Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
exup 22.09.05 20:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Výměna oleje
Tommy - oprava :
Tak jak tak tak koukám, dostali se mě tam na 2 místech místo čísel nějakým záhadným způsobem ty tlamouni >:-[] , tak ty dotčené řádky uvádím znovu :
Jízdy "z kopce"
1. jízda :
80-100(5,1)-120(9,9)-140(15,5)-150(18,8)… /> 2. jízda :
80-100(5,3)-120(10,1)-140(15,5)-150(18,7… /> Zrychlení z místa, jen 1 jízda, jen do kopce :
0-100(9,8)-120(14,0)-140(18,5)-160(26,2)… /> Možná ke tam vyrábí ta kombinace 8 a ), uvidíme -
exup 22.09.05 20:14
« Re: Re: Re: Re: Výměna oleje
Tommy_02 :
hmm, ta čísla...
Než je uvedu, musím to měření trochu okomentovat, aby se pak za chvíli nenašel nějakej rejpal, co ho začne rozebírat do šroubku. Měření probíhalo tak, že jsem při dosažení každé rychlostní hranice 80, 100, 120 atd. vykřikl co možná v ten pravý okamžik "teď" a můj dospívající syn s příslušnou reakční dobou zmáčkl na mobilu mezičas. Při rozjíždění jsem sledoval střídavě rychloměr, provoz a vzrostlé kaštany lemující silnici, na kterých už v dotčeném úseku vyhasl nejeden život..
K vlastnímu zkušebnímu úseku musím poznamenat, že to není lautr rovina, byť se tak skoro jeví. 100 m od něj teče souběžně řeka, třebaže ne prudce, nějaký sklon tam musí být, že. To dokazují i rozdílné časy "do kopce" a "z kopce". Tím vším chci říct, že toto primitivní měření je zatíženo všelijakými chybami a nepřesnostmi, takže ho sám nepovažuji zdaleka za objektivní. Lepší ale než drátem do oka, na druhou stranu. Na lepší úsek, o kterém vím, jsem se prostě z časových důvodů nedostal. Je daleko od mého výchozího bodu.
Zde jsou čísla, Tommy :
Jízdy "do kopce"
1. jízda :
80-100(7,2)-120(13,0)-140(19,6)-150(23,5… /> 2. jízda :
80-100(6,5)-120(12,2)-140(19)-150(150 se nepodařilo..)
Jízdy "z kopce"
1. jízda :
80-100(5,1)-120(9,9)-140(15,5)-150(18,8)… /> 2. jízda :
80-100(5,3)-120(10,1)-140(15,5)-150(18,7… /> Poznámky :
- jezdil jsem na 6-ku
- čísla v závorkách jsou (mezi)časy v [s], od prvního zmáčknutí stopek
- 1. jízda do kopce vyšla dost blbě, protože jsem nedal hned na začátku "plnej" a zkoušel přidávat plyn jakože postupně. Druhá jízda na plnej ukázala, že to bylo zbytečné snažení. On jak od toho pedálu nevede k motoru žádný bowden, tak si to jede stejně podle té své sofwarové 3- rozměrné datové mapy.
Zrychlení z místa, jen 1 jízda, jen do kopce :
0-100(9,8)-120(14,0)-140(18,5)-160(26,2)… /> Poznámka :
- tohle rozjíždění se už musí trochu umět. Abych to trochu dostal do ruky a trochu to uměl, musel bych si vyzkoušet rozjezd tak nejmíň 10x za sebou a pak teprve měřit. Jednou se to při rozjezdu na 1-ku hrabe, jednou to člověk v zápalu boje přetočí, ono to zvadne atd.. Chce to prostě získat grif, když bych chtěl honit desetinky vteřiny (na motorce jsem už pár sprintů na 400 m absolvoval). A já jsem jel tentokrát jen 3 jízdy. První jsem podělal jako strojník, druhou podělal můj časoměřič. Teprve třetí byla regulérně změřena, ale neříkám, že jsem při ní byl sám se sebou spokojen. Z testu pružnosti je evidentní, že kdybych se rozjížděl i při tomto měření z kopce, byly by časy lepší, takže pravda bude někde uprostřed..
K tomu zajíždění.
S ohledem na kilometry, co najíždím, jsem auto moc dlouho nezajížděl. Ale dá se říct, že jsem se držel rad výrobce. Do 1500 km piánko a pak klidně sem tam kolík. Sem tam jsem to vlídně vytočil, toť se ví. Ve 2000 km jsme už jeli do Švýcarska a v NSR jsme jezdili po dálnicích trvale 160 - 180 km. Auto jsem kupoval v Olomouci, takže jsem hned při 1. jízdě zpět do Prahy z toho limitu notně ukrojil (potom 2 x na Šumavu, a bylo skoro zajeto...). Jel jsem schválně po okreskách, abych motoru dopřál různorodý režim a sám si užíval si co chvíli toho očekávaného zátahu 2,0 TDI, proti dosavadnímu 1,9 TDI (ehm ehm, byl jsem tehdy celý v očekávání, dnes už to mám trochu jinak srovnané..)
Jistý aerodynamický hluk od levého okénka tak od 120 km taky pozoruju, ale je to snesitelné a neřeším to.
To kvak :
Příští týden, předpokládám (Tommy....), bude možná k mání jeden zbytečný 2,0 TDI, pěkně zajetý (tvrdím), slušný výkon (změřeno), úsporný (měřím trvale), najeto poctivých cca 16500 km. Kdybys ho chtěl implantovat do té své OII, dej mi vědět.. >:D Mám známěho, který dal do Volva 750 zánovní TDI 81 kW, co koupil za 12000,- od nejmenovaného prodejce ( >:-[] ...) a spasoval to přes vyrobený mezikus s originál Volvo převodovkou! A pak si šel udělat regulérně technickou! Tak proč by ti tam neměl jít? >:D -
« Re: Re: Re: Zkušenosti 1200km OCTAVIA II. VADY a ZAjizdeni?
mam 1,6 MPI Elegance a najazdenych asi 15000 km. v podstate som s autom spokojny az na to co som pisal pred chvilou plus take detaily ako tempomat ktory funguje len ked sa mu velmi chce a lave svetlo ktore postupne svieti menej a menej... :roll: len skoda ze som ten motor podcenil...asi tam nepojde vymenit nejaky iny, ze? >:D -
« Re: Zkušenosti 1200km OCTAVIA II. VADY a ZAjizdeni?
uz som si myslel ze som jediny komu to huci pri tych spatnych zrkadlach, ja mam ten isty problem ibaze na lavom ako keby som mal pootvorene okno. A okrem toho mi vadi este hluk od podvozku ( neviem ci je to pnematikami) ale na dialnici tato kombinacia lezie na nervy :roll: -
"-- skrytý --" 22.09.05 14:24
« Re: Re: Re: Výměna oleje
exup: No u teba to zabudli asi prepisat v servisnej knizke na QG1, u nas to zabudli aj prestavit aj prepisat, sila :-) No cakam na tie namerane casy, tak sup sup ;-)
Passat_TDI: No my sme zajizdeli 2,0 TDI tak ze jazdili sme vylucne dlhe trasy a tak, do 500 km som mu pridal len malokedy a tak do 3500 ot., do 1500 uz castejsie ale len kratkodobo (na 2-ke) aj na 4000 ot. a od 1500 uz naplno. Ale vyzdy az po dlhej dobe jazdy, za studena vzdy velmi opatrne. Inak ono jak je na tom motor z vyroby vidis napriklad podla spotreby, hend z predajne som s nim na 95 km jazdy spravil v pohode spotrebu 4,7 l na 100 km, cize je vidiet ze neni v motore nadmerne trenie. U niektorych motorov je spotreba ovela vyssia nez po zabehu. Motor sa nemenil nejak citelne ani vykonovo, co zodpoveda tiez tomuto usudku. Ale kazdopadne aspon zo zacitaku opatrnejsie. Zalezi to kus od kusu, jak dlho treba motor zajizdet. -
"-- skrytý --" 22.09.05 12:55
« Re: Re: Re: Re: Tempo
Hmmm, to vypada zajimave. Od Turtle Waxu mam tekuty vosk s teflonem a je fakt, ze ten je dobrej. O ty tuzce tam na tech strankach maji malo informaci, navic nevim, jak to mysli, ze jedna barva je na celou skalu odstinu... Zkousel jste to nekdo? -
"-- skrytý --" 22.09.05 09:56
« Re: Re: Re: Tempo
tengler : Hele co rikas na tohle? (viz. odkaz dole) Korekční sada , která snadno zakryje škrábance a rýhy. Korekční tužka překryje hluboké škrábance a rýhy. Obsahuje antikorozní prvky. Chrání tak lak proti korozi po dobu několika měsíců.
[odkaz]%203493&lngDe… -
"-- skrytý --" 22.09.05 09:23
« Re: Re: Tempo
Ahoj,
ja sem Tempo pouzival i nekolikrat rocne na Felde, Oktavka je zatim netknuta ... tuk tuk tuk.
Sam sem byl vysledkem prekvapenej a skrabance na karoserii jsem takhle rozlestoval kazdy jaro a podzim. Pouzival jsem to predevsim na jemny skrabance, ktery byly od vetvicek u silnice, z mycky, od drobnych kaminku a tak, tedy tam, kde to nebylo skrabnuty az na zakladovku. Tam to fungovalo skvele a po rozlesteni nebylo poznat, kde skrabance byly.
