Octavia II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 03.10.05  16:38

    « Re: Re: Stream

    No, prostě si i ten laser musí sednout... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.05  07:09

    « Re: Stream

    Titanus: Jo ze začátku, když jsem měl Octavku asi týden, a nechal ve Streamu CD a otočil klíčkem k nastarování, tak se rádio pustilo a začlůo hrát a jakmile jsem nahodil motor, tak i když by na tu chvilu startování motoru mělo rádio přestat hrát, tak hrálo veselé dál a až po nastartování najednou ztichlo a hned na to docela fest v reprákách zapraskalo... Dost mě to vyděsilo a tak jsem pak asi 2 měsíce si na to dával pozor a startoval vždy buď z vyplím rádiem a nebo přeladěným na nějakou stanici, ale nikdy né s hrajícím CD. Nedávno jsem si říkal ale že to skusím znova a teď uŽ startuju i s hrajícím CD a vše v pohodě, tak nevím čím to bylo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.10.05  19:24

    « Kola

    Blasio: Zatím jsem od Škododvky viděl jen 15 barumky na ocel. discích za 3000 ks, což mi nepřišlo zdrovna výhodné. Taky ještě trochu váhám nad elektronama, ale nechce se mi dávat moc peněz, pod 2000 jsem na moc Al kol nenarazil, takže to asi zůstane u oceli.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 02.10.05  19:09

    « Re:

    Blasio - ja som mal aj na zimu rovnakú sadu elektrónov ako na leto a nezdá sa mi, že by v zime nejako zvlásť trpeli. Ale oderkom od obrubníkov pod snehom som sa nevyhol. Ale to asi nezvládnu ani iné elektróny.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.10.05  18:38

    « Bez nadpisu

    Tak jsem byl včera opět mile překvapen.Při zapřáhnutí vozíku jsem četl vzkaz na Maxidotu:"Nesvítí levé zadní obrysové světlo na přívěsném zařízení."
    Že to umí rozpoznat vlastní žárovky jsem tak nějak tušil(uměla to i stará Oktávka?)ale tohle mě dostalo.
    BTW:Pomalu se ohlížím po zimních pneu,rád bych i s elektrony,na 4x4 mi plecháče na zimu nějak nesedí.Dneska na Zličíně (myslím že to potrvá týden)měl Bridgestone akci slevu 20%na zimní pneu.Mám pocit,že se potřebují zbavit loňských zásob 8-s
    Jinak škodovka ještě nevyjela s nabídkou zimních elektronů-dávají si na čas..docela bych do toho šel,ceny letních disků mi přišly přijatelné.Bral bych i ty,ale na zimních je special lak na zimní sůl,tož uvidíme co ta cena..
  • 00 Reagovat !

    foto viper2

    viper2 01.10.05  22:53

    « Bez nadpisu

    to exup:
    Díky, taky se mi to zdá dost podezřelá kombinace.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 01.10.05  22:00

    « Re: Re: 1.7 TDI

    omicron - neverím, že by sa chceli zbaviť niečoho, čo do fabriky prichádza len v takom množstve, v akom to výrobca požaduje. Problém bude niekde inde. Ale aj tak ma to prekvapuje, že sa to s tou Cruise tak ťahá.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 01.10.05  21:22

    « Re: 1.7 TDI

    To roy :
    A já si teda myslím, že někdo nebyl v té 4- kolce spokojený s tím koncernovým 1,9 TDI, pač to na něj moc zatahovalo, tak tam chtěl nacpat oplovský 1,7 DTI, jenže se mu to úplně nepovedlo, protože se mu ho nepodařilo sladit s řídicí jednotkou VW, tak to teď prodává a jak z toho je úplně hotovej a pod dojmem obojího, zfúzoval obě označení. Já bych to teda nekupoval. To jistě moc nepojede! >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 01.10.05  21:12

    « Re: Stream

    Mně prosím ne(za)praská. S tímhle rádiem Stram jsem spokojený. Jsem zvukově skromný..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.05  20:20

    « Re: 1.7 TDI

    To bude chyba.Ve 4kolce je jenom 1.9 TDI PD 77 KW a 2.0 FSI 110 KW.
  • 00 Reagovat !

    foto viper2

    viper2 01.10.05  19:31

    « 1.7 TDI

    Dnes jsem byl dost překvapený, když jsem objevil inzerát na prodej OII 4x4 1.7 TDI. Víte někdo o to tomto motoru více. Nikde jsem o něm nenašel ani zmínku. :?:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.05  14:23

    « Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII

    To Diamant : "...Ozaj, tuším tu v konfere niekto pôvodne chcel malú navi Cruise. Takže termín nábehu sa zase posunul, tentoraz až na začiatok r.2006...."
    Já o tom psal, měl jsem to objednané, postupně to posouvali, na července, srpen, poté listopad (!), pak už jsem se na ně vy..., a objednal něco jiného...
    Skoro bych to tipoval na nějakou marketingovou prasárnu, aby mohli vyprodat ty stávající zastaralé velké barevné a drahé navigace, které neumí ani MP3, a dokonce už (na rozdíl od O1) umí přehrát klasické CD DA bez přídavného changeru >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.10.05  09:21

    « Stream

    Nezapraská vám někdy v rádiu (při startu)?
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 30.09.05  21:38

    « Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII

    Ja som tiež gumy navzájom neprehadzoval. Ale raz (ani neviem kedy) som vraj vymietol nejakú veľkú dieru a rozhodilo mi to geometriu a predné sa mi statočne ožrali z vnútornej strany. Ale volant nikam neťahal. Tak som tie gumy prehodiť musel, lebo vpredu by to už nevydržalo temer nič.
    Ozaj, tuším tu v konfere niekto pôvodne chcel malú navi Cruise. Takže termín nábehu sa zase posunul, tentoraz až na začiatok r.2006.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 30.09.05  21:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII

    To Diamant :
    Než jsem teď začal psát, trochu jsem se tu vrátil do historie tohohle tématu. Už na jeho, dle pořadí vzniku, druhé stránce, t.j na str. 20 jsem ve svém úplně prvním příspěvku psal o mém zděšení z toho uskakování. Docela už se těším, až sjedu ty Turanzi a vyzkouším něco jiného. Ne, že bych s nimi nebyl spokojený, ale změna je život. "Naštěstí" u tohohle (zá)tahouna 2,0 TDI ubývají vpředu celkem utěšeně. Možná daň za jinak slušné jízdní vlastnosti. Mám s nimi takovou veselou příhodu. Minulý týden jsem se v MB, cestou z Kosmonos, zastavil v pneuservisu, aby mně přehodili přední za zadní - abych v dobré víře sjel celou sadu rovnoměrně, a pak koupil zase celou sadu nových gum najednou. Na zvedáku sundal mecháno pravou stranu, pohladil zadní gumu a říká, že asi jezdím převážně sám (to je pravda), že je ojetá trochu zoubkovitě, a že bude na předku hučet. A jestli mě to nevadí. Já že vadí, tak mně to zase nandal zpátky se slovy, abych nebrečel, že se to dojíždí tam kde to je a že se to dneska už neprohazuje. Tak jsem byl trochu za pitomce, u kasy jsem pak za tohle poznání zaplatil 98,-Kč (tolik tedy za 3 min. kolikrát ani nevydělám, ale ceník je ceník..) a zase odfrčel sjíždět gumy tam kde jsou.
    Na každý pád jsem přesvědčený, že to uskakování nemá s pneu a průměrem disků co dělat. Jezdil jsem i s OII kombi s 15", standardní podvozek, a uskakovala taky. Potvrdil mně to sám její majitel, celkem vyjímečný řidič, kterého respektuju. Takže já si myslím, že to je prostě obecným naladěním podvozku OII, na kterém se dominantně podílí ta slavná víceprvková zadní náprava. Puntík.
    Neumím říct, co je optimum pro OII, jestli 15,16, nebo 17". Šel jsem na to prakticky, při konfiguraci. Na léto jsem chtěl sportovnější kola, takže jsem zvolil 16". To se ví, že se mi líbí 17" víc, ale při mém ročním nájezdu do 40 kkm se mi zase nechtělo dávat za 1 sadu sadu 17" ročně podstatně větší peníze. Na zimu jsem dostal k autu přibalenu sadu 15" s nějakými Barumkami. Mám na ně k obutí ještě sadu zánovních Michelinek, co mně zbyly z předchozího Passata. Takže za chvíli přejdu na tahle kola. Uvidím, co to bude dělat pak. Neočekávám uskakující změnu.
    To Novák:
    Nevím, jestli už ses někde dozvěděl, zda se dají dálková světla štelovat samostatně. Že to neví v servisu je mi napřesdržku. Takže dají, imbusákem, už jsem to tu jednou psal. Jen ale nahoru a dolu. To je při při jejich ubohé svítivosti na druhou přesdržku někomu jinému. Jestli to nemáš totálně rozhozený, ušetři si čas. Nemá to cenu. Z * bič neupleteš.
    A jestli ti někdo v servisu řekl, abys lil do motoru olej za 800,-Kč (t.j. Longlife) a měnil ho po 15000 km, měls mu dát rovnou pěstí! Nejezdíš ty s tím autem nakonec do nějaké traktorky? (rozuměj STS, třeba Chvojkovice Brod? >:D )
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 30.09.05  18:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9

    exup - bol som 2 týždne preč a totálne sa mi po návrate všetky tie konfery pomiešali. Preto sa pýtam. Snažím sa urobiť si obraz o tom, čo je vlastne príčinou toho odskakovania. Pôvodne som si myslel, že kombi v kombinácii so 17" diskami. Ale teraz to začína vyzerať, že to robia aj 16-ky. Ale čo sa gúm týka, stále si myslím, že optimum pre Octaviu sú práve tie 16-ky. Ale stále to nedokážem úplne objektívne posúdiť, lebo 17-ky som ešte netestoval.
    Titanus, som fakt zvedavý na prvé postrehy po prezutí. Ako som spomínal, stále nemám jasno, ktoré gumy na Octaviu zvoliť.
    novak - to sklápanie zrkadiel (ak myslíš pri cúvaní) sa dá len v kombinácii s elektrickým sedadlom vodiča s pamäťou. Ale podľa mňa je to dosť blbosť, lebo vraj sa u Octavie zrkadlo sklopí vždy. Na firemnom aute sa mi ale zrkadlo (pravé) sklápa iba vtedy, ak prepnem taký prepínač, ktorým sa volí nastavovanie ľavého alebo pravého zrkadla, doľava. Ak ho nechám vpravo, tak sa zrkadlo nesklopí. A obyčajne to sklopenie nepotrebujem (vtedy by som na sklopené zrkadlo ani nevedel cúvať, keďže vidím iba asfalt). Takže si to prepnem na sklápanie iba výnimočne.
    novak - Škoda má tú výhodu, že ak sa ti nempáči jeden servis, môžeš do ďalších troch. Ale u niektorých značiek je zmena servisu temer nemožná, potom človek musí ísť za iným servisom niekolko desiatok, ba v niektorých prípadoch až stoviek kilometrov.
    MatuS - Ach tak. Jasne, vzhľad vzpery je vecou vkusu. Mne proste chrómovaná pripadá trochu príliš tuningová.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.05  18:41

