Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
Diamant 28.05.06 21:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Koupe O2 - dilema :)
No aj bez DSG je to stále rozumná voľba. A ak sa zvýšilo ešte niečo, tak by som tiež odporúčal vonkajšie spätné zrkadlá so stmievaním, aktívne opierky hlavy (neviem, či si pod "aktívne bezp. pásy" myslel tie alebo niečo iné), ak vozíš niekoho aj vzadu, tak funkčný paket vzadu (miesto výklopnej schránky máš na konci stredového panelu výsuvný šuflík, do ktorého postavíš aj fľašku či pohár) a kožený volant (je o triedu príjemnejší než obyčajný polyuretánový, potvrdí ti to snáď každý). A niečo odlož aj na dodatočnú inštaláciu páčky tempomatu - mala by ti stačiť len tá (ale keďže jazdíš hlavne po meste, tak tempomat asi nevyužiješ, ale je to príjemná vec). -
« termin
cz_iceman: cau, predpokladam, ze jsi ten Iceman, ktereho znam a potkal jsem ho v Toraxu - jakou jsi dostal dodaci lhutu (a je to kombi nebo limuzina)? Jdu tam pristi tyden definitivne objednat a dost me strasili 9-10 tydny na dodavku...ve fabce nemam klimu a DESNE me stve, ze v cervenci jeste nebudu mit nove auto :( -
« Re: Re: Re: Re: Koupe O2 - dilema :)
Bohuzel jen obyc manual , dalsich 55 000 co stoji DSG byz uz na skodovku nezkousnul (i tak se to auto nebezpecne priblizilo hranici 700 000). Cena se mi zda pomerne dosti znacna , ale zase verim ze kupuju za ty kacky kvalitni auto.
Uvidime za 4 roky jak se auto bude menit za druhe (operativni leasing) tak uz bude i reference jak to DSG funguje z dlouhodobejsiho hlediska spolehlivosti a nakladu na udrzbu a treba do nej pujdu (jelo se mi v ni celkem fajn). -
« Re: Re: Koupe O2 - dilema :)
Takze jsem "spekuloval" a nakonec jsme vymysleli se spolecnikem a s manzelkou tuhle konfiguraci:
16“ kola Sirius 5400
ESP 12900
Sport packet Dynamic I 9000
Maxidot + bluetoth 12900
Parkovací senzor 9000
Vyhrivane sedacky 5900
Senzor deste a chromaticky spigl 3500
Radio stream MP3 11500
Síťový program 1400
Hlavový AIRBAG +akt. bezp. Pásy 9900
Kontrola tlaku v pneu 1800
Bez oznaceni motorizace 0
Myslim , ze to je vhodny kompromis mezi bezpecností a komfortem a jeste sem nejakych 20 000 usetril.
Co Vy na to ? -
Diamant 28.05.06 17:13
« Re: Koupe O2 - dilema :)
S DSG ti asi nepomôžem. Faktom, je, že je to asi najlepšia automatická prevodovka súčastnosti, ktorá navyše nezvyšuje spotrebu a neznižuje dynamiku auta. Navyše motory TDI majú istú turbodieru (v nižších otáčkach turbo nepracuje práve najochotnejšie), takže automat im vyslovene svedčí. Ale to si musíš zodpovedať sám, či chceš automat, alebo nie. 16" kolesá chválim, je to dobrá voľba. Teda pokiaľ nebudeš jazdiť po ceste ako závodník a rezať všetky zatáčky. Tie 16" sú komfortnejšie. Športový podvozok mne osobne pripadá už dosť tvrdý. Ale vážne by som sa zamyslel nad xenónmi, ESP a športovými sedačkami. A keby to šlo, tak aj vyhrievanými. A hoci nie som priaznivec chiptuningu, trochu by sa ten 1,9 TDI dal neskôr aj oživiť. No a parkasistent je u Octavie minimálne vzadu fakt osožný pomocník.
No pokiaľ nezávodíš, a jazdíš prevažne po meste, tak sa prikáňam k 16" kolesám. Ak xenóny nechceš, tak si vyber niečo iné. Ale okrem lepšej svietivosti je výdrž výbojky cca 100.000 km a má nižšiu spotrebu energie než halogén. Ale je vyššie riziko krádeže. -
« Koupe O2 - dilema :)
Zdravim vsechny
Na nasi firmu jsme si objednali 2 kousky O2 Elegance zaplatili zahlohu a uz nekolikrat menili konfiguraci :-) Posledni je tedy O2 elegance 2.0 TDI + metla + maly sportpaket DYNAMIC I (hlavne kvuli tvrdsich sedadel)+ 16" sirius + Stream MP3+maxidot.
No a v patek sem narazil na tohle forum a pomalicku se nim odzadu prokousavam , ale je to na dlouho a tak zde hodim dotaz primo.
Jeste jsme se puvodne rozhodovali mezi 2,0 TDI a 1,9 DSG . Obe auta mne celkem zaujala (2,0 jsem jel s JETTOU protoze v OV nemneli koktavku a DSG sem jel s kombajzem koktavkou ), nakonec jsme se rozhodli pro ten dvoulitr - pripadal mi znacne zivejsi nez 1.9 s DSG. No a pak sem narazil na todle forum a celkem mam zase dilema - muzu jeste par dni zmenit specifikaci vozu a tak uvazuju :
Nechat specifikaci tak jak je , nebo se radeji rozhodnout pro tu DSG a nebo radeji koupit 1.9 TDI Elegance a poradne ji dovybavit . Za tech 60 000 by vysly xenony, esp, park. asistent, vyhrivane sedadla + destovy senzor + Sportpack Dynamic I (22500 + 12900 + 9000 + 5900 + 3500 + 9000 = 62800
Nebo Xenony + esp + park asistent + Sport pack II (kola 17 ") (22500+12900+9000+ 20000 = 64400 ).