Na hlubsi ryhy jsem mel skodovackou lakovou tuzku (cervena rallye). Ta me ale dost zklamala, za prve se s ni strasne spatne pracovalo a nikdy se mi nepodarilo nanest barvu jenom do skrabance, ale vzdy jsem to popatlal okolo. Za druhe po par mesicich zacala mit barva z tuzky jiny odstin a moc hezky to nevypadalo. Tak jsem pak takhle opravena mista parkrat prejel Tempem a bylo pak mnohem lepsi. Opravy byly videt jen z hodne blizke vzdalenosti, normalne nebyly videt vubec. Kdyz jsem auto po skoro sesti letech prodaval, lak vypadal jako novy.
Rozhodne bych nekupoval zadne drahe pripravky typu WS-blablabla, Tempo je za par korun a funguje bezvadne. Ale neco jineho krome lakove tuzky na ty hlubsi skrabance vyzkousene nemam, sam jsem svedav, jestli nekdo prijde s necim ucinnym.
Martin -
"-- skrytý --" 22.09.05 09:16
« Re: Zkušenosti 1200km OCTAVIA II. VADY a ZAjizdeni?
Ahoj,
ja jsem zatim zadny hluk zvenku nepozoroval, ani pri 200 km/h. Zato mi obcas neco drnci v interieru a jeste jsem neprisel na to, co to je. :x I pri takove rychlosti normalne slysim radio, i co potichu rikaji lidi v aute. Ani se to nezda, ze clovek jede tak rychle, ale bezne tak nejezdim, jenom obcas zkusim auto trochu "protahnout", aby nebylo "lenivy". ;-)
Mam najeto asi 2300 km a tak od tech 500 jsem obcas dal i plny plyn. K maximalnim otackam (nikdy ne do cerveneho, tam uz motor stejne rychle ztraci vykon) jsem ho zacal tocit az po 1500 km.
Na Internetu jsem se docetl, ze nejbeznejsi praxe u TDI (a to stejne mi doporucoval i prodejce) je, ze nikdy (ani po zabehu), proste NIKDY se nema motor tocit pres 2500 otacek a jezdit na plny plyn, dokud neni motor prohraty na 90 stupnu. Jinak pry dochazi k nerovnomernemu zahrivani jednotlivych casti motoru a dochazi k pnuti a praskani, nejvice tim pry trpi samotne turbo. Po prvnich par stech kilometrech se ma zacit motor i trochu "vytacet" a obcas mu dat i plny kotel. Pri klidne jizde se v motoru behem zabehu vytvori male vule a motor ma pak vetsi treni a mensi vykon (ale i mensi spotrebu oleje a je tissi). Naopak pokud se motor v zabehu obcas protahne, ma pak trochu vetsi vule, coz se projevi ve vyssim vykonu (mensi treni) a vetsi ochote jit do otacek, ale na druhou stranu to ma za nasledek o neco vyssi spotrebu oleje a take vetsi hlucnost. Takze je to take otazka, co od motoru clovek v budoucnu chce.
Ja jsem si z tech informaci udelal zaver ten, ze pokud chci, aby auto bylo po zabehu zivy, pak je treba uz po tech prvnich 500 km "obcas" motor poskadlit, ale az po dosazeni provozni teploty a postupne.
Martin -
"-- skrytý --" 22.09.05 08:09
« Re:
Blasio : Ahoj. Prosimtě píšeš, že jsi ty škrábance rozleštil Tempem. Já mám na autě taky pár škrábanců, kde místo laku jsou "bílé čárky" Myslíš, že Tempo pomuže to zakrýt? Na lakovou tužku to jsou moc tenké rýhy, takže bych to akorat tím sprasil a zatím jsem to přeleštil jen barevným voskem. Mám červenou Corrida barvu. Dík za radu! Prosím odepiš co nejdřív... -
« Zkušenosti 1200km OCTAVIA II. VADY a ZAjizdeni?
:cry: Zatím spokojenost ale SERE! mě hluk od 120km/h kolem praveho zrcatka jako by u okna jako bych mel mirne pootevrene okno takovy hluk susteni ale okno je zavrene. Nevim co stim! Nedovedu si predstavit az zajedu motor a zkusim jed 200km/h a vice to bude urcite desny hluk. Mam i druhy dotaz jak zajizdet motor? V knize pisou do 1500 jezdit jako kloboucnik ale pak pry klidne az na maxim otacek ALE nezda se mi to! Kolik Poradte jak zajizdet auto ? Diky Passat_TDI :idea: -
« Bez nadpisu
Tak jsem ty škrábance leštil starým známým TEMPEM za 60,-k.Zlepšilo se to tak o 50%.Kdybych nevěděl kde je mám hledat a nesvítilo na lak slunce tak je asi nenajdu.Pokud je ale auto jen lehce špinavé což je už po 1.dni od mytí tak to absolutně zaniká..
Je to fakticky věc;přiznávám jinak bych se z toho načisto zcvoknul..
PS:byla to jen povrchová-průhledná vrstva laku. -
« Re: Re: Re: Re: Škrábanec
No jo vopruz, aha. No - když jsem viděl tuhle ženskou jak parkovala stylem couvnu - drcnu do auta za sebou (a to tak že se prohly plasty) a pak se teprve srovnán do místa kam chci zajet, tak bejt tím majitelem drcnutého vozu a vidět to.....
Sorry ale když neumim parkovat nebo nejni vidět, tak se jdu kouknout. Třeba 3x, pokud je to potřeba.
Ono tam totiž jednou může stát třeba nějaká americká plečka s železnou traverzou místo nárzaníku. Abyste nedopadli jako jeden známej, co takhle na nějaký "párty po širým nebem) na louce nacouval do skrytého pařezu obrostlého trávou - výfuk měl takovou radost, až se radostí ulomil :)
Ještě že jsou ty plastové nárazníky že...
Nejlepší je mít vzádu kouli co? A tou někomu nacouvat do auta. Tak to je tak na cihlou do obou oken :o))
Ne já vůbec nejsem konfliktní, v koncernové rubrice bych si to nedovolil :o)....Co se týče variátoru, kup si skútr, tam jsou všude a můžeš si jít užívat "bezestupňové převodovky" :o)) -
exup 19.09.05 13:23
« Výměna oleje
To Tommy_02 a všichni zainteresovaní :
Ptal jsem se tedy osobně přímo u zdroje, v AZNP (Kosmonosy), kde jsem dnes ráno byl, na to námi dlouze diskutované téma výměny oleje.
Věc se má prý tak, že :
-motory plní longlife olejem, ale do servisních knížek paušálně píšou (nebo psali) QG2, protože ta auta jdou taky třeba do Polska, kde prý mají sračkovitou naftu, která zasírá olej a tento je třeba měnit častěji.
- je pak věcí tuzemského prodejce, aby v rámci předprodejního servisu PP překódoval z fabrických QG2 na QG1 a tento zásah zapsal do servisní knížky. Pokud já tam tento zápis nemám, tak na to prodejce jednoduše zapomněl, k čemuž si mi i přiznal.
- údaj QG2 byl prý psán paušálně pro všechny vozy vyráběné na sklad. Individuální auta by měla mít v knížce QG1. Což ovšem právě nekoresponduje s mým autem, které bylo na objednávku, takže by tam tím pádem mělo být QG1. Inu asi byla prostě tiskárna rozjetá...
- pokud tobě připomínal PP výměnu už od 13500 km, pak ti ho zřejmě zapomněl prodejce překódovat na QG1. Jeden to tedy překóduje, ale zapomene to zapsat, druhý to zase zapomene překódovat. To je docela taškařice. -
exup 19.09.05 11:51
« Re: Re: Re: Škrábanec
Hele, Barikelo,
zdá se, že jsi nějakej konfliktní člověk. Nemáš nějaké problémy? Třeba s erekcí? Anebo když ne konfliktní, tak docela tragickej, když všechno bereš tak vážně. Možná už jsi na parkovištích oťukal víc aut než já, pokud jsi drbnul jen do jediného...
Jinak už sháním závozníka, aby mi při couvání říkal. Tak neboj, že na mě někde narazíš. Či spíš já do tebe. Vylejzat předtím z auta, to je mi vážně opruz.
Mlhovku v nárazníku, to bych teda nechtěl. To ti vypadá pěkně hnusně, poslyš. Nemáš ji náhodou na tom svém chrysleru, nebo co to máš? Ani tak bych ale o ni neměl strach. Mám na svém autě toho víceúčelového kulového ocelového parkovacího asistenta...
