Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Omicron
Hm, jenže ono takové CVT (variátor) skutečně není pravý automat, pokud si to myslíš, nebudu ti to vyvracet, ale ta konstrukce je úplně něco jiného. U "klasického" automatu, jak říkáš rozšířeného díky USA žádný řemen nebo řětěz nejni...
To samé autoamatické spojky atd...
Ale to spíše do tématu "Automatická převodovka", které je mimochodem někde v Archivu. Nebudu Vás tím tady zatěžovat.
Cituji to co jsi řekl: "Ten AutoStick pokud vím, není nic jiného, než obdoba "ručního" řazení u Tiptronicu nebo DSG, tzv. sekvenční řazení (ne sekvenční převodovka)".
JO, máš pravdu, ovšem neřekl jsi nic na to, že to jiní (a to nejen američani) měli už před 8 a více lety!! Tady je to Novinka. Stejně třeba vypínání válců u MB, které měl Cadillac už v 70. letech. Ovšem v Evropě novinka poměrně zánovní s kterou přišel MB, že :o)
Diamant: S Audi prosím neporovnávat - to je taky koncern - škoda je za 18 a audi bez dvou za dvacet, možná ještě horší...
Dosadtě si nějakého korejce, japonce nebo ameriku - výsledkem bude že O1 je se svou cenou, výbavou atd. jako ojetina kapku mimo...
A jako nové auto je zoufale zastarálá, přes všechna "vylepšení"...
Řeč je o O1 - ne o O2 pro méně pozorné!!
-
spitfire 12.09.05 10:47
« to exup
Já mám najeto zatím 22 tisíc, tady je pár postřehů:
- zatím do toho zahučely 2 litry oleje, to teda není nic moc, asi jediná slabina
- tachometr mi ukazuje stejně, při 140 jsem taky naměřil 133
- dlouhodobě to žere 5,8 litrů nafty podle PP, když se jede Praha-Brno-Praha 140 tacho na tempomat (pokud to jde), jede to za 5,5
- s žádnou jinou 2.0 TDI jsem se nepoměřoval, výkon mi ale připadne O.K.
- maximálku jsem nezkoušel, 200 je tam ale docela hned a v pohodě
- nejpohodovější režim je dálnice 130-150 km/h, neřve to, málo to žere a na 6 s rezervou vyjede všechno i zrychluje; při popojíždění po městě se to určité míře traktorovitosti nevyhne
- celkově spokojenost, kdybych to kupoval dneska, tak bych kromě pár detailů v konfiguraci šel do toho znovu - teda, chvíli bych pokukoval po RS, ale pak by nafta zvítězila. -
exup 11.09.05 21:20
« Bez nadpisu
Tak chlapci, delší dobu jsem sem nepřispíval, jen jsem honil tu svoji, "dole línou" 2,0 TDI, a tady se to místy docela pěkně, někdy až tragicky, mydlí. Žel, je to hlavně o DSG a k tomu já celkem nemám co říct, anšto tenhle systém nemám a ani mě moc nebere. I když jsem s automatem (nejmenuju systém, aby mě někdo nevzal za slovo.. :, ani ho neznám) najel něco k 10 000 km, vůbec se mi po něm nestýská. Mám rád v řazení tu poctivou ruční práci...
Takže abych to trochu odlehčil, spíše k těm zkušenostem z dosavadního provozu s mojí OII. Po třech a půl měsících vlastnictví jsem už najel nechutných téměř 16 000 km (od Aralu už mám kromě plyšového medvídka všechny ceny). Tedy ty postřehy pro "normální" uživatele OII:
- dosud jsem dolil 1 litr dlouhoživotnostního Castrolu, takže spotřeba cca méně než 1 l na 15 000 km. Moc to nešetřím. V servisní knížce mám vyznačen pevný interval QG2, t.j. výměna oleje po 15000 km. Je mi tedy trochu divné, že mě PC už dávno nevyzývá k výměně. Tuším, že Matus tu kdysi psal, že ho to upozorňovalo na výměnu už 1500 km před limitem.
- 16" Turanzy na předních kolech po uvedeném proběhu km už docela citelně ubyly. Odhaduju jejich životnost tak na max. 25000 km, pokud bych je neprotočil se zadními. To není moc, přičítám to tomu medvědímu záběru ve 2000 ot. Toho využívám. Do zimy je už ale měnit nebudu.
- hlavně pro Tommyho_02 : opět jsem si minulý týden zajezdil po německých dálnicích. Jezdí tam jako blázni, tihle Němci! Na trase Mnichov - Deggendorf jsem se účastnil kolony asi 6-ti aut, jedoucích trvale cca 200 km/h. Bylo celkem volno, v levém pruhu. Ob 3 auta vpředu jela OII kombi řidiče z NSR. Jelo mu to poznatelně lépe než mě :'-( . Rozjížděl to kus přede mnou a ujížděl mi. Takže to muselo být buď FSI, nebo nějaké čiplé TDI, soudím, protože jsem využíval celých těch svých 168 k. Anebo jel prázdný, to už nevím jistě. My jsme jeli 3 dospělí, kufr celkem plný věcí z 3-denního kempování + nějaká menší horolezecká výstroj. Po chvíli se zezadu přiblížila (spíš přihnala) A4. V té dvoustovce mu to za mnou zrychlovalo citelně líp, takže jsem mu po chvilce uhnul a byl zvědav na jeho záď : 2,0 TDI mu tam stálo, považte! Jel sice docela sám, ale tempo, s jakým při té rychlosti zrychlil a přehnal se kolem mě bylo docela udivující. Takže buď má v téhle rychlosti zatíženost auta dramatický vliv, nebo ty shodné motory v Audinách němečtí soudruzi nějak lépe ladí. Nebo mohl mít opět očipováno, čert ví.
- v téhle konfiguraci obsazenosti jsem pak zkoušel na rovném a dlouhém úseku maximálku. Víc než tachometrových 215 jsem z toho nevytáhl. Po dalším kilometru by se to možná vyšplhalo na 220, víc ale těžko. K měření zrychlení jsem se, Tommy, zatím ještě nedostal. Ale mám to v úmyslu.
- se spotřebou jsem pořád spokojen, vejdu se cca do 6,3 - 6,5 l, na delších trasách i 6,1. Jezdím svižně, ale motor nedřu a nevytáčím programově při řazení do vysokých otáček. Proti předchozímu Passatu u OII postrádám větší nádrž. Při mém nájezdu km mám pocit, že pořád tankuju, takže 55 l OII je mi málo :-( .
To Omicron :
Možná, že tachometr tvé OII je vyjímečně přesný, ale na celou produkci OII bych to asi nevztahoval. Tuhle jsem si přesnost měřil s tempomatem, na dálnici, pomocí kilometrovníků a stopek. Pokud se dá věřit přesnosti jejich roztečí, z čehož vycházím, pak mně výpočtem vyšlo, že tachometrovým 140 km odpovídá skutečných 133 km/h To mně připadá celkem reálné. Naopak ne moc reálný mně přijde rozdíl jen cca 6 km při dvoustovce, jak jsi před časem uváděl. Systém bych spíš viděl v tom, co pak uváděl Mitsi. Ještě si to tedy změřím, sám, při vyšších rychlostech. Když vezu rodinu, tak pro tyhle experimety nemá moje manželka celkem moc pochopení..
PS. jestli tady, při vší úctě, s tou DSG nepřestanete, tak si ji tam nechám snad dodatečně namontovat.. :P -
Diamant 10.09.05 15:07
« Re: Re: Re: Maxiodpoveď
omicron - Ale veď ja viem, že tempomat sa tak má chovať. Jazdil som už v dosť veľa autách s tempomatom. Iba som to potvrdil, že aj u Fabie to tak je. Tak vo co go?
Samozrejme, že je to mimo a automat sa zaraďovaním neutrálu nezničí. Jediné riziko hrozí prevodovke pri ťahaní bez naštartovania motora. Ozaj, ako je to u DSG? Ak sa dá neutrál, tak sa dá ťahať/tlačiť rovnako ľahko, ako bežné auto so zaradeným neutrálom? A ak by zomrela elektrika, tak sa neutrál asi nedá zaradiť, alebo áno?
Ale potom je to trochu blbosť. Vždy som si myslel, že spojka sa u DSG zopne až keď sa vodič dotkne plynového pedálu (rovnako, ako sa napríklad samočinne odbrzdí ručná brzda napr. u A8 či nového Passatu).
Oproti konvenčnému automatu bude jazda s DSG zaručene úspornejšia. Ale ak má niekto dlhoročné úsporné návyky, tak verím, že s manuálom zajazdí ešte o čosi lacnejšie, než s DSG. Predsa len prevodovke chýba jedna maličkosť - nedokáže predvídať kopce, križovatky a iné súčasti cestnej premávky. Takže by som radšej ostal u tvrdenia, že DSG je rovnako úsporná, než šikovný vodič. Samozrejme ak je niekto technický antitalent a radí rýchlosti totálne nezmyselne, tak DSG bude značne úspornejšie. To je fakt.
Kontrolku tempomatu malo okrem Škodoviek (vrátane Fabie) snáď každé auto, s ktorým som jazdil. Toto novinka nie je. Ale u toho nového passatu je novinka to zobrazenie navolenej rýchlosti. Tak prečo stále riešiš kontrolku. U Octavie by som bol povďačný aspoň za tú kontrolku, to áno, ale to zobrazenie rýchlosti by sa mi páčilo najviac. BTW Octavia II má na prístrojovke políčko s kontrolkou tempomatu (hneď napravo od stredu ručičky tachometra). A rovnako aj Fabie ju mali (v strede medzi teplomerom a palivomerom). Neskôr ale pozícia pre kontrolku tempomatu bola využitá inak a z prístrojového štítu zmizla definitívne. Konkrétne u tej Fabie by bol kontrolku prebral k životu iný SW, ktorý ale nikto nemal.
