Octavia II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.05  22:03

    « Re:

    Marios:No,já ti závidím ten sníh;to je přece materiál!Fakt je,že bych neměl srdce drandit se studeným motorem do prudkého kopce,ale až se to zahřeje!
    Se zimou mám první blbou zkušenost akorát v tom,že mi na dálnici vlítnul kamínek(posyp) do čelního skla a už tam mám ždibec přímo ve svém zorném poli-těžko se s tím smiřuju!
    BTW za kolik je čelní sklo do OII až se měto stane potřetí?(ne že bych jezdil blízko za jinýma-to je prostě osud) :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.05  18:21

    « Bez nadpisu

    BLASIO: Ti zavidim ze tam u tebe nemate snih a nechapu ze se tesis na brecku a snih. Jak pises ze se v unoru tesis do Jeseniku, tak ja tu bydlim a snih tu uz mame 14 dni a je ho az az moc
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.05  17:56

    « O II na sněhu

    Jsem dost zvědavý na ohodnocení jízdy se čtyřkolkou na sněhu až bude příležitost. Ono se to nedá s dvoukolkou srovnávat , ale určitě by to měl posoudit někdo kdo jezdil se čtyřkolkou O I. Já jsem včera večer ometl sníh ze své staré dobré O I /liftback 1,9 TDI / a jel se svézt po silnici s povrchem ujetého sněhu bez posypu. I když zimní pneumatiky na O I toho mají spoustu za sebou , i přesto mám z jízdy lepší pocit než s O II combi 1,9 TDI kde mám pneumatiky nový /najeto cca1500km/. Jízda s O I je mnohem klidnější bez jakýchkoliv náznaků měnit svévolně směr , což jsem zaregistroval právě u zmiňované O II combi. To co si dovlím s O I si prostě s O II zdaleka nerisknu , a neni to tím že jedno auto je skoro 9 let staré a druhé jen půl roku , já prostě dávám každému autu co se doněj vejde , bez rozdílu jeho stáří a hodnoty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.05  14:47

    « Re: Re: vyhřívání sedadel

    Vyhř.sedačky-dobrá volba-35na krku a moje záda si v autě chrochtají blahem.. :-! Vyhřívaný volant by se šikl-taky mě to napadlo.Myslím že to má nový cadillac už ve standartu, ale to jsme někde jinde,že.. :P Tož chtělo by to aspoň teplé protiskluzové rukavice.
    Jinak bych velice rád už konečně vyzkoušel 4x4 na sněhu,ale středočeský kraj jím zatím moc neoplývá;docela se těším na "hustou břečku"někde na parkovišti bez aut..nebo v únoru v Jeseníkách.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.05  13:36

    « Re: vyhřívání sedadel

    Nemohu nez souhlasit, pri soucasnych rannich teplotach okolo nuly si nemuzu vyhrivane sedacky vynachvalit. Snad lepsi by uz bylo jenom nezavisle topeni nebo startovani auta, ale oboji na dalkove ovladani.
    K tem vyhrivanym sedackam mi docela chybi vyhrivani volantu >:D . Mam takovy pocit, ze kdysi jsem slysel, ze u nekterych aut uz to existuje. Videl ste to uz nekdo?
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.05  13:08

    « vyhřívání sedadel

    Jak píše Titanus , já můžu rovněž doporučit vyhřívaná sedadla , řekl bych že se jedná o nejvíce užitečný doplněk v zimním období.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.05  09:33

    « Stěrače

    Speedy díky za radu, zkusím to.
    Ještě jednu připomínku. Pokud někdo půjde do nového auta, připlaŤte si el. vyhřívání sedadel. Dokud to člověk nepozná ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.05  21:30

    « Re: Re: Octavia II - crashtest - odpoved zo Skoda Auto

    NCAP ... To není imho dostatečně vypovídající metodika, ale nejsem expert - každopádně např. všude píšou, že interní testy Saabu (všichni jsme ty fotky jistě viděli), odpovídají realitě mnohem víc. Ten pípák je ale fakt srandovní, já se poctivě vážu, rád bych si vystačil s kontrolkou. Ze servisu mi taky vraceli auto s pásem spolujezdce v zámku řidiče :)
    Kdybych měl kdy bourat, tak fakt ne s Fabií, to jen tak mimoděk.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  16:40

    « Re: Octavia II - crashtest - odpoved zo Skoda Auto

    důležitý je koukat na body v jednotlivých testech, ne na výsledný počet hvězdiček...
    při reálné nehodě může dopadnout všechno úplně jinak, ale obecně myslím, že testy EuroNCAP jsou určitou nápovědou jak asi bezpečný ten vůz bude (je ale třeba mrknout, kolik bodů je za takové blbosti jako připomínač zapnutých pásů, příp. s jakou motorizací a hmotností je test prováděný).
    prostě to nebrat jako dogma, že když mám 4* tak se v tom zabiju a s 5* bude vše ok.
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 30.11.05  15:42

    « Crash test a la NCAP

    Jasna sprava: v podstate sa tomu Euro NCAP ani az tak moc neda verit, ked si vybera lubovolne raz pravo a raz lavo stranne riadenie...a to ovplyvnuje vysledok testu...a ze z objektivneho testu sa razom stava dost subjektivny...a lahko manipulovatelny...staci vediet kam zatlacit..a hned mame 5*...aj ked realne mozno nie sme lepsi ako konkurencna Skodovka... smutne...ze sa to v poslednej dobe takto tlaci...
    no a k pipaku no comment...
    Fero, tak to si potom mozes kupit auto ake chces...vysledky tychto testov mna osobne uz na kupu "bezpecneho" auta nepresvedcia...
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.11.05  12:10

    « Octavia II - crashtest - odpoved zo Skoda Auto

    Mail do Skodovky:
    Dobry den,

    zvazujem kupu Octavie II a prekvapil ma vysledok EURO NCAP crash testu.
    Porovnatelne automobily ziskali 5*, Octavia iba 4*.


    Pri podrobnom porovnani vysledkov ma prekvapili tieto skutocnosti:

    -Octavia dopadla zle iba v celnom teste, dosiahla iba 11 bodov, sokovalo ma to, kedze Fabia dosiahla 12 bodov, a stara Octavia 10 bodov, napriklad Focus ziskal plnych 16 bodov
    -v teste bola testovana pravostanna verzia Octavie, predpokladam, ze je vo Vasom zaujme, aby auto dopadlo, co najlepsie. Znamena to, ze lavostranna verzia dopadla este horsie?
    -v specifikaciach vozidla pouziteho pri teste je uvedeny typ Skoda Octavia 1.6 Ambiente RHD s hmotnostou 1185 kg. Podla informacii z Vasho webu je minimalna hmotnost Octavie 1.6 1255 kg, a to je verzia Classic, verzia Ambiente bude este tazsia. Bola Octavia v teste specialne odlahcena pre dosiahnnutie lepsieho vysledku?
    -Octavia neziskala ziadne body za pripominac zapnutych bezpecnostnych pasov

