Octavia II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 18.07.05 09:10
« Re: Mlžení xenonů
Já si myslím, že spíše špatně těsní, jinak si to nedovedu vysvětlit. Spíše se chci zeptat na 2,0 TDI. Opakovaně se mi stalo, že při otočení klíčku při nastartování mě motor krátce naskočil a zhasnul a zhasnul. Působilo to na mě, jako zimní start u Š 120. V servisu mi řekli, že je to tím, že u tohoto motoru je třeba podržet klíček ve startovací poloze nepatrně déle, než jsem byl zvyklý u TDI 66 kw.Je pravda, že když jsem to tak udělal, zatím se mi to nestalo. Podobné zkušenosti nemáš? -
exup 18.07.05 02:07
« Mlžení xenonů
ti DIM:
Jasně, xenony hřejou míň, takže hůř případnou vlhkost i vysušují, tomu teoreticky rozumím, když už by měly něco vysušovat. Zvláštní ale je že ten levý nějak pořád nic vysušovat nemusí a pravý se rosí jeden za druhým. Takže v "autovysušování" systém není. Dost jsem toho teď najezdil na dálková světla, která by měla "sušit" víc a - nic! Hledal bych spíš systém pořád v té výrobě...
A k tomu skladování : v mém servisu žádné xenony neskladují. Vozí je rovnou z centrálního skladu z Boleslavi. A zkoumat, jak je skladují tam, mi přijde dost neprůstřelné. A i zbytečné, protože já budu mít auto v záruce ještě 22 měsíců a tedy je můžu měnit vesele, snad až do úplného vítězství.. -
« Re: Re: Alarm
Soudě podle ceny se jedná tuším o Athos s gsm? Problém by právě mohl být v tom, když se Ti v autě něco porouchá, ty začneš uplatňovat záruku a ve firemním servisu zjistí nepovolenou instalaci. Právě proto, jsem se nejdříve snažil obcházet Škoda servisy. Podle propagace by tam měli rozumět tomu autu nejlépe a posoudit, zda event. donesený alarm půjde nebo nepůjde zamontovat a ne hned šmahem rušit záruku. Donesl jsem jim i dokumentaci mnou zamýšleného alarmu z Jablotronu, mnohem jednoduššího, než je ten tvůj. Bohužel se mi opět potvrdilo, že tam jsou dobrý akorát na výměnu oleje, nemluvě o chování některých zaměstnanců ke mě, jako ke zákazníkovi, který požaduje něco nestandardního....... Ikdyž nevím, co je zase nestandardního na pořádně vybaveném alarmu k autu za půl milionu. -
exup 15.07.05 17:45
« Re: Alarm
to David.kob
Od určitého doby mám v OII alarm od Jablotronu. Nešel tam úplně hladce - na 2 návštěvy, protože to auto po elektrické a hlavně elektronické stránce vážně není moc jednoduché a podobné předchozímu typu, ale povedlo se to a funguje spolehlivě. Cena včetně montáže cca cca 13000,-. Samosebou ne ve značkovém servisu. Když nejde něco vyměnit jako kus, je problém.. Na detaily v tuhle chvíli nemám už čas, ale můžu ho doporučit, jsem s ním spokojený. Řekl bych, že to mají už vychytané. -
"-- skrytý --" 15.07.05 16:13
« Re: Průběh točivého momentu 2.0 TDI
Podle meho tady nikdo nerozporuje nebo "neobjevuje" obecne vlastnosti turbodieselovych motoru. Pokud dobre ctu, tak je zde diskutovan jakysi rozdil ve vlastnostech motoru 2.0 TDI, resp. nesrovnalost mezi udaji deklarovanymi vyrobcem a udaji zjistenymi na brzde. (mimochodem,sluzeb servisu AutoJarov jsem vyuzil take, po uprave motoru na svem vozidle, a nezda se mi, ze by jejich mereni byla vyrazne odlisna od skutecnosti, resp. v mem pripade od hodnot, ktere mel mit papirove motor po "doladeni").