Na podobny vykon jak ma 2,0 TDI by se snad dalo priblizit chiptuningem jak bude motor zabehnuty.
Jelikoz zde na foru je asi nejvice zkusenosti tak se ptam tady co vy na to. (zatim se mi osobne asi nejvice zamlouva posledni varianta), akorat mam trosku obavy z tech 17 - tak, eventualne zkuste doporucit nebo navrhnout nejakou zmenu,ktera by prospela.
Predem avizuju , ze nehodlam a s autem nijak dramaticky zavodit , spise se mi jedna o sviznejsi a dynamickou jizdu z 60% po meste a zbytek mimo - ovsem dalnice jen minimalne.
Diky Marek
UPDATE: Tak po pokecu s kamaradama co maji xenony ve svych autech sme dosli k zaveru, ze u mne nebudou mit vyznam (nejezdim casto v noci) a tak spise tech 22500 bych udal do nejake dalsi vybavy tak skuzte nakopnout - v pondeli mam posledni den kdy muzu jeste zmenit konfiguraci -
« Re: Re: Loketní opěrka
Neorig.tažné může vyjít levněji,je potřeba si pohlídat homologaci,aby člověk nebyl pak u STK s otevřenou pusou že nelze.Orig.je ovšem spřaženo s CAN busem,např oznámení o kterékoli prasklé žárovce na přívěsu+poloha pokud je Maxidot.Dále umí blokovat couv.sensor s napojeným vozíkem.Tažné zař.při koupi doporučuju i kvůli nemalé ceně za montáž! -
« Re:
presne tak, suhlasom s bleskom. podobne som uvazoval aj ja. horna hranica rozpoctu bola 700k, viacej som za auto dat nemienil, takze rozhodovanie bolo prisposobene tomuto. samozrejme vzdy je lepsi silnejsi motor, ale to neznamena ze s 1,6 MPI sa neda rozumne jazdit. niekdo tu pisal ze sa ten motor zdal lenivy - myslim, ze prvych par tisic kilometrov - potom postupne klesala spotreba a moj subjektivny dojem je, ze aj auto bolo postupne zivsie. ale urcite by som nesiel do tej 1,4, to uz musi byt trapenie -
"-- skrytý --" 26.05.06 01:17
« Bez nadpisu
greenhorn menil kludne len je to otazka ceny:-) bral by som 2,0 FSI, jasne ze aj RS:-). Diesle ma nefascinuju ale ak by som sa mal rozhodnut medzi 1,6FSI, a 1.9 TDI asi by som zvolil to TDI. Nepaci sa mi ten velky cenovy rozdiel medzi MPI a FSI. Nezda sa mi adekvatny. Momentalne by to bol asi Focus 1,6 115k Sport alebo Ghia First Edition (ak sa da este zohnat) -
-
Diamant 25.05.06 16:13
« Re: Vyhybajte sa firme Porsche Slovakia
Marios - musím s tebou súhlasiť. Ja som mal 85 kW vo Fabii (ale 2,0, nie 1,6) a presne ako píšeš, zapnutie klimi nebolo cítiť, len keď človek závodil, tak už ten pokles výkonu trochu spozoroval. Inak 1,6 FSI je najúspornejší benzínový motor pod kapotou OII. Ja rád jazdím na spotrebu a verím, že by som sa vedel dostať aj pod 5,0 (s osvedčeným 2,0 som zvládal 5,4). Inak si myslím, že 1,6 FSI je veľmi pekná motorizácia pre OII, škoda len tej ceny.
2,0 FSI ma oslovil viacej. Je oproti 1,6 FSI živší a ochotejšie spolupracuje. Predsa len, rozdiel 25 kW je cítiť. Spotreba bude zrejme o niečo vyššia, ale 2,0 FSI má 2 protibežné vyvažovacie hriadele, takže jeho kultúra chodu a zvukový prejav je zo všetkých motorov pod kapotou OII asi nalepšia.
MatuS - určite nie je auto hermeticky uzatvorené, ale tých otvorov, kadiaľ môže vzduch pri zatváraní dverí uniknúť je dosť málo. A inak ak sa jedna dvere za rovnakých podmienok zatvárajú horšie, než ostatné, tak je to určite chyba. Ale ak sa posledné dvere zatvárajú ťažšie, tak určite to je dobrým utesnením interiéru. Nerobia to len Octavie II, ale aj iné značky.
greenhorn - nie, 1,6 MPI nie je odvodený od 1,6-ky z Felicie. Je to ten motor, čo aj v predošlej Octavii (nie 55 kW ale ten 75 kW). 1,6 MPI je hliníkový a krátkozdvihový, vŕtanie valcov je zhodné s 1,8T (samozrejme zdvih je nižší). Motor má síce 8 ventilov, ale má viacbodové vstrekovanie, spätné vedenie výfukových plynov pre nižšiu spotrebu a emisie (od 05/2005). Motor je pomerne ľahký, má plastové sacie potrubie s premenlivou dĺžkou (v nižších otáčkach pre vyšší točivý moement vo vyšších pre lepší výkon), má šerpadlo sekundárneho vzduchu (pre rýchlejšie zohriatie lambda sondy po studenom štarte). Takže už aj tento motor prešiel solídnym vývojom. Elektricky ovládaný termostat sa zrejme neosvedčil, preto ho už tento motor nemá.
Ono je to s tým priplatením tak, že keď sa auto kupuje, tak sa to všetko zdá človeku drahé. Ale ja by som si napríklad za motor radšej priplatil, než za nejakú výbavu. Niektoré prvky výbavy sa totiž dajú doplniť aj dodatočne. Takže by som priplatil za motor a za nedoplniteľnú výbavu (ono, dá sa všetko, len je to pridrahé - napr. klima, ABS, ESP, airbagy a pod.) a to, čo si môžem neskôr doplniť, ak sa finančne pozbieram, tak to by som nezaškrtol (napr. tempomat, dvojitá podlaha v kufri, rádio, CD menič, ťažné, parkasistent atď.)