MatusS - Aj ja som na tú životnosť zvedavý. Výrobca sľubuje pomerne veľkú životnosť, ale stále som počul iba vyjadrenia o spojkovom obložení. Je ale otázne, ako to bude so samotným mechanizmom, ktorý radí rýchlosti a ovláda spojky. Časom uvidíme. -
matuS 10.09.05 13:29
« Re: Re: Maxiodpoveď
ktery ma jiz "ve vinku" od sveho zrozeni garantovano, ze jizda s nim bude uspornejsi, nez s manualem, ci HDM automatem.
ja som najme zvedavy na naklady na servis toho automatu a spolahlivost. klasicke automaty vydrzia velmi vela, servis spociva v podstate iba z vymeny kvapaliny. DSG je o dost komplikovanejsie, a tym ze je spojka neustale v zabere bude zrejme najma v meste trpiet.
no, uvidime.
Skoda ma jednoznacne nejlepsi vysledky uvnitr koncernu, a to i primo v Nemecku, jako jedina se pohybuje v cervenych cislech
by bolo zvlastne keby nebola, ked naklady na HR su 1/3 v porovnani s nemeckom. -
« Re: Maxiodpoveď
To Diamant :
"...Aj mne sa tempomat vypol pri malom dotyku brzdy. ..."
Ale to je snad naprosto v poradku, takto se tempomat ma chovat, zejmena bezpecne...
"...omicron - toto je diskusia o Octavii II, nie o DSG. Som ju založil, tak viem, nie? A v Octavii je aj klasická automatická prevodovka s hydrodnymickým meničom. Tak prečo ju neporovnávať s DSG...."
To Ti vubec neberu, a mas pravdu. Jen si ale jeste jednou precti historii tech prispevku. Nekolik dni se tu bavime o DSG, a najednou ten B. napise, ze je to blbost, ze se nemuze davat u automatu neutral, nebot se tak HDM (?!) brzy znici... Trochu mimo misu, ne ? A pak ta jeho prohlaseni o tom, co je automat, a co vlastne dle neho je DSG :P
"...Akurát ma zaujíma, tá navolená rýchlosť sa ani po dlhšom odstavení auta (nad 2 hod.) nevymaže? ..."
Takze do tretice vseho dobreho i zleho (jiz jsem Ti to psal 2x :'-( ), udaj je tam nastaven trvale, ja tam mam jiz predvolenou rychlost (tech 206) ulozeno asi 3 tydny...
"...Len som si vždy myslel (možno som to aj niekde čítal), že DSG by malo na križovatke stáť aj bez toho, aby človek mal nohu na brzde..."
Take jsem o tom par prispevku zpet psal (tak nerad se opakuji), protoze to je spojkovy mechanismus, je u DSG tendence v jizdnim rezimu se stale rozjizdet. Je tedy nutne na krizovatce mit nohu na brzde, nebo lehce postrcit volic na N. "Robi to aj me", a je to naprosto v poradku :-)
"...Inak netvrdím, že DSG nie je super prevodovka (v porovnaní s Tiptronic-om to ale nie je až taký maxi skok vpred), ..."
No, ono to jeji "super" nespociva jen v bleskovem razeni, ale zejmena v tom, ze je to prvni automat, ktery ma jiz "ve vinku" od sveho zrozeni garantovano, ze jizda s nim bude uspornejsi, nez s manualem, ci HDM automatem. A to je ta revoluce :P
"...A ešte jedna výtka voči DSG, ale vlastne všetkým automatom VW Audi group. Prečo je to sekvenčné radenie tak nelogické? Prečo sa vyšší stupeň radi dopredu? ..."
Take jde jen o zvyk, mel jsem stejnou vyhradu, nicmene ted jiz me ani neprijde divne, ze pri razeni dolu tuknu k sobe, a pri razeni nahoru od sebe (ve smeru jizdy), takto to ma tez svou logiku, a je to vzdy jen o zvyku a pristupu k veci...Skutecne i mnoha jina auta (nekoncernova) maji sekvencni razeni ve stejne logice.
"...Ja mám signalizáciu zapnutého tempomatu (zelená ikona) a vyhovuje mi to. Ale keď som videl riešenie u nového Passatu, veľmi sa mi to páči...."
"Jeste raz", to neni reseni z noveho Passatu, stejnou kontrolku tempomatu mel i stary B5 Passat (pravda, nemel ale zobrazeni nastavene rychlosti), mozna i dalsi koncernove vozy, jen u te nasi O1 i O2 na to nejak "zapomeli".
Stejne jako u jinych veci (napr. nemoznost soucasne instalace automatu a nezavisleho topeni jiz z fabriky, odvolane dodavky male navigace Cruise, to vse byl muj pripad) si ale muzeme myslet cokoliv o hlupacich z MB, ale spise tu zapracovala ta prislovecna a poverecna obava z prilisne kanibalisticke konkurence uvnitr koncernu. Uz se o tom pise i v odbornem tisku, Skoda ma jednoznacne nejlepsi vysledky uvnitr koncernu, a to i primo v Nemecku, jako jedina se pohybuje v cervenych cislech :shock:
A to evidentne muze nekomu vadit, a snazit se, aby ta O2 zas tak dokonala nebyla ! -
matuS 09.09.05 22:37
« Re: Maxiodpoveď
ešte jedna výtka voči DSG, ale vlastne všetkým automatom VW Audi group. Prečo je to sekvenčné radenie tak nelogické? Prečo sa vyšší stupeň radi dopredu?
co je na tom nelogicke?
myslim ze je to len vec zvyku. na C5 to mam rovnako (no bodaj by nie ked koncern vw pouziva tu istu prevodovku) -
Diamant 09.09.05 21:10
« Maxiodpoveď
Ste sem zase toho popísali. Tak odpoviem hromadne:
Aj mne sa tempomat vypol pri malom dotyku brzdy.
Myslím, že to nie je skleróza, ale niekedy človeku dopravná situácia tak "vyťaží procesor", že nejakému tempomatu nevenuje pozornosť. Nehovorím, že sa mi to stáva pravidelne, ale pár krát sa mi to už stalo a bol som riadne prekvapený.
omicron - toto je diskusia o Octavii II, nie o DSG. Som ju založil, tak viem, nie? A v Octavii je aj klasická automatická prevodovka s hydrodnymickým meničom. Tak prečo ju neporovnávať s DSG.
Dnes som absolvoval moju druhú testovaciu jazdu s Octaviou II TDI DSG. Tentokrát to bolo iba 1,9 ale zato s MAXI dot. Takže už som si tú funkciu rýchlostného obmedzenia pekne oskúšal. Je to presne to, čo sa mi páči. Akurát ma zaujíma, tá navolená rýchlosť sa ani po dlhšom odstavení auta (nad 2 hod.) nevymaže?
Inak DSG ma tentoraz viac potešilo ako pri prvej skúšobnej jazde. Musím uznať, že radí skutočne inteligentne a veľmi primerane stlačeniu plynového pedálu (ale rovnako inteligntne radil aj Tiptronic v Audi A3, to len na okraj). Len som si vždy myslel (možno som to aj niekde čítal), že DSG by malo na križovatke stáť aj bez toho, aby človek mal nohu na brzde. Ale to auto sa stále plížilo vpred rovnako ako konvenčný automat. Robí to tak aj vám?
Inak netvrdím, že DSG nie je super prevodovka (v porovnaní s Tiptronic-om to ale nie je až taký maxi skok vpred), ale manuál je proste viac FUN. A hoci DSG zrýchli o 0,2 s skôr, tak mi to môže byť úplne fuk. Je to zanedbateľná hodnota a v bežnej praxi nezaujímavá.
A ešte jedna výtka voči DSG, ale vlastne všetkým automatom VW Audi group. Prečo je to sekvenčné radenie tak nelogické? Prečo sa vyšší stupeň radi dopredu?
Ja mám signalizáciu zapnutého tempomatu (zelená ikona) a vyhovuje mi to. Ale keď som videl riešenie u nového Passatu, veľmi sa mi to páči.
Nemá nikto info, kedy by sa mohli objaviť v Octavii bixenóny?
Barrichello - asi si neštudoval cenník Octavie. Práve Elegance je cenovo najvýhodnejšia verzia. A keď si pozrieš cenník Audi, tak si s podobným autom (Octavia tam nemá priameho konkurenta, tak vezmi hoci aj Audi A3, je to rovnaká technika) a uvidíš, že ak za Octaviu dáš milión, tak za veľmi podobne vybavené A3 s rovnakým motorom zaplatíš o 200.000 viac.
Čo je "2x lepší vůz s bohatší výbavou"? Rád by som to vedel, čo je 2x lepšie v každom ohľade, než Octavia?
Barrichello - keď je automatickou prevodovkou iba prevodovka s hydrodynamickým meničom, tak čo je potom prevodovka s plynule meniteľným prevodom? -
« AutoStick
To Barrichelo:
Ten AutoStick pokud vím, není nic jiného, než obdoba "ručního" řazení u Tiptronicu nebo DSG, tzv. sekvenční řazení (ne sekvenční převodovka).
