Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
exup 12.07.05 12:46
« OII
K těm novinářům. Když si přečteš testy 2,0 TDI na těhle stránkách www.auto.cz, zejména test sedanu, kde se motoru více věnují, dospěješ nutně k tomu, že moje a jejich zkušenosti s chováním motoru jsou zcela rozporuplné. Srovnávají tam motory 77 a 103 kW. Přetiskuji :
"Rozdíl ve výkonu sice skutečně není propastný, o 70 Nm větší točivý moment dostupný už v 1750 ot./min., však dělá své. Ve srovnání s 1.9 TDI Octavia táhne lépe odspodu, zvadnutí se nicméně dostavuje i přes čtyřventilovou techniku na hranici 4500 otáček. Nárůst síly pocítíte už kolem 1650 ot./min, na 2000 přichází mohutný zátah a klasické zatlačení do sedaček."
Toť citát. Oni mluví o náskoku 70 Nm u 103 kW před 77 kW, srovnáváním tabulkových hodnot výrobce. Já mám měřením reálně potvrzeno předchozí podezření, že se mi právě těch 70 Nm nedostává. Oni mají pocit, že 103 kW táhne lépe odspodu, já (a nejen já!) mám pocit že odspodu táhne lépe 77 kW. A jestli pak motor 103 kW vadne ve 4500 ot. je mi lautr šumafuk. Byť je auto moje vlastní, motor nějak přehnaně nešetřím. Do červeného pole ho ale věru nevytáčím. Není důvod. Takže tahle informace má, aspoň pro mě, skoro nulovou hodnotu, srovnávají-li 2 auta. Jim prošlo rukama nesporně mnohem víc aut než mně. Nicméně já mám zkušenost se starými TDI 66 kW, 81 kW, pak očipovaným na 95 kW, i novými 77 a 103 kW. A to mi stačí. Do TDCi, CRDI, DCI, DTI atdi.. zatím nemířím. Jak rád bych to své auto chválil a hodnotil lépe než 77 kW! Zatím však nemůžu. Otázka zní, když jsme u novinářů, jak objektivně si může dovolit hanit nějaké auto člověk, jehož živobytí je do jisté (možná i velké..) míry závislé na tom, co o tom či onom autě napíše. Budeš čekat od měsíčníku Automobil, trochu hlásné trouby fabriky, takto jejich dominantního chlebodárce, nějakou zásadnější kritiku? Já tedy ne. Jak je to s chlapci z tohoto serveru, konkrétně p. Zezulky (autor komentáře k testu), a jejich objektivností nevím. A je mi to celkem jedno. Jen si myslím, že by bylo možná naivní čekat od nich, že do světa vytroubí všechny své dojmy, poslyš.. Dávám na dojmy své, a i lidí, kterým jako řidičům bezmezně věřím. A já, jako uživatel, a pořád ještě zastánce tohohle auta, jsem v pozici, ze které si tady klidně můžu pouštět hubu na špacír.. A tak tedy i činím, čtu-li tady v ostatních příspěvcích žádost o podělení se o zkušenosti s OII. I třeba lidí, které se do ní teprve chystají. Motor uzavřu s tím, že pořád doufám, že to je snad řešitelný problém jen mého auta a nikoliv masový jev. Pokud však někdo chce mít jistotu a je ochoten pustit 1100,-Kč za měření, nechť se objedná na Jarově (i 4x4). Nebo údajně za 2000,- u Srbaservisu (prý jen pro 2- kolky!).
Na každý pád jsem se před chvílí vrátil ze svého servisu, kde jsem podal oficiální podnět k reklamaci a předal k oskenování protokol z Jarovské zkušebny. Mají tam ze mě hroznou radost. Ptali se i kde tankuju. Nikdy jsem s tímhle autem netankoval jinde než u Aralu. I s předchozím Passatem, posléze. Měl jsem subjektivní pocit, že nafta z levných pump víc kouří. O dalším postupu fabriky budu informovat.
K těm jízdním vlastnostem. Nemyslím si, že se při mé jízdě ocitám v nějakých mezních situacích, o kterých píšeš. Jezdím sice rád (a pořád)svižně, ale můžu říct, že jsem se do žádné takové situace, z hlediska náhlého "zaměstnání" podvozku mým šoférováním, ještě zaplaťpánbu nedostal. (jinak jsem v silničním provozu v různých mezních situacích skoro denně..). Mluvím o normální jízdě, kdy mi zadek auta na nerovnosti odskočí do strany třeba při 60 km/h! To z toho mám celkem srandu. A spolujezdci, tomu řidiči OII 77 kW, kterému m.j. bezmezně věřím, při zkušební jízdě říkám : hele vole, cítil jsi, jak to odpochodovalo? A on na to : jojo, vole (vole si moc neříkáme..), tovížejo, poď, ukážu ti to na svém. Tak jedu vzápětí jeho autem, a ono je to na stejném místě zrovna tak! Sranda mě už ale přechází třeba při 130 km/h. Tam mě to straší a děr na silnicích se bojím. Nicméně to zatím nikam neodpochodovalo. Jen si to tak poskočí.. Nevím, třeba není chyba v autě, ale ve strojníkovi s moc citlivým zadkem, řekne si možná někdo. Já si to nemyslím. Takže takhle.