FenderStart - ak je tvoj predajca šikovný, tak ten alarm namontuje tak, aby sa nič nepoškodilo, čo sa dá ochrániť, tak sa pre istotu ochráni diódami. A keby sa niečo pokazilo, tak snáď to vymontujú, pošlú na reklamáciu a o alarme sa nemusia ani zmieniť. Myslím si, že ak niečo nekomunikuje po CAN, nemusí to byť hneď zlé.
mikimaus999 - povedal by som, že ja by som nedal auto ani do jedného zo servisov v Košiciach. -
« Vyhybajte sa firme Porsche Slovakia
Auto som mal pristavit do servisu o 7.45 co som urobil. Mali mi namontovat mrezu za zadne sedadla a nastavit dvere + nejake prkotiny ako rezonancia plastu v kufri.
O deviatej mi prijimaci technik (vo veku asi 18 rokov) oznamil ze vsetko je hotove a zacnu montovat mrezu. Tak som pockal dalsiu hodinku a zasiel som k mechanikovi ze co spravil s tym klepanim a dverami. On na to ze nic. Tak som sa opytal sefa servisu ze co to ma znamenat a odpoved bola : tie dvere su ok a plast nerezonuje. Nastastie mechanik bol z inej firmy a len na vypomoc v Porsche Kosice a ochotne so mnou vsetko presiel a vsetke problemy vyriesil.
A na zaver perlicka : ten maly skurvenec ( prijimaci technik ) mi pravdepodobne oskrel lak z auta ! Ale kedze to bol fakt mizerny skrabanec tak som sa pakoval kym bolo auto pojazdne.
Nikdy nechodte do servisu Porsche Kosice - je to skurvena banda idiotov. -
"-- skrytý --" 25.05.06 12:13
« Bez nadpisu
greenhorn ano jasne ze je to "Golfacky" motor(ale este aj Seatacky a Audisticky:-) ale nie ten co bol vo Felde. Ten co bol vo Felde sa montoval este do Golfa III. Motor nie je nijaky technicky zazrak presiel malymi zmenami prvy krat zvysenie vykonu z 74 an 75kW a zaroven zvysenie krutiaceho momentu a mierne aj priebehov. V O2 splana novsie emisne limity a dostal novu prevodovku. Auto je lepsie sprevodovane, tym ziskalo zatah viac odspodu ako mal v O1. Nevyskytuju sa tiez problemy s kolisanim otacok ako v starsich O1 (skrtiaca klapka). Mam 23tis km a dolieval som zatial 1,5l oleja (12-15tis km som dolieval, odvtedy uz nebadam ubytok). Zvukova kulisa v aute podla mna dobra, rozhodne lespia ako v O1. -
« Re: Zkušenosti s 1,6Mpi a FSi ?
Ahoj,
loni v lete jsem se rozhodoval podobne jako ty, a nakonec jsem se rozhodl slevit trochu z vybavy (puvodne jsem chtel Elegance), abych mohl jit do TDI. Projel jsem si obe varianty, a ta 1.6MPI mi pripadala hodne lina, a to nejsem zadny zavodnik. Preferuji bezpecnou rodinnou jizdu (z vybavy je to videt), ale ma 16 let stara Toyota, take s 1.6 jezdila svizneji. A pak me taky zlakala ta spotreba, ktera je u TDI prijemna. Za trictvrte roku mam najeto pres 17 tisic, coz se uz taky urcite projevi v navratnosti... Vyssi hlucnost klido ozelim :-) FSI neznam, ani jsem v nem nejel, a prodejce mi o nem taky nedokazal nic moc rict, tak vyhralo TDI. Treba ti to trochu pomuze. -
« Re: Nezavisle topeni + Magicar
to Howard: nemel jsi problemy s instalaci? Zjistoval jsem si to (taky budu mit NT) a podle vyjadreni Skody neni Magicar v seznamu schvaleneho prislusenstvi, proto PRY mi muzou neuznat zaruku pri poruse cehokoliv, co bude pripojeno na ten alarm. >:-[] Magicar neumi komunikovat pres Can bus a proto pry jedine original :x Popravde,na jejich original za sest litru se jim muzu...umi akorat houkat. Muj prodejce se vyjadril, ze mi ho tam da, ale o zarukou si neni zrovna jisty. Pristi tyden to auto chci jit konecne objednat a jsem z toho mirne receno rozpacity :? -
matuS 24.05.06 22:01
« Re: Re: Skusenosti s novou Oktavkou
"...1. Dvere vodica sa zatvaraju len pri pouziti znacnej sily..."
Pokud je zaviras jako posledni, neni se cemu divit, O2 ma zdokonalene dverni dvojite tesneni (mj. protihlukove), takze je auto relatine dobre utesnene, a pri uzavirani vzdy poslednich dveri jdes proti vnitrnimu tlaku, coz klade trochu odpor. Vyzkousej si to i s jinymi dvermi, prip. zavri ty ridicovi dvere s otevrenym okenkem nebo jinymi dvermi
Je to holt dan za dobre utesnene auto...
tak na tomto sa uz hodnu chvilu zabavam. :D
akoze oII ma urcite lepsie tesnenia ako O1, ale chlapci, to auto po zavreti dveri nieje hermeticky uzavrete.