Ale o tom jsem nepsal, já jsem psal o tom, že to v režimu ručního řazení při vyvolání paměti tempomatu dále řadí samo, přes nastavený ruční režim. O tom jsem u jiných aut s AutoStickem nikdy neslyšel (v režimu ručního řazení Cruise control nefungoval), u AutoSticku jsem naopak slyšel (u Chryslerů), že to mnoha lidem řadilo v zatáčkách >:D
Nu, proti gustu žádný dišputát... (a nejsi Ty náhodou někde ze Států ?) -
« Re: Re: Re: omicron
To Barrichelo :
A ještě něco, nech nás zde, většinou majitele těch "předražených a nevybavených"oktávek žít, a sdělovat si své zkušenosti, od toho tento thread určitě vzniknul, a jistě ne pro to, aby si zde zaujatě ulevovali zásadní odpůrci koncernu, tak, jak to bohužel dopadlo na té Autorevue... Dosud to skutečně bylo celkem odborné, pokud chceš nějak sdělit své názory, určitě si k tomu můžeš založit nové téma, do kterého Ti jistě všichni budou nadšeně přispívat. I já ! -
« Re: Re: automat a Barrichelo
Barrichelo napsal :
"...Automatická převodovka je převodovka s hydrodynamickým měničem momentu, tzv. torque conventor. Ostatní jsou robotizované nebo elektronikou řízené náhražky, který kdosi nazval "automatem"..."
Pokud bych Ti měl odpovědět velmi slušně, tak to, jsi zde napsal k definici automatické převodvky, tak to je ohavný blábol, a to bez urážky.
Nevím, zda-li máš nějaké vyšší technické vzdělání, nebo jsi jen nějaký dlouhodobý uživatel automatu s hydrodynamickým měničem, který nic jiného neviděl, ale měl by jsi své rádoby odborné výroky trochu kontrolovat. Ne všichni jsou zde nevzdělaní, nebo nezkušení.
To, zda-li to je automatická převodovka, rozhodně neurčuje princip, na kterém pracuje. HDM je jen jedno z mnoha technologických řešení automatu, a rozhodně ne to nejlepší. Jen se mu jaksi dostalo největší publicity díky jeho masovému nasazení v USA, již před mnoha mnoha lety, a relativně jednoduché a již dávno dobře zvládnuté konstrukci.
Jiné systémy nejsou principiálně nijak nové (některé), ale holt musely čekat na nové moderní materiály, technologie, ale to je jistě popsáno i v jiném threadu, který si určitě prostuduj, aby jsi zde již takové nesmysly neplácal.
Doporučuji Ti, aby jsi, než opět začneš trousit Ty Tvé technické perly, i přes svůj odpor navštívit nejbližší "koncernový" autosalon, a hezky je poprosil, aby Tě nechali povozit v něčem s tou "...náhražkou, kterou kdosi nazval automatem...". Jistě to prospěje Tvé technické osvětě ! -
« Re: Re: omicron
A pro tvé info - Ferrari, Bentley ani Aston nemám. Nemám potřebu se vychloubat tím co nemám.
Nic proti OII, jen zy ty peníze tošku drahé, když nepočítám zákl. verzi.
Co se týče O1 - jsou dva pohledy - co se týče nové a co se týče ojeté.
Já bych si ojetou O1 nikdy nekoupil, protože za peníze za jaké je O1 ve slušném stavu dostanu 2x lepší vůz s bohatší výbavou....Navíc s stejnou cenou ND jako u O1 -
« Re: omicron
Dobrá, OK.
Automatická převodovka je převodovka s hydrodynamickým měničem momentu, tzv. torque conventor. Ostatní jsou robotizované nebo elektronikou řízené náhražky, který kdosi nazval "automatem".
To že tam není signalizace zapnutého tempomatu je u auta za 600-700 táců dosti smutné...
Vím že je to tak i u manuálu, nemusíš mě poučovat, jen sem říkal že pokud to tak není, je něco špatně.
To že ti to funguje i u sekvenčního řažení je hezký, to samý měli jiný auta o 8 let dřív, víš....takovej systém AutoStick z roku 1997 ti asi ale nic říkat nebude vid :o)
Nejsem žádnej puberták, kterej je tu 2 měsíce - zde na foru jsem od konce roku 1999 o čemž svědčí i počet příspěvků...
Na Autorevue nechodím a co jsem se tam jukal, tak diskuze kdy na O1 mají měnit rozvodák a že to není ani v příručce k vozu či ani pomalu v příručkách udělej si sám - to je dobrý čtení na špatnou náladu, protože se pořádně zasměješ - tohle je v každé přručce typu Chilton či Haynes (jestli vůbec víš co to je), kterou existuje v USA k skoro každému autu a je za 10 dolarů!!!!! -
« Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
to R.Barrichello :
"...Hihihi, nevím jak u DSG, ale u klasického automatu s hydrodynickým měničem se z kopce ZÁSADNÉ NEVYŘAZUJE, opakuji nikdy, ani na křižovatkách...."
Bohužel a je to mě to líto, ale už se nemohu ubránit jisté vulgaritě - Ty hňupe, pokud přilezeš do diskuse, a nevíš která bije, tak si alespoň přečti její příspěvky od začátku, aby jsi zde nebyl za toho hňupa.
Automatická DSG převodovka nemá s tím Tvým hydrodynamickým měničem momentů nic společného, jen to, že také řadí automaticky, ale na jiném principu. O tom v tomto tématu již bylo napsáno dost, a v jiných diskuzích bývají takovéto "příspěvky mimo mísu" obvykle strkány do Trash... Asi jsi vůbec nepochopil, že toto je mj. diskuze o Octávii a její DSG převodovce, a ne o např. hydrodynamickém Tiptronicu u "petrolejářů"... :x
To Diamant a ostatní :
- já sám originál navigaci nemám (to jsem skutečně slyšel od servismana, ale je možné, že si trochu vymýšlel), nicméně má O2 MR 2006 má neuvěřitelně přesný tachometr. To je prostě fakt, a musel jsem to akceptovat již kvůli tomu, že jsem byl zvyklý na určitou toleranci směrem nahoru
- funkce (myslím že se jmenuje Rychlostní omezení nebo tak nějak) se nalistuje v PP na MaxiDOTu úplně jako poslední, nastavenou hodnotu si to samozřejmě pamatuje, vzpomínáš, psal jsem, že těch 206 tam mám stále uložené,
- nastavuje se to skutečně obdobně jako tempomat, ale jným tlačítkem
- signalizace zapnutého CruiseControl tam skutečně stále není (až prý od MR2007), ale jako problém to nevidím, mám již 3. auto s tempomatem, a nikdy mě to nechybělo (to pro toho "R.Barrichello"), jedině to, že vím, co jsem si tam nastavil
- signalizace zapnutého CruiseControl byla již ve starém Passatu B5
to R.Barrichello :
"...Ona nemá Octávie kontrolku že je aktivován tempomat? No jo no, Koncern Předražené Nevybavené AG, že se divíš ..."
Á vypadá to, že nám to tady zase začíná zasmrádat pubescentními chytráky, kteří to takovými příspěvky tak zahnojili na diskuzi na Autorevue, že je k nepoužití - každý tam má min. Ferrari, Rollse Aston Martina apod...
- Ty "Barrichello", má O2 je docela dobře vybavená a docela dost drahá, ale určitě ne předražená, a určitě ne nevybavená. Asi si holt budeš muset zvyknout na to, že Škoda již není nejlevnější auto >:D
"... a teprve opětovným zmáčknutím tlačítka opět zrychlí do předtím nastavené rychlosti. Pokud to tak nefunguje, tak soudruzi výrobci udělali někde ašibku, btw - tempomat je nejlepší v kombinaci s automatem..."
- jen pro Tvou informaci, tempomat takto funguje na jakékoliv Škodě i bez automatu
- na mé DSG to funguje i po změně režimu u DSG, dokonce při "přeřazení" do "ručního" sekvenčního režimu řazení a stisknutí tlačítka paměti tempomatu to funguje tak, že DSG normálně zrychluje a sama přeřazuje až do nastavené rychlosti, přesto že je přepnuta do "ručního" řazení -
« Re: Titanus
Když přibrzdíš, tak nemůže motor táhnout, protože šlápnutím na brzdu se tempomat vlastně vyřadí z funkce a teprve opětovným zmáčknutím tlačítka opět zrychlí do předtím nastavené rychlosti. Pokud to tak nefunguje, tak soudruzi výrobci udělali někde ašibku, btw - tempomat je nejlepší v kombinaci s automatem -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG
Vrátí se to na rychlost jakou si tam měl nastavenou a pokud si to nepamatuješ (co sis tam navolil), tak se jedná o slušnou sklerózu >:D A pokud se dá vymazání z paměti, tak se to nevrátí logicky na žádnou, protože už to nemá nic v paměti.
Ona nemá Octávie kontrolku že je aktivován tempomat? No jo no, Koncern Předražené Nevybavené AG, že se divíš :o))))))))))))))))))))))))) -
Diamant 09.09.05 11:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG auto
To zobrazovanie je super hlavne preto, že viem, na akú rýchlosť sa to vráti, ak dám RESET. A tá chýbajúca kontrolka u Fabie aj novej Octavie ma pekne štve. Hlavne ak človek ide po diaľnici, ide obiehať (na diaľnici kľudne bez podradenia), potom idem trebárs 5 minút vyššou rýchlosťou a obieham autá s nohou na plyne (ale tempomat je stále aktívny) a keď napríklad doobieham a predomnou je nejaké pomalé auto, ktoré ma brzdí a nemôžem ho obehnúť, dám dole nohu z plynu, aby som spomalil, tak auto chvíľu spomaľuje a zrazu začne pridávať (keďže rýchlosť poklesla pod nastavenú) a ja som prekvapený. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
Na co by se asi tak uzakozovalo na displeji kolik máš nastvenou na tempomatu rychlost když to vidíš na tacháči - pokud potřebuješ zpomalit (třeba kvůli nějakému pomalejšímu autu) a pak se vrátit na původní nastavenou rychlost, zmáčkneš jen tlačítko a máš tam to co jsi měl nastaveno. Jinak to že je tempomat aktivován je u většiny aut zobrazeno kontrolkou Cruise control, která se po aktivaci rozsvítí. To už měli v USA před 20 lety, možná dřív -
Diamant 09.09.05 10:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
Aj ja pochybujem, že by tachometer bral údaje z GPS. Nopak to samozrejme platí, GPS berie údaje o rýchlosti jazdy ako aj o smere natočenia kolies. Toto, aj keď s dosť vysokon nepresnosťou funguje).