Pověz mi radši něco o těch automatyckejch variátorech. Krásně se to četlo, čoveče. -
"-- skrytý --" 19.09.05 09:24
« Bez nadpisu
Barrichello: Ehm ehm. Píšeš, citujem ťa "Máme ve firmě O1 4x4 Combi ve verzi Classic, r.v. 2001" a pár riadkov nižšie či vyššie sa sťažuješ na prístrojovku. Dovolím si tvrdiť, že sa mýliš, pretože 4x4 sa v Classicu nikdy nerobila. 4x4 vychádza z verzie Ambiente, a od MR2001 sa od Ambiente vyššie dávala už nová prístrojovka "slush". Classicu zostala stará predfaceliftová prístrojovka šedej/šedočiernej farby... To len tak pre poriadok 8) -
« Re: Re: Škrábanec
Exup: a já proč je po bazarech tolik obouchanejch a otřískanej aut. Jestli to tak dělaj všichni, tak potěš...Co takhle z toho auta vylezt a jít se kouknut jak to vypadá vzadu za mnou?? Moc námahy, že jo :o)
To byste nemohli mít zadní mlhovky v nárazníku, jako to maj některá auta. Asi byste se brzo nedoplatili, při jejich výměnách :o)))))) -
"-- skrytý --" 19.09.05 09:05
« Re: Re: Škrábanec
Ahoj. Ja mam taky O2 od června a minulý týden v sobotu mi někdo odřel zadní dveře na řidičově straně kousek nad ochranou lištou. Jsou tam cca. 3 až 4 cm dlouhé rýhy a škrábance. Zatím jsem to zatřel barevným voskem (červené barvy - mám červenou Corida) a výsledek docela dobrý. Dneska auto umyju a znova nanesu vosk a vyleštím, jinak to ještě zavezu do servisu, chci slyšet názor specialisty-lakýrníka co by mi doporoučil na opravu. Na netu jsem už hledal a existuje docela dost přípravků na opravu rýh a škrábanců, jen zatím nevím jak moc jsou učinné, rozhodně nedoporučuji požívat lakovou tužku od Škody tim uděláš akorát "jelita" Turtle Wax má výrobek s názvem CHIP-KIT - korekční tužka na opravu škrábanců, myslím, že ta by mohla dost pomoct. Nemátě někdo s ní zkušenost?
To exup: sice by si to člověk neměl jak říkáš moc brát, že má škrábanec na autě a brát to jako věc, ale někdo kdo šetří na auto dlouho a chce aby mu dlouho vydrželo, tak to nebere jen jako spotřební věc... Mě osobně to hodně mrzí... -
exup 18.09.05 21:11
« Re: Škrábanec
Blasio, nebuď smutnej, tomuhle se neubráníš. Já měl tu moji OII v květnu týden, přišly kroupy a od té doby ji mám samej dolík. Nejvíc je jich na kapotě, pár i na střeše, na hraně vedle hagusy ten největší. Chvíli mě to mrzelo, jak jinak, ale dneska už to neřeším. Zinek na mém nárazníku ze zamykací konstrukce proti parkování, kterou jsem při popojíždění na jistém dvoře jaksi přehlédl, jsem se ani nesnažil rozleštit. Jako aby mě "ochránil" od těch větších ran. Dále očekávám náraz takřka pokaždé, když couvám, jak je z toho auta blbě vidět (kombi..). Člověk tomu (autu) nesmí moc podléhat, je to jen věc..
Jinak na tom, že nejblbuvzdornější je stříbrná metalíza, se objektivně shodnou snad všichni, silkene.. Taky jsem o ní uvažoval. Nakonec jsem ale dal přednost barvě.
To Tommy : včera jsem dělal ta měření pružnosti a zrychlení. Jen mám ten papír s výsledky v autě před barákem. A tam se mně teď moc nechce, jak jsem línej. Takže třeba pozítří, až si trochu uvolním ruce, pracovně.. -
"-- skrytý --" 17.09.05 23:28
« Zelená highland a modrá storm
Mal niekto z vás už možnosť vidieť tieto nové farby? Lozím všelikade po webe, ale nenašiel som žiadnu normálnu fotku reálneho auta. Úplne super by bolo porovnanie voči starej zelenej natur resp. modrej hlbinnej... Máte niekto už niektorú z týchto nových farieb? -
« Re: Škrábanec
no tak to naštve. :-( Já právě uvažoval jakou barvu octavie zvolit kvůli škrábáncům..a objednal jsem stříbrnou...připadá mi že na ní to jde nejméně vidět .... ale možná je to jen můj subjektivní pocit :-)
první jsem chtěl tu highland zelenou :-) - ale skrz škrábance jsem šel do stříbrné -
« Škrábanec
Tak už je to tady,stál jsem na parkovišti a co nevidím-když přijdu ke své 3měs.staré OII šedá gray metal.-otěr na pravém zadním blatníku protaženej na nárazník.Holt někdo couval a dal při tom plnej rejd.Inu vzal jsem doma líh a plastovej nárazník krásně vyčistil-po otěru ani památka.Plechovej lem nad kolem dopad hůř-zůstaly škrábance do laku(plast se hold uhne).
Nemáte někdo radu co s tím-jak to umně a přiměřeně zaretušovat?
BTW:i tak se už dlouho snažím neparkovat u malejch a spec.3dveř.aut. .. -
« Re: Barrichello a jeho prispevky
Plasty jsi vytáhl ty, přečti si to po sobě. Nerad slyšís argumenty vid. Sežeň si foto interiérů - té Octavii ve verzi Classic z 2001 může konkurovat auto z roku 1996-7 Tak mi tu nevychvaluj plasty jo. To že luxusní verze Fabie a Octavie měly žlutooražnové palubky a výplně dveří a kožená sedadla - to měly dražší verze jiných taky a mnohem více - el. polohovatelná sedadla, digi klimu, digi kompas, dálkový start motoru, 6 nebo 8 repro, el. dovírání kufru apod.
Tiptronic jsi vytáhl ty jako argument, že možnost přímého řazení měly vozy VW už dávno. Ano, máš pravdu,ale ta převodovka jak vidíš sám podle jiných ohlasů od dalších lidí stála za kulový. Chrysler aspoň svolal ty vozy do servisů, jestlipak to udělal VW? Ty jako odborník na koncern to budeš jistě vědět, tak poreferuj...
Můj zdroj (tebou označený za JPP) je natolik spolehlivý, že mu věřím, pro méně chápavé opakuji asi už po čtvrté!!!
Ve věcí kvalit Autosticku - mimochodem Autostick je sytém přímého řazení u automatických převodovek Chrysleru, který ovšem bylo více druhů u více modelů, takže to označení je scestné - ty problémy se týkaly modelové řady Cirrus/Stratus/Breeze a jednalo se o samovolné rozjetí, s kterým nemá sytém Autostick (přímé řazení) jako takový nic společného - to je závada převodvky, když zařadíš P (Parking) vrazí se tam kolík který zabraňbuje rozjetí. Samo má být aktivována ruční (parkovací brzda) jenže to v USA nikdo nedělal...kdyby tě o zajímalo, můžu ti napsat, o jaký typ (označení) převodovky se jednalo konkrétně. Mám na tuto řadu totiž manuál... -
« Re Omicron
Ohoho, pan překrucovač. To že napíšu že O1 je jako ojetina mimo - neznamená že se špatně prodává v bazarech. To sis nějak vycucal z prstu, moc velká fantazie což. Tu větu že se prostě neprodává nenajdeš, smiř se s tím.
To že je jako nová zastaralá je taky fakt.
A to že je jako ojetina mimo je druhej fakt.
Malé srovnání jo - všechny auta se prodávala v roce 1999:
Šade Octavia 2,0 sedan - rozměry: 4511x1731x1429; rozvor 2512, pohotovostní hmotnost 1335 Kg, 115 HP, prům. spotřeba 8,1 L
Honda Accord 2,0 - 4595x1750x1430; rozvor 2670; 1363 kg, 147 HP, prům. spotřeba 8,6
Mitsubishi Galant 2,0
4630x1740x1415, rozvor 2635, 1335 kg, 136 HP, prům. spotřeba 8,2 L
Chrysler Stratus 2,0
4746x1822x1384; rozvor 2747, 1346 kg, 133 HP, prům spotřeba 9,0 L
Tak a ted to shrneme - Škoda má nejmenší rozvor ze všech,větší mají i pomlouvané Daewoo Nubira a Leganza!!!!!! Největší pomlouvaný Stratus od bláznivých američanů :o) Rozměry - Kromě Vectry a Nubiry je Octávie nejkratší...Nejdelší opět Stratus. Pohotovostní hmotnost - nejvyšší Opel Vectra, druhá Leganza, ostatní prakticky stejné.
Výkon - dvoulitr Octávie suveréně nejslabší, nejlepší parametry Honda Accord, spotřeba - Accord který má o 32 HP více žere o 0,5 l navíc (průměrná spotřeba). O výbavě se radši bavit nebudeme, že...
Tak, pořád mi chceš tvrdit že O1 je učiněné štěstí pro toho kdo chce ojetinu a že nelze sehnat nic lepšího??? V tom případě jsi demagog ty! -
« Barrichello a jeho prispevky
To Barrichello :
"Barrichello napsal :...Někdo je holt demagog, druhý má halucinace, nebo schyzofrenii, když vidíš to co není napsané. Můžeš mi prosím říct kde jsem posal že O1 se v bazarech neprodává???? Najdi mi tu větu!!!!!! Já totiž nic takového nepsal..."
Takze Ti jen ocituji nekolik vet (muze si to i najit), ktere jsi zde napsal 12.9. :
"Barrichello napsal :...S Audi prosím neporovnávat - to je taky koncern - škoda je za 18 a audi bez dvou za dvacet, možná ještě horší...
Dosadtě si nějakého korejce, japonce nebo ameriku - výsledkem bude že O1 je se svou cenou, výbavou atd. jako ojetina kapku mimo...
A jako nové auto je zoufale zastarálá, přes všechna "vylepšení"...
Řeč je o O1 - ne o O2 pro méně pozorné!! ..."
Opravdu tedy nevím, kdo je schizofrenik (tak se to totiž správně píše >:D )
A dále jen stručně :
- proč se tady vůbec zmiňuješ o nějaké kvalitě plastů v O1 Classic, my zde diskutujeme (pokud Ti to opravdu neuniklo >:D ) o Octavii 2, a forum o O1 je někde jinde, jinak jsem měl O1 v Eleganci a Ivory interieru, a co se týká vzhledu a kvality zpracování, by jí mohlo hodně věhlasných aut závidět, o sedačkách nebyla řeč, a ani nebude
- proč se zde tak strašně rozohňuješ na téma Tiptronic ? Byl zde řeč o DSG, a Ty jsi v odpověď na příspěvky o DSG začal motat o Autosticku :
"Barrichello napsal :...JO, máš pravdu, ovšem neřekl jsi nic na to, že to jiní (a to nejen američani) měli už před 8 a více lety!! Tady je to Novinka..."
