Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
Diamant 18.10.05 11:54
« Re: Re: Re: Re: Re:
Počúvaj, ty ma nejako dobre poznáš, že si tam dal tú červenú, benzín a liftback. To je podozrivé! Nie si ty náhodou aj na Pandore?
Ale inak si mi aj tak neporadil, problém svetiel toto nerieši. :-(
DIM - napíš trochu viacej. Chceš auto pre radosť alebo pre úspornú jazdu? Lebo ak úspora, tak TDI, ak pre radosť, tak TFSI. A potom na čo to potrebuješ, asi koľko najazdíš, či preferuješ cenu alebo výbavu a tak. -
"-- skrytý --" 18.10.05 11:37
« Re: Re: Re: Re:
To Diamant : Exup má pravdu každej jsme jinej a proto 100 lidí 100 názorů. Mě osobně teda O1 svítila výborně a ne mizerně. O2 svíti ještě o trošku lépe!
DIM : Já být an tvém místě koupil bych O2 RS liftback !!! Jen bych tam nedával 18" kola, ale nechal tam standartně 17" a samozřejmě v červené Corida barvě! Ale pokud nechces RS tak si vem 2.0 FSI s manuálem + 16 Sirius kola, a Eleganci výbavu + maxidot. A taky v Coridě :D -
« Re: Re: Re:
..už k tomu není moc co dodat, adaptabilní i LED reflektory umí v NJ taky.....ale já nejsem z NJ :-))
Moje Mondeo svítí na xenonech moc pěkně...........
Ale protože už to má skoro tři roky, půjde do kytek........
Tak mám pro vás všechny ZÁSADNÍ otázku : mám koupit kombíka O II ??? Co si doobjednat, který motor ( TDI 2,0 a nebo FSI 2,0 ), DSG, M?maxi dot a já nevím co ještě , aby to bylo pěkně " vymazlený" autíčko !!!!!! Pište , pište, nebo koupím Hondu Accord !! :-)) -
"-- skrytý --" 18.10.05 11:10
« Re: bezpecnostne pasy
Tak si s pasy udelam radost, kdyz si o to rikas..:-)) Jezdim s OII tri mesice (minimalne z poloviny sam) a nic takoveho jsem zatim nezaznamenal. Takze uplne normalni "na zvykani" to asi nebude (jeste pro uplnost - nejezdim jenom po superhladkem asfaltu..) -
« bezpecnostne pasy
raz tu tusim niekto pisal ze mu pri jazde bucha bezpecnostny pas spolujazdca ked tam nikto nesedi o oblozenie b-stlpika no a teraz to robi uz aj mne. niekedy mam dojem ze len co tu nieco precitam uz s tym onedlho mam problem aj ja >:D az na to ze dialkove mi svietia myslim celkom v pohode a zadok neuskakuje :-! ale k tomu pasu...robi vam to niekomu? v servise mi povedali ze si mam na to zvyknut, ze je to proste tak a napinace pasov su v poriadku... ale lezie mi to dost vyrazne na nervy :? -
Diamant 18.10.05 08:44
« OI vs. OII
Tak to si ma potešil! OI svieti dosť mizerne. A ty si nenapísal, že OII svieti lepšie. A keď nesvieti horšie, tak vlastne svieti asi rovnako. Takže si vlastne potvrdil názor ostatných, že OII svieti mizerne >:D
exup - to číre krycie sklo nie je len módny výstrelok, ale tou parabolou s plôškami sa dá svetlo nasmerovať skutočne omnoho lepšie, než krycím sklom. Navyše sa zbytočne ani nepohltí. Problém je len v tom, že niekedy sa návrhári svetiel poriadne zapotia, než navrhnú svetlo takého tvaru, ako im nadiktovali dizajnéri. -
"-- skrytý --" 18.10.05 08:24
« Re: Re:
Tak už delší dobu tady pozoruju příspěvky na téma světla a mizerná svítivost O2. Nedalo mi to a musím se také zapojit. Osobně zas až tolik km ve tmě nenajezdím, jak někteři zde, ale párkrát jsem už taky jel za úplné tmy po silnicích 2. a 3. třidy a nikdy mi nepřipadalo, že by má O2 svítila hůře (dálkové světla) než má předešlá O1 (po faceliftu). Řekl bych, že je to tak na stejno, možná O2 trošičku víc svítí i nahoru, ale záměrně píšu i, protože to že svítí více nahoru než O1 rozhodně není na úkor svícení daleko dopředu před auto na vozovku! Jen doplním, že mám klasické halogeny a O2 MR2006. -
exup 17.10.05 23:09
« Re:
To Karlos :
Jak je vidět, co člověk to názor a dojem. Ten svět je ale barevnej! Ukousali bychom se tu za chvíli, měli-li bychom se tu plácat po ramenou jako muži jedné strany, spojení jediným viděním světa. Že by mě ale zrovna těšilo, že ta Tvoje OII buď svítí líp, nebo já jsem divnej patron, to teda ne. Na každý pád já zítra objednávám Helly a jdu si do kovomatu koupit Al profil, na který je mezi chladičem a mřížkou přišroubuju. A bude! -
exup 17.10.05 22:57
« Re: Xenóny
Diamant :
To si piš, že než pojedu znovu do servisu seřizovat světla, tak udělám vše pro to, abych po montáži zachoval stav před demontáží. Takové vůle v uložení to světlo snad zase nemá. Jde o ten takhle založený systém, kdy mě tam výrobce, možná jen preventivně, posílá, jakoby přihrával další malou domů servisům. Jinak doufám, že xenonovou výbojku v životě mockrát měnit nebudu. A když budu, pak s ohledem na její cenu už holt do toho servisu dojedu.
- jak jsem psal, ve Fabii jsem v noci nejel, takže nemůžu soudit. Píšeš, že má kámoš čerstvou OII. Co když mají ty nové modely OII už opravdu dálkové paraboly v tichosti upravené? Na pohled to nikdo nepozná. Kromě pár zasvěcených o tom nemusí nikdo vědět (ani DIM ne >:D ). Mně se prostě nechce věřit, že by se v Autopalu NJ třeba už před časem nedoneslo někomu kompetentnímu, co pouští do světa za šmejd. Že by na to neupozornila sama fabrika. Reklamovat ta světla já rozhodně budu.
A že nejsou extra moderní? Podívej, ještě před několika léty mělo xenony pár aut vyšších kategoriíí. Dnes to začíná být běžné, ale přesto nevím, byly-li by v době, kdy jsem OII objednával, v nabídce bi-xenony, jestli bych do nich šel. To je prostě jiný systém a myslím si, že úplná halogenová klasika se bude ještě dlouho držet. Spoléhal jsem tehdy s důvěrou na ni. Stejně tak si myslím, že i s klasickými halogeny se dá zahrát dost muziky. Vyrostl jsem na nich. Oprávněně proto očekávám, že když si koupím moderní auto, bude i jeho halogenová klasika posledním výkřikem klasické technologie. To sice u OII je, posuzováno 100%-ní čirostí krycích skel, diktovanou módou a počtem reflexních ploch na parabolách, přesahujících číslo 1, ale nikoliv už svítivostí, resp. rovnoměrností rozptylu dálkového světla. Pokud to není jen móda, ale pokrok, jak by se dalo očekávat, musela by čirá optika předvádět ten pokrok také ve svítivosti. Tady prostě jen vývojová a výrobní technologie řízená PC dospěla do stavu, kdy zvládne v jednom reflektoru velký počet parabol, zajišťujících (mizerný) rozptyl světla přímo "u zdroje", oproti dřívějšímu "řezanému" krycímu sklu, které toto zařizovalo pár centimetrů od jediné velké paraboly. A módní návrháři po tom hned chňapli, protože to, božínku, vypadá tak pěkně a moderně.
Moderní světla ale nesmí za žádných okolností svítit hůř než ta stará. U mě tomu tak je, abych to negeneralizoval. Buď jsou vadná ta světla, nebo já jsem divnej. Jedno z toho.