Ozaj by ma zaujímali výsledky merania presnosti tachometra voči GPS u Octavie II. Až sa mi nechce veriť, že by Škodovka ukazova temer presne. To by bolo super.
omicron - to vyzerá na super fuknkciu. Ja mám na súčastnom firemnom aute takú funkciu, že si môžem napevno nastaviť nejakú rýchlosť, ktorú keď prekročím, tak to raz pípne. Mám tam nastavených 140 a už neraz to na mňa píplo aj na bežnej ceste. Je to super, lebo si hneď uvedomím, že by som sa mal trochu krotiť. U Octavie sa to teda musí nastavovať po každom zapnutí zapaľovania? Alebo si to tú hodnotu pamätá stále? Ručne sa tam asi nejaká rýchlosť nedá zadať, takže to funguje asi ako nastavenie tempomatu, že? Ozaj, tempomat ešte aniv MR 2006 nemá žiadnu signalizáciu? Veľmi sa mi páči riešenie nového Passatu, kde je pri zapnutom tempomate na displeji ikona tempomatu a aj navolená rýchlosť, ak ju tempomat aj udržiava, tak je tá rýchlosť tučným písmom. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
Hihihi, nevím jak u DSG, ale u klasického automatu s hydrodynickým měničem se z kopce ZÁSADNÉ NEVYŘAZUJE, opakuji nikdy, ani na křižovatkách. Jinak pozdravujte kolegyni převodovku a až vám za 100 tisíc km klekne tak se nedivte!!!!! Je to nebetyčná pitomost, ušetříte minimum, optřebíte převodovku neb tam furt řadí sem a tam - čím méně řadí, tím více vydrží. Spotřebu to setří samo před Over Drive.... -
"-- skrytý --" 09.09.05 09:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Hlídač rychlosti
Ten předpis zní: +10% + další 4 km/h "navrch", nikdy ne méně. Takže (a to už se snad po sté opakuji) 224 "tacho" při 200 "reál" je stále ještě v normě.
PS: K přesnosti rychloměru Oct.02 se nedokážu vyjádřit, ale o nějaké "korelaci" palubních systémů s GPS navigací (i pokud je jí auto vybaveno už z fabriky) se nedá, než s úspěchem pochybovat... Běžné GPS systémy totiž mají zpoždění cca 4s, což je příliš na to, aby se podle nich dala s dostatečnou přesností korigovat skutečná rychlost vozidla v běžném provozu. Šlo by to jen v podmínkách ustálených rychlostí, ale i tak si ani nechci představovat možné komplikace ve vzájemné komunikace obou systémů, zvláště pak v případě výpadku GPS (jízda v tunelu apod.). -
« Re: Re: Re: Re: Hlídač rychlosti
To Diamant :
- ten hlídač rychlosti není to nastavení pro zimní pneu (to je jiná funkce), je to samostatná funkce, která je speciálně určená na hlídání stanovené rychlosti - pokaždé kdy tuto rychlost po předchozím klesnutí pod její mez překročím, ozve se výstražný gong a červený nápis na MaxiDOTu
- její nastavení pracuje do dalšího stsknutí nastavovacího tlačítka (od PP), kterým se to resetuje, dalším stisknutím se opět nastaví aktuální rychlost
To Mitsi :
- u všech mých předchozích aut (vč. O1 z r. 2001) vždy tachometr přeměřoval o nějakých 5-10 km/h, to je pravda
- ty odchylky jsou dány nějakým předpisem (zákonem ?), který stanoví, že nesmí tachometr ukazovat méně, než je reál, ale je povolená odchylka směrem nahoru
- výrobci si takto často ulehčovali cestu (rozhodně ne kvůli tomu, aby jejich auto jezdilo "rychleji", to si běžte psát na Autorevue.cz), jak si zajistit, aby tento předpis/zákon neporušovali v době nepřesného měření rychlosti
- u všech O2 MR2006 s navigací je dokonce rychlost "korelována" z palubního GPS (dle slov techniků v servise)
- s mou O2 MR2006 (z července) jsem již NĚKOLIKRÁT (!) projel kolem různých stacionárních radarů s ukazatelem rychlosti, mohu Vás dámy a pánové JEDNOZNAČNĚ UJISTIT, že její tachometr měří TÉMĚŘ PŘESNĚ, tzn. že při 50km/h dle mého auta ukazují radary cca 48-49 km/h, 70km/h ukazují jako 69 km/h.
Takže bych Vás rád ujistil, že tachometry u nových O2 MR2006 jsou nadmíru přesné, a je nutné s tím počítat při stanovení tolerance za jízdy na nějakém rychlostním omezení. Již to není o tom, že když tam je 50km/h, mohu jet v klidu 60 km/h.
Tudíž si rozhodně nemyslím, že jsem při tachometrové 206 km/h jel méně než 200 km/h... -
-
matuS 09.09.05 00:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Hlídač rychlosti
moj poznatok je, ze ten isty tachometer ma v rozlicnych rychlostiach rozlicnu odchylku.
e-klasse, merane GPS, pri 60km/h tacho je real 54km/h (potvrdene radarom na stlpe v rakusku) a pri 251km/h je real 249km/h
na motorke mam namontovany cyklisticky tachometer sigma (meria pomocou impulzov elektromagnetu, ktore sa nasobia zadanym obvodom kolesa)
pri 60km/h tacho je real 57km/h, pri 160km/h tacho je real 151km/h -
Diamant 08.09.05 22:36
« Re: Re: Re: Re: Hlídač rychlosti
Ale ešte by sa patrilo dodať, že odchýlka toho istého tachometra fakt nie je vždy konštantná. Teda že ak napríklad pri rýchlosti 100 km/h na tachometri ukazuje GPS napríklad 93, tak o rok na tých istých pneu (len viac opotrebených) to môže byť 91.
Takže je alebo nie je ten Hlídač rychlosti to nastavenie maximálky pre zimné pneu. -
Diamant 08.09.05 22:30
« Re: Re: Re: Hlídač rychlosti
Rozdiel je napríklad v tom, že ak na klzkom povrchu budeš hrabať prednými kolesami, tak sledovanie v prevodovke vykáže rýchlosť otáčania sa predných kolies. Ak sa to sníma cez ABS, tak by tento jav nemal nastať (závisí ale na naprogramovaní systému).
Prečo to funguje neviem, netestoval som to. Ale ber to ako fakt, Fabie, ktoré nemajú ABS snímajú počet otáčok na prevodovke, ktoré ABS majú snímanie na prevodovke postrádajú. Zrejme je to racionalizácia, lebo ABS beztak rýchlosť auta stanovuje. Tak prečo ju nevyužiť aj pre tachometer.
Inak čisto teoreticky by sa to ABS mohlo vedieť kalibrovať aj samo. Keď vie uhol natočenia volantu, tak vie aj polomer zatáčania teda by si mohlo aj spočítať podľa pomeru otáčok, aký majú pneumatiky obvod a tak sa prispôsobovať výške dezénu. Ale takto ďaleko to zrejme ešte nedotiahli.
Dnes nie je problém urobiť presné snímanie rýchlosti. Napríklad nový Passat, Audi A4 či Volvo S80 som meral cez GPS a odchýlka vychádzala okolo 1%. Ale u novej Octavie z mne neznámeho dôvodu stále zámerne vkladá výrobca do tachometra značnú odchýlku.
No veď sem potom hoď výsledky merania. Novú Octaviu som ešte nemeral. Ale z Fabie mám skúsenosť, že napríklad ja som mal na tacho 205, kamoš s rovnakou výbavou, motorom aj obutím išiel vedľa mňa a mal na tacho 215. Takže asi tak je to s tou presnosťou. -
"-- skrytý --" 08.09.05 21:41
« Re: Re: Hlídač rychlosti
Diamant: No a co? Jaký je rozdíl mezi sledováním počtu otáček výstupního hřídele převodovky a počtu otáček jednotlivých kol? Vždyť při reálné jízdě se i vliv zatáček/práce diferenciálu "zprůměruje", takže měření pomocí čidel ABS má pouze ten efekt, že výrobce "možná" ušetřil jedno čidlo v převodovce. A propos: pokud je u Oct., ABS v poruše (ať už "samo od sebe", nebo jeho záměrným odstavením vytažením pojistky), měření rychlosti stejně funguje. Zajímalo by mne, jak je to možné, když se měří pomocí čidel ABS?
Pokud nesnímáš povrch vozovky (tedy lépe řečeno "vůči povrchu vozovky z pevného bodu jedoucího vozidla") na dopplerovském principu, jedná se vždy o "nepřímé měření" zatížené množstvím chyb, přičemž přesnost "odladění" závisí především na vůli konstruktéra/výrobce. A vůle "koncernu" je prostě taková, že jejich vozy přece musejí umět jezdit rychle bez ohledu na realitu!