Já Ti jen odpověděl, že nemáš pravdu o nějakém prvenství Autosticku v možnosti "ručního" řazení, jen jsem Ti jen připoměl Tiptronic, který rozhodně není NOVINKA. Všímáš si prosím, že jsem nikde nic nepsal o kvalitě či nekvalitě té převodovky ?
Jen to Tvé "prvenství" a "zaostalost Evropy". O údajné (to je ta JPP >:D ) nekvalitě Tiptronicu jsi najednou začal opět motat Ty, aniž by jsi přiznal svůj omyl s Autostickem, a já Ti jen odpověděl fakty o problémech Autosticku.
Takže ježtě jednou p o m a l e j i - nikdy jsem žádnou velkou zkušenost s Tiptronicem neměl, hovořili jsme zde o DSG, ty jsi plantal, že to není automat, že automat je jen HDM, poté jsi se vyjádřil k ručnímu řazení u DSG, že to již měli Amíci již před 8 lety, jen jsem Tě upozornil na Tvůj omyl v prvenství Autosticku (Tiptronic se taky dělá tak dlouho), a poté jsem Tě trochu zchladil ve věci kvalit Autosticku, který měl velké problémy (dej si to do Googlu).
Toť vše, žádná schíza, jen Tvé demagogické řečičky... :P
A pojďme na tu O2 ! -
« Re: Mitsi, Spitfire
No vida, a pak že kecám. Celej Tiptronic od VW je u aut kolem 96-00 apod. na velký kulový. přesně tak - chyba není v samotném sekvenčním řazení, ale v samotné převodovce!!! jak říkám - jám mám zprávy od spolehlivého zdroje, který tomu rozumí a který vystřídal řadu automatů, takže ten když řekne že to není "ono", tak mu věřím.
Pokud potřebuji zrychlit, musí po sešlápnutí plynu auta okamžitě vyrazit dopředu (samozřejmě s určitou, ale minimální prodlevou). Zvláště pokud sešplápnu plyn až na podlahu. Kickdown musí fungovat bezproblémově, to je základ. -
"-- skrytý --" 14.09.05 13:51
« Re: Re: Re: Re: omicron
spitfire: (cit.) "V podstatě každý požadavek na zrychlení musel člověk řešit buď plynem na podlahu a čekáním, až si to Tiptonic rozmyslí a nebo manuálním režimem. To mi pak smysl celé věci trochu unikal - proč mít automat, když člověk musí řadit ručně."
- Přesně tak! -
spitfire 14.09.05 13:49
« Re: Re: Hmotnost OII
to fero 1234: Narozdíl od tebe se nepovažuju za člověka kompetentního predikovat výsledky crash testu auta v určité konfiguraci na základě výsledku konfigurace jiné a prostého rozdílu hmotností. Jestli jseš tak dobrej, třeba budou mít v NCAP pro tebe nějakej job :D -
« Re: Hmotnost OII
to Spitfire:
"Á, zase někdo, co se naučil klikat na webu. " :-)
Hmotnosti vozidiel, ktore sa zucastnili crashtestu su v spodnej casti:
Fabia - [odkaz]
Octavia I - [odkaz]
Octavia II - [odkaz]
Da sa predpokladat, ze ak v NCAP teste mala Octavia II 1185 kg a tvoja ma 1410 kg, tak tvoja by v tom NCAP crashteste dopadla o dost horsie - bud by na figurinu posobili vacsie sily alebo by boli vacsie prieniky do karoserie. -
spitfire 14.09.05 13:12
« Re: Re: Re: omicron
Já jsem jezdil pár set km s Passatem VR5 s Tiptonikem. Po městě mi to připadlo O.K., mimo město nic moc. V podstatě každý požadavek na zrychlení musel člověk řešit buď plynem na podlahu a čekáním, až si to Tiptonic rozmyslí a nebo manuálním režimem. To mi pak smysl celé věci trochu unikal - proč mít automat, když člověk musí řadit ručně. -
"-- skrytý --" 14.09.05 12:45
« Re: Re: omicron
K tomu Tiptroniku: Moje praktická zkušenost z Audi A4 ve srovnání s podobnými "tiptronikovými" automaty v jiných/"nekoncernových" značkách vozů je taková, že při jízdě se bez něj (ve smyslu potřeby jeho používání) i jen trochu náročnější řidič prostě neobejde, zatímco v jiných vozech v pohodě ano. Problém tudíž asi nebude v "Tiptroniku" samotném, ale spíše v samotné převodovce či v jejím řídícím programu...
PS: Samozřejmě vím, že "převodové stupně" jakéhokoli tiptroniku jsou pouze hypotetické, tj. jedná se o předprogramované režimy bez přímé souvislosti s mechanickými vnitřnostmi automatické převodovky. -
« Superb TDI/74kw
Ahojky, mate nekdo zkusenosti se superbem TDI74 resp. jake mate dojmy z teto motorizace? Mam Octavku TDI/66kw a jelikoz nejsem zadny agresivni ridic, jsem s vykonem spokojen. (na beznych silnicich nepredjizdim a na dalnici z ni tech 180 vytahnu a vic nepotrebuji) Muzete nekdo porovnat octavku/66kw a superbaTDI74kw z pohledu dynamiky jizdy? je superb74kw vyrazne linejsi nez octavka66kw, nebo je to srovnatelne? Dikes za info a sorry, ze opruzuji tady- foru o superbu jsem nenasel. -
« Re: Crashtest
to mira123:
Metodiku NCAP poznam.
Fabia 1077 kg Octavia II 1185 kg(cize vzhladom na vysledok testu a hmotnost budu zranenie vodicov pri zrazke Fabia Octavia II priblizne rovnake) , ale Octavia II je zaradena o dve triedy vyssie ako Fabia, preco preboha ??? U "poucenych laikov" to moze vyvolavat dojem, ze Octavia je v porovnani s ostatnymi autami bezpecnejsia, pretoze je zaradena vo vyssej triede. Preco nie je v rovnakej triede ako Golf, Focus, Megane ??
Vysledok crashtestu by sa mal nejakym sposobom skombinovat s hmotnostou. Potom by to malo ovela vacsiu hodnotu.
Mimochodom na vysledok testu nema vplyv zaradenie do danej triedy. To vymysleli iba v NCAP, aby si niekto nemyslel, ze P1007 s 5* je bezpecnejsie auto ako BMW 5 so 4*.
Pani v NCAP v tom maju slusny bordel, totiz v rovnakej tirede ako Octavia je aj Subaru Outback ktore dosiahlo v celnom teste o 1 bod menej ako Octavia, ale vazi 1545 kg !!! Takze porovnavat vysledok Octavie a Outbacku vzhladom na to, ze su podla NCAP v rovnakej triede je trochu mimo.
Uvedomte si, ze Octavia I ziskala za celny naraz 10 bodov a Octavia II 11 bodov, ALE Octavia I mala hmotnost 1330 kg a Octavia II 1185 kg. Cize Octavia I mala v teste o cca 12 % vyssiu kineticku energiu, takze podla vysledku je dokonca mozne, ze Octavia II poskytuje pri celnom naraze rovnaku ochranu ako Octavia I, co je dufam jasna katastrofa. -
« Re: omicron
Ještě detail - o DSG jsem slyšel, a v USA nemohly být kvůli Autosticku stahovány tisíce US aut, když toto zařízení používal jen koncern Chrysler Corporation (značky Chrysler, Dodge, Plymouth). Takže jedině tisíce vozů koncernu Chrysler. Koncerny GM a Ford měli vlastní systémy...
To že se stahuje do servisů nic neznamená - v USa stahuje běžně každej druhej, včetně Toyoty atd...
Jen v Evropě to tak běžné není, i když pár případů už taky bylo. -
« Re: Crashtest
Ono jde o to jaká Generace Voyageru (který se mimochodem montuje v Rakousku už řadu let)...Předchozí problémy s crashtesty skutečně měly. Ovšem třeba takový Ford Windstar vyráběný v USA stál vždy na nejvyšší příčce co se týče MPV a Vanů prodávaných na americkém trhu. Stačí se juknout do statistik... -
« Re: omicron
Někdo je holt demagog, druhý má halucinace, nebo schyzofrenii, když vidíš to co není napsané. Můžeš mi prosím říct kde jsem posal že O1 se v bazarech neprodává???? Najdi mi tu větu!!!!!! Já totiž nic takového nepsal, jen toto:
Co se týče O1 - jsou dva pohledy - co se týče nové a co se týče ojeté.
"Já bych si ojetou O1 nikdy nekoupil, protože za peníze za jaké je O1 ve slušném stavu dostanu 2x lepší vůz s bohatší výbavou....Navíc s stejnou cenou ND jako u O1".
O perfektní prodjenosti korejců opět nikde ani slovo, naopak - opět cituji sama sebe:
"Což je úsměvné - to že se KIA nebo jiné v bazaru tak dobře neprodávají je věc druhá, která ale nesvědčí o kvalitě či nekvalitě daného vozu, pouze o přežitcích a předsudcích, stejně jako si většina lidí myslí že ameriky žerou 25 litrů a nezatáčí, korejci jsou nekvalitní, japonci maj drahý ND a fiaty hnijou.... Jejich problém....Je zajíamvé, že německá auta nikdy špatná nejsou, v žádném testu, srovnání - není to kapku divné? Holt lobby je lobby, že "
Bud trpíš schízou, nebo nevim...Jaksi trochu překrucuješ co píšu a vymýšlíš si!!!!
