Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« 1,9 TDI vs 2,0 FSI
Byl tu dotaz zda jít do 1,9 nebo 2,0 FSI. Také jsem ten problém musel rozseknout. Svezl jsem se v obou autech a vyhrálo TDI.
Zryhluje dobře (původně jsem měl 74 kW OI 1,6) - je to pokrok k lepšímu.
Kola jem si dal 17 a zatím z rychlíku nevidím rozdíl mezi 16 a 17 v konfrotu (mám to se sportovním podvozkem) jinak to sedí jak přibité. A to i v mokru. Co mne zaskočilo, je hlučnost pneu, jak u mých Bridgestone Potenza, tak u kolegových BR. Turanza.
Jinak hlučnost dieselu oproti 1,6 mi nepřipadá větší, spíš bych řekl že to TDI má jenom méně přitažlivý zvuk.
Četl jsem na netu že údajně 2,0FSI dost bumbá. Pokud někdo máte zajímala by mne skutečnost. Moje TDI v průměru bere 6,2 l (více po městě) dá se jet meziměsto i za 4,5 a samozřejmě město k 8 l..
Rádio - jsem rád, že nemusím uvažovat o vylepšování zvuku, akorat mohli u Streamu dát mp3.
Výhled vzad zejména při couvání je fakt špatný, a zatím jsem nechytl jistotu při parkování.
Toť můj postřeh pro ostatní. -
"-- skrytý --" 07.08.05 18:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak
exup: Jasne moze to byt to same...Zajtra mam predvadzacku Passata 2,0 TDI tak porovnam s nasim...Inak ako si to zajizdel? Hned do ziva si ho obcas vytocil alebo akym sposobom presne? Menila sa aj zvukova charakteristika motora (hluk)? -
exup 07.08.05 17:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc
Tommy_02: jezdil jsem s jinou 2,0 TDI a jela úplně stejně. Nemyslím, že to je specifický problém jen mého motoru. Bude v tom systém, řekl bych. Co když i Ta tvoje jede úplně stejně a je to jen v těch pocitech, měřítkách a nárocích toho kterého "strojníka"? Zatím jsem tu, zdá se, jediný, který to auto brzdil. Až tu bude někdo druhý, kdo řekne : mé výsledky z brzdy jsou ve shodě s údaji výrobce, pak zavětřím, zda není problém u mě. Druhý bude tehdy, až se najde někdo nespokojený, jako já, nebo zvědavý (jako Ty) a současně ochotný za tu zvědavost zaplatit. Já mám teď , po těch 2 měřeních, už zcela jasný cíl. Skoro bych byl ale radši, kdyby to byl jen individuální problém mého motoru. Nějakým zásahem by se vyřešil a bylo by. Pokud je v tom však systém, pak to to je docela skandál.. -
"-- skrytý --" 07.08.05 15:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Hal
exup: Nam sa kontrolka oleja nerozsvietila nikdy, v 7900 km som dolial 2 deci a potom som to obcas kontrolaval a ked tak dolial deci, max. 2, ale ja som to vzdy udrzoval presne v strede, aj pri tych 7900 km to malo este daleko od rysky min. Proste to bolo na tej spodnej hranici tej strednej casti, cize nieco malo pod polkou. Nedavno uz som tam dal posledne asi 2 deci z litroveho balenia, mame 13500 km, ale je to teraz dost nad stredom. Proste to vidim na spotrebu 1l/15000 km. Na vymenu pojdeme uz v 15tkm, prejdeme na 505.01 5W-40. Tie intervaly sa mi zdaju dlhe.
Inak co sa tyka tvojho motora, napadla ma jedna vec. Ci nemas nieco s geometriou lopatiek na turbe, ze sa pri nizkych otackach nedokazu uplne sklopit. Potom by to davalo zmysel, ze to dole nema tah, ze zacina tahat az neskor. Lebo stale nad tym rozmyslam a toto dava najviac zmysel. -
exup 07.08.05 10:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Tommy_02 : O.K., zkusím to, někdy po 15.8.. Je jasné, že ten samotný akt je na pár minut. Vhodný zkušební úsek ale a) nemám za barákem.. a b) pro mě musí nastat určitá "konstelace hvězd", abych mohl na tenhle test vyrazit..
Jinak jak Ti to žere olej? Spitfire tu kdysi psal, že v 18000 km má dolito 1,5 l. Mně se kontrolka hladiny rozsvítila poprvé v 7 700 km. Dolil jsem 0,5 l toho drahého oleje a zatím (10 100 km) je klid. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Hal
krátko som vyskúšal aj Haldex u Audi A3
Diamant:jen pro upřesnění-Audi jde v pohonu všech kol svou vlastní cestou a má patentován systém quattro,který s haldexem nemá nic společného-aspoň dle mých informací,možná se mýlím.
Ovšem v poslední době je globalizace všude a kdo ví?
Audi je součástí VW,Škoda,Seat-Tak jsi ve mě nahlodal červíka-něco mi možná uniklo?! -
Diamant 06.08.05 14:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Mám dostatočné skúsenosti s poctivým 4x4 u Audi (nie Haldex), s X-drive u BMW a krátko som vyskúšal aj Haldex u Audi A3. Najväčšiu istotu mi ale poskytlo práve to Audi. Dokonca aj ten Haldex sa mi zdá lepší, než zadný náhon a pripínanie predku. Audi má predsa len citlivejšie naladenú elektroniku riadiacu preklz a pripínanie náprav. Ak je ESP zapnuté, tak by som žiadny preklz neočakával. Ak ho chcem, tak si vo vypnem. To dá rozum. Ale u BMW to poňali nejako príliš športovo a mne sa to nepáči, hlavne nie na snehu. Nie vždy chce ísť človek v zákrute šmykom. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Diamant:
jeden pohled na chovani Haldexu predstavu z clanku o Volvu S60R AWD:
Z pohonu všech kol, realizovaného vícelamelovou spojkou Haldex, jsme byli dost rozpačití. Testování probíhalo za sucha, ale tato čtyřkola budila dojem, že neví která bije ani v zatáčce ani při ostrém rozjezdu. Ten navíc není možný bez omezení funkce stabilizačního systému.
U sportovního vozu bychom raději viděli vymakaný pohon jedné (v mém případě zadní) nápravy a elektroniku, která drobný prokluz při ostrém rozjezdu povolí. Abychom si rozuměli, on ten AWD pohon není vyloženě špatný, ale nějak nevěděl, jak si na limitu poradit s poskytovaným výkonem a dát řidiči stoprocentní jistotu, že jej podrží, o pocitu souznění ani nemluvíme. Podle mého názoru by tomu slušelo podstatně více výkonu standardně přenášeného na zadní kola. Pro úplnost dodávám, že při běžné jízdě je vše v pořádku, řeč je o chování blízko limitu.
Cela recenze je zde:[odkaz] -
"-- skrytý --" 06.08.05 12:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
exup: Moje pocity su take ze ten nas motor je mrtvy tak do 1500 ot., potom uz to aj ide, chcelo by to zrovnat. Ale kedze medzi 1750-2500 ot. ma byt Mk 320 Nm, narast vykonu by mal byt plynuly, mal by v tomto rozsahu rast plynule so vzrastajucimi otackami. No podla mna to tak nie je, motor zaberie najviac kusicek pred 2000 otackami, co nezodopoveda plynulemu narastu vykonu. Jazdil som zatial so vsetkymi koncernovymi TDI, no zda sa mi ze 1.9-ky este viac kopali, ale v nizsich otackach mali viac sily. Zase hore za 4000 ot. citelne vadli, u nas neni problem tocit do 4500 ot. Podla mna za tieto vlastnosti mozu 2 faktory. Jednym je 16-ventilova technika, ktora ale pomaha tomu, aby motor nevadol hore. Dalsim faktorom je moc velke turbo. Potrebuje dost vysoky pritok spalin vo vyfukovom potrubi aby sa roztocilo. Je to niekedy citit aj pri radeni z 2 na 3, preradis, plny plyn a ono zasa chvilu trva kym pride ten spravny zatah. Na druhu stranu velke turbo lepsie fuka vo vysokych otackach. Tak ale to nic nemeni na tom, ze udaje vyrobcu su take ake su. Keby som ta mohol poprosit o to zmeranie 0-160 tacho, popripade 60-100 (na 3 a 4) a 80-120 na 4, ked najdes volny usek, je to robotka spolu na 2 minuty. Moc som na to zvedavy. Diky -
exup 06.08.05 09:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
to Tommy_02 :
pokud chceš měřit zrychlení kvůli porovnání výkonů, pak to je trochu jiná...