No ale co ty hlavové opěrky, na předních sedadlech? Už jste si o ně někdo opíral hlavu? Jak jinak že ne za jízdy, ale někde v klidu, na místě. Čekaje na někoho, třeba. Usínaje. Neusnete! No ty kdo vymyslel :shock: ? To je mi opření úplně na *! Sražení vazu ale zabrání jistě, to asi jo.
Avšak ta 6-ti stupňová převodovka je mi pořád skvost. Když si na ni vzpomenu, mám to auto hned radši >:D . -
-
« Bez nadpisu
Ten "skvělý" princip výměny žárovek nutným vyndáním celého světla není cena "za zúženou příď", je to psychologický záměr návrhářů ... Že prý to navozuje pocit kvality komponent, protože není potřeba lézt nikdy ke tlumičům, atd. - to jsem fakt četl! :roll:
Diamant: s rozmazaným lívancem u Fabie bych světla O2 fakt nesrovnával, Fabie má příšerná světla!
Zkoušel jsem ty dálková světla a nemůžu si pomoct, ale prostě problém nemám, se svícením nahoru už vůbec ne. Dřív jsem jezdil i na zmiňovaném Mondeu (2.0TDCI kombajn) a že by svítilo líp, to jsem nezaznamenal (oboje klasické žárovky). -
Diamant 17.10.05 21:27
« Xenóny
exup - tá jednoduchá výmena ma meprekvapila, lebo už pred zhruba rokom to ukazovali v článku tuším na autorevue.cz (testovali červenú 1,6 MPI). Ale návšteva servisu je podľa mňa zbytočná. Asi by som len skontroloval, či svetlo po opätovnom vložení dobre sedí na svojom mieste a či to svieti ako predtým. Až keby som si s tým nevedel rady, tak by som šiel do servisu. Inak neviem, ako je to u Xenónu, ale napríklad ak vyhorí výbojka u Audi, tak už ani založením novej neoživíš to svetlo. Musia ti to VAS-om nastaviť v servise.
Čo sa týka klasických halogénov s dvojvláknovou H4, tak oproti tým v Octavii svieti Fabia fakt omnoho lepšie. Kamoš, čo má teraz čerstvo OII s Xenónmi, tak ten ohodnotil svetlá OII asi takto: tlmené oproti Fabii +50% a diaľkové tak +10%. Čo k tomu dodať? Ja už fakt neviem. Pritom som ho vyslovene upozornil, že nie jeden človek je s diaľkovými nespokojný.
Asi by to chcelo začať bombardovať fabriku, nech si uvedomia, že nie je niečo OK. Ale ideálne písomne v predajni, nech sa to nedá nejako jednoducho zmiesť zo stola.
Inak som dnes testoval svoje bixenóny a dával som k tlmeným len svetelnú húkačku (diaľkové halogény). Faktom je, že veľa spraví tá rozdielna farba svetla, ale inak je pokrytý zhruba ten istý priestor, ako s diaľkovými xenónmi. Ale intenzita osvetlenia vzdialeného priestoru je podstatne slabšia (bodaj by nie, keď svieti halogén spolu s xenónom na diaľku). Všimol som si, že diaľkové svetlá aj mne osvetľujú dosť úzky pás pred autom (halogén), ale ak sa pridá aj xenón do diaľky, tak je osvetlený priestor podstatne širší. Tak možno toto bude ten problém u Octavie.
exup - nemyslím, že by tie svetlá v Octavii boli nejaké extra moderné. Za solídny štandard dnešnej doby považujem bixenón a za nadštandard adaptívny do strán "natáčaný" bixenón. Najmodernejším svetlom by som nazval nejaký LEDkový reflektor, ktorý vie svoj zväzok lúčov krásne prispôsobiť ceste a podmienkam. Ak by taký LEDkový reflektor svietil rovnako inteligentne (alebo ešte lepšie), ako ten "natáčací" xenón, tak by to bolo fakt najsamsuper. Tie moje natáčacie svietia fakt presne tam, kam by som to očakával. Tak začínam mať z tých mizerných svetiel v Octavii značné obavy. -
exup 17.10.05 19:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To exup-xenony
Tak to jsou DIMe pak 2 možnosti : buď Mondeo svítí stejně mizerně jako OII, když jí stálo vzorem, nebo svítí lépe (na to stačí málo.. ;-) ) a zůstalo pak vzorem nedostiženým. Ještě jsem s ním v noci nejel, ale mám dobrou možnost to na rok mladém vyzkoušet.
Vysvětli mi ale jednu technickou věc. Na stránkách Helly jsem se dočetl že typ přídavných světel, který jsem si vyhlédl, je osazen nejmodernější žárovkou H7. Paní, která mi v Helle vzala telefon a trochu neerudovaně mně osvětlovala danou problematiku na téma zda ty, či ony, preferovala "můj" typ a) FF50, před mým typem b) Micro FF. M.j. proto, že je osazen právě H7-kami, kdežto ten druhý, déle vyráběný "jen" H1-ami. Skutečný rozdíl technicky vysvětlit v tu chvíli nedokázala, nicméně uvěřil jsem, že H7 je prostě z nějakého důvodu lepší než H1. No, a já mám poslední model škodovky s posledním modelem světel, kterým ještě stála jiná světla vzorem a mám tam "nemoderní" H1. Proč?, ptám se. Je v tom technika, nějaká politika, nebo je to úplně šumák? Když jsem měnil dálkovou žárovku u předchozího Passata z r. 98, tak tam, myslím, byla už H7. Osvětli mi to, prosím. -
matuS 17.10.05 16:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To exup-xenony
ja som to tiez nikdy nemeral, takze objektivne to nedokazem posudit. pisal som len svoj nazor. podla mna svetla v O1 svietia strasne uzko, ked to porovnam napr s picassom, ktore svieti tak nasiroko ze nieje poznat ci zapnem hmlovky... -
"-- skrytý --" 17.10.05 16:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: To exup-xenony
to matuS: netvrdim, ze OI (s cirou optikou) byl zazrak, ono mozna srovnavam nesrovnatelne (jedno x dvouzarovkovy svetlomet), nicmene kdyz si laicky srovnam dalkove na OI a OII, tak subjektivne skoncim u toho, co jsem napsal.... Mozna to je pouze otazka "adaptace" na to ktere konkretni auto, rozhodne ale nehodlam svuj nazor vnucovat jako fakt.... -
exup 17.10.05 15:10
« Re: Re: Re: Dálkovky
No ano, jářku, je to tak! Musí z auta ven. Omicron to taky četl, dřív než já! Jel bych se tam rád podívat na exkurzi, do toho NJ, na to jejich PC CAD pracoviště. Jak tam metodou konečných prvků dospěli, konkrétně u těch dálkových, kde to na to nemá vliv plech karoserie, k tomuhle vymyšlenému řešení. Vzal bych si s sebou do ruksaku na záda takový malý upgradeový krumpáč.. -
spitfire 17.10.05 14:38
« Re: Re: Dálkovky
to exup: Nojo, máš pravdu, já nemám problém ani s odskakováním (mám liftback a 15" kola) ani s motorem (připadne mi, že se chová tak, jak by člověk od TDI čekal).
Žárovky jsem ještě neměnil, jestli je to tak, jak píšeš, tak je to na *. Nechápu, jakej * to navrhuje. Pro útěchu je třeba říct, že Mondeo to mělo stejně - tam se musela vyndat ještě mřížka od chladiče. -
« Re: Re: Dálkovky
O to tom, ze svetla musi ven, ja vim, cetl jsem si manual >:D
Je to holt cena za ten predek s elegantni "zuzenou" kapotou, nicmene ty dalky sviti skutecne divne...
Nekde jsem tu jiz psal, ze se take na zimu chystam vymenit zarovky v dalce za neco jako byly moje H4 PIAA SuperPlasmaBlue, coz ma vyrazne vyssi svetelny tok za stejneho prikonu, a barevnou teplotou se blizici k HID (xenonum).
Take bych rad vymenil zarovky v mlhovkach za kvalitni zlute skutecne do mlhy, ale tyto zarovky v mlhovkach v O2 jsou zatim skutecne exoticky format, a jeste jsem je nikde temer nevidel ani v normalnich provedenich, natoz ve zlute do mlhy... (!) -
exup 17.10.05 13:23
« Re: Dálkovky
To spitfire :
proč by ne?, každý můžeme mít pro tragédii jiné měřítko, že.., tak buď rád, že Ti ta světla vyhovujou.