O1 a kvalita plastů - ohoho, zato O1 je ve verzi Classic ukázkový příklad dokonalých plastů. Příšerná černá palubovka, šílené výplně dvěří a kličky u oken, nádhera. Ručně štelovací zrcátka, krása... Máme ve firmě O1 4x4 Combi ve verzi Classic, r.v. 2001.
1996-97 Toyota Camry, Honda Accord, Mitsu Galant, nebo i 95 Chrysler Stratus tuto verzi strčí do kapsy i s navijákem! Rozměrově prakticky stejná auta, to že kdysi stála o něco víc mě nezajímá, jako ojetiny se daj sehnat za srovnatelnou cenu! Navíc ta O1 má naprosto tragický sedadla a vzadu je prdlačku místa na nohy - soused si raděj koupil Fabii, protože říkal že za ty prachy je místo vzadu naprosto tragický. A to je letije škodovák - nic jiného než škodu by nekoupil... Abys nemohl rejpat - vzadu i vpředu jsem v O1 jel a ne jednou.
K Tiptronicu - ne, já s tím nejel, ace2 ano, a jelikož se s ním jaksi znám a to nejen po internetu, tak vím, že když říkal že je to nic moc, tak mluví pravdu, neb on má s automaty velké zkušenosti a jezdil s více druhy a různými značkami aut.
K Autosticku - o řazení v zatáčkách nic nevím a i kdyby - to nemůže nikoho ohrozit. Jestli to přeřadí z dvojky na trojku nebo opačně nic neznamená.
Co se týče samovolného rozjetí - ano, ale bylo to jen u pár vozů, Chrysler Corp. samozřejmě v rámci prevence svolal všechny vozy do servisu na bezplatnou opravu (kromě ČR, že - zdejšího dovozce nebudu komentovat)....
Argumenty JPP nepoužívám, když argumentuji tím že to povídal někdo, vím že tomu danému jedinci můžu věřit. Jsem zvědav co mi na to povíš, zejména na to tvé překrucování toho co jsem řekl! -
« Re: Crashtest
Diamant - termin katastrofalny som pouzil vzhladom na relativnu poziciu Octavie II v porovnani s rovnako starymi autami vo svojej triede, samozrejme v absolutnom porovnani so vsetkymi autami, ktore su v prevadzke to nie je az take zle. S tym pravostrannym riadenim mozes mat pravdu, ale ak by v tom bol problem, tak automobilka by si to mala poriesit. To ze Skodovka ma problem s crashtestami svedci aj dalsi katastrofalny vysledok - Superb ma v celnom teste iba 9 bodov !!!. A ten bol podla fotky s lavostrannym riadenim.
S tym porovnanim Fabia vs Octavia suhlasim.
to spitfire:
no to, ze Mazda6 a Accord su o segment vyssie nema ziadny vplyv na vysledok crashtestu a nic to nemeni na tom, ze to japonci odflakli, ak porovnavas Octaviu s najhorsimi autami budis - asi mas problem s objektivitou. Ale aby si mal pokoj na dusi - Logan mal iba 8 bodov :-) Porovnavaj auta v tej iste triede uvedene v +- v rovakom case, v tomto porovnani je na tom Octavia II zle.
Dnes spickove mini auta maju podstatne lepsie vysledky (P1007 - 16b, Clio - 14b).
Hlavove airabagy + ESP - nedokazem si vysvetlit, preco Octavia nema hlavove ABG aspon od strednej vybavy, Megane, Golf, Altea ich maju v serii. Ocenujem aspon dobru cenu za ESP - na Slovensku je to 16 300 Sk, asi kazdy kto trocha rozmysla si ESP objedna. -
"-- skrytý --" 14.09.05 07:14
« Re: OCTAVIA II, 2005 zkusenost prvních 200km
To Passat_TDI : Není to trochu malá porce km na ježdění s TDI a navíc když teprve motor zajíždíš? Píšeš 8 km okresky a 5 km město, když jezdíš do práce což děla celkem 13 km. Ja jazdim podobně dlouhou trasu s FSI a i tak někdy to protáhnu trošku dál, ať se motor trochu projede a hned se nevypíná. Řekl bych, že dieslu to zrovna po chuti nebude... -
Diamant 13.09.05 23:19
« Crashtest
fero1234 - o katastrofálnom výsledku crashtestu sa dá hovoriť napríklad u Chrysleru Grand Voyager. 0 bodov v čelnom náraze, to je ozaj katastrofa. Octavia II na tom zase až tak zle nie je. Výsledok by som rozložil na časti. Pripomínač pásov ma nezaujíma, pútam sa vždy. Bočný náraz dopadol vynikajúco, Octavia získala 16 b. čo je za bočný náraz bez hlavových airbagov maximum. Je možné, že ak by tie hlavové mala, zíslala by maximum 18 b. Je tam dosť áut, čo dostali 16 b. hoci hlavové mali. Horšie je to u čelného nárazu. Tam tie body nie sú práve excelentným výsledkom. Len mi stále nedá spávať, či to neovplyvnilo to, že testované auto malo pravostranné riadenie. Pred vodičom bol takto motor a nie prevodovka ako u ľavostranného. Ale inak vieš, že ak by bolo za čelný náraz trebárs 14 b., že by som sa viac tešil.
fero1234 - ak by Octavia II narazila čelne do stĺpu, tak má výsledok horší než Fabia. Ale ak by sa zrazila Octavia s Fabiou, tak je možné, že vodič Octavie dopadne lepšie. Ten predok je totiž vždy dimenzovaný na pohltenie pohybovej energie daného auta. A Octavia je ťažšia, takže jej predok dokáže absorbovať viac energie než predok Fabie. -
« Re: Re: Omicron
To Barrichello :
Barrichello je ukázkovým exemplářem totálního demagoga, který si bohužel při svých příspěvcích ani nevzpomene co napsal, nebo na co odpovídá. Jen několik příkladů :
"K O1 jenom krátce - to že se tu jako ojetina dobře prodává je pouze tím, že "čecháčci" z toho udělali modlu, jakýsi idol, kdo nemá Ochcávku, nejlépe stříbrnou a TDI, není in. "
Pokud si přečteš trochu zpět, co jsi zde tvrdil o neprodejnosti O1 v bazarech, a naopak o perfektni prodejnosti korejcu apod.., tak se to jaksi vymyka s Tvym poslednim prispevkem. Chvastal jsi se tim, jak jsou O1 neprodejne, kdyz jsem Te presvedcil o naprostem opaku, ani jsi nemrknul, a zacinas rozebirat, jak jsou "čecháčci" hloupí a modlářští, protoze je v bazarech kupují. Tak, jak to tedy je ty Itale ? >:D
Měl by jsi si ve svých tvrzeních udělat pořádek, a trochu si pamatovat co zde prohlašuješ...
"...pouze o přežitcích a předsudcích, stejně jako si většina lidí myslí že ameriky žerou 25 litrů a nezatáčí, korejci jsou nekvalitní, japonci maj drahý ND a fiaty hnijou.... Jejich problém....Je zajíamvé, že německá auta nikdy špatná nejsou, v žádném testu, srovnání...
Když srovnám dílenskou úroveň zpracování interiéru, a např. kvalitu plastů, tak se ŽÁDNÝ z těch Tvých korejců a mnoho Japonců, a téměř každý Američan s O1 srovnat ani nedá (ABY JSI NEZAPOMĚL, NYNÍ HOVOŘÍM NAPŘ. O KVALITĚ PLASTŮ). A pokud budu srovnávat kvalitu stávající "nové" O2, tak jsi asi slepý nebo hluchý. Viděl jsem tady někde vyfocený interier nového špičkového Cadillacu STS, a pokud zůstanu slušný, palubka (její zpracování, vzhled) je dost otřesná, s O2 nesrovnatelná.
"...Co se týče Tiptronicu - radši bych se tu s ním moc nechlubil. Kdyby tu byl ace2, něco by ti o něm pověděl, neb ten vyzkoušel spousty automatů ale chválu by na něj rozhodně nepěl. Patří totiž hlavně ve starších VW a Audi k nejhůře hodnoceným a to mám z vícero zdrojů..."
A vrchol demagogie a zoufalé argumentace - pokud si vzpomenu, perlil jsi zde o možnostech ručního sekvenčního řazení AutoStick u US převodovek, a chvástal jsi se tím, že dávno před Evropou byla tato vymoženost jen v Americe. Když jsem Ti vyargumentoval Tvou nepravdu příkladem a hlavně existencí Tiptronicu (který to možná uměl dříve, ale ne rozhodně 8 let po AutoSticku), nezbylo Ti nic, než na něj házet sračky. Jen že jsi tak nereagoval na mou poznámku o tom Tvém AutoStick zázraku, který např. nepředvídatelně řadil v zatáčkách >:-[] , a kvůli samovolnému rozjíždění byly tisíce US aut s ním stahovány do servisů :'-(
Jenže Ty bohužel argumentovat neumíš, zapomínáš vlastní příspěvky, argumentuješ stylem "JEDNA PANÍ POVÍDALA", aniž by jsi o věci vůbec něco věděl (Tiptronic jsi nikdy neviděl, a o DSG jsi ani neslyšel), a ještě si vymýšlíš.