    « Re: Octavia 2,0 TDI - moje zkušenosti

    tak ten reprak proste ucpii nakou vatou nebo jeste lepe molitanem >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 30.09.05  15:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI

    V princípe mi to nevadí, ale aj na Golfe to bolo a aj na služobnom aute to mám a je to také fajnové. Aj bez vyhrievaných sedadiel a kopy iných vecí sa dá žiť, ale je to fajn. Rozumieš? A potom tým drôtom sa pri nepozornosti dá poškrabať lak na blatníku.
    aha, troska sme sa neporozumeli.
    plynova spera na kapote je super vec, to je jasne.
    ja som sa pozastavil nad tym, ze mi je jedno ci je cierna, alebo pochromovana, ked ju vidim raz mesacne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.05  14:57

    « Re: Re: Re: uskakuje...

    novak: a ja ze to len Renault servis stoji za .....:-). Musis proste zmenit servis a najst si ten lepsi
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.05  14:28

    « Re: Re: uskakuje...

    Moje 4x4 taky...nevěřil jsem, ale je to tak (za těch 13kkm jsem to pocítil několikrát)..mam dojem že do toho nějak zasahuje ESP a vznikne výsledný dojem uskočení (cuknutí do boku..) nic katastrofického ale člověk si vteřinu není nějak jistý směrem... Včera jsem byl v servisu a dělal jsem si tam pořádek s výbavou a výsledný efekt byl že jsem soptil ještě hodinu po odjezdu. Začalo to servisní hláškou 2kkm do výměny oleje. Fajn tak proč mám na štítku příští prohlídka po 50000km? Odpověď : to je prohlídka ne výměna, dobrá nemá být prohlídka po 30kkm ? odpověď ano má....Dotaz dají se seřídit dálkové světlomety tak aby bylo lépe viděti - jsou seřiditelné nezávisle na potkávacích - odpověď nevím. Otázka dá se doinstalovat komforní funkce konkrétně sklápění zrcátek, couvací senzor a osvětlení nástupního prostoru ze zrcátek? Odpovědˇnedají.. Jaký olej tam mám používat 50601 nebo 50501 pokud budu měnit po 15kkm odpověď 50601 a máme ho za 800Kč/l tedy levně.
    Auto je to moc dobré ale ten servis..... ten servis...
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.09.05  13:21

    « Pneu na zimu

    Exup: to na FÚ je teda maso. Jsi první, o kom vím, že byl kontrolován. Ta mříž mi moc nevadí (zatím) až bude překážet, tak ji budu muset sundat a jak se znám, tak spátky už nebudu mít sílu ji vrátit. No a a okýnka do toho půjdu. Ty ku...vy politické ždímou daně ze všeho co se dá. Připadá mi to jako znevýhodňování plátců DPH.
    Díval jsem se na ty folie na Milotecu, chtělo by to černé.
    tengler: Trochu odbočuji, dnes mi v poměrně známem pneuservisu (v regionu) řekli, že nebyly marné ty Dunlop 2. Ale 3 prý taky není marná. Z čeho mě odradil byly Good Y UG7 - prů jsou stavěné na suché dálnice. Takže osobně zůstávám u Pirelli. Nejspíš klesnu k 15 palcům, jsem zvědavý na ten rozdíl. :-( >:D .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.05  12:54

    « Re: Re: FÚ

    To exup:
    Ja to vedel, ze to psal nekdo na tyhle konfere... :-) A vsichni se jenom smali, ze 140 na takovy silnici jezdi jenom sebevrazi... :-!
    Podvozek mam standardni, ani sportovni paket, ani paket pro horsi cesty. Fakt me jeste napadaji ty gumy, kdyz mi u staryho auta v pneuservisu nafoukali gumy na 3,0 misto 2,0, tak to taky skakalo jako koza na lede. Zkusim ty gumy premerit, ale v lete mely o 0,2 az 0,3 nad doporucenej tlak, tak ted, kdyz je chladnejs, pocitam ze by nemely mit vic jak desetinu, takze bych to na gumy moc netipoval. Uvidime, az prezuju v rijnu na zimaky (vsichni ve firme dostaneme DUNLOP Wintersport D3 195/65/R15 T), jak se to bude chovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 30.09.05  12:49

    « Re: Re: Re:

    Ale já nejsem pozorný čtenář, zdá se, když teď koukám, že tengler má to co já. Ta otázka volby ale trvá. Nemyslím si však, že je to gumima :)
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 30.09.05  12:47

    « Re: Re:

    Diamante,
    ty jsi tuhle rubriku založil a řekl bych, že jako její kouč jsi i pozorný čtenář, takže o tom mém uskakování nemůžeš z dob minulých nevědět. A já mám, na rozdíl od tenglera 16" Sirius s Turanzami, tak co je pak nejlepší volba? Blahé paměti legendární 165/SR13? >:D Pamatuješ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.05  12:45

    « Re: Re:

    Audience je super radio, spolu se Sound Systemem to hraje skvele, v zadnym jinym aute sem jeste neslysel seriovy radio hrat tak dobre. Spolu se zadnim parkovacim asistentem to je vybava, u ktery jsem denne vylozene happy, ze sem si to do auta dal :-! .
    Ja mam 16ky na Siriusech. U ty Feldy to samozrejme bylo o necem jinym, to se neda rovnat. O to vic me ale prekvapilo to uskakovani, ktery jsem u Feldy nepozoroval, ale muze to byt subjektivni. Pripoustim, ze i kdyz si myslim, ze rychlost byla stejna, tak s tou oktavkou preci jen sem mohl jet rychleji. Uz se mi stalo, ze sem si tak pekne jel po dalnici, predjel nakladak, jeste jeden, pak osobak, co jel pred nima, pohodicka, radio hralo a najednou koukam, ze na tachometru mam 170. >:D To by se mi u Feldy nestalo, nad 100 km/h byl hluk v interieru tak velky, ze sem z poslechu radia prakticky nic nemel.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 30.09.05  12:39

    « Re: FÚ

    To Titanus :
    Na FÚ jsem se dostavil na tlf. výzvu mé správkyně daní, že než mi prý vrátí takový ranec DPH za tohle auto, tak by ho prý pan ředitel rád viděl..
    Tak jsem tam samozřejmě na těch 5 minut musel namontovat přepážku. Je na 6-ti šroubkách M6, takže to zvládne každý. Jen jsem si při tom lehce poškrábal plast kolem zadních okýnek, jak jsem to po něm soukal. Ne že bych byl tak levej, ale nejsem moc opatrnej a trpělivej. Pan ředitel to pak zkouknul zvenku i zevnitř, neshledal žádný problém (kdybych přijel bez přepážky, problém by jistě byl) a já zase odfrčel vyšroubovat 6 šroubků. Už jenom s sebou pořád vozit těch 15 kg železa já teda nemusím.
    Folie jsem si nechal dát i na zadní (boční dveře), aby tam tolik nepralo Slunce. Jsou ale asi o 2 stupně světlejší než ty u bočních okének kufru. Ty jsem volil takové, aby byly zvenku téměř neprůhledné. Zevnitř je skrz ne ve dne v pohodě vidět, za tmy téměř vůbec, ale s tím se nic nenadělá. ještě uvažuju o folii na 5. dveřích.
    To tengler :
    To uskakování není jen Tvůj a není jen pocit. O uskakování mé OII jsem tu psal před několika měsíci, když jsem ji pořídil. Nikdo mi tady na to moc nepřitakal. I jsem tu popisoval vlnkovatou zatáčku na sjezdu do Dubence na trase Strakonice - Praha. Tam se to při 140-ti "pěkně" pozná :-O . Zajeď si tam, v noci, když nebude provoz >:D , jestli to udržíš na silnici. Je to docela adrenalin. Jsem ale rád, že to takhle slyším i od někoho jiného. Mě to sere do dneška. U sebe jsem to dosud přičítal polnímu paketu, který má tvrdší pružiny. Ty máš normální podvozek? Reklamoval jsem to společně s motorem. V Kosmonosech mně pak na to minulý týden řekli, že je to normální. Pro ně je tam ale normální všechno, co to auto dělá, nebo nědělá.. Není to normální, tvrdím. A nemyslím si, že na něco přijdeš. prostě uskakuje >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 30.09.05  11:33

    « Re:

    Tie MP3 zase až taká samozrejmosť nie sú. Napríklad do Passatu nehrozí vôbec a u audi len v najdrahšej navigácii za 170 tisíc, aj to len z SD karty. Nie z CD. Takže podľa mňa je Audience s MP3 a CD meničom super voľba za primeraný peniaz.
    tengler - mne sa Felicia práveže vždy hrnula von zo zákruty. A samozrejme bola hodne naklonená. Takže to vyzerá tak, že 17" disky s nízkym profilom a tie extra široké gumy nie sú najideálnejšou voľbou, že?
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.09.05  11:24