Pokud mě paměť neklame, ty s motorem 2,0 TDI taky nemáš problém a já jo. A možná bych našel článek, ve kterém Ti tvoje OII sedí jako přibitá (nebo někomu jinému, to je jedno, padlo to tu, kdysi) a mně vadí, že odskakuje.
Takže i když není kvalita dálkových OII individuální problém mých parabol (jakože jim zrovna tyhle moje spadly z linky a zkřívaly se), individuální je přístup k nim jednotlivými jejich uživateli. To by totiž na tom světě byla pěkná nuda, kdybychom byli všichni jako z jednoho klonu :)
PS. zatím žádná připomínka k nutnosti demontáže světel z auta, při výměně žárovky. Nikdo tu není překvapen? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: To exup-xenony
To matuS :
Mel jsem take O1 po faceliftu (cira optika), a s osazenyma PIAA zarovkami SuperPlasmaBlue (barevna teplota K4000) to svitilo tak dobre, ze jen auta s bixenonama svitila lepe, a to jiste ne vsechna...
Pravdou je, ze kdyz zarovka PIAA odesla, a musel jsem tam docasne dat obe klasicke "teple" H4, mel jsem pocit, ze nevidim, to ale byl zvyk...
Apropo, mam jeste jednu zcela novou nahradni sadu techto vynikajicich zarovek H4 PIAA SuperPlasmaBlue, ktere me zbyly po odprodeji O1, v nove O2 mam xenony (HID), takze je me to k nicemu.
Nemate nekdo o to zajem ? (když tak do soukromé zprávy) -
matuS 17.10.05 12:44
« Re: Re: Re: Re: Re: To exup-xenony
Mam pocit, ze OI, se kterou jsem jezdil minuly rok, i Oplik Astra G, kterou jsem mel 4 roky predtim, na tom byly s dalkovymi svetly vyrazne lip...
tak to vas potom lutujem, lebo horsie svetla ako ma Oktavia 1 som zazil snad iba na citroene ax -
spitfire 17.10.05 12:24
« Dálkovky
V noci ze sobotu na neděli jsem najezdil pěknejch pár km po tmavých okreskách. Nějak mi nepřipadlo, že by ty dálkovky byly až tak velkej propadák. Pravda, asi už jsem zažil auta, co svítily na dáku líp (třeba Mondeo), ale že by to byla vyložená tragédie, to se mi nezdá. Když jsem s tím jel poprvé, přišla mi nezvyklá kombinace dvou barev světla, teď už mi to příjde v pohodě. -
"-- skrytý --" 17.10.05 10:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: To exup-xenony
Na pridavne dalkace jsem se minuly tyden taky dival, akorat jsem zatim nenasel vhodne misto na jejich montaz (je pravda, ze tomu hledani jsem zase tolik casu nevenoval, a dokud nebudu vedet, kam to poradne pridelta, tak je kupovat nechci...). Nekam pred mrizku chladice se mi to strkat nechce, a jinde jsem to jeste nezkoumal. No, uvidime, kazdopadne hodlam stavajici pomerne neuteseny stav nejak vylepsit. Treba zaberou hokus-pokusy se zarovkama. -
"-- skrytý --" 17.10.05 09:57
« Re: Re: Re: Re: To exup-xenony
Tak jsem si podle diskutovaneho "navodu" zkusil dalkova svetla - vcera jsem se po 11 vecer vracel do sve visky kousek za Prahou, po silnickach 3 tridy, tak jsem vypnul potkavacky (mam "jen" halogeny) a zkusil samotne dalkove - je fakt, ze zatim je to asi to nejhorsi, co jsem videl. Mam pocit, ze OI, se kterou jsem jezdil minuly rok, i Oplik Astra G, kterou jsem mel 4 roky predtim, na tom byly s dalkovymi svetly vyrazne lip... (dalsi 2 predesla auticka si uz tak detailne nepamatuji) Tohle proste sviti "neurcite do nikam". Asi zacnu delat pokusy s "dalkovymi" zarovkami - kdyz se k nim dostanu...:-)) -
exup 17.10.05 01:09
« Re: Re: Re: To exup-xenony
To diamant :
trochu jsem vyměkl a pořídil si dnes do dálkových žárovky s o 50% větší svítivostí. Možná úplně k ničemu, uvidíme.. Než jsem pro ně ale šel, podíval jsem se do manuálu, jakéže tam vlastně jsou? Že prý H1. Začetl jsem se tam dál do jejich výměny. Docela mě to pobavilo. Doteď jsem takovéto co a jak na tom autě, když tohle a tamto, nějak neřešil. Nebylo třeba. No tak třeba taková výměna kterékoliv žárovky, v tom předním světle, podívejte se. Jak jsem přečetl návod, bylo mi jasné, jak snadno mi je ukradli. Anžto chceš-li vyměnit žárovku u blinkru, potkávací, nebo dálkovou, musí světlo z auta ven. Aby to šlo dobře (komukoliv..), je to taky dobře vymyšleno. Stačí povolit prsty jednu plastovou matku, pak zatáhnout za plastovou páčku a - světlo opatrně vyjmout ve směru jízdy. Jedná-li se o vlastní světlo, neoddělovat ho od kabelového svazku štípacími kleštěmi, ale rozpojit vlídně svorkovnici. Provést výměnu dotčené žárovky, opačným postupem osadit světlo do karoserie a - vyrazit do nejbližšího servisu nechat překontrolovat, jak jinak, seřízení světlometů! Takto to nařizují v manuálu. A tak to asi i bude. Jen tak se nevzdávám, a gumový kryt dálkové žárovky mně přišel tak dobře přístupný, že jsem si před jeho sejmutím říkal, jestli mně ti redaktoři manuálu nenakazují stahovat si kalhoty před brodem příliš brzy. Sundal jsem ho, chvilku tam strkal prsty a nakonec jsem kapituloval. Nevystřílel jsem sice ještě všechen prach (už se stmívalo), ale asi to bude chtít vážně vyndat >:-[] .
Nevím, kdo z přítomných majitelů OII už nějakou tu žárovku v předním světle měnil, ale já kdybych si dnes nekoupil nové a žádná původní mně 2 roky nepraskla, pak bych se o to ty 2 roky nestaral a o ničem nevěděl, pokud by mně to někdo neoznámil. Tenhle postup mně teda docela dostal. V mém značkovém servisu mně totiž v minulosti nebyli schopni ani na 2x seřídit nové xenony. Povedlo se to až fabrickým mechanikům v Kosmonosech. Až si teď vyměním žárovky, budu si muset najít na světla jiný servis, nebo jet 60 km do Kosmonos. Zřejmě asi daň za ten zvláštní tvar předních blatníků, jejichž vodorovný vršek zasahuje do půdorysu motorového prostoru a tím znesnadňuje přístup k servisním místům světlometů. V případě dálkových světel ale možná spíš konstrukční "dílo" mistrů z Autopalu NJ.
Oželel bych i třeba odřené kotníky, při té občasné výměně žárovky, kolikrát do roka se to člověku přihodí?, ale že se mám po tom zrovna objednat do servisu, to jsem teď teda zrovna nasranej! Nebo má někdo lepší nápad? Rád budu za blbce a nechám se z toho konstruktivní připomínkou vyvést. Za konstruktivní ale nepovažuju takovou, jejíž podstatou bude jiná značka auta, jak jsem dnes už slyšel od mé manželky.. -
Diamant 16.10.05 12:43
« Re: Re: To exup-xenony
exup - fabiu som mal 3,5 roka a na svetlá som si fakt nemohol sťažovať. Hoci to boli iba halogénky. Je pravda, že svietili trochu vysoko. Skúsil som ich nechať nastaviť, bolo to rovnaké. Ešte raz som ich vyslovene rozšahal a dal nastaviť inde. Zase to nastavili ako predtým. Takže to nie je vina svetiel, ale toho, kto to navrhol nastavovať tak vysoko. Bežne som ich teda znížil kolieskom o 1 stupeň a už som neoslňoval. Ale aj takto svietili fakt super. Budem teda musieť zohnať nejakú Octaviu a pojazdiť s ňou večer. Ale bohužiaľ jediného majiteľa Octavie (dokonca s Xenónmi) poznám až 400 km ďaleko.