    Viete mi nejako vysvetlit tieto skutocnosti? Ulahcili by mi rozhodovanie o kupe auta.
    Odpoved:
    K otázce bezpečnosti vozu, o které se ve Vašem dotazu zmiňujete můžeme zdůraznit následující:
    1) Firma ŠKODA se dlouhodobě snaží přinášet na trh vozidla, která svou úrovní bezpečnosti jsou za rozumnou cenu srovnatelná s konkurenčními vozy.
    2) V případě vozu Octavia II se právě otázka rozumné ceny ukázala na základní výbavě testovaného automobilu, kterému ve srovnání s dnešní konkurencí chybí výbava "hlavový airbag", čímž přichází v celkovém hodnocení o celé 2 body. Ve Vašem případě se tedy koupí vozu Octavia II s uvedenou výbavou Hlavový airbag konkurenčním vozům přiblížíte.
    3) Bohužel se našim technikům nepodařilo Euro NCAP přesvědčit o dostatečné hlasitosti našeho standartně dodávaného připomínače nezapnutého bezp. pasu řidiče vozu, přestože je v celém koncernu VW shodný, ztráta dalšího 1 bodu.
    4) K tématice volby druhu řízení u testovaného vozu, pravostranné řízení znamená u všech vozů díky nárazu na stranu motoru (a nikoliv na stranu převodovky) zhoršení celkových výsledků u čelního nárazu, což se stalo i u naší Octavia II. Levostranně řízené vozidlo tedy dopadá v testu čelního nárazu vždy o něco lépe, rozdíl bývá okolo 1 bodu. Volbu druhu řízení však ovlivňuje sdružení Euro NCAP, nikoliv výrobce automobilu.
    5) Pokud se týče zkušební hmotnosti, uvedený rozdíl je způsobený úrovní naložení zkušebního vozu a vozu v pohotovostní hmotnosti, uvádeného na ŠKODA internetovských stránkách. Vůz pro zkoušku nemá žádný náklad v zavazadlovém prostoru a nemá 100% naplněnou palivovou nádrž. Rozhodně si nemůže výrobce automobilu dovolit auto "odlehčovat" pro vylepšení výsledku zkoušky.
    Moje zavery:
    1. Ak by bola testovana lavostranna verzia s hlavovymi ABG a bol uznany pripominac pasov (za 1 bod) , tak Octavia II by dosiahla 31 namiesto atualnych 27 bodov. Cize k 5* chyba 2 bod. Mozno by to bolo aj za 33b - 5*.
    2. Hmotnost - vyzera to tak, ze Octavia v EURONCAP teste mala naozaj 1185 kg, pre porovnanie Fabia mala 1077 kg. Fabia mala vysledok lepsi o 1 bod. Ak uvazime rozdiel hmotnosti a testovanie pravostrannej verzie u Octavie, tak mozeme povedat, ze Fabia a Octavia su pri celnej zrazke zbruba rovnako bezpecne auta - co je pre Fabiu skvely vysledok, pre Octaviu II uz ani nie.
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 30.11.05  08:30

    « stierace

    že se mi je podařilo posunout. Předpokládám, že bude něnjaký fígl, jak je odklopit, nebo ne?
    ako posunut? myslis do max.polohy, ked su stierace uplne hore? Tak sa davaju aj ked chces menit gumicky....po vypnuti motoru, a vytiahnuti kluca, zatlac packu, ktorou prepinas stierace na 2sekundy uplne dole, a oni sa Ti vysunu do servisnej polohy a ostanu tam kym znovu nepretocis zapalovanie
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 30.11.05  08:25

    « Vyjadrenie Aralu k zasirani FSi

    obsah síry v benzinu je v soucasnosti tak nízký (pod 50 mg/kg, viz ČSN
    EN 228(2004)), ze jeho vliv na vznik úsad, které by způsobovaly pokles
    výkonu motoru je zanedbatelný. To platí i pro druhy Aral Natural 95 i
    98, pricem po r.2009 nebude povolen vyssí obsah síry jak 10 mg/kg .
    Snizování obsahu síry je tak predevsím zálezitostí zlepsování ekologie,
    neboli snizování negativního vlivu síry na zivotní prostředí. Vznik úsad
    je totiz dán predevsím obsahem pryskyricnatých látek v benzinu. Na to
    také uvedená ČSN pamatuje a proto omezuje obsah promytých pryskyric na mezní hodnotu max. 5 mg/100 ml a max. 7 mg/100 ml pri zahrnutí nejistoty měsení
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.11.05  07:55

    « Sníh a stěrače

    Otázka pro všechny. Jak se vám uklízí sníh nebo led pod předními stěrači. Jednou se mi stalo, že se mi je podařilo posunout. Předpokládám, že bude něnjaký fígl, jak je odklopit, nebo ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  00:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: N98

    Howard: Asi je škoda, že se už neprodává benzín RON87, jako za mého mládí. To by pak teprve moravští sedláci mohli dokazovat, jací jsou dnešní konstruktéři blbci, když něco zkonstruují na RON98, když ono to přece jezdí téměř stejně (aniž by to onen moravský sedlák poznal...) i na tu 87-ičku.
    Ostatně: Palivo jako palivo, hlavně že to hoří!
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 29.11.05  22:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: N98

    Mitsi: OK, ale tim jsi pouze potvrdil to, co jsem na zacatku psal. Totiz ze pouzivanim N95 motoru neublizim, pouze mu lehce snizim vykon (a toto snizeni pri 180 PS bez mereni nepoznam ;)
    Jinak k detonacnimu spalovani dochazi pri pouziti benzinu jakehokoliv oktanoveho cisla (pokud vim), protoze ridici jednotka se snazi pracovat co nejblize k jeho hranici (vlastne neustale testuje spalovanou smes), by dosahla nejvyssiho mozneho vykonu (a je tak rychla pri jeho rozeznani a nasledne uprave, ze clovek nestaci ani skytnout, teda pardon, uchem detonaci rozeznat :)
    Zaverem - motor slape stejne, nic nestandardniho a pro nej nepredvidaneho resit nemusi, jeho zivotnost se logicky zvysi a jeho vykon snizi. Toz tak to vidim ja, moravsky sedlak ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  10:00

    « Re: OII lehce pretaciva

    Ahoj, byl jsem v patek s OII (liftback) na "skole smyku", kde jsem mel moznost cely den s autem zkouset vsechno mozne. Musim take potvrdit, ze OII je rozhodne nedotaciva, jak jsem pri take tezkemu motoru (2.0 TDI) vepredu ocekaval.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  07:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: N98

    Howard: Tady je moje odpověď - Tak si laskavě zjisti, jaké kompresní poměry mají rádoby tytéž vozy v USA a jaké mají deklarované výkony. Jesliže zjistíš rozdíl (někdy dost podstatný), tak je to právě kvůli nízkooktanovým benzínům.
    A pokud jde o přeplňované motory, údaj o kompresním poměru neříká vůbec nic, pokud k tomu není dodán údaj o maximálním tlaku turba, tj. o stupni přeplňování.
    Kromě toho je při porovnávání výkonu motoru konstruovaného na RON98 a provozovaného na RON95 nesmysl srovnávat pouze špičkové hodnoty výkonu a točivého momentu, ale je třeba především porovnat průběh obou křivek: při provozu na RON95 totiž ŘJ musí snižovat předstih zážehu, aby zabránila detonačnímu spalování, tudíž motor má horší parametry především v nižším a středním, tj. nejvíce používaném rozsahu otáček, přičemž "zcela nahoře" je už tento vliv zanedbatelný, jelikož tam může ŘJ šponovat předstih na úroveň provozu s RON98.
    Jinými slovy: Tankování RON95 namísto RON98 (pokud je na to motor konstruován) je jakýmsi "chiptuningem naopak" - při chiptuningu jde primárně o to dosáhnout pokud možno co nejvyššího předstihu zážehu, použití RON95 si ale naopak vyžaduje snižování předstihu zážehu.
    Ledaže by "koncern" aplikoval nějaká zázračná řešení...
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.05  22:49