Takze - me osobne neprekvapuje, ze v 1500 otackach TDI "netrha" asfalt, spis me zarazi, ze vyrobce informuje (omezme se prozatim na zde zmineny pripad) o svem produktu mirne receno optimisticky... -
spitfire 15.07.05 14:46
« Průběh točivého momentu 2.0 TDI
Připadne mi, že tady někteří objevují Ameriku. To, že se nedá od turbomotoru moc čekat před dosažením otáček, ve kterých turbo "zabere" (to bývá někde mezi 1.500 a 2.000 otáčkami) je normální vlastnost těchto zařízení. Pokud člověku takováhle charakteristika nevyhovuje, má si koupit něco jinýho. Konkrétní projev záleží na typu toho kterého motoru a na zpřevodování toho kterého auta, ale princip je daný (pokud třeba nemáte BMW 535 se dvěma turby).
To jste si to nevyzkoušeli, než jste si to koupili? -
« Alarm
Tak nevím, začínám si připadat jako blázen. Koupil jsem si Octávii II a schválně jsem si do ní nenechal zamontovat seriový alarm, protože ten, co jsem měl namontovaný v předchozí Fábii, byl na houby, kromě častého buzení všech na sídlišti (ikdyž se kolem auta nikdy nic nedělo), nemluvě o jeho předraženosti. Teď zjišťuje, že jsem namydlenej, protože jako originální doplněk Škodovka nabízí jen jeden alarm, který je na houby, protože má jen UZ čidlo v kabině a na dveřích, cena je na oficiálním webu Škody za 6000 kč, v autorizovaných servisech o něm vesměs nevěděli a trvdili, že na Oct II žádný alarm není dodáván a v jednom, kde o něm věděli, my ho chtěli prodat za 9000 Kč !!! + ještě 3-4000 montáž (a to j v návodu napsána snadná montář, protože např. siréna je bezdrátová). Pokud bych si chtěl donést vlastní, tak to mě všichni odmítli, kromě jednoho statečného, ale prý bych s tím přišel o záruku na auto. Když jsem si vybral alarm u Jablotronu - mám už originální dálku a tak bych chtěl alarm, který by fungoval s ní a ne s vlastním ovládáním, jejich technik přes autoalarmy, mi řekl, že do Oct II nejde, protože je moc moderní a on tomu nerozumí. Tak a teď babo raď :( -
"-- skrytý --" 15.07.05 13:01
« Re: Re: Re: Re: Re:
Tak me ty predchozi maily ohledne prubehu krouticiho momentu 2.0 TDIcka "vybudily" natolik, ze jsem se rozhodl to - alespon kratce - vyzkouset (minimalne uz proto, ze libtback s timto motorem mam objednany).
Vcera odpoledne jsem kolegovi "zabavil" jeho vozidlo (3 mesice stara OII 2.0 TDI) a vyrazil jsem - jel jsem ve meste, mimo mesto, zajel jsem si i na kus dalnice. Okolo 1500 otacek je to podle meho subjektivniho dojmu temer shodne (horsi snad ne) s moji stavajici OI 81 kW. Pokud jsem (v ramci moznosti) dobre sledoval otackomer, tak priblizne v 1800 (nebo mozna velmi mirne nad temito otackami) to dosti vyrazne zabralo, nicmene oproti tahu ve 2000 jsem uz nepozoroval vetsi rozdil (to je opravdu subjektivni dojem, dany "clankem" fungujicime mezi volantem, pedaly a sedadlem). Zkousel jsem to hlavne na III a IV, na vyssi stupne uz to asi neni prislis ucelne. Vice vypovidajici by asi byla rovnou zkouska a overeni na valcich, treba by ukazaly na podobny prubeh kr.momentu, o kterem pisete. S tim ale pockam az na vlastni vozidlo, kazdopadne me tenhle "problem" docela zaujal a jsem zvedav, co na to vyrobce.... -
« Re:
U xenonu se ten problém s mlžením odstraňuje mnohem hůře, protože xenony málo hřejí, takže nedochází k vysušování vlhkosti uvnitř, která tam vždy nějaká bude a sráží se na chladnějších místech .....jako na půllitru :-) Každý světlomet je ale při výrobě zkoušen na těsnost a já bych spíše pátral po tom, jak servis náhradní světla skladuje, jestli je nemají ve skladu otevřené - t.zn. bez žárovek a nebo těch výbojek.
