsenou nadrzkou, a je to rozhodne dobre zarizeni. Ma to indikaci na MaxiDOTu (xenony).
Jinak docela "dobrej prodejce", s takovou zvlastni obchodni "...prej..." strategii >:D -
« Re: Chip Tunning
to spitfire:
DSG muzes mit jak k 1.9., tak k 2.0 TDI, u obou je stejna, samozrejme je jinak nastavena, vzhledem k rozdilnym hodnotam vykonu a toc. momentu (tak jako kdyz se chipuje 1.9 s DSGckem).
Nejak jsem ale nepochopil to Tve "...Tam dáváš 60 litrů opravdu jenom za jinej motor..." :roll: Ja napriklad jsem tech "60 litru" zaplatil za vynikajici automat :shock:
Jinak to , ze u 2litru TDI neni jeho prubeh az tak idealni zde bylo mimoch. take toho dost popsano... -
spitfire 22.03.06 13:16
« Re: Re: Re: Chip Tunning
To Omicron: No u DSG je to jiná. Tam dáváš 60 litrů opravdu jenom za jinej motor - teda jestli je DSG pro 1.9 a 2.0 stejný.
Chování 2.0 mi nepřipadne nějak závadný, prostě silnej traktor se vším, co k tomu patří. I když je pravda, že třeba takovej dvoulitrovej diesel od BMW je trochu jiná káva.... -
« Re: Re: Chip Tunning
To Spitfire :
Vidis ja mam 1.9TDI O2 a sestikvalt (DSG), coz samozrejme jde chipem doresit, take se to takto resi... :D
Myslim, ze filozofie poridet 1.9TDI a pozdeji ho dochipovat (nejlepe s tim 6kvaltem) neni az tak spatna, s tim ze usetreny prachy lze investovat napr. do vybavy (napr. DSG >:D ).
Ja takto presne postupoval (zatim bez chipu, ale o tom se zde jiz napsalo tuny pismen), a nevidim v tom zadnou chybu.
Ten motor 1.9 PD je konstruovan a dimenzovan pro vetsi vykony a tocive momenty, nez ma ta 77kW verze. Navic bych rekl, ze me prijemnejsi chovani nez ten 2litr... -
matuS 21.03.06 22:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyhř.sedaček
Inak vrelo odporúčam kožené sedadlá a potom sa uvidí, ako sa žije bez výhrevu sedačky.
mne sa vyhrievanie pokazilo, ale kedze mam nezavisle kurenie, tak to nieje problem.
ale bez nezavisleho kurenia by to bolo naozaj peklo.
tiez vyhrievanie doporucujem -
« Chip Tunning
Prosím o radu: při objednávání Octávky jsem váhal mezi 1.9 TDi a 2.0 TDi, myslím že ušetřené peníze za motorizaci si pořídím u 1,9 TDi chiptunning a ještě mi zbyde na další radovánky, jakou firmu byste mi doporučili? Máte zkušenosti s úpravou 1.9 TDi 77 kW? -
"-- skrytý --" 21.03.06 20:33
« Re: vyhř.sedaček
Vyhřívání mám a taky bych si ho příště objednal znovu. V letošní kruté zimě ho používám docela často. Po vyjetí to dám na 3, na 4, tak na dvě tři minuty, než to začne hodně hřát, pak to vypnu. Ze setrvačnosti to pak ještě minimálně pět minut hřeje a přitom pomalu začíná auto topit. Nemám to puštěné furt, ale když je auto celou noc venku na mrazu, tak je to ráno fakt příjemný. Žádný zdravotní problémy nepozoruju, ale jak říkám, nemám to puštěné trvale a ani každý den, záleží na počasí a jestli mám kabát nebo jenom krátkou bundu. Prostě, když zebe, tak to zapnu... :) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyhř.sedaček
Já kdybych si kupoval nové auto tak bych šel do vyhřívaných sedaček znova.Zvyšuje to komfort a to dost.Kdo to nezkusil tak si říká že je to snobárna,ale věřte že není.