Su zle napasovane dvere...taka vec vas vobec nenapadla? Za 15min to v servise vyriesia. -
"-- skrytý --" 24.05.06 21:36
« Re:
To greenhorn: Koukám, že asi moc lidi tady na fóru O2 s 1.6 FSI nemá co? >:D Takže popíšu svoje zkušenosti s mým autem. Mám ho necelý rok, naježděno cca. 12000km problémy vůbec žádné (kromě vybitého akumulátoru -> přičinou byl starý FW ve Streamu) Tankuju převážně N98, občas N95 a taky jsem zkusil V-P Racing. Spotřeba je u N98 o cca 0,5 l menši než s N95. S V-P Racing je ještě o cca. 0,3 l/100km menši než s N98. Dlouhodobá spotřeba u mě dlé PP je 5,4 l/100km. Zapnutí klimy se při normální jizdě skoro na výkonu neprojeví, ale pokud pojedeš "sportovněji" a nebudeš dodržovat předpisy, tak zaplou klimu určitě poznáš, že ti bere koníky výkonu (ale není to tak strašné). Při běžící klimě se zvedné spotřeba cca o půl litru na stovku. Jinak na motor nemůžu říct jediné špatné slovo, funguje bezvadně, je tichý (jen kolem 2000 ot/min je slyšet trošku hrubší chod, hlavně když je studený, ale je to normální u 1.6 FSI) Táhnout začiná od 2000 ot/min a linearní narůst výkonu pokračuje až k 6000 ot/min, dál jsem jej zatím nevytočil (omezovač je v 6500 ot) Nad 3000 ot/min. táhne opravdu pěkně. Jinak se mi na něm hodně líbí, právě to, že táhne slušně už od těch 2000 ot, což 1.6 MPI nee (měl jsem v O1), je tišší a hlavně při ustálené rychlostí napřiklad na dálnici, když stále nemačkáš plyn, ale držíš jej v určité poloze, tak si motor začne postupně brát méně a méně paliva, při stále stejné rychlosti. Např. jedeš po dálnici 130km/h dle PP máš aktuální spotřebu třeba 7,5l/100 po minutě stejné jízdy to je už jen 7 l/100 a po cca dalších 2 až třech minutách se spotřeba ustáli kolem 6 litrů/100 km. Ovšem pokud pohneš plynem (tzn. škrtící klapkou), tak spotřeba opět vzroste a chvilku to motoru trvá než opět klesne a ustálí se. Prostě motor postupně zkouší "papat" méně a méně paliva, ale jen do té doby, dokud stále udrží tu danou rychlost.
Jinak předjíždění není problém, v normálním provozu předjedeš kohokoliv, pokud to není magor a nebude chtít s tebou závodit. Auto i při plném obsazení pěti lidma jede stále velmi hezky a není nutné když to nechces točit motor buhví kam. Jo ještě taková poznámka na N95 je motor o nepatrně malinko hlasitější (ale poznáš to jen při volnoběhu) a se 100 oktanovým zase jede o trošku lépe(trošku lépe jde do otáček-> subjektivní pocit, ale i vyzkoušeno na akceleraci z 0 pod kopcemna vrchol kopce.) Jinak ale se tankování N98 nějak neprodraží vůči N95, pač s 98 ujedeš více km, takže se to srovná, mám to spočítané (hrál jsem si v Excelu)
Tak snad ti to bude stačit, k tomu aby ses rozhodl jaký motor si vybrat. 1.6 FSI je sice pomalejší než 2.0 FSI ale má zase určité výhody které nemá 2.0 FSI a záleží jen na tobě jaké ty ty výhody preferuješ.
Pokud nemáš na 2.0 FSI jdi do 1.6 FSI a jestli chceš ještě ušetřít, tak aj 1.6 MPI ti pojede dobře, ale já MPI už nechtěl protože jsem ho měl už "okoukaný" z O1 a chtěl jsem technologicky moderní motor, proto FSI. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Skusenosti s novou Oktavkou
omicron, vies aky je to dobry pocit zistit, ze mas v aute nejaku funkciu o ktorej si predtym nevedel? >:D mne to vzdy spravi lepsiu naladu...OI som nemal, posledna oktavka v rodine bola tiez bezova len niekedy z konca 60-tych rokov a v tej tato funkcia este nebola >:D >:D >:D ale inak to bol drak na styroch kolesach... -
Diamant 24.05.06 20:33
« Re: údržba kůže
kvak - som si na 100% istý, dokonca to zamykanie majú aj všetky Fabie s originálnym centrálom. Ale veď ty OII máš, Nechaj otvorené okno, zamkni kľúčom a skús dvere zvnútra otvoriť. Samozrejme všetky dvere musia byť dobre zatvorené a kľúč nesmie byť v zapaľovaní.
ales.kotalík - 17" disky Pegasus už idú objednať aj bez športového podvozku. Ale môj názor na ten podvozok je ten, že je to dosť tvrdé. Zdá sa mi, že tvrdšie než podvozok u OII RS.
Howard - díkes za info. Myslím ale, že dosah originálneho DO Webasto je zase kdesi inde. Tu sa nejaký Magicar nebude chytať. Ale zase kto by chcel nosiť 2 DO po vreckách, že? A dopĺňali ti aj nejaké dodatočné čidlá (náklonové, ultrazvukové, mikrovlnové, ...)? A keď sa aktivuje, čo to potom na DO hlási? To isté ako keď sa aktivuje otrasové?
Pepa Vašek - ak máte béžovú, tak je to lepšie, lebo na nej vidno znečistenie skôr než na tmavej a človeku skôr dôjde, že kožu treba ošetriť. Predsa len, v aute je veľký rozdiel teplôr, extrémne sucho a vlhko. Kožu je dobré pravidelne ošetrovať, aby nepopraskala. Ja používam Turtle Wax Leather Cleaner. Jednak to čistí a jednak je potom koža taká fajnovejšia, hladšia. -
Howard 24.05.06 20:04
« Nezavisle topeni + Magicar
to Diamant: Jak jsem slibil, pisu zkusenost "spoluprace" NT s alarmem (Magicar 9000). Funguje to jednoduse - na stisk jednoho tlacitka se topeni zapne/vypne. Jinak alarm je vazne bezva - funkce dalkoveho startovani je mnam mnam, stejne jako otresove "minialarmy", moznost otevreni auta pri ztrate klice poklepem na cidlo, automatickeho otvirani/zavirani pri priblizeni/vzdaleni se od auta nebo po vypnuti motoru a vystoupeni a hlavne hlaseni vsech informaci na pageru (vcetne vnitrni teploty a napeti baterky). Srovnani se standardnim "jednocestnym" Skoda alarmem a standardnim dalkovym ovladanim Webasta je tristni.