    « Bez nadpisu

    Omicron: MP3 už by mělo být ve standartu, zejména přihlédnu li k ceně Streamu. Gumy mám Potenzy (dává je Ferrari na Modeny, tkaže se cítímpoctěn). :-!
    Exup Diamant Matus ...:: vzpěra mi chybí akorát tak 5 sec po otevření kufru (což dělám málo) a to jenom proto, že ji stále hledám ze zvyku na místě kde byla u OI.
    Exup:Vyvětli mi jak ses dostal na kontrolu auta na FÚ (spíš šli po dokumentaci nebo snad čuměli na skla auta?). Sundavals to sám nebo servis? Není to problém sundat? Uvažuji, že bych bok nechal olepit průhlednýmí (buď celý nebo aslspoň mezi BaC a C a D sloupkem).
    Tengler: S těmi pátými dveřmi u kombi mi to taky připadá thodně ěžké (oproti liftbeku je to rodíl - kolega na mně nevěřícně čuměl když jsem mu práskl zadními dveřmi jako zvíře >:-[] ). Občs taky sleduji, že to trochu uskočí, ale přičítám to tomu, že si s tím podvozkem víc dovoluji (průjezd je trošku ryhlejší viz Diamant) a fyzikální zákony se zcela obejít nedají. Navíc nižší profil je na sedačce více poznat.
    K té vibraci (občas) od cca 1500 ot u TDI, dělá to někomu? jde to i na volant.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.05  09:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII

    Gumy mám Bridgestone Turanza ER30, karoserie sedan. Právě, že jsem jel přibližně stejně rychle (pravoúhlá dlážděná křižovatka s tramvajovýma kolejema se ani moc rychle přejet nedá :-) ), možná o něco rychleji, ale určitě ne o moc. Na Feldě sem měl širší gumy (175) na 14" elektronech a ve srovnání s normálníma "balónama" na třináctkách ta Felda seděla nesrovnatelně líp. Když sem s ní ostřejš odbočoval na zmíněný křižovatce, cítil sem, že se auto hodně naklání, ale kola seděla pevně na povrchu. U tý oktávky mám pocit, že kola skáčou a auto se poposouvá na stranu, jakoby by byly vymlácený tlumiče. Ale jak říkám, je to pocit a je možný, že kola sedí na zemi jako přibitý a jenom se do strany houpe karoserie, což vyvolává subjektivní pocit, že auto na silnici poskakuje. Možná je to větší váhou auta, čert ví. Až bude příležitost, budu to zkoušet, třeba na to přijdu... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 30.09.05  09:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9

    tengler - aj mne tá opierka pri skúšobných jazdách vyhovovala v tej základnej polohe.
    A ešte prosba. Nechce sa mi lúskať celú konferu, aké máš obutie a karosériu? Inak jazdné vlastnosti sa s Feliciou ani náhodou porovnať nedajú. Už prestup z Felicie na Fabiu bol v mojom prípade obrovským skokom k lepším jazdným vlastnostiam. Felicia sedela na ceste celkom mizerne, hoci som mal verziu aj so stabilizátorom prednej nápravy a vzperou v motorovom priestore. A medzi Fabiou a Octaviou (dokonca na 15" diskoch) som zbadal rozdiel. Tak neviem. Nefrčíš ty tou zákrutou tak 2x rýchlejšie, než s tou Feliciou?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.05  08:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI

    Me pri zavirani kufru spis vadi, ze pokud jsou zavreny vsechny dvere, tak se paty dvere odpruzi a pro zavreni s tim clovek musi docela hodne svihnout. Vlastne to plati pro zavirani jakejhkoliv "patejch" dveri. Jezdim autem denne dva mesice, ale porad se mi stava, ze zaviram dvere nadvakrat, porad sem se nenaucil s tim poradne "trisknout". Pocitam, ze to dela to dvojity tesneni, je to holt "neco za neco".
    Dale mi vadilo, ze v interieru neco rachta. Tenhle tyden sem konecne asi prisel na to, co to bylo ... hands free sada. Je tam jeden plastovej dil, kterej se zezadu dotyka telefonu a je docela volnej. Zkusil sem tam dat slozenej papir a bylo po rachtani. O vikendu tam dam samolepici filcovou podlozku a bude po ptakach. >:D
    A jeste poznamku k tem gumam, mam take Turanzy. Hlucne mi neprijdou, ale to muze byt tim, ze skoro porad posloucham radio. Auto na tech gumach opravdu sedi dobre, ale uz nekolikrat me prekvapilo, kdyz sem trochu ostreji projel zatacku na nerovnym povrchu (kostky, vlny na asfaltu apod.), auto sice drzelo smer, ale mel sem pocit, ze auto na tech nerovnostech dost "ustreluje". Jak rikam, smer drzelo v pohode, ale ten pocit moc prijemny neni. A to sem ty zatacky nijak extremne nerezel, kdyz sem tam jezdil s Feldou, tak ta se sice naklanela, ale na silnici drzela. Mam pocit, ze sem tohle uz tady nebo na jiny konfere cetl, takze to muzu potvrdit. Nevim, jestli za to muzou gumy nebo podvozek. V lete sem gumy mel o par desetinek prehusteny s tim, ze jak se ochladi, tak se to srovna, tak nevim, jestli taky za to nemuze to, ze sou gumy moc tvrdy.
    Posledni poznamka k loketni operce (to Diamant). Jo, je to tak, operka se nezveda cela, ale meni se uhel. Ale me osobne ta operka vyhovuje v nejnizsi poloze, takze to moc neresim.
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 30.09.05  00:26

    « Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI comb

    To matus:
    souhlasím, s tou vzpěrou. Před OII jsem měl auto s plynovou vzpěrou - samosebou, že to je pohodlnější, ale abych teď vyhazoval peníze za plynovou (kolik asi bude stát?), to mě teda může milovat.. Tak často tam zase nelezu.
    Mně spíš vadí ten cecek, který se musí podojit, když chce člověk zavřít 5. dveře. To je mi lacinost převzatá z fabie. Když jsem s ním viděl prvně OII kombi, nevěřil jsem svým očím.
    To Titanus :
    taky platím poctivě DPH, ale přepážku jsem demontoval okamžitě po přihlášení auta, stejně jako jsem strhnul ty neprůhledný folie a nahradil je zevnitř průhlednými. Prošly i kontrolou na finančáku. Ne, že jsou ty tovární nepraktické, jsou na zabití - sebe, i toho blba, co to vymyslel.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 29.09.05  22:54

    « Re: Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI comb

    V princípe mi to nevadí, ale aj na Golfe to bolo a aj na služobnom aute to mám a je to také fajnové. Aj bez vyhrievaných sedadiel a kopy iných vecí sa dá žiť, ale je to fajn. Rozumieš? A potom tým drôtom sa pri nepozornosti dá poškrabať lak na blatníku.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.09.05  22:06

    « Re: Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI combi, E

    neviem co ti na tej spere vadi, ved to mas otvorene tak max raz do mesiaca nie?
    ci pravidelne nechavas otvoreny motorovy priestor? :)
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 29.09.05  21:16

    « Re: Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI combi, Elega

    Presne tak! Kľudne mohla Octavia vo vyššej výbave stáť ešte o nejakú tú stovku naviac a tá vzpera tam už mohla byť. Ale nevadí, hlavne že existuje aspoň takéto riešenie. Hoci z tej chrómovej farby nie som odviazaný, vyzerá to tak príliš tuningovo. Ja by som volil buď čiernu vzperu alebo aj s držiakom nalakovať vo farbe auta, aby to tak neodbíjalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.05  20:02

    « Re: Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI combi, Elegance,

    Titanus
    - ad MP3, Ty jsi si nevšiml mého hodnocení o pár řádků níže ? Psal jsem právě o výborně řešené MP3 výbavě rádia Audience. Takže jsi spíše zvolil špatné rádio, než že to O2 nemá řešené... :'-(
    - hodnocení motoru je dobré, souhlasím, jen ta spotřeba je pro mě jaksi jiná, ale zatím to přičítám syrovosti motoru a možná i DSG (ale ta by měla spotřebu spíše snížit)), mám najeto cca 7.5 kkm, ale asi nejezdím na spotřebu, cca 6.5 l/100 km
    - ad ABS u O1, ty jsi ho tam neměl ? To jsi měl asi nějaký vůz z počátku výroby, ale já měl O1 v Eleganci po faceliftu a ABS bylo ve standardu !
    - s pneu Bridgestone Turanza souhlasím, skutečně drží jako přibité, přiznám se, že takovou stabilitu jsem zatím nezažil, asi tomu přispívá i Multilink zadní nápravy a ESP (ačkoliv jsem ho blikat téměř zatím neviděl), jnak mám 16" Sirius
    - vše ostatní, hlavně repráky naprosto souhlasím
    Diamant
    - ad vzpěry přední kapoty - moc se těším, měl jsem to dodělávané i na své předchozí O1, moc dobrá a velmi praktická věc, už aby to měli k dispozici, jen se divím (již opakovaně), že něco takového nemá Š. ani ve zvláštní výbavě, v tomto segmentu by to již měla být povinná výbava...
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.05  19:20

    « RE

    Diamant: Jsou to Bridg. Potenza 040, nicméně nějaká hlušnost tam je,male sedí jak přibité.
    K tomu Milotecu: díval jsem se na ty kryty na sloupky. Je to s karbonovým vzhledem. Raději bych černé. Pokud však na nic jiného nenarazím půjdu do toho.
    Zoom: co íkáš na ten 5tidálný paket (pod nárazníky a na prahy). mi se to líbí až na tu spodní náhradu mřížky, jen nevím jak by to bez toho pak vypadalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 29.09.05  18:24