Jak na to koukám, určitě by jsi se chytil na Autorevue -
« OCTAVIA II, 2005 zkusenost prvních 200km
Ano jsem trochu nadšeny z nove Octavie ale kazdopadne i kdyz sem mel Passata B5 98 rok tak proste komfort a pohodli je v OCTAVII II. fakt o mnoho lepsi a to Passata mam stale jako druhe auto v rodine! Jinak jezdím do práce z vesnice do mesta kde cca 8km mimo mesto a cca 5km mesto takze neni to ze bych jezdil mimo mesto!! 6stupen proste neradim jelikoz sem nejel zatim rychleji jak 130. olej po 15tisíci a garančky dělat po 30tisicich. mi rekl prodejce s tim ze mi doporucil olej po 3tisici vymenit ze pry je to lepsi nejvic sajrajtu a usazenin vznika v zabehu motoru prvnich 3tisice km,ale neni to ze by to narizoval jen doporucil. Jinak opravdu zatim zadne negativa. S temi otacky no proste zatim to neresim ale dam vam pak vedet s merenim pruznosti. ale az bude trosku zajete cca 1500km -
exup 13.09.05 17:58
« Re: OCTAVIA II, 2005 zkusenost prvních 200km
To Passat :
Passate, až se z těch prvotních opojných emocí, kterým i rozumím, trochu vycukáš, vrať se zpátky do archivu a čti tentokrát pozorněji. Jsi ve svých vzpomínkách na "zdechlost, a že nevyjede při 1600 ot. kopec" dost nepřesný. Nesnižuj se na úroveň té jedné paní, co něco povídala.. Co jsem tu kdy napsal (ne však vše, co ty zmiňuješ) můžu kdykoliv doložit a předvést. Žádné dojmy a zdání.
Jinak 6-tka je doprava a dozadu, jestli ji nemůžeš najít. Pokud ti to tak tahne od volnoběhu a najel jsi 100 km mimo město a ještě ji nezařadil, pak vidím problém skoro ve strojníkovi. Já, co to mám do 1500 ot. zdechlé, ji řadím i na některých úsecích ve městě :-) .
Jinak ti gratuluji a vítám tě do "rodiny" -
« Re: to Fero 1234
Jazdim Fabiou - ma lepsi vysledok v celnom crashteste ako Octavia II.
Neviem, v com je problem ?
Vsetky nove auta v tejto triede maju nejaky standard, to ze nejake auto v roku 2001 (a konstrukcne z roku 199x) malo rovnaky vysledok v celnom crash-teste ako Octavia II z roku 2004 je podla mna pre Skodu pruser.
Octavia II ma iba o jeden bod lepsi vysledok, ako Octavia I, ktora je konstrukcne 9 rocnym autom.
Megane uz v roku 2002 ziskal 5*
Mna to len zaujima, ak Vam to nevadi, mne je to uplne jedno. -
spitfire 13.09.05 17:51
« Re: OCTAVIA II, 2005 zkusenost prvních 200km
To Passat_TDI: Tak ať Ti to jezdí. Když jsem to měl nový, měl jsem podobný pocity, teď, po 22.000 km převážně přetrvávají.
P.S.: Proč neřadíš 6? Nejde tam nebo co? Třeba moje žena ji neumí najít, dlouho vůbec netušila, že tam taková věc je a i když jsem jí to několikrát vysvětloval, myslím, že ji ještě nepoužila :D -
exup 13.09.05 17:45
« Bez nadpisu
To Passat :
Passate, až se z těch prvotních opojných emocí, kterým i rozumím, trochu vycukáš, vrať se zpátky do archivu a čti tentokrát pozorněji. Jsi ve svých vzpomínkách na "zdechlost, a že nevyjede při 1600 ot. kopec" dost nepřesný. Nesnižuj se na úroveň té jedné paní, co něco povídala.. Co jsem tu kdy napsal (ne však vše, co ty zmiňuješ) můžu kdykoliv doložit a předvést. Žádné dojmy a zdání.
Jinak 6-tka je doprava a dozadu, jestli ji nemůžeš najít. Pokud ti to tak tahne od volnoběhu a najel jsi 100 km mimo město, pak vidím problém skoro ve strojníkovi. Já, co to mám do 1500 ot. zdechlé ji řadím i na některých úsecích ve městě. -
-
« Re: Re: Octavia II - crashtest
[odkaz]
Porovnajte si vysledok celneho narazu Octavie II s Focusom, Golfom, Meganom, C4, Astrou, Alteou. Fabia ma lepsi vysledok v celnom naraze ako Octavia II !!!! Podobny pruser sa podaril BMW s novou radou 5, ale tam je jasny dovod-pred A stlpikmi nie je pouzita ziadna ocel, iba hlinikove zliatiny. -
"-- skrytý --" 13.09.05 16:34
« Re: Octavia II - crashtest
Ja jsem videl pred par mesici nejake crash testy, bohuzel na zdroj si nevzpomenu, tam byl vysledek lehce nadprumerny, rozhodne ale ne katastrofalni. Mozna se jedna o nejake jine testy, muzes prosim uvest link, abychom se mohli podivat?
Jinak ja jsem si do auta objednaval hlavove airbagy i ESP ... jistota je jistota... :D -
« Octavia II - crashtest
Otazka do fora pre majitelov, resp buducich majitelov:
Priehliadate pri rozhodovani pre Octaviu II, na katastrofalny vysledok v NCAP crashteste ? Pri celnom naraze dopadla Octavia II horsie ako Fabia. Dnes, ked auta tejto triedy maju povinne 5 hviezdiciek je to podla mna problem.
Taktiez hlavove airbagy nie su ani v Eleganci.
Takze ma zaujima, ci na to majitelia beru ohlad. A tiez by ma zaujimalo, ci ste si doplatili za hlavove ABG a za ESP, co je pri tej cene hadam samozrejmost. -
« OCTAVIA II, 2005 zkusenost prvních 200km
OCTAVIA II. 2005 září narozena, Elegance 2.OTDI Max výbava přplatková: ESP,Xenon,Kola 16AL, CD, atd.. Cena ľ milionu, Motor: má najeto cca 200km takže sem ho jenom lechtal a pořád lechtám, Táhne prakticky z volnoběžných otáček, kolem 1900 zatáhne výrazně a kolem 2300 velmi výrazně. Spokojenost! Žádná zdechlost jak se tady píše že kolem 1600 otáček nevyjede kopec a musí se podřadit (ja jel do kopce kolem 1800 otáček a hravě na 4 stupeň zrychloval a to upozornuji jedu jen na ˝ plynu kvuli zajizdeni.Xenony SUPEEEEER! Jak tady někdo psal! Ze to nesviti Bože to byla nadhera jak sem jel nemohl sem se toho nabazit! Sviti tak daleko ze sem ani jednou nezapl dálkove!! Mel sem strach jak tu někdo psal ze to svitilo blbe.tak to není pravda. Radio a repro 8x, moc sem si stim nehral ale na první dojem při vetší hlasitosti super zvuk 4x lepší než Octavia I 4repro a 2x lepší než repro v Passatu 8x. Jinak zatím maximální spokojenost ! jen me stve to zajizdeni auta. Jo abych nezapomel spotreba zatím 5,4 litrů ale mam najeto pouze 200km spíš ˝ město a mimo. Ps: dřív sem měl OCTAVII 1.6, po ní Passat TDI 1.9 a ted mám tuto OCTAVII II:, 2.O TDI Ps: perlička nazávěr at delam co delam zatim sem 6stupen nezaradil :-))) a jinak je tissi to auto jak obe aba moje minula takze ve vsem jen positivum. a MAXI DOT - zde velky nezvyk!! porad hledim na bok a vzdy zapomenu ze vse se pise uprostred ! ZATIM po 1000 km kdy to trochu rozjedu se ozvu -
Diamant 13.09.05 13:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Neviem, ale keď sa k sebe postaví trebárs Octavia 1 a Daewoo s rovnakým rokom výroby, tak tá Octavia je ako z vyššej ligy oproti tomu Daewoo. Octavia má pekné plasty a Daewoo len také lacné, všade vidno skrutky, ktoré tie plasty držia. To si myslím o niečom svedčí. -
Diamant 13.09.05 13:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
No ja som testoval v A3 súčastne vyrábaný Tiptronic a nemôžem naň nadávať. Správal sa veľmi dobre, samozrejme DSG radí o chlp rýchlejšie a má aj nižšiu spotrebu. Ale čo sa týka inteligencie radenia, bola identická ako u DSG. Tak si nemyslím, že by to bola prevodovka, na ktorú treba nadávať. Či je napríklad poruchová alebo nie netuším. To sa pri skúšobnej jazde hodnotiť nedá. -
"-- skrytý --" 13.09.05 12:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
exup: Ano, bolo tam meno v tom mailu:
S přáním příjemného víkendu
Vladimír Kutnar
služby zákazníkům - Internet
Škoda Auto, a.s.
Péče o zákazníky - Customer Care, Kundenbetreuung
293 60 Mladá Boleslav
Czech Republic
Ja som z tych intervalov jelen a ono to neni sranda, su to dolezite veci 8-s
Takze ked tam pojdes, tvrde do nich, stojim za tebou. Ked nieco docielis (je to podla mna obecny problem) tak im tie auta vratit, trochu si doplatit a zobrat RS ;-) -
spitfire 13.09.05 09:33
« to tommy_02
Když jsem to přebíral, řekli mi, že mám výměnu a servis po 30.000 nebo dvou letech, totéž je na štítku, co nalepili na stranu palubky. Teď to má 22.000 a nic to neřiká.