Jinak k tomu, co jsi pozoroval. Pozorování je záležitost hlavně pocitů, měřítek a možností srovnání. Moje pocity v těch 1500/min, které zmiňuješ, jsou vzdálené těm Tvým. Pozoruju taky, samosebou. Ale ten motor mám na popud mého subjektivního pozorování taky už "vypozorovaný" 2 x na brzdě. Už jsem tu ty hodnoty kdysi psal. Maha (Auto Jarov (Praha), i na 4- kolky) mi naměřila max 154 k při 3960/min, a při 1750/min 252 Nm. BOSCH (Srba servis (Praha), jen pro 2- kolky) mi naměřil těch 168 k při 3660/min a 240(!) Nm při 1750/min (a 193 Nm při 1500/min, údaj výrobce činí cca 290 Nm!!! ). Jak vidíš, obě brzdy se trochu rozcházejí. BOSCH je prý přesnější. Ať tak či onak, o krouťáku v dotčených 1750/min obě měření dostatečně vypovídají. Je cosi shnilé, v tomhle motoru říkám. Připouštím však, že kdekomu může vyhovovat, prostě ho bere takový jaký si ho sám vybral.
Předpokládám, že v dohledné době absolvuju 3. měření, na už méně komerční brzdě... -
Diamant 06.08.05 08:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Hejakcin - páči sa mi, ako uvažuješ a ako inteligentne si nám zdôvodnil tvoju voľbu 4x4. Fakt nemám, čím by som namietal. Snáď len dodám, že v snehu sa prehrabeš skutočne ľahšie. Do akej miery je Haldex bezpečnejší pri jazde na bežnej ceste posúdiť nedokážem. -
"-- skrytý --" 06.08.05 01:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
exup: To mi je jasne ze 0-160 mi to nic nepovie o mensom zatahu dole, mne ide o to, ze tebe namerali 168k a ja sa na brzdu nedostanem v dohladnej dobe, tak podla toho zrychlenia bych mal aspon predstavu, ci mam mensi vykon alebo podobny. Inak dnes som to pozoroval, nie je to tak zle, od 1500 ot. sa to bere celkom slusne, ale myslim ze 320 Nm tam v 1750 ot. nebude. To bych musel na brzdu. Tak ked budes mat cas, skus tych 0-160. Pruznosti mam odmerane len 60-100 na 3-ke a 4-ke a 80-120 na 4-ke. Diky -
« Re: Výběr vybavení 4 x 4
To Hejackin:
nemam tak bohaty zkusenosti k Haldexu v Octavii, ale jezdil jsem s Volvem V70 s Haldexem. Haldex se odpoji ve chcili, kdy predni naprava ziska adhezi. nastaveni se lisi podle modelu auta. Tim, ze je to rizeno elektronikou se to lisi model od modelu. Jak jsme psal nize. Na povrchu jako je ujety snih s flekama asfaltu to auto melo tendenci lehce tancovat jak se menilo casto a znacne rozlozeni nahonu na 2 nebo 4 kola. Nejhorsi ale byl prijezd do zatacky kde predni kola vjely na snehovy jazyk. Pokud Haldex, tak jedine s ESP. To by melo tyhle veci osetrit.
VW (Passat) myslim nema Haldex, ale Torsen jako nahon 4x4. A Audi Quattro take nema Haldex pokud dobre vim, ale mozna se mylim, tak me opravte.
A nemusis hned uvazovat o Outbacku. Outback je jen vyssi Legacy s tuzsim podvozkem, lepsima tllumicema a par vychytavkama. primy srovnani pro Octavii 4x4 je spise Legacy kombi, ktere je o nejakych 150 tisic levnejsi nez Outback.
Az napadne snih, tak ti teprve prijdou ty penize navic za 4x4 dobre utraceny :D -
« Výběr vybavení 4 x 4
To Diamant, Omikron, Exup:
Děkuji za jasná doporučení, z vašich zkušeností ze skutečného provozu, pro vybavení světel xenony a jejich výhody proti klasickým světlometům. Xenony přiobjednám.
Radio zvolím Stream jakožto kompromis a jeho výhodu pro napojení na maxidot a optimální napasování do panelu. Doplnit nechám přídavné reproduktory.
Co se týče 2,0 FSI 4x4 vidím, že zde asi budu první v tomto foru, když bych tuto verzi koupil. Situaci vlastně zjednodušuje, že Škodovka má výběr u 4x4 jen ze dvou motorů, přičemž diesel se mi zdá přece jenom příliš slabý.
To Pucmeloud, Blasio, Exup:
Co se týče haldexu všude píší kdy se zadní náprava připíná /při protočení předních kol o cca 10 stupňů/, ale nikde jsem nečetl, kdy se opět odepne. Nemáte s tím nějaké zkušenosti?
To Exup:
Proč volím 4x4 to mám pro sebe vyřešené. Myslím, že to správně vystihl Blasio. 4x4 není žádný offroad pro vyžívání se někde v terénu. 4x4 jenom u běžného auta zvyšuje bezpečnost a pohodlí jízdy. Myslím, že volva, golfy, passaty, či audi s haldexem nikdo nepovažuje za terení auta, ale cení je za tyto vlastnosti. Je proto dobré, že i škodovka takovou možnost nabízí, proč jí tedy nevyužít. V autě vozíme spoustu věcí, které se mnohdy za celý provoz nepoužijí a stojí dost peněz. Např. airbagy /ani bych je využít nechtěl/, bezpečnostní pásy /ty jenom v běžném provozu překážejí/. systém ABS. spoustu plechu navíc pro zvětšení deformačních zon /možná i stovky kilogramů/ atd. Něco se zaplatí jednorázově /třeba ty airbagy/ něco zvyšuje spotřebu trvale /třeba ty plechy navíc/. Ale každý to vozí pro svojí bezpečnost. Stejný pohled mám na 4x4. Když nebudu muset vozit sněhové řetězy, budu moci projet i kalamitní situací atd. zvýší se mi pohoda jízdy. Když mě 4x4 pomůže vyřešit kritickou situaci v jízdě může mi to i zachránit život. A za to si rád ten litr bezinu navíc zaplatím. Myslím, že to je jenom subjektivní míra hodnot každého za co peníze chce vydat a za co nikoliv.
Jiná záležitost samozřejmě je zda haldex je již to správné řešení náhonu 4x4, zda skutečně není třeba náhon trvalý, t zn. např. právě Subaru Outback jak nadhodil Pucmeloud. -
exup 05.08.05 21:36
« Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
to Tommy_02 :
souhlasím s fero1234. Zrychlení z 0-160 nemá nic moc společného s leností motoru 2,0 TDI v nízkých otáčkách, protože při žádném přeřazení Ti během téhle zkoušky neklesnou otáčky pod 2000 ot/min. A nad nimi si těch 168 koníků, co mi naměřila brzda BOSCH FLA 203 při 3650 ot/min bude řehtat vesele. Proti výkonu auta nic namítat nemůžu, má ho dostatek. Dost objektivní zkouškou by bylo to pružné zrychlení, jak píše fero1234. Všechno to hodlám vyzkoušet, jen na to teď nemám skrze množství práce ani pomyšlení. Jen to auto používám a dál pozoruju. Jak se mi pomalu vysušuje ten zamlžený xenon, až mi ho snad v servisu nakonec neuznají na výměnu (nemám teď čas to řešit). Z dálkových světel té mé OII je mi už úplně smutno, co to je za sračky. Jsou zralé tak na 2 kg kladivo. Kdyby nebyly pod jedním deklem s xenony, nechal bych si je snad znovu bez náhrady ukrást, jak mě jdou ty zmetky z NJ na nervy (Dime... !!). -
« Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
to Tommy_O2:
ked sa ti nezda zatah z nizkych otackok, tak podla mna 0-160 nie je dobry udaj na porovnavanie
skor by som poravnal pruzne zrychlenie napr na V. stupen 80-120 alebo take nieco, malo by to byt v otackach, kedy sa ti nepozdava vykon -
« Re: Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Ja mel na mysli soucasnou generaci Legacy (MY2005) ta se s tou pred peti lety vubec neda srovnavat.
Prave proto, ze nejezdis tabulkove tak jsme srovnaval jabka s jabkama (tabulkove spotreby pro obe auta).