    « Bez nadpisu

    Je docela možný , že liftback má na sněhu lepší vlastnosti než combi , to jsem neměl možnost se přesvědčit. S tím babráním ESP mi nezbývá nic jiného než souhlasit , ještě že se to dá vypnout a tím pádem mít ovládání auta ve svých rukou. Stejně mám pocit , že nám do těch kočárů cpou čím dál víc nepotřebných vymožeností , čím ta auta zbytečně prodražujou a mastí si kapsy. Já když jsem dělal autoškolu , tak jedním oblíbeným kouskem instruktorů bylo rozjíždění se do kopce bez couvnutí s pomocí ruční brzdy.Kdo to nezvládal , jednoduše nešel ke zkouškám. Nevím jak to v autoškole chodí dneska , ale myslím že díky jakýmsi asistentům to rozjetí v kopci zvládne místo řidiče elektronika a to z mého pohledu není vůbec dobře. Trend je ale takový a já ho určitě nezměním. Možná že někoho napadne proč tedy v autě ESP mám když ho nepoužívám? Jsem pouze dočasným uživatelem O II a tak co jsem k užívání dostal používám a hodnotím.
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 27.11.05  21:32

    « Re: Re: Re: Re: N98

    Mitsi:
    Nikdo netvrdí, že do moderního motoru s čidlem klepání konstruovaného na 98 nelze nalít 95, resp. že to 95 vůbec nepojede. Ale kdo tak činí systematicky, nemá elementární pojem o tom, jak souvisí např. stupeň komprese (a ten jaksi "seřizovat" nelze) s oktanovým nárokem motoru, a tedy jak moc svému motoru škodí.
    Hmmm, ona OI RS nema FSI a motor je temer shodny s 1.8T 110 kW, kde je N95 predepsan (rozdilne je myslim pouze turbo a elektronika, tudiz kompresni pomer bude nejspis stejny - nemuzu porovnat, na tovarnim webu uz je jen OII).
    Co je vsak nejvetsi sranda, ze uz mam najeto 170 tkm (z toho poslednich cca 120 tkm na N95) motor si stale prede jako novy, je tichy, doted naprosto bezproblemovy, s nezmenenou spotrebou i vlastnostmi (pokud jsu schopny rozeznat).
    Pokud by mely platit tvoje uvahy, nevim, co delaji vsichni majitele v USA s modernimi auty (tedy spis co delaji ta jejich auta ;) Tam totiz neni problem sehnat 95ku (tu jsem tam vubec nevidel), tam je 91ka brana za spicku a tankuji ji vsechna nova auta (od japonskych strikacek pres evropske az po americke), zbytek bere 89ku ci jeste hur!!! O 98ce se jim muze jenom zdat a tak mi mily Mitsi rekni, jaktoze si Americane muzou dovolit tak nicit sva auta???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.05  13:28

    « Re: pokles chladici kapaliny u noveho auta

    "...Mám OctII 2,TDI, nyní najeto asi 12 tis.km. Cca po 5 tisících jsem si musel nechat dolít chladící kapalinu- byla na minimu..."
    Presne toto jsem tez zaregistroval, cca v 1.500 tis km jsem zaregistroval (drive jsem to nekontroloval), ze chladici kapalina je presne (?!) na rysce "minimum", a bylo me to divne, ale nejak jsem to dal neresil, s tim, ze to necham dolit, jak se ozve planovane doliti oleje. Parkrat jsem to kontroloval i pozdeji, stale to bylo ale na stejne hladine (leto-podzim, mezi 7-10 mesicem).
    V cca 8 kkm (rijen, zadne extra nizke teploty) se ozval pres maxiDOT palubni pocitac s pozadavkem doliti oleje, a kdyz jsem soucasne kontroloval chlad. kapalinu byla porad na stejne rysce minimum, jako nekolik tisic km predtim.
    Pri navsteve servisu pro doliti oleje jsem je na toto upozornil, s tim, ze se domnivam, ze je to nejaka zavada, nebo malo nalite jiz z vyroby, odpovedi bylo doliti, a samozrjeme i vyuctovani kapaliny, jako bych za toto mohl ja (!).
    No nic, pockam jeste nejaky tyden, pote se zkusim kouknout jak na tom opet chladici kapalina je, a v pripade opetovneho poklesu to pujdu nahlasit jako reklamaci.
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 26.11.05  08:40

    « OII lehce pretaciva

    2 s.team
    tak som musel trosku pockat na sneh, a moj OII Liftback sa mi urcite nezda ako lehce přetáčivá , skor naopak, co by som od predokolky aj ocakaval, teda kym do toho nezacne "babrat" ESP...len pre info - zimne pneu mam Michelin Alpin 205/55 R16"
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 25.11.05  15:55

    « Re:

    Mnozstvo chladiacej kvapaliny zalezi aj od okolitej teploty a tlaku vzduchu. Je normalne, ze v zime je jej 'menej'. Proste sa stiahne. Ak nikde viditelne neunika, mozno sa straca v motore, co by bol ten horsi pripad, ale u noveho auta nepravdepodobny. Pozri sa zospodu na viecko od otvoru, kde sa nalieva olej. Ak tam bude pena, tak je mozne, ze je v oleji. V kazdom pripade je unik chladiacej kvapaliny tazko zistitelny.
    Viac by mozno vedel mitsi (niektore info mam od neho).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.05  15:26

    « Bez nadpisu

    Nevěděl by někdo poradit? Mám OctII 2,TDI, nyní najeto asi 12 tis.km. Cca po 5 tisících jsem si musel nechat dolít chladící kapalinu- byla na minimu. Po cca dalších 5 tisích se dostala k miminu opět, dal jsem tedy auto do servisu. Únik kapaliny nikde nezaznamenali, i když chladící oběh natlakovali.Doplnili k maximu. Po dalších cca 2 tis.km mi opět ubylo trochu chladící kapaliny. Cca tak 1 cm pod horní rysku. Budu otravovat v servisu, dokud závadu neodstraní. Zatím si však neví rady.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.05  13:44

    « Re:

    to tomis2:
    mas hlavove ABG, ESP, aktivne opierky ?
    zaujima ma, aky doraz davaju ludia na bezpecnost v porovnani s komfortom
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.11.05  13:17

    « Bez nadpisu

    karlos5: pisem ohladom interieru, resp. bezovy interier pre OII elegance. Priznam sa, ze som celil pokuseniu si ho objednat, ale dopadlo to inac a som veeeeelmi spokojny.
    Na bezovom interieri Elegance sa mi nepacila bezova podlaha, proste mam 2 male deti a tie daju podlahe zabrat. Preto odporucam: objednat Ambiente s interierom graham/koza, skvele. Podlahu mate ciernu, ako aj boky pri nohach a stredovy tunel, dvere, a vsetko hore je bezove a v kombinacii s polokozou - velice elegantne a prakticke, po synovi, ktory ma 4 roky (a jeho nohy koncia na konci sedacky ...) to proste obcas zaspini, a vy to proste utriete handrou a je to, na kozi - ziadne zaspinenie. Cena polokoze cca 25.000,- Sk, a mate vzdy ciste auto.
    Potom som doobjednal tie srandicky z Elegance, tempomat, bi-klima, stredova opierka, vak na lyze :-)))) atd. Jedina vec co mi usla boli disky a 15 palcove kolesa, to som si neuvedomil, ale na sucasne plechace dam zimne gumy a v lete kupim disky a je to :-)))).
    Teda max. spokojnost, a VW system pre doobjednanie veci do auta vam dovoli si do auta dat to co chcete a v dodacej lehote cca 2 mesiacie a to je super, aj ked mi to trvalo 14 dni, pokial som to vymyslel a masiel rovnovahu medzi cena/vykon/ucel. + odpocet N1, skvele, nie je co riesit ....
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.11.05  23:49