Teď k těm ostatním účastníkům, co tu řeší ty své věci:
- ze sedaček u OII (mám ale Eleganci..) snad nikdo nemusí mít nějaké větší obavy. Pravda, nedosahují kvalit těch z mého předchozího Passatu z r. 98 (manželka pro ně skoro brečí..), ale já s nimi celkem nemám problém. Byť mě jízda autem neživí, trávím v něm dost času. Když jsem jel před časem do Švýcarska, strávil jsem v autě celý poctivý den a nijak jsem je nevnímal a nevystupoval po asi 800 km nějaký rozlámaný. Připouštím však pocit Diamanta, kterého tlačí odspodu do stehen. Mohly by prostě být lepší. I konstruktéři jsou ale jen lidi..
- kdo chce mít větší jistotu, že nechytne spodkem, doporučuju mu připlatit si asi 5300,- za paket pro špatné cesty. Moc lidí to v konfigurátoru možná ani nezaujme a přejde. Auto s ním má pak výškové poměry 4x4-ky. Podlaha se zvedne asi o 27 mm, což není málo. Vypadá jako takový malý olroudíček! Na jízdní vlastnosti to dle mého názoru vliv nemá. Dlouho jsem to leckde prověřoval, než jsem si to objednal. A teď ničeho nelituju. Vycházím samozřejmě z mé zkušenosti a předpokladu, že mnou popisované uskakování zadku auta není věcí tohoto paketu, ale obecná vlastnost Combi. I s paketem se na zatáčkovité silnici dá jet pěkná kudla, potvrzuju.. A když jsem vezl teď o víkendu syna na tábor po cestě na hrázi rybníka, nechytla tam spodkem snad jen 2 auta. Moje a Citroen XM, co si u čapu nafoukl vzduchové pérování.
- mám kola 16" Sirius. Rozumný kompromis, cenově i vlastnostmi, myslím. Sjíždím skoro 1 sadu za rok a 17" stojí už ranec.
- jsem spokojen s Maxi-DOT displejem. Je to víceméně parádička za 5000,-, ale příjemná. Kdo váhá, ať neváhá.
- od rádia s CD Stream jsem byl mým známým před koupí zrazován. Mizerný příjem atd.. Reklamoval ho. Má ale jednu zprvních OII, tam prý nebyl ještě vychytaný software (to auto je jen o software!). Já jsem spokojen (aby ne, za ty peníce..). Příjem je O.K.. Možná i lepší než u Pioneeru, který jsem měl v Passatu. Pravda, nedá se vyndat. Až mi ho ukradnou (jistě ho bude někdo potřebovat do své OII, jako mé xenony..), už do něj nepůjdu.
- oproti tomu tolikrát zmiňovanému mému předchozímu Passatu musím pochválit OII za naprosto klidnou a tichou jízdu při vysokých rychlostech po dálnici (160 - 170 km/h = cca rychlost kolon v levém pruhu na německých dálnicích). To je ale asi dané novostí OII a ojetostí VW (180 000 km) a taky 6-st. převodovkou, kterou jsem chválil v předchozím příspěvku. Za tu soudruhům z NSR líbám ruce. V Passatu mě manželka při rychlostech nad 140 km/h bila do hlavy. V OII nastavuju tempomat na 150 a ona spokojeně, nic netušíc, usíná.
- pro váhavce o xenonech jedna perlička. Když mně je ukradli, řekl jsem si, že si je nechám ukradnout ještě jednou a pak tam dám klasická světla. Ve značkovém servisu mě vyvedli z omylu. Nejde to. Počítač by to nerozdýchal. Možná to ale jde u neznačkových koumáků. Stejně jako montáž jiného alarmu, než firemního. To je prý jen taková lepší dálka za 6000,-, sami přiznali. Jinak k ničemu, to už kdekdo ví.