Outback 3.0R jezdi za 10 - 15l, ale taky ma 180 kW a ne 110 kW jako Octavia. Pokud ma Outback starsi generace (Ne MY2004/5) tak souhlasim, ze kmofort v nem je horsi nez v Octavii. Pokud jsi nezkousel, doporucuji vyzkouset nove Legacy.
Ale jak jsem psal, zalezi hodne na vkusu a osobni volbe, jen mi prijde Legacy hodne opomijene jako vhodna alternativa pro Octavii 4x4. -
"-- skrytý --" 05.08.05 14:34
« Re: Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Celkem souhlasím. Jízdní vlastnosti O1 na sněhu mi vyhovovaly (neklidné chování bylo jen na velmi kluzkém povrchu - tj tam kde ostatní auta jedou jak saně). Jsem zvědavý jak na tom bude moje O2 s ESP. Mým favoritem před 5l byl jednoznačně Outback. Na Outbacku v 2,0Gl mi vadí výbava (nevím jak jsi to počítal, ale Outback je vybavený tak jak Octávka v základu). Rozhodně spotřeba (tabulkově nejezdíš, co si budem nalhávat). Měl jsem možnost si sednout do 3,0 Outbacku, kamarád s ním jezdí za 10-15l (to bych nerozchodil). Jízdně na tom je rozhodně líp. Komfortem a ekonomikou hůř. Ale Outback je mooc pěkný...fakt jo. -
« Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Blasio: to pises ale o Impreze a jeste minimalne o modelu WRX a vyse. Auta jako Legacy nic takoveho nemaji. jen Outback ma navic redukci 1:1.2.
Ja nerikam, ze Octavia je spatna, ale zase nesouhlasim s tim, ze je to v cenove kategorii kde Octavia 4x4 je ta nejlepsi volba siroko daleko -
« Re: Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
To novak:
Design srovnavat nebudu, to je individualni zalezitost
Cena: Subaru legacy kombi 2.0i je za 783 000
nakonfiguroval jsem Octavii 2.0 benzin 4x4 v co nejpodobnejsi vybave: 770 000 Kc
vybava je otazkou ceny. japonci vseobecne nemaji nikdy tolik moznosti volby jako VW pri volbe vybavy, ale na druhou stranu jejich zakladni vybava u aut typu Legacy je na urovni te vyssi az nejvyssi u Octavie
Spotreba u Legacy Combi 2.0i je tabulkove 10.6/6/7.6 (mesto/venkov, kombinovana)
U Octavie 4x4 2.0 FSI je to (11.6/6.6/8.4). Vykon 2.0i u Legacy je 101kW, u Octavie to je 110 kW. Stejnou spotrebu jako ma 2.0 FSI u Octavie ma u Legacy kombi motor 2.5i (125 kW) (11.5/6.5/8.3)
Doporucene palivo pro Octavii je Natural 98, pro Legacy natural 95
Kufr je u Octavie vetsi (580 l) oproti Legacy (459l). Ale pri sklopenych zadnich sedadlech je u Legacy 1649 l a u Octavie 1620. To rika neco o prostoru na zadnich sedadlech, ktery je u Legacy opravdu vetsi (z vlastni zkusenosti potvrzuji). uzitecne zatizeni je take velmi podobne 545 (Octavia) a 565 kg (Legacy). prives 1500 kg (Octavia) a 1600 kg (Legacy).
Povine ruceni je na obe auta stejne nebot jde o stejnou motorizaci (dokonce i model Legacy 2.5i spada dostejne skupiny). Co se havarijniho pojisteni tyka, tak to nevim presne. Na Iternetu se to on-line pro kazdy model najit neda. Ale myslim, ze opravnene predpokladam, ze v tom velky rozdil nebude (Octavia je domaci ale Legacy se zase mnohem mene krade a je mene poruchove)
A ted jsme u pohonu 4x4. Subaru ma permanentni system s tretim differencialem, Skoda ma pripinaci Haldex. Jezdil jsem s Haldexem (Volvo V70). Rozdil tam je a velky. Na snehu kdy se haldex vypina/zapina ma obcas auto tendenci chovat se neklidne. To samy je kdyz prijedes do zatacky kde je snih a projedou ti predni kola, pripne se ti zadek a zase to auto rozhodi. Neco takoveho se ti se Subaru nestane. Ciste subjektivne mi prijde podvozek u Subaru mnohem vyvazenejsi a auto stabilnejsi lepe drzici stopu.
Kdyz jsem vybiral nove auto, jezdil jsem asi 2 hodiny s Octavii 4x4 2.0 FSI (dopoledne) a odpoledne asi hodinu s Legacy Combi a skoro dve hodiny s Legacy Outback. Takze jsem to srovnal v jednom dni a problem s rozhodovanim nastal jen tehndy jestli si utratim vic za Outback. Rozhodovani mezi Skodou a legacy bylo bvelmi jednoduche. Nakonec jsem poridil Outback a cim dele ho mam, tim mene lituju tech kacek navic.
Nejsem automobilovy odbornik, ale i jako lehce kvalifikovany laik si myslim, ze Legacy je srovnatelna volba k Octavii 4x4 -
« Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Sorry,ale subaru má u 4x4 maličko odlišnou filozofii;řekl bych "rallyovou".Je tam možnost ručního připínání zadku a spousta jiných řešení-včetně tvrdšího podvozku-zkrátka pro fandy co mají rádi sportovní jízdu.
Opakuju,že pro běžného řidiče Oktávka 4x4 je velmi dobré auto;je to nadstavba klasické O II za víc peněz ať se to komu líbí nebo ne.Souhlasím s nevýhodou o litr větší spotřeby,ale jinak v tom vidím samé výhody.Zkrátka za víc peněz více muziky. -
"-- skrytý --" 05.08.05 11:19
« Re: Kdyz uz 4x4 tak proc Haldex?
Zdravim, mame O2 2.0 TDI, tiez sa mi zda ze zatah motoru z nizkych otacok nezodpoveda krivkam vyrobcu. Na brzdu sa nedostanem, ale mohol by niekto kto tu ma tento motor zmerat 0-160 v 2 ludoch? Napr. ty exup? Bol by som moc vdacny. Normalne po 160 tacho (nie real). Xenony sa nemlzia, dialkove sa mi zda svietia dost vysoko. -
Diamant 05.08.05 09:32
« Re: Re: Re: Re: Re:
Prepojené síce tie jednotky s Haldexom sú, ale len do tej miery, že pri prudkom brzdení (neviem, či je podmienkou aj práca ABS alebo sa to odvíja len od istého tlaku v brzdovom potrubí) sa Haldex odpína, aby nebránil vo funkcii ABS. A to, že ESP udržiava daný polomer zatáčania (resp. snaží sa udržiavať v medziach fyzykálnych zákonov) je predsa vlastnosť ESP či už v predokolke alebo u 4x4. -
« Re: Re: Re: Re:
Diamant, s tím co píšeš nemůžu souhlasit.Celé to zjednodušuješ.Elektronická řídicí jednotka spojky Haldex je propojena s ABS i stabilizačním systémem ESP což zaručuje bezproblémovou spolupráci pohonu všech kol a podvozkových systémů i v nouzových situacích.Mimo jiné ESP řeší také poloměr zatáčky,který se snaží udržet takový jako byl na začátku při stejné poloze volantu.Myslím,že po vyzkoušení v zimních podmínkách na obou Oktávkách ,tedy klasické a 4x4 by byl ten rozdíl dost znatelný. -
Diamant 03.08.05 23:24
« Re: Re: Re:
Firemné auto mám 4x4 ale musím povedať, že pokiaľ nedôjde k preklzu kolies, tak sa 4x4 nijako neprejavuje. Áno, pri rozjazde je to fajn, hlavne na snehu. Tam to ale potom dáva falošný pocit lepšej adhézie. Oproti obyčajnému autu sa totiž zlepší rozbeh, ale brzdnú dráhu nie. Je to farajerina tak vyštartovať na križovatke, ale dá sa žiť aj bez toho. Prejazd závejmi je samozrejme o inom (ale v mojom prípade aj hmotnosť auta a jeho svetlá výška je iná). Takže v ľahkom teréne paráda a v hlbokom snehu detto. Čo sa týka jazdných vlastností, tak najviac sa 4x4 prejavuje na snehu, kedy je pripínanie nápravy fakt trochu nevyspatateľné a robí istú neplechu.