    « Milotec

    Inak keď tu riešite Milotec, mám dobrú správu, vo Frankfurte som už videl aj plynovú vzperu na prednú kapotu na O2. Oficiálne mi ju síce akože neukázali, ale tak celkom neoficiálne mi bolo povedané, že čoskoro bude už aj v cenníku. Mám aj foto :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 29.09.05  18:22

    « Re: Re:

    Zoom - tak potom mysli aj na nás tu v Motor Café a napíš, aký je rozdiel v tom komforte jazdy na bežných pneu (ideálne ale 16") a aký je rozdiel v stabilite.
    tengler - takže sa vlastne mení skôr uhol tej lakťovej opierky než jej výška, že?
    Titanus - pekné zhodnotenie s ktorým v podstate súhlasím aj ja. Aj tá spotreba, čo uvádzaš mi pripadá veľmi reálna. Kedysi som mal Golfa 1,9 TDI/81 kW a potom benzínovú Fabiu 2,0 MPI/85, tak to tam bolo dosť podobné. Akurát u 2,0 MPI to bolo asi o 0,3 L posunuté vyššie, než u teba s benzínom. Myslím, že kto vie, tak by s FSI ten rozdiel oproti TDI ešte o chlp znížil. Veď keď sa zadarí a budem ešte tak rok pilne pracovať, tak možno prinesiem aj svoje vlastné dlhodobé skúsenosti a spotreby (práve z toho FSI). Podvozok novej Octavie je proti O1 nikde inde, takže výborné jazdné vlastnosti sú jasné. Ale ak máš Bridgestone Turanza ER30, tak úprimnú sústrasť. Sedia síce OK, ale časom začnú byť viac a viac hlučné (asi od polovice životnosti to sám budeš počuť) a potom neskôr už nebudú ani tak dobre sedieť ako teraz. Ja to už mám za sebou. Ku koncu som Fabiu prezul do GY Excellence (alebo čosi také, vraj novinka, netuším) a auto bolo ako vymenené. Nikdy nebolo také tiché a išlo omnoho ľahšie. Na spotrebe som to síce nezbadal, ale subjektívny pocit bol taký. Pritom jazdné vlastnosti by som povedal boli ešte lepšie než s Bridg.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.05  13:40

    « Re:

    Půjdu se na to mrknout, předpokládám www.milotec.de. Dříve jsem to tam neviděl.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.05  12:17

    « Bez nadpisu

    Titanus - Sloupky B a C - také se mi to moc nelíbí. Na stránkách Milotecu mají plastové kryty pro oba typy OII. Uvažuji o nich a asi si je pořídím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.05  11:38

    « Moje dosavadní zkušenosti s OII 1,9 TDI combi, Elegance, 17

    Dovoluji si přihodit pro zajímavost vlastní hodnocení OII:

    Karosérie: Kombi N1 - trest pro plátce DPH od státu (zato, že poctivě platím DPH) v podobě černých zadních okýnek - nepraktické (uvažuji vyměnit za průhlednější včetně doladění s celým bokem). Špatně se odhaduje vzdálenost při couvání, měl jsem jít do senzorů. Zadní mříž ještě nepřekážela, jednou jsem musel dotáhnout - drnčela. Kombi mi příjde hezčí než sedan, nicméně můžu být zaslepen jeho častým používáním...
    Výtka: nelíbí se mi zakulacené spodní části sloupků B a C. Chtěl bych je začernit ale nevím jak.
    Motor: Po 1,6 74 kW příjemná změna. Obrovský zátah kolem 2000 ot. - není třeba podřazovat. Jelikož jsem byl zvyklý na dlouhý zátah benzínu je proto pochopitelné, že si všímám ryhlého vyvadnutí dieselu po kolem 3500 ot. Ačkoliv by do města byl vhodnější benzín, paradoxně svým krouťákem je pro mne lepší TDI. Myslím, že výrobce musí vyrábět auta, která vydrží časté ježdění po městech, takže to dál neřeším. Hlučnost je puze při rozjezdu z 1 nebo zrychlování zejména ze 2 st. Nejde však o hlučnost v pravém smyslu, auto je dobře odhlučněno, ale spíš o druh zvuku, který není tak příjemný pro uši jako benzín.
    Občas se však při nízkých otáčkách projevují vibrace od motoru, musím podřadit (stává se to mezi 1500 - 2000 ot) dělá to někomu?
    Ideální je TDI na delších trasách - živý, tichý, úsporný. Nejezdím úsporně, více jezdím po městě a tak mám spotřebu cca 5,8 - 5,9 l. Pokud jezdím po městě je spotřeba cca 6,2 - 6,5 l. Mimo město mám tak 4,8 při striktním dodržování rychlostí pak 4,5 l což je pro mne super (u benzínu to bylo město 8,5 kombinovaná 7,5 a při spořivé jízdě cca 5,5 l). Při jízdě zejména nad 100 km/h si člověk připadá, že jede tak o 20 - 30 km méně.
    Brzdy: dostačující, někdy mi vadí ABS (u OI nebylo, smykem jsem nebrzdil, ale naučil jsem se pně využívat brzdy) stane se málo často při nadlehčení vozidla a brždění. V zimě se těším, doufám že to nebude fungovat přehnaně. Vše je na něco dobré i zlé.
    Podvozek: super. Kola 17 225/55 Bridgestone. Drží to jak motokára a to i na vodě. Při normálním dešti jsem na volné zatáčkovité cestě prubl a můžu řící, že to vydrží v zatáčkách daleko víc, než si člověk myslí. Byl jsem mile překvapený při jízdě v průtrži pro rovné čtyřproudovce, že na tu šířku gum a vodu v kolejích nemělo tendenci chytat aquaplaninga ani při ryhlosti nad 100 km/h. Toto však nedělám pravidelně, spíše jsem si chtěl udělat obrázek o možnostech auta.
    Nevýhodou je hlučnost podvozku, která jde od gum. Kolega má 16 Toturanzy a hlučí mu to taky, takže Bridge asi upřenostňuje dobré jízdní vlastnosti nad komfortem. Dále podvozek je tužší (nízký profil gum, asi tvrdší péra) takže kdo má rád ameriky pro toho to není, nicméně není to motokárovité, žádný extrém je to v poho (manželka nic nenamítá). Po rozbité cetě šířka kol žehlí nerovnosti.
    Řízení: žádné vůle v poho, seřízení sedadla mi trvalo trošku déle, ale pak super. V návaznosti na sportovní podvozek my chcbí lepší boční výstuhy v opěradle (sedák je GUT) člověku to nedá a sem tam to stříhne no a pak se kolíbá ze strany na stranu..
    Vnitřek: každý kdo se dovnitř posadil chvlálil palubku a materiály (i ti co mají Audiny). Je to opravdu na úrovni. To, že je super dvouokruhovaá klima, a vyhřívaní sedadel je jasný. Stream je super, repráky oproti OI 100 ku 1. Nepochopitelně chybí MP3. To beru jako největší nedostatek auta.
    Shrnuto: super rodinné auto. Desing lepší průměr, v segmentu nižší střední tř. nadprůměr. Podovzek super i díky 17 kolům Pegasus. (věřím že i 16 budou dosatčující, vybíral jsem to hezčí a doplatek cca 7000 byl lákavý). Výbava dostačující, chybí MP3 a parkovací senzory (měl jsem do nich jít). Cenově je to na první pohled dražší auto, po slevě od prodejce už to šlo, s ohledem na to co vše v nebo na autě je to adekvátní.
    Teď vybíram pneu na zimu, váhám mezi 15 a 16 V merku je Pirelli Sottozero evnt GY 7 nebo Dunlop. Měl jsem Snowsporty od Pirelii a byl jsem velmi spokojen, tak ví tíhnu k Pireli - můžete mi to rozmluvit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.05  10:49

    « Re: Re: Re: Dynamic paket + elegance ?

    Opěrka se dá výškově nastavit a to tak, že jí "přizvednu" do požadované výšky a ona v ní zůstane. Lze jí takto opakovaně zvyšovat. Pokud jí chci snížit, je třeba jí úplně zvednout a pak sklopit. Myslím, že to takhle fungovalo i u opěrek ve starých oktávkách.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.05  09:44

    « Re: Reakcia na viac príspevkov

    Diamant - ohledně komfortu jízdy - je to tvrdší a na nerovnostech to někdy i poskakuje, ale chtel jsem tuhle úpravu a počítal jsem s tím.
    V jiné OII jsem nejel, takže nemám srovnání. Doufám že se mi to naskytne. OII mám od července 05.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.05  09:34

    « Re: Dynamic paket

    Součástí paketu Dymamic I a II u verze Elegance je loketní opěrka. Mám ji.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 29.09.05  09:18

    « Re: Re: Dynamic paket + elegance ?

    Myslím, že stupňov výbavy je 5, nie? Zabudol si na 4x4 a RS. Ale inak Elegance by mal mať tú lakťovú opierku. Ale ako sa dá výškovo nastaviť? Ja som došiel iba na to, že sa dá posúvať vpred a vzad a potom sa dá iba odklopiť.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.09.05  00:14

    « Re: Dynamic paket + elegance ?