- když se dnes reklamační technik v servisu šel podívat na opět zamlžený xenon a v lesku Slunce viděl, jak je tohle drahé, 1,5 měs. mladé auto celé (hagusy vydržely) samý dolík - od krup (měl jsem ho týden, když to přišlo), povídá, že je nějaké problematické. Abych se ho prý zbavil a pořídil si nového Passata. To je ale téma na delší povídání, do jiné koncernové rubriky..
Toť vše, příště už stručně. Doufám, že jsem pomohl někomu aspoň zvětšit rozhled. Zdravím všechny majitele a příznivce OII.
Exup -
spitfire 12.07.05 10:31
« Re: Octavia 2,0 TDI - moje zkušenosti
to exup: Mám 2.0 TDI v liftbacku.
Co se týče motoru, je fakt, že je to do 1.500 otáček chcíplý, to je ale podle mně u turbomotoru normální. Na druhý straně pokud deklarujou určité parametry v určitých otáčkách a ono je to nemá, tak určitě reklamovat. Já jsem s výkonem subjektivně spokojenej.
Ohledně jízdních vlastností jsem žádnou zradu neojevil, zdá se mi, že se to chová tak, jak by mělo. Jaký máš kola? Já tam mám 15" a rozhodně to neodskakuje. -
"-- skrytý --" 12.07.05 07:57
« Bez nadpisu
Výkon motoru výrobce deklaruje u nového, nezajetého motoru.To jsem alespoň někde četl.Např. u zajeté Fabie 74 kw naměřili po cca 20 tis km 82 kw.Takže by Ti teoreticky měl motor v 7,5 tis. ukazovat spíše lepší parametry.Jsem docela nemile překvapen.Doufám, že na tom nejsem stejně.Jezdil jsem před tím s TDI 66 kw, nedokážu to objektivně posoudit.Jen by mi bylo divné,že v různých testech s tím jezdí motorističtí novináři a Ti by myslím,byli vcelku schopni posoudit divný zátah motoru. Vycházím z toho, že jezdí často různými auty.Doufám, že to tedy netýká všech motorů. Já jsem najel zatím něco přes 1000 km,v noci jsem ještě nejel,tzn.světla nemohu posoudit.
S těmi jízdními vlastnosti-je pravda, že je zadek tvrdší. V nějaké mezní situaci jsem se zatím neocitl.
Mám také Xenony, naštěstí mě ještě neokradli. V těchto deštivých dnech jsem jezdil a stál venku, světla se zatím nemlží. Ale mám známého, má O II s normálními světlomety a také se mu 1 lampa mlžila- je po výměně a po starostech.
Zajímalo by mě, jak dopadne ta reklamace motoru a jak to ve Škodě vysvětlí. -
exup 12.07.05 01:02
« Octavia 2,0 TDI - moje zkušenosti
Vire535 a všichni dotčení,
i já mám OII 2,0 TDI Combi. Asi jeden a půl měsíce. Najel jsem cca 7500 km, takže už ji mám poměrně přečtenou. Žel, ne vždy to bylo, a je, pěkné čtení, byť jsem si ji pořizoval, také za nemalý peníz, poměrně s nadšením. Po Passatu, r.v. 98, 81 kW, 180 000 km, očipovaným z 240-ti na 285 Nm a 95 kW. Takže laťka nebyla úplně nízko.., nicméně OII s 2-litrovým TDI jsem viděl jako přesně to šikovné svižné rodinné auto, které chci a které mně bude (musí) vyhovovat. Píšeš motor super. Na to chci, právě po dnešku, reagovat. Řekl bych, že mám už téměř zajeto, takže už se to parametrově asi moc zásadně nikam posouvat nebude. Po dnešku proto, protože jsem absolvoval, stejně jako předtím s očipovaným Passatem, měření na brzdě v Autu Jarov. Krátce to uvedu. Nevím, s čím jsi jezdil před OII Ty, ale já byl a jsem v určitých situacích z 2,0TDI docela zklamaný, po přechodu z Passatu. Ten si chrochtal se zátahem od volnoběžných otáček. Moje OII se probouzí cca v 1800 ot/min. Tehdy přichází na 2. a 3. kvalt zátah trhající asfalt. Do té doby (cca kolem 1500 ot/min) ale považuju motor vcelku za chcíplotinu. Každopádně horší než můj bývalý Passat, ale v každém případě a objektivně (t.j. nejen můj pocit) i horší než motor 1,9 TDI, 77 kW. Ten bere odspodu úplně jinak - plynule, bez výrazného turboefektu. Jasně, pak v otáčkách, na rozdíl od 2,0, rychle zvadne, ale tah má do těch 1800 ot. výrazně lepší. Což jsem od "špičky" mezi turbodiesely, jak