Jen jsem chtěl naznačit že je potřeba používat to s rozumem.Když jdu do auta z bytu kde je 22C a venku -10C tak je to zrovna tak špatné to nezapínat jako i to- dojet s ohříváním až do vypnutí motoru a vystoupit do mrazu.
BTW to co jsi Diamante napsal že u jiného auta to bylo dělané tak že se to muselo znova po nastartování zapínat dává smysl aby to šetřilo baterku.U Oktávky nevím jestli je to ošetřeno tak že to začne vyhřívat až s určitým zpožděním,ale podle zkušenosti bych řekl že jo. -
Diamant 21.03.06 11:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyhř.sedaček
Amigo - ja s chrbticou nemám žiadne problémy a výhrev sedačiek používam už 6 rokov. A taktiež si myslím, že ak by to bola taká kravina (ten výhrev), tak by to nikto nevymyslel a neponúkal, lebo by to nikto nechcel.
Inak vrelo odporúčam kožené sedadlá a potom sa uvidí, ako sa žije bez výhrevu sedačky.
BTW, skôr by som povedal, že majitelia výhrevu sú spokojní, len tí, čo ho nemajú naň stále len nadávajú, že? >:D -
Diamant 20.03.06 21:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: vyhř.sedaček
By si sa divil, ale moja zena si vyhrev sedadla niekedy pusti aj v lete, ked ma svoje dni. A pritom nevadi, ze bezi klima.
V zime to mam obvykle pustene nafurt, na stupni 1 alebo castejsie 2. A urcite by som auto bez tejto feature uz nechcel.
Jedine vtedy by mi nebolo na zadok zima, keby som mal dlhy kabat, na ktory si sadnem. Ale ja som zvyknuty v aute zhadzovat aj perovku, takze ako nohy, tak aj zadok a chrbat by sli na premrznutu sedacku a to nie je prijemne. V sluzobnom mam tiez vyhrievane sedacky, ale tam sa to zapina tlacidlami, takze po kazdom vypnuti zapalovania (napr. na pumpe) sa vyhrievanie vypne. A normalne citim, ze sedacka potom nekuri a studi. -
"-- skrytý --" 20.03.06 20:51
« Re: Re: Re: Re: Re: vyhř.sedaček
Hmm zajimavé mě na zadek v autě nikdy zima nebyla (ani na ty dvě minutky) a to jsem sedal do auta, které stalo venku i na -20°C Asi mám lepší spoďáry jak vy >:D Jinak i kdyby mi byla zima na *, tak kvůli 2 minutám (a to ještě jen v zimě, protože pochybuji, že to někdo využívá celoročně) bych 5900,- peněz nevyhodil. To znám užitečnější serepetičky do auta. Ale každej jsme jinej, někoho zebe zadek a někoho nee 8) -
« Re: Re: Re: Re: vyhř.sedaček
keby boli potahy z nejakeho ineho materialu ako su, napr. velur alebo alcantara >:D tak by to vyhrievanie treba nebolo...ale kedze nie su, tak obcas som nasrany ze to vyhrievanie tam nemam. ale pridavam sa k blasiovi - tiez ma tie potahy, resp. sedacka priviedli k doktorovi - blasia kvoli prilis horucej sedacke, mna kvoli tej studenej...no...ehm...asi viete co myslim...velmi neprijemna zalezitost >:D >:D -
« vyhř.sedaček
Nazdar chlapi,nevím jakou máte kdo zkušenost s vyhříváním zadku a výše,ale chci se podělit o tu svou.
Jelikož už mi není 20 ani 25-trochu jsem si načal záda (prochladnutí)a to při uklízení sněhu (zas ku..va padá!).
Musel jsem začít trochu rozumněji používat tuto vymoženost.Z vlastní zkušenosti a to i na radu lékaře:Když je venku +5 a méně-chce to opatrně!Používám z 90% stupeň 1,vyjímečně 2 a to až po 1-ce.Zároveň tak 10min před dojezdem to vypínám.