Q7 som jazdiť ešte nevidel, ale zatiaľ za najviac oslňujúce auto považujem BMW X3 s Xenónmi. Hlavne ak sa prirúti zozadu, tak to fest svieti. A pri obiehaní už môžem robiť aj tieňohru. Ale to je asi vlastnosť moderných svetiel, že výrazne osvetľujú pravú stranu kvoli značkám a chodcom. -
exup 16.10.05 11:30
« Re: To exup-xenony
To vir535:
opakovaně se mi mlžily 2 pravé, které mně i vyměnili. Do třetího už se jim nechtělo - že se musí počkat na vyprázdnění regálů v centrálním skladu s těmi nepovedenými, už jsem to tu říkal. Tak jsem nepospíchal, čekal, a on se mi ten 3. postupně úplně, ale úplně vysušil a už to tak od té doby drží. Není co reklamovat. Když se mi ale mlžily, tak tím stylem, že úplně celé krycí sklo - ráno, po noci. Když jsem se s tím pak rozjel, nebo jsem na to klepnul rukou na místě, ty malé kapičky se slily a čůrky to steklo k dolnímu okraji, kde se pak ten kondenzát přeléval ze strany na stranu (ne ale, že by to zase šplouchalo..). Čemu jsem se trochu tehdy divil - že to nemělo znatelný dopad na osvětlení. Každopádně to vypadalo hrozně a pozastavovaly se nad tím i kolemjdoucí babky. Kdyby se mi tam dnes objevilo to, o čem píšeš, okamžitě startuju do servisu. Reklamační technik je na to připravený. A vono pořád nic.. :roll:
To matus :
počítám, že těch q7-iček (ještě jsem ji neviděl ani na valníku) bude časem jezdit možná tolik jako teď jezdí třeba X5-ek, možná ani to ne. Takže její setkání zpředu nějak vydržím a přijede-li zezadu, dlouho mně, počítám, před sebou s tím svým motorem "nepožene" >:D V těhle typech aut jezdí převážně takoví týpci, co těm "ostatním" rádi ukazují, zač je toho loket.. (někdy doslova). Fábií jezdí ale nepočítaně. Taky se to ale nějak dá přežít :? -
"-- skrytý --" 16.10.05 09:21
« To exup-xenony
Opakovaně jsi se zmiňival o problémech se zamlžováním xenonů. Já jsem tento problém neměl. Dnes ráno jsem přijel do garáže a koukám, že mám na xenonech při dolním okraji zamlžený proužek. Ve čtvrtek jsem auto myl. Jak hodně byly ty Tvé zamlžené? Zamlžení je menší, nezasahuje do světelného toku. Přesto tam je a hodlám to také reklamovat -
exup 15.10.05 23:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Diamante,
tak teď si poslechni, co se mi stalo. Asi půl hodiny jsem Ti odpovídal na Tvoji hozenou rukavici (že je to možná rozdílem svitu xenonů a halogenů, tos mě teda naštval :roll: ). Zanalyzoval jsem to tam ještě víc než minule (troufnu si říct, že by se pod to Novak zase podepsal.. >:D ). Už jsem byl skoro v závěru, když tu jsem si nalil trochu Modrého Portugala do klávesnice. Tak jsem ji otočil vzhůru nohama a jal se z ní víno vyklepávat na stůl. Přitom jsem opět, jako kdysi, zavadil o klávesu Esc a všechen text byl nenávratně v kelu >:-[] . Nemám sílu to teď vše vymýšlet znovu, takže už jen heslovitě :
- xenony se ovlivňovat určitě nenechávám, vždyť jsem jezdil jen na světelnou houkačku a právě tehdy jsem ta světla definitivně "pohřbil"
- pokusím se ten světelný bordel, který vznikne na těch vratech při svitu samotných dálkových z cca 7-mi metrů, vyfotit, a poslat Ti ho, vyjde-li z toho něco.
- o světlech Fabií jsem tu kdysi vedl diskuzi s DIMem. Fabii poznám zpředu i ve zpětném zrcátku zdaleka, protože žádné jiné auto mě tlumenými tak neoslňuje. Na tom stále trvám. Takže na druhé straně - jejich řidiči musí být minimálně s tlumenými spokojeni. Svítí-li Fabii dálková stejně jako tlumená, pak si jejich řidiči musí v každé situaci chrochtat blahem. To jen odhaduju a Ty to potvrzuješ. Třeba chlapci v NJ měli na jejich paraboly víc času, než na ty OII, které se jim tedy opravdu "vel'mi nevydarili". Ten experiment, který mi radíš se mi asi nepodaří uskutečnit, protože, podiv se, nikoho tak známého s Fabiií nemám. Jinak ale na to, abych vyhodnotil dálkové OII jako zmetky, je nepotřebuju s ničím srovnávat. Na to mi stačí zkušenost a zatím stále bezchybný zrak.
Tak asi takhle, nějak, v kostce. Věř mi, že ta světla stojí opravdu za *. Najíždím toho v noci dost... -
Diamant 15.10.05 09:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
exup - ešte by si mohol urobiť jeden experiment. Postav na nejakom málo frekventovanom rovnom úseku cesty vedľa seba tvoju Octaviu a Fabiu. Myslím, že Fabia má veľmi vydarené halogénové svetlá. A potom zapni iba diaľkové na jednom a druhom aute a uvidíš, či to je rozdiel, alebo nie. Ja totiž stále vidím tvoju nespokojsnoť so svetlami v tom, že xenóny svietia podstatne silnejšie a majú ostrú hranicu medzi svetlom a tieňom a toto tmavé miesto (navyše v diaľke) už halogénové diaľkové svetlá nedokážu rovnako solno osvetliť. -
exup 15.10.05 02:06
« Re: Re: Re: Re: Re:
to silken :
aby bylo jasno :
- termín, že mi dálková světla svítí do korun stromů jsem tu nikdy nepoužil (to jiní..). To je jako bych napsal, že mi svítí vzhůru, což zavání jejich vertikální neseřízeností. A to ona snadno umožňují. Takže pokud někomu svítí do korun stromů (před autem!), pak doporučuju vzít imbusák a sešroubovat je o pár větví (stromů) níž. V tom není žádný problém.
- stav toku světla těch mých dálkových světel, odborně seřízených v samotných Kosmonosech, bych popsal tak, že svítí někam do *. Konkrétně jedu-li rovně, pak osvětlují pravý pangejt. Rostou-li za ním stromy, pak stromy podél pravého pangejtu. Kmeny i koruny. Podle výšky a vzdálennosti stromů. Prostě nesvítí přímo před auto. Tam je šero. Kdybych tam chtěl světlo poslat, pak bych musel zřejmě hnout s celými reflektory. Tím bych rozhodil xenony, což se mi nechce, protože ty mně tam seřídili dobře a jsou mi cennější než ta dálková. Možná to časem udělám, půjde-li to vůbec, až ten stav přestanu udejchávat (moc mi neschází..).
- dosud jsem ale mluvil jen o směru toku světla. I kdyby mně ta světla svítila rovně (kam už mně i dřív, lépe, svítila) stejně budou svítit mizerně, protože to je jejich vlastnost, tvrdím (nejen) já. Jsou to prostě, podle mého názoru zmetky. Stačí zajet ve tmě s autem 5 m před vrata a zjeví se dost zvláštní obraz toho světelného toku (bez potkávacích!).
Pokud však někomu vyhovují, neberu mu to, ba Ti to přeju. Těžko se to exaktně změří, takže je to víceméně subjektivní záležitost. Každý to může vnímat jinak. Až přijde na lámání chleba - ohledně mých dálkových světel, budu trvat na jejich předvedení v akci. Nikoliv to řešit se zástupcem výrobce slovní polemikou u stolu a posloucháním argumentů typu : ta světla prošla testy, jsou schválená atd..
- souhlasím s tím, že začínají svítit tam, kde končí xenony. Ale špatně.