ho výrobce častuje, vcelku nečekal. Čekal jsem ho být lepší ve všech režimech, když už mě to stálo 50 000,-. Tedy ve mně pomalu ale jistě po 1,5 měs. (!) (do)zrála myšlenka na očipování, protože jsem s ním udělal u předchozího auta jen dobrou zkušenost. A to vše i za ošidnou cenu ztráty garance na motor, u nového auta. Takové bylo mé odhodlání! Tedy jsem ještě před tím, t.j. dnes, vyrazil, pro jistotu a informaci, na Jarov, na válce. Zvědět stav před "tím" a po "tom". Po dnešku už čipovat nechci. Zítra jdu totiž reklamovat motor! Pravda, naměřili mi 332 Nm a 113 kW, ale nemyl se! Při otáčkách, které mě moc nezajímají - 2440 (krouťák) a 3960 ot/min (výkon). Jenže: při 1750 ot motor dle měření (lze zdokladovat vyjetým grafem) vykazuje krouťák 252 Nm! Oproti výrobcem deklarovaným 320 Nm. Tedy cca 70 Nm deficit!!!. Co tomu říkáš?! Udávaného maxima dosahuje motor až ve 2000 ot! To ukazuje na neskutečnou strmost nárůstu momentu a potvrzuje můj pocit někdy až nebezpečné chcíplosti motoru v nižších otáčkách a následného náhlého zátahu. Pokud vezmu graf průběhu momentu udávaný výrobcem, pak motor má mít při 1375 ot/min moment 292 Nm. Můj motor při těchto otáčkách vykazuje 158 Nm!!! To je bomba, co?. Nutno podotknout, že brzdu na Jarově uznává i fabrika. Tedy jsem rovnou z Jarova jel přes celou Prahu do "mého" značkového servisu, informovat je o tom. Jarovský graf respektovali a bude se tedy reklamovat ve fabrice. Jsem prý první! Takže jsem zvědav, co fabrika na to. Tolik k tomu motoru, co je super, jak píšeš. Inu, třeba jiné OII jedou dle "křivek" výrobce a ten můj motor je prostě zmetek. Kéžby jen softwarový. Zítra se jdu svézt z jiným dvoulitrem, takže uvidím..
Ještě jedno srovnání, s předchozím Passatem : ve mém specifickém a "zkušebním" místě na trase, kde jezdím každý týden několikrát a kde musím při odbočování z hlavní vpravo na kolmou vedlejší, do kopce, zpomalit, jsem s Passatem pokračoval úplně hladce na dvojku. U OII musím řadit na jedničku - dvojka to nepobere. Anebo musím tu odbočku projet pomalu smykem, aby mně nepoklesly otáčky. A to mně rozčiluje. Když jsem byl před 14-ti dny ve Švýcarsku a projížděl Furkapass, musel jsem v některých vracečkách téměř podřazovat na jedničku (nic moc zatížené auto..), neb klesly otáčky a motor se ne a nesebrat! Když se sebral, trhal opět asfalt, dlužno říct - všechna čest. Mondeo SCI (1,8, 135 k) jedoucí za mnou nemělo na dvojku problém.
Jinak další zkušenosti s OII:
- ukradli mi oba xenony (po rozbití bočního okénka a otevření haubny, oprava 46300,-Kč), o to tak nejde, ale: vyměněné pravé světlo se začalo zevntiř mlžit. Okamžitě mi bylo vyměněno za nové. To nové, tedy už třetí pravé nově osazené, se opět mlží! Dnes, po těch deštích, do něj není skrze "mlhu" zvenku vůbec vidět! A tohle už mi nevyměnili. Řeší se to zase s fabrikou, protože měnit světlo za 15000,- (nebo kolik?) jedno za druhým není jen tak. Takže čekám, až přijde nějaké mimo tuhle vadnou sérii. Tohle je ale jen taková perlička pro pobavení.
- ještě jsem nejezdil s autem, kterému by svítila dálková světla tak mizerně jako OII. Prostor osvětlují nerovnoměrně, v jakýchsi svazcích světla. Do táhlé levé otáčky nevidím, protože tam ten jeden svazek v jednom, právě potřebném, místě jaksi na potvoru schází a je tam skoro černo. Zřejmě jim v nějaké fabrice v NSR ujela fréza při výrobě formy pro tuhle moderní čirou optiku. Ve značkovém servisu mně dnes řekli, že světla prošla státní zkušebnou, takže co?. Asi by to byl nerovný reklamační boj. Dělala to ale ta ukradená světla, dělají to ta nová, dělají to i na jiné OII, se kterou jsem jezdil. Co ty, a ostatní, na to? Jezdíš, jezdíte, v hluboké noci? Já často.