Pucmeloud - ja som napísal, že Octavia tak trochu Offroad je. Teda nie na 100% a to je rozdiel. Ty máš na to lepší názov - crossover. -
"-- skrytý --" 03.08.05 14:34
« Re: Re:
nejen na sněhu, ale i na suchu i mokru! například rozjezd na křižovatce...žádné kvičení gum jen prudká akcelerace... V dřevních dobách O1 4x4 se hodně diskutoval problém aquaplaningu (dálnice) a vykopnutí ze zatáčky na sněhu..(troufám si tvrdit že tady problém není a byl jen uměle vykonstruovaný na základě JPP) -
« Re:
Po připojení zadních kol se na sněhu stane čtyřkolka v nájezdu zatáčky na chvilku silně přetáčivou, ale po získání adheze se zase vrátí do nedotáčivé......., sám jsem to zokušel, bylo to dost nečitelné .......ale na vyjetí ze závěje a taky při rovném startu to bylo neporovnatelně pohyblivější.....a tak to asi má být. -
Diamant 03.08.05 09:39
« Re: 4x4
Len na okraj - ak by ste chceli diskutovať cez mail, tak na Pandore je mailová diskusia o Octavii 2 (Prihlásenie: poslať mail na mailman@pandora.cz predmet Subscribe octavia2).
4x4 tak trochu offroad je. Veď má zvýšený podvozok, obložené dôležité časti podvozku a je 4x4. Takže presne to, čo potrebuje slovenský a český záhradkár či chalupár.
Čo sa týka jazdných vlastností, neporovnávaj Octaviu s Fabiou. Octavia má viacprvkovú zadnú nápravu. Keď sa k tomu pripočíta celkové lepšie vyladenie podvozku, tak je jasné, že sa Octavia do zákrut vrhá podstatne ochotnejšie. A to platí aj pre predokolku. Presne ako to píšu v tom článku, zadok sa pripína plynule, ale až vtedy, keď dôjde k preklzu predných kolies (hrabanie, nie sklz do strany). Takže v 99% bežných situácií zazdí aj 4x4 v režime predokolky. Takže aj jazdné vlastnosti by mali byť temer identické (až na vyššie ťažisko). Tie 2%, čo sa podľa literatúry udávajú trvale na zadnú nápravu, to budú nejaké straty (len šikovne marketingovo zaobalené). -
« 4x4
Trošku se musím zastat Hejakcína.Proč si všichni myslíte že 4x4 je nějaký offroad?Myslel by si to snad někdo o Audi Quattro A8??Samozřejmě mimo jiné výhoda 4x4 spočívá i v tom,že na sněhu jen tak lehce nezapadnu.Ale hlavně tento systém vycucá maximum z podvozku Octávie a to i při běžném provozu na silnici.
Uvedu příklad:Dlouhá táhlá stoupavá zatáčka s nájezdem na dálnici,kde je potřeba vjíždět s danou,aspoň 80km rychlostí.S Fábií,ale i s jinými "klasickými auty to byl docela problém,proto že ta zatáčka opravdu vynáší-nemluvě o mokré či zasněžené cestě.A co na to 4x4?Po přidání plynu se auto do zatáčky nádherně "zařízne".Přirovnal bych to k bruslení na ledu.Je to naprosto nesrovnatelné,hlavně když člověk přesedne zpátky do dvoukolky a projíždí toto místo.
Takže si myslím,že rozhodnutí mít 4x4 je hlavně o větší bezpečnosti.Polemizoval bych o tom,co je za dané situace(třeba při předjíždění) se stejným motorem lepší:Rozložit výkon rovnoměrně na 4 kola nebo to "roztáhnout na dvou...
By the way,cituji z článku:Při normální jízdě je 98 procent točivého momentu přenášeno na přední kola, pokud to situace vyžaduje, systém umí celý poměr obrátit ve prospěch zadních kol. Přitom stačí jen prokluz předních kol o 10° a Haldex zapojí i zadní kola.
Jak jsme už řekli, testovaný motor 1.9 TDI o výkonu 77 kW/105 koní neoslňuje nijak dramatickou silou ani u liftbacku, zde se navíc musí potýkat s vyšší hmotností. Důležitá je každopádně hodnota točivého momentu 250 Nm/1.900 ot./min. -
-
Diamant 01.08.05 23:47
« Xenóny a motor
Hejackin - mám auto aj s Xenónmi a skutočne vidím lepšie. Lenže tie moje sa aj natáčajú do strán. To je úžasná vec. Lenže auto od auta sa svetlá môžu
líšiť, preto sa k svetlám Octavie nevyjadrujem, keďže som s ňou v noci nešiel.
exup - myslím, že DIM by to aj ako vodič Fabie mal vidieť, či oslňuje alebo nie. Stačí, ak sa hranica svetla na predošlom aute dostane na bočné
späťáky. S tvojim názorom na 4x4 plne súhlasím. Aj ja sa ocitnem v situácii, kedy by som 4x4 ocenil asi 5x za rok. Takže si myslím, že to nie je
užitočné si 4x4 kúpiť a platiť o liter vyššiu spotrebu po celý rok. S 1,8T som jazdil, rovnako aj s 2,0 FSI. To FSI je modernejšie a tichšie. Mám z
neho lepší dojem, hoci to 1,8T je trochu živšie. Čo sa týka benzínu, tak snáď v každom teste ten motor skúšajú aj na N95 a žiadny problém. Dokonca aj
výrobca ho povoľuje. Tak čo sa to tu stále rieši? Inak vo väčšine testov píšu, že 6° je u FSI vhodný skôr na diaľnicu, takže je jasné, že treba
podradiť na 5°. Prečo by mali hmlovky oslňovať? Veď majú veľkú plochu a sú nastavené tak, aby svietili tesne pred auto a naširoko. Čo sa rádia týka,
tak je Stream a Audience skutočne praktické a pekné. Tiež by som ho volil. Tá diera pod rádiom a nosenie panelu sa mi nepozdávajú. Čo sa reproduktorov
týka, tak neviem, či tie v aute sú až také zlé. U Fabie som mal rádio JVC a nebol som so zvukom spokojný. Vymenil som repráky za skutočne kvalitné,
vytlmil dvere a bolo to trochu lepšie, ale stále nie dobré. Potom som kúpil rádio Pioneer a to už bol super zvuk. Najlepšie na tom celom bolo, že som
sa do úprav pustil po tom, čo som otcovi kúpil od kamoša behané firemné rádio MS 402 a hralo podstatne lepšie ako moje drahé JVC.
Ešte k svetlám. Myslel som, že šošovky Xenónov sa pri prepnutí na diaľkové preklopia na diaľkové a súčastne sa zapnú halogény. Veď skús, ak budeš stáť
proti nejakej stene, či sa svetelný lúč z Xenónov po prepnutí na diaľkové zodvihne hore alebo nie.
Čo sa točivého momentu týka, tak nemáš pravdu. Všetci bezhlavo riešia točivý moment motora. Ale treba si uvedomiť, že točivý moment sa po sprevodovaní
mení (výkon v ideálnom prípade ostáva zachovaný). A to je práve tá finta. Ale to už nikto nevidí. Inak krivky udávané výrobcom som nespochybnil (hoci
aj o tom by sa dalo debatovať, svoje auto som meral už 2x a kamošove s rovnakým motorom tiež, takže už poznám aj vplyv opotrebenia na priebeh výkonu a
toč. momentu). Objasnenie je jednoduché. Čím vyšší prevodový stupeň zaradíš, tým ťažšie sa ti auto rozbehne a tým ľahšie pri neopatrnom pustení spojky
motor zadusíš. Teda máš menší točivý moment. Takže ako vidíš, točivý moment NA KOLESÁCH sa sprevodovaním mení a práve hodnoty na kolesách auto poháňajú
vpred.
Ako som spomínal, mám iné vozidlo s Xenónmi a hmlovky mám tiež. Už som ich aj použil a nebolo to kontraproduktívne. -
exup 01.08.05 13:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony
Dime!
Sám bych to neuměl tak krásně vysvětlit! Navíc to vypadá i dost věrohodně. Pod to, jaks to zdůvodnil, bych se klidně podepsal. Akorát mě mrzí, že na sebe, t.j na moji OII, nemůžu vztáhnout to, "že dálková svítí do celé plochy před autem" >:-[] Však víš.. soudruzi z NJ to, tvrdím, nějak nedotáhli.