Co se extra funkci tyka, dovirani oken jsem si namontovat nenechal, neb je skoro nikdy neotviram (zato jsem nechal domontovat pohybove cidlo, kdyby auto nekdo chtel odtahnout bez otevreni).
Doufam, ze prispevek neni "moc reklamni" - holt jsem jen spokojeny ;o) -
Howard 24.05.06 20:03
« Re: sportovni podvozek O2
to ales: Mam a jsu spokojeny, pro me je ten podvozek i 17" kola ok. Predtim jsem mel OI RS a bylo to podobne. Podotykam vsak, ze jezdim vetsinou po nemeckych silnicich a v Cesku vetsinou jen dalnice, kostky a rozbite cesty moc nemiluju a proto se jim vyhybam... -
Diamant 24.05.06 17:47
« Re: Re: Re: Skusenosti s novou Oktavkou
mikimaus999 - na diaľkový štart treba doplniť myslím ešte transpondér bypass a podľa všetkého sa po zapnutí zapaľovania (nutné pre diaľkový štart) auto odomkne zo safe do bežného režimu zamknutia. Teda už by šlo auto otvoriť potiahnutím vnútornej kľučky. -
« Alarm a dzvere
Ten alarm mi montoval predajca skody takze zmienil som sa o nom lebo mi ho de facto predala Skodovka.
S dverami som to skusal a stale sa zavru tazsie ako dvere na strane spolujazdca.
No a ze to cele rezonuje tak na to hadam mam pravo byt * a ziadat opravu v ramci zaruky.
Uvidime. 8) -
"-- skrytý --" 24.05.06 09:56
« Re: Re: Re: Skusenosti s novou Oktavkou
Se služební OII se mi během dvou dnů podařilo 2x nedovřít dveře řidiče a jednou dveře spolujezdce. Dveře se jakoby zavírají lehce, ale nedovřou se a musí se jim trochu pomoci. Samozřejmě může to být těsněním dveří, ale u jiných aut se mi to nestává. Oktávkové dveře při zavírání tak nějak klamou tělem.
Rozdíl v hluku mezi OII 1.9 77 kW a OII 2.0 103kW je opravdu značný, jízda v OII 2.0TDi je i při při vyšších rychlostech mnohem tišší a pohodovější a to i díky 6 rychlostnímu stupni. Zatímco po jízdě v 1.9 77kW jsem poněkud nadával na vnitřní hluk, v 2.0 je hluk od motoru, aerodynamický hluk a hluk od kol vyvážený a jízda byla celkem příjemná.
Spotřeba obou TDI je super a dálniční trasy při průměrné rychlosti 100 až 110 km/h jezdím se spotřebou cca 5.5l/100 km (podle PP).
Při rychlostech od cca 170 km/h (tacho) se začíná projevovat, že podvozkově je OII stále ještě nižší střední a nikoliv plnokrevná střední třída a auto začíná dávat najevo mírnou nervozitu - řidič tak nějak musí víc řídit. U Toyoty Avensis není v jízdě rozdíl jestli jedu 150 nebo 180, u OII ten rozdíl vnímám dost značně. (Rozměr pneu u všech aut 205/55R16).
Halogenová světla u OII svítí tak nějak podivně a celkem málo, u OII s xenony bylo osvětlení slušné. -
« Re: Re: Skusenosti s novou Oktavkou
neviem ci s tym zatvaranim dveri je to len kvoli tomu tesneniu - nemam vela moznosti porovnavat ale na novom focuse je to napriklad absolutne o niecom inom - do tych dveri staci jemne tuknut, pri oktavke buchnut a to je podla mna sakra rozdiel...
greenhorn: myslis 1,6 MPI? mam tento motor v aute a nemozem sa stazovat. je to take rozumne minimum na oktavku, ked nenajazdis vela je to v pohode motor. Spotreba (aspon podla PP) sa ustalila tak okolo 10kkm, aj pri zapnutej klime a obsadenom aute a kufri sa s tym da jazdit do 7,5, bezne tych 6,5 (okresky, obcas mesto), rekord mam tych 5,1 ale to som sa musel dost snazit >:D co sa oleja tyka, zatial som dolial 1 liter, mam 25000 km a za 4000 km ma caka prva servisna prehliadka.
pri zapnutej klime ten pokles vykonu citit je, ale najma vtedy ak mas rozhorucene auto a klima ide na vyssi vykon, pri udrziavani teploty to uz postrehnutelne podla mna nie je.
a hluk je minimalny, skor ma rozculuje aerodynamicky hluk a hlucne pneumatiky, motor ke vyborne odhlucneny, zvycajne zacina byt pocut az od tych 170 vyssie... >:D
inak treba ten motor vytacat, ako kazdy benzin asi...medzi tych 3000-4000 otacok je to celkom svizne auto, od 2000-3000 je pomerne lenive
take zatial spokojnost. -
« Re: Skusenosti s novou Oktavkou
to mikimaus999:
"...1. Dvere vodica sa zatvaraju len pri pouziti znacnej sily..."