- jsem poněkud zděšen chováním auta při přejíždění nerovností (výmoly, kanály apod) v zatáčkách. Čím táhlejší a rychleší, tím horší. Tomuhle autu na každé takové nerovnosti uskočí zadek. Když jsem opouštěl Passata, toho kolébavého, ale čitelného bracha, a nastupoval do OII, očekával jsem jízdu po kolejích. S touhle novou víceprvkovou nápravou! Ano, na hladké silnici, to je kabrňák, ale ona mně na nerovnostech odskakuje - jako když jsem jezdil kdysi se služebním dvoumetrovým Matizem. Myslel jsem nejdřív, že to je paketem pro špatné cesty, který jsem si připlatil. Auto má trochu upravený podvozek. Ale není. OII Combi 77 kW se standardním podvozkem se chová zrovna tak. Nevím, jestli je to tedy "výsada" jen kombíků (se silnějšími zadními pružinami). Se sedanem jsem už jezdil, ale jen 1 kratší jízdu, během které se to nedalo poznat. V podvědomí už mně tedy narůstá pocitová obava, že až budou ty nerovnosti někde 2 za sebou, budu možná "odskákán" do příkopu. Vážně. Jaké jsou Tvoje zkušenosti?
- z auta je směrem dozadu a šikmo dozadu dost špatně vidět. Tohle je sice věc, kterou si každý může vyzkoušet i na místě v krámu, než si ho pořídí, nicméně ne úplně a tak, jako praktickým užíváním při stovkách různých jízdních situací. Takže jsem byl posléze trochu překvapován. Na tohle se ale asi dá zvyknout. DPH-čkové folie jsem ovšem z kufrových okének okamžitě strhl a nahradil je hodně tmavými, leč průhlednými. Zvenčí se to ani nedá poznat. Zevnitř je přes ně, za světla, slušně vidět – odvážlivcům doporučuju. Ty z ministerstva dopravy, potažmo z Metalexu, jsou totiž životu nebezpečné, přišlo mi na jedné křižovatce a dnes a denně.
- gong upozorňující na nezapnutý pás je na zabití (zní ale zlatě proti Mondeu..). Ve značkovém servisu s tím nebyli schopni sofwarově nic udělat, byť se zpočátku byli v prsa. Chtěl jsem tedy po nich kombinačkami odštípnout nějaký ten reproduktůrek. Nejde! Počítač by to prý nerozdýchal. Neustále prý proměřuje po M-buss sběrnici odpory všeho, poznal by to a bylo by zle. Asi preventivně straší, měniči čehokoliv. Kdo tedy ví, jak ten zvuk hardwarově trvale zlikvidovat? Samosebou jinak, než si do zámku řidiče zapnout trvale pás spolujezdce a takhle to ojebat?
Bude to znít možná nevěrohodně, ale jsem s tím autem, kromě motoru (zatím), podvozku a dálkových světel (asi trvale..), celkem spokojený. Určitě koncepčně jo. Jedu-li na německých silnicích, nemám problém - jedu jako po kolejích, auto sedí jako přibité. Za těch 7500 km mám průměrnou spotřebu 6,6 l, což při mém stylu jízdu a výkonu auta není tolik. Dá se s ním jet svižně i za 5,7 l. Za míň mě to nebaví. Jestli je na něm něco nejlepší, tak než kufr, je to 6-st. převodovka! Tu vřele doporučuju. Rychlosti tam padají neskutečně! Škoda, že se nedodává na OII se 77kW. I ta by ji užila. V té co jsem jel, se řadilo, oproti mé převodovce, dost tragicky. Třeba to ale byl opět ojedinělý jev, jako je snad jen ten můj motor.. U Passatu jsem 6-tku na dálnici dost postrádal. Výkonu přebytek, motor se zbytečně přetáčel.