    « Bez nadpisu

    fero1234: rozdílů je víc i když většina není nijak zásadních - např. světla ve vnějších zrcátkách, sítě v kufru, jiné čalounění, 4 repra navíc, atd. Pro některé je důležité, že do jiné výbavy než do Elegance prostě nedostaneš béžový interiér a že (pokud se to nezměnilo) některé věci do Ambiente nedokoupíš. (asi nic podstatného pokud nechceš ani okna v elektrice)
    btw: pokud někdy vozíš někoho vzadu, je loketní opěrka VELKÉ plus.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.11.05  09:05

    « O II a sníh

    Jedná se o předokolku , a ty poznatky jsou samozřejmě z jízdy lehce přesahující běžnou cestovní rychlost na sněhu. Ale porovnávám to s O I při stejném stylu a rychlostech - podle tebe tzn. že autům dost dávám , ale pořád jsou to rychlosti při kterých je auto normálně ovladatené a při kterých se projevují jeho dobré i špatné vlastnosti.
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 23.11.05  06:35

    « Bez nadpisu

    2 s.team ad vybavy a ceny, boli v mojom pripade reakcie na otazky, vyzvy...ale podla mna, bolo toho dost povedane a uz to pre mna nema dalej zmysel...
    ad OII Combi pretaciva ide o 4x4 alebo predokolku, co sa Ti zda ze je lehce pretaciva? Ked predokolka, tak to do nej musis asi dost davat, ked sa ti vidi ako lehce pretaciva, hmm, aj ked mi to na predokolku moc nesedi, na 4x4 este menej, ale ked mas taky pocit !?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.05  23:09

    « Re: BI-Xenony to Exup

    @ speedy.gon: to me zajima ! :-) mate s tim nekdo pratele zkusenosti ? ... nejlepe prakticke ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  22:25

    « O II

    Jak Vás tady již delší dobu sleduju , zdá se mi , že Vás přestalo zajímat , jak vlastně O II ve skutečnosti funguje a jen se tlučete ve výbavách a cenách. Co takhle první dojmy z jízdy na sněhu , taky se někomu zdá , že O II combi je ve srovnání s O I /liftback v mém případě/ lehce přetáčivá , nebo jste to ještě nikdo nezkusil? Ono od toho PC se to těžko posuzuje!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  20:54

    « Re: Rozdiel Ambiente - Elegance

    Diskuze,kterou se snažíš vyvolat je zbytečná.Co je pro tebe důležité,pro mě je nepodstatné.Nepotřebuju Climatronic,stačí Climatic;naopak si potrpím na elektrony,el.okna vpředu,vyhř.sedadla,stř.nosič,..a takto by se mohl každý vyjádřit sám za sebe.
    Škodovka se potřebovala trefit do co největšího počtu zájemců a nejspíš průměr je někde jinde než jsi ty nebo já. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  17:22

    « Rozdiel Ambiente - Elegance

    Rozdiel medzi Ambiente a Elegance je v SR 60 000.
    Ked som zratal priplatky k Ambiente, aby som dostal vsetko, co je v Elegance, tak mi vysla suma 55 700, ak neratam elektrony, ktore ma vobec nazaujimaju.
    Nemal by byt priplatok za Elegance nizsi ?
    Pretoze zatial mi to vychadza tak, ze Elegance sa vobec neoplati; napr. ak nepotrebujem stredovu opierku vzadu, zadne elektricke okna, elektrony, tempomat, tak dost usetrim na dolezite veci - ABG, climatronic, radio, ...
    "vyhoda" elegance oproti ambiente+dovybavenie na elegance je aj s elektronami 12600
    "vyhoda" ambiente oproti classic+dovybavenie na ambiente je 23 400
    viec krat tu bol spomenuty nazor, ze Elengance sa oplati najviac, no mne sa to nejako nezda, v Ambiente su prakticke veci oproti Classic, ale v Eleganci je oproti Ambiente dost "zbytocnosti" a chybaju dolezitejsie veci.
    Je tam este nejaky rozdiel, ktory nie je uvedeny v cennniku?
    Vychadzal som z tohto:
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 22.11.05  16:43

    « BI-Xenony to Exup

    [odkaz]
    dokonca nad tym rozmyslam aj ja..a to som s dialkami spokojny....no uvidim...Vas nazor?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  15:40

    « Re: Xenony a bi-xenony

    Octavii dělá Visteon - Autopla Nový Jičín, Superb Hella Mohelnice.........
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 22.11.05  15:26

    « Xenony a bi-xenony

    vie niekto, kto presne dodava Xenony do OII? a kto zase bi-xenony do Superbu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  15:03

    « Re: keby si mal moznost si vyberat OII este raz, tak to DSG

    to speedy.gon
    "...to Omicron:takze keby si mal moznost si vyberat OII este raz, tak to DSG by tam bolo znovu?..."
    Reknu Ti to asi takto, kdyz jsem objednaval novou O2, byla to pro me priorita cislo 1, byl jsem za ni ochoten obetovat i nemoznost objednani (z fabriky) nezavisleho topeni, je tam bohuzel vzajemna restrikce.
    Take jsem chte-nechte ustoupil z jiz objednane male navigace Cruise, protoze s tim meli az do listopadu problemy.
    Kdyby byl tehdy problem s objednanim DSG, asi bych si pockal az problem nebude, na DSGcko jsem taky cekal.
    Dnes bych novou O2 bez DSGčka nekoupil, jsem ochoten prohlasit po zkusenostech s ni, ze jine (sebelepsi) auto s napr. HDM automatem bych proste nekoupil, i kdyby bylo pozlacene. To je jiste trochu s nadsazkou, ale vystizne...
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 22.11.05  14:24

    « vyjadrenie skoda Auto k 4hl. airbagom

    tak predsa asi budu styri :P :tot oficialna odpoved
    V zakladni vybave modelu nova Octavia ve stupni vybavy Elegance je airbag ridice a spolujezdce a bocni airbagy vpredu a jako mimoradnou vybavu si muzete zvolit 4 hlavové airbagy.
    tak som to cele preformuloval, snad im dojde, co som chcel povedat
    to Omicron:takze keby si mal moznost si vyberat OII este raz, tak to DSG by tam bolo znovu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  11:30