Záda jsou jenom jedny i když je to příjemný pocit-bacha na to!Potíže se neprojeví hned ,ale třeba až za pár let :!: -
"-- skrytý --" 20.03.06 07:24
« Re: Re: Re: Re: vykon VW motorov
Já je nějak extra neřešim, když bude dobrá nabídka tak ho koupim. Bavíme se tady o tom že všechny motory koncernu mají o 5kw a víc a někde jsem slyšel, že tento motor je na hraně. Kdyby dávali do fabie 1.6 z octávky, tak bych šel do ní ;-)
A jestli si měl na mysli 2.0 tak ten už má vyšší pov. ručení a abych si ho koupil, tak by musel být výkonem trošku jinde. -
"-- skrytý --" 16.03.06 20:04
« Re: Re: vykon VW motorov
Diamant: někteří tady na foru říkali, že 1.4 74kw je na tom na hraně, že sotva naměří těch 74kw. Já ho chci koupit a dost mě to zajímá, bylo by dobrý kdyby sem někdo napsal, jestli byl na brzdě. Nebo nějaký odkaz. Jinak všechny ostatní motory maj o 5kw a víc větší výkon. -
Diamant 16.03.06 18:24
« Re: vykon VW motorov
Zatial som nepocul o pripade, ze by motoru VW namerali udavany vykon alebo mensi. Stale viacej. Samozrejme neberiem nejake zdevastovane motory.
Tych 200 tacho by v reale mohlo byt tak 185-190 km/h. Zda sa mi, ze to su pre 1,6 MPI dobre hodnoty, za ktore sa tento motor nemusi hanbit. -
"-- skrytý --" 16.03.06 17:20
« vykon VW motorov
tiez by ma zaujimalo aky vykon maju VW motory v reale na brzde. Nazory su totiz rozporuplne, jedny tvrdia prave o 77kW 1,9TDI ze ma cca 85kW, niekto tu na fore (neviem ci nie mitsi) spominal vraj zanmu vec ze VW vzdy nameraju horsie zrychlenie a vykon ako udava vyrobca (bola spominana O1 RS).
to alexnader-pochopitelne ze O2 s 1,6MPI pekne akceleruje aj na 5.st. v rozsahu rychlosti od 100km/h do cca 160km/h (potom to uz akceleruje postupne menej a menej az to zastane na 200km/h na tachaci - viac ani za svet:-) Ono v tomto rozsahu otacok (3800ot/min) lezi maximalny krutiaci moment, takze je to logicke. 6.st by iste neskodil lebo O2 (horsie este O1) ma pri 140km/h najvacsi hluk od motora, cize by neskodilo ho posunut nizssie (potom musim jazdit bud aspon 150 alebo 130 (tak radsej nad tych 160:-) -
Diamant 16.03.06 12:47
« Re:
blesk - diamkonf1[zavinac]railweb.sk - budem povdacny
Jasne, aj ja (ked sa usmeje na mna stastie a dosetrim na OII) planujem rovnako ako u Fabie vymenit tie stredobasy za nieco lepsie, mozno aj tie stredove bude potrebne vymenit. Ramiky z MDF do silikonu (ako som to spravil u Fabie). A samozrejme vytlmit dvere. To pomoze aj akustickej pohode vovnutri, nie len zvuku. Po skusenostiach z Fabie viem, ze u nevytlmenych dveri som mal dojem, ze su dvere nedovrete a nejako prilis seka ten central.
Alexandr - dalo by sa povedat, ze vsetky koncernove motory (nie len TDI) maju vyssi vykon, nez vyrobca udava. Ja som mal napriklad vo Fabii "osvedceny" 2,0 MPI (na ktory ludia, co ho nemaju, radi a casto nadavaju). Ja nan nedam dopustit, jazdil krasne, spotreba bola viac nez prijatelna, olej to nezralo. Ako mne, tak aj kamosovi (tiez 2,0 MPI) namerali na brzde 93 resp. 93,5 kW. Papierovo by mal motor mat 85 kW. Tak si urob obraz sam. -
« Bez nadpisu
Chtěl jsem se ještě zeptat, nevíte někdo jaký skutečný výkon má OII 1,6 MPI? Slyšel jsem že např. 1,9 TDI 77 kW má až o 10 kW více než uvádí výrobce. Údajně je to z důvodu rozdílů v motorech a součástech a výrobce se jistí aby uváděný výkon nebyl nižší než skutečný.