Jak jinak by mne např. při jízdě v Octavii rychlostí 125 km/h mohla předjíždět C4 rychlostí 119 km/h...
PS: Teď zrovna pojedu jinou Oct. dost daleko, tak si s sebou schválně vezmu GPS. -
Diamant 08.09.05 18:52
« Re: Hlídač rychlosti
mitsi - už u Fabií s ABS sa snímala rýchlosť cez snímače ABS. Teda cez všetky kolesá. A keďže Octavia má ABS v základnej výbave vždy, tak predpokladám, že to bude rovnako aj u každej Octavie.
Omicron - myslíš to nastavenie maximálnej rýchlosti pre zimné pneumatiky? Alebo je to ešte nejaká iná funkcia? A ten gong sa ozve len pár krát a potom je ticho, hoci rýchlosť neznižiš? Alebo to papuľuje stále, až kým tá rýchlosť neklesne? -
"-- skrytý --" 08.09.05 17:46
« Bez nadpisu
Ja mam tiez ten "hlidac rychlosti" ale ten mi funguje od zaleznosti rychlometra.Ked mam na rychlometri napr.160 km/h a stlacim PP tak sa mi objavi na maxidote cislo 160 a to vobec nie je presna rychlost .Na GPS mi ukazuje 150km/h.A ak si isiel na Oktavii 206km/h tak skutocna rychlost je okolo 188-190km/h.Ja mam VW a ten rozdiel v rychlosti zo Skodou nie je prakticky ziadny. -
"-- skrytý --" 08.09.05 17:18
« Re: Re: Čo je to ten "hlídač rychlosti"?
(cit.) "Troufam si tvrdit, ze vzhledem k tomu, ze tato rychlost jde do PP z motormanagementu, a 16" disky, vc. gum mam jiz z vyroby, a nic jineho ji tedy nemuze zkreslit, je tato rychlost z PP pomerne presna."
- Tak tohle určitě neplatí! Ani PP, ani motormanagement neznají "přesnou" rychlost vozu! Její snímání je totiž tak jako tak z "jednoho zdroje", dnes obvykle ze snímače otáček v převodovce. Tudíž se o ani "poměrné přesnosti" nemůže hovořit.
PS: Je přesné jen tak, jak moc chce výrobce... -
« Re: Čo je to ten "hlídač rychlosti"?
To Diamant :
"Hlídač rychlosti" je jedna z bezva zajimavych funkcí v PP s MaxiDOTEm. Myslim, ze se v PP jmenuje nastaveni rychlosti, ted si nevzpominam presne.
V podstatě si v PP nalistujes tuto funkci (tim si to nachystas), a v okamziku, kdyz chces, aby Ti PP pohlidal aktualni rychlost, stisknes jedno z tlacitek PP.
Pri prekroceni takto nastavene rychlosti (zobrazi se pri nastaveni) se ozve elektronicky gong a zobrazi zprava na MaxiDOTu.
Da se takto tedy zaznamenat jakakoliv rychlost, ktera mne zajima, v tomto pripade zatim ma maximalka (i kdyz to maximalka nebyla).
Troufam si tvrdit, ze vzhledem k tomu, ze tato rychlost jde do PP z motormanagementu, a 16" disky, vc. gum mam jiz z vyroby, a nic jineho ji tedy nemuze zkreslit, je tato rychlost z PP pomerne presna. V okamziku jejiho ulozeni bych rekl, ze analogovy tachometr ukazoval rychlost o neco vetsi... -
« Octavia 1.9 TDI DSG
To Tommy_O2:
- mam najeto asi 6kkm
- olej jsem jeste nedoplnoval, tudiz jeho spotrebu zatim nevim
- mam 16 " kola Sirius, gumy Bridgestone Turanza
- zrychleni jsem jeste nezkousel - netestoval
- maximalka (nebyla to maximalka, ale proste nejrychleji, co jsem si s tim zatim troufnul) 206 km/hod., je to udaj z PP, ulozeny do hlidace rychlosti
- je to 1.9 TDI DSG (ne 2.0 TDI DSG) -
"-- skrytý --" 07.09.05 23:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG auto
omicron: Ahoj, kolko mas zatial nabehane? Kolko ti to papa oleja? Ake tam mas kola? Meral si nejake zrychlenia napr. 0-160? Skusal si maximalku? Mame tiez 2,0 TDI na 17-kach Pegasusoch tak bych rad porovnal ;-) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
To Diamant :
"...tak vzhľadom na skúsenosti s konvenčným automatom som vedel, na čo sa mám zamerať, čo sú najväčšie slabiny automatov..."
To jsi možná udělal chybu, protože tyto 2 převodovky (Tvá HDM a má DSG) nemají konstrukčně ABSOLUTNĚ nic společného, s vyjímkou toho, že obě řadí nějak automaticky. Takže známé problémy a chyby u HDM, nemůžeš u DSG z důvodu jiné konstrukce a principu vůbec nalézt...
"...Jasne, ty si typický zástupca väčšiny populácie, ktorá ak nevidí na PP 0,0, tak je to menej úsporne. Už neraz som to popisoval, že to tak nie a prečo to tak nie je. ..."
Ale, ale. Vůbec ci nemyslím, že jsem to, čím jsi mě označil, naopak Tvá dosavadní vyjádření mě připadala tak laická (a místy až přilíš, řekl bych populistická, bez urážky), že jsem se nezatěžoval Tě unavovat nějakými výpočty, a tak jsem ten argument s PP plácnul, nyní přiznávám, až příliš jednoduše.
Ale k věci - je jasné, že jsou situace, kdy přeřazení do N bude vhodnější, než brždění motorem, o tom vůbec žádné pochyb, i já to tak dělám.
"...Ale s tou mojou pri manuále urobím nižšiu spotrebu, než v automatickom režime. Ale je v tom aj vyraďovanie, ako aj taká manipulácia s plynom, aby bol "preklz" minimálny..."
Ale právě v tom je ten zakopaný pes, Tvá HDM má z principu své činnosti ve srovnání s DSG ohromné ztráty právě v hydroměniči, což DSG úplně postrádá. Ta může mít (zanedbatelné) malinké ztráty jen ve vysokotlakém hydraulickém čerpadle pro robotizovaný mechanismus elektrohydraulického řazení. Toť vše, co se týká ztrát. Takové ztráty mají i jiná auta, např. s hydraulickým posilovačem řízení, přičemž O2 má právě toto elektromechanické... >:D
DSG žádný pozorovatelný "preklz" prostě a jednoduše nemá !
"...Ty si myslíš, že presunutie ruky z volantu na páku je rýchlejšie, než špalnutie na spojku? Keď už to tak vehementne porovnávaš s manuálom..."
Já většinou (asi ze zvyku, jako většina lidí, kteří přešli na automat >:D ) jezdím většinou s pravou rukou na loketní opěrce, přičemž si zápěstí velmi pohodlně opírám o volič DSG (jinak velmi designově, esteticky a ergonomicky povedený !). Takže si buď jistý, že "crnknutí" do voliče, abych přepnul z "D" na "N" je velmi komfortní, rychlé, a v podstatě bleskové a rychlejší, než zvednutí mé v relaxu odpočívající nohy, její rychlou orientaci nad pedály a sešlápnutí spojkového pedálu ! Vyjímkou by mohl být pouze někdo, kdo jezdí stále s nohou položenou na spojce, ale chtěl bych po čase vidět jeho spojku, i tu jeho nohu >:D . O tom ale jistě polemizovat nechceš, najezdil jsem ještě nedávno s předchozím autem s klasickým manuálním řazením, a vím o čem mluvím. A to velmi "vehementně" !
"...Práveže majiteľ Octavie s DSG ma upozornil na to, že v meste má tá prevodovka občas problémy a má pripravený vyšší prevodový stupeň, ale je potrebné preradiť na nižší. A vtedy to predsa len trvá dlhšie..."
Nic takového jsem nepozoroval, a jak jsem Ti již psal, je možné, že DSG může mít klidně připravený jiný stupeň (není Einstein), ale jeho následná změna je skutečně mžiková, podle stále se vyvíjející situace v řízení auta. Nevím, co to znamená "dlhšie", ale je to skutečně bleskové, a nepostřehnutelné !
Spíše někomu, komu automat "vnutili" hledá cokoliv, aby tam něco našel. :x
"...A ešte by som ťa rád upozornil na video z radenia DSG prevodovky na autorevue.cz, kde tie odozvy radenia na povely radiacej páky krásne vidieť. Takže zase až tak do krvi tú svoju prevodovku neobhajuj...."
To video je docela zajímavé, viděl jsem to, ještě než jsem svou O2 (MR 2006) dostal, v té době pouze objednanou.
Spousta věcí v tom viděných a diskutovaných byla v rozporu s tím, co jsem si sám vyzkoušel na zkušebních jízdách s O2 a Touranem, dále v O2 svého známého, a nakonec i se svými vlastními zkušenostmi, poté co jsem auto konečně dostal.
Nikdy předtím bych nevěřil takovým rozporům, ale nicméně :
- má DSG neřadí dolů tak pomalu (ani přes 2 stupně), jako ta v testu Autorevue, to neznám (skutečně !), má to tam nějak strašně pomalý meziplyn, evidentně nějaká vada konkrétního kusu z testu Autorevue
- obecné odezvy na řazení v sekvenčním režimu jsou skutečně rychlejší než na onom videu (nahoru i dolů)
- zásadní rozdíl je také v nefunkčnosti špičkové funkce DSG "Launch control" (v režimu S), která také v testované DSG (dle p.Jandy) nějak nechodila - to mě jen utvrzuje, že šlo o nějak nesprávně chodící "kousek"
- mé auto je MR 2006, testovaná O2.0 TDI byla MR 2005, je možné, že má DSG jinak nastavenou
- z diskuze vím, že i jiní majitelé aut s DSG byli docela překvapeni testem v Autorevue, který ač byl velmi příznivý, upozorňoval na některé, nám ostatním DSG majitelům jinak neznámé potíže či problémy...