    « Re: to omicron: DSG

    Moje hodnoceni bude zcela jiste subjektivni >:D , protoze jsem z teto prevodovky v podstate a nekriticky nadseny. Mam toho najeto opravdu hodne a hodne s manualem na mnoha autech, a rekl bych desitky tisic km s HDM automatem po zamorskych silnicich, ale DSG je opravdu "fičák".
    Jinak DSG mam na O2 1.9 TDI Elegance s ESP, hatchback.
    Klady - pokud pominu obecne klady automatu, tak ve srovnani napr. s HDM
    - neexistuje zadne skubani pri prerazovani - vlastne to obvykle neni vlastni prerazeni, ale jen rychle prepnuti spojky na druhe prevodovce (DSG jsou vlastne 2 spojene), kde je jiz dalsi rychlost predrazena. I v pripade, ze dojde ke skutecnemu prerazeni pod plynem (napr. rucni volba jinym smerem, nez DSG rozhodlo dopredu), zadny skubanec
    - fantasticky pocit razeni pod plnym plynem
    - DGS ma 6 stupnu, coz jiste neni potreba komentovat
    - nijak zasadne vyssi spotreba nez u manualu, pri rozumne jizde by mela byt dokonce mensi, DSG radi velmi optimalizovane
    - u O2 (u VW ne) zobrazeni na maxiDOTu jizdniho rezimu vc. aktualne zarazeneho stupne, u rucniho rezimu aktualne zarazeny stupen
    - u O2 perfektne designove reseny volic, ktery jsem takto elegantne nevidel udelany ani u aut 3nasobne drazsich (!) - mam svetly interier
    Zapory :
    - nenasel jsem to obcas zminovane udajne pomalejsi podrazeni o 2 stupne dolu pri rucni volbe, to jsem si osobne vyzkousel, nic takoveho jsem nezaznamenal
    - asi o 1/2 l/100km vyssi spotreba (u me, s mym stylem jizdy), nez bych cekal, ale to je samozrejme dan, za plnou a skvelou automatiku
  • « 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 22.11.05  10:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: novy thread

    ani prvy a ani posledny
    fero, staci, lebo o chvilu nas poslu aj s tymto prec :P
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  10:42

    « Re: Re: Re: Re: novy thread


    mas pravdu...blbe, ale nebude ani prvy a ani posledny TYPO v konfiguratoroch....uz sme tu predtym o nejakych pisali, ved to robia len ludia...

    v slovenskom cenniku [odkaz]
    su vsetky automaticke prevodovky , aj pri benzinovych motoroch, uvedene ako DSG...
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 22.11.05  10:29

    « Re: Re: Re: novy thread

    mas pravdu...blbe, ale nebude ani prvy a ani posledny TYPO v konfiguratoroch....uz sme tu predtym o nejakych pisali, ved to robia len ludia... ;-)
    uz som sa ich na to opytal...tak snad to coskoro opravia...alebo nam to vysvetlia, ako presne to myslia
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  10:16

    « Re: Re: Re: novy thread

    to speedy.gon:
    daj si na [odkaz] konfigurator, a ked dojdes na extra vybavu tak tam mas polozku: "4 hlavové airbagy + boční airbagy vpředu"
  • « 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 22.11.05  10:06

    « Re: Re: novy thread

    zadne bocne, kolenne
    niekto (napriklad skodovka) pocita hlavove airbagy za 4, ale to je jej specifikum

    Fero, prosim Ta, to si kde nasiel?
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 22.11.05  09:51

    « Re: Re: Re: Re: Srovnavani

    fenderstrat - z omylu ta vyvedie konferencia p307, nech sa paci, chod na navstevu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  09:38

    « Re: novy thread

    OK, posledny prispevok k teme :
    samozrejme respektujem kazdeho pravo si slobodne vybrat
    aby som ale este raz zdoraznil, mne islo o to, ze buduci zamestnavatel mi chce kupit Octaviu, a tak som zvazoval, co sa da kupit za podobne prachy.
    Cele je to o tom, ze ak chcem auto presne na mieru, tak to stoji +- rovnako. Ak ale vyuzijem nejaky specialny balik vybavy, tak u velkeho poctu vyrobcov sa da najma pri lacnejsich kombinaciach usetrit.
    ad pocet airbagov - no pokial viem, tak maximalny pocet dnes je 10
    celne,bocne,hlavove, zadne bocne, kolenne
    niekto (napriklad skodovka) pocita hlavove airbagy za 4, ale to je jej specifikum btw, do Octavie sa nedaju doplnit zadne bocen ABG, ako napr v Golfe; myslim, ze osoby vzadu by si to zasluzili....
    to kvak - samozrejme, ze ak porovnavas cennikove ceny a vybavy, tak su na tom jednotlive znacky podobne (okrem takych uletov, ako ma Octavia - chyba dialkove k centralu v stredne vybave, chybaju hlavove ABG v najvyssej vybave, to nema asi ziadna znacka - tu by som ale chcel pripomenut, ze v Nemecku su hlavove ABG aj v Classic, a Ambiente ma dialkove k centralu :-) )
    tvoj priklad s C4 - no to je presne o tom, co som pisal, podla standardnych cennikov za 545 mas zaklad 1.4, bez bocnych a hlavovych, bez klimy ALE za 533 000 mas specialnu cenu, kde mas 1.6 110k, 6xABG, klimu, ...
    zaujimava moznost je N1 verzia - tam by sa dalo vyskladat zaujimave auto so slusnou cenou, ak to bude aktualne, tak sa na Vas obratim s konzultaciou ohladom vybavy
    a sorry, ze som tu trochu narusil raz konfery
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  09:19

    « Re: to omicron: DSG

    uz som s tym skoncil, ale nedalo mi vcera k tomu este nieco nepovedat :D
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 22.11.05  08:52

    « to omicron: DSG

    Omicron a dalsi s DSG, mohli by ste prosim zodnotit DSG, urcite to ma nejake klady a zapory, tak rad(i) by som o nich vedel, teda ak sa Vam tu o nich chce pisat...a dufam, ze zapory nezacne znova niekto porovnavat s nejakou inou znackou...mna zaujima iba to ake to je v OII... na porovnania s OII si velmi rad odskocim niekde vedla
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  08:39

    « novy thread

    Opakovane Vas zadam, o presun diskuzi s porovnavanim O2 s jinymi vozy, prip. popisovani ruznych kladu a zaporu napr. francouzskych aut do jinych, prip. novych temat (to sem rozhodne nepatri !).
    Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  08:39

    « Re: Re: Re: Srovnavani

    To kvak: hehe,kdyz naraz bouchne osm airbagu,to se musis citit, jako v pokojicku >:D Taky si jich tolik poridim,zacinam mit na ceste strach :(
    Ale s temi frantiky proste uplne souhlasit nemuzu, prave peugeot je co se spolehlivosti a kvality tyka neco sakra jineho, nez renault...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  00:40

    « Re: Re: Srovnavani

    myslim ze najlepsi expert na pocitanie airbagov je tu fero... >:D ale hlavove su dva - lavy a pravy :-) plus dva bocne vpredu, sofer+spolujazdec a dva bocne vzadu...vychadza mi to osem >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.05  00:37

    « Re: Srovnavani

    francuza (myslim napr. renault meg. a peugeot 307 ) NIE pre biedne dielenske spracovanie, za prilis vela a nekvalitnych plastov a ostatnych pouzitych materialov, za velku poruchovost, drahe nahradne diely a servis atd. a to sa mi pritom megane este celkom paci a lagunu (pred faceliftom) povazujem za jedno z najkrajsich aut strednej triedy. takze nic osobne voci francuzom, dizajnovo aj v oblasti bezpecnosti su na tom vyborne, len tie vyssie spominane veci boli argumetom preco francuz nie...no a skoncil som pri ceskej (nemeckej?) oktavke... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 22.11.05  00:18