Pokud je zaviras jako posledni, neni se cemu divit, O2 ma zdokonalene dverni dvojite tesneni (mj. protihlukove), takze je auto relatine dobre utesnene, a pri uzavirani vzdy poslednich dveri jdes proti vnitrnimu tlaku, coz klade trochu odpor. Vyzkousej si to i s jinymi dvermi, prip. zavri ty ridicovi dvere s otevrenym okenkem nebo jinymi dvermi :-)
Je to holt dan za dobre utesnene auto...
"...3.Senzor alarmu (Magicar 9000) prilepeny na celnom skle sa na slnku odlepuje - to snad nie je mozne ! ..."
A co to prosim ma co spolecneho s O2 ci Skoda ? To jsi asi nejak popletl, vid ? Neslysel jsem o tom, ze by Skoda jako tovarni prislusenstvi k O2 dodavala nejaky "Magicar"... >:D
"...7. Prve tri body ma pri aute za 700 litrov dost seru - dufam ze to odstrania vo stvrtok v servise..."
Divil by jsi se, "...ake * seru ..." majitele aut za 1,5 a vice CZ megakorun >:D Mam nekolik pratel s ruznymi Touregy, Cheerokeemi, BMW, ale i kdysi superspolehlivymi "medvedy", a jejich nektere bolesti jsou naprosto neuveritelne. :*) -
« Zkušenosti s 1,6Mpi a FSi ?
Tak jsem těch ,,pár" stran (všech 84) přečetl a krom pár příspěvků jsem se nic kloudného o 1,6kách nedověděl - napiště prosím cokoliv z postřehů (např. spotřeba -olej+benzoš,hluk,jede to s klimoškou (malý výkon) atd.) - když nejsou pezíze na silnější tak i 1,6 by asi šla ne????? -
Diamant 23.05.06 20:18
« Re: Skusenosti s novou Oktavkou
blesk999 - áno, nechal som pôvodné výškáče, lebo s reprodukciou výšok som bol celkom spokojný. Navyše tiež nie som priaznivec viditeľných úprav. A bohužiaľ tie dodané výškáče nijako nepasovali pod krytku. Inak myslím, že to boli GTO 65 alebo čosi podobné. Už si to presne nepamätám.
mikimaus999 - k tým bodom:
1) ak pootvoríš okno, tiež sa vodičove dvere ťažko zatvárajú?
2) ten plast je nepríjemný, sklop 2/3 zadného sedadla, niekoho posaď na to zvyšné sedadlo a nech počúva. Často sú to len prkotiny.
3) Za ten senzor určite nemôže Škodovka. To ti montovali dodatočne a zrejme upatlali tú lepiacu plochu na senzore alebo neodmastili sklo. Jedine vymeniť tú obojstranne lepiacu pásku, s tým by som ani do servisu nešiel. Ozaj, čo všetko ti na tom Magicare zapojili a čo funguje? Myslím funkcie ako dovieranie okien (to myslím stačí aktivovať), diaľkový štart, nejaké dodatočné funkcie. -
« Skusenosti s novou Oktavkou
Uz cely tyzden jazdim na svojej novej Oktave kombi 1.9 TDI a tu je par postrehov po 600 km:
1. Dvere vodica sa zatvaraju len pri pouziti znacnej sily
2. Neskutocne vibracie a rezonancie nejakeho plastu niekde z kufra pri jazde po rozbitej okreske - znacku som podlozil gumovymi podlozkami a nepomaha takze asi to bude nieco ine - HELP
3.Senzor alarmu (Magicar 9000) prilepeny na celnom skle sa na slnku odlepuje - to snad nie je mozne !
4. Spotreba okolo 6,5 l / 100 km
5. Podvozok ako vsetci vieme je uplne inde ako pri prvej generacii
6. Brzdy v porovnani s predoslou oktavkou tiez ovela lepsie
7. Prve tri body ma pri aute za 700 litrov dost seru - dufam ze to odstrania vo stvrtok v servise -
"-- skrytý --" 23.05.06 15:07
« Bez nadpisu
to Diamant: pochvala, mas to celkom precizne urobene, poznat to hlavne na presne - sustredne vyrezanej MDF:-). Co to boli za repraky? tusim JBL rady GTO takto vyzeraju. Pochopil som vsak spravene ze si ponechal povodne vyskace? Chelo by to komplet set aj s vyhybkou. Vacsina vyskacov sa da bez vacsich uprav osadit do povodneho miesta vyskaca. Ja som zastanca co najnenapadnejsej montaze aj pri pouziti tych najluxusnejsich menicov. Niekto si to chce vystavit, nech vidia ze na to mam:-) Potom sa netreba cudovat vykradnutemu autu. -
Diamant 23.05.06 11:51
« Re:
No ja som kedysi robil audio na Fabii a výsledok možno vidieť na www.railweb.sk v sekcii Škoda. Nejakou noisekiller gumou v spreji som vystriekal ten nosný plech a tapacírung som polepil práve tou audio penou a pomohlo. Jednak bolo lepšie basy a jednak bolo menej počuť ruchy zvonka. A MDF rámik okolo repáku je samozrejmosť. OII ešte nemám, ale čo keď raz ...