- píšeš o trase Brno - Ostrava. Já jsem jel jen trasu Brno - Olomouc, když jsem si tam jel pro OII. Řeknu ti jeden postřeh. Tohle je celkem frekventovaná trasa (musí se dost často tlumit, ne?), geometrií celkem slušná silnice (roviny, táhle zatáčky..). Dejme tomu podobná jako když jedu já z Prahy do Strakonic. V provozu a na takovéhle silnici se ta světla moc neprojeví. Problém já začínám mít za Strakonicemi, na tmavých zatáčkovitých okreskách. Tam vyplouvá jejich bída. A tam taky rád někoho kompetentního z Boleslavi, nebo z NJ odvezu. Ne na dálnici na Turnov. Tam je to vo ničom..
- jestli už máš "novější" verzi světel nevím. Nevím jestli vůbec nějaká novější je. To jsem jen tak plácnul. Jinak si totiž neumím vysvětlit, že je někdo může obhajovat. Kdyby mně svítila průměrně, jak píšeš, t.j. třeba jako u mého předchozího Passata, tak bych sem na tohle téma nepřispíval, to mi věř.
- pokud mně nakonec, možná rezignovanému, nezbyde nic jiného než napravit šlendrián konstruktérů z NJ vlastními silami, půjdu cestou přídavných světel, jak už jsem tu kdysi psal. Nemyslím, si, že světlo ze 100W žárovek najednou nabere z těch samých parabol nějaký jiný směr, byť ho bude, pravda, nepochybně víc. Nicméně dej vědět, osadíš-li je tam.
A teď už vem čert, tahle světla.
to George : s tím motorem jsem na tebe nezapomněl.. -
« Re: Re: Re: Re:
to exup :
tak dneska jsem jel Brno - Ostrava ...vyjizdel jsem kolem 8sme vecer takze byla tma jiz....
- dalkace mi rozhodne nesviti do korun stromu :-)
- zkousel jsem jet na vystrazne ( tedy xenony off - dalkace on )
a pritom zkousel zapnout xenony
no zaver mam takovy....dalkove zacinaji osvetlovat cestu tam kde konci xenony...Neboli abych se presne vyjadril...nesvití do nebes..
Rozdíl kde "vidim" na xenony a kde "zacinaji" dalkove je znatelny..A nemuzu si pomoct....trasu Brno - OVA jsem jel vicekrat......a jedine co lepe svitilo byl muj starej fiat ...ale ten mel ilegalni 100W zarovky...( pouze dalkove ,potkavaci klasik 55W ) ...jinak to byla porad stejna bida: )
z toho mam zaver, co rekne O2 na to kdyz jako dalkove dam 100W zarovky ? :)
jestli mohu mit "novejsi" verzi svetel ....to netusim...je tam na nich nejakej popis ?
nebo to zkusim zjistit pres kamarada v servise zdali se delaji nejake nove svetlomety:) -
exup 13.10.05 21:37
« Re: Re: Re:
Silken :
Jsou 2 možnosti : buď to chlapci z NJ už vychytali a modelová řada 2006 už prostě svítí "normálně", nebo tu mizérii prostě nevnímáš a jsi šťastný člověk. Já zrovna přijel ze Šumavy (je tma) a vždy, když jsem přepnul na dálková, tak jsem své myšlenky věnoval soudruhům z NJ... Dál bych se jen opakoval.
Howard :
Nevím, jestli ses obrátil na toho pravého, pro hodnocení OII oproti OI RS. Moje OII s polním paketem není zrovna reprezentativní vzorek, nicméně nějaký dramatický rozdíl oproti OII s klasickým podvozkem tam není, řekl bych - na základě kratších jízd, které jsem s OII absolvoval.
Stručné srovnání mé OII s RS-kem jsem tu už učinil - jeho sportovní podvozek (RS-ka) mně přišel komfortnější než OII, u které cítím sebemenší nerovnost. Je to koza skákavá! V tom mě RS příjemně překvapila. Pokud je kvalitní silnice, OII jede jako po kolejích a sedí jako přibitá, to se jí nedá upřít. Pokud přijde nerovnost (díra, kanál, příčná vlna), jsem rázem u toho tady tolik diskutovaného uskočení zadku. Někomu to nevadí, někdo tomu nepřikládá význam. Mně osobně to vadí dost. Kolikrát jedu téměř v přímém směru a ono to k mému úžasu uskočí. Řekl bych, že téhle OII je sebemenší nerovnost "dobrá" k tomu, aby uskočila. Jako by na to byla ta její nová zadní náprava naprogramována. Skrze tenhle jev, který já vnímám jako (skutečný) problém, se proto ode mně podvozek OII celkového pozitivního hodnocení nedočká. Stejně jako se my asi těžko dočkáme v téhle zemi rovných a kvalitních silnic. Brzdy má OII skvělé, myslím.
V každém případě bych si na Tvém místě půjčil to auto nejmíň na půl dne, protáhl ho všemi možnými, předem promyšlenými zkušebními terény a utvořil si vlastní názor.
Motor má RS I skutečně lepší, ten nemá smysl s TDI porovnávat. Větší rozdíl jsem cítil, když jsem se vrátil do TDI, než na počátku, kdy jsem přesedl z TDI do RS a říkal jsem si, že to zas takový zázrak není. Učinil jsem tehdy závěr, že pasovat se kdekoliv s RS-kem, bude-li v něm sedět nějakej brusič (a kdo jiný si ho kupuje, že..?), nemá význam. Motor RS mně svojí pružností příjemně překvapil. Horší to bylo se spotřebou, na tu jsem se zpět do TDI vyloženě těšil.
Takže jak říkám - řádně se v OII povož, než vydáš peníze. Auto je to nepochybně kvalitní, má jen nějaké mouchy.. -
« Re:
..........tak se musíte zeptat soudruhů v NJ :-) Pravdou je, že pokud je té vlhkosti hodně, tak se sice teplem změní na páru, ale když je sklo zvenčí dostatečně studené a relativní vlhkost uvnitř vysoká, vzniknou " obrácené mlhovky " :-) ...pak to chce jednoduše navrtat malou dírku 0,9 mm vrtáčkem zhruba ve dvou třetinách šířky krycího skla , zavést malou hadičku a v pravidelných 7 minutových intervalech vycucnout............a nebo reklamovat ! :-) -
« Re: Re: Světla.
Nazdárek !! Já mám Strašín cca 500 km daleko !! A navíc je strašně v kopci, to se nedivím, že když jedeš do toho stoupání k lékárně že svítíš až na Javornickou rozhlednu.......Zkus to někdy dolů.....a nebo to byl ten druhý kolega , co zase svítil moc dolů ??? :-)) -
exup 12.10.05 13:37
« Re: Světla.
DIMe, buď zdráv! Gdes celou dobu byl? Já už jsem z těch soudruhů z NJ, co mají na svědomí tu čirou optiku OII po nočních jízdách úplně na nervy >:-[] ! Nech zkoušky světel na PC a jejich výsledky v normě stranou. Pojď se sejít ve Strašíně na vsi a já Ti předvedu tu jednu velikou tragédii.. (já vím, že těm soudruhům neděláš advokáta, ale málo platné, přes tu optiku jsi tady největší kápo Ty!..) -
« Re: Re:
no ja mam O2 starou cca 2 tydny. A dalkove svetla se mi zdaji naprosto OK. Neboli, rozdil oproti potkavackam tam je ( mam xenony )
ale pokud to srovnam se starou octavii, nebo jinymi auty ktere mam tu cest ridit, tak mi to dalkova svetla pripadaji naprosto prumerna. Nesviti nijak lepe, nijak hure...klasika proste...
spise je do oci bijici ten rozdil pri zapnutych potkavacich ( xenonech ) a dalkove k tomu.....
ale pokud si sjedu stejny usek s jinym autem...jsem na tom opravdu stejne z hlediska kvality dalkovych svetel 8) -
« Světla.