    « Re: Srovnavani

    lenze casy sa menia a dneska ked ten pezot tlacis do servisu tak samovolne spustanie zadneho stieraca ti zlomi prsty ;) - co je samozrejme vzdy prijemnejsie ked su zohriate
    diamant> musim si rypnut, ale ty mas 8 bagov? lebo okenny airbag sa pocita za jeden, hoci ide az do zadu, t.j. ak ma pamat neklame tak max pocet airbagov je momentalne 7 (2x predok, 2x bok, 2x hlava, 1x koleno) i ked niesom si isty, ci lexus nema 2x koleno, ale ty lexus nemas, ze? ;)
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.05  23:35

    « Srovnavani

    No nazdar, mam dojem, ze jsem divoke diskuse ohledne cen a vybavy vyvolal svym dotazem na OII vs 407SW. Omlouvam se. Stejne nakonec s nejvetsi pravdepodobnosti skoncim u OII ;)
    Moc me ale bavi prispevky typu "FRANCOUZE NIKDY" apod. Nemuzu si pomoct, ale peugeot umel delat auta v dobe, kdy ve skodovce bylo vyhrivani zadniho skla vyborne - nezably ruce pri tlaceni... :-) Meli jsme ve firme P 205 1,9D a to auto jelo za 6l/100 , super zive a neznalo opravy (dokud ho kolega nesesrotoval na krizovatce).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.05  22:57

    « Re: Re:

    naposledy by som k celej tejto teme chcel nieco povedat. v prvom rade to, ze moje auto som si vybral dobrovolne, bez natlaku a to preto, ze sa mi pacilo a ze som nan mal a s vedomim, ze ine auta su mozno lacnejsie, mozno lepsie vybavene ale toto auto mi proste sedi, tak ako niekomu mozu vyhovovat napriklad golf alebo focus. tak prosim ta fero nesnaz sa presviedcat ostatnych aku blbost spravili ked kupili octavku a kup si auto ake chces, najlepsie cele nafukovacie >:D uz som tu x-krat povedal, ze keby som auto kupoval teraz tak kupim si ZNOVA Octaviu II, len s inak nastavenou vybavou, v ktorej by okrem inych veci NECHYBALI aj hlavove airbagy. inak neviem si predstavit ako hrozne oklamani sa musia citit vsetci majitelia malych aut, ktori daju povedzme 500k za nadupane polo a nemaju v nom hlavove airbagy, ako dennodenne koncia s roztrieskanymi hlavami v stlpoch :shock: mimochodom, ak pozorne sledujes cenniky napr. focus alebo astra tak by si zistil, ze tiez si musis hlavove airbagy DOOBJEDNAVAT za podobny priplatok ako u octavie a zaujimalo by ma, kolko ludi si ich realne aj objedna. a napriklad c4 v zakladnej za 520k NEMA ani len bocne. takze to nie je take jednoznacne...
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 21.11.05  21:43

    « Re:

    fero1234 - EuroNCAP určite nedovolí výrobcovi testovať nejako odľahčené auto. Cieľom je testovať najpredávanejšiu verziu, nie auto, ktoré sa ani nedá kúpiť. Výsledok testu sa dá výrobcovi na zváženie. Výrobca buď s výsledkami súhlasí a zverejnia sa, alebo sa výrobca zaviaže, že trebárs pridá nejaký bezpečnostný prvok do základnej výbavy (napríklad hlavové airbagy, lepšiu signalizáciu bezp. pásov a pod.) Obvykle sa to robí ak pár bodíkov chýba napríklad na 5 hviezdičiek. Obvykle sa potom ale uvádza, že test bol opakovaný. Prípadne má výrobca možnosť si zaplatiť aj testy príplatkovej výbavy (napríklad ak sú za príplatok bočné airbagy a podobne). Výsledky sa potom uvedú ako optional (alebo niečo podobné) ale na samotné hodnotenie nemajú vplyv. Nemyslím, že by malo Euro NCAP v záujme čosi prikrášľovať a kaziť si renomé. Nie je ojedinelý ani značne podpriemerný výsledok testu.
    Bohužiaľ hlavové airbagy by Octavii nezaručili 5*. Je síce pravda, že auto bez nich 5* nemôže dosiahnuť, ale na 5* je potreba mať dostatok bodov (33). Octavia získala v bočnom náraze maximum bez hlavových airbagov, t.j. 16 b., za čelný náraz priemerných 11 b. a za pripomínače pásov nič. Spolu 27 b. Keby boli 2 body za pripomínače pásov (chcelo by to asi zmenu SW a pridať snímač pásu na sedadlo spolujazdca + nejaký senzor obsadenosti). To by sme mali 29 b. A keby tam boli tie hlavové airbagy, tak by mohla mať Octavia ešte o 2 body viacej, teda 31 b. Na dosiahnutie 5* by teda ešte bolo potrebné mať čelný náraz za 13 b. (presne ako Golf). V teste spomenutého Golfu je aj napísané, že test bol po úpravách opakovaný. Je to jasné, išlo o 5 hviezdičiek. Bol zmenený systém balenia hlavového airbagu. Je teda pravdepodobné, že sa toto zmenilo v celom koncerne a teda že to už má vylepšené rovnako aj Octavia.
    matuS - súhlasím, výbavu treba dôkladne preštudovať a často aj všakovaké testy a popisy, lebo neraz nie je všetko uvedené ani v popise výbavy.
    speedy.gon - súhlas, ani ja by som pred OII neuprednostnil akciového Golfa, do ktorého si nemôžem naskladať čo ja chcem. Okrem svojho prvého auta, ktoré bolo ojazdené som si všetky ostatné už vyskladal na objednávku. Spolu boli 3 a bola v nich vždy maximálna v tom čase dostupná bezpečnostná výbava. Momentálne je to 8 airbagov.
    omicron - presne tak, ideálne by bolo dohadovanie sa o výhodnosti nechať a prevádzkovať na nejakom inom fóre. Ja som tento thread založil hlavne za účelom, aby sme si vymieňali informácie o Octavii II. Teda čo sa oplatí kúpiť, čo sa kazí, ako to jazdí, na čo si dať pozor a podobne.
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 21.11.05  11:29

    « Bez nadpisu

    to fero: a ked skonci akcia, tak ideme podla cenniku
    [odkaz]
    a to sme na 689tSk...takze to zase az take horuce nebude...
    a inac suhlas s omicronom
    to mitsija tankujem 98...ale rad viem o vsetkych variantach...dik za prispevok
    ...aj Tebe Fero Dik...aj tak by som ostal pri 1.6FSi co mam..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.05  11:24

    « Re: zasirani FSi

    speedy.gon: Buď se smíříš s tím, že motor postupně vadne, nebo budeš muset demntovat hlavu motoru, pak rozborka, důkladné vyčištění, sborka, montáž hlavy na motor a můžeš zase nějakou dobu jezdit na sirnatou 95, nebo kupovat dražší odsířenou 95, když už nechceš jezdit na tu 98...
    Ale třeba se to časem vyřeší tím, že i v ČR bude konečně k mání bezsirnatý benzín. Ostatně právě "koncern" si dokázal např. v SRN a Rakousku speciálně kvůli FSI prosadit bezsirnaté benzíny.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.05  11:21

    « novy thread ?