Dík -
« Spokojenost s OII
Ahoj řidiči,
minulý týden jsme byli v itálii s novou OII 1,6 MPI. S přítelkyní jsme ujeli skoro 2000 tis. km. Naložili jsme do kufru 4x lyže, bahoty a spousu jiných věci. Kufr byl pořád poloprázný a hodně věcí by nám lítala sem a tam nebýt sítě v kufru, což je hodně dobrá věcička. Sedačky byly skvělé, vůbec nás nebolela záda jako tomu bylo např. u fabie, ale i s tou jsme byli spokojeni. Škoda jen že se do této motorizace nedává 6-ka, určitě by se ve vyšších rychlostech hodila. Na dálnici od 100 km/h není potřeba vůbec podřadit a stačí lehce šlápnout na plyn a auto letí jako raketa. Patřili jsme k nejrychlejším vozům. Při průměrné spotřebě 6,7 l/100 km a když vezmu v úvahu že v horách jsou samé serpentýny a ujeli jsme tam skoro 300 km s průměrem kolem 10 l/100 km, jsme byli hodně spokojeni, na dálnici jsme se pohybovali kolem 130 - 150 km/h.
Hodně šťastných kilometrů s novou OII všem.
Auto je to fajn. >:D >:D -
"-- skrytý --" 15.03.06 23:02
« Bez nadpisu
to Diamant:
u ziadnych reprakov neni problem to ze su papierove. Ak by som ich mal hodnotit z mechanicko - elektrickeho hladiska tak problemom je nedostatocne dimenzovany magneticky system - nedostatocna kontrola membrany, mala linearna vychylka - cievka pohybujuca sa vo vzduchovej medzere magnetickeho systemu sa dostava pri vacsom zatazeni (alebo hlbsich basoch) mimo medzeru - dosledok tzv "nestihanie" resp "chrchlanie" basaku, mala tuhost membrany - deformacie membrany -nizssi frekvencny rozsah smerom hore, nelinearity v priebehu frekvencnej charakteristiky...
Tak ci tak zvuk je o trosku lepsi ako u O1 to vsak hlavne kvoli inej ozvucnici - dvere su uzavrete zvnutra plechom-skoro ziadny akusticky skrat=mensi pokles akustickeho tlaku na basoch. Ukricane stredovysky su vsak uplna tragedia. Suhlas vo fabii je so Skodoviek najpocuvatelnejsie to ozvucenie. Pre narocnejsi posluch vsak nevyhovuje ani toto. Poznam niekolko reprakov v kategorii uz od 2500,- sk za par dvojpasiem, ktore hraju dost lepsie. Ak sa este vytlmia dvere, utesnia (bitumenove platy, noiskiller, MDF podlozka pod basak) zvuk bude o niekolko kategorii lepsi. Zlepsi sa hlavne linearita (zmizne ukricanost), cistota, ziska sa podstatne presnejsi bas a da sa pocuvat ovela hlasnejsie bez toho aby zacalo nieco v dverach drncat, bas nabere na objeme, pribudnu detajly... Zdaleka to nie len o diskoteke, da sa na to pocuvat uz aj nejaky jazzik a vazna hudba. Spravny fandovia sa nezastavia vsak zdaleka takto nizko:-). Ako tak slusne ozvucenie sa vsak da urobit az prekvapivo lacno, hlavne ked uvazim ze za par reprakov navyse (doyadu do 02) chcu v autosalone od 3500,- sk vyssie tie repraky maju realnu trhovu cenu tak do 1500,- Sk
Basove pumpy maju len diskutabilny prinos, nevytvaraju totiz akusticky tlak, ale trasu karoseriou co moze sposobit casto viac problemov ako osohu. zacne totiz prakticky vzdy nieco rezonovat a treba dalej riesit ovela zlozitejsie tlmenie vybracii v celom interiery casto este aj pod kapotou, ci zvonku karoserie (rezonujuce plastove kryty v motore, poznavacia znacka). Ked neni trpezlivost a casto aj dost penazi, potom pomoze uz len pridat vykonovy zosilovac aby tie rezonancie prehlusil:-)
ak mas zaujem o tie fotky dveri zvnutra, uved mi mailovu adresu, poslem ti ich -
Diamant 15.03.06 19:21
« Re: ozvucenie O2
Nezdielam uplne tvoj nazor. Je pravda, ze Skoda pouziva repraky s papierovou membranou (pravdepodobne je to tak aj u Octavie II), ale napriklad u Fabie nemozem povedat, ze by tie papierove hrali nejako mizerne. Hlavne pri rozumnej hlasitosti. Ked chce dakto diskoteku, tak to uz je na zvazenie.