PS. A zase ses mi vyhnul těm protijedoucím Fabiím.. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony
Chce to jen zdravý rozum. Pokud by byl za mlhy problém přílišný světelný tok, tak by bylo nejlepší zhasnout vůbec :-) Jde o to, že část světla pronikne přes ty rozptýlené částečky a část ne. Ta co neprojde, se někam odrazí nebo vychýlí...a z toho je další malá část se odrazí tak, že se paprsek vrací do našich očí.....A základní princip mlhovek měl být v tom, že svítí z jiného místa a pod jiným úhlem, takže světlo naráží na jiné kapky a je větší šance osvítit překážku. Samozřejmě že zase dochází k odrazu, ale díky tomu že svítí dolů a jsou ještě samy o sobě dole, tak se nerozzáří celý prostor kam hledíme.........na rozdíl od dálkových , které naopak svítí do celé plochy před autem........Jinak xenon je úžasná věc !! Mám ho a rozdíl především v podzimních mokrých černých nocích je úžasný.........:-) Mám ho na mOndeu, ale je taky vyroben soudruhy v NJ :-) -
exup 01.08.05 12:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony
Zkušenosti jsou samosebou nenahraditelné, sám se už tedy těším na podzimní mlhy :D, až mi jich dají s xenony nabýt. Když na to ale půjdu teď , od stolu, selským rozumem:
- pokud vím, hlavním přínosem a mottem xenonů je zvýšení aktivní bezpečností zásluhou lepšího osvětlení prostoru před autem. To mi nejde principielně moc dohromady se stavem, kdy ta samá světla by byla za určitých podmínek, t.j. mlhy, vlastně méně bezpečná než klasická, protože ta jimi ozářená mlha řidiče oslepuje. A aby se tehdy tedy stala jízda bezpečnější musím k ním rozsvítit mlhovky (tím se sníží dosavadní jas mlhy osvětlené xenony?, pokud ano, co ale rozsvítí řidič té oškubané C5-ky?!), anebo nastojte, rovnou xenony zhasnout a jet jen na mlhovky? To se mi teoreticky moc nezdá. Takže si počkám na ten podzim.. -
"-- skrytý --" 01.08.05 11:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Xenony
nejde mi o zrovna jen o octavii nebo o marketingove tahy, ale proste z vlastni zkusenosti vim ze v mlze jsou xenony neco jako kdyz rozsvitis dalkovky - proste oslepuji a nic nevidis. osobne jsem tedy jeste nevidel auto s xenony a bez mlhovek. -
« Re: Xenony
Absolutni souhlas s Exupem.
Jsem cerstvy majitel (asi 4 tydny) liftbacku O2 s TDI/77kW/ mj. s DSG, xenony a radiem Audience. A jenom dobre zkusenosti...
Ad xenony : mel jsem donedavna O1 TDI, na ktere jsem pouzival cca asi 6-7 let specialni zarovky PIAA s vysokou barevnou teplotou (viz [odkaz] v zaveru spickove Super Plasma Blue. Je to skutecne soucasny vrchol techniky H4, oproti stand. H4 uplne nekde jinde, jejich barevna teplota je kolem 5500K, coz je stejne jako skutecne xenony. Takze skutecne vyborne.
Nicmene novou O2 jsem nakonec objednal s xenony (pote co me zrusili objednavku "male" navigace Cruise), a mohu po tech 4 tydnech provozu rici, ze bych jiz v zivote nemenil. Xenony jsou skutecne vyrazne lepsi, at uz vyrazne vyssim svetelnym tokem, kvalitnim vykrytim osvetleneho prostoru, zivotnost a prikon ani nezminuji. Samozrejme jsou mlhovky stand. soucasti O2, a s instalaci xenonu to nema nic spolecneho. O xenonech se tu zminilo nekolik vicemene mytu a hoaxu, ale opravdu se vyplati. To ze jsou drahe, to je vec jina, a kazdy at si to spocita. Ale je nesmysl rikat, ze se nevyplati, nebo ze svitej blbe. Verte, ze to vzdy rikaji lidicky, kteri je nikdy nemeli moznost vyzkouset, a jen hloupe opakuji nesmysly jinych... :D
Dalkova samozrejme sviti dohromady s xenony, a jak jiz rekl EXUP, svitej nejak divne :x . Asi to budu muset resit nejakymi H7ckami, se zvysenym svetelnym tokem, a mozna lepsi barevnou teplotou, aby to vice pasoval ke xenonum.
Apropo, zustal me par tech, nyni nevyuzitelnych, spickovych H4 PIAA SuperPlasmaBlue po asi 2-3 mesicnim provozu, nema nekdo zajem ?
Ad radio Audience : take jsem mel dilema ohledne radia do nove O2, puvodne byla objednana "mala" navigace Stream (ktera mela v sobe neco jako Audience radio, jen 1x CD), ale kvuli blize nedefinovanym, udajne dodavatelskym problemum, neni schopna Skoda to dodat (pry listopad !), a tak jsem musel objednavku menit, a kvuli 6x CD changeru, pameti na dopravni vysilani a skutecne vyborne podpore MP3 formatu jsem nakonec sahnul po Audienci. Nebudu zde delat nejakou recenzi, ale toto radio je skutecne spickove, zejmena svymi funkcemi, ergonomii, designem zapadajicim do stredove casti a provazanosti se zbytkem auta (maxiDOT, Climatronic 2 atd..). A hraje skutecne dobre, i bez SoundSystemu. Mel jsem predtim Blaupunkty a spickove kousky Sony, ale toto je opravdu dobre, a cena tomu odpovida (ma 6x CD changer). Jen lituji, ze jsem nevzal ovladani radia na volantu, a zadni couvaci senzory (a to mam liftback !). -
exup 01.08.05 09:04
« Bez nadpisu
To andree :
Vždyť já jsem o tom nepolemizoval, jen jsem, přiznával moji momentální nevědomost. Asi zbytečně - teď už vím, že mlhovky svítí i bez xenonů, hned ráno jsem to vyzkoušel. Takže pokud xenony za mlhy vidění zhoršují (což zatím nemám osobně vyzkoušeno), způsob ovládání umožňuje teoreticky jet jen na mlhovky. Druhá věc je, jestli to ty mlhovky umožní, když jsou prvděpodobně ze stejné líhně jako paraboly dálkových.. :D -
"-- skrytý --" 01.08.05 06:19
« Re: To Diamant, Novak, Andree a ostatní
K těm autorádiím: Já jsem od jakživa s audiem ve všech autech co jsem měl bojoval (včetně O1) , ale Audience se Sound systémem je jedno z nejlepších audií co jsem slyšel. Citlivost tuneru výborná, funkčnost a pohodlí s Maxidotem a ovládáním na volantu vynikající. Nevypadá to jako pračka (nebude to dráždit atd..) k tomu GPS od Garmina (mapovou např Street Pilota 320 ) a není co řešit. -
exup 01.08.05 00:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Xenony
Přiznám se, že v tuhle noční hodinu nevím a už si nepůjdu ven ověřit, zda lze provozovat samostatně mlhovky, bez xenonů. Pokud ne a pro jejich provoz je nutno svítit kontraproduktivně (zkušenosti nemám) současně xenony, pak by tam ty mlhovky byly tak trochu na nic, ne... -
« Re: Re: Re: Re: Xenony
Panove, za mym nazorem ohledne xenonovych vybojek si stojim (mam nekolikalete zkusenosti vyhradne s auty nemecke produkce (bohuzel)- BMW, Audi, VW, Skoda... ) a to zejmena pokud mluvime o kobinaci xenon+mlhovky. Jest pravda, ze zejmena u novych octavii se mlhovky montuji standartne hlava nehlava, ale opravdu co ja zazil, tak ve vsech pripadech jizdy mlhou s autem s xenony mi rozsviceni mlhovek prislo spise kontraproduktovni. Hejakcine, pokud chces opravdu dobre osvetleni pak se porozhlizej spise po vykonnejsich zarovkach (dost dobra diskuze probehla na toto tema, mam pocit, v tematu "PIAA zarovky... ). -
exup 31.07.05 23:47
« Re : mnozí
to Dim :
Dime, když má Fabii tvoje manželka a připadá Ti, že svítí normálně, znamená to, že Ti to tak připadá z pozice řidiče, když s ní občas jedeš, nebo když je v noci potkáváš (manželku ve Fabii, toť je mi ale taková zvláštní, nepravděpodobná situace..). Pocity řidiče Fabie v noci jsem totiž na mysli neměl. Opakuji, že mě Fabie oslňují, nikoliv, že žiju v naději, že jsou řidiči Fabií se svými tlumenými světly spokojení.
to Hejakcin :
- na co vlastně chceš, tu 4x4? Novákovi rozumím, ten tráví mraky času na horách, ve sněhu, ale Ty, jak píšeš, chceš předjíždět kamiony v hustém provozu. Jezdíš zřejmě krátké pošusty po městě, soudím, když řešíš rychlost zahřívání diesel. motoru. Užiješ vůbec tu 4x4, čoveče? Já trávím taky dost času na horách, ve sněhu. Řídil jsem Passat TDI 96 kW s 4x4, na zasněžené silnici, i v břečce a moc se mi jeho jízdní vlastnosti tehdy líbily. Vědom si výhod tohohle systému, a to nejen na sněhu, přesto všechno jsem ale o 4x4 nikdy neuvažoval. Nějak by u mě převažovala lítost nad tím trvale a neoddiskutovatelně ztráceným výkonem v rozsáhlejším trakčním soustrojí. Což jsou ale moje pocity a zastánce 4x4 zcela respektuju. Předpokládám, že máš v tomhle jasno.