    Nechteli by jste si pro srovnavani cen zalozit nejaky novy thread (napr. "Cenove srovnani O2 a konkurence), ono nas to tady majitele O2jek az tak moc nezajima...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 21.11.05  11:14

    « Re: Re: Re: Re:

    fero, keby som sa mal zaoberat problemami niekoho ineho, tak by som asi zosedivel.
    najlepsie je starat sa o seba. ty bud rad ze do toho vidis a ked sa niekto necha ojebabrat, je to jeho problem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.05  11:11

    « Re:

    to speedy.gon:
    [odkaz]%20ponuka1.xl… /> FOCUS 1.6 TI-VCT 115 k GHIA -
    sedan 655 000
    HB 635000
    combi 665 000
    dvojzonova klima, 6xABG, ABS, elektrika, radio, 16" elektrony,alarm,
    porovnatelna Octavia 1.6 FSI cca 750 000 s 5% zlavou 712 000
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 21.11.05  11:05

    « Bez nadpisu

    fero ty tie airbagy dost zeries, co?
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 21.11.05  11:03

    « zasirani FSi

    to mitsi a potom nasleduje co? keby si to teda chcel nejako dat dokopy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.05  11:03

    « Re: Re: Re:

    to matuS:
    to vieme my tu na konfere, co si treba dokupit; normalny clovek tak neuvazuje - kupit si Octaviu v stredne vybave, a doma zisti, ze tam nema ani dialkove k centralu, to ze nema hlavove ABG, nezisti nikdy, az ked si niekde roztrieska hlavu
    to by to auto mohlo byt aj bez ABS, a mohol by si povedat, ze nech si to ludia dokupia; vlastne ani celne a bocne ABG by tam nemuseli byt...
    a z ekonomickeho hladiska, keby boli hlavove ABG vo vsetkych modeloch, tak cenu by to zvysilo mozno o 3-5 000...
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 21.11.05  11:00

    « Bez nadpisu

    fero:
    asi stale nechapes, ze cena, a bocne ABG nie su vsetko...ja osobne by som ani do Golfu, ani do Focusu nesiel, ani keby tam bola ta spominana zlava 150tis....a myslim, ze vacsina majitelov OII asi tiez nie...5dv. HB typu golf a focus ma za srdce nechytia
    ...add. porovnanie golf vs. oII sme uz pisali...
    btw. kolko stoji focus vo verzii s kufrom :?:
    predava sa vobec na Slovensku? V De som ho v piatok videl, a mozno by som nad nim rozmyslal...tak skus nadhodit cenu..najlepsie nejaku akciovu, ked uz v tom forde mas taky prehlad...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 21.11.05  10:58

    « Re: Re:

    tie hlavove bagy su urcite dolezite, ale dokupit sa daju, takze fakt neviem v com vidis stale problem.
    ked kupujes auto, tak treba dosledne pozerat aku ma vybavu a to je jedno pri akej znacke. ved predsa kupa auta nieje piatocny nakup v potravinach
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.05  10:25

    « Re:

    to Diamant:
    -C4 a Focus su tiez nove modely a uz maju zaujimave akcie
    -cennikovy rozdiel Jetta 2.0 FSI a 2.0 TFSI je 80 000 Sk
    -FSI + N98 - ciastocne suhlasim, asi je to o tom NOx katalyzatore, ale aj tak je podla mna pri 1.6 FSI velky priplatok za FSI
    -porovnaval som cennikove ceny Jetty a Octavie, vychadza mi to +- rovnako, Golf Slovakia je vyrazne lacnejsi, a to si uvedomte, ze pred rokom mal Golf akciu, kedy bol Golf Slovakia o dalsich 75 000 lacnejsi, jedina nevyhoda, ze si tam nevies dat, co chces - ale na vyber boli skladove vozy s roznou kombinaciou vybavy, otazka je, ci ti nejaky prvok vybavy stoji za +150 000
    pri drahsich verziach ten rozdiel nie je az taky velky, ale ked si zoberies nejaku 100k 1.6, tak tam mi stale vychadza Octavia o 100 000 drahsie
    -EURO NCAP - to nechapem ani ja, je to velmi podozrive, ak si zoberies este tu nizku hmotnost a testovanie pravostannej verzie, tak to uz ma napadaju take scenare, ze Octavia dopadla v standardnom test exptremne zle, a tak skusali pravostannu verziu a este ju odlahcili; vyrobca totiz moze konzultovat priebeh testu, test sa moze aj opakovat; a som presvedceny o tom, ze Skodovka sa snazila, aby nastal taky variant, kedy ten test dopadne lepsie; belt reminder - tiez nechapem; pisal som mail do EURO NCAP, neodpovedali, napisam aj do skodovky
    -ad hlavove ABG + aktivne opierky hlavy - toto povazujem od Skodovky za obrovsky pruser, nie kazdy ma cas presne studovat cenniky a vybavy, predpoklada, ze za 700k si kupuje dobre vybavene auto, ja by som si samozrejme ABG+ESP+opierky dokupil, ale uz tu na konfere mas kvaka, ktoreho odrbali - ja to povazujem za urcitu formu moralnej zodpovednosti voci zakaznikom, aby tam tie ABG boli, ked uvazim priplatok za ESP, tak ESP malo byt uz v ambiente; najma ked pre skodovku to musi byt smiesny priplatok ak to dozeniem do extremu Octavia RS combi - 985 000 a nema hlavove ABG - no comment
    ved keby mali hlavove ABG v serii, tak mohli mat plny pocet v bocnom naraze a mohli mat 5*
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.05  09:50

    « Re:

    speedy.gon: Už po 30 - 40 tis. km!
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 21.11.05  09:37

    « Bez nadpisu

    tym poslednym som nechcel nikomu nahovorit, nech tankuje 91...alebo 95..je to kazdeho osobna zalezitost...ide skor o "odborny" pohlad redaktorov na nase diskusie...
    to mitsi: hruby odhad kym Ti to ten motor zasiri?kolko tkm?cca :?:
  • 00 Reagovat !

    foto speedygon79

    speedygon79 21.11.05  09:26

    « 1.6FSi a palivo

    ked si pozriete poslednu cesku verziu Autobild-u, v nemeckom to bolo asi tak pred mesiacom
    trosku osekana verzia, cesku som nenasiel, je na :
    [odkaz]
    do FSi tankli vsetky typy benzinu....91,95, 98
    rozdiel na vo vykone medzi 98 a 95 alebo 91bol asi 3kW, merane na bzde...medzi 91 a 95 ziadny...rozozna to niekto z Vas??? A moze podla mna jazdit aj ako "Alonso", 3kW je prilis malo na nejake postrehy...
    v spotrebe to bolo 0.1-0.2l, rozdiel...podla redakcie to bolo v tolerancii...btw.najmensia bola pri 95...trat bola rovnaka...na valcoch...a spotrebu urcovali podla spalin v mechu, do kt. sa to zberalo, vraj je to tak presnejsie...
    tot len dodatok k vsetkym prispevkom na tuto temu, a tak ako navrhol admin, uz by som to uzavrel...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.11.05  08:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: N98

    Diamant: Zásadním problémem síry v palivu u přímovstřikových benzínů je zasírání (asi od slova "síra" >:D ) sacího traktu a zejména talířků sacích ventilů "díky" vysokému podílu recirkulace výfukových plynů! Motor tak postupně ztrácí výkon, jelikož se mu nedostává vzduchu. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto rest

    rest 21.11.05  08:54

    « Re: O2 vs. FOCUS v naftě ...