Mlžení světel je špatné, hlavně u xenonů, které nehřejí a netopí........počkej na LED technologii :-) Ale co se týče osvitu dílkových, tam není problém jen seřízení u výrobce reflektorů, ale každá karoseie je trochu jinak zkroucená a nepřesná, a světlomet je ještě korigován vůči karoserii pomoví takového upínacího plata se schůdky .....a to při montáži v MB. Paprsky v korunách stromů ?? Nejel jsi před rokem přes Vysoké Tatry !! :-) -
Howard 11.10.05 23:39
« OII vs. OI RS
Exup:
Psal jsi, zes projizdel OI RS - mohl bys ji strucne porovnat s tvoji OII TDI? Je mi jasne, ze motor ma RS lepsi, spis se mi jedna o celkove dojmy - jizdni vlastnosti, komfort apod. Ja RSko mam a chystam se v brzke dobe prave do OII TDI (nejspis s cipem) a tak bych rad slysel dojmy nekoho, kdo s OII najezdil vic nez jen 20 km zkusebni jizdy. Diky. -
Diamant 11.10.05 22:19
« Re: Re:
exup - graf môžeš poslať na diamkonf1[zavináč]railweb.sk - budem povďačný. Inak sa mi zdá tých 27,5 kW celkom dosť. Mne na Fabii namerali o 10 kW menej. A kamošovi detto. Prvé meranie som mal na 15.000 km. Ale keď som sa im tam hrabal vo výsledkoch, tak tam máloktoré auto malo pod 20 kW. Ale Fabie vždy. Tak sa už nečudujem prečo som bol s Fabiou tak spokojný.
miro - Octavie majú navi stále iba na CD. Po DVD verzii sa musíš poobhliadnuť u Passatu alebo u Audi. -
exup 11.10.05 20:34
« Re:
To Karlos :
věřím, že v těch odvzdušňovacích dírkách je nějaký chaos. Podle mé zkušenosti po krádeži originál xenonů a montáži jiných existují nejméně 2 jejich různé provedení. Každopádně o tom problému mlžení se už "u zdroje" ví, protože zpočátku mně 2 pravé mlžící xenony v servisu vyměnili promptně, do třetího se jim už nechtělo, že prý se v centrálním skladu v MB čeká na novou sérii a oni nechtějí vyhrábnout z regálu ještě nějaký z té staré, byť by jim ho skladník dal. Tak jsem jezdil se zamlženým a čekal, až se vyprázdní regály kvůli jiným nešťastníkům. A jak tak čekám, xenon se mi pomalu ale jistě odmlžuje. Až mi vyschnul úplně a já teď nemám co reklamovat, ve věci mlžení. Proč ne, vydrží-li to. Počítám, že se to začne mlžit až skončí záruka, jak jinak..
V každém případě, až budu psát v dohledné době reklamační dopis, bude předmětem 2. bodu "kvalita" svitu dálkových světel. Ono i tohle funguje na principu jednoho z Newtonových zákonů. Když není akce, není ani reakce. Když si někdo nechá třeba 10 let kálet v zaměstnání na hlavu, bude mu na ni rádo káleno. Když se nikdo ve věci šmejdu dálkových parabol neozve, budou v Pentagonu v klidu. Já je v každém případě řešit hodlám.. -
« Bez nadpisu
exup: abych řekl pravdu, tak dálková světla jsem fakt neřešil, ale podívám se na to ...
Jinak co se týče světel jako takových, nabíhá v tichosti (jako se vším) nová revize celých světel (ne-xenonů určitě), jejímž primárním cílem je vyřešit problém zamlžování a zatékání do světel (údajně způsobené špatně navrhnutou odvzdušňovací dírkou?). Známý říkal, že to řešil v servisu a je už objednaný na výměnu komplet světel ... Já s tímhle problém neměl a nemám, on neustálý (přes zamlžené krycí sklo mu to prý fakt nesvítí). Nevím, jestli je lepší mít mokrý kufr jako po náběhu O1, nebo nesvítící světla jako teď. Ale prostě to auto je pořád příliš nové a mouchy nevychytané :roll: -
exup 11.10.05 09:37
« Re: Re: louka
Diamant :
Tu louku máme, to je pravda, jezdím po ní ale jen s traktorem (proto taky mým uším traktorový zvuk 2,0 TDI lahodí! a nechápu, co na něm jiní mají.. :, no a než se na tu louku vydám musím tam dolejt tak 2 l oleje, protože když přijedu z louky, jsou pryč 3 l, čert ví kam se podějou :*) ). Jinak jsem docela ekolog, poslyš >:D .
K těm ztrátovým výkonům. U OII mně na Jarově naměřili 27,5 kW (tehdy najeto cca 2000 km). U předchozího očipovaného Passata pak 24,5 kW (najeto cca 165000 km, už měl asi větší vakl - proto šel "volněji" >:D ).
Oba tyhle protokoly mám naskenovány. Kdysi jsi mi říkal, že Ti je můžu na nějakou adresu poslat, tak pokud budeš mít zájem...
U toho protokolu pro OII jsem si dal tu práci a dokreslil jsem do něj firemní charakteristiky krouťáku pro 2,0 TDI 1,9 TDI. Tragický pohled na toto grafické srovnání lživé teorie a smutné praxe zcela jasně dokazuje a dokladuje to, o čem tady od června v souvislosti s chcíplostí 2,0 v nízkých otáčkách mluvím. Pocity mají ruzní lidé různé. Navzájem je nemusí sdílet. Ale řeč čísel a křivek je jasná a nezpochybnitelná. Mé osobní pocity "jejich" čísla potvrzují >:-[] Tak! -
Diamant 11.10.05 08:16
« Re:
exup - dúfam, že s tou lúkou si robíš iba standu, že?
Nejde ani tak o výmenu oleja v servise, ale o to, že ti auto v servise "odborne" skontrolujú a dostaneš pečiatku. Iba tak máš nárok na záruku. Ja som si vždy všetko mimo základnej prehliadky urobil sám a potom som došiel do servisu a platil minimum za cenu prehliadky.
Nebude ten rozdiel v pocite za jazdy medzi tým 1,9 a 2,0 TDI v tom, že 1,9 je v aute s pohonom 4x4? Tých temer 40 kW straty je fest dosť. Bežné auto má menej ako polovicu. Ta máš grafy z Octavie, tak napíš, koľko ti namerali straty? -
« Bez nadpisu
Dálková světla osvětlují koruny stromů opravdu pěkně. A co teprve, když se pořádně naloží kufr. Moje zkušenost z celonoční jízdy na dovolenou byla hrozná. Hlavní paprsek světel byl vidět v korunách stromů. Nechápu, proč se ovladačem z místa řidiče nenastavují současně potkávací i dálková světla.
Postavil jsem auto před bílou stěnu a zjistil, že už u nezatíženého auta je hlavní paprsek dálkových světel ve vzdálenosti 5m o 5cm výš, než je střed světlometu. Přitom by měl jít mírně dolů. Nastavím si je sám, jak mi to bude vyhovovat. -
exup 10.10.05 20:04
« Re: Výměna oleje odsaváním přes měrku
Passat:
tady, tady, sím, já toviděl!! Nevím, jestli je to je běžné, protože jsem olej nikdy v servisu neměnil (máme na Šumavě velkou louku, tak tam dycky zajedu, protože hledat pokaždé nějakej lavor a pak ho zase od té špíny čistit, to je hrozněj opruz..),ale viděl jsem to v jednom servisu - na Šumavě. Mechanik to vydával za poslední výkřik techniky. Měnil s tím olej u Mondea TD (94) mého příbuzného. Nějak jsem nad tím nebádal, ani mně toho motoru nebylo líto, protože kdyby přestal tímhle zásahem třeba úplně jet, tak by jel jen o něco méně, než před výměnou oleje.. Takže jediný, Passate nejsi.
Já osobně budu jezdit do servisu měnit olej jen pod dobu záruky, pokud je to nutné pro její zachování (je?, ptám se).
Zajímalo by mě, kolik si při tomhle způsobu výměny účtují za práci? Auto nemusí na zvedák, vycucnutí 4 l je dílem okamžiku, zbývá jen vyměnit filtr. Odhaduju to tak na 10 min.