- k těm motorům : pokud bych chtěl Octavii na benzin, pak bych volil 1,8 T – žel, blahé paměti. Do OII se nemontuje. Nejel jsem s ním, ale od důvěryhodných lidí, kteří ano, jsem na něj slyšel jen samou chválu. To byl údajně povedený motor (výkon, spotřeba). S 2,0 FSI jsem také nejel, ale z toho, co jsem o něm dosud četl a slyšel, je mi už předem odporný. Buď jezdit na drahý vysokooktanový benzín, nebo s pocitem, že bude vykazovat „nepatrně nižší výkon“, jak přiznává výrobce. Atd.. Nebudu to víc rozebírat, tenhle motor je jistě na samostatné téma a pranici, do které navíc nemůžu přispět osobní zkušenosti a k nějakému „prý“ se nechci uchylovat. Stačilo mi ale přečíst si na www.novinky.cz diskuzi o „ekotestu“ OII 2,0 FSI, uskutečněný jakousi bandou zaprodanců Škoda auto, která s tímhle motorem zajela za 4,9 l/100 km. A jak se k tomuhle testu fabrika na svých stránkách hlásí! Ona diskuze o tomhle motoru dost napovídá Dost se však dá vyčíst i z oficiálních testů v Automobilu nebo SM, přesně už nevím kde to bylo. Také tam plakali po 1,8 T. Na každý pád bych právě v tomhle případě nedal na žádné teoretické výpočty, rady a pocity jiných a bez svezení a vlastnoručního porovnání obou ani ránu!! Jak správně radí Novák, takto její spokojený vlastník - proč by ne.. Na druhé straně, asi bude problém s těmito předváděcími vozy 4x4. Nejsou to zrovna reprezentativní vzorky..
Pokud by ses smířil s 2-kolkou, pak Ti můžu na předjíždění doporučit „můj“ 2,0 TDI. I se všemi výhradami v mých předchozích příspěvcích k jeho mrtvolnosti do 2000 ot/min. Ty trvají. Je to takový turbodieselový benzíňák.Vytáčí se vesele i nad 4000 ot/min, v těch 2000 ot. přichází brutální zátah. Předjíždět se dá na dálnici, ve 140-ti km/h, pohodlně i na 6-stku, potvrzuji. Prý na rozdíl od FSI, jak psali v testu. Tam musíš podřadit na 5-ku. Když ho nebudeš trvale vyloženě dřít, nemusíš mít obavy o spotřebu – mám po 2 měsících najeto skoro 10 000 km, jezdím převážně svižně a vešel jsem se dosud do 6,6 l/100 km. A počítač kontroluju i u pumpy –tankuju vždy po hrdlo. Rozdíl je tak cca do 0,1 l.
- xenony : ten příplatek je ranec, ale pokud jezdíš často v noci, doporučuju. Říkám, že svítí prostě líp než klasické. Kdybych řekl že o hodně líp, pak jakobych říkal, že klasické nestojí za nic. A to si nemyslím. Zamlžováním, o kterém jsem tady dosud psal nejvíc já, se nenech odradit. Nezobecňoval bych tenhle jev, zatím.. Mlhovky se u OII s xenony normálně dodávají (elegance). Tedy je mám, ale ještě jsem je nerozsvítil, pač jejich současný chod s xenony neřeším. OII mám 2 měsíce a v mlze jsem ještě nejel. Za normálních nočních podmínek nejsou ke xenonům potřeba. Snad ani ke klasickým ne. Ba takovéto svícení považuju za zvěrstvo vůči ostatním, protože mlhovky mnohých oslňují!
Dálková světla jsou samosebou klasická a svítí současně s xenony. Neumím si představit, že by svítily bez nich, při tom, jak svítí mizerně, opakuju tady po 11-té. Sumasumárum, výdajů za xenony nelituju, nepočítám-li výdaje spojené s jejich nedávnou krádeží.
- rádio : mám Stream a jsem spokojený, už jsem to tu jednou psal. Externí rádio jsem taky chvíli řešil, ale tu díru, která vedle něj zbyde v přístrojovce jsem nějak nerozdejchal. Prostě tam tohle ladí tvarově i podsvícením. Příjem signálu i zvuk má pro mě OK. Pokud jsi ale fajnšmekr, jdi do aparatury..
to Diamant :
cituji :
Svetlá sú bi-xenóny, len nech majitelia napíšu, či pri diaľkových svietia súčastne aj diaľkové halogény, alebo nie. Mne na inej značke svietia aj tie halogény. Inak aj mňa by zaujímalo, či je svetla omnoho viacej, alebo je tam hlavne iná farba.
Tak tomuhle Tvému odstavci moc nerozumím. Cožpak OII se dodává taky s bi-xenony?! Prostě má xenony, sloužící a trvale svítící jen jako tlumená světla a k nim se přidávají dálkové halogeny H7, ne?
Dále cituji :
S tým točivým momentom by som si až taký istý nebol. Hlavne pri rozjazde sa motor nachádza v otáčkach aj pod 2000 a toto nie je práve oblasť, v ktorej by prepĺňané motory boli práve doma.
Tady bych si s Tebou dovolil nesouhlasit. Je mi celkem jedno, kde je který motor doma. Rozhodující jsou pro mě čísla. Srovnáváš točivý moment 2,0 FSI a 1,9 TDI. Najdi si na stránkách výrobce charakteristiky momentu obou motorů. Do 3750 ot/min TDI trvale překonává FSI, měřeno hodnotami krouťáku! Na tom není co řešit. Můžeš vést třeba diskuzi, jestli tyto charakteristiky odpovídají realitě, jako já, u mého 2,0 TDI, kde mám 2x naměřeno, že ne. Ale oficiální data hovoří jasně ve prospěch krouťáku 1,9 TDI. Jak už jsem psal výše, v FSI jsem ještě nejel, takže nemůžu srovnávat sedačkové pocity obou motorů při rozjezdu v režimu do 2000 ot. Jen to odvozuju z těch charakteristik.
Teď k té matematice. Nechci se vracet někam na průmyslovku a celou problematiku a metodiku znovu nastudovávat, ale jak jsi došel k těm obrovským číslům (617, 700.. až 1016 Nm) točivého momentu? U největšího „tahouna“ v OII, tj. u 2,0 TDI je výrobcem udáván max. krouťák 320 Nm. Mně byl změřen 398 Nm. A najednou tohle. Je víc druhů a hodnot točivých momentů? Mám za to, i z těch mých 3 dosavadních měření (1x Passat), že v souvislosti s koly se mluví jen o „výkonu na kolech“, nikoliv o točivém momentu na kolech. Tohle mi, prosím, objasni. -
« To Diamant, Novak, Andree a ostatní
Děkuji za vaše názory na 4 x 4 FSI nebo TDI. Původně jsem byl rozhodnut pro 2,0 FSI, protože jsem zvyklý na benzinový motor. Potom jsem jel služebně do Německa s půjčenou octavií 1,9 TDI přední náhon, a byl jsem mile překvapen. Uhánělo to po dálnici 160km/hod. a bez problémů to dále zrychlovalo. Vytočil jsem to až na téměř 200km a měl jsem pocit stabilního auta. Při nižších rychlostech byl cítit turboefekt, který mile zatlačil do zad. Je ale pravda, že jsem zřejmě motor točil často na jeho maximum výkonu. Když jsme se vrátili do Čech, chtěl jsem předjet kamion na normální silnici za hustého provozu a najednou to v 80km rychlosti pomalu akcelerovalo. Přesto mě cesta s tímto motorem docela naladila, že by 77kW možná i na 4 x 4 mohla stačit /zvlášť když uvážím , že spotřeba byla 5,6l/100km/. Je ale fakt, že u Passata Variant slabší motor než 2,0 TDI nebo FSI do 4x4 nedávají.