    To HERODES :
    Každá ELEGANCE výbava u O2 má tzv. JumboBox, což je nastavitelná loketní opěrka, v níž je integrovaná poměrně velká chlazená (vypínatelné) schránka.
    Z vlastní letní zkušenosti to docela oceňuji, chodí to dobře, akorát se musí přenastavit Climatronic2 z plného automatu na foukání "nahoru". To platí i pro chlazení ve velké schránce před spolujezdcem.
    Jinak jako opěrka to je také dobré, dá se to docela sofistikovaně výškově nastavit, a posouvat dle libosti dozadu a dopředu.
    Jakou to má ale souvislost s paketem Dynamic I to neruším, Elegance není paket (jak píšeš v poslední větě), ale jedna (ta nejvyšší) ze 3 stupňů výbavy. A ta má vždy Jumbo...
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 28.09.05  23:06

    « Re: Dynamic paket

    maravy - ale nemôžeš zrovnávať motory v rýdzo športovom aute s motorom v rýchlej rodinnej limuzíne. A taktiež sa porovnáva iba špičkový výkon a nie jeho priebeh. Netvrdím, že 2,0TFSI je najúspornejší, najsilnejší, najtichší alebo iné naj. Proste je poľa môjho názoru vyvážený po všetkých stránkach a ja taký motor nazývam dobrý motor.
    U toho BMW je to maličkosť. Okrem vyššieho objemu je možno vďaka modernejším materiálom aj vyšší kompresný pomer a teda vyššia účinnosť spaľovania (neviem, len sa domnievam, že je to tak). A potom aj Valvetronic systém, ten zrejme v roku 1999 ešte nebol, že?
    Neviem, ale mám dojem, že na koncern VW sa aj viac nadáva, nie len chváli.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.09.05  21:57

    « Dynamic paket

    Ahojky, mam dotazek ohledne paketu dynamic I pro OctavkuII. Je soucasti standardni vybavy verze elegance+paketu dynamic I taktez loketni operka v predu? Ve vybave elegance ma byt, ale v obrazku na
    skodovackem konfiguratoru tam operka po pridani paketu elegance chybi. Dikes za info.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.09.05  16:44

    « Re: Re: Testy

    To jsem radeji ani nedelal, srovnani se soudobym VW motorem dopadne jeste mnohem hur. Tedy motorem VW 1,8T montovanym v 99 roce ktery mel jen jen 110kW. Ten pri prepocteni na litrovy vykon na tu Lancii zdaleka nestaci (81/61kW) .
    V dnesni dobe uz AR i Lancia od turbo benzinovych motoru upustila, tak ze opravdu neni s cim srovnavat.
    Nehlede na to ze argument s narocnejsimi emisnimi normami je nesmysl, napr. BMW 2.8l 1999 melo vykon 142kW. Soucasne BMW 3.0l ma 190kW ( 50,7/63,3 kW na litr objemu). Tedy vice jak 25% narust.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.09.05  10:55

    « Re: Testy

    srovnáváš nesrovnatelné... aby motor prošel požadovanou normou na emise je potřeba mimo jiné jít s výkonem trošku dolů...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.09.05  10:29

    « Testy

    Osobne bych bral testy s rezervou. Zvlast pokud se jedna o koncern VW a telefony Nokia :-).
    7 let stary motor v montovany do Lancii Kappa (2.0 turbo-162kW,5 valec) je asi ten nejtizsi motor co jsem kdy slysel, s vynikajicim prubehem tociveho momentu a s prumernou spotrebou 9 litru mesto, 7 mimo mesto (s dvoutunovou Kappou). Mimochodem Kappa jako tezka limuzina zrychluje z 0 na 100 za 6,7s ("sportovni" Octavia za 7,3).
    Kdyz si pak prectu v testu Octavie RS o pyse koncernu VW, dvoulitrovem preplnovanem motoru s vykonem 142kW, prijde mi to docela smesne...
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 27.09.05  17:11

    « Re: Re: Re: 1,8T

    Netvrdím, že tu už motor s 2 turbami alebo kombinácia turbo + kompresor neboli. Ale verím, že u VW sa to bude časom dalej zlepšovať a bude to technológia do budúcna. A že sa na to nezabudne. Síce aj 5 ventilov na valec je vlastne iba experiment, ale určite sa na motory 1,8T tak skoro nezabudne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.05  16:32

    « Re: Re: 1,8T

    Ale inak si myslím, že vynikajúco to poriešili u VW, keď skombinovali turbo aj kompresor na jednom motore (1,4 TSI / 125 kW). Keď sa vychytajú muchy, tipujem to na veľmi dobrý motor.
    no neviem, ale uz tak v 80 rokoch mala 1,4T tusim v R5 118kW :-)
    mala tusim 2 turba
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 27.09.05  16:17

    « Re: Re:Diamant

    Ale napísal si to tak, že z kontextu vyplynulo, že turbomotory nemáš rád, lebo ich treba vytáčať. Preto som reagoval, nakoľko to nie je pravda.
    A na akom 3,0 teda jazdíš? Aký to má výkon? Benzín?
    No záleží aj na konštrukcii motora. Ako som spomínal nové motory 2,0FSI sú mimoriadne kultivované a produkujú ozaj veľmi málo vibrácií. Sám jazdím 6 aj 8 valcom, preto som bol milo prekvapený. A to som už s 2,0FSI/TFSI jazdil spolu 3x (vždy v inom aute) a stále ma to znova a znova prekvapilo. Takže 4-valce by som rozhodne automaticky neodsudzoval.
    Vek rozhoduje aj nerozhoduje. Každý výrobca má isté obdobie, kedy sa sústreďuje na modernizáciu a vývoj istej skupiny motorov. A práve koncernový 2,0 bol počas svojej existencie dosť na pokraji záujmu (okrem iného sa vyvíjali motory TDI a zelenú mali aj 20V motory 1,8).
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.09.05  15:06

    « Re:Diamant

    Ok.
    Nepsal jsem že takhle točí turbo, jen že ty motory co tolik točí nemám rád.
    120 a 190 Hp je sice fest rozdíl, ale kdo nikam nepospíchá....
    2,0T bude mít větší výkon (většinou) než 2,5 bez truba. Proto jako ekvivalent je lepší 3,0. Ale záleží na konkrétním motoru, každý výrobce má u motoru stejného objemu jiné hodnoty.
    Starý 2,0 z Octavie? No mám ti sem hodit parametry 2,0 R4 z roku 1995? To už je taky starý motor a furt bude lepší než ten 2,0 v Octavii. Stářím to nebude...
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 27.09.05  13:28

    « Re: 1,8T

    Plne zdieľam názor, že turbo robia skôr výrobcovia, ktorí to vedia. Je totiž jedna vec tam to turbo dať, ale druhá vec je už to, ako sa to vyladí (priebeh výkonu a spotreba) a aké je to spoľahlivé. Myslím, že 1,8T je síce už legendárny motor ale ja ho považujem za veľmi vydarený.
    S tým točením si sa teda fest netrafil. Obvykle treba točiť práve motory bez turba, aby dosiahli rovnaký výkon, aký dosahujú turbomotory v podstatne nižších otáčkach.
    Tak teda 88 kW (120 hp) a 140 kW (190 hp) je fest rozdiel! Mne by to zase až tak jedno nebolo. Samozrejme veľa ešte záleží na príebehu točivého momentu a výkonu, lebo práve to rozhoduje o tom, ako príjemne sa s autom jazdí.
    Porovnávať 1,8T a 3,0 je teda tiež fest na hlavu. Ale porovnanie 2,0T a 2,5 je už podľa mňa fér. Myslím, že turbo bude úspornejšie.
    Myslím, že Octavia sa na nič nehrá. Jednoducho ju treba brať takú aká je. Buď je to auto, ktoré potrebujem alebo nie je. Tak vo co go? A nech si ju novinári zaradia kam chcú, stále je to jedno a to isté auto a mňa ako zákazníka triedy beztak nezaujímajú. Stanicím si nejakú veľkosť, cenu, motor, výbavu a hotovo. Tak načo sem montuješ nejaké triedy?
    Áno, nepáči sa mi porovnanie straého motora VW 2,0. Uvedom si, že do Octavie sa tento motor dal ako náhrada za podstatne drahší a aj menej úsporný motor 1,8/92 kW. Takže za tú cenu je to fajn motor. Najviac sa mi páči, že na starý 2,0 nadávajú zásadne len tí, čo ho nemali. Ale každý, kto ho mal si ho pochvaľuje. Nie je to trhač asfaltu, ale zaberá pekne už od voľnobehu.
    Akože VW nevie motory 2,0? Pozri sa na výsledky ankety Motor roka 2005 a uvidíš, že vo svojej kategórii vyhral prvé miesto motor 2,0TFSI. A je to fakt vynikajúci motor, temer žiadna turbodiera, vysoká kultúra chodu, veľká pružnosť a nízka spotreba. A kompresor? Jeho zásadnou nevýhodou je pomerne vysoká spotreba výkonu a vo vyšších otáčkach už nedostatočný výkon. Prečo asi postupne upúšta Mercedes od kompresora? Prečo už vidno na MB nápisy Turbo? Ale inak si myslím, že vynikajúco to poriešili u VW, keď skombinovali turbo aj kompresor na jednom motore (1,4 TSI / 125 kW). Keď sa vychytajú muchy, tipujem to na veľmi dobrý motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 27.09.05  13:16

    « Re: Re: 1,8T

    Nikdo tady netvrdí, že v6 nejede v nízkejch otáčkách. Tu 1,8T jsem měl hned po v6 2,5l 151kw takže to myslím můžu porovnat. Do 1800 jede líp v6, ten táhne od volnoběhu. Pak zabere turbo a do takovejch 3000 je svižnější turbomotor. Nad 3000 táhnou oba jako vzteklý. Výhodou v6 je celkově kultivovanější chod, chování v hodně nízkejch otáčkách a krásnej zvuk, výhodou r4T je silnější zátah od 1.800 otáček a nižší spotřeba, oba mají společné, že je není potřeba vytáčet, kdydž člověk zrovna nepotřebuje vystřelit jako raketa.
    Na pár týdnů jsme měl kdysi půjčenej MB 200K s mechanickým kompresorem. Jede to znamenitě, žere to docela málo (mimo město v pohodě i pod 7), jenom mě překvapila docela velká hlučnost okolo 4000 otáček. Taky jsem se divil, proč to nikdo jinej nedělá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.05  11:56