Co se týče dynamiky, nejsem moc typ, co měří všechno stopkama. Prostě mi připadne, že to i ve vyšších rychlostech zrychluje docela ochotně. -
« Re: Omicron
K O1 jenom krátce - to že se tu jako ojetina dobře prodává je pouze tím, že "čecháčci" z toho udělali modlu, jakýsi idol, kdo nemá Ochcávku, nejlépe stříbrnou a TDI, není in.
Kdo na ní opravdu nemá, koupí Feldu, protože přeci je to škoda, všechno na to seženu atd....
Což je úsměvné - to že se KIA nebo jiné v bazaru tak dobře neprodávají je věc druhá, která ale nesvědčí o kvalitě či nekvalitě daného vozu, pouze o přežitcích a předsudcích, stejně jako si většina lidí myslí že ameriky žerou 25 litrů a nezatáčí, korejci jsou nekvalitní, japonci maj drahý ND a fiaty hnijou.... Jejich problém....Je zajíamvé, že německá auta nikdy špatná nejsou, v žádném testu, srovnání - není to kapku divné? Holt lobby je lobby, že :)
Co se týče Tiptronicu - radši bych se tu s ním moc nechlubil. Kdyby tu byl ace2, něco by ti o něm pověděl, neb ten vyzkoušel spousty automatů ale chválu by na něj rozhodně nepěl. Patří totiž hlavně ve starších VW a Audi k nejhůře hodnoceným a to mám z vícero zdrojů...
Jinak nekoukám rozhodně z žádného stromu, jen nemám růžové brýle s nápisem Volkswagen AG :) -
« Servisní intervaly u Octavie
Ahojte,
já jsem měl stejný problém (long life olej, ale výměna po 15000 km), dokonce prý v nějaké nezvyklé kombinaci s intervalem běžného servisu. V servisu mi dokonce tvrdili, že netuší, jaký olej tam mám, takže je jasné, že ho musím vyměnit po těch 15000. Abych to dále neřešil, udělal jsem to a nechal jsem to auto přeprogramovat na všechny ty nejdelší servisní intervaly. Nebyl to žádný problém, jenom mě to stálo cca 4000,- za olej a 150,- za přeprogramování. DOufám, že odteďka budu mít klid, jaký jsem měl se předchozí Octavií (já těch 15000 km najedu cca za 3 měsíce, takže ...). -
« Bez nadpisu
To je teda mazec a já jsem si myslel, že takový problémy má jen Dacia, která taky není schopna definovat, kdy se mění olej a podává informace v rozporu se servisní knížkou (alespoň tam není žádná blikající kontrolka). No tak v tomhle už zjevně Rumuni kvalitu made in VW už dohnali :D -
"-- skrytý --" 13.09.05 07:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:olej
Budu mít zanedlouho stejný problém V servisce QG2. Na žlutém štítku kontrola po 50000 km a v servisu tvrdí že po 50000 nebo až si to řekne. No není to bordel? Zatím mám nějakých 13 000km takže nechám problém v klidu "vyhnít" :?: -
exup 13.09.05 01:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tommy :
cožpak o to, já se jich nejen na tohle jistě zeptám, ale mně takhle někdo odpovědět, tak to ženu okamžitě "výš" a budu se snažit přispět k tomu, aby tenhle "Jarda" skončil někde u pásu, kde se za celou směnu jen odvíčkovávají sudy s tím longlife olejem. Byl pod tou odpovědí někdo podepsaný, nebo je to jen anonymní výkřík ze tmy zákaznického servisu -"tak MY vám tady odpovídáme"? To by mě teda zajímalo. Jestli za tahle prohlášení přijímá někdo svým jménem odpovědnost, nebo se schovává za neprůstřelnost mailů a očekávanou rezignaci a nechuť zákazníků začit to případně rozplétat a pátrat po autorovi. Pokud je pod tím konkrétní jméno, pošli mi ho, prosím. To je na žalobu pro nekompetenci a klamání! Servisní knížka zná dva termíny intervalů: pevný u QG0 a QG2 a proměnlivý QG1. A hle, Jarda ve tmě či světle své kanceláře objevil třetí - prodloužený pevný interval. Docela mě děsí, jestli tenhle stylistický výpotek, kterým celá ta jeho odpověď je, má být oficiálním sdělením výrobce. Před takovým(i) nás pak Bůh ochraňuj.
K těm testům pružnosti. Nevím, jestli se mi je podaří během víkendu uskutečnit. Třeba na to není až takový kvalt. Zatím netuším, co má jiný Jarda v případě řešení mého problému výše Nm v nízkých otáčkách, o kterém jsem přesvědčen, že je problémem obecným (což by bylo případně drama..), nikoliv individuálním, za lubem. Zatím to tu vnímám a ventiluju jako problém jen já. Jsem připraven na jeho (jejich) různé postoje, aniž bych to tu teď (nemůžu vyloučit, že možná nikdy..) konkretizoval. To záleží, jak to celé dopadne. Každopádně moje vůle a odhodlání jsou veliké.. -
"-- skrytý --" 12.09.05 23:38
« Re: Re: Re: Re: Re:
exup: No tak sa ich popytaj, mame auto a ja sakra po pol roku neviem kedy treba menit olej 8-s
Inak este kym ho pojdes reklamovat tak zmeraj tie zrychlenia 0-160 a pruznosti 60-100 na 3,4 a 80-120 na 3,4 ;-) Vies, lebo este ti z toho Jarda urobi raketu s 250 PS pri 1100 otackach a potom uz budes merat zbytocne :D -
exup 12.09.05 22:54
« Re: Re: Re: Re:
To Tommy :
Tak tomu, co napsali Ti inteligenti z MB já rozumím takto.
Milý zákazníku,
abys věděl, že na Tobě nešetříme, Tvůj motor jsme sice ve výrobě naplnili hi-tec longlife olejem, co vydrží nejméně 30 000 km, ale PP jsme ti pro jistotu nakódovali na QG2. Protože mu moc nevěříme. Tak si ho radši vyměň už po 15 000 km. Sichr je sichr, víš?! My tady v té naší velké fabrice máme fůru peněz, takže si klidně můžeme dovolit plnit motory tímhle drahým olejem a pak Ti poradit, abys ho v půlce životnosti vypustil. A protože tomu longlife oleji se specifikací 506.01 nevěříme ani málo, až ho budeš, jen trochu předčasně, měnit, zapomeň na něj a přejdi na osvědčenou klasickou syntetiku se specifikací 505.01. U té nemusíš nic řešit!. Interval výměny je u něho nad Slunce jasný, t.j. známých 15 000 km. A na to jme ti přece, už preventivně tady u nás nakódovali PP. Tak se tak blbě nediv. S Jardou, co tady sedí u stolu vedle a zrovna žere bagetu, si totiž myslíme, že tenhle longlife je dobrý leda tak pro záběh motoru >:D .
Tak takhle já tomu výplodu, co Ti Pepa z výrobního závodu napsal, rozumím. A co na to hovorím? Že to psal akýsi *. Já zůstávám u těch mých kontrolek. Až tam (do výrobního závodu) příští pondělí pojedu konečně reklamovat ty jejich lživé charakteristiky točivého momentu v nízkých otáčkách, přeptám se tam na to. -
"-- skrytý --" 12.09.05 22:16
« Re: Re: Re:
exup: ja som z toho jelen 8-s
Tu ti skopirujem mail co som pisal do Skody priamo do zavodu v Mladej Boleslavi:
Dobry den, som vlastnikom novej Octavie 2,0 TDI. Servisny interval je QG2,
co by malo znamenat vymenu motoroveho oleja po 30000 km alebo 2 rokoch. Mame najazdenych 13900 km a palubny pocitac (Maxi-DOT) hlasi Servis za 1100 km
nebo 548 dni...to zodpoveda intervalu vymeny oleja po 15000 km, ale preco
pocet dni vychadza na 2 roky? Olej v aute je Longlife. Viem ze riadica
jednotka vyhodnocuje styl jazdy a pocet studenych startov ale motor jazdi na
95% dlhe trasy a studenych startov bolo minimum. Kvoli tomu ma tento udaj a
vyzva palubneho pocitaca navstivit servis znepokojuje. Preto by som Vas
prosil o vysvetlenie, ako to vlastne so servisnymi intervalmi je. Vopred Vam
dakujem.
Odpoved:
Vážený pane,
jsme velice potěšeni, že jste si v silné konkurenci vozů vybral právě vůz Škoda Octavia.
K Vašemu dotazu Vám sdělujeme, že Váš palubní počítač ukazuje správné údaje. Označení QG2 vyjadřuje prodloužené pevné servisní intervaly, což znamená, že olej je nutné měnit každých 15 000 km nebo 1x ročně a servisní prohlídka vozidla je prodloužena na 2 roky. Vozy s naftovými motory jsou ve výrobním závodě plněny long-life olejem, avšak pro výměnu oleje doporučujeme užít olej specifikace VW 505.01 určený pro QG2 dle Návodu k obsluze.