Málokdy se o něco takového přu tak vehementně ("...do krvi..."), ale v tomto případě, vím o čem mluvím, či píši. Zatím se mě zdá ve srovnání s konkurencí (pravda, neexistující), velmi ideální, a ANI náhodou bych již neměnil !!! -
« SPORTmotor ZKUŠENOST a DOPORUČENI ?
----------------------------------------… />
Asi každý kdo má TDI si po delší době zvykne na výkon a už mu auto nepřipadá tak dynamické a rychlé a to také člověk musí zohlednit i to že třeba generace OCTAVIE I. a OCTAVIE II., je také v TDI motorech dřív se tam dával nejslabší TDi 66kw 210Nm nyní nová generace má nejslabší "jen" 74kw 240Nm Chci se zeptat vybral jsem si SPORTmotor jelikož nabízí nejlevnější chipování TDI (je ale kvalitní ta firma? Mám strach u TDI motoru to že mi tam bude někdo pájet chip! co když to špatně spojí ? (chipování staršího TDI bohužel lze jen přepájením a dáním nového chipu kdežto u nové Octavii II, to lze přeprogramovat. Mám se bát? a co říkáte na toto fimu (zatím sem nenšl špatné preference na www -
Diamant 03.09.05 20:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
Omicron - vďaka za návod, ako si dojednať skúšobnú jazdu s DSG. Ale až také jednoduché to nie je, málokde také auto majú. Ale mne to nebránilo, aby som si to DSG v Octavii vyskúšal na opačnom konci republiky.
Nikde som ani slovom nepísal, že DSG vlastním, jazdím s konvenčným automatom. Hoci skúšobná jazda s DSG nemala 6 kkm, tak vzhľadom na skúsenosti s konvenčným automatom som vedel, na čo sa mám zamerať, čo sú najväčšie slabiny automatov.
Jasne, ty si typický zástupca väčšiny populácie, ktorá ak nevidí na PP 0,0, tak je to menej úsporne. Už neraz som to popisoval, že to tak nie a prečo to tak nie je. Takže sa zmier s tým, že ak nepotrebuješ vozidlo bezprostredne spomaliť (napríklad pred križovatkou alebo zákrutou), tak je výhodnejšie vyradiť. Typicky dole kopcom (ak auto príliš nezrýchľuje) alebo aj v meste či na okreske pred obcou/zákrutou.
Netvrdím, že DSG nemôže byť úspornejšia v automatickom režime, než v manuálnom. Na toto som sa pri skúšobnej jazde nezameriaval. Ale s tou mojou pri manuále urobím nižšiu spotrebu, než v automatickom režime. Ale je v tom aj vyraďovanie, ako aj taká manipulácia s plynom, aby bol "preklz" minimálny.
Ty si myslíš, že presunutie ruky z volantu na páku je rýchlejšie, než špalnutie na spojku? Keď už to tak vehementne porovnávaš s manuálom.
ESP mi nemusíš bližšie popisovať, to som mal už vo Fabii z roku 2002.
Práveže majiteľ Octavie s DSG ma upozornil na to, že v meste má tá prevodovka občas problémy a má pripravený vyšší prevodový stupeň, ale je potrebné preradiť na nižší. A vtedy to predsa len trvá dlhšie.
A ešte by som ťa rád upozornil na video z radenia DSG prevodovky na autorevue.cz, kde tie odozvy radenia na povely radiacej páky krásne vidieť. Takže zase až tak do krvi tú svoju prevodovku neobhajuj. Nie je zlá (je to najlepšia automatika - to nepopieram), ale zase nie je na 100% ideálna vo všetkých smeroch. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
Diamant:
Nevím Diamante, kolik Ty jiz mas najeto s DSGckem (nejak jsem nepostrehl, ze by jsi ji vlastnil), ja mam se svou O2 + DSG zatim najeto cca 6 kkm, a musim trvat na tom, ze DSG (jak jsem jiz tvrdil) : "...v naproste vetsine vsech beznych i mene beznych situaci se chova VYRAZNE lepe naz manualne razena prevodovka...".
Z Tvych dalsich otazek je ale evidentne jasne ze DSG nemas, tak se docela divim Tve odvaze hovorit zde o zkusenostech s necim, cim vubec nedisponujes... :'-(
Bud si absolutne jist, ze DSG ve vetsine jizdnich situaci zaradi vzdy lepe nez ridic, a to si myslim, ze jsem ridic dobry, ktery jezdit usporne umi. To co tvrdis o "...rozumnem vyrazovani..." chapu jako pekny nesmysl, pokud zrovna nejedu nejakou EKO rallye.
Opet, za beznych jizdnich podminek a situaci, Ti nejake vyrazovani (asi z kopce ?) spotrebu pouze zvysuje, staci se kouknout na PP.
A pokud jsi rigidni v tom vyrazovani, tak to take samozrejme DSG umi, a to velmi paradne ! Z rezimu D to je do N jen velmi velmi drobny pohyb (spise "pohybek") s rukou na operce, jeste drobnejsi a mene narocny nez u manualu. A je to velmi pohodlne, nevim jak to muze byt u manualu jeste pohodlnejsi, pokud nemas nejakou HDM s volicem pod volantem...
A "...ked ides s automatom na spotrebu..." (jak se snazis argumentovat), nebudes mit urcite prepnutou DSG do sekvencniho razeni, to bude mit totiz vzdy vetsi spotrebu nez plna automatika. Tomu Ti nezbyde nez verit, prevodovka je totiz s motormanagentem tak uzce provazana, ze vi vyrazne presneji, kdy optimalne preradit ! V tom si myslim zasadne protirecis !
"...Asi ako dlho trvá od zaradenia neutrálu, kým prestane motor auto brzdiť? ..."
Okamzite, rychleji, nez u manualu zvednes ruku a rucne na N preradis.
"...čo spraví prevodovka, ak idem v meste ustálenou 60-kou (u vás 50, to je jedno) a trebárs skočí červená a ty začneš brzdiť. Nemá prevodovka nachystaný vyšší prevodový stupeň?..."
Čoby spravila ineho, nez spravne podradi, protoze je uplne jedno, co ma predrazeno, nebot pri zahajeni brzdeni bleskove podradi spravnym smerem (dokonce s meziplynem - to uz asi neznas), a zacne pribrzdovat i motorem. Velmi jednoduche, jeji vyjimecnost nespociva jen ve 2-spojkovem mechanismu, ale rovnez i v bleskovem (oproti jinym "robotum") prerazeni spravnym smerem, bez ohledu na "predrazeni".
Se snehem zatim nemam zkusenost, ale vzhledem k tomu, ze mam v aute i dalsi podpurne systemy v ramci ESP (protiprokluz, el. uzaverka diferenc. atd.), myslim, ze to takova tragedie nebude.
EVIDENTNE BY TI PROSPELA NEJAKA ZKUSEBNI JIZDA, zkus se domluvit se svym nejblizsim prodejcem, jedine takova zkusenost Te mozna osviti. -
Diamant 30.08.05 19:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
Áno, to podraďovanie je pri spomaľovaní ozaj lepšie než u bežného automatu. S tým súhlasím. Ale inak nemôžem súhlasiť v tvrdením, že "v naproste vetsine vsech beznych i mene beznych situaci se chova VYRAZNE lepe naz manualne razena prevodovka". Jediné, v čom je DSG, okrem komfortu lepšie je zrýchlenie, nakoľko sa ťah motora pri radení nepreruší. Ale aj tak si myslím, že ak človek vie jazdiť úsporne, tak zajazdí nižšiu spotrebou s manuálom. Už len tým, že vie rozumne vyraďovať. Netvrdím, že s automatom sa to nedá, ale je to menej pohodlné. Keď idem s automatom na spotrebu, tak si obvykle radím ručne a je blbé stále robiť pohyb voličom do strany a potom dopredu (na neutrál) a naopak.
Ešte mám teda 2 otázky. Dajme tomu, že sa brzdí motorom. Asi ako dlho trvá od zaradenia neutrálu, kým prestane motor auto brzdiť? A potom ma zaujíma, čo spraví prevodovka, ak idem v meste ustálenou 60-kou (u vás 50, to je jedno) a trebárs skočí červená a ty začneš brzdiť. Nemá prevodovka nachystaný vyšší prevodový stupeň?
A taktiež som zvedavý, ako sa bude prevodovka chovať na snehu. Klasický rozjazd na križovatke, cesta ako sklo. -
« Re: Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
To Diamant:
Pri ubrani plynu se to chova take dost inteligentne, tzn. pri normalnim ubrani bez dalsiho to brzdi motorem (samozrejme bez paliva), s postupnym razenim dolu podle rychlosti, pokud zacnu pribrzdovat pedalem brzdy DSG zacne plynule a s meziplyny (!) podrazovat. To je paradni, vsiml jsem si toho az pozdeji, tak je to totiz prirozene a logicke, az me to ani neprislo...
K druhe veci, jakmile auto zpomaluje (a brzdi), tzn. napr. pred tou krizovatkou, jak jsem jiz napsal, auto podrazuje smerem dolu s meziplyny. Pro nasledne zrychleni ma asi pripraven vyssi stupne (dle otacek), ale vzdy kdyz pridam trochu razantneji (ale jeste ne kickdown) pri nejakych nizkych otackach, DSG vzdy podradi smerem dolu a akceleruje. Zkousel jsem to, a dokonce mem pocit, ze kdyz zrychluji do zatacky po rozjeti, tak to v pripade potreby podradi dolu, nikdy ne nahoru. Je to ale asi nejaky konkretni pripad.