Ty xenony jsou mi stále nejasné. V rekalmách píší:
Světelný tok třikrát vyšší než u halogenu, výbojka vydrží pětkrát více, vykreslení barev a barevný kontrast je dokonalejší, únava přichází později. Jsou to jen prodejní triky tohoto drahého zařízení?
Co se týče rádia, jestliže i vyšší typy, které Škodovka nabízí jsou po stránce zvuku obdobné jako Melody potom opravdu asi koupit jiné. Není to ale vestavěnými reproduktory? Nemáte někdo zkušenosti s rádiem Blaupunkt s navigací nyní hodně inzerované v reklamách za cca 20tis. Kč? -
Lubos.1 31.07.05 22:14
« Re: Re: Xenony
... xenony se do vsech aut musi montovat spolecne s mlhovkami, protoze xenony v mlze oslepuji ...
hm, ja xenony mam, ale hmlovky nie (nie na Skode). Nie je pravda, ze sa musia hmlovky montovat spolocne so xenonami, musia byt s nimi montovane iba ostrekovace svetlometov a ich automaticke nastavovanie. -
"-- skrytý --" 31.07.05 21:12
« Re: Xenony
ani nemuzes, andree nema pravdu, xenony se do vsech aut musi montovat spolecne s mlhovkami, protoze xenony v mlze oslepuji. ja sice vyznam mlhovek jako takovych na aute bez xenonu moc nevidim, ale prece jen se nekdy hodi. ovsem s xenony je to jine, s nimi v mlze nevidis vubec nic. -
« Re: Re: Re: Re: Octavia 4 x 4, zkušenosti z provozu
Hejakcin: Ja osobne bych uz podle toho mala co jsi napsal volil FSI. Zejmena u predjizdeni, pokud umis dobre vyuzivat vyssich otacek, je to sakra velkej rozdil oproti TDi. Co se pak tyce xenonu, tak muj nazor je takovy, ze je to fajn, ale za ty penize to nestoji. Jejich ultimatni vyhodu pozoruju jenom pri mlze (Mlhovky se v kombinaci s xenony neprodavaji. Ja je vsak mam a musim rict, ze jsou uplne na prd, nebot sviti do mist, kde je jiz vse osvetleno potkavackama) pak taky, ze svitej dal smerem mimo vozovku a tak vidis zver drive. K topeni u dieslu bych rekl snad jen to, ze jakz-takz topi, ale pak trva opravdu hooodne dlouho nez zahrejes motor. Radio bych koupil urcite jine nez nabizi Skoda.
DIM+ostatni: Nevis nahodou v cem muze byt zapricinena nefunkcnost ostrikovacu svetel? (Oct rv01-xenony) -
Diamant 31.07.05 16:22
« Re: Re: Re: Octavia 4 x 4, zkušenosti z provozu
Mám obavy, že to bude vľký problém. Hlavne to 2,0 FSI je ťažké vyskúšať v obyčajnej predokolke a v 4x4 to asi žiadny predajca nebude mať. Ale za pokus to stojí.
S tým točivým momentom by som si až taký istý nebol. Hlavne pri rozjazde sa motor nachádza v otáčkach aj pod 2000 a toto nie je práve oblasť, v ktorej by prepĺňané motory boli práve doma.
Len pre zaujímavosť trochu matematiky. Ak by obe autá išli na 6. prevodovom stupni rýchlosťou 100 km/h a nepodradili by, tak po pridaní plynu až "na podlahu" (týmto teraz jasne nadržiavam TDI), tak na kolesách bude mať TDI 617 N.m (55 kW) a FSI 700 N.m (63 kW). Ak by obaja podradili na 5°, tak TDI 701 N.m (67 kW) a FSI 828 N.m (73 kW). Ideálne by však bolo podradiť až na 4° a vtedy by malo TDI 809 N.m (73 kW) a FSI 1016 N.m (92 kW). Na tejto rýchlosti by mohlo TDI zrýchľovať do rýchlosti 135 km/h a FSI do rýchlosti 148 km/h. Potom už zasiahne obmedzovač. Je ale jasné, že majiteľ TDI by asi musel preradiť na 5° (keďže mu už prudko klesá točivý moment) a majiteľ FSI nie. -
Diamant 31.07.05 13:18
« Re: Octavia 4 x 4, zkušenosti z provozu
U nás stojí 4x4 FSI o 40.000 Sk viacej. Ale podľa mňa je 33 kW celkom dosť na to, aby si to pocítil. Asi by som volil radšej ten benzín. Tých 77 kW u TDI je podľa mňa tak aurát na príjemné vozenie s predným náhonom, ale 4x4 z výkonu ešte čosi uberie. Navyše práve z dôvodu, že u TDI je človek aj v bežnom spektre otáčok dosť blízko maxima výkonu, tak si na dynamiku auta akosi zvykne a pri predbiehaní už nemá takú subjektívnu rezervu výkonu, ako keď sa vytočí benzín.
Svetlá sú bi-xenóny, len nech majitelia napíšu, či pri diaľkových svietia súčastne aj diaľkové halogény, alebo nie. Mne na inej značke svietia aj tie halogény. Inak aj mňa by zaujímalo, či je svetla omnoho viacej, alebo je tam hlavne iná farba.
Ja by som asi volil Stream. Ohľadom ďalšej výbavy, tak ESP už máš v cene, možno by som priplatil položky ako aktívne hlavové opierky, kontrolu tlaku pneu, ovládanie rádia na volante ale hlavne vyhrievané sedačky (to si s manželkou veľmi pochvaľujeme), parkovacie senzory a zatmievacie zrkadlá. -
« Octavia 4 x 4, zkušenosti z provozu
Mám několik nejasností před koupí octavie 4x4, prosím máte-li někdo zkušenosti poraďte mi.
1/ Koupit verzi motoru 2,0 FSI benzin, nebo 1,9 TDI diesel? Nevím zda není 1,9 TDI na tuto verzi octavie slabý. Sílu motoru využívám spíše na bezpečné předjíždění, a řešení krizových situací, než na závodění. Při předjíždění kamionu jedoucího 80km rychlostí v hustém provozu je každá sekunda ve zrychlení dobrá. Umí to diesel?
Jak diesel topí v zimě při kratších cestách po městě? Je dražší varianta 2,0 FSI přece jenom o tolik lepší, aby se vyplatila? /jezdím tak cca 15000km za rok/.
2/ Vyplatí se přikoupit xenonové světlomety? Jsou to bi-xenony, nebo xenon na dalkových světlech není. Je intenzita xenonů podstatně vyšší než u halogenů, nebo se světlo liší jen barvou,a jak to vypadá, když se zároveň zapnou mlhovky? Nechtěl bych za dosti vysokou částku si jenom koupit problémy s mlžením světlometu jak jsem četl ve zdejší diskusi. Na druhou stranu často jezdím v noci.
3/ Jaké byste doporučili rádio. Slyšel jsem nejnižší verzi, radio Melody se základní sadou reproduktorů a bylo to dosti špatné /plechový zvuk/. Bez přídavných repro to asi nejde.
Co byste ještě doporučíli doobjednat k základní výbavě, dle vašich zkušeností?
Předem děkuji za názory. -
"-- skrytý --" 30.07.05 19:37
« Re: Re: O2TDI4x4 po 10000km
Musím se poctivě přiznat že na spotřebu moc nehledím. Obecně mám dojem že PD žere oproti 66kW O1 více. Spotřeba při 180-200km je kolem 10-11l/100km dle PP. Já jezdím po ČR jinak cca za 6-6,5 l/100km dle PP. Začal jsem na to šlapat po 5000 km. Jakmile budu mít čas začnu řešit jiné folie do zadních bočních okýnek a zjistím si zda je možná montáž couvacích senzorů ale inteligentním způsobem, nenechám si zdrbat elektroinstalaci nějakou hrr akcí..(co mi před 5 lety udělalala jedna renomovaná firma při instalaci autolarmu jsem zjistil až při prodeji O1, když jsem kuchal vyhybky od repráků...že to neshořelo to byl zázrak >:-[] ). -
« Re: O2TDI4x4 po 10000km
Novak:
Rád bych se tě zeptal na spotřebu:jaký máš po 10.tis.průměr?Kolik čtyřkolka žere při "cestovce 180-200?Kolik to točí?