Co na to hovoris? :? -
exup 12.09.05 20:50
« Re: Re:
To Tommy :
Dnes jsem ve 2 značkových servisech (jeden, kde jsem auto kupoval a druhý, kam s autem jakože jezdím) zjišťoval, jak je to s tou výměnou a údajem QG2 v servisní knížce, protože v tom právě nastával rozpor. Oba servisy mně podaly shodné vysvětlení. Na vině je prý fabrika, která tiskla do servisních knížek mylně QG2 místo QG1. Řešilo se to pak (někde) dodatečným zápisem do knížky. Bylo mi řečeno, že tyhle motory (2,0 TDI) jsou plněny ve výrobě longlife olejem a PP je nastaven na delší proběh. Preventivně měnit olej po 15 000 km a ani přecházet na standardní syntetiku, u které je tenhle interval nutný, není prý potřeba. Moje projevené obavy o filtr oleje a o to, zda se pak po dlouhém proběhu při výměně longlife nevypouští z motoru nějaké černé sračky byly zásadovým postojem obou techniků roptýleny. Koneckonců, když mezi výměnami doleju cca 2 l čerstvého oleje, t.j. cca 50% objemu (někdo i víc..), tak se ta základní náplň docela oživí, neníliž pravda?
Takže jsem hned zatepla koupil další litr longlife na dolévání a budu měnit podle PP, ne podle km. Myslím, že to vyjde i levněji, uvažuju-li k oleji i práci a hlavně čas s výměnou spojený. Olej jsem si vždycky měnil sám. I na Passatu. Jen jsem pak musel otravovat známého, aby mně vynuloval hlášku výměny. Musel jsem za ním jezdit extra dost daleko. Kdyby mně chtěl říct postup, tak mi ho řekl. Ale neřekl, tenhle známý, (toť asi takové jeho malé know how), takže jsem ho z něj netahal a pořad za ním jezdil. Pak mně při tomhle postupu po telefonu jednou navigoval můj mechanik z neznačkového servisu. Když to znáš, de to snáž. Je to věda. Povedlo se mi to, ale za 5 vteřin jsem už nic nevěděl. Jestli to jde stejně ručně, bez diagnostiky, i u OII nabité elektronikou jsem ještě nezjišťoval. Jestli jo, a není tam jiný háček, budu si olej zase měnit sám. Jestli ne a budu s tím muset jezdit do servisu, pak tím spíš jdu na dlouhý interval. Nemám ty lotry ze servisů moc rád. Čím méně často je vidím, tím lépe.
Trochu jsem teď, Tommy, domyleny já z toho, že jsi tam měl z výroby Longlife a PP chtěl výměnu v 15000 km. To je zase v rozporu s tím, co mi dneska ti chlapíci říkali. Možná, kromě zmrskaného tisku QG.., Ti ve fabrice nenaprogramovali PP na QG1 >:-[] . Prase aby se v tom teď vyznalo. Já každopádně jedu ve všem podle kontrolek :) -
"-- skrytý --" 12.09.05 18:04
« Re:
exup: No konecne si sa ozval ;-)
Teraz som cely domyleny, pretoze mame QG2 a PP zacal upozornovat pri 14 tis. km (servis za 1000 km), potom odrataval a presne pri 15 tis. km zahlasil Servis nyní! Takze pred 4 dnami sme boli na vymene. Na tie intervaly som sa pytal mailom i v Skodovke, tiez povedali ze olej po 15 tkm a velke prehliadky po 30 tkm. 8-s Takze by ma zaujimalo preco ti nehlasi. Tiez sme tam mali od vyroby Longlife.
Je tu este niekto kto ma QG2 a viac ako 15 tkm? Ako mu hlasil PP?
S tou maximalkou s tebou musim suhlasit, ono moc nezalezi kolko je v aute ludi, na tu rychlost sa vytiahnes, akurat to trva trosku dlhsie. Tiez vacsinou sa dostanem na 215 km/h tacho, najviac co som dostal na 222 km/h (podla obm. rychlosti). Mame 225/45 gumy takze so 16-kami 205/55 by to mozno islo trosku rychlejsie. Proste mi pride ze na 160 to zrychluje celkom v pohode, potom uz to ide pomalsie. To ze ta A4 zrychlila tak dobre je zaujimave. Dufam ze chip 8-s V tej druhej O2 by FSI nemalo moc navrch, to je skoro rovnake, pritom mas 168 PS, co FSI asi nemalo (u TDI su odchylky vacsie po zabehu). Takze asi tiez chip. Alebo zahada :-)
spitfire: No neviem, tebe sa zda ze na 200 km/h to zrychli za chvilku, mne sa to ako chvilka nezda. Napriklad v 2 ludoch sa dostanem na 160 km/h tacho za 23,4 sek. Na 200 som nemeral, ale podla testu na Autorevue je to 55 sekund, co mi ako chvilka nepride. No bolo by dobre keby sme dynamiku na vyssie rychlosti zmerali, aby sme vedeli realne cisla a nie pocity ;-)
btw ake mas servisne intervaly a kedy ta to poslalo do servisu? -
« Re: Re: Omicron
To Barrichello :
"...Cituji to co jsi řekl: "Ten AutoStick pokud vím, není nic jiného, než obdoba "ručního" řazení u Tiptronicu nebo DSG, tzv. sekvenční řazení (ne sekvenční převodovka)".
JO, máš pravdu, ovšem neřekl jsi nic na to, že to jiní (a to nejen američani) měli už před 8 a více lety!! Tady je to Novinka. Stejně třeba vypínání válců u MB, které měl Cadillac už v 70. letech. Ovšem v Evropě novinka poměrně zánovní s kterou přišel MB, že )..."
Ty jsi asi spadl z jedle, nebo sekvoje, nebo z ceho se to do Evropy koukas ?!
Moznost rucniho sekvencniho razeni je u automatu (napr. koncernovy Tiptronic) stara cca 7-10 let... Tady to neni zadna novinka ! Umi to i tiptronic u stare Octavie 1 (!), ktera se vyrabi jiz 7-8 let, a ta tedy neni "nijak moderni", jak pises...
Ano, vypinani valcu vymyslel Cadillac, asi mu nic jineho s temi obrovskymi motory s otresnou spotrebou nezbyvalo. O tom jsme zde ale nehovorili (?!).
Mas nejakou alergii na Evropu ? Odkud se to prosim ozyvas ? Ja mezo nami nic proti US autům nemám, jsou velmi technologicky pokrocila (nektera), ale vesmes mene kvalitni, interiery zastarale, a uz vubec ne pro Euro silnice. Ale o tom jinde.
"...Diamant: S Audi prosím neporovnávat - to je taky koncern - škoda je za 18 a audi bez dvou za dvacet, možná ještě horší...
Dosadtě si nějakého korejce, japonce nebo ameriku - výsledkem bude že O1 je se svou cenou, výbavou atd. jako ojetina kapku mimo...
A jako nové auto je zoufale zastarálá, přes všechna "vylepšení"...
Řeč je o O1 - ne o O2 pro méně pozorné!! ..."
Proc zde rozjimas o O1 (stare cca 8 let), o ktere se zde vubec nediskutuje, to je trochu zavadejici, zvlaste pri tom, kdyz O2 je naopak z hlediska konstrukce povazovana jak jedno z nejmodernejsich euro aut ?
A jen pro Tvou informaci, O1 je vyborne prodejne jako ojetina, ma vlastni zkusenost, nedavno jsem prodaval O1, a byl jsem velice prekvapen, ani jsem to nemusel davat nikam do bazaru. Na rozdil od nekolika znamych, kteri se po bazarech neuspesne zbavovali hruz jako jsou Hyunday a Kia a pod... To by me tedy zajimalo, kde tyto zkusenosti beres, nebot o te prodejnosti ojetin je to prave o oktavii znama vec (alespon ve verzi TD) ! -
Diamant 12.09.05 17:55
« Re: Re: Re: Re: Omicron
exup - hovoríš mi z duše. Ručné radenie je proste o inom a je to väčšia zábava.
Ja som mal na Fabii tiež Turanzy (ER30) a vydržali temer presne 50.000 km. Ale v druhej polovici života boli celkom značne hlučné. Druhý krát by som si ich už určite nekúpil. Dal som GY Excellence a to bolo ako z iného sveta.
Súhlas, 55 l v nádrži fakt nie je nič extra. Takých 65 by pomohlo.
Pri 140 km/h na tacho je tých 133 ozaj veľmi reálnych. Ja viem, že už sa v koncerne robia autá s veľmi presnými tachometrami, ale aj ja mám obavy, že u Octavie to tak presné nebude, ako píše Omicron. Asi má šťastie na presný kus.
exup - nedávno som to DSG testoval. Je to super prevodovka, hlavne pre nafťáky, ktoré majú do 2000 otáčok pomerne malý výkona a potom príde nakopnutie. Toto automat úplne stiera, je to super automat, ale nemyslím si, že by to bola vec, bez ktorej by som ja (a zrejme aj ty) nevedel žiť.
Pozerám, že vám tie dvojlitre pomerne dosť žerú olej. Ja som mal osvedčený 2,0 MPI / 85 kW, ktorý je všeobecne známy vyššou spotrebou oleja, ale od začiatku až do konca som dolieval medzi servismi (15.000 km) vždy 0,5 L oleja. Vlastne som už ani nemusel kontrolovať olej, stačilo mi po 10.000 km od servisu naliať ten olej a bolo hotovo. Ale samozrejme som olej kontroloval vždy :o)
Barrichello - no neviem, ale napr. Cherokee je oproti EU konkurencii pekný *. Jazdné vlastnosti na bežnej ceste sú mizerné.
Jízdy "z kopce"
1. jízda :
80-100(5,1)-120(9,9)-140(15,5)-150(18,8)… /> 2. jízda :
80-100(5,3)-120(10,1)-140(15,5)-150(18,7… /> Zrychlení z místa, jen 1 jízda, jen do kopce :
0-100(9,8))-120(14,0)-140(18,5)-160(26,2…