Jasne, ze pod sedadlom nie je v pravom slova zmysle woofer, tam by potreboval iny objem. Ale svoj ucel to plni.
Ano, to riesenie s kondenzatorom poznam a rozhodne by to aspon v kombinacii s tym dost drahym soundystemom nemalo tak byt. -
"-- skrytý --" 15.03.06 18:22
« ozvucenie O2
to diamant:
zakladny omyl- vyskace v prednych dvrech su umiestnene povedzme dobre, ale uvedomme si ze basak nehra lan basy ale hra od cca 5khz dole a teda cele stredy ktorych umiestnenie uz dolezite je. nie nadarmo sa u ozvucenia riesi vzdielnost osi menicov aby bola co najmensia, idealne je z tohoto pohladu koaxialny menic resp sirokopasmovy menic, zial neexistuje menic ktory by zahral cele pasmo s potrebnym tlakom, bez neziaduceho skreslenia (Dopplerove skreslenie - skreslenie sposobene prave na vyssich frekvenciach ktore sposobuje pohybujuca sa membrana s relativne velkou vychylkou - basy su radovo pod 500 az 200Hz.), dalsie skreslenie vplyvom prilis vzdielenych stredov je fazove skreslenie-prejavujuce sa pocitom roztrhnutia-resp oddelenia vysokych frekvencii od zbytku (diera na stredoch). Podstatna cast informacii (ludsky hlas, husle, zakladne tony prakticky vsetkych nastrojov) su prave v tomto pasme. Navyse najhlbsie basy aj tak nezahraju korektne basaky resp stredobasaky vo dverach (z dostatocnou energiou a dostatocne malym skreslenim). na to je subwoofer. Ak niekomu vsak stacia vyhulene basy z dveri (korekcie na basoch do plusu, nebodaj este zapnuty loudness) nebude ho mozno tak trapit to odtrhnutie vysok od zbytku a strata stredov. Originalne repraky aj tak hraju ukricane lebo vyrobca sa netrapil z nejakou naozajstnou vyhybkou ale len odrezal najnizssie frekvencie iduce do vyskaca filtrom prveho radu (6db/oktava) co je len mizerny elektrolitycky kondenzator zapojeny pred vyskacom. Basak jaci plne pasmo bez akehokolvek filtra. Kazde aspon trochu slusne repraky maju normelnu vyhybku linearizujucu vlasnosti oboch (resp vsetkych) menicov. Riesenim je ozvycenie so Sounsystemom ktory ma pouzite vpredu trojpasma (az na to ze ani tieto repraky nestoja za vela) Toto riesenie sa mi vsak javi ako predrazene kedze mi da len upraveny priestor pre stredak (pod vyskacom) a origo menice by som aj tak vyhodil.