    « Re: 1,8T

    Mě to na těch 1800 otáček při klidné jízdě cca 50-kou světe div se i jede......když šlápnu na plyn vyleze to na 3-3500 otáček a až to přeřadí na vyšší rychlost, tak to zase spadne na ty 2-2500 nebo méně....A žádný turbo nemám.
    Auta kde je nutný točit na nějak 5-6 tisíc otáček nejsou můj cup of tea.
    A že to má s turbem místo 120 HP 190 nebo víc je mi fuk, než 1,8 turbo tak radši 3,0 bez. Každý máme jiný vkus, ale to je debata někam jinám, nebudu vás tady tím oběžovat.
    At si každej dělá co chce, fakt je, že takový mechanický kompresor, který tady skoro nikdo nedělá je možná daleko lepší...
  • 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 27.09.05  11:23

    « 1,8T

    To R. Barichello: Ponecháme-li stranou mudrování o tom, jestli turbo dělaj jenom ti, co to neuměj bez něj a podíváme se na to z praktického pohledu, zjistíme, že Oktávka s 1,8T motorizací nabízele zcela bezkonkurenční poměr výkon-cena-spotřeba. Sám jsem jednu sedlával a dodnes vzpomínám na ten zátah od 1.800 otáček až do omezovače. Nic podobně výkonnýho za podobnou cenu konkurence nenabízela. To, že někteří výrobci turbo nedělají je jejich problém. Jiní ho dělají a vědí proč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.05  09:40

    « Re: Diamant

    Hihi, jo srovnávat 1,8 Turbo s dvoulitrem bez turba, to by se vám tak hodilo! Turbo srovnám jedině s turbem, ovšem někteří výrobci turbo jaksi nedělali, protože než nahnat výkon turbem.......
    Turbo není žádné umění, to umí s prominutím každ ***** už 30 let, ovšem druhá strana mince je ta, že u řady starších vozů je to turbo "opravdu velmi spolehlivé"!
    Srovnání s 2,0 se nelíbilo? Že by VW neumělo udělat čtyřválce 2,0? Takový slavný koncern? Jak je toto možné? :o)))
    Rozvor nedělá sice vnitřní prostor, ale pokud je větší, je šance i na víc místa. To že 01 se tváří jako střední třída a přitom podvozkově není bude tím, že někdo vytvořil jakési šidítko, že :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 26.09.05  23:42

    « Reakcia na viac príspevkov

    fero1234 - tých 1185 kg u Octavie II sa mi zdá nejako málo. Nech sa snažím, ako viem, najľahšia verzia
    Classic, totálne holá s motorom 1,4 váži 1230 kg. U motora 1,6 MPI sa udáva hmotnosť 1255-1245. Takže priemer 1355 kg. Okrem iného je tých 1185 kg menej, ako u menšieho Golfu s rovnakým motorom. Ale inak to zaradenie do tried som dodnas nepochopil ani ja. Ideálne by bolo, keby tam bola nejaká tabuľka, kde by sa zadala hmotnosť oboch áut a vypľulo by to nejakú odhadovanú bezpečnosť na porovnanie medzi triedami (resp. hmotnosťami, tie triedy sú blbosť).
    Mitsi, nemyslel si ty na Multitronic? Ten má prevodové stupne iba virtuálne. Tiptronik je konvenčná automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom. Ja som skúšal Tiptronic v novom Audi A3 (zvyknem jazdiť aj ročným A8) a bol som veľmi spokojný. Povedal by som, že logika, ktorou sa prevodovka riadi je zhodná s tou, čo má DSG, akurát to Tiptroniku trvá o trošinku dlhšie, než DSG. Ale rozhodne to nie je katastrofa. Zažil som už aj dosť horších automatov. Inak v tom Audi netreba zošlapnúť plyn ani na podlahu a k podradeniu dôjde.
    Omicron - tvoju debatu s Barrichellom doplním len o to, že koľko O1 Classic je v bazároch a koľko je s vyššou výbavou a kvalitnejšími plastami.
    Barrichello - a prečo si v tom tvojom virtuálnom bazáre nevybral O1 s motorom 1,8T? To by bola ako spotreba tak aj výkon hneď inde. A rázvor ešte o veľkosti auta nesvedčí. Zober si Mégane (ten bežný, nie Grandtour) a Fabiu. Rázvor výrazne odlišný, vnútorný priestor na dĺžku temer identický.
    exup - minulý rok v lete boli v maďarskom Miskolci poriadne krúpy a autá mali solídne jamy. Ale majú tam odvtedy firmu, čo tie krátery vyťahuje podtlakom bez nutnosti lakovať či gitovať. Ale lacné to nebolo.
    exup - je to dosť divné s tým olejom. Každé jedno auto je vo fabrike vlastne na objednávku, akurát si ho objedná salón buď priamo pre zákazníka alebo len tak na salón. Ale výrobca určite vie, kam to auto pôjde. Okrem toho som bol pred týždňom vo fabrike a majú tam parkovisko na skladovanie áut, ktoré vyrobia asi za 2 dni. Takže neexistuje, aby sa niečo vo fabrike skladovalo len tak. A teda sa ani nevyrobí niečo len tak na sklad vo fabrike. Rovnako kecy o tom, že sa fabrika chce zbaviť navyrábaného toho alebo onoho (obvykle motorov) je dosť blbosť, tiež sa vyrábajú podľa potreby, vždy jedna smena vyrába jeden druh motorov, ale medzi smenami sa to môže meniť podľa odbytu. Plánuje sa to vždy na týždeň dopredu.
    Passat_TDI - môžem ťa ukľudniť, rovnaké svišťanie, aké vydávajú spätné zrkadlá O II vydávajú aj zrkadlá novej Jetty. Otestoval som si ju vo Frankfurte.
    Marios - ja som na Fabii úspešne rozleštil škrabance v miskách pod kľučkami. Väčšie jamky a rýchy je už potrebné zaplniť farbou z lakovej tušky a po dokonalom zatvrdnutí prebrúsiť a až potom rozleštiť Tempom.
    tengler - jasne, najviac trpí pri studenom motore turbo. A samozrejme u TDI je priam nevyhnutné motor občas aj poriadne prehnať, aby sadze nezaniesli lopatky turba. Ale s tým preháňaním v zábehu to nie je podľa mňa pravda. Kamoš má vo Fabii rovnaký motor ako som mal ja ale u neho je beržná cestovná rýchlosť 180 a ja som jazdil na spotrebu. Subjektívne tie autá jazdili rovnako a aj výkon na brzde je rovnaký. Takže asi tak.
    tengler - aj ja som mal Rallye a tiež to po čase dosťalo iný odtieň. Ako keby tá farba oxidovala do tmava. Nanášal som to špáradlom a vtedy nebol problém to dostať tam, kam treba.
    K tomu zábehu. Keďže som bol na návšteve v Škodovke, videl som aj motoráreň. Po zmontovaní asi 10% motorov beží 8 minút a robia sa testy. Ostatných 90% motorov sa prvý krát naštartuje až keď auto zíde z montážneho pásu.
    kvak - no ak máš gumy Bridgestone Turanza, tak je zdroj hluku jasný!
    omicron - super zhodnotenie auta aj výbavy. Pod športovým paketom boli myslené športové sedačky a trojramenný volant? Neboli by nejaké fotečky?
    Auto sa vyrobi za priblizne 35 hodin, takze aj ked je z piatku, tak bolo vyrabane urcite dlhsie ako den. O subdodavkach dielov ani nehovorim. Ale je pravda, ze nova Octavia vznikne poskladanim dielov do holej karoserie asi za 3,5 hodinky. Inak fakt tam bežia na 3 smeny, posledná končí v piatok o 22 hod. Myslím, že vyššie riziko je na konci každej smeny, jedno či v stredu alebo v piatok. Ale celé auto sa predsa nedá vyrobiť na konci smeny! Takže vždy len jeho časť. A fakt tam majú tabule, koľko je plán na smenu, koľko vyrobili a koľko by už mali mať v daný čas vyrobené. Prelička, za smenu sa zmontuje 220 Octavií. Teda denná kapacita haly je 660 za deň. Ale plány na smenu sa teraz hýbu niečo pod 300. Ale napríklad na výrobe motorov či prevodoviek tam toho tí ľudia nemajú veľa čo pokaziť. Robia pomerne v pohode a každý robí len zopár jednoduchých úkonov. Takže celkom blbovzdorné. Horšie je to u finálnej montáže, tam sa tí ľudia fest namakajú (aj fyzicky).
    Zoom - gratulujem! Zaujímalo by ma, ako hodnotíš komfort perovania? Hlavne prenos nerovností. Odkedy máš auto, neskúšal si už nejakú obyčajnú Octaviu so 16" (15") kolesami a obyčajným podvozkom?
    A ešte na tému 2,0 TDI. Ako som spomínal, testoval som novú Jettu s týmto motorom a bolo to presne rovnaké, ako v Octavii. Teda do približne 2000 otáčok nič extra a potom veľký nárast záťahu. Mne to jednoducho nevyhovuje. Dokonca sa mi podarilo ten motor v Jette 2x udusiť. Ale napríklad TFSI v GTI sa mi nepodarilo udusiť ani keď som nechtiac nechal zaradenú dvojku. Je to úplne o inom, motor z inej planéty, než to TDI.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.05  22:51

    « Re: Re: SHRNUTI OCTAVIE II., 7600 km

    Nevím přesně která ceníková položka to je (ta "velká" příprava na GSM), nicméně je to dost komfortní, alespoň dle manuálu.
    Stažení telefonního seznamu do auta (HF), kompletní komunikace s mobilem přes maxiDOT, hlasové ovládání s kvalitním rozeznávání českých povelů, to jen několik údajů. Manuál mám teď v autě, takže nejsem moc přesný, ale podle toho co jsem si k tomu přečetl, to vypadá dobře, a věděť to dopředu, asi bych tu investici obětoval...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.05  19:40