Jinak jak jsem se fšiml, přibyl na úvodní stránce tohohle serveru test očipované OII 1,9 TDI. Jsou tam charakteristiky změřené na brzdě na Jarově. Před a po čipování. Říkají, že ale ani po očipování nedosahuje na 2,0 TDI. Pokud ale posuzuju grafy, ne pocity, pak krouťákem 2,0 na tuhle čiplou 1,9 nemůže mít! Těhle hodnot prostě nedosahuje. Už v základu na tom totiž není 1,9 hůř (spíš líp!), než 2,0, srovnávám-li jejich graf s grafem mým, pořízeným na té samé zkušebně tamtéž, pak u Srby a pak v Kosmonosech. Zřejmě porovnávají (*) změřený reálný graf 1,9 s tím prolhaným oficiálním grafem 2,0, kterým Wolfsburg mate veškerý sprostý lid. Tohle měření potvrzuje, že pocitově jede 1,9 odspodu líp. A když ne líp. tak ne hůř! Nicméně zůstanu-li v blízké době o tohohle motoru, chip ho nemine :? -
« Bez nadpisu
Hmmm, tak mám pocit, že mě čeká další servis >:-[] Od nastartování neustále slyším čerpadlo (nebo co je to za bazmek vzadu na nádrži) a auto začalo viditelně víc žrát, navíc ani klimatizace občas nevydává zvuky, které bych zrovna očekával :x
btw: prý Škoda uvažuje, jak v tichosti ukončit "Škoda Assistance", údajně jí to začíná sakra lézt do peněz (povídal řidič odtahovky naposledy :roll: ) -
« Výměna oleje odsaváním přes měrku
Výměna oleje odsaváním přes měrku, Zajímá mě jestli se stim nekdo setkal a jestli je to bezne? Nikdo se zatim nevyjadril.
Jeste ze sem to menil pri 3000km (takze si myslim ze zadna pohroma ale nedejboze kdybych je videl jak to delali u meho auta treba pri 60 000 km a vice kdy uz jsou v motoru usazeniny asi bych je okamzite serval >:-[] >:-[] Vzdyt odsavanim tam musi zustat bordel ve vane.
Uz sem videl a jako perlicku oznacim v servisu kdyz nemeli dily a zakaznik si priplatil vysrouvbovaly to z nove!! NOVE OCTAVIE a dali zakazniovy a cekaly na dil a ten pak domontovali = bezna praxe z vice zdroju!! -
"-- skrytý --" 10.10.05 09:55
« Re: Re: Světla na Octavii
exup:
Možná jsem se špatně vyjádřil. S autem jako takovým jsem nadmíru spokojen, ale zrovna ty světla mě taky zklamali. Zapomněl jsem minule dodat, že i po té výměně světla a údajného seřízení mi svítí vyměněné světlo hodně do země, blízko auta, takže při pohledu zepředu to vypadá, že skoro nesvítí. Připadá mi to ja nějaká stará 120ka, kde ty světla podobně blbnou. -
"-- skrytý --" 10.10.05 09:52
« Re: Re: Re: Re: olej vymena odsavanim
To není ani tak drahým autem (1 mega dnes není tolik...), ale drahým pražským servisem. Ve Znojmě je hodinová sazba méně jak poloviční (práce je na tom zhruba na směnu), a tamní mechanik umí navíc ušetřit na dílech: kdybych to neviděl na vlastní oči, tak bych nevěřil, že obsahem originální a neoriginální krabičky může být naprosto identický díl (včetně výrobce, katalogového čísla atd.), přičemž "rozdíl v ceně krabičky" je řádově v tisících Kč!!! -
"-- skrytý --" 10.10.05 09:03
« Re: Re: olej vymena odsavanim
Asi proto někteří Pražáci jezdí servisovat až do Znojma (220 km jedna cesta). A vyplatí se to! Např. výměna rozvodů na mém autě stojí v Praze cca 25 tis. Kč, ve Znojmě 8 tis. Kč!!! U auta mohu navíc po celou dobu být, takže vidím, co a jak se tam mění... -
exup 10.10.05 09:00
« Re: Světla na Octavii
jaknovo:
pokud vím, co se týče světel u OII, se tu řešil (já to tu řeším..) jen problém intenzity svitu jejich dálkových světel a měnily se tu jen jednou - ty moje, když se mně rosily. Napsals to tak, jakobys byl "doslova nadšen" i z těch světel. Já na ně, na rozdíl o tebe, bez ustání nadávám. Konkrétně na ta mizerná dálková (xenonům nemám so bych vytknul). Před víkendem jsem říkal, že je zkusím projet samotná, bez xenonů, aby je, a mě, svým svitem neovlivňovaly. Chtěl jsem je původně zakrýt, ale nakonec mě napadlo, že bych mohl, ještě objektivněji (i když trochu nebezpečněji.. :o) jezdit jen na světelnou houkačku. Tak jsem si v hluboké noci udělal na tmavé Šumavě takový kratší okruh jen s těmi dálkovými. Nejede se s tím moc pohodlně. Delší okruh bych ale ani nevydržel nervově, při pohledu z auta dopředu - na tu ubohost. Jiné slovo pro to nemám.
Kdo mi chce oponovat, ať si to nejdřív zkusí. S těmihle světly může být spokojený buď a)člověk, který nejezdí v noci (nebo málokdy), nebo b) člověk bez nároků, měřítek či srovnání, kterému to prostě nevadí. Při té zkušební jízdě se ukázala mizérie těhle (mých) dálkových světel v ještě větší nahotě, než v součinnosti s tlumenými. A na to, že jsou seřízené, mám protokol přímo ze servisu výrobce z Kosmonos! A nemyslím si, že by to byl problém právě jen těch mých světel. Ta první, co mi ukradli, svítila zrovna tak. Ještě jsem nejezdil s autem, které by takhle zoufale svítilo. Na druhé straně je možné, že tenhle problém někoho vůbec netrápí. A co tebe, Karlosi, s těmi tvými 100 000 km ročně? Najíždíš je všechny ve dne, když máš auto služební? Vypadáš dost zkušeně (bez legrace), umíš i dobře stylizovat, tak co ty na to? Ty jsi s nimi spokojený? V tom, jak jsi omlouval uskakování OII s tebou ale nemůžu souhlasit. Jasně, že se chytne, když si jenom jednou odskočí. Ještě aby se nechytla, na asfaltu! Stav, kdy je na ten podvozek OII spoleh, ale doprovázený mnohdy sevřeným svěračem, já tedy moc dobře nevnímám. Srovnals ji pak ve svém hodnocení s Passatem. Z Passata jsem na OII přestupoval. OII sedí na rovné silnici líp, ale v Passatu jsem měl lepší pocit. Tam jsem ten podvozek nevnímal, pokud jsem ho zrovna neštudoval. Tady se mi připomíná na každé nerovnosti. Mám ale ten polní paket, připomínám pro objektivnost.
Když jsem před 14-ti dny měl auto na 5 dnů v Kosmonosech, půjčili mi náhradou OI RS. Vyr. 3/05, najeto cca 8000 km, takže celkem zánovní. Najel jsem s ním asi 450 km (= vyjel jsem téměř celou nádrž!). Člověk by čekal tvrdý, sportovní podvozek. Byl ale pohodlnější než u té mé OII a neodskakoval! To mě překvapilo. Pravda, když jsem jel tachometrových 240 kolem Řitky, směrem k Cukráku (pro znalé trasy), tak jsem z něj v té táhlé levé neměl úplně nejlepší pocit, ale to je o něčem jiném..
Takže ač s mnohým spokojený, 2 věci mě na mé OII 2,0 TDI vyloženě, odpusťte, serou >:-[] : dálková světla a odskakování zadku. Víc než vlastní motor, jenže ten se dá jednoznačně změřit (a změřil..)..
To Rostam : QG1 = proměnlivý interval, máš to v servisní knížce. Takže v 15000 km, probůh, nic neměň! My jsme tady měli a řešili jiný druh nejasností.. -
« olej vymena odsavanim
ne prave oni to vymenili ten olej odsavanim pres merici rysku !!!!!!!!!! * tohle fakt neni mozne!! co si clovek v servisu nepohlida sam!! to ani nevite vy sami!! kdyz tam zavezete auto ja na to prisel nahodou jelikoz sem videl ze auto prijelo servisakem a nebylo zvedle = tudiz sem to zpozoroval jako Cozeee vy uz mate odpusteny olej ?? a nemate ani zvedle auto kvuli odtokovemu ventilu dole na vane.A oni na to ze to odsali a ze pry co se divim ze pry je to tak rychlejsi-. VSECHNO JSOU TO * TY SERVISY!! uz sem tak nasrany!! ze priste budu u vymene oleje stat servisakovy pod rakama.. Tohle fakt neni mozne co si autorizovany servis dovoly.!!!!!!!!!!!!!!!!!