Asi by som to už urobil ako píšeš, teda nejaký ťažký materiál na tapacírung a potom ešte aj tú penu. Aj po vytlmení u Fabie pri istej hlasitosti rezonovali mriežky nad reprákom. A predtým to nerobilo. Asi tie lepšie basy boli príšinou. -
"-- skrytý --" 23.05.06 00:17
« Bez nadpisu
to Diamant:
ta siva pena podobna molitanu (ANS Pena) nepomoze na tlmenie rezonancii pomoze uz len ako doplnok. Tato pena lepsie sluzi na tlmenie stojateho - malo by to ciastocne precistit stredobasy.
tapacirung je najlepsie polepit po celej vnutornej strane syntecickou bitumenovou foliou je obchodny nazov byva rozny. Predava sa napr Dynamat v roznom prevedeni je vsak pomerne drahy. Lacnejsi je tzv Tapajomat. kontakt na cloveka co to predava najdes na www.autohificlub.cz je to dost lacnejsie ako Dynamat a materialovo prakticky to iste. Vyraba to aj firma Sinus Live ten by mali mat napr. na www.autodax.sk. Mne sa celkom pozdava aj HB Body - nater na baze syntetrickeho bitumenu urceny na podvozky aut (tlmenie a antikorozna ochrana) da sa to naniest v lubovolne hrubej vrstve takze tapacirung je potom uplne akusticky mrtvy nie ako skrupinka. na to este mozno nalepit tu ANS penu (tie vystupky su akusticky absolutne nevyznamne, takze kludne aj hladku). nepouzivat namiesto toho na pohlad podobny molitan!!! Casom hnije (drzi vodu), a rozpada sa. ANS platy robi tiez Sinus Live. To iste je dobre urobit aj s plechom dveri.
Ak sa ti s tym moc nechce s tym hrat, co by bola skoda ak si dal peniaze
za Soundsystem, minimalne skus zvonku po obvode celej kapsy natlacit trvalo pruzne lepidlo alebo silikon. Je vsak riziko ze zapatlas aj viditelne casti tapecaku. najlepsie ho zhodit a riesit to radikalne dost to pomoze. MDF priruba pod basak detto. Ak s tym nemas skusenosti zakladna uprava dveri sa oplati zverit specializovanej firme. Ja som si to robieval sam ale asi si to tiez dam urobit, neni zial cas. Trochu ma to v tomto pripade mrzi lebo mna tieto veci silene bavia, ale cim dalej viac drobnosti v byte na aute... uz nechavat robit ludi ktory sa tym zivia. Tak by to podla mna malo byt. Len snad sa to raz naucia ty pankharti robit bez ojebavky. Na slovensku som z vacsiny sluzieb zufali. Ak vsak na niekoho dobreho narazim slintam blahom a chvalim kde chodim. Naposledy dvere Sapeli eno nuno pracicka nie ako ti pankharti z Mataxu co mi robili okna >:-[] -
Diamant 22.05.06 18:14
« Ozvučenie
Blesk999 - a myslíš, že nepomôže tie dverné výplne polepiť napríklad tou šedou akustickou penovou gumou s nerovným povrchom? A na odstránenie rezonácie kapsy na výplni dverí stačí vytlmiť samotnú dvernú výplň?
Inak pri úprave akustiky a väčších zásahoch bacha, lebo OII má v dverách tlakový snímač pre aktiváciu bočných airbagov. -
"-- skrytý --" 22.05.06 13:47
« Bez nadpisu
par veci k ozvuceniu OII kedze tu boli opat nejake prispevky dozadu o tom ci ma zmysel ist do vymeny repro ci do sundsystemu,
ozvucenie OII:
1.ma trochu kvalitnejsi zvuk ako v O1
2.drncanie plastu dveri (tapacirungu) sa vyskytuje castejsie ako pri O1
3.Kazda akusticka uprava dveri (ale aj dalsieho interieru aj exterieru)robena niekym kto tomu rozumie zasadne pomoze:
a. odstranit aksusticky skrat - basy su plnsie, hlbsie, hlasnejsie, konkretnejsie, je ich viac...
b.Ostrani sa drncanie a rezonovanie cohokolvek v aute (pri narocnejsej montazi so SW a zosilovacmi je povinnost tlmit postupne vsetko co zacne vacsimy vybtraciami drncat (casto su to prkotiny ktorym staci dost jednoducho jedna z nichh je drnciaca zadna znacka...))
3.Da sa pocuvat hlasnejsie na to iste radio (resp zosilovac) bez "drncania plastov a zvysenia hlasitostio basov (odstranenie akusitckeho skratu)
4.ak sa tlmi po celej ploche dveri - znizenie hluku vo vozidle
Tak ci tak originalne repraky splnaju velmi nenarocne kriteria na kvalitu zvuku. Pomoze uz aj vymena za pomerne lacne nahrady. Osobne mam dobru skusenost so Spirit S160 (vyssia rada Sinus Live) par 16cm s vyhybkami stoji od 2500 do 3900,- Sk podla toho kde sa kupia.
Kazdemu ozvuceniu pomoze nepouzivat korekcie! (hlavne nie vyhulene basy) a radsej instalovat sw so samostatnym zosilovacom. taktiez tu plati vyhuleny zosilovac neznamena dobre ozvucenie. SW sa da nastavit tak aby hral len vtedy ked ma (basy pod deliacu frekvenciu) a aj to len v taklej hlasitosti ako ma. TTymto sposobom potom dokazu hrat velmi slusne aj tie Spirit S160 napajane priamo radiom a SW doplna len najhlbsie basy. Ine su samozrejem korekcie na zaklade merania spravania sa interieru a nastavenim pomocou DSP (ekvalizacie na zaklade meracnaia mikrofonom). Ak takto funguje soundsystem tak za tu cenu stoji. Aj ked aj tu plati ze bez tlmenia to nejde drnci proste debilne vyriesena (samsostatne delena) kapsa dveri. Pomoze nater alebo polepenie tmiacou foliou (tapajomat, dynamat...) vnutra tapecakeu a este utesnenie vsetkych spojov napr transparentnym silikonom alebo vsetko co sa da rozobrat a naspat zlepit po celej ploche trvale pruznym lepidlom alebo naterom s tlmaicim ucinkom (HB body) -
« lupnutí v reproduktorech
Já osbně rádio téměř nikdy nevypínám samostatně,pouze automaticky až vytažením klíčku,takže v tom to aspoň u mě taky nebude.To by to muselo dělat při každém startu.Ale netrápí mě to až tak,že bych s tim chtěl jet do servisu a nechával to upravovat,mě jen zajímá sled okolností,které to způsobují,jestli se někomu podařilo to zjistit. -
Diamant 20.05.06 20:51
« Re: Re: aerodynamický hluk
omicron, keď som písal svoj príspevok, tak som ten tvoj nevidel. Už som mal okno načítané.