    « Re: SHRNUTI OCTAVIE II., 7600 km

    Co myslíš tou velkou předinstalací na GSM?Je to ta příprava na GSM I?
    Mám tuto jedničku přípravu (cena 1700,-z výroby)a čekám na vhodný okamžik až se to firmy co s tím dělají na nové Oktávce naučí..Bylo by skvělé aby to zobrazovalo na Maxidot,ale to snad umí propojit jen škodovka??A GSM II od škody do toho už jsem nešel,cenově se mi to moc nelíbilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.09.05  20:55

    « sorry

    Sorry panove, vzdy mi to vyhlasilo ze stranka sa nenasla...a predsa to odoslalo :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.09.05  18:19

    « Rizeni

    Zoom: Mame tiez 225/45 ZR17 Pegasus, ale nic take ako hovoris som nespozoroval. Aj vo vyssich rychlostiach (cez 150 km/h) reaguje na najjemnejsi pohyb volantu...
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 23.09.05  15:11

    « Re:

    To Zoom :
    Ty problémy s řízením nepociťuju, mám ale 205/16". Není to samovolné "kývání" kol zleva doprava způsobené vyjetými kolejemi? Tam si to dělává trochu co chce. Dělá to vždy, na jakékoliv silnici? Uměle to porozkývat zkusím taky, jak to bude reagovat, ale opět - u mého auta mě to nezaujalo.
    S tím tempomatem je to divné. Neexistuje, aby chvíli šel a chvíli nešel. Mně se tohle ještě nestalo a jezdím na něj každou chvíli. Je to třeba nechat vyhnít.. >:D
    Turbokopanec je specialita motoru 2,0 TDI, se začátkem v 1900- 2000 ot.. 1,9 TDI s rozjíždí plynujeji a vláčněji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.09.05  14:57

    « Bez nadpisu

    Letos v létě jsem koupil O2 1,9TDI mod.2006 Dynamic II se 17" koly + ESP a mám několik poznatků-dotazů.
    Při řízení v přímem směru a vyšší rychlosti, třeba na dálnici (tak 100km/h a víc) kdy se asi už snižuje účinek posilovače. Mám takový smíšený pocit, že řízení má vůli a kola se kývou z leva do prava a já to na volantu cítím. A když lehce zakývu volantem tak auto jede stále rovně a nerozkývá se. Při přejíždění z pruhu do pruhu musím otočit volantem víc než bych si představoval. Není to moc, ale na Fabii jsem to necítil. Možná je to u O2 s 225/17" koly normální.
    Dále se mi dvakrát stalo, že mi nešel za jízdy znovu zapnou tempomat. Při tom jsem na MaxiDotu vyčetl že je auto bez závad. Když jsem přeřadil nebo přibrzdil(nevím kdy) tak zase fungoval. Do servisu se nechystám protože nevím co by tam s tím dělali když právě funguje.
    A pak už jen "TURBOKOPANEC" Nějak jsem si ho nevšiml. Auto docela dobře zrychluje ale žádný škubanec necítím. V grafu výkonu motoru také křivky prudce nestoupnou. Samozřejmě jsem si vědom že motor 1,9 není zrovna trhač asfaltu.
    Jinak spokojenost. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.09.05  12:36

    « Výroba auta.

    Zdroj: známý v M.B. Můj známý se kterým sem se bavil mi podrobně vysvětlil výrobu auta v M.B. včetně perliček. Je to na dlouho vyprávění jen Vám řeknu jednu hlavní věc! M.B jede na 3směny! tudíž 24hodin. V pátek je poslední směna a v sobotu a neděli se nedělá ale závod není zavřený je tzv. servisní víkendy. Auto vyrobené v Pátek a ve 3směně = vžijte se do situace máte normu kolik musíte vyrobit a je pátek a poslední směna = no coment. Já tohle nevěděl až když sem měl auto tak sme na to téma narazili (moje auto bylo vyrobené ve středu v 3 směně (on se jen pousmál ..... povyprávěl perličky a opravdu to tak je (naštěstí zatím vady moc nebyly
    =vyhnout se hlavně 3směně!(a to nelze jinak než náhodně se dozvíte kdy bylo vyrobené a v kolik hodin = a tím si spočítáte směnu!! pátek ani tak nevadí!
    VADY:
    1)To zrcátko nebo něco kolem jak syčí nad 120km/h
    2)Zadní sedadlo je u sloupku asi špatně usazené či divně tvarované je tam mezera cca !! 2cm! málem jde vidět do kufru(nejde to vidět hned jedíně po zkoumání tudíž neřeším to.
    3)Přístrojovka je tam mylý 0,5cm škrábanec na tom krytu umělém co chrání ciferníky (je mi jasné že jim to tam nechtělo asi sednout tak to škrábli jak to násilím rvali a nebo to škrábli při přepravě.
    Toť vše ale nejvíc mi vadí ten hluk u toho zrcátka.Dnes se na to zaměřím a dám vám vědět.
    PErlička nazávěr (ptal jsem se ho i na výstupní kontrolu KATASTROFA!!! TI LIDI JEZDÍ SE STUDENÝM MOTOREM PO TESTOVACÍ DRÁZE VYTÁČÍ TO JAK HOVADA! DUPAJÍ NA BRZDY! jestli to někde nemá pazvuk či v pořádku brzdy atd.. i on sám říkal že děs! a to je co říct
    Ano tempomat jsem neměl a po obědě jsem zkusil i ubírat plyn tlačítkem.
    Návod sem si přečetl jen lehce(šak to znáte nové auto a hned ho musíte projed :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 23.09.05  11:46

    « Re: Tempomat:

    To Passat :
    Barrichello má pravdu. Jde i ubírat. Tou samou polohou kolébkového spínače, ve které se rychlost na začátku ukládá do paměti. Další stlačení při konst. rychlosti už znamaná snižování rychlosti - zrcadlově k druhé poloze, kterou jsi "objevil" a kterou se dá jemně a pomalu přidávat. Připouštím, že kdo předtím tempomat neměl a na tohle přijde, může ho to i fascinovat. Popravdě, tyhle fajnovosti moc často nevyužívám.
    Ta dálková světla nejsou blbě seřízena, to jen, poslyš, tak blbě svítí! A není to jiným druhem světla oproti xenonům. Je to ničemou z Nového Jičína, co je navrhoval. Troubím to tu od začátku. Osobně bych ale i bez jejich mizerného světla jezdit nemohl. Pokud si vystačíš jen s xenony, tak je buď máš seřízené do nebe (pak Pánbu s protijedoucími..), nebo nevím, kudy jezdíš. Říkals tuhle, že 50% i mimo město. Já jsem si právě přivezl auto z reklamace (Nm...) z Kosmonos (jezdil jsem teď 4 dny v OI RS, kterou mě půjčili!), tak jsem se tam, přímo u zdroje, přeptal na možnost připojení přídavných dálkových světel. Po stránce PP v tom není problém, takže si tenhle šlendrián z NJ vyřeším sám. HLG žárovka s vyšším světelným tokem možná problém trochu zlepší, ale pokud její silnější světlo ta čirá optika do nějakého místa nepošle, tak tam prostě nebude. Já najedu nějmíň půlku km v noci..
    Těch couvacích senzorů dneska už taky lituju. Myslel jsem si tehdy, že to je dobrý tak pro ženský. Navíc takovej ranec, za ně! To RS-ko je ale mělo, takže s nimi mám čerstvou a celkem doboru zkušenost.
    Sedadla: jsou dobrá, ale opěrky na předních sedadlech bych někomu omlátil o hlavu! O mě nejde, za jízdy se o ní neopírám, ale manželka, aby mohla cestou na Šumavu po práškách klimbat (jinak by tu jízdu těžko snášela..), začala vozit malého macíka, aby jím napravila jejich idiotský tvar. Opřít se o ně totiž pořádně nedá, v tom ji musím dát vyjímečně zapravdu. Všímám si toho a u každého auta to teď zkouším. I to RS-ko je mělo pohodlné.
    Omicrone, s tím pátkem to je zajímavý, kdysi už jsem to taky slyšel. Že by to platilo pořád? A kdepa se ten den vlastně zjistí. Když jsem si pro auto byl, pídil jsem se po tom a řekli mi jen, že bylo vyrobeno v "tomhle týdnu". Když letos koupil příbuzný loňské jeté Mondeo v NSR, dali mu tam k němu, v bazaru, jakýsi rodný list, ze kterého se dá odečíst i doba průchodu výrobní linkou! A já zatím nevím ani den. Třeba bych to i slavil >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.05  11:05