Počkejte tak za dva roky, to se začnou montovat světlomety z bílých LED diod, a ty už nehřejou vůbec........:-) -
"-- skrytý --" 15.07.05 08:02
« Re: Re: Re: to Miro
Měl jsem O I TDI 66 kw-proměnné servisní intervaly. Njezdím popojížďky, poslalo mě to do servisu ve 46 tisících, za tu dobu jsem dolil 1 l oleje. Displey sám posílá do servisu. Nikde jsem o žádné výměně filtru po 15 tis neslyšel, ani mě tam softwear motoru neposlal. Reklamní tahák to dle mě není. Ale nehodí se pro auto, kterým se jezdí krátce s častými starty. Nyní mím 88 tis. a v servisu jsem byl jen v těch 46 tis.Za těch 42 tisíc jsem dolil cca litr oleje.Toť vše :D -
exup 14.07.05 17:50
« Re: Re: Re: Re:
to fojťan :
nechci se až tak zbavovat turboefektu, ten je mi koneckonců i příjemný, když mě tlačí do sedačky. Co mi vadí, je :
- ta naprostá zdechlost motoru v 1500 ot.
- že s tímhle bombastickým motorem musím řadit jedničku tam, kde jsem ještě před 2 měsíci jezdil hladce na dvojku s Passatem 81 kW, očipovaným na 285 Nm a 95 kW. T.j. papírově všestranně horším než 2,0 TDI dle fabrických údajů! Abych si o 20 m dál, při rozjezdu té dvojky, užíval také mocného turboefektu. Třebaže ne tak mocného, jako když se "konečně" probudí tenhle současný 2,0 TDI. To je přirozené, že když je nejdřív líný a pak to v něm chytne, rozdíl je o to větší. Sílu má pořádnou, to mu neupírám.
- že jsem na motorové brzdě naměřil naprosto šokující rozdíly skutečného průběhu krouťáku oproti průběhu, který udává výrobce. Čísla uvádím v jednom z předchozích příspěvků. Pravda, jedna brzda může lhát, takže půjdu na jinou, přesnější, ale ten průběh, který mi tam změřili, přesně odpovídá pocitům, který z toho motoru mám (a jak je už vidět, nejen já). Pokud se ty rozdíly potvrdí, budu na to pochopitelně nějakým způsobem reagovat. Na téma motor 2,0 TDI se už cítím řečnicky vyčerpán, takže toť vše. -
"-- skrytý --" 14.07.05 17:01
« Re: Re: Re:
to exup k tomu 2.0tdi: mam delsi zkusenost s 1.9tdi, jeste tim starym ve fabii, 74kw. dela presne to co ten tvuj, tak v 1800 - 1900 ot. zabere na jakoukoli zarazenou rychlost, a po 2800ot uvada... kdyz byl novy tak tedy tahal az tak do 4000tisic, ale posledni pulrok to nejak nejede, asi vaha nebo turbo, nevim, ale v tech otackach se chova stejne. sice je samozrejme o dost slabsi nez zminovany 2.0tdi, ale mam pocit ze toho turboefektu se nikdy nezbavis. podle me je to tvoje chovani celkem normalni. svezl jsem se take parkrat s audi 2.5tdi chip na 220k, a je to uplne to same, samosebou jeste s vetsi vehemenci... -
exup 14.07.05 14:31
« Bez nadpisu
to DIM :
Tak to se asi týká nejvíc mě. Po krádeži původních (auto staré 1 měsíc), které se nerosily, mám teď už třetí vyměněný zarošený. Dělal to vždy pravý světlomet. Jedná se sice o xenony, ale rosí se celý ten čelní průhledný plast, který kryje čočku xenonu i parabolu dálkového světla. Samotná čočka xenonu je v pohodě.