Jsem furt v záběhu,nejvíc jsem jel zatím 160 na šestku 3.500ot...
Od kolika km jsi na to začal šlapat?
Jinak musím říct,že couvací sensory jsou sice nemalá investice(12.000,-),ale s tímto autem opravdu k nezaplacení.Couval jsem na parkovišti k sloupkům vys.asi 1m s rozestupem po 1m-absolutně nešly vidět,ale nádherně jen "podle přístrojů" jsem k nim zacouval.Nechalo mě to k nim tak 20cm.Akorát vzdálenost na pohodlné otevření zadních dveří a něco tam naházet. -
Diamant 28.07.05 18:56
« Re: Re: Re: Re: Re : Dim, Novak
Najskôr tie svetlá Fabie. Keď som auto kúpil (nové), tak som si myslel, že mi to zabudli nastaviť. Tak som svetlá pošteloval sám ručne, nech neoslňujem. Pri prvom servise som si svetlá nechal nastaviť, nech to už mám v poriadku. Ale beda. Svetlá boli zase tak, ako keď bolo auto nové. Potom som ich rozšahal ešte raz a skúsil som iný servis. Zase to isté. Takže už jazdím v meste vždy tak, že nastavovačom v interiéri svetlá znížim tak medzi značky 1 a 2. Mimo mesta to obvykle dávam na 0.
exup - máš snáď 4x2, nie? 2x2 by bol bicikel alebo vozík s pohomom na všetky kolesá. A ešte k tomu cúvaniu. Skúšal si už aj liftback? Cúva sa s ním horšie, alebo lepšie ako s kombi? To prenášanie nerovností je len špecialitou tvojho paketu, alebo to robí každá Octavia? Mne sa pri skúšobných jazdách zdalo, že to je oproti Fabii omnoho lepšie. Neskúšal som alurát ten znížený športový podvozok. Tam to bude asi podstatne horšie. -
« Re: Re: Re : Dim, Novak
..........ale seřizovací rozsah je technicky naprosto v pořádku. Ten světlomet je ale při montáži do karoserie na takovém nasatvovacím pltu, aby se daly kompenzovat nepřesnosti té konkrétní karoserie.....je na takovém schůdkovitém točitém .......nicméně s tím já bych nehýbal :-) -
"-- skrytý --" 28.07.05 14:31
« Re: Re: Re: Re : Dim, Novak
vyprošťovací HALDEX znamená že se fakt točí "Fšechna kola". Není to systém pro závodníky, ale systém pro ty kteří nechcou odhrnovat a sypat a naszova řetězy atd...(odborník promine nepřesnosti..)
o předek se stará kromě toho EDS který do 40km přibrzďuje rychlejší kolo(hraje si na uzávěrku). Se zadkem nevím on ti totiž nikdo nic neřekne neboť neví. Při provozu a hrubých testech O1 jsem nezapsal klasické roztočení (zadku) jednoho kola na úkor druhého stojícího, ale pokud nebudu mít potvrzeno že je EDS i na zadku tak nevím jak by to technicky bzlo možné....(velikost brzd tomu neodpovídá...ale?)
Já osobně jsem na horách furt a zatím jsem se zahrabal na bříško jen jednou když jsem se pokoušel parkovat tam kde fakt už nikde nebylo místo (tak jsem si ho chtěl udělat)....Takže lopatka přišla k pomoci Jinak za 180 000 km s O1 NIKDY... :D -
"-- skrytý --" 28.07.05 12:21
« Re: Re : Dim, Novak
myslel jsem to asi tak že alespoň u mého kombíku 4x4 s paketem pro špatné cesty (snad je vyšší podvozek) svítí při středně naloženém kufru dálkové světla do korun stromů a plaší okolosedící ptactvo....Jo a je to už mimo rozsah regulace sklonu.
Až budu mít čas sjedu s tím do servisu ať se mi ktomu vyjádří..
Výhled dozadu je katastrofa, připadám si jako * při parkování a couvání (měl jsem si dát ty senzory....)
S podvozkem kromě větší rány při přejezdu příčného prahu (brzdícího brbolce na asfaltu) jsem spokojen je opravdu na kostkovici tišší než u O1... tak nevím. Při výběru auta u mě hrály prim tyto vlastnosti
1. 4x4 diesel (stačí mi jen ten vyptošťovací HALDEX)
2. kombi
jinak Mazda6 nebo Avenzis
ahoj LN -
exup 28.07.05 12:06
« Re : Dim, Novak
to Dim:
Dime, kdo by neměl rád moderní technologie, pokud nám zrovna úplně neztrpčují život, že..? Ještě k těm světlům, musím se Tě, jako odborníka přes ně, na něco zeptat. Už jsem chtěl kvůli tomu před časem volat do NSR.., je to zase o parabolách. Možná je to můj dojem, ale stojím si za ním: žádné auto mě v noci tak programově a soustavně (t.j. ne náhodně a ojediněle) neoslňuje tlumenými jako Fabie. I když si jejich řidiči možná chrochtají jak jim to svítí, mně, jimi oslňovanému, tlumená světla Fabií nepřijdou normální. Co Ty na to, při jízdě v noci, proti Fabiím, z Kašperek do Strašína, třeba? Potkáváš v noci Fabie? Vnímáš je, nebo je to jen moje zaujatost?
to Novak :
Jaks to myslel, s tou zanedbanou geometriií u paketu pro špatné cesty? Mám ho na kombíku 2,0 TDI "2x2". O dojmech z mého podvozku jsem toho tady napsal už dříve dost. Teď jezdím skoro denně ze Slap do Prahy. Sjíždět s tím autem vytlučený a záplatovaný Štěchovický kopec je mi utrpením. Podvozek přenáší do sedaček sebemenší nerovnost.
Výhled z auta vzad, při couvání, to je pro mě vcelku jedna velká tragédie. Minulý týden jsem couval s károu (klasický Agados..) bez nákladu (t.j. nejvyšší bod = sajtny) do kopečka. Zadním oknem jsem z ní neviděl ani kousek!! Pravda, nejsem dlouhán. To auto je nesporně hezké, ale tohle je za to část daně, myslím si. Kdyby z něj bylo vidět normálně, tak hezké by asi nebylo. Možná by pak ale bylo i méně bezpečné, kdoví..?
Jinak - vnímajíc i klady, moje postupně, provozem nabývaná spokojenost s tím autem je dosti vzdálená té tvé "opravdové". A to prohlašuji navzdory tomu, že mně teď na to někdo, z jeho pohledu jednoduše, třeba opáčí : "tak proč sis, blbče, nekoupil jiné auto"? To by bylo na delší povídání... Takže jako vlastník podobného auta, chápu Tvé výhrady, bez potřeby návodu, po svém.. -
Diamant 28.07.05 10:34
« Re:
vir - od istého obdobia sa u všetkých TDI zmenil predĺžený interval z max. 50.000 km na 30.000 km. Asi tých 50 bolo veľa.
Inak ja by som si asi tiež nechal predĺžený, ale skôr zo zvedavosti, ako jazdím a kedy ma to pošle na servis, než pre úsporu. Mám súkromné aj firemné auto, tak tým súkromným spravím tak 15.000 km ročne. Takže mi je to šuma fuk, či pojdem každý rok alebo každé 2. Ešte by som povedal, že po 2-och rokoch pomaly aj zabudnem, kde ten servis je. -
"-- skrytý --" 28.07.05 09:25
« Bez nadpisu
Je to tak. Pro delší servisní interval stačí nastavit řídící jednotu auta a dát jiný olej. Mám O 2,0 TDI, z fabriky servisní interval 15000km nebo rok a je tam Shell Helix 5W-40. Ten stojí tak 530 Kč. V 15000 km si nechám interval přeměnit na 30 tis.Je tam olej asi za 730 Kč.-rozdíl tak velký není a pokud to nebude baštit olej tak se to myslím vyplatí. U O I TDI 66 kw.Jsem měl 50000 nebo 2 roky,byl jsem v servisu na olej ve 46000,nyní 89000, zatím mě to do servisu neposlalo.V intervalu do první výměny jsem dolil 1 litr, po výměně do teď také.