Pokud někdo dočetl tohle mé dlouhé psaní až sem, má OII, třeba i sedana a má i nějaké sdělitelné a užitečné (třeba i opačné než já) zkušenosti, nechť se o ně, prosím, podělí. Jsem si vědom, že jsem možná nějaké zaryté škodováky těmi svými dosavadními zkušenostmi i popudil. Snažil jsem se ale být objektivním a věcným. Koneckonců, s měsíc starým autem hodlám být i já škodovákem řadu dlouhých let. A ne s pocitem, že jsem k nim odsouzen.. -
"-- skrytý --" 11.07.05 08:54
« Bez nadpisu
Dle manuálu u OII to tak je. Zatím jsem mockrát neostřikoval, ale nestříká to pokaždé. Jestli při delším ostříknutí skla stříkají také nevím, nezkoušel jsem a v manuálu jsem se nedočetl.Vyzkouším.Jinak to není špatná fce, neboť to stříká docela pod tlakem a ja tam poměrně velká spotřeba.Tímto se sníží a na mytí bohatě stačí.Má to ještě 1 malou vychytávku. Po ostříknutí světel stěraže 2x setřou okno-to je dnes asi standart, ale u O II po krátké pauze setřou po 3. Je to docela dobré, neboť za jízdy ještě trochu nacáká po ostříknutí. -
Diamant 10.07.05 17:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4x4
Vďaka za dobré zhodnotenie. Ja som tiež za ostrekovače svetiel. Len som teraz zvyknutý, že nestriekajú vždy, ale iba pri dlhšom ostrieknutí skla (a samozrejme zapnutých svetlách). Počul som však, že u Octavie sa ostreknú svetlá pri každom 5. ostreknutí. Je to tak? -
"-- skrytý --" 08.07.05 14:58
« Re: Re: Re: Re: Re: 4x4
Já zase na ostřikovače nedám dopustit.Pokus jede člověk po dešti a na silnici je bordel, tak mu auta před ním zaflákají reflektory.Když trvale prší, tak to nevadí. Již několikrát jsem musel kvůli tomu k pumpě a omýt si reflektory, neboť to výrazně snižovalo svítivost světel. Měl jsem auto s ostřikovači, potom bez, nyní je zase mám a byla to jedna za základních podmínek. -
"-- skrytý --" 08.07.05 14:53
« Bez nadpisu
Zobrazování na displey radia je docela dobré. Dá se vcelku odhadnout vzdálenost od překážky. Mám O II 9 dní(t.č. cca 1000 km), 2,0TDI Combi.Nebyla levná,je vcelku vybavená.Srovnatelné auto-nechci vyvolat diskusi o zařazování aut do jednotlivých tříd-od zahraniční konkurence-ať německé, francouzké či japonské je se srovnatelnou výbavou dražší zak o 50-150 tis.To jsem si opakovaně otestoval jak v prodejnách, tak na NETu-firemní konfugurátory(možná snad nějaká výprodejní akce tento poměr může ovlivnit) Motor super,mě sedačky vyhovují, auto působí robustním dojmem, nic tam nechrastí-ani na dlažebních kostkách,řazení krátké, přesné.Líbí se mi i interiér.Myslím, že v dané cenové relaci lze těžko hledat srovnatelné auto. Já bych ho doporučil.Tím ovšem neříkám, že jiné auto nebrat, mě se také líbí i jiná auta,ale podle mých kritérií jsem lepší nenašel. :) -
« Re: Re: Re: Re: 4x4
Zobrazení na displeji,pravda většinou nepotřebuju sledovat,ale už mě to pomohlo při manévrech na parkovišti.Kolem rohů auta jsou hluchá místa a pak výrazně pomáhá grafický displej+akustika(ubývají čárky zprava či zleva a pípání se zrychluje až po nepřer.tón).teda když nevidím tam kam bych potřeboval,logicky se chytám všeho co mě pomůže.
Teď v tomto přeháňkovém počasí sem měl tu čest si s dešť.senzorem důkl.potykat a musím říct,že fungoval bezvadně.V lijáku pracoval stejnou rychlostí jako když přepnu na stálo II.rychlost,a na cyklovači bylo přitom zvolen nejdelší interval.Tím pádem když přestalo pršet-ještě pár kmitů a byl klid.Stěrače jsem ani nemusel vypínat do off,prostě už nešly.
Ostřikovače světel jsem nepořídil,protože už jsem je měl na Fábii a prakticky jsem je nepoužíval.Myslím,že pomůžou při opravdu extrémní chumelenici kolem 0C kdy je hodně těžký,mokrý sníh a všechno se lepí na auto,jinak se po ostříknutí nějak jejich svítivost nezměnila natolik,abych to postřehnul.
Setření po ostříknutí,cituji:
ostřikovače pracují ihned,stěrače začnou stírat s malým zpožděním.Při rychlosti nad 120 pracují stěrače a ostřikovače současně.Po uvolnění páčky ostřikovače přestanou pracovat a stěrače provedou ještě 3 až 4 setření (podle délky ostřiku).Při rychlosti nad 120 dojde po 5s od posledního setření ještě k 1 setření zbylých kapek.UFF!