Inak ak by ste mali záujem, na svojej stránke www.railweb.sk v sekcii Škoda som už zverejnil prvé dojmy z Roomstera. Mal som s ním možnosť aj jazdiť! Sú tam aj nejaké snímky. A pridal som aj fotografie modelov Roomstera. To je v sekcii Škoda/Modely Škoda. -
Diamant 20.05.06 10:34
« Re: aerodynamický hluk
To svišťanie spôsobuje netesnosť zadného pevného okna na bočných dverách. Ale prekvapuje ma, že sa to ešte stále objavuje. Obvykle to už ale v servisoch vedia riešiť, pevné okno sa dotesní a je to vybavené. Myslím, že je celý problém v nepresne osadenom okne.
S tým rádiom, rupne to obvykle u Streamu a keď sa počúva CD a štartuje. Nový FW by to mal riešiť. -
« Re: aerodynamický hluk
to š.team:
ano, je to tak, i já jsem to řešil, svistot od zad. L. dveří, přetmelili to zadní pevné trojúhelníkové okénko - je to "aktuálka", tzn. víceméně hromadná závada, mají na to i spec. přípravek >:D
Také klepání z prostoru L. "B" sloupku, řešili výměnou těsnění obou L dveří. -
rest 19.05.06 22:06
« aerodynamický hluk
No u mňa to bolo podobné, ale bolo to počuť aj z miesta vodiča, tak aj spolujazdca. Pri najbližšej prehliadke mi to odstranili. Išlo to od zadných pravých dverí. V servise boli v pohode, za cca 3-4hod. sklo pretesnili. Neviem presne čím, po auto bola priatelka, ale zda sa mi, že nejakým silik. tmelom?
... inak mam smolu na predné sklo, už druhý krát prasknuté, v priebehu 3 mesiacov. Ešteže to neplatím, ale tých vybavovčiek okolo toho... 8-s :roll: -
« aerodynamický hluk
jurko28,prosím Tě o informaci ohledně hluku od zadních dveří,jestli a jak se Ti to podařilo odstranit.Minulý pátek jsem byl s kamarádem ve fabrice pro novou OII liftback a cestou domu hned po vyjetí z Boleslavi na Prahu jsem z místa spolujezdce zaregistroval levým uchem svištění od levých zadních dveří.Říkám kámošovi aby zkusil jestli není pootevřené okno,ale to bylo v pořádku zavřené.On z místa řidiče nic neslyšel.Po zastávce na jídlo jsem usednul za volant já a po dosažení rychlosti kolem 90km/h se začal kámoš ošívat a říká že jsem s tím svištěním měl pravdu,no a já za volantem jsem nic neslyšel. Tak jestli i někdo další máte podobnou zkušenost,podělte se s námi,já osobně po 11 měsících užívání OII combi a ujetých 25000km jsem nic podobného v kombajnu nezaregistroval.Včera mi ale pro změnu asi po půl roce při nastartování tak ruplo v reprákách,že by se ve mě krve nedořezal,jak jsem se lek.Je to zajímavý,že takovou dobu nic a najednou taková švestka,zajímala by mě souvislost úkonů,při kterej k tomu dochází,jestli to někdo zjistil. -
Diamant 18.05.06 08:26
« Re: Re: Re: xenony
Kamoš má novú Fabiu a zatekalo mu tiež. Mysleli sme, že ešte stále sa používa to nešťastné tesnenie nosného plechu, čo kedysi. To tesnenie normálne nasávalo vodu, tak je jasné, že netesnilo. Ale nie, tesnenie je už prepracované. Akurát na jedných dverách bolo tesnenie zle založené a na oboch predných zatekalo okolo reproduktora. Bodaj by nie, veď papier pod reproduktorom sa nedá nazvať tesnením. -
« Re: Re: xenony
Přední kapota má akorát std zámek+snímač zavřeno/otevřeno napojený na alarm a signalizaci nedovření.
Včera jsem zjistil a když to vezmu zpětně projevilo se to i v minulosti:zatéká mě-ne moc,ale přece z PP dveří na podlahu skrz otvor ze spodní části dveří na prah a koberec.Projevuje se to při prudkém dešti když auto stojí bokem na návětrnou stranu.Dnes s tím jdu na reklamaci,tak uvidíme-dám vědět jak jsem dopadl.Tuším už tady někdo zmiňoval podobný problém.. :? -
16" kola mam taky a spokojenost
ESP je bezpecnost a to nejsou nikdy vyhozeny prachy (jeste jsem nemel odvahu to v nejaky zatacce otestovat)
Sport packet - tak to nevim, já si dal radeji zvednout podvozek (packet pro spatne cesty - coz na nasich silnicich.... )
Maxidot - URCITE!!!
Parkovaci senzor - bez nej je auto temer nezaparkovatelne
Vyhrivane sedacky - pokud nemas kozena sedadla, tak se zenes do problemu (myti, opreni se kolenem o sedacku...) vyhozeny penize (alespon pro me)
senzor do deste - v zime ho proklejes (psalo se tu o tom hodne)
hlavovy AIRBAG - pokud mas deti a usnou v aute a oprou se hlavou o sklo a dojde i k drobne nehode se sepnutim airbagu... No daji se koupit spec. sedacky s bocnicemi, ale ja nejsem chameleon, abych sledoval jednim okem v zrcatku jakou polohu vzadu kdo zaujal.
kontrola tlaku v pneu je celkem nanic, ale mam ji taky. ;-)
Doufam, ze me lidi s jinym nazorem neroznesou v zubech... >:D