Je jasne, ze kdybychom ji takto zkouseli do extremu, asi by se nechala nekde nachytat, neni to clovek, a jeji inteligence je samozrejme omezena, i kdyz je udajne (od techniku ve Skoda, dle jejich skoleni) ucenliva, a na styl sveho ridice (ridicu) si stale zvyka a prizpusobuje se. Nicmene v naproste vetsine vsech beznych i mene beznych situaci se chova VYRAZNE lepe naz manualne razena prevodovka, a srovnani s klasickym HDM automatem snad ani nelze delat... -
Diamant 29.08.05 20:40
« Re: Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
Ešte by som mal otázku na majiteľov DSG. Ako je to pri ubraní plynu? Spojka sa rozpojí a auto ide na voľnobeh, alebo je brzdené motorom? A ešte by ma zaujímalo, ako je to pred križovatkou. Kamoš teraz jazdí s DSG a vadí mu, že to pred križovatkou má zaradený 3° a pripravený 4°, ale keď sa odbočuje, treba podradiť a vtedy to dosť dlho trvá. -
matuS 29.08.05 09:42
« Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
ja som tiez auto s automatom dostal a som tomu rad.
jazdim asi 80% km po meste (t.j. asi 95% casu v aute), takze je to jednoznacne o komforte.
s jazdou mam radost, pretoze automat sa k tomu autu a aj k mojmu stylu jazdy vyslovene hodi.
a kickdown zaradi rychlejsie ako hociktory manual... -
Diamant 28.08.05 19:57
« Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
Inak mne sa už podarilo motor v aute s automatom aj udusiť. Cúval som a ešte som úplne nezastavil (teda som sa hýbal dozadu) a zaradiť som rýchlosť vpred.
Ešte by ste mohli napísať, prečo ste si vybrali automat? Uvítam každého názor. Ja jazdím s automatom ale nevybral som si ho ja. Netešil som sa na automat a ani z neho nemám 2x radosť. Mne poskytuje väčší pôžitok z jazdy manuál, mál lepší kontakt s autom. -
« Re: Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
Mám na O2 TDI 77kW s DSG automatem najezdene asi 6 kkm.
O prevodovce se opravdu i nadale muze hovorit jen v superlativech, presto, ze jsem pred koupi tohoto auta mel zkusebni jizdy jak s Touranem, tak i O2, oba s DSG, realita vlastniho auta s DSG byla (a je !) pro me opravdovou pochoutkou. Take jsem pred casem v USA najezdil cca 10 tis. mil s klasickym hydrodynamickym menicem (Ford Countour), ale to se skutecne s 6-kvalt. DSG neda srovnavat.
Prevodovka je opravdu rychla, za tuto dobu (tech 6 kkm) se me ji zatim nijak nepodarilo nachytat, tim myslim, ze by zaradila jinou dalsi rychlost spatnym smerem (pro neinformovane tj. 2-spojk. robotiz. 6rychlostni prevodovka, ktery ma vzdy predrazenu dalsi rychlost), je opravdu rychla, jednoznacne rychlejsi nez manual, a to bez diskuzi.
Kombinovana spotreba podle PP je zatim cca 6-6,2/100km, to ale prikladam jeste sysrovosti motoru. Razeni je skutecne komfortni, ve vyssich rychlostech lze poznat jen pri sledovani otackomeru, ci na na MaxiDotu, ktery ukazuje jak rezim razeni, tak i cislo aktualniho prevodov. stupne.
Co se tyka KickDownu, funguje dle meho naprosto odpovidajicim zpusobem, vyrazne rychleji nez u HDM. Samozrejme malinke zpozdeni tam je, myslim, ale nepodstatne. Zrychleni je vyborne, s touto prevodovkou rozhodne rychlejsi nez manualne !
V rezimu sekvencniho razeni (TipTronic) to chodi opet skvele, pri razeni dolu to dava rychly meziplyn, a samozrejme inteligentne kontroluje co chci radit, vzhledem k aktualni rychlosti vozidla. Pri zastaveni samozrejme zaradi 1. KickDown chodi i v rezimu rucniho razeni, takze je to bezpecne, pokud se clovek zapomene...
Parkuje se perfektne, take jsem nijak nepocitoval nejakou snizenou citlivost pri nizkych "manipulacnich" napr. parkovacich manevrech, jak se nekde psalo. Jen nekdy pri prerazeni na R to malinke zpozdeni, nez to skutecne couvat zacne. Jinak vzhledem ke stalemu zaberu spojky pri zarazenem jidnim rezimu je potreba auto brzdit, nebot ma tendenci se rozjizdet. U O2 pote take neni potrebne si doobjednavat asistenta do kopce, nebot to DSG zvlada samozrejme sama bravurne (ostatne jako kazdy dobry automat). -
Diamant 26.08.05 14:35
« Re: Octavia 2.0 TDI DSG automat
Ja som túto kombináciu skúšal. Nebola to tak dlhá jazda, ako s TDI s manuálom, takže spotrebu neviem hodnotiť. Ale ak chceš, tak pozri na www.railweb.sk a pozri na test 2,0 TDI, tam je tá spotreba popísaná. Predpokladám, že ten rozdiel v spotrebe medzi DSG a manuálom bude zrejme taký, ako uvádza výrobca.
Čo sa týka prevodovky, tak som bol veľmi zvedavý. Hlavne preto, že jazdím s konvenčným automatom. Nepotvrdilo sa, že pri manévrovaní napríklad pri rozbiehaní je tá spojka necitlivá. Skúšal som parkovanie, ale ani pri veľmi pomalom rozbiehaní to stále bolo plynulé. Čo sa týka zrýchľovania, tak prevodovka radí veľmi pekne, skutočne o čosi rýchlejšie než konvenčný automat, ale čakal som viacej. Asi sa o tej prevodovke v médiách príliš básni. Nejako ma neoslovila. Je lepšia, než bežný automat, ale stále to nie je manuál. Pri predbiehaní je stále potrebné zšliapnúť plyn o čosi skôr, než u manuálu. Nejaké opozdenie tam stále je. Takže ak dakto chce automat, tak je to fakt to najlepšie, čo môže za svoje peniaze dostať. -
« Octavia 2.0 TDI DSG automat
zdravim.
uz niekto skusal 2.0TDI s DSG?
mam v plane si zaobstarat takehoto combika.
zaujimaju ma nasledovne veci:
- zrychlenie
- spotreba v meste a mimo
- komfort preradovania rychlostnych stupnov
- "manualne" radenie
velmi by som bol povdacny za akekolvek info ohladom modelu s automatom DSG
dakujem -
« Bez nadpisu
nevie mi niekto poradit - da sa maxi dot nejako domontovat? aj ked urcite za cenu vymeny celeho toho panelu... ked som oktavku kupoval to v ziadnej vystavenej nemali tak som to nevidel nazivo a ani som to neobjednal co teraz trochu lutujem, lebo ten displej co tam je je o nicom. diky -
"-- skrytý --" 22.08.05 09:00
« Re: Jak je to se vzdalenosti "H"?
Ahoj,
nemam to zmerene, ale nedavno jsme jezdili o vikendu ve ctyrech, vzadu sedeli dva chlapi, oba pres metr osmdesat, a na misto si nestezovali. I kdyz mam sedacku ridice dost vzadu (ne nadoraz), tak se kolenama sedacky nedotykali.
Kdyz to srovnam se starou Oktavkou, s Fabii, Felicii a Oplem Astrou, tak nova oktavka oproti temto autum ma vzadu mista nejvic.
M@rtin -
Diamant 21.08.05 08:24
« Re: Haldex a TDI 2.0
Presne tak, je to len o marketingu.
S tým miestom vzadu. Ideálne by bolo, ak by si zašiel do salónu a nastavil si prednú sedačku podľa svojich potrieb a potom vyskúšal sedieť vzadu ("saám za sebou"). Ale kým tak urobíš, tak ťa môžem ukľudniť. Neviem, čo píšu v papieroch, nezaujíma ma to. Ale miesta na kolená je v Octavii II skutočne dostatok a nemusíš sa obávať, že by to bolo podobné ako u O I. Meriam 183 cm a keď si nastavím prednú sedačku pohodlne (ale neležím ako závodník, operadlo mám temer vzorovo nastavené), tak ak sa posadím "sám za seba", tak mám pred kolenami takých cca 7 cm priestoru. V predošlej Octavii to bolo 0-2 cm. To je podľa mňa dostatok priesoru. Jediným obmedzením u liftbacku je výška na zadných sedadlách. Keď sa úplne vystriem a opriem hlavu o opierku, tak sa akurát dotknem hlavou o strop. Nevadí to (takto vystretý by som aj tak necestoval), len je to jasným znamením, že vyšší cestujúci (nie je ich veľa) by už mali cestovať radšej vpredu, kde je miesta nad hlavou viacej. Ale veď napokon pozri testy na Autorevue.cz a oni tam majú aj nejakého dvojmetrového redaktora a je tam aj kopec fotiek. Napríklad:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] -
« Haldex a TDI 2.0
Promin, ale to je nesmysl. Haldex prvni generace (jako v Octavii I. 4x4) se daval i do Golfa 4 motion s motorem 96kW. Haldex II.generace, stejny jako v nove Octavii bude ted i v novem Passatu 4motion s motorem TDI 2.0 125kW. Takze ten slaby diesel v dnesni Octavii II. 4x4 je jenom zalezitost obchodni politiky VW.