Woofer pod prednymi sedadlami byva zvacsa len tzv bass pump co nie je defacto ziadny seriozny subwoofer ale ma za ulohu doslova triast * aby si mal pocit mohutnosti basov (menic priemo spojeny s karoseriou) -
Diamant 15.03.06 11:23
« Re: Re: Péče o kožený volant
Mohli by ste poslať nejaké foto, ako vyzerajú tie dvere u OII bez tapacírungu. Napríklad ako som poriešil muziku ja ešte vo Fabii si môžete pozrieť na mojej stránke www.railweb.sk v sekcii Škoda. Tam je tiež tá nosná doska a jej vytlmenie zvuk mierne zlepšilo.
Výškáče sú podľa mňa u OII na dobrom mieste, pekne nasmerované na posádku. A u basov predsa tak nezáleží na umiestnení prípadne smerovosti. Navyše ak to búši do sedadla, tak to možno bude mať ešte lepší efekt. Mnohé značky umiestňujú woofery pod predné sedadlá.
Na všetku kožu v aute si kúp Leather Cleaner od Turtle Wax. Je to také biele mlieko, ktoré kožu čistí a zároveň chráni pred vysušením a popraskaním. Mám na sedačkách béžovú kožu a s týmto prípravkom to ide pekne udržiavať a po každom ošetrení je vidieť, že tá koža doslova ožila a je taká vláčnejšia. -
"-- skrytý --" 13.03.06 22:28
« Bez nadpisu
to novak: s tym samozrejme pocitam automaticky:-) Aj ked O2 ma dvere uz seriovo lepsie urobene z hladiska ozvucnice pre basovy menic ako O1. O2 ma totiz uzavretu plechom vnutornu stranu pod tapecakom. O1 mala v zaklade uplne desny akusticky skrat. Ina situacia nastane ak chceme dostat z O2 dveri homogenny stereobraz lebo maju sproste urobene to ze vyskac je na opacnej strane dveri ako basak-holt kompromis za to ze na kolena je viac miesta a da sa do dveri dat aj 1,5l PET flasa:-).
Tak ci tak na jar su pripravene v garazi nilen nove rapraky (staronove z byvalaho auta) ale aj 5kg HB body 930 - synteticky bitumen na tlmenie rezonancii a spevnenie ozvucnice dveri, samozrejme aj plastovy adapter pre uchytenie basaku nahradi priruba z MDF. -
"-- skrytý --" 13.03.06 21:54
« Re:
Na kvalitu reprodukce má především vliv kvalita zpracování ozvučnice reproduktoru, absence akustických zkratů a způseb zatlumení. Věřte mi že výměna repro toho moc neřeší. ROzdělat, vytlumit, utěsnit a repráky uchytit na naprosto pevnou ozvučnici. Potom i ty původní "sluchátkové" repra hrají jak z praku. 8) -
"-- skrytý --" 13.03.06 21:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Všem kteří nenastartovali a možná ještě
Tak jsem se dneska odpoledne koukal, jak je zhotovená ta "skříňka" ve které jsou pojistky a myslím, že voda by se tam dostat neměla, pokud zrovna člověk nestříká wapkou do motorové prostoru (což je taky ovšem pěkná blbost) Ze spodnío strany krytu pojistek, je po celém obvodu gumová izolace, která dobře těsní po celém obvodu skříňky. Ze spodní strany, jak vychází kabely, tak je taky izolace, tak myslím, že opravdu se tam voda dostat nemůže. Jediné co mě trošku zarazilo, bylo, že ta pojistková skříňka je přimo pod hranou kapoty motoru a levého předního blatníku, tudíž v dešti tam musí zákonitě kapat voda přes tu škvíru na tu horní čast deklu skříňky, ale to by snad neplechu dělat nemělo :roll: -
Diamant 13.03.06 20:14
« Re:
Blesk - pekne si to napísal. Ja len dodám, že v mestách neraz vznikajú všakovaké interferencie a odrazy, ktoré neraz príjem lokálne rušia a tu tiež lepšia selektivita vyhráva. Mestá sú tvorené oceľovými a železobetónovými konštrukciami, ktoré výborne odrážajú signál.