    No to určite :roll: , Fiat Croma patrí medzi najšpatnejšie autá a ešte za takú cenu?, O II RS rovnako výkonný motor (aj keď benzín) a je určite dizajnovo zaujímavejšia...
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.11.05  19:17

    « O2 vs. FOCUS v naftě ...

    Za 894 tis. bude k mání FIAT CROMA 2.4 20v, 147 kW, o motoru nemá cenu se rozepisovat - špička mezi diesely a výbavy u Fiatu jsou výborné... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.05  17:42

    « Re: Re:

    to fero12345
    Ford má asi o něco lepší podvozek- dle testů. myslím, že při běžném provozu to člověk nepozná, ale budiž.
    O motorech by se dalo polemizovat, něko bude chválit to, 2. ono. Záleží také na konkrétních zkušennostech.
    Co je ale jisté, Focus není levnější! Staží zajet na konfigurátor
    Srovnání Oct. II 2 TDI s Fordem Focus 2,0TDCi
    Výkon srovnatelný
    Výbava prakticky srovnatelná- 6 aerbagů
    -ESP,ABS....
    -odnímatelné tažné zařízení
    -xenonové reflektory-zda má Focus bixenony
    -vyhřívané sedačky-
    -duální automat. klima
    -16 palců Alu kola
    -zadní parkovací senzory
    + věci v základu.Prakticky rozíl ve výbavě není.
    Konfigurátor Ford- Focus 853190,-
    Konfugurátor Škoda Oct.II 797100,-
    Můžeš vyzkoušet. Před koupí vozu jsem to nastudoval.Koukal jsem i na jiné značky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.11.05  15:05

    « CD měnič

    Mám takovej dotaz, mená někdo zkušenosti s dodatečnou montáží CD měniče.CD měnič mám + kabel, ale nemám tu schránku na něj, jak se dává do kufru.Kde by se dala sehnat a za kolik?
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 20.11.05  13:47

    « Re: Re: Re: Re: N98

    Tak si to teba preberme inak.
    1) Menší obsah síry v N98 je pravda. Ale čomu v FSI tak vadí tá síra? Ja ti napoviem. Ak chceme, aby motor pracoval pri čiastočnom zaťažení v režime chudobnej zmesi, tak vzníká problém, so zvýšeným obsahom NOx. Rieši sa to recirkuláciou výfukových plynov a súčastne pridaním ďalšieho katalyzátora s vrstvou bária za bežný trojcestný katalyzátor. A práve v tomto režime robí síra probém. Ale koľko z motorov FSI vie pracovať v režime prebytku vzduchu a má aj NOx katalyzátor? Pri obyčajnom režime spaľovania sa spaľuje homogénna zmes tak isto ako u bežných motorov.
    2) Antidetonačné vlastnosti N98 sú predsa jasné. Oktánové číslo predsa udáva odolnosť paliva voči samozápalom (u nafty naopak cetánové číslo udáva ochotu sa samozapáliť). A tie samozápaly môžu vznikať najčastejšie v dôsledku vysokého tlaku alebo vysokej teploty. Iste, motory FSI majú vyšší kompresný pomer, ale zároveň sa do spaľovacieho priestoru omnoho dokonalejšie rozpráši palivo, čo má za následok ochladenie obsahu valca (rozprášené palivo sa odparuje a odobrá teplo). Aj to je jeden z dôvodov, prečo sa mohol kompresný pomer zvýšiť. Ale samozrejme ak pracuje motor na plný výkon, tak je spaľovací priestor omnoho viac zahriaty (spaľuje sa tam častejšie a viac paliva).
    3) Kompresný pomer už meniť možno! Síce iba u prototypov, ale už to vymyslené je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.05  13:13

    « Re: Re: Re: N98

    Ono jde také o to, že v 98 je obvykle méně síry, s níž se přímovstřikové benzínové motory nemají příliš rády. Navíc mezi 95 a 98 je propastný rozdíl co do antidetonačních vlastností. Nikdo netvrdí, že do moderního motoru s čidlem klepání konstruovaného na 98 nelze nalít 95, resp. že to 95 vůbec nepojede. Ale kdo tak činí systematicky, nemá elementární pojem o tom, jak souvisí např. stupeň komprese (a ten jaksi "seřizovat" nelze) s oktanovým nárokem motoru, a tedy jak moc svému motoru škodí.
    A to, že ten pojem, resp. cit opravdu nemá, dokazuje výroky typu "ten rozdiel medzi N95 a N98 je hlavne pri využívaní maximálneho výkonu" nebo "jsem z donuceni (ne kazda pumpa ma 98cku) natankoval N95 a poznal, ze nepoznam rozdil ve vykonu (nejspis tam nejaky bude, ale ja ho nezaznamenal".
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 20.11.05  11:51

    « Re: Re: N98

    Ono je to už z princípu tak, že ak výrobca odporúča N98, tak ten rozdiel medzi N95 a N98 je hlavne pri využívaní maximálneho výkonu. A pokiaľ niekto nejazdí neustále na plný plyn, tak ten rozdiel ako vravíš nepozná. Takže ja by som v žiadnom prípade nerobil z odporúčania tankovať N98 dogmu. Ako tu praktickí užívatelia potvrdili, nie je problém tankovať aj N95. Takže by som rád už uzavrel otázku N98 a FSI. Jazdí to bez problémov aj na N95 a hotovo!
  • « 00 Reagovat !

    foto Howard

    Howard 20.11.05  02:00

    « Re: N98

    Ono sice OI RS pozaduje N98, ktery jsem poctive prvni pulrok az rok tankoval, ovsem dle mych zkusenosti zbytecne. Parkrat jsem z donuceni (ne kazda pumpa ma 98cku) natankoval N95 a poznal, ze nepoznam rozdil ve vykonu (nejspis tam nejaky bude, ale ja ho nezaznamenal). Tak tankuju N95 uz treti rok a jsu happy ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 19.11.05  19:18

    « Re:

    Lubos1 - s tou Fabiou to neber zase až tak vážne. Ja ju už pár mesiacov nemám.
    Čo sa kufra týka, tak aj ja som mal kedysi kombíka a potom som ho vymenil za krátku Fabiu, s ktorou som spokojne existoval. Ale odkedy máme psa a králika, tak sa naše prepravné požiadavky dosť zmenili. Napríklad len pes má klietku, ktorá má v zloženom stave cca 1,2x1,0x0,15 m. Odviezol som to aj vo Fabii, to áno, ale ak sa k tomu pridá ešte pes, králik s klietkou, jedlo pre zvieratá, zásoby potravín pre nás, oblečenie, nejaké obliečky na posteľ a pár darčekov pre rodinu, tak minulé sviatky to vyvrcholilo tak, že sme sa museli otočiť 2x. To už stojí za úvahu. Rovnako ak cestujú traja ľudia na pár dní, tak už každý má tašku, niekto aj notebook a už sa to do malého kufra musí doslova natlačiť, resp. sa to tam už nepomestí. A rovnako preprava predmetov dĺžky 3m je už vo Fabii veľký problém, musí sa ísť s otvoreným kufrom. Takže aj na toto všetko sa veľký a dlhý kufor zíde. Aj keď sa výhody veľkého kufra využijú 10x do roka, stojí za to ho mať.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…