Rekne mi nekdo, jak je to s tim mistem na zadnich sedadlech - viz dotaz o par prispevku nize. -
Diamant 20.08.05 17:58
« Re: Zrychlení 1,9 TDI - 2,0 FSI
Samozrejme, malo to byť 60-100. Sorry, viac som sa sústredil na tie hodnoty v sekundách. Pri podradení budú rozdiely zrejme výraznejšie, lebo FSI sa dostane do lepšej oblasti než TDI.
Tie údaje som získal ... Proste sú to oficiálne hodnoty, ktoré udáva výrobca. -
« Zrychlení 1,9 TDI - 2,0 FSI
To Diamant:
To nejsou špatné hodnoty /přepokládám, že srovnáváš u obou motorů stejné rychlosti, jsou tam překlepy/. Rozdíl 0,6s při zrychlení 60 až 100km/hod., a 1,4s při zrychlení 80 až 120km/hod. není zase tak špatné pro 1,9TDI. Je to při zařazené pětce. Při přeřazování během zrychlování budou hodnoty asi podobné? Kde jsi údaje získal? -
Diamant 20.08.05 15:47
« Re: A je to .....
2,0 FSI 4x4
Elasticita 60-10 5/6 10,3/13,2 s
Elasticita 80-120 5/6 10,8/13,6 s
1,9 TDI 4x4
Elasticita 60-80 5/6 10,9/14,9 s
Elasticita 80-120 5/6 12,2/14,9 s
Takže aj tu je na tom TDI horšie. Inak 2,0 FSI si kľudne mohol vyskúšať napríklad v Golfe a Audi A3. A keby nebol, tak sa dal vyskúšať aj Seat, nový Passat alebo Audi A4.
Aj ja by som chcel nezávislé kúrenie a som celkom rád, že k tomu nie je DO. Aj tak chcel alarm s pagerom a DO, tak by som chcel kúrenie zapínať týmto DO. Keby som mal mať ešte jedno DO, asi by sa mi to už ani nezmestilo do vrecka. Navyše to koncernové DO od kúrenia nepatrí medzi najmenšie. -
« A je to .....
To Diamant, Novak, Exup a ostatní:
Takže jsem minulý týden objednal Octavii 4x4. Nakonec jsem se rozhodl přece jenom pro 1,9 TDI, protože 2,0 FSI jsem nemohl pořádně vyzkoušet ani v předokolce natož v 4x4. Prodejce mi doporučil jasně diesel, vyšší krouticí moment, menší spotřeba, o 30t levnější, při prodeji ojetého menší problémy atd. Z výbavy jsem vzal xenony, radio Stream a novou výbavu pro rok 2006 - nezávislé topení /lze ovládat z časového spínače nikoliv na dálku, ale v zimě by to mělo být přijemné a možná pomoci i při studených startech/. Prodejce udělal slevu cca 6,8% proti ceníku a construct zdarma, k dodání začátkem října.
Ještě k srovnání motorů TDI a FSI. U TDI je hodnota akcelerace z 0 na 100km o cca 3s horší. V praxi je tato hodnota ale ne přiliš zajímavá, lepší by bylo vědět akceleraci z 60 na 100 a z 80 na 120 /reálně potřebné při předjíždění/. Tuto hodnotu jiní výrobci u svých motorů mnohdy uvádějí, u Škodovky jsem ji nenašel a ani prodejce ji neví. Neznáte někdo tyto hodnoty? -
« Re: Re: Re: Re: Olej do O2 2,0 TDI
Na kratky interval t.j. 1500 km jsou pleje normy VW 505 01 pro PD.Takovy ma treba i slovensky Slovnaft-Madit 505 01 za asi 350 Kc u pumpy.Na stitku na obalu je tahle specifikace.Davat longlife (tedy oleje normy 506 01) do 505 01 je podle me skoda.Jinak vsechny motory,ktere maji kratsi interval 15000 km maji uz z fabriky cidla na dlouhe intervaly.Proc je od Noveho roku neaktivuji,jsem se nedozvedel.Zdravim. -
« Jak je to se vzdalenosti "H"?
Vy z vas, kdo uz mate novu Octavii, dejte vedet, jak je to s mistem na zadnich sedadlech:
Zarazila me totiz informace o rozmeru "h", tedy vzdalenosti mezi operadlem predniho a zadniho sedadla, ktera je k dispozici cestujicim na zadnich sedadlech.
U testu vozidel "Nova" Skoda Octavia na Auto.cz se obvykle uvadi pro "h" hodnota 820-910 mm. Chtel bych se po spatnych zkusenostech s Octavii rady I. zeptat, zda tato hodnota je skutecna. Zda se mi totiz, ze neodpovida realite.
Napriklad u testu: [odkaz] je uvedeno 700-910. Naproti tomu test VW Golf nove generace [odkaz] , ktery je na stejne platforme, ma udaj jen 630 - 890 a Passat V.generace, ktery v tomto ohledu patril k urcitemu "etalonu" dostatku mista na zadnich sedadlech [odkaz] mel tuto hodnotu 650-890.
Dokonce i novy Passat [odkaz] ma tuto hodnotu 630 - 950.
Obavam se tedy, ze je pro novou Octavii hodnota 820-910 nerealna... Po spatnych zkusenostech nasi verejnosti s Octavii prvni generace je tato hodnota jednim z ostre sledovanych parametru.
Dejte vedet - nova Octavia ve verzi 4x4 me laka, jakmile bude k dostani s motorem TDI 2.0 -
« Re: Re: Re: BT HF
Taky jsem si myslel, že telefon do držáku nebudu vůbec dávat.........jenže aby to BT fungovalo třeba z kufru , kapsy a pod, musí se na telefonu aktivovat, a to u 6230i znamená , že se baterie vybije tak za poloviční dobu, což je tedy reálně tak za 24 hod :-( A zapínat BT před každým nastoupením je v praxi blbost, to už je lepší ho rovnou šoupnout do toho držáku........... -
« Re: BT HF
No nejvic jsem mel telefon na zadnim sedadle ulozeny v ledvine a rozdil jsem nepoznal. Vetsi zkusenost nemam, ale zkusim to soupnout do kufru. Jeste pro info. HF se spoji s telefonem asi tak 5-10 vterin po nastartovani a naopak po stejne dobe odpoji po vypnuti motoru (pri vypnutem motoru totiz nefunguje ovladani na volantu).
Prodejce mi rekl, ze bez drzaku se to neda objednat tecka. Faktem je ze uz jsem nezkousel primo Skodovku. Mel jset to chvili bez adapteru na konkretni telefon, ale vypadalo to dost divne. Aspon ze pripadne dalsi drzaky pro jine telefony budou kompatibilni. Je to jenom na nacvaknuti a hotovo. -
« Bez nadpisu
Tak to je potom ficura. Mel bych jeste 2 otazky. Jaka je kvalita spojeni pres BT. Kdyz mas tel. treba v tasce v kufru a pod. A druha jak se Skoda postavila k tomu ze jsi to chtel bez drzaku. Rezolutne to zamitla nebo je to proto ze na drzaku jsou vyvody na nabijeni (nebo cokoliv jineho)? Prijde mi nabizet BT HF s drzakem jako zhovadilost! Alda -
« Re: Re: Re: MAXO DOT vyplatí se? 5000kč:?
Kluci,díky za radu a popis.Znovu sem si projel nabídku škody a došlo mě to.Já tam mám v podstatě jen natažené kabely,anténu a konektor-zbytek bude na firmě,která dělá HF.Tam budu mít podstatně větší výběr a ušijou mě to (aspoň doufám)na míru. ;-) -
« Re: Re: MAXO DOT vyplatí se? 5000kč:?
To Blasio: Mam tam originalni HF, ktera ovsem vychazi z prislusenstvi pro rok 2006. Pokud je telefon v drzaku, funguje nize zminene (telefonni seznam atd.). Tahle sada je ovsem taky bluetooth, takze pokud se neda telefon do drzaku, automaticky se s nim spoji pres BT a je mozne prijimat (pres volant) nebo vytacet (pres telefon) pozadovany cislo.
Mluveni. Fakt to mluvi, jenomze moc toho nejni. Pri vytoceni cisla to rika "Cislo je volano" a pri polozeni "Hovor je ukoncen" - vic jsem z toho zatim nedostal. Jo a ten zenskej hlas teda moc sexy neni. Jeste zkusim anglictinu, treba to bude lepsi.
Pokud je telefon v drzaku, bluetooth neni aktivni, dokonce se stane "neviditelnym".
Puvodni zamer byl ten, ze chci original BT HF, ovsem bez drzaku, pac podporovanejch telefonu moc nejni, jenomze Skodovka Ti to bez drzaku nedoda (nechapu proc) a zas ho tam mit pro nic zanic se mi taky nechtelo. Takze jsem prodal sqvelej SE P900 a tem mam holt Nokii 6230i.
Psal jsem kvuli tomu do Skodovky a napsali mi, at se cas od casu ozvu dealerovi kde jsem to kupoval, coz je podle me k nicemu.
Suma sumarum : Ta sada se fakt povedla, lidi si ted pochvalujou jak me dobre slysej. Jen ta nabidka drzaku by se mela zlepsit.
Když tu můžou psát i jiní vášnivě o italských, německých či francouzských autech, co bych nepsal o amerikách. Piš si třeba o čínskejch, já ti to neberu.
Lidi co si ještě dneska myslej že na ameriky nejsou ND, žerou 25 litrů a nezatáčej jsou "silně mimo mísu". A nemůžou mě rozhodit, víš!