Ale popravde si ma ukľudnil, lebo sa mi zdá, že vieš o čom píšeš a keď sa na príjem nesťažuješ, tak je jasné, že to rádio to vie a keď nie, tak je niekde závada. -
"-- skrytý --" 13.03.06 16:49
« Bez nadpisu
zakladnymi vlasnostami tuneru je citlivost (cim citlivejsi tym vacsi pocet stanic mozno naladit) a selektivita (to ci sa naladene stanice nemiesaju). citlivost sa laicky da pomerne lahko overit, postavia sa vedla seba na tu istu antenu (pripadne ak ide o firmene origo radio - co je Stream aj Audience, zabudovanie v dvoch rovnakych autach). To ktore naladi vacsi pocet stanic (nie len chrcanie ale ozajstny prijem) je citlivejsie. Tu pozor napr Blaupunkt ma uzitocnu funkciu nastavitelnu v niekolkych krokoch, kde radio naladi len stanice nastavenej urovne (sily signalu) radio potom sice naladi mensi pocet stanic (slabe ignoruje a preskoci) ale tie co naladi maju stabilnejsi prijem. Druhy parameter - selektivita je silne zavisla od miesta kde sa radio pocuva. radio s vyskou citlivostou a malou selektivitou nenaladi v blizkosti silneho vysielaca (typicke vo vacsich mestach) slabu stanicu v horsom pripade chrci aj ta silna vplyvom rusenia slabou. Na toto Stream ma funkciu prepnutia prijmu "dialkovy" (Wide-siroky) a "blizky" (narow-alebo zuzeny) Nepamatam ako toto ma presne oznacene Stream (tusim DX a local). Teeda kto ma problem s miesanim sa stanic nech proste skusi v nastaveniach prepnut medzi DX a local. Vzdy je to zavisle od miestnych podmienok. Ja v meste nemam problem naladit stabilne a nepomiesane obidve pamate po 6stanic pre FM. Skor mam problem kam dat ostatne:-) Riesim to tak ze naladim len tie co skor pocuvam. Byvam a najcastejsie aj jazdim v BA. V porovnani s radiami co som mal patri Stream z hladiska kvality prijmu k lepsiemu priemeru, dost velkou vyhodou je dualny tuner pri preladovani teda necakas kym nieco naladi ako klasicke radio s jednym tunerom. Zaujimave ze najdrahsie radio co som mal malo najhorsi tuner z hladiska citlivosti na udzanie nezachrcaneho prijmu. Bolo to inak z hladiska kvality zvuku spickove radio (najvyssi model Clarion DCX 9175). Naopak relativne lacny Blaupunkt San Remo CD 31 mal najlepsi tuner-vlastnostami prijmu podobny Streamu. rozne modely philips, Kenwood a Pioneer boli na tom slabsie. Ak sa ti teda objektivne (porovnanim ako vyssie uvadzam) zda Stream podpriemerny odporucam dat to pozret servisu, moze ist o trivialitu (nezapojena ci vadna antena, alebo o vadne radio) -
"-- skrytý --" 13.03.06 13:38
« Re: Re: Re: Re: Všem kteří nenastartovali a možná ještě nena
To Diamant : ja se Streamem zadne problemy nemam, me hrajou bajecne vsechny stanice, jen obcas v udoli mezi kopci to je spatny, ale kdyz tam lidi nechytnou radio a televizi ani na normalni prijimace, a ja v aute to radio jeste slysim, tak to myslim je dost dobre! Nemuzu si stezovat. S tim "Eboxem" jsem ja zadne problemy nezaznamenal, ale pro jistotu si tu skrinku dneska zkontroluju, jak dobre je utesnena...
Osobne mam OII Elegance, takze pri objednani vozidla to bol standart. Osobne som to bral ako "zbytocny prepych", ktory stal 14000 Sk.... A vsak dnes keby som mal kupovat nanovo nove auto, tak uz len s tempomatom!!!Je to super vec, ktoraTi dovoli na dialnici i mimo nej sa viac uvolnit a v pohode soferovat. Vrelo odporucam ;-)
Tak ako aj maxidot : za tie peniaze to isto stoji, znazornene informacie su velmi dobre citatelne :-)
OII 1,9 TDI Combi Elegance