    « SHRNUTI OCTAVIE II., 7600 km

    OCTAVIE II. po 7600 km
    Mam O2, 1.9 TDI / DSG Elegance (plus xenony+Audience+senzor deště atd..), od konce cervence, co jsem ji koupil mam nyni asi 7.600 km.
    Zkusenosti :
    - DSG prevodovka je vynikajici, ale jiz se nebudu opakovat, viz mé minulé příspěvky
    - 1.9 TDI 77 je vyborny motor, byl jsem ale nejdříve překvapen jeho hlucnosti (než sem usedl a zavřel dveře), o ktere se vedly temer legendy, mel jsem predtim vyborne prechipovany TDI 66, a 77 PDI mela byt vyrazne hlucnejsi. Venku určitě, ale je to spíše jiný zvuk, než vyloženě hlučnější, ale uvnitř ? Auto je vyborne odhlucnene, opet ve srovnani s predchozi generaci, a ve vyssich rychlostech opravdu srovnatelne s konkurenci, ne-li lepsi (a nepozoruji zadny zvyseny hluk od zrcatka / zrcatek !) V rychlostech přes 140 kmph perfektní poslech rádia i hovor se spolujezdcem/spolujezdci, bez zvyšování hlasu.
    - spotrebu oleje zatim neznam, pocitac se dosud neozval, ale zkontroluji rucne
    - spotreba "dehtu" je zatim dlouhodobe kolem 6.5 l/100km, nicmene jezdim predevsim dlouhe streky, kdy opravdu nejezdim pomalu, a nebo caste a opakovane studene starty po meste, spotreba je po cca 7.600 km
    - MaxiDOT je vynikaji vec (např. funkce rychlostní limit), jen lituji, že jsem nevěděl co je velká předinstalace pro GSM, neboť je to mj. přes MaxiDOT perfektně přístupné a výborně fungující hlasové ovládání
    - Xenony (HDI) jsou opravdu spickove, ostre rozhrani pro svetlo a tmu je naprosto charakteristicke pro tuto technologii, a není rozhodně nijak na závadu; dálková svítí divně (i když do dálky :-) ), přisuzuji to ale zásadně rozdílné barevné teplotě HDI (cca K5000-5500), oproti halogenům v dálce, kde dala fabrika ty nejobyčejnější HLG žárovky bez zvýšené barevné teploty (odhaduji cca K2500-2800), ty určitě brzy vyměním, jsou dnes k dispozici HLG žárovky jak se zvýšenou barevnou teplotou, podobnou HDI (např. PIIA - až K4500-K5000), tak i se zvýšeným světelným tokem až 30% navíc při stejném příkonu a tepelné ztrátě (rovněž PIIA, ale i Osram, Philips atd.); myslím, že se tak výrazně vylepší pocit viditelnosti při dálkových světlech společně s xenony
    - dost lituji neobjednanych zadnich couvacich senzoru, to je skutecne na palici, mel jsem predtim O1 combi a videl perfektne, pri zkusebni jizde jsem si nezacouval a nyni na to doplatil
    - destovy senzor zacal uspokojive fungovat po vymene pristrojovky (!?, viz dále), do te doby relativne neuspokojiva funkce, někdy fungoval i po znovunastartování auta bez jeho resetu (Off/On), někdy fungoval zcela automaticky i po předchozím vypnutém zapalování (dlouhodobém), v servisu (nejmenovaném) zcela neuspokojivá odpověď na funkci, nyní funguje zcela automaticky i po vypnutém motoru, bez nutnosti jeho resetu
    - výborné Audience radio s MP3 6xdisk měničem, má velkou pamět i pro dopravní vysílání - výborná věc, u MP3jek jsou zobrazeny všechny info IDtagů, poměrně rychlá navigace v menu i při přehrávání MP3jek - rychlý přístup, perfektně fungující a nastavitelná funkce GALA (automatické řízení hlasitosti podle rychlosti), nemám SoundSystem, jsem docela náročný na zvuk, ale standardní ozvučení s Audience měla zcela vyhovuje, citlivost tuneru i ergonomie celého panelu radia je výborná
    - elektroforetické vnitřní zpětné zrcátko, s technologií pro automatické zatmavení při oslnění, i přes to, že mám vzadu originální sluneční rolo, chodí to večer perfektně, zrcátko při přesvětlení zezadu ztmavne, celkově do zeleného nádechu, ale potom poměrně rychle se vrací do normálního stavu, funkce je elektronicky řízená na základě okolního osvětlení (využívá děšť. senzor) a vypínatelná
    - Climatronic 2 - 2zónová technologie, chodí to výborně, nicméně oproti předchozí O1 s Climatronicem 1 musím chladit trochu více, přisuzuji to ale i tomu, že jsem měl na O1 tmavé folie a AC nemusela pracovat tak mnoho, je ale perfektně ovladatelná, kulaté elementy jsou oproti předchozím dole "utopeným" tlačítkům velkým pokrokem
    - tempomat - pracuje zcela standardně, oproti O1 má trochu jinak řešené ovládání, je třeba si na to převyknout, s DSGéčkem chodí perfektně, vč. automatického řazení při zrychlení na uloženou rychlost i při přepnuté DSG do sekvenčního řazení na "manuál"; a nesmějte se Passat:TDI, pravděpodobně ještě žádný tempomat neměl, tak je z toho drobet vyjevený >:D
    - sedadla - přestože měřím cca 190 cm a nejsem žádný střízlík, připadají mě pohodlná a s dobrým vedením, v tom se shodnu i s některými odbornými testy
    Problémy :
    - trochu mě klepe někde v pravém sloupku, několikrát řešil servis, nyní již ve spolupráci se Škodou, mám podezření na mechanismus navíječe bezp. pásu
    - po predani auta me cca po 3 km jizdy pri odjezdu ze salonu prasklo sklo na pristrojovce (2 praskliny vedouci od kraju ke stredu, evidentne nejake nepredpokladane pnuti kryciho pleci), trvalo cca 3 tydny, nez fabrika milostive uznala ze jde samozrejme o reklamaci (servis koukal jako puk !), jenze dalsi 2 nove, ktere ze skladu fabriky z MB poslali, byly praskle jiz z vyroby (!), takze dalsi hukot v MB, pote dosla 3. (!) nova a v poradku, to nebudu komentovat, prý chyba technologického procesu subdodavatele
    - jo, a pokud nekdo cetl Kola od Haileyho, mam auto vyrobene v patek (!), a pri objednavce jsem patecni nechtel, u prodejce se me tehdy smali...ted se jiz nesmeji :-( !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.05  10:10

    « Re: Tempomat:

    Passat_TDI: urcite si k autu dostal aj navod na pouzivanie. Poriadne si ho precitaj !!!! Mozno mas aj obmedzovac rychlosti. Smerovky si uz nasiel :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.05  10:05

    « Re: Tempomat:

    Ono to funguje stejně i u Fabie. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.05  09:45

    « Re: Tempomat:

    Nejen že jde přidat tlačítkem ale mělo by jít i ubrat (zase jiným)...
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.09.05  07:51

    « Tempomat:

    jen postřeh : Super věc! a přišel jsem na to že normálně jde zrychlovat jako bych měl plyn na volantu :-)))(ale zrychlovat myslím ne na předjíždění ale zvolna zvednout rychlost) pouhým stisknutím tlačítka na tempomatu. To sem nevedel ale nahodne prisel omylem kdyz sem ho chtel vypnout. to jen postřeh Zdarec
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.09.05  07:47

    « SHRNUTI OCTAVIE II., 1300km a rady a poznatky

    HLUK :
    Omlouvám se samozřejmě ten HLUK je od levého zrcátka!! a sem rád že je to u více aut ale v "uvozovkách", Každopádně! sem to znovu testoval včera! a Jak sem psal mám Passata TDI Do 120km/h je Octavie II. tišší o dost!! ale jakmile překročím 120km/h tak se stává Passat tišším Jelikož to zrcátko hučí fakt jako bych nechal otevené okno cca 2-5mm otevřené ale není tomu tak a mam pocit že to jde ten hluk mezi zrcátkem a začátkem oknem v té špici. No upřímně! JA SE TĚŠIL NA OCTAVII I TÍM ŽE BUDE TICHUČKÁ! PŘI VYŠŠÍCH RYCHLOSTECH.TOHLE URCITE CHCI RESIT ale mám strach znáte servis začnou se v tom rýpat a.....
    MOTOR 2.0TDI (koupil bych radši ten 120kw bohužel nebyl v nabídce)
    Motor 2.0TDI popravdě nemohu zatím moc testovat najeto 1300,-km ale kolem 1500-2500 je ten zátah brutální oproti TDI 81kw ale s tím sem to kupoval a počítal ale pokaždé jak přesednu mě to fascinuje :-)
    Jízdní dojmy PODVOZEK:
    Tak jelikož sem jezdil na 205/60R15 tak si zvykám že opravdu rozdíl je znát! 205/55 R16 Jel sem v zatáčkách opravdu dost ostře až mě přítelkyně říkala aˇˇt neblbnu a mám dotaz ?
    DOTAZ:
    Mám ESP druhé generace a když jsem jel ostře tak jak poznám že už zasahuje? do řízení a brzd?
    XENONY:
    stále jedním slovem supeeeer vůbec dálkové nepoužívám buď je mám blbě seřízené z výroby nebo prostě to tak má být a svítí jak na Passatu s dálkovýma ! skoro!
    Spotřeba:
    Mám za posledních 1300km spotřebu 5,6litrů (jízda 50procent město a mimo. takže zatím je to skok nahoru a to sem nevyužíval výkon víc jak 2500otáček.
    CHYBY při koupi:
    lituji zadního senzoru při couvání! opravdu se blbě couvá nejde moc vidět.
    Jinak mám Elegance max výbava, (navíc sport. paket, ESP,Maxi dot,Vyhřvané ostř. AL kola 16,CD rádio
    Ps: Zrychlení tu dám taky ale až příští týden to jedu do Prahy a bude mít auto pak už kolem 2000km a zkusím ho.Zatím
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.05  22:25

    « Re: Re:

    Když to Tempo zkusíš-tak zato skoro nic nedáš.Jsou 2 druhy:na metalický a na starší lak.TEMPO na starší lak je silnější-a to jsem si pořídil páč jiné nebylo.
    Pořídil jsem si i lakovku u škody a čirej lak byl totálně vytuhlej!Prostě gumová hmota.Zítra jim to tam jdu omlátit o hlavu.. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.05  22:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Výměna oleje

    v podstate sa na tu moju 1,6 ani nestazujem ale keby sa nejaky 2,0 TDI ktory nepresiel rychlostnymi skuskami (napriklad aj ten exupov) nasiel, tak ho rad vymenim, ale najskor az ked budem prezuvat zimne gumy, nechce sa mi ist do servisu nadvakrat >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 22.09.05  20:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výměna oleje

    Urá! Povedlo se! Myslel jsem už, že ma jebne..
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 22.09.05  20:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výměna oleje

    Nesmějte se mi! Až do úplného vítězství! Oblou ukončovací závorku nahradím hranatou. V dalším pokusu pak hranatou nahradím slovem závorka...
    Jízdy "z kopce"
    1. jízda :
    80-100(5,1)-120(9,9)-140(15,5)-150(18,8]… /> 2. jízda :
    80-100(5,3)-120(10,1)-140(15,5)-150(18,7… /> Zrychlení z místa, jen 1 jízda, jen do kopce :
    0-100(9,8]-120(14,0)-140(18,5)-160(26,2)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…