Ještě mi nedá nevzpomenout Light assistent.Je spojen se snímačem světla na zp.zrcátku uvnitř.Pokud začne být šero,automaticky rozsvítí potkávačky,taktéž při rychlosti nad 140 po dobu aspoň 10s.Po zpomalení pod 65kmh po dobu aspoň 2min autom.vypnou.Funkce jako coming home,leaving home mě moc neučarovaly.Překvapilo mě,že na palubce chybí indikace předních mlhovek(jen se rozsvítí symbol na přepínači světel),jsou tam jen zadní.Zrcátko se v noci autom.ztmaví a získá zelený nádech. -
Diamant 05.07.05 21:56
« Re: Re: Re: 4x4
Nakoľko som už vystriedal viacej áut, tak som dosť kritický. Ale celkom by ma zaujímalo, či je to zobrazenie displeja rádia pri parkovaní na niečo dobé? Dívaš sa na to? Alebo na čo je to dobré. Ja viem, fajn funkcia, len či je v bežnom živote na dačo užitočná?
Čo sa sedadiel týka, tak ak si mal Classic, tak tam je fakt rozdiel v sedadlách. Ja mám Elegance a tie sedadlá sú od Classica odlišné a mne sa zdajú celkom pohodlné. Hoci Fabia športové sú ešte lepšie. Veď pozri na www.railweb.sk a v sekcii Škoda si prečítaj moje pocity z prvého stretnutia s Octaviou v Ženeve a potom aj jednotlivé skúšobné jazdy. Prípadne napíš, čo si o tom myslíš.
Z dažďového senzora tiež nie som úplne odviazaný. Síce som ho nemal možnosť vyskúšať v novej Octavii (buď nepršalo, alebo tam nebol senzor), ale v Golfe som naň mal ťažké srdce. Ak padal drobný dážď, tak to aj na minime stieralo príliš rýchlo a zase naopak ak lialo ako z konvy, ak padali veľké kvapky, senzor to pochopil po svojom a ani na maxime nestieral dostatočne rýchlo. Tá regulácia intenzity tam teda bola už vtedy, samozrejme nebola do toho zapracovaná rýchlosť.
A ako je to s tým zotretím po ostreknutí skla? Ostrekovače svetiel nemáš?
Inak so Škoda rádiom bude spolupracovať iba tá originál sada, ale neviem o tom, že by existovala BT verzia. -
« Re: Re: 4x4
Diamant:Přední sedadla zatím vnímám pozitivně,ale pořádně bych to popsal po delší-aspoň 2hodinové jízdě,k čemuž jsem zatím neměl příležitost(auto mám 2dny)Ale jak to bude možné popíšu dojem.Na Fábii když jsme jeli z Berouna do Valmezu (cca 400km)mě bolel zadek z tvrdého sezení a už jsem nevěděl jak se mám posadit.
Na předních stěračích mám dešťový sensor,který skvěle funguje a dá se nastavit dokonce něco jako intenzita stírání.(něco jiného je pár kapek a něco jiného když mě předjede auto které rozvíří vodní mlhu).S tím setřením navíc je to závislé na rychlosti jízdy(tuším od 60-ti nahoru)po kolika sekundách nevím. -
« Re: Re: 4x4
Novak:Máš teď větší nadhled při porovnávání.Já se teď s vyšší třídou a ještě nové generace cítím jak v letadle.Výhled skrz zadní okno je opravdu horší,ale vynahrazují to vnější zrcátka,které jsou naopak oproti Fabii větší-hlavně to pravé.A hlavně doporučuju parkovací asistent vzadu.Senza věc!Signalizace jak akustická-a to zleva,zprava;tak grafická přes displej autorádia. -
« Re: BT handsfree
Díky,díval jsem se i na nokii,ale láká mě spolupráce s autorádiem-měl by spolupracovat jak displej tak zvuk.Z výroby mám jen zástavbu "příprava GSM I.Škodovka by měla nabízet svoje bluetooth,ale zatím jsem z nikoho nevytáhl žádné info,snad to budou nabízet až u mod.roku 2006 jak jsem někde četl.