U nas ve meste uz neni ani jeden servis co by me zbyl a kam bych jezdil happy :-)) tohle byl posledni a hodne zklamal i lajkovy je jasne ze takova vymena je preci nedostatecna odsat olej pres rysku je preci uplna hloupost!! vzdyt kdyz vypustim ventyl tak vytecou sracky ale kdyz to odsavam tak preci to dsaje olej ale bordel v bocich zustane = takze==
==bacha mozna davate auto do servisu ale ani netusite co Vam s nim delaji a tohle muze dit i u vas= no coment
JEN ME ZAJIMA SETKAL SE STIM NEKDO?? -
Diamant 09.10.05 15:48
« Re: výměna oleje ODSAVANIM
Pokiaľ je to chápané ako výmena oleja, tak to je pohroma. Od takého servisu ruky preč! A rýchlo! Ale ak vymenili olej normálne (vrátane olejového filtra) a náhodou olej preliali, tak to beriem ako spôsob odsatia prebytočného oleja. Na tom nič zlé nevidím. Pod motorom je predsa kryt, ktorý už bol zrejme namontovaný. Takže hadičkou to bolo menej pracné.
Medzi ryskami je rozsah myslím 1,0 L oleja. Ak teda bude v motore o 0,2 L oleja viac, tak to zase až taká katastrofa nebude. Určite s tým auto nebude jazdiť 30.000 km, ale odhadujem, že po takých 2000 km už bude olej na maxime a bude ďalej ubúdať (u 2,0). -
Diamant 09.10.05 15:42
« Re: Re: Re: Prima
Carlos5 - to si napísal veľmi pekne. Octavia RS je skutočne "len" dobre vybavené a rýchle auto s dobrými jazdnými vlastnosťami a priaznivou cenou. Kto si to ale neuvedomí a očakáva od Octavie viac, bude sklamaný. Kto si to ale uvedomí už pri kúpe a vyhovuje mu to, tak bude veľmi spokojný.
Taktiež súhlasím, že zákazníci od Škodovky požadujú práve toto. Plnokrvný športiak sa nakupuje inde a postráda niektoré veci, ktoré zase Škoda ponúka.
Áno, je to fakt, že Fabia RS výde lacnejšie, ako bežné TDI s tou istou výbavou. Ale tak by to malo byť, nie? Výrobca predá istý (a nie malý) balík výbavy, tak by mal čosi aj zľaviť. U Octavie II to tak našťastie funguje tiež a každý vyšší stupeň výbavy je výhodnejší, než ten nižší s príplatkom za chýbajúce prvky. -
« Re: Re: Prima
Diamant: kvůli tomu jí např. příšerně sepsuli v Carautu (aka Autocaru), že to prostě není GTIčko, ale "jen" velmi rychlé a dobře vybavené auto s dobrými jízdními vlastnostmi za dobrou cenu. Že to prostě není "sportovní nářadí", ale prakticky manažerské auto. Jenže ono to tak imho být má, bylo to i cílem a kdo chce jezdit co nejrychleji po okreskách, asi si nepůjde kupovat O2, že (k čemu s sebou vozit kufr, výbavu a spoustu železa) ... Představa škodovky jako výrobce čistě sportovních aut je - ehm - trochu zvláštní, myslím, že RS bude přesně to, co lidi chtějí.
Podobné řeči se vedly už u původního RSka a až později zjistili, co - i s tím mizerným podvozkem - se dá s tím autem všechno dělat. Nové RSko je najisto o míle vepředu. No a vzhledem (k často nepochopitelné) cenové politice Škodovky (RSko má v základní ceně opět kde co - včetně xenonů a spol.) jich uvidíme brzo spousty (k smíchu mi dodneška přijde, jak vlastně plně vybavená Fabie RS byla o hodně levnější než stejně dovybavené standardní TDIčko). -
« výměna oleje ODSAVANIM
Olej. Ma nekdo zkusenost vymenu oleje? odsavanim? byl sem v servisu a hledim na to auto nebylo zvedle! jen se porad cosi mechanik ochomejtal v motoru a pak uz vidim jak lije olej.(Jdu se zeptat ze jak to vypousti a on ze odsavanim? (Co si myslite o tomto\,,,???? >:-[]
Funguje to tak ze srci trubicku pres rysku mereni dolu az do vany a odsavaji olej.
Perlicka na zaver vecer kontroluji hladinu oleje!!!! a byla nad maximem az v te kulicce jak je u nove Octavie ten merak odlisny skulickou . Tak tam jedu na druhy den a zas museli odsat mel sem strach s tim jezdit aby se neco nestalo??
Jake bylo riziko jezdit 30km s olejem ktery byl nad maximem o cca 0,2 dc??
Fakt "kurna" co si clovek neohlida ! to nema? Priste budu u cele prohlidky a seru na ne! ale nejvic me zajima to odsavani!!
VLASTNE SE TO MUZE DELAT BEZNE JA NA TO NARAZIL NAHODNE JELIKOZ SEM NA VUZ CEKAL A TROSKU SLEDOVAL PRACI SERVISAKA -
Diamant 08.10.05 21:19
« Re: Prima
Sator tym zamoril asi cele MotorCafe.
karlos5 - hod prosim nejaky odkaz na test RS-y, ja som ich vela nenasiel (napr. na auto.cz ano) ale asi som prehiadol tu cast o makkosti. Ale ako som uz napisal, tak mam dojem, ze prave vdaka maksiemu perovaniu by to auto mohlo odskakovat menej, kedze ma mensiu uzitocnu hmotnost. -
"-- skrytý --" 08.10.05 19:28
« Světla na Octavii
Chtěl bych reagovat na příspěvek týkající se předních světel na Octavii II. V květnu 2005 jsem si koupil kombi 1.6 MPI a do teď jsem z tohoto auta doslova nadšen. Trápila mě zatím jen jedna maličkost. U pravého předního světla se mi taky uvolnil šroubek držící v plastu kovovou sponku na žárovce. V tom platovém tělese byl uplně vymletý závit. Uplně by stačilo dát tam větší šroubek, ale v autorizovaném servisu Škoda mi taky vyměnili komplet celé světlo. Nic sem neplatil, ale na faktuře bylo něco kolem 3.800Kč, což mi přijde o dost víc, než kdyby se to vyřešilo větším šroubkem. Škodovka to bude ale asi řešit jako reklamaci u dodavatele světla a vzhledem k tomu, jak jsem se tu dočetl, že nejsem jediný komu se to stalo, bude z toho dodavatel světel asi velmi "potěšen".
Jinak si myslim, že nejlepší motor pro novou Octavii je asi 2.0TDI, ale zvolil jsem levnější, jelikož mám auto k soukromému účelu a ročně toho moc nenajedu. Dlouhodobou spotřebu mam 8.6l, ale je to hodně ovlivněné tím, že jsem jí na několika delších cestách pěkně prohnal. Při ostré jízdě po dálnici mám spotřebu i přes 12l (když se jede déle přes 180km/h), ale naopak ráno po Praze jezdím každý den 18 km průměrnou spotřebou pod 7l, rekord mám na této trase i 5.4l.
z vlastni zkusenosti doporucuji vybavu Elegance + zadni parkovaci senzor, maxidot, radio Audience a Sound System, to jsou fakt veci, ktery vyuzivam denne a kazdy den z nich mam radost. Docela rychle jsem si zvyknul na elektornicky stmivany zrcatka. S volbou barvy jsem taky spokojeny, cervena Corrida na tom aute vypada moc dobre (skoda jenom, ze uz nedelaji tu cervenou rallye :-) ). 2.0 TDI v kombinaci s sestikvaltem je super, samozrejme pokud jsi zvykly na benzin, pak by ti vyhovovat nemusel.