PS.Pokusím se to disk.fórum deletnout. -
Diamant 05.07.05 14:41
« BT handsfree
Blasio, nemusel si zakladať nové fórum. Veď to môžeme poriešiť aj tu. Nepozeral si priamo na stránke výrobcu mobilu? Ak máš Nokiu, tak pozri na www.nokia.cz - ponúkajú tam rôzne riešenia HF aj do auta. Zaujímavo vyzerá sada Nokia 616. Ale ja aj tak preferujem iba BT HF slúchadlo. Veľmi sa mi osvedčilo a slúži nie len v aute. -
Diamant 05.07.05 14:33
« Re: 4x4
novak - ako je to so svetlou výškou u toho 4x4 v porovnaní s predošlým 4x4 (predpokladám, že si mal tiež kombíka). Je to rovnaké? Má tu niekto aj verziu so športovým podvozkom (teda zníženým). Nešuchne to hneď o každú nerovnosť? Kedysi som mal Golfa TDI a ten šuchol krytom pod motom temer všade. S trochou nadsázky aj na rovnej ceste. A teraz na Fabii šuchnem len výnimočne (ak sú hlboké vyjazdené koľaje či na nespevnenej ceste). -
Diamant 05.07.05 14:28
« Re: 4x4
Ja mám tiež Fabiu, preto by ma zaujímalo hlavne ako vnímaš predné sedadlá? Mne ten sedák pripadá nejako divne tvarovaný, hlavne jeho okraje. Som štandardnej postavy s výškou 183 cm a kraje sedadla ma trochu tlačia odspodu do stehien. Potom by ma zaujímalo, ako vnímaš predné stierače a hlavne ten jeden cyklus po použití ostrekovača. Sklo sa po ostreknutí samo niekoľko krát zotrie a potom po chvíli ešte raz. Asi po koľkých sekundách. -
"-- skrytý --" 05.07.05 14:04
« Re: 4x4
Ja jsem přešel nz Oct1 TDI 4x4naOct2 TDI 4x4. Zatím to auto nemá chybu. Trošku hůř je vidět dozadu (menší okýnka) při couvání. Podvozek lepší (míň hluku na kostkovici). Méně hluku při větších rychlostech (menší zrcátka+dvojité těsnění dveří)..Víc místa vzadu i v předu... Zatím max. spokojenost -
« 4x4
Přešel jsem na Octávii z Fabie 1.4MPI.Teď mám 1.9TDI PD 4x4-zatím se navzájem nesměle oťukáváme.Ergonomie a interiér jsou naprosto fantastické,k jízdním vlastnostem-zatím vnímám mohutný zátah od dvojky po pětku.Šestka už to spíše lechtá-na dálnici skvělá rychlost.Brzdy nemaj chybu-mám kotouče na všech čtyřech.
Pořádně ale auto vyzkouším až v zimě kdy se projeví vlastnosti čtyřkolky nejlépe.Novou oktávku můžu jen doporučit-na design je podle mě potřeba si zvyknout-není to Hyunday,který se vám po roce okouká.
Až budu mít najeto více,dám vědět-ještě jsme stále v záběhu.. :-) ! -
Diamant 03.07.05 20:12
« Octavia II
V susednom fóre o starej Octavii (teda Octavii Tour) sa to dosť melie, tak som založil novú diskusiu o Octavii II. Tak by som poprosil majiteľov, resp. užívateľov, aby prispeli svojimi skúsenosťami či fotkami. Hlavne s čím ste pokojní a čo mohlo byť lepšie. Prípadne uvítam aj názory ľudí, čo nad kúpou Octavie ešte len uvažujú.
už v mém prvním příspěvku jsem připustil, že sedan může být v pohodě, protože má vzadu zřejmě měkčí pérování, takže nemusí odskakovat jako jankovité kombi. V dnešním dlouhém příspěvku zase trochu s nadsázkou připouštím, že to může být i tím přehnaně citlivým a náročným strojníkem.. Obojí je možné. Mám možnost vyzkoušet sedan 77 kW, kvůli podvozku a jinou OII se 103 kW (ani nevím jaké provedení) kvůli motoru. Obojí jsem s ohledem na čerstvost mých poznatků zatím jen časově nestihl. Učiním tak při nejbližší příležitosti.
K těm turbomotorům. Všechny, o kterých je řeč, t.j. 66, 81, 77 i 103 kW, jsou turbomotory. Některý s větším, jiný s menším turboefektem. To je jejich přirozenost. Výrobci se ho samosebou snaží maximálně potlačit. Pokud máš možnost se svézt se 77 kW, tak neváhej. Uvidíš ten rozdíl sám. Už se o tom nechci moc rozepisovat. Potvrdil mi to i člověk obsluhující na Jarově brzdu. Stává se to už skoro všeobecným povědomím. Já "spoléhám" pořád na to, že tohle je třeba extrémní problém jen mého motoru. Nechci to proto zevšeobecňovat. Jinému třeba jede dobře a nedá na něj dopustit. I kdyby subjektivně, může to být spokojený člověk, přešel-li na OII třeba z fabie 1,4. Já mám naprosto exaktní srovnání s mým předchozím, papírově slabším Passatem. A zatím spokojený nejsem. A dokud s autem neodjedu ze zkušebny s charakteristikou krouťáku shodnou s fabrickou, tak nehodlám problém výrobce napravovat za svých 20 000,- čiptuningem, kterým se jistě napravit dá, pokud je to softwarem. Už jsem to konzultoval.
Na kola jsem odpověděl v předchozím příspěvku (16").